Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Zoraida ha escrit 1 articles i te 14 comentaris. L'últim article ha estat fet el 08/03/10

perfil de'n(na) Zoraida | àlbum de fotos de'n(na) Zoraida

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Zoraida

Espai
 

El docente contra todo lo que se dice de él

Data dilluns 8/mar/2010 - 04:17 Icona 1037 Data 14

La primera idea que se tiene que tener muy clara antes de criticar a un docente es que ES el máximo responsable de dar una educación y formación competencial a los futuros médicos, políticos, abogados, ingenieros, etc. Esto va para aquellas personas que consideran que ser docente no tiene ninguna complejidad y que “cualquiera puede serlo”. No, para aquellas personas que lo consideran así les diré que no, un NO ROTUNDO. Ser un profesional de la educación y formación de la ciudadanía exige formación y rigurosidad, además de un largo proceso de enseñanza- aprendizaje que nunca termina.

La otra cosa que también se tiene que tener en cuenta es que el docente ayuda a que su alumnado se conozca a si mismo. Y con esto no sólo estamos enseñando contenido y procedimientos sino que también transmitimos valores, actitudes y normas que se dan en positivo como por ejemplo "cooperar con los demás”, “ser crítico y expresar la propia opinión justificada” etc. Ya que son valores necesarios para poder convivir en la sociedad actual.

Para finalizar, debo de decir que contra más formación tenga el docente más capaz será de interactuar con su alumnado ya que si es una persona que interactúa con los demás y aprende de todo y de todos/as, esa persona, como docente crítico y reflexivo, podrá dar una respuesta más ajustada a lo que se le pide, y así, podrá enfrontarse a los inconvenientes que se presentan en diferentes situaciones que otros no lo harían o no serían capaces porque se encuentran cerrados en una única disciplina, mientras el docente las estudia TODAS.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
traginer

A veure

Date Friday, March 12th 2010, 10:26 AM

Podriem decidir que els professors son els qui han d'ensenyar als alumnes les assignatures del pla d'estudis, i poca cosa més i deixar en mans dels pares l'educació propiament dita, com es ara el comportament civic i les coses del dia a dia.

Pero resulta que aixó pressuposa que els pares estàn preparats per fer aquesta tasca. I qui els ha preparat a ells? els seus pares…..i a ells, els seus respectivament, etc.

Si resulta que en algún punt es trenca aquesta cadena, i hi ha pares que no eduquen curosament els seus fills ( es a dir: futurs pares maleducats i per tant maleducands), a on acudim?

Com tallem aquest cercle viciós?

Doncs potser haurem d'acudir al mestres, que hauràn de formar bons futurs pares, que eduquin adeqüadament i de manera "complerta" els seus fills, que educaràn els seus fills etc.


Segurament cal fer un acord social ben ampli, i decidir quin sistema educatiu volem i posar-lo en pràctica amb una perspectiva de llarga durada.

Com em sembla que feren els finesos, amb un consens que es va negociar llarga i durament. Amb sacrificis i concessions per part dels distints sectors socials, pero al final, amb uns bons resultats.

Vés a saber si al cap i l´últim, l'educació no només es tasca d'educadors o progenitors, si no de tothom.


Si entenessim per educació aquelles directrius que menen a la bona convivència dels ciutadans, al·leshores no ens en podriem escapar de ser corresponsables d'aquesta educació tots els qui vivim a aquesta societat.

No pas tohom en el mateix grau, es clar. Pero tots tenim sempre a les nostres mans l'element educatiu més contundent que hi ha: l'exemple.

Salut

Spacer

Picture
avataroge

Sobre educar i educar

Date Thursday, March 11th 2010, 10:32 AM

Es una questió que en aquets dies en que tothom va de vòlid per la vida, no te temps per moltes coses que n'haurien de tenir, com per exemple pensar seriosament que vol dir tenir fills. La educació dels fills es una feina dels pares, sempre ho ha estat o dels qui tenen la custodia legal dels menors. Son aquets en la intimigat de la unitat familiar qui han d'educar i donar valors als fills, i aquets han d'apendrel's i possar-l'hos en pràctica.
El profesorat dona continguts i forma als alumnes per que al dia de demà puguin amb aquets continguts dessenvolupar-se per la vida, que juntament amb els valors de la familia faràn una persona de profit o no.
Com he dit al principi en aquesta societat que vivim actualment la responsabilitat dels pares o tutors s'intenta dil.luir en altres persones com els avis o els professors perque ells diuen que no poden o no tenen temps. En aquest sentit, es com el qui adopta una mascona i després no pot fer-se càrrec i abandona les seves responsabilitats temporalment. Per aquet motiu no tinguis fills si no pots fer-te càrrec d'ells.
Un altra tema es que els professors han perdut moltíssim poder del que tenien i ara tot i que com altres profesions han d'estar continuament renovant conceptes i l'alumnat puja i falta el respecte als docents i això no es bo, ja que molts docents acaben fustrats. Això s'hauria de canviar també.

Spacer

Picture
Dopoulus

dic jo...

Date Wednesday, March 10th 2010, 8:39 AM

que hi haura de tot com en totes les feines,no per ser docent titulat,vol dir explicitament que,per exemple,interactui amb el seu alumnat.
Punt i a part em mereixen aquells docents que han ensenyat a certs politics del passat i l´actualitat,abogats i d´altres personatges tituladissims que circulen pel pais.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

ODI

Date Wednesday, March 10th 2010, 4:34 AM

En general estic d'acord amb el que dius però no amb el tema de la llengua.

Aquest no és un xat bilingue, simplement. Ho diu ben clar només entrar-hi. I la persona que l'ha fet, l'ha fet entre d'altres coses per a que la gent utilitzi el català. Aquestes són les regles del joc. Com són les regles del joc de tele 5, antena 3 etc...que només emeten en castellà.

En segon lloc, crec que objectivament la situació del català és precària i que és normal que tots els que ens estimem el país defensem que no faci passos enrera en cap àmbit, per exemple aquest.

En tercer lloc, la Zoraida és mestra i haurà de saber el català per exercir a Catalunya. I, fet i fet, quan ha escrit en català ens ha demostrat a tots plegats que té un nivell magnífic.

En quart lloc, que sàpigues que li vaig enviar un missatge perquè, al rellegir-me, vaig trobar que el meu to era massa aspre. Ella em va contestar el missatge i el comentari amb una educació exquisida. Crec que podrem aprendre moltes coses d'ella. Jo, el primer.

Spacer

Picture
odi_rabia

educació, idioma

Date Tuesday, March 9th 2010, 6:22 PM

ieps!

l'educació s'ha d'aprendre a casa i a l'escola, les coses bàsiques de la vida com el respecte, la colaboració.. i feines essencials com dutxar-se, anar al water... tot això és feina dels pares. Els docents també entren en aquests camps així com monitors, educadors socials... però en altres graus... les seves feines són educar als nen en altres àmbits, a l'escola, a l'esplai, a la muntanya, fent esport... ensenyant-lis coses noves a l'hora que no obliden els valors de convivència entre persones...

Trobo que tota feina on s'hagi d'ensenyar, educar ... no és pas fàcil, bàsicament perquè t'afrontes cada dia a jutges que no saps mai com reaccionaran i has de ser lo suficientment intel·ligent per no pedre el control ni deixar que es pugin on no ho han de fer, sempre has de tenir el control absolut de tot!

A banda d'això! comentar el fet d'escriure en una llengua o una altre...
A mi em sembla bé que estigui escrit en castellà, primer perquè els punts suspensius del text del inici de la pàgina també s'han de tenir en conta... , per ampliar el catàleg de possibilitats... i per no retallar les llibertats dels altres!
Escriure si la gent et llegeix és magnífic, el més important és que els lectors entenguin l'escrit, si entenem l'idioma perquè no l'hem de poder escriure!
D'altre banda també trobo bé que en persi opini, per això estan els blocs suposo, per opinar! i sort que no tots pensem el mateix .. sino seria massa avorrit!
A banda d'això res justifica faltar el respecte dels altres, i això va per tu Samuel! estaba d'acord amb el teu comentari però al arribar a la paraula "poca soltes", m'ha desagrat per complert!

salut!

Spacer

Picture
lluenta

Que estudis una carrera i tinguis el titol

Date Tuesday, March 9th 2010, 3:38 PM

que tothom que ho faigi sigui bo amb la seva feina, de fet si tot fos com tu esplicas i pensas aniria tot millor, pero desgraciadament hi han moltes personas amb titol , que no educan ni ensenyan i et farias creus, espero que tota la teva vida laboral estigui plena com ara de ganes de millorar i de ensenyar (perque la educació segons els docens la tenen que apendre a casa), et desitjo sort i espero de tot cor que no acabis sent un altre docent sense vocació.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Samuel

Date Tuesday, March 9th 2010, 10:50 AM

Només dues coses:

1. L'entrada del xat cat diu: Després de molt xatejar i no trobar el xat que ens satisfés ens hem decidit a fer el nostre: en un entorn agradable i en català, valencià, mallorquí, alguerès... També té un cercador de perfils i altres utilitats per poder trobar amics i/o la parella.

2. Em sembla fantàstic que vulguis quedar bé amb una noia que es veu bonica i intel.ligent, però aquí l'únic poca-solta que hi ha ets tu, no perquè jo no ho sigui, que probablement ho dec ser, sino perquè fins i tot t'atreveixes a dir-li a la Zoraida el que ha d'aprendre.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Zoraida

Date Tuesday, March 9th 2010, 10:44 AM

Moltes gràcies, benvinguda. Estic segur que seràs una gran mestra. Una abraçada molt forta.

Spacer

Picture
Samuel

·

Date Tuesday, March 9th 2010, 8:36 AM

Escriure en un idioma diferent del que és habitual en un lloc concret pot ser considerat curiós o, com a molt, absurd si l'idioma és incomprensible, però mai m'atreviria a qualificar-ho de mala educació. Quantes vegades ens han dit mal educats als catalans per parlar en la nostra llengua? Si no ens ha agradat, no paguem amb la mateixa moneda. Crec, Zoraida que no t'has pas de disculpar per parlar en el teu idioma i sí, avui has aprés una cosa més: que el món és ple de poca-soltes.
P.S. Si de cas dels docents i de la docència ja en parlarem un altre dia...

Spacer

Picture
Zoraida

Per a Persi

Date Tuesday, March 9th 2010, 8:05 AM

Tens tota la raó, Persi;
Ha sigut, per part meva, una desconsideració expressar-me en castellà però ho he fet sense cap mala intenció. He volgut reflectir allò que penso sobre la formació del mestre, ja que jo ho seré d'aquí a poquet ( si tot va bé) i defenso molt allò en què crec, però ara sé que haver-ho dit en castellà no ha esta correcte. Avui he après una cosa més.

I sobretot vull que sàpigues que defenso la terra on em trobo i defenso la seva parla i tot el que va vehiculat amb ella.
Gràcies per haver-m'ho comentat.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

ho sento però jo penso

Date Tuesday, March 9th 2010, 6:14 AM

que escriure un article en castellà en un xat on la "llengua vehicular" és el català és de mala educació. Mira que n'hi han de xats en castellà. I mira que dir coses en català allà es absolutament imposible.

Obviament, no és res personal.

Spacer

Picture
siddharta

no m'ho diguis !

Date Tuesday, March 9th 2010, 3:53 AM

estàs estudiant magisteri !
:)

Spacer

Picture
neo-32

els docents...

Date Monday, March 8th 2010, 6:15 PM

penso que en certa part tens raò, però haig d'admetre que en la diversitat es troba la qualitat de les persones, així que hem de veure tant lo bó com lo dolent i tenir judici per escollir, filtrar,..., el millor o allò que ens sembla millor... de fet sempre ho fem. Si tot fos perfecte mai sabriem què és dolent i no podriem tenir el judici que tu mateixa fas... ;-)
Igualment, penso que el més important és que tinguin ganes d'ensenyar i una ment oberta perquè també puguin aprendre del seu alumnat.

Salut, bonica! ;-)

Spacer

Picture
Cheb

i encara més,

Date Monday, March 8th 2010, 6:02 PM

t'has deixat que per ser docent, o més ben dit encara, per ser bon docent cal tenir la competència per ser-ho, pq si només tens coneixements i/o capacitats acaba passant que els docents cauen de baixa per depressió o duren 6 mesos a la feina, amb el conseqüents resultats negatius per l'alumnat.
Admiro la feina dels docents, i aplaudeixo la dels bon docents, d'alguns dels quals me n'enrecordaré mentres visqui.
Salut!

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Zoraida? Aquí son els últims articles.

 
Ho sentim Zoraida no te cap article més
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer