|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
PREPAREM EL NADAL COM DEU MANA-II
dimarts 15/desembre/2009 - 02:37 529 6
EL BOMBARDEIG CONSTANT D’ANUNCIS
www.youtube.com
Hom no pot estar contra la publicitat per principi perquè, si no hi hagués publicitat, tot seria privacitat i la vida social seria impossible. A més, malgrat que ens sembli que la propaganda la va inventar el nazi Goebbels, el cert és que ha existit tota la vida. L’extensió social del cristianisme n’és una prova.
Ara bé: en els darrers anys la publicitat nadalenca està arribant a uns extrems indigeribles. I no és una propaganda que ens expliqui que Jesús és a punt de neixer a Betlem, precisament, sinó per a que comprem tota mena de coses que no sé que tenen a veure amb la criatura.
Les esglésies cristianes- - sense les quals, que jo sà pigui, aquests festa seria impossible (la del solstici d’hivern era tota una altra cosa )- hauria d’exigir no només que s’ingressessin en els seus comptes corrents una part dels beneficis empresarials de la campanya nadalenca, sinó que les televisions els hi donèssin uns grans espais de propaganda per tal que la gent sà piga amb tots els ets i uts què cony celebra.
I consti que qui escriu això no està en absolut en contra del consum. Sap que l’estalvi, la producció i el consum són els eixos de l’economia de tots els temps i, a més, aixà com l’estalvi i la producció solen ser desagradables, el consum sovint ens reconcilia amb l’existència. Sempre que no se’ns acudeixi entrar a un Burger King, comprar un CD de música tecno (?) o comprar un llibre de Quim Monzó ( només són tres exemples, se’n poden possar infinits...). El consum, doncs, és bo ja que fa rutllar l’economia i fa que gaudim de coses i serveis, res a dir.
Però una cosa és el consum i una altra la campanya goebesseliana que patim des dels mitjans de comunicació des de mitjans de novembre fins a mitjans de gener. Això és una tortura psicològica digna dels nazis, que hauria de ser molt retallada si el que es vol es preservar la salut mental de la ciutadania. Però no es bon preservar ni la salut mental, ni els calés de la ciutadania, és clar...
I no és que no hi hagi anuncis bonics, n’hi ha que són petites obres d’art – n’hi ha d’altres que són uns nyaps apocalÃptics- només és que els excesos cansen i fan mal. Per exemple, a casa meva saben que ni els reis ni el tió no porten res que s’anuncii per la tele, a no ser que sigui una cosa que ens agradi molt als reis o al tió, vull dir...
I, després de tantes lÃnees rondinant, penso: I com collons sabrÃem que és Nadal si no hi hagués hagut publicitat a l’any 1 DC? I, en una ciutat on la publicitat estiguès prohibida, com cony ho sabrÃem ara?
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|