Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

“CORASÓN LOCO” O ES POT ESTIMAR A L’HORA A MÉS D’UNA DONA?

Data dilluns 16/novembre/2009 - 04:23 Icona 1274 Data 15

No te puedo comprender
Corazón loco
No te puedo comprender
Y ellas tampoco
Yo no me puedo explicar
como las puedes amar
Tan tranquilamente
Yo no puedo comprender
Como se pueden querer
Dos mujeres a la vez
Y no estar loco
Merezco un aexplicación
¿Pr que es imposible seguir
con las dos?
Aqui va mi explicación
A mi me llaman sin razon
Corazón loco
Una es el amor sagrado
Compañera de mi vida
Esposa y madre a la vez
La otra es el amor prohibido
Complemento de mis ansias
Y al que nunca olvidaré
Y ahora ya puedes saber
Como se pueden querer
Dos mujeres a la vez
Y no estar loco

Es pot estimar a l’hora més d’una dona? Jo crec que sí. Penso que la persona amb la que ens hem aparellat és la que ha aparegut en un moment determinat de la nostra existència i que si no ens haguéssim aparellat amb ella ens haguéssim aparellat amb una altra. Això vol dir que si la nostra parella hagués aparegut en la nostra vida després d’aquell aparellament probablement també ens haguéssim enamorat de ella. I així successivament.

Quedi clar que aquí quan parlo d’enamorament no parlo exclusivament d’atracció sexual perquè em sembla una obvietat que a la majoria dels homes les dones, amb tal que siguin mínimament agraciades, ja ens atrauen. Ara parlo d’una cosa més profunda que en podríem dir l’atracció del cos i de l’ànima.

Jo no crec en l’amor absolut. Vull dir que no crec que si estimes una dona ja siguis automàticament immune a l’amor de totes les altres. Penso que la vida et posa al davant de dones i, simplement, no pots evitar estimar-les.

çUna altra cosa és com s’estructura això o plantejar-se –que és el sovint et plantegen les dones quan els hi expliques que n’estimes a més d’una- que si a tu t’agradaria que et passés, si tu acceptaries que la teva dona tingués una relació o estigués enamorada també –o nómés- d’un altre, etc...

La segona pregunta és més fàcil de contestar que la primera: em reconec gelós i no m’agradaria que la meva dona s’enamorés o estès amb ningú més. De seguida m’afanyo a dir que penso que té tot el dret a fer-ho després de la vida que jo he dut i, a més, que aquesta gelosia partiria bàsicament d’un complex d’inferioritat, de pensar que qui trobés la meva dona seria millor que jo.

La primera pregunta – com estructurar ara i aquí un amor escampat en vàries parelles – se’m fa difícil de contestar. Suposo que cadascú, per allà on l’enfila i que, tants caps, tants barrets. Però si la segona o tercera relació es construeix en l’engany a la primera –que suposo que es el cas més freqüent- suposo que les peripècies per tal que el laberint funcionin deuen ser notables i cansades.

No sé si la millor solució no es quedar-se en el pre-amor, o l’amor platònic, en aquell moment anterior a la relació carnal en el que la persona estimada no només no té defectes, sinó que tampoc no et té prou confiança per fer-te saber els que et troba a tu.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
sarralenc

Pensand'ho bé...

Date Tuesday, November 17th 2009, 9:52 AM

crec què na Vegana ens mostra la "solució",
nogensmenys imperfecta, al problema.
Llàstima què és una mica tard per a mí! ;- (

ATHENEA, tens raó!!!! ;- )

Spacer

Picture
ATHENEA

resumint Persi

Date Tuesday, November 17th 2009, 6:34 AM

què a tu i al Sarralenc el què us agradaria és tenir un harén per estimar a vàries dones i totes elles a vosaltres ... el què passa que els convencionalismes d'Occident ( que no d'Orient ) us ho impideixen ...

petons Abdulàs

:)

Spacer

Picture
monica

enamorats/estimar

Date Tuesday, November 17th 2009, 4:55 AM

Tot i que suposadament han d´anar lligats, enamorats podem estar-ho o no. Tota la vida d´una manera continuada o bé per etapes espaiades, de la mateixa persona o varies. Però estimar estimem sempre i a més d´una persona.
I per centrar-ho en el cas que toca, diria que és pot estimar a més d´una persona i enamorar-nos sovint o no d´altres (però d´una en una)

Petons!

Spacer

Picture
Vegana

...

Date Tuesday, November 17th 2009, 3:15 AM

Em sembla que estàs a mig camí entre la teva ètica de la fidelitat-infidelitat i la poliamoria. El poliamor o parelles obertes “practiquen” l’enamorament, amor i sexe amb diferents parelles però també tenen “normativitzades” aquestes relacions. Vull dir que són jeràrquiques (hi ha una primera parella o “la parella” i les “sobrevingudes”), és un pacte a dues bandes (biunívoc, en cap cas s’enreda o s’amaga la nova relació) i hi ha “exclusivitat” (no hi ha relacions de sexe per sexe, en tot cas hi ha relació romantico-afectiva-sexual amb una nova parella).

Spacer

Picture
erratica

genial stargida

Date Monday, November 16th 2009, 2:58 PM

que bé que ho has explicat

Spacer

Picture
stargrida

Una qüestió de conceptes

Date Monday, November 16th 2009, 1:27 PM

Jo penso que aquí s'estan confonent conceptes. Una cosa és estimar i l'altre és estar enamorat.

Estic segura que sí, que es pot estimar a més d'un home a la vegada. Però estimar a un home no vol dir perdre el dret a enamorar-se d'un altre.

Penso que l'estat d'enamorament és aliè a l'estimació (en un principi) i em costa creure que es pugui estar enamorat de més d'una persona a la vegada (si més no en el meu cas). L'enamorament és una química que pot sorgir del no res i anar in crecendo en un període molt curt de temps. És un estat d'excitació desorbitat barrejat amb desig desenfrenat que se'm fa difícil de pensar que es pugui sentir aquesta mateixa emoció per a dues persones al mateix moment. L'enamorament té data de caducitat, i sort n'hi ha, gaire temps podríem parar bojos.

Un cop passat l'enamorament, i en estat ja de més lucidesa, pots passar a interpretar els teus sentiments i adonar-te si estimes o no aquella persona de la qual has estat enamorat.

I evidentment aquesta nova estimació que ha sorgit no té res a veure amb l'estimació que tens cap a la teva parella, amb la qual ja vas viure l'estat d'enamorament en el seu moment. L'estimació pot perdurar, l'enamorament no.

Amb el temps pot sorgir un nou enamorament (de fet és un estat fantàstic, estressant... però fantàstic) i de cada enamorament en sorgeix o no un ésser estimat.

Res a veure amb l'estimació de parella, absolutament res a veure.

No perdem el nord, tan l'enamorament com l'estimació són sentiment que sorgeixen de dins, no penso que aquests sentiments els poguem governar , una altra cosa és que intentem d'obviar-los per no complicar-nos la vida… però això ja és una qüestió de decisió personal.

Spacer

Picture
clic

:)

Date Monday, November 16th 2009, 12:21 PM

molt d'acord

afegeixo que enamorar-se de tant en tant està bé...

vaig veure la peli FICCIÓ del Cesc Gay i més o menys la tesi final és la de que parles Persi

clicbesets

Spacer

Picture
cat

jejejejeje

Date Monday, November 16th 2009, 10:56 AM

Encara que no m´hi vegis sempre et vigiloooooooooooooooo!
Res de cargols , castigat, ala jejejjejeje.
Cat petons.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Jolin, CAT

Date Monday, November 16th 2009, 10:54 AM

Ara que ja no hi comptava, ha resucitat la meva consciència. Però ja ho saps: si no hi ha cargols pel mig no li faré cas...

Spacer

Picture
sarralenc

INCREIBLE!!!!

Date Monday, November 16th 2009, 9:17 AM

Persi, m'has passat al devant!

Fa un parell de díes anava a escriurer un blog:
"Elucubracions sobre l'Amor, la Fidelitat i la LLibertat".
Ho vaig trobar massa complicat per explicar-me.
Tu tens més facilitat de paraula i domini del llenguatge,
i ho has fet molt be. Jo tinc els meus DUBTES.

Em sap greu opinar diferent de l'estimada cat; però
SENTO (no vull dir que tingui raó) el mateix que diu
en Persi.

Fa, molt temps, que jo, pensant o dialogant amb mi
mateix i amb tota sinceritat, em preguntava:
¿com és que diuen que només pots estimar a una dona?
Jo sento veritable i sincera estimació, no només per una,
ni dos, sino per varies.
És cert, quan pensava .... però ¿t'agradaría què
la dona què tu estimes, estimi també un altre?
em venía aquella sensació de GELOS!

I és com dieu vosaltres, una és la principal, les altres
són "complementaries".

Siguin el que siguin, però, jo crec què hom pot
estimar-les a totes, SENSE DEIXAR D'ESTIMAR
LA PRINCIPAL!

La part més "complicada" per mí, és el què diem,
els "gelos", la "fidelitat" dues coses diferentes però
molt entrelligades. Quan estimes a la segona, o tercera,
¿faltes a la FIDELITAT de la primera?
No la vull enganyar, però ¿la traiciones?
(la resposta general és SÍ!)

Si ella m'ho fes a mí, ¿m'agradaría?
(aquí la resposta és NO!)

Doncs!..... ho tenim difícil!

I si parlem de la "LLIBERTAT" que tan ens agrada.
Volem llibertat per nosaltres; i ¿què tal per els (o les)
altres?

També volem RESPECTE....

No és fàcil. Per això, no puc ser dogmàtic.
L'únic què em queda és alló de què....
NO SOM PERFECTES
i, com diuen què va dir Jesús.....
"qui estigui lliure de culpa què tiri la primera pedra"

Spacer

Picture
cavallfort

Jo crec que...

Date Monday, November 16th 2009, 7:36 AM

tb pot passar de no estimar-ne a cap. Per tant, m´apunto a la idea Persi/erràtica......millor dues. En l´amor millor pecar per excés q no per defecte.

Spacer

Picture
erratica

es que només hi ha

Date Monday, November 16th 2009, 7:13 AM

una manera d'estimar? jo penso que no.... i es pot estimar de manera contraposada, complementària o senzillament semblant...
L'enamorament el bó el vital es visceral passa, es transforma, i seria molt trist que només poguessim viure aquesta experiència una vegada a la vida

Spacer

Picture
cat

erratica

Date Monday, November 16th 2009, 6:52 AM

Jo no he dit en cap moment que el bloc sigui només de sexe i evidentment el Persi i jo SEMPRE tenim opinions contradictories en tot.
Perdó.........una virtut estimar a dues persones a la vegada¿?¿? ho sento , no estic d´acord,peró respecto totes les opinions,encara que no les comparteixo.
Erratica,jo penso A,el Persi B i tu ABC.......... així és la vida..........varietat d´opinions.
Peró no m´imagino dins del meu cap limitat a una persona dient a dos que les estima,simplement una es complementa amb l´altra,és a dir,el que té una no té l´altra i a l´inrevés.
Aissssssssss res que millor creem un ser robótic amb tot el que ens agrada.
Cat petons.

Spacer

Picture
erratica

brillant!

Date Monday, November 16th 2009, 6:02 AM

Fa molt temps que no estic tant d’acord amb un dels teus escrits, de fet n’estic convençuda per pur empirisme que es pot estimar més d’una persona (home en el meu cas) a l’hora. Tot i que com quasi tots els comportament humans no cal que siguin generalitzables, i la influencia de l’educació rebuda, la situació personal o fins i tot l’edat poden modificar aquesta afirmació.
Si no fos com tu afirmes, seria prou trist que a les persones casades o amb parella se’ls mutilés la capacitat d’enamorar-se. Això sonarà transgressor i potser més si ho escriu una dona. Com si l’enamorament tingues data, en aquest cas, estat de caducitat.
Amb l’únic punt on no estic d’acord, és amb la teva gelosia unilateral, no es justa, ni que es basi amb una sensació de baixa autoestima... No trobo que es pugui relacionar directament el fet d’enamorar-se amb voler canviar de parella...
CAT, no es pot definir estimar, perquè la definició que faria el persi, potser no te res a veure amb la teva, el que si queda clar en el seu text es que no parla només de sexe. No estic d’acord que estimar dues persones a l’hora sigui un defecte... Potser és una virtut... coartar l’estimació si que seria un defecte no? No podem associar enamorament a pujada d’hormones seria massa simple
L’enamorament és un dels millors estats vitals que es poden patir....

Spacer

Picture
cat

ueeeeeeee!!!!!

Date Monday, November 16th 2009, 4:53 AM

Pepito grillo!!!! Primer de tot defineix estimar.
Jo personalment no crec que es pugui estimar a més dúna persona en el sentit que dius tú.Tots tenim defectes,això està clar,però forma part d´aquesta estimació,quan t´enamores normalment ja saps els defectes.
Però no entenc que tu no puguis soportar que la teva dona t´ho fes.
L´amor és un tot,no es pot dividir (no parlem de l´amor als fills).
Potser és que jo sóc menys visceral o massa nyonya,però l´amor és únic,una altra cosa és que parlis de enamorament momentani o pujada d´hormones masculines jejjeje (això tu no ho pots evitar)
En fí,jo crec en l´amor únic i sincer,ho sento,com sempre diferim en les coses.
Coiiiiiiiii NO FACIS EL QUE NO VULGUIS QUE ET FACIN A TU PERSI
Cat petons.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3862 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1928 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1895 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1900 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1832 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1905 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1953 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1984 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1870 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1856 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1915 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1799 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1932 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1923 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1904 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1871 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1987 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1888 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1913 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1844 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1893 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1950 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1907 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1847 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1881 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1778 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1927 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1860 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 2000 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1812 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1934 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1954 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1862 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1824 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1794 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1895 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1807 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1866 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1902 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1976 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1876 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1861 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1966 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1739 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer