Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Hibernia ha escrit 1 articles i te 14 comentaris. L'últim article ha estat fet el 22/06/11

perfil de'n(na) Hibernia | àlbum de fotos de'n(na) Hibernia

   
Espai
Espai
   
 

Últim article del bloc

Espai
 

Persones tòxiques

Data dimecres 22/juny/2011 - 07:54 Icona 2068 Data 14

Hola a tots!
És la primera entrada del bloc que escric.Ho faig per compartir la meva experiència recent amb un tipus de persones que cal evitar si es vol tenir una vida feliç.
Trio aquest tema perquè em puc considerar experta en això que diem persones tòxiques, ja sigui referit a parelles o amistats. Prefereixo centrar-me en les parelles que és el tipus de toxicitat per mi més complicat d'evitar.

Fa uns 4 mesos vaig conèixer un noi per internet. Semblava que teníem coses en comú i malgrat que de caràcter érem força diferents va sorgir una mena de química especial entre nosaltres. Hi havia una certa tensió que feia que les converses fossin amenes (per mi ho eren realment) i poc a poc va anar captant el meu interès. Jo sortia d'una relació amb una persona una mica especial, la qual cosa tenia una part bona i una dolenta i necessitava una cosa radicalment diferent. No volia un rotllo (les noies que pogueu llegir això sabreu que això és ben fàcil de tenir) sinó que volia algú que em fes pensar, que sabés captar el meu interès, que em fes sentir bé (quelcom que amb la persona adequada sorgeix espontàniament).
I bé, sembla que ell es va anar interessant per mi, que em trobava maca i volia tenir certa intimitat amb mi. Però tenia mals pressentiments, no sabia perquè. Tot semblava normal... Sabia que era una mica esquerp i que en cap moment es referia a una relació seriosa però al mateix temps tampoc tancava la porta del tot. Un parany...

Vam quedar un primer cop i la cosa no va funcionar. Ni tansols ens vam fer un petó ni res... Semblava tímid i distant. Vam seguir xerrant i tenint sexe per internet (una fòrmula que vam descobrir causlament i que passades unes setmanes em cansava una mica) i tot semblava que anava bé. Sabia poc d'ell i del seu entorn, a penes m'explicava quatre coses i a vegades es mostrava recelós de la seva intimitat. No li preguntava gaire res més, a dia d'avui estic força segura que no tenia parella bàsicament perquè no era gaire agraciat i no semblava preocupar-li massa. Jo el trobava guapo però perquè el que més apreciava era la personalitat, plena de complexitats, amb una capacitat emotiva molt gran... m'agradava molt (malgrat que ara sé que és incapaç de sentir res per ningú). Van passar 3 mesos des que ens vam veure per primer cop (sí, 3 mesos) i després de seguir parlant i de dir que ens tornaríem a veure vam quedar. Va costar moltíssim posar-nos d'acord perquè ell no semblava tenir interès en quedar i jo m'ofenia quan em deia que no li anava bé o no li venia de gust (algunes vegades em va fer sentir com una autèntica porqueria) Tampoc va passar res. Vam estar xerrant i semblava divertit (no sé realment si jo, amb la meva limitada capacitat intel·lectual, li podia interessar...). Deia que em volia tornar a veure.
Passades unes setmanes vaig dir-li de quedar. M'havia enviat un missatge una micaromàntic (suposo que ho era). El meu raonament era el següent: Si li agrado i s'ho passa bé amb mi, voldrà quedar. Jo volia veure'l més sovint, anar creant intimitat. Però no, seguia dient que "no havia d'esperar res d'ell" i que no s'havia adonat de la proposta... Sé del cert que amb els seus amics de tota la vida hi quedava sense problemes i que jo que era "amiga" seva, només ho era a estones.

Durant aquest temps no havia parat de manifestar el seu interès per tenir sexe amb mi, malgrat que la seva agenda semblava molt "ocupada" sempre semblava tenir temps perquè jo em quedés a dormir a casa seva, cosa a la qual no vaig accedir.
El seu interès pel meu físic m'ha acabat causant problemes d'autoestima perquè malgrat que sóc una persona amb qui es pot mantenir una conversa culte ell només valorava el meu aspecte, que és merament un atzar de la genètica sobre el qual poques actuacions he dut a terme. I en conseqüència m'he sentit com un drap brut perquè no ha valorat en cap moment la meva personalitat i ha actuat amb superioritat.
I bé, potser això que explico és molt evident per alguns i he pecat d'ingènua, però aquesta és una mostra de com aquest tipus de persones actuen, en el seu cas, emparant-se en no sé quines filosofies de vida que li permeten eludir responsabilitats morals. Ja no en vull saber res...



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Dorian

Alfons...

Date Monday, June 27th 2011, 9:27 AM

el de TA no t'el recomano pas, és massa teoric pel meu gust.

Dorian.

Spacer

Picture
_Alfons_

Trobats i per llegir!

Date Sunday, June 26th 2011, 6:39 PM

A mi també em convé el Games People Play... i n'he trobat dos amb mateix títol, el que recomanes i un d'anàlisi transaccional.

Spacer

Picture
10motius

quin es

Date Sunday, June 26th 2011, 1:46 PM

el teu altre nick??? despres parlem, per que no te has possat mes anys serias mes creible

Spacer

Picture
Ellesmera

molt interessant

Date Friday, June 24th 2011, 10:43 AM

l'article i els comentaris.
Jo també penso que sortir d'una relació negativa i esperar que una altre ho solucioni és un error. Primer cal guarir les ferides i per això cal temps.
De tota manera el què mai has de fer és posar l'autoestima en mans dels altres.
Ets tu qui t'has d'estimar. És a tu a qui has d'agradar. Ets tu qui t'has de valorar. I quan ho facis ho projectaràs. I si no se n'adonen pitjor per ells.
Tornem a allò de "tu vales mucho nena"

Spacer

Picture
jazzman

no se

Date Friday, June 24th 2011, 12:25 AM

segueixes insistint que aquesta persona s'aprofita de tu, i per tot el que dius jo segueixo sense veure en quina circumstància.

De nou, salut i forces!

Spacer

Picture
Encantada

Hi fico una mica de cullerada

Date Thursday, June 23rd 2011, 2:21 PM

Hibèrnia, oblida aquesta història que alguna cosa et deia que no aniria bé. De totes maneres, no entenc gaire com has arribat a totes aquestes conclusions... Amb una persona amb qui t'has vist tan poques vegades i hi has tingut sexe per internet (de la lectura del text entenc que no vas passar cap nit a casa seva), com t'arribes a imaginar una relació "sèria"? Vull dir que no sé si et pots sentir enganyada. D'entrada li agradaves físicament i se sentia excitat per tu, només per això no es pot considerar a una persona tòxica (hi ha persones que tenen al cap coses molt pitjors que admirar a una persona pel seu físic d'entrada).
Estic d'acord amb el Jazzman i el Dorian. Potser tu necessitaves una cosa i l'has projectat en aquest xicot que, d'entrada, valorava més el teu cos que la teva conversa. Perquè potser ell tenia unes necessitats diferents. Però és que la química entre dues persones és un misteri... hi ha qui se sent atret per una intel·ligència, hi ha qui per un físic.... i suposo que el millor que pot passar és que, comenci per on comenci la química... vagi passant per diferents etapes. Igual que tu el veies guapo perquè el trobaves intel·ligent... ell potser t'hauria vist intel·ligent perquè et trobava guapa. Bé, estic desvariejant!! però tu endavant, només ha passat que no us heu acabat d'entendre, i és que el que volen i desitgen les persones és un misteri fins i tot pels qui tenen a prop.
Dorian, m'apunto aquestes lectures!!!

Spacer

Picture
Dorian

Lectures recomenades

Date Thursday, June 23rd 2011, 12:00 PM

Hibèrnia,

Em permeto recomanar-te tres llibres imprescindibles:

* "El cerebro masculino" - Dra. Louann Brizandine, neuropsiquiatra de la Universitat de California
* "Games People Play: The Psychology of Human Relationships " - Eric Berne
* "Teoría de la comunicación humana" - Paul Watzalawick / Janet Beavin / Dan D. Jackson

Un cop llegits i assimilats serà més dificil que et puguin colar un cop. L'últim llibre és especialment dens, però els dos primers valen molt la pena.

Dorian

..|\__/|
./ @ @ \
( > º < )
`»»x««´
../..O..\ ..

Spacer

Picture
Hibernia

Admeto que part de la culpa és meva

Date Thursday, June 23rd 2011, 8:56 AM

Bé, com algú ja ha dit més amunt jo també tinc part de culpa. Evidentment una persona no s'aproita d'una altra si aquesta no ho permet. I jo no tenia forces per evitar-ho.

Spacer

Picture
aiguaneu

Aiiii...les relacions.

Date Thursday, June 23rd 2011, 7:29 AM

Estic d'acord amb en Dorian quan diu que hauríem de tenir més en compte el que ens diu la nostra intuició.El nostre cos o ment, sovint, ens dona senyals poc racionals però si prou importants...No passa res, de totes les experiències s'en apren alguna cosa.A otra cosa mariposa.

Spacer

Picture
traginer

Hibernia

Date Thursday, June 23rd 2011, 7:20 AM

Veig que planteges aquest article com advertència cap a evitar les persones tòxiques.

Doncs ho tindré ben en compte.
Gràcies.

Spacer

Picture
jazzman

doncs

Date Thursday, June 23rd 2011, 6:34 AM

no sé què dir-te...
Se m'acut fer-te unes reflexions, espero que t'ajudin a aclarir quelcom...

- en cap moment dius que ell hagi estat emocionalment interessat per la vostra relació. Esmentes constantment que sent un gran atractiu sexual per tú i que això és el motor que el fa funcionar. On és el problema?
- El titlles de parany, quan en tot moment t'explicita la seva posició.
- Dius que t'ofens quan et diu que "no li va bé" o simplement "no li ve de gust". Està en el tot seu dret, penso jo, de mostrar-te necessitats i ganes o no de quedar (per això som lliures per naturalesa), i al mateix temps tú estàs en tot el teu dret de decidir si vols o no estar amb una persona que tens seriosos dubtes que vol o no estar amb tú.
Sincerament, segueixo sense veure el parany. A més, tu mateixa tornes a afirmar que ell et deia que "no havia d'esperar res d'ell" .

En fi, disculpa'm si la meva aportació és massa contundent o no, només intenta ser constructiva i entenc que si publiques aquest material acceptes tot tipus de comentaris constructius.

Salut i endavant!

Spacer

Picture
vetera

La casuística pot ser molt variada,

Date Thursday, June 23rd 2011, 3:03 AM

però d'una manera genèrica, hom va dir que els homes per fer l'amor només necessitem un lloc i les dones un pretext. És un bon termòmetre avaluar el nostre estat d'ànim i el de la nostra parella sexual quan hem acabat de fer l'amor, si estem relaxats, afectuosos i contents, hem fet l'amor, si estem malhumorats, distants i tenim presa per aixecar-nos i fotre el camp, hem fotut un polvo (paraula molt en boga darrerament en aquest xat). Aleshores sabrem si aquella estructura de relació ens pot interessar o no. I no tinc res en contra de la de fotre un polvo, si les dues parts és el que volen, però sinó, passa el que passa.

Spacer

Picture
Dorian

L'advocat del diable.

Date Thursday, June 23rd 2011, 2:56 AM

Podria dir-te que, com faran moltes altres persones, aquesta persona ha jugat amb tu, que no t'ha tractar bé, que t'animis, etc... fets que en cap cas nego. Tanmateix, i en vista del que expliques, t'he de dir que part de la culpa és teva.

Si encara ets amb mi segueix llegint. El primer que has de saber es que no existeixen persones tòxiques, sino relacions toxiques o disfuncionals, i que per a ballar fan falta dues persones. Et cito un parell de comentaris del teu bloc, que per a mi son reveladors, i que espero que t'obrin els ulls:

1) "Jo sortia d'una relació amb una persona una mica especial, la qual cosa tenia una part bona i una dolenta i necessitava una cosa radicalment diferent".

Si feia poc que sorties d'aquesta relació especial i et vas llençar de bones a primeres la vas pifiar. Fins i tot et diria que potser el vas emprar per a cobrir el forat emocional que va deixar aquesta primera persona. Obviament ho vas fer de forma inconscient.

2) "No volia un rotllo (les noies que pogueu llegir això sabreu que això és ben fàcil de tenir) sinó que volia algú que em fes pensar, que sabés captar el meu interès, que em fes sentir bé (quelcom que amb la persona adequada sorgeix espontàniament). "

Em reafirmo en el primer punt. D'aqui es pot deduir que necessites algú que et cobreixi una necessitat. Tu mateixo ho dius, algú que et faci sentir bé. De bé ens em podir sentir nosaltres mateixos, pels nostres propis mitjatns.

3) "Però tenia mals pressentiments, no sabia perquè. Tot semblava normal... Sabia que era una mica esquerp i que en cap moment es referia a una relació seriosa però al mateix temps tampoc tancava la porta del tot. Un parany... "

Primera sanyal d'alarma: la teva intuició t'està avisant.

4) " jo m'ofenia quan em deia que no li anava bé o no li venia de gust (algunes vegades em va fer sentir com una autèntica porqueria) Tampoc va passar res!"

Segona veu d'alarma: ja no només és la teva intuició. Ara ja son fets concrets.


2) "aquesta és una mostra de com aquest tipus de persones actuen, en el seu cas, emparant-se en no sé quines filosofies de vida que li permeten eludir responsabilitats morals."

Aquí li dones tota la culpa a ell. Et recordo que tu també hi has participat en aquesta relació, que hi ha hagut senyals clares a les que no has fet cas.

Et recomano que miris endarrera, a veure quina mena de relacions has tingut, i si saps estar una temporada sola a nivell sentimental, et parlo de mesos, de sis a un any mínim.

Per acabar, procura aprendre d'aquesta experiència. Hi tens molt a guanyar.



..|\__/|
./ @ @ \
( > º < )
`»»x««´
../..O..\

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Hibèrnia,

Date Thursday, June 23rd 2011, 12:59 AM

l'infern - o els tòxics, com dius tu- són els altres. Ja ho deia Sartre.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Hibernia? Aquí son els últims articles.

 
Ho sentim Hibernia no te cap article més
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer