Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

erratica ha escrit 167 articles i te 1980 comentaris. L'últim article ha estat fet el 31/03/12

perfil de'n(na) erratica | àlbum de fotos de'n(na) erratica

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de erratica

Espai
 

Castanyada vs Halloween

Data dimecres 28/octubre/2009 - 04:31 Icona 1127 Data 44

Com si d’un combat de boxa es tractés, aquests dies veiem com la castanyada van perdent adeptes round a round vers halloween

Que la cultura anglosaxona te una gran penetració es un fet innegable però en el tema de les tradicions potser és la festa que esta entrant en més força deixant a part l’odiat pare Noel, del qual ja en vaig fer un article en el seu dia.

El que em fot més de defensar la diada de Tots Sants i la castanyada, des del meu ateisme,és que la conferència episcopal aquests dies està fent el mateix, per això deixaré el recolliment i la visita als cementiris per qui ho cregui oportú i em centraré en la bonica festa de coure i menjar castanyes i moniatos reunits al voltant d’un foc....

Si preguntem a la gent que celebra Halloween, ben pocs per no dir cap et saben quina és l’arrel.
Halloween te el seu origen en una festivitat celta Samhain amb transfons religiós, per tant tots aquells que celebren Halloween per què son moderns i la religió no mola, doncs van equivocats, aquesta festa la van importar el emigrants irlandesos a Amèrica del nord. La paraula Halloween es una derivació de l’expressió All Hallow’s Eve és a dir vigilia de tots sants.

Aquí es celebra com una festa de disfresses ( això si, totes han de fer “por” o pena segons es miri).
I els nens i nenes ( víctimes dels pares que els deixen fer el ridícul més espantòs) es disfressen per a l'ocasió i passegen pels carrers demanant dolços de porta en porta. En ciutats petites com la meva, poca gent coneix aquest fet ianki, i llavors veus la cara desencaixada del propietari de la casa, que veu quan obre la porta un grup més o menys gran de nens cridant alguna cosa com "broma o tracte", "dolç o broma" (provinent de l'expressió anglesa trick or treat) i sense saber que fer es poden trobar un ou a plena cara o la porta plena d’escuma d’afaitar......

I perquè aquesta neurosi en front Halloween, doncs tot té una explicació...la meva filla gran (11 anys) vol anar amb els amiguets de l’escola a celebrar halloween (versió porta a porta ) I quan li vaig demanar en què consistia evidentment només em va saber reproduir la patètica frase de dolços o broma.....
M’hi he negat i he patit l’escomesa de la frase “tots hi van” ( mentre pensava, quants de pares sense criteri) o la ja coneguda “soc la única que no hi va!!! (mentre jo pensava, quan siguis gran m’ho agrairàs..) i la no menys mítica, ets la única mare que ha dit que no! (mentre jo em preguntava com tots els altres pares deixen fer d’aquesta forma el ridícul als seus fills i no els “orienten” cap a fer una castanyada com mana la tradició d’aquest país....)

Com a contrapartida, li he proposat que convidés als amics a passar el diumenge a la tarda a casa els avis ( ells tenen jardí... jo no...) a fer una castanyada... torrar castanyes, coure moniatos ( l’avia n’és una especialista) i cantar cançons i jugar a la vora del foc ( aquest any amb màniga curta)

Aquest Halloween l’he guanyat, veure’m que passarà l’any que ve!



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
cetic

jajaj serralenc...

Date Friday, October 30th 2009, 6:31 AM

no coneixia ben be la realitat hallowinera...osti tu deu ser per tancar el llum i fer veure que no hi ets amb totes les criautures en busca i captura de sucres...bueno les massificacions ja es sap sempre acaben amb lo bò.....

jajjajaja i si no que canviin els caramels per castanyes mentre aqui canviem castanyes per caramels creant un traspas de tradicions intergeograficocultural que provocaria la explosio neuronal de tots aquells que veuen en aquestes coses una seguretat en les seves vides mes que uns simple i alegre celebracio es faci el que es faci

Spacer

Picture
sarralenc

A mí també m'ho deien, cetic...

Date Thursday, October 29th 2009, 3:24 PM

però TOTS els caramels què em van "regalar"
en tots els 80 i pico d'anys NO ARRIBEN
a la cantitat què donen en UN SOL VESPRE
de halloween d'ara a UN SOL NEN!

Hi ha molta gent què n'està fins els....d'haver
de "complaure" a un exercit de bordegasos
demanant "treats". I hi ha més d'un descabellat
"donant" què se l'hi ocorre ficar altres coses (agulles,
pedrres o qualsevol altra cosa) per "venjar-se" dels
crios.

Spacer

Picture
cetic

erratica...

Date Thursday, October 29th 2009, 5:30 AM

avam jo per celebrar coses pos fale ja et dic que qualsevol dia es bo.....que es el que defensava de bon principi pero despres que el blog fes xup xup a la meva neurona (i despres d'anar a buscar el nen a cole i imaginar-me la situacio pero amb el meu fill)....si ets una feixista maternal capaç de prohibir una xorrada que fa contenta la teva filla en defensa de la "cultura"....ja et dic que aquesta manera de actuar es represiva impositiva i autoritaria....es aixi que tu vulguis fer aixo pos fale.....pero es aixi....

serralenc a mi em dein que als caramels hi posaven droga la mala gente.....avans vaig conseguir unes caries que un colocon.....

Spacer

Picture
sarralenc

Per a mí, molt senzill.

Date Wednesday, October 28th 2009, 9:50 PM

Vaig ser educat en col·legi catòlic;
però MAI no vaig donar·li CAP significat
RELIGIÓS ni a les castanyades ni als panellets
ni als moniatos. M'agradavan i prou.

Ara no ho sé, però quan jo tenía 15 anys,
arribava finals d'octubre i novembre i pels
carrers de Barcelona jo tenía fred.
A les cantonades, sovint al costat dels
kioskos hi havien las "castanyeres" que venían
castanyes torradetes, ben calentes i moniatos.
Ens escalfavem les mans i ens menjavem
castanyes i moniatos, sense cap ritual ni religiós ni
per "agraïr res a la Natura"

Què cadascú faci el què vulgui, però estic amb
na erratica amb lo del Hallowin. Ho trobo de mal gust;
però com dic, què facin el què vulguin.
Això de demanar dolços, NO ÉS TAN INOFENSIU
COM SEMBLA!
Tan al Canadà com als Estats Units, ja hi han hagut
casos de gent perversa, què els hi ha donat
"dolços manipulats" sino verinosos, sí contaminats
o altres productes què NO SÓN DOLÇOS.

Jo, el què crec què faría, és "deixar a la canalla
què gaudeixi del Halloween com vulguin' DESPRÉS
d'explicarlis la poca importància com a celebració,
excepte per la què té per a ells com una reunió d'amics.

Sense"combatre" el Halloween jo faría i gaudiría
al maxim els panellets, castanyes i moniatos amb tots
els membres de familia i AMICS DE LA CANALLA!

Spacer

Picture
Vegana

Persi,

Date Wednesday, October 28th 2009, 2:14 PM

El Black block va nèixer a alemanya, batejat per la premsa com a Schwarze, pq el color que es posen totes a les trobades per anar a fer un cafè i altres coses, és justament el negre.

Segons la premsa, la tàctica d’aquests inclou el vandalisme, la lluita de carrer i el rioting que seria alguna cosa així com la “revoltamenta”. Van sorgir de grups squaters i anti-nuclears, i ara engloben molts grups antisistema, anticapitalistes, antiglobalització, antifas i, és clar, antiespecistes, animalistes, veganistes...

Fan trobades, campaments i demos, per a no iniciades en la defensa de la terra i de la vida, arreu d'Europa (tot i que costa trobar on, jejeje) sota l'eslogan de Love and rage.

I les manis del BB més impressionats que he vist en filmacions han estat a Alemanya, Grècia i GB, sobretot quan han anat a saludar a la gent del G8 o als nazis.

Per a més informació: el meu contacte és el Polski...
;)

Spacer

Picture
erratica

ho confesso

Date Wednesday, October 28th 2009, 1:49 PM

soc una tirana..... pidolar caramels disfressat....
apa cetic que tu també tens criteri eh xaval... tant bon punt estas en contra de tot com tant bon punt et sembla tot la mar de wai txatxi piruli pffffffffff

Spacer

Picture
cetic

es que...

Date Wednesday, October 28th 2009, 1:40 PM

per celebarr res no ens cal tot aquet rollo...si volem fer algu ho fem i punto.....i el meu fill si li pilla un 28 de juliol de anar disfrassat com si es 1 de novembre o el dia de la loteria....

el mes greu es no deixar celebrar al teu fill una cosa perque tu no penses igual......quant no hi ha res de dolent en sortir a pidolar caramels disfrassat......

Spacer

Picture
Samuel

·

Date Wednesday, October 28th 2009, 9:29 AM

Totes, absolutament totes les festes "religioses" que hi ha al calendari són més antigues que el catolicisme, però aquesta religió se les ha fet seves (potser llevat de carnestoltes), ben inclosa la castanyada. Com que crec que el nom no fa la cosa, sóc del parer que tothom celebri el que bonament li abelleixi. El que si que estic disposat a admetre és el borreguisme de la gent en estar sempre disposada a celebrar tot el que li posin per davant sense cap mena de criteri, però això ja seria tema d'un altre post...

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Vegana, CARINYET

Date Wednesday, October 28th 2009, 9:07 AM

Et prometo que vindré ( després ja veurem com tornaré a casa...), però que és una BB ( escolta: gairebé m'ensenyes més coses tu que les meves filles...)

Gràcies.

Spacer

Picture
Vegana

Persi...

Date Wednesday, October 28th 2009, 8:59 AM

amb el que veig a diari l'últim que puc dir és que la gent estigui bé del cap.
Els sacrificis rituals surten poc a la llum pública, però quan rebem imatges del que passa et pots imaginar que movem cel i terra per a que se'ls apliqui el que calgui legalment, i paralegalment també s'intenten fer coses que encara surten menys a la llum.
Una mani del BB és una de les coses més brutals que he vist mai... entenc que les "aglomeracions" no molin (jo no puc baixar a barna sense sentir-me aglomerada) però en una mani no sento el mateix... segurament el fet de convertir-te en un gra de sorra al mig d'una duna ondulada pel vent és la imatge que millor pot definir com em sento. I la força que dones i reps allà no es comparable amb cap altra cosa feta en grup.
Revolucionari, quan aconseguim muntar un BB a barna, hi seràs personalment convidat... pensa que sempre hi ha una primera ruta legal i una segona que no cal fer, si no és del teu interès.
;)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Vegana

Date Wednesday, October 28th 2009, 8:36 AM

1. Jo es que quan veig molta gent junta em surt l'anarquista que tinc dins. No m'agraden gens les multituds i encara menys si fan o criden tots el mateix. I si surten al carrer...

2. A veure, això que la gent sacrifica gats, gossos i aus per tots sants, es veritat? Si ho és - i en aquest cas sí que hi ha un incompliment fragrant de la llei de protecció dels animals - vols dir que aquesta gent està bé del topi? Vull dir, tu creus que una persona que li dona per matar o torturar un gat, un gos o un canari està bé del cap? Vols dir que en comptes de manifestacions animalistes el que necessita no és un metge d'una manera molt urgent?

3. Jo estic a favor del consum. Si no hi ha consum l'economia no funciona. I, de moment, no s'ha inventat un sistema millor que aquest, tot i que, Vegana, quan em poses els teus vídeos, sàpigues que em fots en una mar de dubtes. A veure en què si de broma en broma acabaràs convertint aquest convergent tranquil i bon jan en un revolucionari amb remordiments de consciència...

Spacer

Picture
clic

:(

Date Wednesday, October 28th 2009, 8:17 AM

toma castanya!

32 coments!! arribo tard snif

Spacer

Picture
Vegana

Siddharta,

Date Wednesday, October 28th 2009, 8:06 AM

i l'he tallada, però l'original és un riu de gent impressionant del BB... ais, quina enveja de mani... això sí que és una festa (per a mi) no gastes res, et relaciones amb moltíssima gent, tens les emocions a flor de pell, comparteixes experiències enriquidores i múltiples, aprens moltes coses (insults en altres idiomes fins i tot)... i amb sort acabes intercanviant telèfons amb gent encantadora.
;)

Spacer

Picture
cetic

joer sidd...

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:59 AM

pos eso abans quedabes per compartir el fet de aconseguir aliment i compartir-lo...

ara quedes amb amics i mengens castanyes...... lo mismo!!!

i encara discutim si em de menjar castanyes o buidar carbasses....¿?¿?¿?¿¿?¿¿?¿?¿?

Spacer

Picture
siddharta

Vegana ...

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:56 AM

La foto és brutal ! :)

El consumisme, ja em perdonareu, però no el veig per enlloc:
quedar amb uns amics i fer unes castanyes ...

Petons
Sidd

Spacer

Picture
siddharta

no coi !

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:46 AM

quina competició ??? no t'ho prenguis com un atac ! senzillament pels que estimem l'obra i la feina de Freud ens resulta un insult ...

Spacer

Picture
Vegana

Quin horror

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:44 AM

Ja els poden donar pel cul a totes les festes socialment programades vinguin d'on vinguin i al consumisme absurd que signifiquen i a la seva puta pirotècnia i sorolls eixordadors que maten mil·lers de criatures no humanes i a la seva celebració gastronòmica i abeuradora.

I si teniu animals per donar en adopció eviteu fer-ho en aquestes dates ja que ara es fan quantitat de rituals i sacrificis (sobretot amb gats blancs i amb negres i amb tot tipus d’aus).

Spacer

Picture
cetic

mira que som estupids els humans..

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:42 AM

que tot i entendre el que et diuen has de jugar a aquet joc per sentir.te millor.....vale tu ets una persona academicament molt avançada.....i de que et serveix?????

a bueno perque creus estar competint!!!

ara ho entenc!!!! cony de empresaris sou la hostia!!!!

Spacer

Picture
siddharta

quin ego ???

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:42 AM

dir el què penso és ego ???
ja callo vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Spacer

Picture
erratica

sobre el tema....

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:40 AM

a veure.... els que teniu fills/filles els deixeu anar a halloween??? soc l'únic bitxo!

i pel que fa al consumisme, clar que tot intercanvi implica diners però el consum no és el mateix que el consumisme no?

aixx lluita d'egos... puc jugar???

Spacer

Picture
siddharta

Sigmund Freud

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:39 AM

va descobrir aquesta part de la ment, inicialment va utilitzar aquest terme però ràpidament va corregir. La raó és molt senzilla el inconscient no està per sota ( el què connota SUB ) del conscient: Actuen en paral-lel, col-laborant i cooperant. No és lingüística, és terminologia equivocada.

Spacer

Picture
cetic

has de dir

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:36 AM

alguna cosa mes sobre el tema...o em de continuar amb la estupida lluita de egos habitual quant ja sabem....que per ego fins i tot tu em guanyes?????

Spacer

Picture
cetic

sidd..

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:35 AM

tu tas a la parra no?????

no veus que tot intercanvi material ha d'anar acompanyat de diners????
no veus que tenim mes que necessitem???

jo no veig fantasmes (encara) pero si que veig la realitat cosa que tu sembla que no tens pas ganes de veure....

Spacer

Picture
siddharta

Paranoia consumista

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:33 AM

Tu veus el fantasma consumista per tot arreu ...

Spacer

Picture
cetic

sidd...

