Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Lynn ha escrit 28 articles i te 137 comentaris. L'últim article ha estat fet el 12/01/13

perfil de'n(na) Lynn | àlbum de fotos de'n(na) Lynn

   
Espai
Espai
   
 

Últim article del bloc

Espai
 

No són amor

Data dissabte 12/gener/2013 - 04:10 Icona 3071 Data 17

Ni el plaer ni el desig són amor.

Dels sentits sorgeix el plaer i el desig. Per tant, el plaer i el desig són una sensació. La sensació està lligada al pensament i el pensament és una idea del “jo”.

Un no pot pensar sobre l’amor, perquè l’amor no és una cosa de la ment ni pertany a la ment. No és una idea, sinó un estat de l’ésser on no existeix ni el tu ni el jo. I aquest estat només s’aconsegueix quan la ment s’atura, quan es buiden les coses de la ment.

Les coses de la ment són la gelosia, l’enveja, l’ambició. Les coses de la ment comporten desordre i el pensament és limitat.

Com més cultivem les sensacions i els pensament, menys amor hi ha.

(Paraules extretes de llibre “Sobre el amor y la soledad” de J. Krishnamurti)



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Askata

Amor

Date Sunday, January 13th 2013, 9:24 AM

No, no ho són. Tan sols són una infinita part.

Spacer

Picture
callap66

fenix!

Date Sunday, January 13th 2013, 8:22 AM

Simplement... Gràcies!, no podia fer jo una explicació com la què fas.
Sí Lynn, estic d'acord i em dol, em dol perquè les sensacions les podem gaudir i omplir com la gana i la sed, però l'AMOR és o no és i no el dominem si no que ens domina per complet.

Spacer

Picture
fenix

Contexte

Date Sunday, January 13th 2013, 5:19 AM

Per mi la frase clau de Krishnamurti és

"Un no pot pensar sobre l’amor, perquè l’amor no és una cosa de la ment ni pertany a la ment. No és una idea, sinó un estat de l’ésser on no existeix ni el tu ni el jo. I aquest estat només s’aconsegueix quan la ment s’atura, quan es buiden les coses de la ment."

Krishnamurti, si considero només aquest fragment, parla aquí de l'Amor amb (només) la A majuscula. Situa l'Amor al mateix grau que la meditació. Un no pot pensar la meditació, ja que la meditació no és una cosa racional, accessible al processos intelectuals de la ment. La meditació no és uan idea, sino un estat de no-consciència o de consciència absoluta de l'ésser, en el que, i així en parlen i en fan referència totes les tècniques de la meditació, quan la meditació s'esdevé, succeeix, el jo i el tu no existeixen. Això només és possible quan la ment s'atura, quan deixem de pensar i ens buidem de tot el que SOM (passat, futur, records, etc.)

En aquesta frase Krishnamurti no diu explícitament, però el text n'és ple, que l'Amor és un acte de immediatesa, una cte de ésser un-en-i-amb totes les coses existents, un acte de trascendència (divina).

Tenint en compte això, potser és més comprensible tot el què diu al voltant d'aquest missatge: l'amor (en minuscula, l'amor de parella, el desig, el plaer, les sensacions, l'enveja, el pensament, la gelosia, no són la meditació (l'Amor), no pocen casar-se mai amb la meditació, sòn incompetents amb ella.

Per mi, Krishnamurti no jutja sobre l'amor que no medita en el sentit de la tascendència, l'amor dels enamorats, l'amor de l'amistat, sobre el desig o el plaer; no els nega la qualitat d'allò que són. Només diu que "Com més cultivem les sensacions i els pensament, menys amor [meditació] hi ha", menys immediatesa (no confonguem immediatesa amb espontanietat). El què no diu, el que calla aquesta frase és: "quan més cultivem les sensacions i el pensament, més 'jo' i més 'tu' som", la qual cosa, naturalment, ens dificulta en la mateixa mesura la meditació (la trascendència del 'jo' i del 'tu').

En Krishnamurti és un trapella, al cap i la fi: el què no diu també és que el Kamasutra (l'Amor = la meditació per l'acte de la comunio sexual) el varen inventar els seus avantpassats!! (no et fot...!)

Conclusió;-) Feu l'amor, sigau respectuosos, no us preocupeu pel desig, tingau plaer, viviu totes les fantasies que us vinguin ganes de viure mediteu... o no.

Com deia Dalí: "Ne craignez pas d’atteindre la perfection, vous n’y arriverez jamais" = "No tingueu por de perseguir perfecció, no hi arribareu mai".

Spacer

Picture
Lynn

...

Date Sunday, January 13th 2013, 2:24 AM

Quim, jo també crec que és dificilíssim aplicar-ho en el món que vivim.
Callap, és curiós que hi estiguis plenament d'acord i a la vegada et dolgui ...
Vidaa, m'agrada l'amplicació a "no només de la ment"
Skeeter, estic d'acord en què els actes d'amor omplen (en tots els sentits!)

Spacer

Picture
vidaa

Però..

Date Saturday, January 12th 2013, 4:33 PM

no hem començat -bé la Lynn ha començat- parlant d'amor, plaer i desig...Callap?

Parlant d'amor, és difícil generalitzar. Però, qualsevol tipus d'Amor provoca una mena de "síndrome d'abstinència" que anomenem enyorament, no?

I de fet, ara que m'ho remiro, Krishnamurti diu que l'amor no és cosa de la ment... jo diria, no només de la ment.

Spacer

Picture
callap66

vidaa, krasis...

Date Saturday, January 12th 2013, 3:31 PM

doncs puc estar molt d'acord en l'explicació...
El problema radica en que parleu de l'amor en minúscules i ignoreu l'AMOR amb majúscules i aquell que no té cap relació amb cap acte sexual.
No tot tipus d'AMOR és vinculat al sexe o, només sabeu d'una forma d'estimar? No ho crec, reflexioneu una mica.
L'explicació de vidaa em sembla interessant i segurament molt encertada però només és parcial.

Spacer

Picture
Krasis

doncs

Date Saturday, January 12th 2013, 3:21 PM

aquesta argumentació des del punt de vista neurobiològic, vidaa, em sembla molt raonable. De fet està clar que si en una relació es dóna un distanciament físic (ara jo parlo d'un distanciament de contacte físic que no degut a l'espai eh que potser també hi podria influir...) en qüestió de carícies i/o relacions íntimes, la relació se'n recenteix...

Spacer

Picture
vidaa

Ui callap

Date Saturday, January 12th 2013, 2:37 PM

he fet meves les paraules d'un especialista i per això el cito. Em sembla evident que ho he de fer.
I qui parla d'autoritat moral??????? Només tu!
Jo, simplement, he donat una visió més al tema del que es parlava. I apa, ara segueixo:
els primats som els animals que més estones dediquem al sexe, però no únicament implicat en la reproducció, atès el gran poder per reduir les tensions entre individus.
Des del punt de vista neurofisiològic és possible interpretar l'amor com una mena d'addicció vers la parella. La pràctica del sexe incrementa el sentiment d'unió amb la parella mitjançant l'activació de determinades xarxes neurals connectades als centres cerebrals dels records. Aquest increment del sentiment d'unió, que en definitiva és el que els humans anomenem "amor", és degut a l'activació durant l'expressió sexual de determinats neurotransmissors com la dopamina, que actua sobre els centres dels records, la qual cosa condiciona positivament la preferència per la parella. Curiosament, aquests circuits són semblants als que s'activen en qualsevol addicció.

Un punt de vista neurobiològic sense pretesa autoritat moral, per suposat!

Spacer

Picture
skeeter

clavat Quim

Date Saturday, January 12th 2013, 12:26 PM

no es pot definir què és l'amor ni tampoc quantificar-lo. Jo només sabria dir que és quelcom que t'omple.

Spacer

Picture
callap66

Sí?

Date Saturday, January 12th 2013, 11:47 AM

I tu vidaa creus en la paraula d'1 biòleg com si fossin les taules de la llei?,per molt biòleg reputat que sigui... Per mi no té cap autoritat moral més que la de qualsevol biòleg o no que digui tot el contrari. L'amor és amor des de que l'home i la dona són humans i abans, el sexe podem vincular-lo o no amb l'amor i, el cert que sexe amb amor és més ple i més plaent i d'això n'estic segur!, dels que no n'estan gaire han d'acudir a professionals del sexe per omplir desig i plaer, però suposo que l'amor no el tindran ni de bon tros i que la relació serà d'un pim pam pum esgarrifós un cop enllestits i només els hi quedarà vomitar la bilis retinguda en els demés quan es miren al mirall... ;)
quim_c, el què dius sembla de tota lògica si no fos que de tant simple resulta incomplet i que el ésser humà és més complex i divers i per això evoluciona o creu que evoluciona.
El sexe és plaer i desig... això és indiscutible, com el bon menjar i el bon beure..., però l'amor se'n surt d'això tan simple i bàsic, quan mengem no sempre estimem, quan bevem no sempre estimem, quan cardem només estimem quan ho fem i compartim amb qui nosaltres més estimem i més ens estima a nosaltres, encara que alguns només s'estimin a sí mateixos i no es facin més que un fart de pelar-se la que també és molt sa i natural, res a dir...

Spacer

Picture
quim_c

Noia té rao aquest paio...

Date Saturday, January 12th 2013, 10:07 AM

Crec que les emocions son alló que alimenta el ànima per bé o mal.
Ens movem, com qualsevol animal per mètodes de recompensa, on la base son emocions com: plaer, desig, dolor...
Quan filtrem amb la ment allò que diem "amor" molts cops ho barrejem amb idees com: obsessio, possesio, seguretat.....l'amor no es
quantificable ni defininible, aixi que quan mes pensem en l'amor més ens volem convencer de que estem enamorats, qui realment ho esta en estat Pur simplement gaudeix d'ell perque No pot pensar en sensacions sino gaudir d'elles.

Malgrat tot, penso que es dificilissim en el Mon que vivim aparcar els pensaments i guiar-nis per les sensacions.

Vidaaa tens rao, de fet diuen que el dialeg més perfecte, aquell que ens despulla emocionalment es el Sexe

Spacer

Picture
vidaa

Algú ha dit

Date Saturday, January 12th 2013, 9:36 AM

que l'amor, en termes evolutius, és una addicció vinculada al sexe que contribueix a l'estabilitat social.
(cito un biòleg expert)

Spacer

Picture
callap66

Lynn?

Date Saturday, January 12th 2013, 9:09 AM

He llegit i rellegit per dos cops el text d'en Krishnamurti i només puc dir, personalment, que hi estic plenament d'acord malgrat em dolgui sigui així...
Gràcies!

Spacer

Picture
Lynn

supernen,

Date Saturday, January 12th 2013, 7:21 AM

no veig que tots els pensaments portin associada una emoció, com dius tu. Però si a l’inrevés. En tot cas, i segons el que puc entendre de’n Krishnamurti, les emocions també formarien part de la ment (encara que de vegades ens puguin trasbalsar el cos). I ell suposo que va més enllà, tan enllà que l’amor del qual parla no té res a veure amb el que entenem nosaltres, més occidentals, però que no deixa de ser un punt de reflexió per “pensar” sobre la relativitat de tot plegat.
Estic d’acord amb tu, però, en què els pensaments i les reflexions no foragiten l’amor –tal i com nosaltres l’entenem, cosa que no crec que hi estigués d’acord en Krishnamurti-.

Spacer

Picture
txeic-tgn

are khrisna

Date Saturday, January 12th 2013, 6:49 AM

Are khrisna... are khrisna !

Spacer

Picture
nen-

Un pensament

Date Saturday, January 12th 2013, 6:27 AM

duu una emoció associda.L'amor no prové del pensament però tampoc pense com crishnamurti en el sentit que els pensaments i les reflexions no foragiten l'amor.Són dos camins paral.lels que mai es creuen.Discórren junts però beuen de fonts diferents.

Spacer

Picture
arale

M'agrada

Date Saturday, January 12th 2013, 4:43 AM

Ni q em resulti un pèl entortolligat .. però, és clar,
la ment és una cosa ben complexa.

M.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Lynn? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Judici precipitat
  Data 08/01/13 Icona 1283 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet PER A VOSALTRES
  Data 29/12/12 Icona 1342 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet FOTOS DE NADAL
  Data 24/12/12 Icona 1161 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Papa!!
  Data 23/12/12 Icona 1054 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet MIRATGE
  Data 19/12/12 Icona 1276 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet LAST CALL
  Data 17/12/12 Icona 1353 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Més Maeterlinck
  Data 16/12/12 Icona 1370 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Maeterlinck
  Data 13/12/12 Icona 1165 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Orgànica consciència
  Data 10/12/12 Icona 1356 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet SEDUCTORS/ES VIRTUALS
  Data 21/11/12 Icona 1298 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet És quan dormo que hi
  Data 28/10/12 Icona 1494 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Canviar, canvis, canvies?,
  Data 25/10/12 Icona 1345 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PARES I FILLS
  Data 21/04/12 Icona 1472 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Què hagués passat
  Data 04/04/12 Icona 1598 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Petit-gran desig
  Data 29/03/12 Icona 1268 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Una altra visió dels
  Data 27/03/12 Icona 1251 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet INQUIETUD INFINITA ...
  Data 19/03/12 Icona 1207 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet figues d'un altre
  Data 17/03/12 Icona 1557 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Diu ..
  Data 14/03/12 Icona 1126 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Recordo
  Data 12/03/12 Icona 1248 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Germana
  Data 09/03/12 Icona 1248 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet FUTUR MASCULÍ SINGULAR
  Data 05/03/12 Icona 1283 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet LE FOYARD - per a tu
  Data 02/03/12 Icona 1212 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Addicció
  Data 01/03/12 Icona 1242 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet EN TREMBLEY
  Data 28/02/12 Icona 1216 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTE INACABAT (tots
  Data 25/02/12 Icona 1325 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Foto guanyadora del
  Data 13/02/12 Icona 1363 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer