|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
Vegana, una pregunta
dijous 11/febrer/2010 - 09:56 568 6
Veig que CiU al Parlament de Catalunya vol blindar els correbous de les Terres de l'Ebre.
He vist que el nostre diputat ha explicat que no es sacrifica l'animal. Però jo voldria saber:
1. Se li encén foc a les banyes.?
2. Se'l pega?
3. Se li fa cap altre tipus de mal?
Jo vaig a uns correbous a Peníscola fa uns quants anys i vaig tenir la sensació que els bous jugaven amb els joves del poble que corrien al seu davant i ho vaig equiparar una mica als jocs domèstics que tenim els de casa amb la Blanqueta, però potser estic totalment equivocat.
Moltes gràcies una vegada més.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
Vegana |
...
Friday, February 12th 2010, 1:10 PM
Palma, diuen alguns indis que, quan els humans vam traçar una ratlla al terra separant-nos de la resta de la vida i dels animals, erigint-nos com a individus superiors a la resta de les espècies, els gossos van sentir llàstima de nosaltres i van creuar-la per estar al nostre costat.
Jo sóc de les que pensa que van fer mal fet, i que com que realment no sentim aquesta reverència per la sacralitat de la que tu parles, i maltractem tot allò que podríem estimar o ens estima, els ho fem pagar així, i de formes encara molt més horribles.
Mpoppins, algunes de les persones que filmen aquestes coses són mestres, com tu, i veuen els resultats a les aules d’aquesta cossificació dels animals i de la codificació de la violència.
I et pots imaginar que els resultats no afavoreixen l’empatia en la resolució de conflictes entre les criatures a les aules, o entre mestres i alumnes. Tot al contrari.
Però hi ha qui no vol veure les contradiccions entre educar en valors i divertir-se amb tortura.
:(
|
|
rdk |
plas, plas, plas.
Thursday, February 11th 2010, 4:50 PM
Molt bon escrit vegana.
Nomes afegir el ritual de l'embolat. s'el treu lligat amb una corda passada per un forat d'un tronc i estirada per una pila d'humans, se l'arrossega fins amorra'l al tronc moment en q li saltan al damunt deu i sa mare.
Se li collen a les banyes uns ferragots amb boles de quitrà, s'encenen i es talla la corda.
El bou va donan't tombs i cops per arreu, clar de cop li en crescut les banyes uns 20 cm. i no te les mires preses, conforme el quitrà es va cremant, li van caient trossos encesos per sobre del cap, ulls, etc.
Tot molt maco i gratificant pels bous.
Tambe afegir q abans es feien servir unes vares amb claus a les puntes per fer corra les vaquetes q eren massa quietes, com que això era lleig ara es fa amb vares q donen descarregues electriques.
Cosses, cops, deixar anar gossos a la plaça, i tot el q els doni la gana fer desde la seguratat del seu cadafal, o carro es la manera de desfogar-se de tota una colla de malfollats.
I el mes flipant de tot es q a la plaça i corren quatre, i tota la resta es dediquen a cridar, berenar, cantar, etc gairabe sempre aliens al q esta passant a baix.
Ahhh i el millor es la cançoneta tope antitaurina q li canten al pringat q el pilla un bou: Si ta pillaooo, la vaca jodete, JODETE.
bis
Si ta vuelto a pillar, te vuelves a joder.
Vegana aquesta es per fer-la servir en les manis antitaurines jajaja.
|
|
Vegana |
Intentaré no renegar... ;)
Thursday, February 11th 2010, 12:00 PM
A les Terres de l’Ebre hi ha cinc modalitats de correbous: bous al carrer, a la plaça, capllaçats, embolats i “d’exhibició d’habilitats” (dels humans, és clar, que el bou no té cap ego per demostrar res a cap humà necessitat de superioritats testosteròniques).
Els bous capllaçats i els embolats potser són dues de les pràctiques que fan més evident el maltracte: el foc i el fet d’estirar d’algú lligat d’un costat a l’altre per una colla d'individus d'aspecte poc agraciat no fa pensar que aquell bou estigui gaire de festa. O potser algú que no sigui masoca voldria estar al seu lloc?
Sobre el codi de “bones pràctiques” només et diré que la gent que hi ha infiltrada filmant ha demostrat amb imatges i informes veterinaris posteriors (pq pobre de tu que portis un veterinari “no autòcton” i et trobin filmant sense saber qui ets) que no es compleix cap codi per a res.
Però les denuncies administratives que s’interposen no arriben mai enlloc pq s’arxiven automàticament. Genial. Com deia la meva iaia: feta la llei, feta la trampa.
Han filmat com els assistents colpegen els bous amb tot el que tenen a ma, els famosos làsers són utilitzats per encegar-los, com se’ls llença sorra als ulls... totes elles pràctiques fora del “codi” però ves tu a dir-li a aquella colla de mascles maxificats que allò no és èticament correcte que ja et dic jo que no tenen problemes especistes per fer-te el mateix que al bou (o decorar-te el cotxe amb boniques pintades amb faltes d’ortografia i tot).
Això per no parlar de les “festes extraoficials” que es fan molts cops acabades les altres: com ara tancar una vaqueta en una plaça del poble sitiada per tractors i apunyalar-la fins que deixa de respirar.
Però és clar que això només és conseqüència de no haver descarregat prou violència en la festa codificada.
La gent que ha filmat això t’asseguro que no pot tornar a posar els peus en aquell poble sota amenaça de sortir amb els peus per endavant.
Els bous, tots, acaben extenuats, ferits, estressats... i no és l’estrès un indicador de malestar en qualsevol ésser viu? Ahhh però no hi ha mort. I això sembla que ja justifica el nostre concepte de diversió...
Alguns bous cauen i es trenquen les potes, alguns s’han partit el coll esterrecant-se en alguna cantonada fugint de la divertida massa, altres han mort d’atacs de cor... no són també indicadors que potser no volien anar de festa? o que la festa per a ells i la seva etologia deu ser més semblant a pastar tranquil·lament al camp lluny de qualsevol homínid de collons inflats?
La psiquiatria associa alguns comportaments d’aquestes festes (i altres d’espanyoles igualment patètiques i que he pogut veure i respirar) a la ranera de les orgies de sang i violència lligades a l’excitació sexual.
La nostra evolució –per dir-ho d’alguna manera- fa que, el que ara està més penalitzat fer amb les dones o els nens, és traslladi un esglaó més avall.
I qui tenim més desprotegit encara? els altres animals. D’això se’n diu redirigir la violència. I com diu la supervivència popular: més val que li toqui el rebre a un altre que a mi...
... i total, si els usem per a tot el que ens plau, i li posem la paraula “festa” al davant i “codi de bones pràctiques” al darrera, ja tenim una llei de benestar per acontentar alguna consciència un xic inquieta però poc informada (o contra-informada ;).
Codificar la violència fa que perpetuem creences de violència... però no sé pq estic tant emprenyada, total era d’esperar: vots són vots, i els altres animals també són eines per obtenir-los.
Però com a vaca no vull que emprenyin el meu company en nom de la tradició, de la festa, del nacionalisme o "nostralisme" o del que sigui.
I continuaré remugant i responent-te dubtes.
I gràcies a tu per preguntar.
;)
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|