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:33 AM

la paruala subconcient encara esta en els diccionaris de la nostra llengua. Si no t'agrada ti poses fulles o n'escrius un tu. La aplicacio del nou concepte de inconciencia en psicologia i psiquiatria no invalida la parula subconcient. Tot i aixo trobo una gilipollada aquet perfecionament linguistic quant el mentar deixar tant que desitjar....Per cert no diguis psicologic que tambe estan mal dites s'hauria de dir psiquelogic pero que diem psicologic??? oooooh quines coses que passen sidd....i quins pocs arguments que tens....

pel que fa a la subjectivitat no recordava que tu i uns quants dicatdors feixistes que han passat pel mon teniu un altre concepte del terme.....

Spacer

Picture
cetic

ah! respecte la llicencia...

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:27 AM

es que avegades olvido que necessiteu aquet tipus de comentaris per no parlar del tema en si...

Tots tenim la mateixa llicencia erratica.....ara que tu et fagi por fer-la servir no implica que m'hagis de venir a dir res.....

ah! i tranki jo no mato.....potser al no reprimir sentiments per la moralitat estupida que es respira mes mes facil en el fons ser un tiu tranquil tot i que inquiet.....

Spacer

Picture
siddharta

Cetic

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:27 AM

vaig a ensenyar-li dret mercantil al Persi què em sembla que no en té ni idea .... per favorrrr.... :P . De mentres a veure si ens queda què és incorrecte SUBconscient, és INconscient.
El bon gust no és subjectiu.

Spacer

Picture
cetic

erratica dius el mateix que jo...

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:24 AM

que ja no es vana collir castanyes, que ja no s'embruten les mans la gent per trobar els moniatos sota terra.....aixo es una collonada superficila per aixo...perque ja no es un culte a la terra igual que halowwen es una pallassada...igual que reis, noels, carnavals, santas semanas tooot es una farsa....per aixo dic que que mes dona??????

avam si ara la castanyada sera el culte original que ha quedat a traves dels segles.....vengaaaa vaaaa....

tant de bo fos un culte a la terra...pero esper-ho que no torris castanyes amb carburants expoliats a la terra.....perque no se jo si el culte li caura gaire be.....

tot es hipocresia i esta be passar de tot i fotrens una juerga... a lo persi...per no cal ser tant tiquimiquis per aquestes collonades.....que no es el que deixen de ser....i si cauen en diuemenge mes collonades encara xD (si fos en dilluns es mereixeria mes respecte la festivitat xD)

Spacer

Picture
erratica

ceticcc

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:19 AM

et compro l'ultim paragrafff ( expressió consumista)
però festes com la castanyada si que tenen sentit, es el culte a la terra i als seus fruits... es que no es pot estar contra tot, be tu si, que tens llicencia per tot... per matar tb????

Spacer

Picture
cetic

lo de mestissatge

Date Wednesday, October 28th 2009, 7:05 AM

tant sols ho has emprat tu erratica...jo he dit que "celebrar totes les coses és enriquidor"...d'aqui a creuaments genetico-culturals es una altre cosa...

Primer que la cutresa de Halloween poc te a veure amb la seva celebracio o no...es una qüestio subjectiva i que destila aquell impuls agresiu subconcient de "esto no porque yo lo digo"...al tantu amb aquests impulsus com a justuficacio...

Segon jo estic amb el persi mes o menys en com enten ell una festa.....la veritat es que em penso que vaig amb el xampany catala cap a cal persi :)

Pero siguem sensats es tant estupida una castanyada com un halloween. Potser un temps enllà...quant existien els arbres era bonic celebrar epoques relacionades amb les plantes que ens alimenten. Celebrar la varema i pillar una bona tajilla de vi jove un cop la feina estava llesta (cosa que encara fem al penedes sense fer tant de soroll), o celebrar l'arrbada de nous aliments molt preciats quant els aliments sortien de les plantes i no de les fabirques com castanyes i moniacos...

Avui en dia tot queda en comprar....aixi que aixo que dieu la tradicio no es mes que un acte vulgar, consumista i festiu sense profunditat absoluta...per tant que mes dona????? tant ens importen les formes????

Jo tornaria a adorar aquells deus que residien en les plantes que ens donen la vida :) i no la religio de cuatre violadors de menors, cremabruixes i altres detalls millor no recordar de les nostres tradicions......

Spacer

Picture
erratica

no no persi

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:53 AM

el tema mestissatge no era per tu....
si estic d'acord que la festa només son ganes de passar-ho be, però es que hi ha coses que son imposades amb falca i per motivacions totalment comercials...
i si sidd el halloween és de mal gust.... de molt mal gust...

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Però, ben pensat

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:48 AM

Catalans ho som fem el que fem, fem grans obres mestres ( poquetes ) o grans ximpleries ( moltes ). O sigui que no cal que ens en preocupem.

I pel que fa a la barreja, és inevitable: en la nostra sang ( ibero-llatino-germànico-àrab ), en la nostra llengua ( idem ), en la nostra gastronomia
( idem més americana, que el tomàquet va venir d'allí ).

Jo crec que en la festa només calen dues coses: ganes de passar-s'ho bé i no perdre un punt de sensatesa pel que poguès arribar a passar...

Spacer

Picture
siddharta

El Hallowen és cutre

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:48 AM

un atemptat al bon gust !
si us plau !

Accepto Sant Nicolaus, Pares Noels etc .....

Spacer

Picture
erratica

en part no et decebre...

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:48 AM

odio el carnestoltes... i més si com en el cas del meu poble, es va recuperar i s'imposa d'una manera poc natural, entenc que algú de vilanova o platja d'aro no m'entengui... però ballar en malles a plè mes de febrer com si fossim a rio es bastant "estrany"
Jo treuria els reis (només m'agrada perquè les vacances de nadal s'allarguen una setmaneta més gràcies a la penya d'orient), festa religiosa i pagana ( pel que toca pagar dels regals que cal fer a tort i a dret) i em quedaria amb el tió..... tot i que detesto el moment violent, m'agrada el fet escatològic.... a més les diferents cançonetes associades tenen la seva gràcia i no deixar de ser una excusa per viure i veure la il.lusió dels menuts....
I pel que fa a les juergues de la meva fillaa altoooo que te 11 anyets... tot i que reconec que si m'hagues demanar per anar a fer la castanyada amb els amiguets li hagués dit que si!!!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ei, jo no he dit res de mestissatges, ehh

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:42 AM

que a mi és una parauleta que em fa mania, que em sembla que fa referència als gossos, als cavalls o als gats, però que em sembla una enorme collonada referida a les persones i a les cultures ( i ben pensat als gossos i als cavals o als gats des del seu punt de vista ).

Ser catalans i passa'ns-ho bé, vet aquí. I no fer les coses només perquè són tradicionals ( els braus ) o perquè estan de moda. Tenir una miqueta de criteri. Ludic, si pot ser...

Spacer

Picture
arale

JO SOC DE LA CASTANYADA!!!

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:40 AM

A mi q no em fotin, q la castanyada és entranyable i és motiu de reunió. Ara això del hallowen, no si malament no està, pro coi, q no te res a veure amb el q som els catalans, no?
A més, per disfressar-se ja està carnaval coi, o es q per carnaval farem ves a saber q...

Q si, q està bé el mestissatge i tal i tal i tal, pro coi, q ja estem prou perduts com deixar perdre les nostres arrels.
I q hi ha molts caps de setmana q no hi ha cap mena de festa q es poden fer temàtics sobre altres cultures, serà per dies....

Apa, q gaudiu dels moniatus, les castanyes, els panallets, la mistel·la i el q convingui segons costums de cada casa.

:-P

Spacer

Picture
cetic

ja viiiiiiiiiiiiiiinc erratica...

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:39 AM

celebrar totes les coses és enriquidor!!!

La qüestio es que la teva filla vagi de juerga un dia que mes dona si es a favor dels catolics o dels celtes?????

Una de dos o li donem molta importancia a les celebracions catolicas (que son la nostre tradicio) o no....si la resposta es no no soc catolic i no respecto les seves festes que mes dona el que faci la filla si s'ho passa be i disfruta de la sociabilitzacio tant util en aquestes edats???

Un dia podem parlar de las tradicions. Allo que tenim un respecte sublim i que apart de ser de una utilitat patetica en la nostre societat esta banyat de catolicisme....

Una altre temilla si no t'agrada veure la gent disfraçada com idiotas suposo i esper-ho que siguis tambe anticarnaval......que jo encara el suporto menys.....

I sino entens que la gent es senti seduida pel para noel o la carbassa...com expliques el reis, un tronc caganer i altres estupideses que tu dius tradicio i jo li dic religio i manipulacio emocional.....

Siguem coherens o viva la fiesta a lo persi (que jo m'apuntu amb moet o amb Nadal) o diem no a les celebrasionc religioses i els seus derivats contemporanis......

Ara el rollo de Reis si Noel no...que cony importa si es el mateix...

Spacer

Picture
erratica

ah si i ara vindran els que diran

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:25 AM

que celebrar totes les coses és enriquidor, mestissatge.... molt bonic si, sempre i quan no s'acabin diluïn les nostres arrels i tradicions....

Spacer

Picture
erratica

aixxx a veure si ens centrem eh?

Date Wednesday, October 28th 2009, 6:24 AM

cavall!!!!! mira que ets dispers eh???? a veure si t'esforces i comentes el que escric!!!
perdona es que els meus fills van a la pública i no se que és "un rams 23"

persi!!! jo parlava de halloween, si em sembla superbé el que dius, soc una fan de la cultura megalítica i els ibers ( em fa vergonya reconèixer-ho però els he descobert amb profunditat aquest estiu http://www.mac.cat/cat/Rutes/Ruta-dels-Ibers). El que no entenc es que la gent es senti tant seuduida, per un pare noel o una carbassa....

sidd a triar jo em quedo amb la veuve clicquot mmmmm

Spacer

Picture
TomasM-Porta

A veure

Date Wednesday, October 28th 2009, 5:22 AM

volia dir: a la merda l'expressió cava, que a casa del que volen que en diguem cava, sempre n'hem dit xampany i a mi m'agrada més. No cal dir que jo quasi sempre xampany català, sobre tot de la Conca de Barberà, perquè s'ha de fer país i comarca i poble i barri i carrer i casa.

Anava a dir que "s'ha de dir tot", però m'he rellegit i he vist que m'havia expressat malament.

Spacer

Picture
siddharta

.

Date Wednesday, October 28th 2009, 5:11 AM

( és què el Moet ........ mmmmmm )
:D

Spacer

Picture
cavallfort

si persi si...

Date Wednesday, October 28th 2009, 5:05 AM

fas molt país...però molt ehhh, sobretot amb lo d a la merda el cava....Clar q després amb lo del megalític et fas perdonar.....

Spacer

Picture
TomasM-Porta

NO HI ESTIC D'ACORD!!!!!!!

Date Wednesday, October 28th 2009, 4:56 AM

A veure, a mi la castanyada que no me la toquin: castanyes, panellets, vi bo, xampany ( a la merda el cava, amb perdó ) i anem-hi...

Però jo m'a`punto a tot el que siguin festes, vinguin d'on vinguin. A més, si es celta com l'Asterix i l'Obleix, resistint sempre a l'invassor, encara mola més.

Jo m'apùnto a tot el que hi ha de fora que em sembli útil, divertit i plaent. Perquè una cosa és perdre l'identitat i una altra cosa no prendre tot el bo que la vida et posi al davant vingui d'on vingui.

Per cert, saps que faig jo la nit de tots sants? Prenc tota la colla i la duc a un sepulcre megalític que hi ha entre Sant Martí de Tous i Santa Coloma de Queralt, que suposo que deu ser íber. Llavors els catalans encara no estavem inventats i tinc un dubte: no sé si estic fent país o no?

Ei, malgrat que provocadora, es una pregunta carinyosa, ehhh, que ja saps que t'aprecio mooooolt.

Spacer

Picture
cavallfort

jo quan sigui gran vull ser com tu....

Date Wednesday, October 28th 2009, 4:43 AM

aquesta fermesa, aquesta autoritat, aquest aïllament social/mediàtic.....:-)
I ara més seriosament...... aquí, encara ho tenim més coplicat pq els nanos no et diuen per anar porta per porta, si no a Port Aventura....a veure com els hi dius q no.
Pq això de la concertada, és la conya marinera tu...els nanos ja han vingut al món amb uns skis, una play y un rams 23 sota el braç.....
Ara no sé pq dic això, si no hi té res a veure....

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per erratica? Aquí son els últims articles.

 
Bullet RES DE NOU
  Data 31/03/12 Icona 3320 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Dotze Motius
  Data 29/03/12 Icona 1390 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Queda't amb mi
  Data 09/02/12 Icona 1521 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Soc una escalfabraguetes?
  Data 08/02/12 Icona 2221 Data 22 comentari/s  
Spacer
Bullet El retorn
  Data 13/12/11 Icona 1511 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Sensacions Electorals
  Data 21/11/11 Icona 1455 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet tornada a la normalitat
  Data 02/09/11 Icona 1651 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Super 8
  Data 01/09/11 Icona 1623 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet CL
  Data 28/04/11 Icona 1786 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Apatia
  Data 26/04/11 Icona 1750 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Full de rescat
  Data 01/04/11 Icona 1884 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet 17 coses curioses
  Data 31/03/11 Icona 1930 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet val més fer-hi conya...
  Data 26/03/11 Icona 1718 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Julio Manrique
  Data 22/03/11 Icona 1828 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet nuclears, no gràcies
  Data 16/03/11 Icona 1555 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Dopats
  Data 14/03/11 Icona 1669 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet no es res de nou, però
  Data 24/02/11 Icona 1797 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet A la merda el romanticisme
  Data 22/02/11 Icona 1844 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet desert
  Data 01/02/11 Icona 1707 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet una vergonya de president
  Data 05/12/10 Icona 1736 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Abocats a l’atzucac.
  Data 28/11/10 Icona 1582 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet extasiant
  Data 26/11/10 Icona 1681 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet blues
  Data 19/11/10 Icona 1568 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ja era hora
  Data 18/11/10 Icona 1682 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet ARA
  Data 31/10/10 Icona 1813 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan pitjor, millor?
  Data 28/10/10 Icona 1650 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 26/10/10 Icona 1502 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de Tramuntana
  Data 22/10/10 Icona 1451 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 20/10/10 Icona 1669 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 19/10/10 Icona 1719 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 18/10/10 Icona 1592 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 05/10/10 Icona 1690 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 04/10/10 Icona 1732 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet que coi estem badant!
  Data 30/09/10 Icona 1578 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 30/09/10 Icona 1501 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 29/09/10 Icona 1747 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet
  Data 28/09/10 Icona 1739 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet 1x1 F1
  Data 27/09/10 Icona 2017 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Estalviant vida
  Data 24/09/10 Icona 1811 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet rabia o por?
  Data 22/09/10 Icona 1912 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Dormir amb tu
  Data 21/09/10 Icona 1769 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Fum o llum?
  Data 13/09/10 Icona 1551 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Avui el pare l'ha
  Data 09/09/10 Icona 1998 Data 28 comentari/s  
Spacer
Bullet Potser canviar el calendari
  Data 08/09/10 Icona 1987 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 03/09/10 Icona 1866 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 01/09/10 Icona 1788 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet I quasi tot torna
  Data 30/08/10 Icona 1752 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Sant Onofre
  Data 27/08/10 Icona 1776 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Gràcies
  Data 25/08/10 Icona 1693 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Origen
  Data 19/08/10 Icona 1783 Data 10 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer