|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
LLIBERTAT PROVISIONAL SENSE FIANÇA PEL SENYOR MILLET
dilluns 26/octubre/2009 - 04:47 525 14
M’agrada que el magistrat Juli Solaz hagi dictat una interlocutòria de llibertat provisional sense fiança a Fèlix Millet perquè el fà cil per a ell era dictar una interlocutòria de presó provisional quan tenen un cas medià tic i han de quedar bé davant dels diaris i de la gent.
Ara bé: quan ell, per justificar-se davant el fiscal i les acusacions particulars i la majoria de la població, Solaz diu que per tal de poder dictar una resolució en la que es tanqués provisionalment Millet s’hauria de canviar la legislació. I amb això no hi estic d’acord.
Per tal de dictar presó provisional cal que el jutge instructor cregui que el imputat o bé mirarà de fugir del paÃs o bé mirarà de destruir proves. Pel que fa a marxar del paÃs, no tinc res a dir: no ho sé. Però pel que fa a amagar proves les cà meres del Palau van veure com el personal treia documentació a dojo i, per tant, sembla que aquesta possibilitat sà que es pot donar.
D’altra banda., un company meu advocat m’explica que va coincidir amb Millet a una notaria i no crec que hi anés a fer el vermut. O sigui que jo diria que més aviat el que sembla és que el senyor Millet mentre es tramita el judici no s’estarà quiet.
Tampoc no entenc que la llibertat provisional que s’ha dictat ho sigui sense fiança. D’acord que la Millet ha depositat una quantitat important al Palau, però aquesta quantitat és Ãnfima comparada amb la que ha estafat i, a més, a través de la confessió escrita, ha volgut enganyar el jutge i aconseguir un tracte favorable.
No em sembla cap exageració que el magistrat hagi trigat tres mesos per prendre-li declaració. La quantitat de folis que hi deu haver al sumari i la quantitat de casos que deu portar el jutge instructor justifica aquesta tardança.
No crec que el jutge li estigui fent un tracte de favor conscient a Millet, però potser inconscientment, sÃ. Acostumat com estan els jutges a tractar amb els raters, quan un imputat els hi ve amb corbata i americana, els hi parla en català i pertany a l’aristocrà cia cultural catalana és natural que s’atabalin.
En tot cas quan a Millet se’l veu als mitjans de comunicació somriu; el magistrat Juli Solaz, en canvi, estic segur que pensa que no sap que ha fet per a que un cas d’aquestes dimensions li vingués a complicar la existència.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
mql35 |
l'11 de novembre...
Monday, October 26th 2009, 5:09 PM
....es sant marti i com diu la dita,... a tót porc li arriba el seu sant martÃ, i enguany sembla que el sant ha fet memoria i veiem ja uns quants que comencen a anar apretats de coll....
... a casa el millet i el montull i adlà ters, a balears el matas familia i socis, a valencia el camps i cuadrilla, a madrid uns quants diputats del pp, a El ejido l'alcalde, a italia el berlusconi, a la haya el karadzicz, mentre que el gran estafador madoff ja està a presó ...
..en fi ...uns quants que ara m'han vingut a la memòria...........esperem que la justicia amb la col.laboració de sant martà faci la seva feina, si més no és un pas endavant ja que si mirem fa només dos anys tota aquesta colla estaven al pic de la seva glòria....
|
|
Vegana |
Persi
Monday, October 26th 2009, 12:16 PM
no dic que tots els membres de les 400 famÃlies s'hagin omplert les butxaques, però sà dic que remenen les cireres i es tapen les vergonyes de fa massa temps... i que la gent que voteu teniu dret a fer-ho sabent el que fan i desfan aquestes famÃlies.
Una col·lega meva, advocada, estava que trinava fa poc pq una clienta seva anirà a la presó per robar dues peces de roba del corteinglé... el problema: famÃlia desestructurada, pare alcohòlic, mare malalta crònica, germana oligofrènica i ella amb antecedents per robar per menjar. Sembla una peli del Ken Loach, però això passa a casa nostra, a la nostra gent.
Em treu de polleguera el sistema, la injustÃcia, la desigualtat a què ens sotmet.
Em treu de polleguera que l'Amadeu encara sigui dins pq ha denunciat que no els pagaven el que els tocava per treballar, que els funcionaris els fotien els quartus, que els maltracten, que hi ha violència dins les presons i que no permetin que s'investigui, sr. Albert batlle al front i consellers i conselleres que van i venen amb els diferents governs (i et diré que les associacions a favor dels drets humans a les presons es queixen més del tripartit que de convergència!!!!).
Em treu de polleguera que confiem més en qui ens roba més que en qui ens roba per menjar.
I ja sé que no estem en desacord del tot, Persi... només que jo tinc menys corda que tu...
;)
|
|
TomasM-Porta |
Vegana, fada
Monday, October 26th 2009, 12:02 PM
Primer de tot, grà cies per fer-me saber qui es l'Amadeu Casellas. Em fa vergonya reconèixer que no ho sabia però és cert.
En segon lloc, pel que he llegit, trobo vergonyòs que no se li hagi aplicat la llei correctament i que hagi hagut de fer vagues de fam per tal d'aconseguir el tercer grau, etc... Si això es aixà és una gran vergonya.
En tercer lloc, es clar, no puc estar d'acord amb atracaments de bancs i tot això, tot i que ell doni els diners a organitzacions anarquistes i als pobres; perquè si això es justifiquès això seria el caos ( es clar que això es precisament el que voleu els anarquistes i potser si que, amb tanta merda com corre per aquÃ, s'acabarà demostrant que teniu raó ).
En quart lloc, però, em sembla infinitament més moral l'actitud de'n Casellas que la de'n Millet, que el que ha fet és posar-se els calés a la butxaca.
En cinquè lloc, jo estic d'acord amb tu en que s'estiri de la manta i que tothom que tingui alguna cosa que pagar a la justÃcia la pagui ( torna'm a dir ingenu, ja ho sé...). Ara estem en la pitjor situació possible: tu, per exemple, culpabilitzes a tota la burgesia catalana de delinqüent sense que hi hagi un judici pel mig. I això no és just a no ser que es consideri que un burgès, pel simple fet de ser-ho. ja es un delinqüent.
O sigui que, veus, no estem en desacord del tot.
|
|
TomasM-Porta |
Clic
Monday, October 26th 2009, 5:59 AM
El problema és que en el món del dret "fer la feina ben feta" no se sap ben bé a que equival. Jo crec que amb els mecanismes que tenen els jutges a la seva disposició, sempre poden interpretar les lleis d'una menra o altra. I això ens aboca a l'inseguredat jurÃdica i a fer que tots els casos es transformin en casos de consciència.
Recordo que fa molts anys a la facultat ens van fer redactar la sentència del cas Schuster contra el Barça. La meitat de la classe li havia de donar la raó a Schuster i l'altra meitat al Barça i les dues sentències eren correctes jurÃdicament.
Jo com més voltes hi dono més tinc la sensació que no vivim en una democrà cia sinó en un sistema oligà rquic on ens fan anar a votar cada quatre anys per a que manin si fa no fa els mateixos i, sobre tot, es facin si fa no fa les mateixes polÃtiques. I que potser el més sensat´és, davant de tot plegat, arronsar-se d'espatlles i fruir de la vida, ja que no està gens clar que poguem canviar res i encara menys que, si ho aconseguÃssim, el canvi valgués la pena.
Grà cies a tu preciosa.
|
|
clic |
jajajajja
Monday, October 26th 2009, 5:19 AM
segur que al magistrat aquest li deu passar pel cap... perquè a mi? perquè en el meu torn? podria haver estat de baixa o de vacances coi!
però això no treu que era el moment de fer la feina ben feta i donar una mica de crèdit a la justÃcia d'aquest paÃs.
es veu que aquest jutge li diuen "el cargol" perquè és lent... fent superlativa la lentitud de la justÃcia.
tenim un greu problema, d'un calat molt profund, si falla la justÃcia i en el cas Millet es veu escandalosament, falla un dels pilars d'això que diem democrà cia, i si la gent deixem de donar el "vot" de confiança, això se'n va a prendre pel dallonsis.
Quan em miro la nòmina i veig el que em descompten cada mes, penso que ser una persona honesta, amb el petit marge de la trampeta, ser una persona honesta avui dia és de gilipolles. I no vull pensar això però m'hi estan abocant.
potser tornarà la revolució que va fer el meu avi.
grà cies Persi
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|