|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de erratica
|
|
|
Demostració
diumenge 18/abril/2010 - 12:20 589 12
Volta de formació, els cotxes surten amb sliks, però ja s’intueix la pluja i es veu moviment a boxes per possibles canvis immediats.
S’inicia la cursa, i ens quedem amb uns ulls com plats, inexplicablement Alonso passa als dos redbulls i es situa capdavanter, passats uns segons primer accident amb tres vehicles implicats i a la volta dos ja ha de sortir el safety car.
Volta 3: els jutges avisen que l’Alonso s’ha avançat a la sortida, com un principiant, un error increïble, i per això la penalització és un drive through.
Volta 7: Lluita a boxes entre HAM i VET tant a l’entrada com a la sortida, increïblement el que hi posa més nassos és VET i surt davant HAM a pista. Una maniobra poc clara de HAM.
Volta 8: Para de ploure, entrada massiva a boxes, canvi de rodes, els pilots que no havien canviat rodes i aguantaven amb els sliks,es situen al capdavant de la cursa, entre ells DLR i ALG tot i que ell si que havia canviat rodes i per tant encara és més meritori el seu sisè lloc.
Volta 9: El cotxe de DLR trenca motor, impressionant la mala sort del pilot, que després d’aguantar sobre la pista un cotxe amb poca estabilitat i estar en els llocs capdavanters li torna a fallar el cotxe.
Volta 11: Alonso 11è, una vegada fet el drive throug i un altre canvi de rodes, només li queda mirar endavant i remuntar.
Entrevisten a DLR, un tipus molt agradable i comunicatiu, es lamenta de la fiabilitat del seu cotxe, tot i estar tranquil de que la seva feina ha estat correcte, quina diferència de discurs i disponibilitat d’altres que només es remouen en els tòpics i les respostes buides.
Volta 14: Torna a ploure amb certa intensitat, en aquests moments, MAS és 11è i ALO 13è, altre vegada un darrera l’altre i els periodistes esportius de la sexta demanant-se com és que massa no el deixa passar. O a dient que MAS tapa a ALO, no serà perquè senzillament amb cotxes igual no pot? A TV3 en canvi no hi ha aquest discurs, per sort.
Volta 16-17: Una gran lluita entre el Kàiser i HAM, potser els millors km des que Schumacher ha tornat a la F1, al final de la volta 17 HAM aconsegueix passar al Kàiser, i per darrera hi venen VET i WEB, continua la intensitat.
Volta 18: ALO continua a l’estela de MAS, VET passa a Schumacher i ara WEB s’hi enganxa i sembla que l’acabarà passant. Es veu la imatge dels dos pilots de SAUBER mirant la carrera per la TV del seu box, una trista imatge, de fet Kobayashi ha estat implicat en l’accident del inici però DLR es víctima de la poca fiabilitat del seu cotxe i encara va tenir que escoltar les paraules de Peter Sauber queixant-se que l’adaptació dels pilots, el que ha de fer el sr Sauber és proporcionar uns cotxes competitius als seus pilots o callar.
Volta 19: Rosberg fa una excursioneta i BUT aprofita i es posa cap de la cursa, lloc que ja no deixarà fins al final. ALG avança a SUT, ara és novè, zona de punts. Es nota com baixen els temps, torna la pluja i entrada massiva de cotxes a boxes.
Volta 20: Entren ALO i MAS a boxes, no es veu com s’ha produït l’avançament, el que si hi ha és una fallada de planificació a can Ferrari, MAS perd temps esperant que canviïn els pneumàtics a ALO. Uns minuts després és veu la imatge indignant de com ALO imitant el millor HAM avança d’una manera poc ortodoxa a MAS. Domenicali hi hauria de dir quelcom, però no serà així...
Volta 21: ALG topa amb el morro amb un williams, ha de fer una nova entrada a boxes per canviar-lo i la possibilitats dels punts es va esvaint.
Entra el safety car, i les distàncies entre els capdavanters es tornen a esfumar, els temps s’igualen i quan els safety car surt la sensació és d’un nou inici de cursa.
S’anuncia que els jutges estudiaran el problema VET-HAM al final de la cursa, perquè? Ja tenen els vídeos,i perquè no estudiar l’avançament d’ALO-MAS? Els jutges i els arbitres sempre tant subjectius....
Volta 27: Hamilton ja es 4t i Alonso 7è i les imatges d’ALO des del cotxe de SUT son espectaculars.
Volta 29: HAM passa a KUB i ALO a SUT guanyen posicions
Només estem a la volta 30 de 56 que en té la cursa i d’aqui al final encara queda molt per veure: una lluita genial entre HAM i ROS per el segon lloc, que al final HAM guanyara no en cursa si no en un pit stop, la baixada d’ALG que al final no entra a la zona de punts, la remuntada d’ALO fins al 4t lloc, gràcies també a una virolla de PETrov. L’agonia de les rodes dels quatre primers a sis voltes per el final, esperant algun cop de teatre que ho canviï tot, i acabar veient com PET avança a MSC i a WEB a les últimes voltes....
I aquí la demostració de que la F1 no es gens avorrida, una cursa vibrant on a cada volta han passat tantes coses que la realització es veia incapaç de mostrar, una pila d’avançaments i fins a cinc i sis entrades a boxes per canvis de rodes....
Si deixem de banda una colla de prejudicis i partint del punt de què és un esport poc ecològic, on es fonen una pila de milions ( com quasi a tots), on la mecànica es quasi igual d'important que la destresa del pilot... i tot el que hi volgeu afegir... una cursa com la d'avui és un espectacle.
Ara ja fins a Montmeló.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|