Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

LA HUMANITAT COM A PLAGA D'UN PLANETA ABOCAT A LA DESTRUCCIÓ

Data dimecres 11/novembre/2009 - 02:02 Icona 614 Data 13

Fa temps vaig llegir el bloc d’una amiga que deia que el que havíem de fer les persones si volíem salvar el planeta era no tenir fills. Ella mateixa ja demanava excuses d’entrada perquè sabia que la majoria dels que la llegíssim no compartiríem les seves idees.

Fa menys temps vaig llegir a un llibre que per tal que la població humana fos proporcionada a la resta dels éssers vius en tot el planeta hi hauria d’haver-hi aproximadament un milió de persones.

Un milió de persones és aproximadament la població humana que hi havia a la terra cent mil anys abans de Jesucrist. A l’any 1 – es a dir, a l’època de l’emperador Tiberi- la població humana era de dos-cents milions. A l’any 1000 – quan segons una colla de teòlegs s’havia d’acabar el món – els humans eren 310 milions. A l’any 2.000 la població humana era d’uns sis milions i actualment se’n va cap els 7.000 milions.

Santa wilkipédia ens fa saber que el creixement poblacional humà en el periode que va des del 1950 fins el 2000 fou aproximadament el 130%, més del doble que el del període 1900 a 1950.

Ara imaginem-nos que l’home, en comptes de ser un ésser intel•ligent, fos un animal innocu, un animal que es dediqués a menjar vegetals, reproduir-se i morir.

Fins i tot així, si el seu creixement continués tal com va es faria insostenible, es a dir, hi hauria un moment en el que simplement no hi hauria prou aliment per a l’espècie. Se suposa que en una situació així va néixer la guerra que solucionava dos problemes: primer, aconseguia el menjar que tenien els uns i, segon, feia que aquests uns desapareguessin amb la qual cosa, fins que la població no tornés a créixer, no caldria una altra guerra.

En la situació de creixement poblacional sortit de rosca en el que ens trobem és una obvietat que la guerra és una necessitat de primer ordre si no es vol que la població continuï creixent fins a l’infinit i els recursos naturals siguin cada vegada mes escassos. Desgraciadament per a l’espècie, però, sembla que el pacifisme cada vegada té més adeptes i, per tant, que cavalquem com un cavall desbocat cap a l’abisme.

Ara bé: si a més tenim en conte que la nostra intel•ligència ha servit per empastifar rius, mars, boscos, selves, cels; per exhaurir espècies animals, etc...la situació sembla que s’accelera i es torna irreversible.

Hom arriba a la conclusió estranya que només una gran hecatombe podria salvar al món, que una guerra, un diluvi, un terratrèmol o el que sigui tornès el rellotge a zero i tot plegat tornès a començar.

Val a dir que la història natural ens explica que aquesta situació ja s’ha donat diverses vegades, o sigui que la necessitat del planeta de fer nét de tant en tant es objectivable.

D’altra banda, i entrant en contradicció amb mi mateix, penso que la desaparició d’espècies no té cap mena d’importància. Al final les espècies més fortes – que tal i com jo ho veig són els insectes- sempre sobreviuen i les febles desapareixen. La vida natural no és un ball meravellós sinó una terrible batalla campal per l’aliment, la reproducció i la supervivència. Vas a un bosc, a un mar, a un riu o a una selva i tothom es vol menjar i reproduir-se. L’única moral es la de la supervivència.

I més enllà d’això sabem que aquest planeta un dia o altre esclatarà i les seves partícules volaran amunt i avall per l’univers i tot el que ha passat aquí ni tant sols serà història, no serà res de res.

Al final, doncs, sembla que l’home no fa altra cosa que el que fan la resta dels éssers vius i, també, que fem el que fem, puix que el món ha de desaparèixer i sembla que la batalla està perduda, potser no cal capficar-s’hi gaire, no?



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Conrad

Vegana

Date Friday, November 13th 2009, 12:08 PM

Estic d'acord que cal gestionar el creixement demografic, però no crec que sigui EL TODO del problema. Jo diria més aviat que el problema ve més per on jo plantejo.

Spacer

Picture
Vegana

i afegiria, Cètic...

Date Thursday, November 12th 2009, 11:18 AM

... una vegada vaig assistir a una xerrada del Jorge Wagensberg (un dels divulgadors que més entenc juntament amb el Punset) i va parlar d’una lectura no especista de la teoria de l’evolució de les espècies de Darwin, que et fa veure que parla més de la col·laboració intra i inter-espècies que de la competició per a sobreviure.

Però, és clar, vam adaptar la lectura a les nostres necessitats com a espècie dominadora, i per això sempre més s’ha recalcat la supervivència i evolució equiparant-la amb la lluita entre forts i dèbils i entre espècies a través de jerarquies. I aquest pensament es fa servir per a tot, sobretot per a mantenir les desigualtats i el poder. Oblidant del tot que, per exemple, sense abelles polinitzadores, ens morirem tots de gana per més tecnològics i "superiors" que siguem o ens sentim respecte a elles...
;)

Spacer

Picture
cetic

la terra...

Date Thursday, November 12th 2009, 6:46 AM

no crec que sigui el jardi infantil de la humanitat....potser cabem molts tots apretats...pero cal?????

Ostres, jo crec que si que som molt animals en segons que pero per be o per mal tenis una cosa anomenada conciencia. Si be seguim el patro biologic expansionista de qualsevol esser viu som els unics capaços d'entendre la paruala EQUILIBRI i aplicar.la a conciencia. Som el primer animal conegut amb capacitat per superar el egoisme especista i biologic al que la supervivencia obliga.

Spacer

Picture
Vegana

Conrad

Date Thursday, November 12th 2009, 5:29 AM

D’acord amb el teu raonament sobre el consumisme i el capitalisme i el malbaratament i la contaminació, però controlar la població és una necessitat per no arrasar com a plaga amb el planeta ja que no estem sols.

D’altra banda, més de 200 milions de dones del tercer món voldrien controlar la seva natalitat però no poden perquè no tenen accés als mètodes contraceptius. D’això se’n deriven, aprox, uns 76 milions d’embarassos involuntaris l’any només allà.

Es calcula que, de seguir a aquest ritme, l’any 2050 hi haurà 9 mil milions d’humans sobre el planeta, i més del 90% del creixement serà de països del tercer món. Al primer món la natalitat es manté o baixa (només a NY aquest any s’han fet un 48% més de vasectomies).

Ara potser es farà cas a les dones del 3r món. No per la sida, no pq morin de part, no pq vulguin elles controlar la seva natalitat, sino pq ho voldrem des del primer món.

Segons els estudis econòmics de cada 7 euros destinats a la planificació familiar es reduiria en més d’una tona l’emissió global de diòxid de carboni a l’atmosfera, sempre tenint en compte que un ciutadà del primer món consumeix 32 vegades més energia i matèries primeres que un de Libèria... i un nen del primer món emet 5,7 vegades més CO2 que els seus pares...

Això per no parlar dels conflictes i guerres per no poder accedir als recursos naturals i que això s’agreujarà si no fem un control de la població humana, protegim i restaurem el sol cultivable, els boscos i la biodiversitat del planeta.

Al Darfur, ja ho saben i els ossos polars àrtics també.

No és que odiem els humans, és que veiem que no som només els humans els que estem compartint planeta, però sí que semblem els únics amb capacitat per destruir la vida amb el nostre egoisme i excessos.
;)

Spacer

Picture
Ostres

mmmm

Date Wednesday, November 11th 2009, 4:36 PM

Aquí tothom odia el ser humà (jo crec que fem el mateix que farien els altres animals)... però després fem el que ens dona la gana.

Molt salvem el planeta i després res de res, aquí ningú fa res.

Molta propaganda però res...a més a més, qualsevol cosa és apte per fer diners...com el reciclatge i aquestes coses ( que jo prefereixo fer-les per això). En fi, fem el que fem...sempre hi haurà gent que en treurà profit.

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Wednesday, November 11th 2009, 3:32 PM

una bactèria és el que fa falta o un virus o bolets!!!

Spacer

Picture
Conrad

No ens equivoquem

Date Wednesday, November 11th 2009, 1:51 PM

El problema no és la sobrepoblació. Diuen que el planeta podria donar de menjar a més de 20.000 milions de persones.

El problema, és el sobre consum,la riquesa, el capitalisme, i la sobre contaminació. Aqui radica el problema.

Per possar una dada. Els EUA representen casi el 5% de la població mundial (son 300 milions davant dels 7.000 totals), i contaminen gaireb el 33% del total. Aqui radica el problema. Ara ens volen fer pariticipets a tots, i aqui s'explica el cabreig dels paisos emergents que ara just comencen a contaminar. Lo curios del tema es que precisament tindrien de ser els EUA qui tiresin del carro per arreglar aquest greu problema natural. En comptes d'aixo son dels que posen més trabes. Curios, molt curios!. No tenen vergonya.

Son dels que menys volen canviar. Pero si no es fa res, un dia tindrem de canviar tots plegats obligats. De moment, crec que a llarg termini aquest sistema basat en el capital, en el consum i com ultim terme basat en contaminar, es tindra de redreçar. Crec que si ara no es fa res, arribara un dia que entrarem en una mena de RACIONAMENT vital. Aleshores, estarà mal vist ser ric, ser més consumidor, ser mes contaminador que els demes, ja que el problema el pagarem tots per igual.
Espero que aquestes reflexions que fa temps em volten pel cap, no esdevingui.

Spacer

Picture
rdk

si q si

Date Wednesday, November 11th 2009, 11:20 AM

cetic, wunissimaaa la frase de la loteria.

Jo crec q aprenem a osties, i com q fa temps he perdut la confiança en la majoria dels humans, no dubtu d'un fi molt patidor per nosaltres, i no em sap greu per mi ni per tots els prededors humans d'aquest planeta, nomes em fot pels q no tenin cap culpa, ja s'estan menjant al marron.

Res, el q s'ha de fer ja ho sabem, i si no ho fem, ons all i aigua.

Potser alguna "rata" humana, rata en el sentit de bixus adaptatius, s'en surt i amb unes generacions mes podrem rematar la feina.

Spacer

Picture
cetic

el planeta?

Date Wednesday, November 11th 2009, 6:45 AM

el planeta a tingut vida sense oxigen o amb un 60 % mes de oxigen que ara (que es veu que era una mica inflamable la cosa)...aixi que mes que res es que ens conve als humans i algunes especies que ens acompanyen.

Pero despres de sentir jefarrus de la montsanto i altres empreses del sector dient literalment que els importa tres pitus. En serio..els hi preguntaven pel mon que es trobarien els seus nets i deien si si pero ara el que hi ha es aixo i si no en tret calers jo ho fara un altre....

I amb gent aixi de filla de puta mes lo neurotics que estem la resta de la poblacio.....nois...ja estic esperant el hibern nuclear, el meteorit o les temperatures mitjes de 100º i anar a pendre pel cul tots junts....

I es que en ha tocat la loteria i ens ho em gastat en infelicitat...

Spacer

Picture
Vegana

Apreciacions amb “apreci”

Date Wednesday, November 11th 2009, 3:57 AM

fa poc ha sortit l’Stern dient que l’única solució per evitar el canvi climàtic és fer un planeta vegetarià. L’aliment “verd” que serveix per alimentar els animals que són transformats en menjar és suficient per alimentar els gairebé 7.000.000.000 persones que serem ben aviat (i tenint en compte que fa 40 anys érem la meitat!!!).

Hauries d’haver vist els comments a la notícia: feien por per egoistes, egocèntrics, especistes i idiotitzats. Em fa pensar que el planeta no està en perill pel canvi climàtic (que de fet no ho està, només els individus que hi som) i que el que realment perilla és l’evolució i supervivència de la nostra espècie.

Fa menys ha sorgit una altra proposta per evitar el canvi climàtic i l’autodestrucció humana: control de natalitat de la població humana ja que la línia de creixement humana és inversament proporcional a la línia d’extinció d’altres individus no humans.

Hauries d’haver vist els comments a la notícia (no sé si eren els mateixos que havien comentat la de l’Stern, però la sensació que donaven era la mateixa).

Ahir se’m va agregar un paio al Facebook que diu en el seu estatus: "La humanitat és el càncer de la Terra". Cosa que la gent del moviment per l’extinció humana voluntària argumenta amb comparacions amb el càncer de forma molt clara i divertida. Realment ens comportem com a espècie tal i com es comporta un càncer en un organisme. Potser és la nostra programació per a morir d’èxit tal com fa un càncer quan no es tracta a temps en el que es mata l’hoste que l’alimenta.

Potser no cal capficar-se gaire en res per les properes generacions, potser només per la més propera, la de les vostres filles, tot i que veien les resolucions dels polítics sobre el clima i les reaccions de la gent quan ha de moure el cul o aportar algun canvi individual, em sembla que no arribem a ni aquesta, però pensar a curt termini és una característica que ens defineix i com he après gràcies al Tragi, i com diria en Tito Palangana: tot va com va pq som com som.

Com diu el Richard Leakey, el famós paleontòleg. “Potser l’espècie humana no és més que un espantós error biològic que s’ha desenvolupat fins a traspassar un punt en que ja no pot prosperar en harmonia amb ella mateixa ni amb el món que l’envolta”.

Nosaltres som l’única espècie que no sap conviure i que mata, cada vint segons, a un dels seus congèneres. Imagina a quants dels altres matem per satisfer els nostres interessos si no ens sap greu auto-matar-nos cada 20 segons, i el poc interès que ens desperta pensar i evitar la destrucció dels ecosistemes que ens sustenten a totes.

El que està clar és que morirem d'èxit.
Un èxit idiota, és clar, però un èxit.
;)

Spacer

Picture
cavallfort

carai erratica

Date Wednesday, November 11th 2009, 3:29 AM

quan jo era petit no hi havia profes com tú ehh. Amb tú, es demostra qué, és pot saber molt, sense perdre la senzillesa.
Gràcies per ser tant didàctica.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ei, Erràtica, res de rollassu

Date Wednesday, November 11th 2009, 2:44 AM

que tu en saps molt més que jo d'aquestes coses i es un gran plaer llegir-te. A més jo crec que està molt bé que aprenguem aquí i jo no puc ensenyar gaires coses, sóc dels que només opino...Tu, la Vegana i abans la MSANC, en canvi, us heu fet un tip d'ensenyar-nos coses. Jo us estic molt agraït. Moltes gràcies.

Spacer

Picture
erratica

fins i tot

Date Wednesday, November 11th 2009, 2:26 AM

en aquesta vida tant apartada del que seria el natural, en aquesta vida tant articificiosa de l'especie humana, penso que el principi d'autoregulació de la natura hi actuarà.
No serà una plaga biblica com les que apuntes tu ara ( que la religió et pot, ja t'he anat llegint) si no serà senzillament a partir d'un dels pobladors més eficaços del planeta, els microorganismes. Tu apuntaves als insectes, i si es cert, les cucamolles ( cucaratxes) van sobreviure a la última gran extinció, però també ho van fer els petits mamifers dels quals en som evolució.... El gran regne dominant és sens dubte el de les moneres (bacteris), aquest ténen un metabolisme i uns rangs d'habitat tant amplis que van sobrats. Els virus no estan inclosos en aquest regne, de fet en cap, perquè no es consideren ésser vius, si no viscuts, paràsits obligats, però tot i aquestes consideracions formen juntament amb els bacteris el grup dominador en un futur..... en tenim alguns exemples ja ara, oncovirus, sida....
El que no podem és fusionar la idea de planeta amb la idea d'humans, si els humans despareixem el planeta no... per tant no cal dir la fi del planeta o la destrucció del planeta, penso que el planeta una vegada desapareguts els humans guanyaria en velocitat de recuperació i reequilibri.
Sempre dic als meus alumnes que l'especie humana vulnera un dels principis principals com a espècie que és l'autoconservació i que passarà als anals de la història natural com l'especie que es va autodestruir....
Parlaria hores i hores d'evolució i ecologia ( ecologisme tb, que no és el cas) es que a mi aquest temes em motiven.... ( perdó pel rollassu :P)

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3862 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1928 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1895 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1900 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1832 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1905 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1953 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1984 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1870 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1856 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1915 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1799 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1932 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1923 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1904 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1871 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1987 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1888 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1913 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1844 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1893 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1950 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1907 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1847 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1881 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1778 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1927 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1860 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 2000 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1812 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1934 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1954 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1862 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1824 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1794 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1895 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1807 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1866 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1902 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1976 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1876 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1861 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1966 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1739 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer