Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

escamot ha escrit 3 articles i te 41 comentaris. L'últim article ha estat fet el 26/05/09

perfil de'n(na) escamot | àlbum de fotos de'n(na) escamot

   
Espai
Espai
   
 

Últim article del bloc

Espai
 

Terra Lliure, l´últim moviment armat als Països Catalans

Data dimarts 26/maig/2009 - 02:40 Icona 2652 Data 30

Als Països Catalans hem tingut nombrosos guerrers i patriotes dignes mereixedors del millor llibre d’aventures que pugueu imaginar. Des de temps immemoriables, hem estat una terra de lluitadors incansables, ja siga dins del nostre territori o fora.Des de lluitadors com Jaume I,Ramon Muntaner i els almogàvers,fins arrivar a Els Angelets de la Terra,els valents resistents de Barcelona i tota Catalunya durant el setge militar que ens va portar a l’intent de destrucció del nostre País(1707-1714), la resistència antifranquista i catalanista durant la guerra civil i posterior dictadura i fins arrivar a temps més propers, en els que defensaven els interessos del poble català l’organització armada catalana i socialista, Terra Lliure.Defensaven els lemes:

INDEPENDÈNCIA O MORT!
SOCIALISME O MORT!
POBLE ARMAT,POBLE RESPECTAT!

Totes aquestes consignes s’han utilitzat fins i tot després de la "dissolució" de Terra Lliure.
Fins i tot el Front d’Alliberament Nacional Cors F.L.N.C.,utilitza la frase:

POPULU ARMATU,POPULU RISPETATU!

No sé qui la va utilitzar primer,però no perd el sentit.

Avuí escric açò perquè ahir es va celebrar l’aniversari de l’acció armada contra el "periodista" radiofònic Jimenez Losantos.
L’acció va ser portada a terme contra ell perquè el "periodista"(exmaoista...xDDD),va fer declaracions contra la llengua del nostre País i va ser un impulsor del manifiesto de los 2300, un manifest signat per personatges de la cultura on afirmaven que la llengua castellana era perseguida a Catalunya.
Jo em pregunto el següent...com poden dir que una llengua imposada i forastera de la nostra terra és perseguida aquí?
En tot cas és el CATALÀ la llengua que està perseguida. Al País Valencià sofrim els atacs repetitius i seguits contra la llengua del nostre País.Els atacs venen de part del govern central,el govern autonòmic i des de pseudo-partits com españa2000 o Coalición valenciana,formada íntegrament per blaveros i feixistes neonazis espanyolistes.
L’altre dia al gimnàs,vaig tindre una conversació amb un d’aquest blaveros i em deia que estem sofrint una invasió més forta que els 7 segles d’ocupació musulmana a les nostres terres.Em deia que el president de l’estat, aprovava una política d’inimigració en el que tenien més drets els vinguts de fora que els que estem vivint aquí.
Em deia que no respecten la nostra llengua,el nostre País(ell se referia a españa) i que ens obligarien prompte a parlar en la seua llengua. Tot això m’ho deia en castellà.
La meua resposta va ser clara i concissa:


Vostè em parla d’invasió quan comença per no parlar la llengua del nostre País?


L’home(d’escàs nivell intel·lectual...)em va dir que la llengua "espanyola", era la legítima i hauría de ser la única en tot el territori espanyol.

Li vaig recordar que no xafàvem terreny espanyol com a tal,sinó un terreny d’un país ocupat il·legal i militarment. Ell (com tots els arguments que me va donar...)va exposar la idea de que ja que "som un país lliure i democràtic" hauríem de deixar les "rencilles" i entendre d’una vegada que ja no hi havia temps per a les armes i que hi hauria que entendre, ja d’una vegada, que la solució armada(referint-se a E.T.A.) no era cap bona solució.
Vam enfrontar 4 paraules i res més...

Jo no vaig dir en cap moment que estava,o no... a favor de la lluita armada,però realment,estic completament d’acord en que els pobles ocupats tenen tot el seu dret a utilitzar els mitjans que creguen necessaris per a defensar-se de tots els enemics.Ja siguen invasors o els seus aliats.
Als Països Catalans sofrim l’invasió i ocupació per part de dos estats: espanyol i francés.
I hem sabut defensar-nos d’ells durant molt de temps.
Quan Barcelona resistia i resisit a i l’exèrcit espanyol es pensava que en pocs dies guanyaria la batalla, el poble català va decidir resistir i durant molts mesos ho van fer a pesar de passar gana, a pesar dels morts i a pesar de les traïcions per part dels botiflers.
Els angelets de la terra es van tirar a les muntanyes per fer accions contra els invasors.
Els catalans antifeixistes van resistir contra l’invasor.
Terra Lliure es va fundar per a lluitar contra l’invasor.
EN TOTS ELS CASOS,AMB TOTS ELS MITJANS POSSIBLES.

Perque no ens enganyem...els Països Catalans són coneguts per tindre una cultura molt rica i un saber estar digne davant de les situacions més adverses,però no som imbècils!
Sabem que la independència no la aconseguirem mitjançant boniques paraules de traïdors com Carod-Rovira i els seus lacais de erc.De botiflers a totes les èpoques en tenim.
I ara ens toca una època en la que tots insisteixen en que només es pot decidir a les urnes.
Ens neguen el dret a defensar-nos amb els mitjans més acords a l’actual opressió que estem sofrint.
Ens imposen la policia espanyola i ens intenten fer creure que la policia autonòmica és un símbol d’identitat catalana.Ens tracten de retallar els nostres drets per a poder expresar-nos amb la nostra llengua.Afavoreixen les polítiques retrògrades que només fan que alimentar l’odi contra la nostra Nació.Ens estan espoliant contínuament i encara se’n riuen quan díem que ens tornen el que ens pertoca...
I podría seguir fins a demà.
Una de les coses que més gràcia em fa és quan se fiquen la màscara de la democràcia i diuen que ells MAI han utilitzat mitjans que no siguen completament democràtics i sense l’ús de la força.
Sobretot quan diuen que el camí de les revoltes i les armes no és l’"adequat"...quan per l’amor de Déu...fa més de 3 segles que estem ocupats per un exèrcit foraster!!!
Ens parlen sempre de discriminació de la "seua" llengua a CASA NOSTRA! Que jo sàpiga la única llengua als Països Catalans és el català! I conviu forçosament amb el castellà imposat des del 1707.També conviu amb les llengües dels nouvinguts,dels treballadors d’altres països que venen a casa nostra,però a aquests els enganyen vilment dient-los que la llengua que tenen que aprendre és el castellà i deixant de banda la nostra llengua,que ben bonica i digna que és...
Ens neguen el dret de l’autodeterminació.
Ens intenten enganyar diàriament des dels mass media espanyols de que tots som germans i que és "del passat" el sentir-se fill d’aquesta noble i bella terra.Ens intenten dir que els patriotes que lluiten amb mitjans que no són la paraula precisament estan equivocats...serà que els espanyols estan equivocats també?
Ens imposen les seues ensenyes i emblemes nacionals.
Ens intenten robar els nostres,negant-nos la Muixeranga al País Valencià o deixant de banda la Creu de Sant Jordi a tot el territori català.

I a part de tot això...una cosa molt important...ens il·legalitzen els partits polítics,negant-nos la paraula i deixant-nos simplement una opció.



VISCA LA TERRA!
INDEPENDÈNCIA O MORT!



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
sarralenc

Felicitacions escamot!

Date Saturday, May 30th 2009, 5:54 AM

Sento què ets sincer i apassionat. T’estimes Catalunya i la vols lliure.
Jo també.
No sería franc si et digués què estic totalment d’acord amb tu, no.
Tinc 81 anys, vull una Catalunya sobirana, lliure, independent. Tu també.

Socialista? Per mi no. Amb això estic més d’acord amb Persi.
Potser estic equivocat; però. després de viure molts anys sota diferents regims i països, he arribat a la conclusió què no son tant els sistemes , o les polítiques dels governs el què causen els mals a la gent, sino quò la NATURALESA HUMANA. Envejosos, ambiciosos, abusius i explotadors n’hi ha en tots els països i en tots els sistemes.

Referent a la “lluita armada”, personalment “preferiría” evitar-la;
però no la rebutjaría.
M’estimo més morir què no pas viure esclau (o sotmés, o agenollat)

Tots els companys/es que t’han comentat el teu escrit tenen raò en moltes coses, encara que no tots/es coincidim en les conclusions.
Hem de reconeixer què cadascú ha ‘VISCUT’ diferentes experiències i per tant tenim diferents punts de vista.

La meua opinion és què RESPECTEM les idees i opinions dels altres. Que no insultem, perquè ni convencem al què pensa diferent ni hi guanyem res.

Endevant en el teu objectiu! Però no desprecis les opinions i consells dels companys, considéra-les.
Una abraçada i VISCA CATALUNYA LLIURE!!! ||*||

Spacer

Picture
escamot

de res...

Date Friday, May 29th 2009, 7:09 AM

tan de bò sigue així.Esborrant del mapa a traïdors i botfilers.

Spacer

Picture
mql35

Gràcies...

Date Thursday, May 28th 2009, 6:40 PM

.... gràcies per la teva aportació al xat.cat... un pensament original, genuinament català i comunista i amb tanta convicció de la seva raó expresssada amb tanta claretat no l'haviem vist mai aquí.......intueixo un líder en potència...que potser portarà al nostre poble.. a travessar el seu propi mar roig destí de la terra promesa....

Spacer

Picture
escamot

...juas...

Date Thursday, May 28th 2009, 4:52 PM

barrejar llibertat i la lluita armada sona a estupidesa?
Ja...i sona com a ràdio dels anys 40?Ja...
I que eduque a mon fill en uns valors en els que no crec...?Ja...
3 preguntes i una resposta: NO!

A mon fill l´educaré com ja he dit en els valors de la pau i la llibertat però si algun dia te que emprendre la resistència amb més mitjans que uns vots en unes urnes,ho entendré.
Ja no me remonto al 1707-1714 quan ens van imposar la pau espanyola per mitjà de les armes.Ni al 1939 quan ho van tornar a fer.Ni al 1977 quan juasjuas, el franquisme"estava acabat" i ja se parlava de democràcia i pau.
Parlo d´actualment...
- s´ha fet algun referèndum als Països Catalans,Euskal Herria o on sigue,per a decidir sobre el seu futur?
- s´ha intentat que la coronoa espanyola titlle de feixisme i opressió la dictadura de franco i el que ens van fer els seus avantpassat?
- es dona la paraula a Euskal Herria als partits democràtics: batasuna,herri batasuna,democracia 3 millones,ehak... quan tenen un ideal oposat totalment en contra del sistema establert?
- perquè es permeten manifestacions i concentracions que impliquen atacs directes contra la vostra democràcia,al dir que els negres,xinesos,"rumanos"(romanesos) ens estan envaïnt?
- perquè avuí dia encara està sense comdemnar com cal el feixista Josué,assasí de Carlos Palomino,un noi de 16 anys a Madrid?
- perquè a Alemanya es persegueix el nazisme i a l´estat espanyol es permet i se subvenciona?
- perquè ara ens volien ilegal·litzar Iniciativa Internacionalista,solament per estar en contra de lo establert?
...
Perquè es nega la paraula a qui s´enfronta en contra d´ells?
Quin mitjà ens queda?
Callar?
Per al d´erc: mql35, aquests,els ideals els devien utilitzar com els teus amics de erc...per a cagar.
Doncs mira,fins i tot el Saura era"comunista" i ara representant del govern espanyol a Catalunya...
Si...ho he dit bé.Del govern espanyol a Catalunya.Al Principat si t´agrada més.
Campbell,la teua ignorància i les ganes d´ignorar-me mira...per aquí m´entren...i per allí me surten...i no massa netes...
Persi...lo teu són perles:

Pel que fa al socialisme hi estic totalment en contra. Es un sistema feudal, tirànic i repartidor de misèria.

I pel que fa a la mort, no cal tenir pressa: tard o d'hora arriba a tothom. Quina imbecilitat morir per la pàtria o per les idees, no? Amb la feina que hi ha per fer i les estones que hi ha per gaudir!

I tant que hi ha que gaudir...tant se val que cada dia morin de mitjana a l´estat espanyol de 3 a 4 treballadors.Tant se val que a qui pensa en contra d´ells l´acusen de formar part d´eta o qualsevol altre grup armat o no...i l´empresonen.Què més dóna que malparits torturen i assassinen les seues companyes(dones) i els seus fills?Què més dóna que el nombre d´aturats creix dia a dia?Què més dóna que l´actual sistema capitalista mata a milions de nens a l´any...?
Només recordem els morts pel comunisme?
De tots els que parleu ací donant-me la vara...
Heu parlat mai amb gent de la URSS?Ho heu fet?Els heu preguntat com era el què tenien llavors i el què va suposar l´entrada del capitalisme al 1989?
Els heu preguntat mai com se passa de tindre casa pròpia(propietat priovada cedida per l´estat) a no tindre res i milers de famílies tindre que abandonar les seves llars?Els heu preguntat mai perquè no hi havia gent arturada?Perquè se perseguien als camells(amb molta contundència,degut a la proximitat d´Afganistan es traficava amb molt d´opi(heroina)).Perquè se perseguien les màfies(la russa especialment)?Perquè als caps d´exèrcit o representants de l´estat que els acusaven de malversació de fons els aplicaven el treball forçat als gulags o la pena màxima(execució)?
No...només sabeu que els rojos eren roïns.I ells no tenien ni casa pròpia(segons vosaltres),tot era de tots,segons vosaltres...(una cosa era la propietat privada i l´altra la propietat individual)...també em direu que no podien anar de vacances...l´estat pagava 3 setmanes de vacances a la gent on vullgueren de la URSS,fins i tota Xina xD.
Sabem el què volem no?
Perquè no ens informem?
Senyors...senyors...memòria històrica!

Spacer

Picture
campbell

uffff...

Date Thursday, May 28th 2009, 4:52 AM

un altre paio al qual ignorar... se m'acumula la feina... o no, cada cop en tindré menys

Spacer

Picture
mql35

radicalitats...

Date Wednesday, May 27th 2009, 12:25 PM

...ara estava pensant on són alguns dels que fa 20 o 30 anys.. volien "salvar-nos"..... i solucionar-nos la vida..des de posicions militants extremes...

...si no vaig errat.. (....que també podria ser)...
- Jimenez Losantos del maoisme (ho desconeixia) a l'extrema dreta
- Josep Pique del maoisme al PP
- Pio Moa... del GRAPO a defensor del franquisme
- Angel Colom.. de l'independentisme a CiU

i de propina, t'hi poso Eleuterio Sanchez (el Lute) de delincuent més buscat a llicenciat en dret..

...devant d'aquests exemples millor una mica de prudència no fos cas que el futur portés sorpreses..

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Primer persones, després catalans

Date Wednesday, May 27th 2009, 10:43 AM

Jo vull una Catalunya lliure però no una Catalunya rabiosa.

No em sento ni anticastellà ni antifrancés, només aspiro a tenir el meu estat.

Per aconseguir aquest estat, no crec que ningú tingui el dret de matar ningú. Ni nosaltres ni ells. Simplement s'hauria de fer una consulta democràtica i això tard o d'hora arribarà.

Pel que fa al socialisme hi estic totalment en contra. Es un sistema feudal, tirànic i repartidor de misèria.

I pel que fa a la mort, no cal tenir pressa: tard o d'hora arriba a tothom. Quina imbecilitat morir per la pàtria o per les idees, no? Amb la feina que hi ha per fer i les estones que hi ha per gaudir!

Spacer

Picture
cetic

bli bli bli

Date Wednesday, May 27th 2009, 10:41 AM

bla bla bla......aps no se aixo de barrejar pau i llibertat amb la lluita armada no sigui una paradoxa baaastaaaant estupida per cert.....mes que res que imposar ideas a hòsties no se em sona a certs moviments politics radicals...d'aquells que en fan taaantes pelis saps? i inclús si deixesis de paralar com una radio dels anys 40 vomitant idees i snetiments precuinats veuras el que t'envolta....que ja et dic jo que no son xarlis espanyoles...sino personetes com ho sera el teu fill....que esper-ho, pobre, no el sacrificisi al altar de la estupidesa politica impedint que pensi per si sol i que descubreixi el mon per ell mateix sense el rencor i l'odi que et corrou i que necessites exterioritzar en forma de moviment politico-militar....

Spacer

Picture
escamot

...

Date Wednesday, May 27th 2009, 9:29 AM

Grècia????hem compareu Grècia amb els PPCC? La lluita que va ser duta a terme,i continua,a Grècia no va ser per a reivindicar cap poble,sinó com a reivindicació de la classe obrera. Tot va esclatar per la increïble manipulació sociopolítica al país,ja que la classe política d´allí és molt més corrupta que la d´aquí...
Espanya: Castella??? Crec que no és correcte parlar de Castella com Espanya,ja que per sort reivindique també la seua identitat nacional com a poble castellà,que no espanyol.IZCA,per exemple.
Cetic,segons tu estic acabat de sortir d´una acadèmia de rentat de cervell..no...no he sortit de l´acadèmia dels mossos...
I si qüestiones la meua formació política,històrica o simplement social,et convido a escriure´m un privat i molt amablement t´agregaré al msn i podrem debatre per allà.Fa més de 13 anys que lluit pel meu País i més de 4 vegades m´han tocat i he tocat la cara.I ho seguiré fent,doncs amb paraules com ja he dit...poc es farà.
No sé qui ha dit que és una llàstima que a Losantos només li pegaren un tret a la cama,us deixo les declaracions del jutge Carlos Fanlo sobre l´acció,ja que Losantos va criticar a Suárez se veu...és un poc antic açò...:

Tu lengua viperina y envenenada de odios acumulados se atreve a insultar a un pobre hombre enfermo que tanto hizo por España. Los de Terra Lluire te tirotearon. Fueron crueles al herirte en la pierna.

Per a mql35,que si dic que els de erc són botiflers????JA HO CREC.I ho seguiré dient.Primer,dels valors inicials del partit no en queda RES!
Han trepitjar la memòria dels autèntics valors de l´independentisme.Carod Rovira i els seus companys de partit aproximant-se a un govern centralista espanyol i cada vegada més amics de la mnoarquia...encara que de tant en tant algun obert de ment digue: MORI EL BORBÓ,però després rectifica a correcuita...no siga cas que perga la cartera...
Contra el hippysme...ara i sempre hi estaré,doncs no aporta més que confusió i ràbia a la gent que de debò fem coses.Per la Pàtria,pel socialisme o més simple...per la gent!
També he llegit coses com:
tot l´odi que envies a espanya es tornarà contra tu 1000 vegades més fort,i què????més de 300 anys de dominació militar et pareix poc?
Trepitjar la nostra cultura i llengua et pareix poc?
Que al País Valencià ens fiquen problemes per parlar el valencià et pareix poc?
Tot això te pareixen pocs motius per a lluitar?Doncs a mi no.
No cal morir per cap ideal...tal vegada no,però tal vegada mereix la pena lluitar fins on sigui,per la justícia autèntica.
I una cosa per a tots,penseu que els moviments armats anomenats terroristes,no lluiten per crear el caos,sinó per a la pau i la llibertat de la seua terra.
Per exemple el EZLN,eis...d´ells mai parlaríem com terroristes.No...és més...millor,anirem a un acte hipyós amb una camiseta del subcaomandant Marcos,que fa de molt autèntic i bohemi i pacífic.
Portarem samarretes del Ché,doncs a part d´un revolucionari és un icone de la joventut autoproclamada alternativa...

Ací pareix que voleu influir en lo meu pensament...però no...seguiré avant i pensant com penso,i si algun dia tinc fills els educaré en els valors de la pau i la llibertat,però si per a aconseguir-la es té que utilitzar algun mètode més contundent que les paraules,com per exemple,manifestacions,concentracions,pintades o simplement...la resistència...ho entendré.
I ara si,m´ha fet molta gràcia lo de que els PPCC ja no viuen la època dels Segadors,o pagesos i camperols...segons l´himne del Principat,pareix que la gent té una consciència molt forta de País perquè s´enorgulleix del seu passat de revoltes,i si hi va haver un passat degut a la ocupació,greus problemes econòmics i abusos de poder...com diem al meu poble: AL TANTO!!! que tot pot tornar!

Spacer

Picture
cat1714

prou menjaflors!

Date Wednesday, May 27th 2009, 9:22 AM

TORNA TERRA LLIURE! TL*LI

Spacer

Picture
ningu

què et passa, xic?

Date Wednesday, May 27th 2009, 8:34 AM

Aquests dogmes de revolucions i lluites armades d´on els treus.Defensar el teu país i estimar la teva terra no es pot fer amb la violència.Es prou lícit creure en l´autodeterminació dels pobles però la lluita armada, t´has pensat a parar a què porta.Llegeix una mica d´història, fes un cop d´ull als conflictes bèlics del planeta, és això el que vols pel teu poble?.Vols llevar vides i podrir-te en una cel.la durant molts anys.Apa, noi, intenta gaudir de la vida mentre penses con millorar el món, que ets jove i tindràs moltes oportunitats de fer-ho.

Spacer

Picture
hereu

terrorisme

Date Wednesday, May 27th 2009, 7:41 AM

Una forma de terrorisme que hi podria haver actualment amb una bona organització seria la paralització casi total de les activitatats economiques, màxim que hi hagues relacio amb caler negra (molta organització falta!!!!), tot i aixi seria un gran xoc pels politics (tooooooots, catalans o es panyols o....... el que sigui, cap és aprofitable). Matar un madrileny....ptse, els politics queden igual.
El mal es que tot, tot actualment es joc politic i s'aprofiten de qualsevol sentiment per dominar la societat.

Spacer

Picture
mar_ina

pfff

Date Wednesday, May 27th 2009, 4:48 AM

i jo que em considerava independentista soc un xaiet..... xavier, tens tota la raó amb aquest personal no cap patir, en uns anys independents però clar no se si amb el procés pacifista, europeu i politic que alguns somniem.....
Escamot, un batut de trankimazin amb tila i un pelet de reflexió....
Cavall vinga que tu ja ets maduret i que saps que la violència no du enlloc.... una mica de calma...

Spacer

Picture
mql35

...em pregunto només...

Date Wednesday, May 27th 2009, 4:11 AM

....si ja consideres els de ERC botiflers, traidors i altres qualificatius similars, dedueixo que debeu ser molt més marginals encara els que pensen com tu.....

.....llavors entenc que justifiquis o entenguis la utilització de les armes i la violencia .............perquè la violencia seria la única forma de imposar les teves idees minoritàries.....

...uns altres salvapatries vaja..

... es que té nassos la cosa....

Spacer

Picture
cetic

maare de deu!!

Date Wednesday, May 27th 2009, 3:48 AM

aquet paio esta acabadet de sortir de la academia de rentat de cervell i contra el lliurepensament per la universitat de apologia de la mort...em recorda a aquells feixistes fanatics...viva la muerte!!! deien....

si es que es mes del mateix...aixo si...més cantitat de paraules pero reeees una lluita insipida i insulsa que poc canviaria el panorama de una humanitat estupida (de fet el corrobora) i un planeta que cada vegada ta mes fet caldu...

au anims en el cami de la autodestruccio!!!!!

Spacer

Picture
campbell

pse...

Date Wednesday, May 27th 2009, 3:40 AM

jo només puc dir que esteu fatal...
que ningú em titlli de hippisme perquè no els tinc cap mena d'apreci en especial... però és que les armes només crearien problemes afegits als que ja hi ha.
Que les noves generacions pugen fortes? jo només veig repetició dels missatges que engeguen les cúpules dels partits independentistes...
Apa... pau i amor... i m'estalvio lo del plus

Spacer

Picture
cetic

en fi....

Date Wednesday, May 27th 2009, 3:39 AM

http://www.freewebs.com/vehemente/

Spacer

Picture
Ferro

De tota manera...

Date Wednesday, May 27th 2009, 3:16 AM

Ara que hi penso, no sé com reaccionaria si em tornessin a dir la mateixa frase als meus morros, perquè m'he escalfat només de pensar-ho. ejjjj queee...
En fi.

Spacer

Picture
Ferro

Una vegada escamot...

Date Wednesday, May 27th 2009, 3:06 AM

Ja fa uns quants anyets, per no dir molts, vaig tenir una forta discussió relacionat amb aquest tema. El personatge amb el que discutia em va dir:
"Pero no veis que si nosotros quisieramos os pondriamos a todos en fila india en la frontera de Port Bou?". Llavors em va posseir l'esperit del meu avi, i no explicaré com va acabar la discussió.
Dit això, estic molt d'acord amb el que diu el Rasko, ja que hi ha donat un toc històric, i ha reflectit la realitat del que tenim, o la realitat que més s'acosta al que jo penso.
El Mediterrani sempre ha estat un lloc de pas tal com he comentat alguna vegada en algun bloc, i les lluites violentes no ens portarien enlloc, en primer lloc per número, i després perquè ja no crec en la violència, perquè tal com diu la Vegana no és recomanable matar o morir per cap idea, perquè no resol res de res.
Potser m'estic fent gran?...Tot i així seguiré lluitant però sense violència. La persona amb la que em vaig discutir, hagués agraït que pensés així fa uns quants anys.
Salut i República.
;-))

Spacer

Picture
Vegana

Ais... armades ho tenim clar?

Date Wednesday, May 27th 2009, 2:57 AM

Xavier, no dubto que el jovent tingui les coses clares, ni tampoc que les tingui fosques.

L'última persona que vaig conèixer que va estar empresonada suposadament per pertànyer a una banda armada em va dir que un dels motius per decidir aquesta opció va ser que la guardia civil li havia mort el seu gos...

Antiespecista que sóc, vaig voler saber perquè la guardia civil es dedicava a la Catalunya dels anys 80 a atropellar gossos de nenes petites filles d'independentistes, i va resultar que no era cert, que era el que li havien dit els pares a la noia quan, anys abans, el gos havia mort en accident. Redireccionalitat de responsabilitats maternes i paternes per evitar que la nena odiés als seus progenitors i decidís odiar un cos uniformat? Pot ser.

Manipular-nos des de tot arreu (amb mala o bona fe) és massa fàcil com per no tenir ganes de saber els motius reals que ens impulsen a desitjar la mort de qui sigui.

I tinc en compte, com diu l'Rdk, que a les que ens posicionem fora del sistema polític, o estem en moviments que treballen com saben per canviar les coses ens diuen terroristes. I és que el més fàcil és que els uniformes decideixin què està bé i que no i etiquetar les altres. I a mi els uniformes em produeixen picor, i no de la bona, perquè fins i tot un home o dona disfressat de porter d'un edifici es pot comportar com un autèntic subnormal pel poder que li confereix dur un vestit que l'identifica.

I els motius per entrar al Batallón vasco español, a Terra Lliure o a ETA no et pensis que eren gaire diferents... que vaig sortir flipant de pensar que darrera de cada arma hi havia una persona que demanava ser estimada i reconeguda com fos.

Spacer

Picture
cavallfort

jo...

Date Wednesday, May 27th 2009, 2:50 AM

en calent tb penso com tu, passa q si ho analitzes fredament, t´adones q amb violència no soluciones el conflicte (encara q algun si).
En qualsevol cas, molta sort pq ser independentista al País Valencià , té un mèrit molt gran.
I encara q no desitgi la mort per ningú....tb és mala sort lo de Losantos ehhh mira q tocar-li la cama....

Salut i Independència company

Spacer

Picture
mql35

..d...

Date Tuesday, May 26th 2009, 8:26 PM

.... un altre bloc d'autoconsum i autoencoratjament pel sector independentista del nostre xat ....

Spacer

Picture
rdk

Vegana

Date Tuesday, May 26th 2009, 8:18 PM

siguin alliberaments, digali ocupar fabriques, defensar balenes, tombar repetidors, digali...
quan es defensen ideologies cometen "delictes", com li diuen???

Spacer

Picture
rdk

quan jo...

Date Tuesday, May 26th 2009, 7:58 PM

... vaig neixer me mare a ccasa no hi era
no se com va passar pero guaita estic a aqui,
als tretze anys trempat a pelarme-la a l'era,

Les vaig passar molt canutes ja de gran,
doncs ningu em fotia cas, quin fracas,
com q era un desgraciat de veritat,
a l'exercit vaig anar a parar,

Estava alla a la trinxera matan tan calent,
s'ha m'acosta un tinent i em va dir,
Posat una minifalda i sabates de talo,
la patria et nessecita,
faras d'espia.
Vaig tornar al cap de poc temps
estava força acollonit,
em dirigeixo a aquell sargento q'era un malparit.
Oiga señor q dice el enemigo q lo q pedimos no puede ser,
q el tanque es nuevo q vale mucho dinero,
i esta comprometido hasta final de mes,
FUSILARLO,

Vaig escaparme d'alla, oh i tant,
vaig coneixer un activista, quin artista,
i amb ells em vaig enrollar a matar
per fi em podia vengar
TERRORISTA,
avui es un dia especial, em sento important,
tinc una missio q resoldre, com disfrutare,
tot allo q vaig apendre anira en contra seu
els hi tornare les putades , cabronassos.

Em foto alla al mig del carrer, un policia em diu:
_Oiga señor aqui no puede estar q el presidente tiene q pasar,
_Haber agente q se cree q es por gusto, q un servidor es un mandao,
pq yo soy el q tiro la bomba i si no es asi ya me dira.
_ mas si es asi yo lo siento, quien lo iba a pensar mas de un fanatico se pone para estorbar.
Ons jo li tiro la bomba i cap a casa me'n vaig.



Tot i q penso q hi ha altres causes mes importants q les patries, i quant no es busca la mort de cap esser , ons ...

Spacer

Picture
Rasko

INDEPENDÈNCIA I... VIDA!

Date Tuesday, May 26th 2009, 7:37 PM

Hola escamot,

en primer lloc dir-te que en el fons tu i jo estem totalment d'acord. Però sento discrepar profundament quan a la forma.

Que les tropes borbòniques fa 300 anys conqueriren per la força tot el territori de la corona catalano-aragonesa és una realitat, on una mateixa llengua amb les variants dialectals pròpies de cada zona havia donat forma i encara dóna forma, el que és la cultura i identitat del poble català. Cert.

Que si volem sortir-nos-en els Països Catalans hem d'emancipar-nos d'Espanya (Castella) quan abans millor, sens dubte.

Però si la manera com vols marxar de l'estat que ens té ocupats és la utilització de la força vas per mal camí per molts motius:
1.- Els Països Catalans ja no viuen l'època dels segadors on els pagesos i camperols també sortien a morir per la seva Pàtria.
2.- La realitat social actual dels Països Catalans és molt complexa: no només hi ha persones que tenen un sentiment català, n'hi que tenen un sentiment espanyol i no estic d'acord que la solució sia la confrontació. (ells en saben més, i a més, ells són un estat amb exèrcit)
3. Si volem que el món (les Nacions Unides) ens reconeguin, hem de fer-ho democràticament.
4. Tot l'odi que envies a Espanya et tornarà multiplicat per 1000 (ells són molts més)
5. Si no trobes el teu lloc dins el panorama polític (jo tampoc) et recomano que t'impliques en moviments cívics i socials. (jo vaig anar a la manifestació de Brusel·les el 7 de març amb els 10mil i ara estic passejant-me pobles de l'interior de Catalunya per fer xarxa per la ILP pel referèndum que volem que el Parlament de Catalunya ens aprovi)
6. I mai cap vida mereix morir per cap ideal. I menys per un ideal patriòtic. I mira que m'estimo molt el meu poble, els Països Catalans, però m'estimo més la vida de les persones.


Salut i visca la Terra!

//*//

Spacer

Picture
Olgui

Independència i socialisme...

Date Tuesday, May 26th 2009, 7:09 PM

ara és l'hora és el moment!

I CAMINAREM FINS QUE L'HORITZÓ HAGUEM TRAVESSAT,
HE QUEDAT AMB ELS AMICS PER DONAR JUNTS EL PRIMER PAS!
I NO ENS CANSAREM D'ANAR REPETINT TOTS LA CANÇÓ,
LA REVOLTA DELS OPRIMITS ENTRA EN ACCIÓ!


(Skàndol Públic - La revolta dels oprimits)

Salut!

Spacer

Picture
Xavier_

Veig que les noves generacions pujen fortes!!!

Date Tuesday, May 26th 2009, 6:35 PM

i ho tenen molt clar

Els espanyols tindran "problema catala" per molt de temps

Salut

Spacer

Picture
Vegana

ja entenc...

Date Tuesday, May 26th 2009, 6:07 PM

et penses que sóc hippie? Mira, no en tinc res en contra (tot al contrari) però no ho he estat mai... més aviat era de les que cantava coses com "sucios hippies malolientes" (i no és que la meva colla fes més bona olor)... però tampoc no crec que fer vida fora del sistema sigui fer-li el joc al sistema, tot al contrari.

Has vist les manifestacions a Grècia i tota la moguda que s'ha organitzat (i recorda que no han estat per cap ocupació)? I com a reaccionat la UE i els governs europeus????

Gent que es mou, i fa coses, i no agafa cap pistola per fer-ne, n'hi ha molta, i de molts colors i idees. I també volen un món diferent... però sobretot que no faci gust de sang.
;)

Spacer

Picture
escamot

l´errònea concepció de les coses

Date Tuesday, May 26th 2009, 5:27 PM

jo també he tingut per sort contacte amb gent que han estat vinculats amb més o menys contacte amb organtizacions armades.
I també familiars llunyans,encara que no coneguts.
També he vist com ha tractat la política espanyola al nostre poble al larg dels segles i realment...en la paraula i acceptant la seva"democràcia" poc aconseguirem.
Si ens callen haurem de parlar d´alguna forma.Si no és a les urnes...al carrer haurà de ser...
I si ells utilitzen la força...no crec que la solució siga el "hippysme" que simplement és l´acceptació del sistema de la forma més cruel,doncs és enganyant als del costat dient que si que s´està en contra...però no se fa res per a parar-ho.
Mira les multitudinàries manifestacions a tots els pobles ocupats...i...a Europa se´ns en foten a la cara.A l´estat espanyol molt més...
Recordem velles consignes...

Spacer

Picture
Vegana

Buff, escamot...

Date Tuesday, May 26th 2009, 3:32 PM

durant una època vaig estar molt interessada en els moviments armats i per comprendre'ls i saber "l'altra versió" que els mitjans de comunicació no ens donaven vaig aconseguir contactar amb gent que havia agafat les armes tant a Catalunya com a Euskadi... en aquest últim país ho vaig aconseguir dels dos bàndols que es fotien de trets per resoldre les coses...

i saps què? que tot i entendre que a vegades per defensar-te no tens més opció que no parar cap altra galta, també vaig aprendre que hi havia molts problemes emocionals i neuròtics darrera de les motivacions que feien que algú decidís matar o morir per una idea.

I no li recomanaria a ningú que matés o morís per cap idea, perquè no resol res de res.

Com a mínim, no li va resoldre la vida a ningú dels que vaig conèixer, ni a les seves famílies, ni al seu entorn, ni al seu país.

I entenc que il·legalitzar partits que decideixen jugar a la democràcia tampoc no ajuda a entendre el que dic... però és que jo també fa molt de temps que vaig deixar de creure que el suposat joc democràtic canviarà res del que ens convindria canviar per conviure i viure en un planeta finit i fràgil.

Salut i molta sort.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per escamot? Aquí son els últims articles.

 
Bullet PÀTRIA
  Data 26/05/09 Icona 1060 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet el primer...
  Data 26/05/09 Icona 786 Data 0 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer