Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

erratica ha escrit 167 articles i te 1980 comentaris. L'últim article ha estat fet el 31/03/12

perfil de'n(na) erratica | àlbum de fotos de'n(na) erratica

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de erratica

Espai
 

PORC

Data dimecres 7/octubre/2009 - 03:43 Icona 1073 Data 67

Ahir ens van comunicar, que a l’escola dels meus fills, deixarien de donar porc al servei de menjador.

El motiu: com que cada vegada hi ha més nens de religió musulmana el servei de cuina te que elaborar dobles menús i això porta molta feina.

Fins aquí la informació i a partir d’aquí el cabreig monumental que em dura encara a hores d’ara.

Anem a pams, o jo m’estic fent gran o això és el mon al revés.

A veure en primer lloc no estem en un estat aconfessional? I en aquesta escola pública que paguem entre tots, fem els menús en funció (encara) d’una minoria?

El motiu de la religió em sembla com a mínim increïble, el porc forma part de la nostra cultura i tradició culinària i ara els nostres fills, els dels agnòstics, el dels ateus, els dels cristians i els dels budistes... no menjaran porc.
S’han acabat els fantàstics llibrets de llom, s’han acabat les llonganissetes tendres i les salsitxes, les hamburgueses de porc i vedella i els macarrons amb carn de porc i vedella com els de tota la vida, el pernil dolç i el salat o els patés per berenar.

És el primer pas de què?, potser d’aquí a uns anys els meus nets a escola faran obligatòriament el ramadà, clar perquè fer menjar al migdia per tant poquets....

La multiculturalita es meravellosa potser si, però quan una cultura en aquest cas mutila l’altre és per pensar-s’ho. Què passa quan la llibertat de l’altre arrassa la teva.

Dietèticament parlant el porc és un aliment que és molt apte per dinars però que a partir de la tarda és millor no prendran perquè els seus greixos son difícils de cremar en repòs i per tant s’acumulen a l’organisme, per tant si no es menja per dinar per sopar no es aconsellable.

I tot i que estic segura que no son els pares dels nens musulmans que han demanat això, i penso que ha estat el servei de cuina que ha optat per dir, eliminem el porc, que els catalanets son pocs i tranquils. Si que penso que si la opció hagués estat fer un sol menú i els nens haguessin estat obligats a dinar el que estes programat per aquell dia ... llavors si que hi hagués hagut moguda i l’escola hagués sortit a la premsa , al defensor del poble i el departament hi hagués intervingut.
Però nosaltres no farem res...som gent educada, parlem ens castellà sempre que cal i ara deixarem que els nostres fills no mengin porc, no fos cas que encara en sortíssim escaldats i se’ns titlles com a mínim d’intolerants i com a màxim de racistes.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
cetic

pos no...

Date Friday, October 9th 2009, 6:18 AM

ni amb mi mateix.....

i es que entenem per treva justificar-nos per no fotre brot i tenir la conciencia tranquila.....

Spacer

Picture
erratica

es que amb tu no hi ha descans

Date Thursday, October 8th 2009, 1:11 PM

ni treva

petons empatics

Spacer

Picture
cetic

hostiaaaa...

Date Thursday, October 8th 2009, 12:11 PM

vale ok millor pesticides i antibiotics que microones tu que ets ecologista ho deus tenir ben mesurat i suposo que el mobil ni tocarlo que funciona amb microones tambe....aixo es una....

una altre es aixo de jo ja ho tenia be com estava...si pero altres no??? recordes el tema del egocentrisme??????? Una coseta mes per pensar-hi...empatica i tal...es allo de som 10 i 2 son vegetarians que fem?

a)anar a la braseria argentina i els dos que es fotin son minoria
b) anar al vegetaria, tots contents

que faries si et passes en un sopar amb amics? a la escola esta clar que als dos vegetarians els donaries pel sac.....egoooo egoooooooooo.....i poca empatia....

i per acabar de rematar-ho "de feina ja en tinc més del que puc i del que vull fer!!!" IIEEEEEPPPP que parlem de alimentar els teus fills eeeh!!!! Que la alimentacio es cura, estima i cultura!!!! Quina prioritat ocupa per tu aixo?????? egooo egooooooo....cony no cosat res preparar el dinar....

ma donat mes informacio aquet coment que tot el blog sobre el ego

Spacer

Picture
erratica

si homeee

Date Thursday, October 8th 2009, 7:04 AM

tupper i dosi de radiacions de microones..... però si a mi ja m'estava bé el menú que hi haviaaaaaaaaa que de feina ja en tinc més del que puc i del que vull fer!!!

Spacer

Picture
cetic

avam...

Date Thursday, October 8th 2009, 6:02 AM

i que tal si enlloc de tant de catering el cony d'escola compra un grapat de microones i es practica el taper lunch i cada nen que mengi el que els seus pares trobin que ha de menjar???????

Au ja tens feina ambs els de l'APA per la llibertat individual de la alimentacio microondes tu.....mira que es facil

Spacer

Picture
siddharta

clic :) !

Date Thursday, October 8th 2009, 5:31 AM

amb tu van trencar la plantilla, el motllo, tot ...
:)

Spacer

Picture
clic

uala 60 coments

Date Thursday, October 8th 2009, 5:26 AM

el més diver és llegir-los a l'inreves

:)

Spacer

Picture
erratica

no t'ho agafis com a prepotencia

Date Thursday, October 8th 2009, 4:51 AM

però no pateixis sidd que jo diria que li conec les cares de fa molt de temps... tot i això gràcies per l'advertiment;)

Spacer

Picture
siddharta

Tu vigila amb aquest ...

Date Thursday, October 8th 2009, 4:45 AM

neni què té més cares que un diamant ...
:D

Spacer

Picture
cavallfort

ERRATICODAMUSSSSSSS

Date Thursday, October 8th 2009, 4:28 AM

tu si que en saps.....però jo al 2022 no...jo ja hi penso molt ARA amb tu ehhh.
I no precisament per menjar porc.....
:-)

Spacer

Picture
erratica

ja ho deia

Date Thursday, October 8th 2009, 4:21 AM

Nostradamus ( ja em sap greu no citar Socrates o Descartes, ells encara no sabien massa res dels àrabs....) 2022 problemes greus d'europa amb els àrabs.
El dia que això passi recordareu el meu bloc del porc i quan us treieu el burka o reseu cara la meca.... pensareu aixxx quan tornaré a mejar un filetet de porc amb ceps i salsa a l'oporto... quanta rao tenia l'erratica.... i tot va començar en una escola de poble....

Spacer

Picture
cavallfort

sidhi..

Date Thursday, October 8th 2009, 4:07 AM

ho saps, q els reis són els papes no...i els nens no venen de parís no??

Spacer

Picture
siddharta

Sentit de la realitat ???

Date Thursday, October 8th 2009, 3:51 AM

CAVALL ???
Una amiga meva ha aconseguit que toOota una escola de BCN mengi menjar ecològic ... no et sembla prou realitat ?
Ara clar són canvis silenciosos o muts, que això no ens agrada els catalanets ...

Spacer

Picture
siddharta

justament

Date Thursday, October 8th 2009, 3:37 AM

ja m'ho imaginava ...per això hi ha una cosa que no ...

Spacer

Picture
msanc

Cavall_

Date Thursday, October 8th 2009, 3:35 AM

Per una vegada, o per dos, i sense serveixi de precedent estic totalment d'acord amb tu. Aquí si menges carn ets una assassina, si parles de sexe una puta i si demanes justicia una censuradora......., així sí... jutjar els altres pel que fan o deixan de fer.... això és ser defensor de les llibertats.

un petó

Spacer

Picture
erratica

doncs no sid

Date Thursday, October 8th 2009, 3:35 AM

el centre no es comanche, per sort hi ha una mesa de matriculació molt compensada i on visc jo, tots els centres fins i tot els concertats tenen el mateix nombre d'immigrans, i el centre ( no perquè hi porti els meus fills) es molt obert i es treballa molt d'acord amb els pares. Just per això que no vaig entendre aquesta decisió. Però matem'ho aqui, ja se que parlar de porc no es el mateix que fer-ho de poesia teatre o cimeres internacionals....

Spacer

Picture
siddharta

No Erràtica

Date Thursday, October 8th 2009, 3:25 AM

Tinc dues germanes directores d'escoles en zones COMANCHE, però COMANCHE ( què s'ha de tenir molta moral ... ) i cap de les dues ni s'ha plantejat adoptar semblant mesura.

SEGUR que aquesta REGLA DE TRES la fan servir per altres situacions del centre, de les quals no us arriba cap coneixement.
I la teva emprenyamenta és per aquest motiu.
Que et porti la contrària el Cetic i la Vegana doncs estàs més que acostumada.

;)

Spacer

Picture
MMaria

Crec que..

Date Thursday, October 8th 2009, 3:21 AM

l'Estat espanyol es incompetent i te que apendre d'altres països, com per exemple Austràlia..http://cucoal meria.net/2008/04/carta-p rimer-ministro-australia/
Això del porc a les escoles es un dels molts efectes provocat per una mala gestió des dels inicis.
I amb el temps, els divendres voldran unes hores per anar a la mezquita a fer pregar (on jo treballo, ja ho estan demanant, de moment no ho han aconseguit ara van a través del comitè d'empresa.. la meva pregunta es.. si la gent treballa a torns, qui treballi el diumenge i sigui catòlic sortirà per anar a Misa també, oi?).. definitivament, tot ve d'un mateix punt.

Spacer

Picture
cavallfort

aquesta sihi,

Date Thursday, October 8th 2009, 3:12 AM

sembla gallega eh mai saps si puja o si baixa....
Erratiqueta; tu tranquila q jo et faig costat...si cal ja muntarem una pagina, amb menys intel.letualitat d´aparador, i on segurament hi haurà més ironia. I molt probablement més sentit de la realitat.
Pq....tu et sents cómode entre aquesta pleyade d petits larousse...??

Spacer

Picture
erratica

vaja

Date Thursday, October 8th 2009, 2:20 AM

que us penseu que soc idiota, clar que faré altres accions, però igual que ens posem a debatir sobre egos, sobre sopars xaterils, sobre patria i sobre mil i una coses em va semblar un bon tema per comunicar. I el meu emprenyament es perquè estimats companys blocaires us heu quedat a l'èlit del problema i no heu arribat a la realitat del dia a dia. Però no passa res... si filosofar tb es bó.

Spacer

Picture
siddharta

És què a veure ...

Date Wednesday, October 7th 2009, 6:31 PM

si tant emprenyada estàs i tant et molesta aquest no és el lloc per canalitzar la teva frustració, Erràtica :
Agafes et fas presidenta de l'AMPA i amiga de la directora o el director ! I ja està tu ! Solventes la situació i tots contents amb una bona presidenta a l'AMPA, la directora té una amiga nova i tu porc ! Si tu dones rebràs, exigint res de res.
Tantes vaselines i xorrades ... xxxddd ...

Spacer

Picture
Rasko

Cabrero

Date Wednesday, October 7th 2009, 6:06 PM

m'alegro que pensis que la puresa no existeix perquè estava patint. Per altra banda, això que dius que les llengües no són compartiments tancats tens total la raó però a Catalunya el nivell tan de català com de castellà cada dia és més lamentable. La majoria dels meus amics viuen i han nascut a Barcelona i són universitaris, i fan barbarisme amb català i amb castellà. I molt sovint.

No sóc filòleg, de tant en tant puc fer alguna falta en català o amb castellà. Però una cosa és que el català o qualsevol llengua incorpori paraules angleses com stop (qui se'l salta pot tenir accidents), facebook (marca registrada), o paraules que venen del descobriment d'Amèrica (tomàquet, patata, etc), o paraules d'altres idiomes que s'ha integrat a la llengua d'acollida per contacte (cas d'algunes paraules castellanes, duro . no n'estic segur, però segur que n'hi ha unes quantes) i altres llengües. Però una altra cosa és la diglòssia que en Sinn comentava anteriorment que des de fa tants anys viu el català. I algun dia la diversitat que tan es defensa, serà la diversitat amb un sol idioma, amb amazigh, amb urdu,... no siguem ingenus, amb castellà, evidentment.

Fa uns dies vaig posar una frase de l'escriptor Amin Maalouf, que fa poc ha estat a Barcelona presentat el seu últim llibre, la torno a posar perquè la trobo adient en aquest cas:

"...si estudio la llengua de l'altre i l'altre no respecta la meva, parlar la seva llengua deixa de ser un gest d'obertura per transformar-se en un acte de vassallatge i de submissió" (Les identitats que maten, A. Maalouf)

Salut Cabrero

Spacer

Picture
cavallfort

doncs res erràtica....

Date Wednesday, October 7th 2009, 6:04 PM

que aqui el tribunal de savis...., la aristocràcia activista del xat, ja té el veredicte final; ha decidit q ets una xenòfoba i una mare q malcria els seus fills per menjar porc....ahhh.i no t'ho perdis, tb han decidit q ets escandalosament pija , per denunciar una discriminació (real).
Al final aquests activistes sectaris/ radicals, q llegeixen més q miren i miren, més q no veuen, encara em faran agafar simpaties pels toreros (...)pq tota coincidència amb ells, em fa dubtar......
Creure amb una idea (la q sigui), està bé, fer-ne proselitisme...s'accepta ,però que aquests set ciències, intentin remoure consciencies i vulguin adoctrinar amb el seu discurs progre (de pobre), a qui no pensa com ells , em sembla excessiu i sobretot......avorridíssim.
Pq és q a sobre ells es creuen fermament, q són els indis (víctimes) i naltros els vaqueros (dolents, dolents,dolents)
Ja ho has llegit erràtica..., tu no canviaras res parlant-ne al blog, en canvi la brigitte bardot i el sèquit de greanpeace q pul.lula per aquí, arreglaran el món sencer ( i part de l'extranger), a partir de 4 copiar i pegar q pengen per aquí.....
Ho sento companys megahipersupercaligragilisticoespialitosos de tolerància.... una cosa és ser hospitalari, i l'altre és fer el prèssec.....
I és que al final, als catalans ja no ens caldrà ni vaselina......
Salut a tots i una abraçada per alguns menys

Spacer

Picture
siddharta

EN AQUESTA SANTA CASA

Date Wednesday, October 7th 2009, 5:48 PM

o s'emprenya un o s'emprenya l'altra !
què sembleu sicilians cony !
canvieu el nom del xat directament poseu xat Corleone ...
:D

Spacer

Picture
Cabrero

Rasko, no existeix la puresa

Date Wednesday, October 7th 2009, 5:34 PM

pq tot és mestissatge, i el català d'aquí a 20 anys inclourà paraules tamazigths, urdús i poloneses -de Polònia- segurament, pq jo no ho sé. Ja ho fa amb les angleses, i continua sent català, i ho serà d'aquí a 20 anys, 40 o 100, si sabem defensar i conservar la nostra llengua, i deixi de ser minoritària.

La llengua no es pot perdre, pq es perdria el que sóm, però les llengües, i les cultures, no són compartiments estancs, on hi poden entrar només expressions chachipirulis d'origen anglo, sempre benvingudes.

Les llengues, les pàtries, les cultures, els costums i jo mateix estic contaminat i sóc mestís. I català.

Spacer

Picture
Rasko

a veure...

Date Wednesday, October 7th 2009, 5:01 PM

Cabrero:
Sobre això que dius aqui "Però mola, i molt, la conservació de la puresa, de la llengua i dels costums, que ja no sé quins són... però tinc una cosa segura: Catalunya és el que és ara mateix, no en temps de la Renaixença ni en 1714"
Fins aquí ningú havia parlat de cap "puresa", i no sé perquè hem de parlar sobre el fet català. Però si hem de parlar sobre la llengua que es parla no enganyarem a ningú si diem que és el castellà qui domina la majoria d'esferes socials. I altra cop, la minoria catalana (la "pura" és la senyalada. I perquè "pura", això no em queda clar, o si.. Per què Cabrero?) La Victoria Camps va fer un llibre feminista interessant sobre el fet feminista, "discriminació positiva" és el que demanava per les dones. Doncs jo demano discriminació positiva cap al català).

ESCLAR:
molts immigrants parlem, escrivim idefensem millor el català, amb fets, "és clar"
Em podries citar alguns si et plau, són molt ambigües aquestes paraules. Qui són els dels fets? M'he quedat esmaperdut.

Erratica, ves al Cuní!

petons ;D

Spacer

Picture
Vegana

Erràtica

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:00 PM

Jo crec que el més fàcil és que la gent que ho patiu us organitzeu per tal que es respectin les diferències individuals de cada criatura, sigui per religió, color, número de dits del peu esquerre o conceptes ètics.

Digues-me activista, però segur que explicant-ho en un bloc al xat no arregles el que passa en aquesta escola.

Spacer

Picture
erratica

era mes fàcil

Date Wednesday, October 7th 2009, 3:43 PM

algo com quina puta merda que ens manipulin els menús per un precepte religiós ( que no per economia, perque si volien un sol menu haver deixat el que hi havia) i a sobre per una religio minoritària.... però es més fàcil parlar de congressos, de dietètica de purins fins i tot del català ( i mira que m'agrada el tema) que no ser politicament incorrecta...
encara estic més emprenyada que al matí ... apa a dormir tranquils que no us han titllat de racistes i heu quedat molt multiculturals

Spacer

Picture
Vegana

Siddharta,

Date Wednesday, October 7th 2009, 2:31 PM

Aquest vídeo explica molt bé el tema dels "danys colaterals" de l'alimentació que comentes...
(i recordo que Catalunya és la fàbrica més gran de porcs d'Holanda... aquí ens quedem els purins... i és que no deixem de ser el sud del nord)

http://www.youtube.com/watch?v=U6_hjA4cdjM

Spacer

Picture
siddharta

Cap poble ...

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:59 PM

vol tenir porcins ... vol fer els embutits i forrar-se però els porcins, no, de cap de les maneres ! Si t'ho pares a pensar tant bons no deuen ser ...
Les coses passen perquè han de passar ...
:)

Spacer

Picture
siddharta

insults ??? no pas !!!

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:49 PM

apel-lo a la 5a enmienda de los Estados Unidos ! ah no ! no toca !

va ara en serio:
apel-lo al bloc del Traginer que deia que no ens prenguem massa seriosament ...
feia broma ...
:D

així ... no esmorzem amb la Hillary ??? :)

Spacer

Picture
Vegana

Siddharta

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:45 PM

suposo que parles amb mi, em pots dir pel nom, dona, o insultar-me, que no m’importa.
No pensó quedar amb ningú que no sigui activista i que no jerarquitzi dimonitzant els més desafavorits en comptes de fer front comú per lluitar per interessos comuns contra els més grans.
Sóc així d'estúpida i discriminatòria.

Spacer

Picture
cetic

si...

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:39 PM

pero del apocalipsis cultural catala en parles tu....

i la verdas si no van aniquila el catala durant el franquisme ara ho veig dificil.....televisions, diaris, escoles.....no se la por per fer adeptes?????

Spacer

Picture
siddharta

SINN

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:38 PM

NA Esclar, és una dona ...
;)

Spacer

Picture
sinn3rboy

Va per un comentari...

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:36 PM

...lingüístic d'en CABRERO i en ÉSCLAR.

Spacer

Picture
cetic

holandes...

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:33 PM

a bueno aquell que rep influencies del angles pel bilingüisme social que si practica...a si si...


sinner parlem de porcs i tu de independencia...que te que veure??? ah vale ja ho entenc xD

erratica efectivament...el capitalisme a mutilat la tendre llihertat dels teus fills amb aixo si que vinc d'acord perque es mes important no gastar en menjar per tots que no pas menjar lliurement....pero aixo que els hi expliquin als continent de sota nostre....que ho pateixen pero a lo bestia.....

Spacer

Picture
siddharta

pd

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:24 PM

quan quedis amb la Hillary per esmorzar m'avises ...
que tinc la seva foto jurant el càrrec al meu despatx ...

Spacer

Picture
sinn3rboy

(((Alguns immigrants...

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:23 PM

...poden parlar i escriure el català perquè no han mamat cap altre català que l'acadèmic. No com els de la meva generació, que em crescut enmig d'un tot social pràcticament en castellà. I encara ara el cinema, la premsa, la tele, etc, està en castellà.
Cal recordar que només 30 anys enrera només es permetia el castellà arreu.
No li dono gaire marge de futur al català correcte que pugui parlar un immigrant. Tal com estàn les coses, se'ls acabarà espatllant...

De fet, a Catalunya la gent no parla ni escriu bé, ni el català ni el castellà (!). I com el català, també hi ha una majoria d'immigrants que escriuen millor el castellà que la mitjana castellana a Catalunya. Per la senzilla raó que no han rebut influència del català.

Algú s'imagina un holandés parlant malament la seva llengua, perquè l'alemany ha estat imposat políticament? No? Doncs és el que passa a Catalunya...

"Virtuts" de la diglòssia)))

Spacer

Picture
siddharta

SI SENYORA !!!

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:18 PM

AMB DOS ... !!! Més de la mitat de congresistes americans per no tenir, no tenen ni han tingut mai passaport; ja et diuen quina mentalitat tenen ... què si, què si t'estant esperant ... En tot cas, l'important no és actuar 10 vegades sinó 1 però amb eficàcia, pensant.

Spacer

Picture
erratica

molt be

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:05 PM

doncs si nomes son diners i es tracta de fer un menú.... algú em pot dir perquè el menú escollit és el que limita la varietat gastronomica en bé de les creences religioses d'un grup? i que hauria passat si fos al revés???
Que totes les vostres reflexions em semblen molt adients però al cap i a la fi la llibertat dels altres ha mutilat la dels meus fills... ( que tragic que m'ha quedat ;)

Spacer

Picture
Vegana

l'altre cara...

Date Wednesday, October 7th 2009, 1:01 PM

de l'argumentació (la "polite") l'acabo d'enviar per mail al congrès dels EEUU i diu així:

I am writing today to respectfully request that you help provide students more vegetarian foods and healthful nondairy beverages. Please support reforms to the Child Nutrition and WIC Reauthorization Act of 2009 that will give students the healthy school lunches that they deserve.

Today the childhood obesity epidemic has reached record levels in the United States. But scientific evidence shows that students eating healthy plant-based diets are less likely to be overweight or obese, and they have a reduced risk of diabetes, some cancers, and other chronic diseases. The Child Nutrition Act-which provides 30 million students meals each school day-plays a critical role in improving children's health by making healthful foods available to students.

Please support reforms that will give students plant-based and nondairy lunch options through the Child Nutrition and WIC Reauthorization Act of 2009. A strong federal investment in good food for children pays off for many years to come.

Spacer

Picture
esclar

d'acord

Date Wednesday, October 7th 2009, 12:30 PM

amb el senyor cabrero... és qüestió de diners i burocràcies i no pas de religio ni d'immigració. Ara, que hi ha maneres d'adreçar-se a les coses, les fàcils i les objectives.

I si,
que molts immigrants parlem, escrivim idefensem millor el català, amb fets, "és clar"

Però que el bloc és bó, si que n'ets! i tant!

Salutacions!!!
i que vingui el dia que els nenes pugin dinar a casa. Aiiii, ara me'n recordat que hi havia dies que la mare feia cervell... buaaaagggg quin fastic....!!!!

Records de l'esclareta!

Spacer

Picture
cetic

...

Date Wednesday, October 7th 2009, 11:58 AM

jo estic molt d'acord amb el cabrero...

per cert erratica ja que vam parlar del ego i lligant el tema com creus que s'anomena la persona que es incapaç d'entendre la filosofia de vida dels demes....com per exemple els animanlistes. Que no parlo de ser com ells pero enendre el que et diuen i el que significa es un signe de poc ego o de capacitat de superar-lo.....i ara no parlo de racismes ni xenofobia sino de la simple capacitat de enendre una visio del mon diferent sense que t'hagis de convertir ni res....i sense sentir-te atacada quant es parla del tema.....i no si un discuteix mes o menys radicalment.....

Spacer

Picture
sinn3rboy

Que sí, CABRERO...

Date Wednesday, October 7th 2009, 11:40 AM

...estic d'acord amb algunes coses de les que dius.
Catalunya no és la de 1714...però això no és argument ni excusa perquè el forani no s'integri.

Molts immigrants -no tots- passen de tot perquè l'únic que volen és guanyar pasta. Que ho entenc...però no és això.

Sobre el tema principal, és tan mesquí deixar de cuinar porc per diners, que fer-ho per religió.
Al final sembla que es vulgui arraconar la nostra manera de viure -que és la nostra cultura, també-.

EL problema d'aquest país és que ningú s'encara als problemes...siguin del tipus que siguin.
Aquest país és "can Pixa"...

Spacer

Picture
Cabrero

20 anys

Date Wednesday, October 7th 2009, 10:29 AM

dedicant-me al tema de la diversitat intercultural o com la vulgueu anomenar, i no sé què dir del tema. Perquè el tema és només que una empresa de càtering es vol estalviar peles i fer només un menú. Aquest fet es reprodueix amb altres minories, cel·líacs, diabètics, gent gran a les residències que tenen necessitats alimentàries específiques... Potser el tema, l'únic tema de veritable interès, sigui aquest: centrar-se en reclamar-li a l'empresa, segurament catalana, que faci més d'un menú, dos o els que calguin per atendre la tan manida diversitat cultural.

Però mola, i molt, la conservació de la puresa, de la llengua i dels costums, que ja no sé quins són... però tinc una cosa segura: Catalunya és el que és ara mateix, no en temps de la Renaixença ni en 1714. I es parlen moltes llengües, tenim monges, punkies -ara pocs-, mods, heavies, frikies, nenes vestides de primera comunió i gent que va amb corbata amb 40º a l'ombra.

I, si us plau, no ens fiquem amb el masclisme dels musulmans, perquè ens sortiran els colors a tots plegats.

Erràtica: no sé què tens darrerament, però mous amb els teus articles tot aquest galliner que conformen el xat. I això està molt bé.

P.D.: la majoria dels meus alumnes universitaris musulmans escriu bastant millor que la mitjana catalana el català. I no compararé.

Spacer

Picture
msanc

Sinn...

Date Wednesday, October 7th 2009, 9:13 AM

Diversitat et remetrà a tots el eufemismes que creguis idonis per dir el que vols dir, però a l'escola la diversitat està molt clara i crec que s'ha d'aplicar, tal com se'ns demana, tant a dins les aules com al menjador. A dins de l'aula: atendre a tots els alumnes amb necessitats educatives diferents segons la seva capacitat. Al menjador: atendre a tots els alumnes amb necessitats alimentàries diferents segons la seva religió. I....per què el que se'ns demana a l'aula, no es compleix al menjador????????????????????????????? no ho entenc.

un petó

Spacer

Picture
sinn3rboy

Diversitat...?

Date Wednesday, October 7th 2009, 8:13 AM

...aquesta paraula és un eufemisme per no dir la malsonant "colonialisme".
Els polítics ho permeten per què saben que els immigrants representaràn un mínim de votants futurs, que podrien marcar la diferència entre guanyar o perdre eleccions.
No obligaràn els immigrants a assumir responsabilitats i obligacions, no fos que es molestessin i no els votessin.

Lo de "integrar diverses cultures"...sona a contradicció.

Insisteixo en l'arrel del problema: hi han immigrants perquè hi han dictadures, guerres i interessos. Tothom té dret a treballar al seu país. Una altra cosa és que el sistema econòmic actual no pogui donar feina a tothom -o no vulgui-...

Spacer

Picture
erratica

no rasko

Date Wednesday, October 7th 2009, 8:08 AM

que jo soc molt tímida... jejeje, i encara quedaria com la racista del poble.... ja soc la ecologista radikal.... aixxxx. Però si que es veritat que ens perdem en el tema multicultural, com tants d'altres perquè queda bé. I a nivell d'escola i immigració hi ha tants temes que grinyolen i això ho puc dir perquè ho visc des de les dues prespectives, de mare i professora, només em faltaria la d'alumne... aquests per sort son els que viuen més feliços que d'això es tracta...

Spacer

Picture
B-612

No...

Date Wednesday, October 7th 2009, 7:52 AM

No, no...
Al Cuní no el truquis...
Que, per corporativisme, és posarà de la banda del porc.
Se'ns pixen al damunt i diuen que sempre és Novembre...
Ntchs...
Salut!

Spacer

Picture
Rasko

Increïble!

Date Wednesday, October 7th 2009, 7:36 AM

ho trobo realment increïble que en una escola pública es decideixi treure el porc de la cuina senzillament perquè hi ha nens musulmans. Entenc que aquests no el mengin, però perquè els altres nens (amb educació catòlica, budista, hinduista, atea, etc han d'estar-se de menjar-ne???)

Si truques al programa dels Matins el Cuní i la Rahola et fan una entrevista, t'ho asseguro.

Jo estic molt cansat de tots/es aquests multiculturetes que ens governen, però molt. La diversitat que vivim és una realitat i penso que tenim un repte que passa per integrar totes aquestes diferents maneres culturals que han arribat a casa nostra i alhora respectar les seves maneres culturals, però amb alguns matisos. (les nenes han de poder fer gimnàsia a escola, la burca jo no la permetria, no sé, és complex, però som nosaltres la societat d'acollida. No m'imagino una dona amb top less a les platges de Karachi)

Si a l'escola alguns nens no poden menjar porc doncs que no en mengin, però això no pot ser motiu per obligar a tots a seguir la mateixa dieta.

I potser es pot rebatre que nosaltres celebrem el nadal, la pasqua, etc etc. Però aquestes festes no només són festes religioses, també són festes populars. I mira que de religiós ho sóc ben poc.

Als multiculturetes que governen (els del sms del toston, amb això tenia tota la raó!) els diria que la diversitat és positiva ja que suma, però cal tenir present el marc de referència cultural del país on estem, i aquest Marc és el que han de tenir present alhora de fer polítiques educatives. El marc no pot ser ni el Marroc, ni Alemanya, ni el Paquistan, ni els EUA, ni... Espanya!

I truca al Cuní, ja veuràs quina entrevista més xula et faran.

;D

Spacer

Picture
cetic

...

Date Wednesday, October 7th 2009, 6:59 AM

pa que?

Spacer

Picture
erratica

vegana

Date Wednesday, October 7th 2009, 6:54 AM

i un raonament o argumentació logica seria possible, segur que tens una opinio prou interessant i no aquesta bajanada que acabes de deixar anar....

Spacer

Picture
Vegana

això té fàcil solució

Date Wednesday, October 7th 2009, 6:33 AM

Podem matar i cuinar els islàmics i servir-los amb una poma a la boca (per allò de menjar fruita) per als blanquets ateus o creients, així acabem amb l’especisme (per fi ens adonem que carn és carn sigui de qui sigui) i amb la xenofòbia (pq ja no voldran venir més en pateres per ser trinxats pel camí o en arribar).

Spacer

Picture
cetic

O_o...amb lu tranquilet que m'he presentat

Date Wednesday, October 7th 2009, 5:30 AM

i ja desquicio.....:S

Per començar recalcar el coment del B sobre els motius economics de tot plegat...tot es fa per pasta...i no italiana

Pero perl que jo he dit erratica es el de sempre ens passem la vida discutint i lluitant per banalitats enlloc de anar al tema central.....postser ho veus com un imposible pero collons en una societat humana perque es tant incomode voler viure be com a humans. Cony ja maltractem el medi ambient, els animals, etc... pero tambe ens em de automaltractar com a especie allunyant els nostres fills de la nostre educacio com a pares?

Tant imporntant es que algu no pugui treballar on vol? o que un nen pugui anar a escola prop dels seus pares?

Ens compliquem la vida que te cagas....i acabem enfadats per no menjar porc....enlloc de emprenyarnos per coses realtment trascendent.....i jo desquicio???????

Hostia que fort encara desquicio jo!!!! No sera que estas acostumada a viure desquiciadament i quant dic alguna cosa sensata et sembla raro quans hauria de ser al reves?

Spacer

Picture
clic

wenu

Date Wednesday, October 7th 2009, 5:14 AM

els temps canvien, d'aquí uns anys serem xinumoros i ens amoïnaran drets molt més fonamentals més que no haver de mejar merda... perqueee la cosa de la llibertat va xunga... encara que diguin que la sobirania és la de la majoria, o no som majoria els treballadors eeh?

això sí, continuarem cridant Independencia en urdu amb un kebab amb cocacola entre dents i recordarem la darrera avia que parlava català amb nostàlgia, en alguna cosa haurem de creure, ni que sigui en Déu... segur que els espanyols encara existiran

amb tanta peli apocalíptica no deixo de pensar que jo vull per mi una nau espacial tamany clic

sento el comentari surrealista, tinc ressaca
:D :D

Spacer

Picture
B-612

Dobles Lectures

Date Wednesday, October 7th 2009, 5:11 AM

Peró potser les coses no son pas tan noves, no?
Pensa que fa cinc-cents anys i escaig els habitants de dintre d'un vaixell (o tres) eren clara minoria i van cristianitzar tot un continent (que, de fet, semblen dos).
El que ja no tinc tan clar es si empadronant a dos dotzenes de nanos a qualsevol estat on predomini l'islam, si resoldrien que tots els nanos menjessin porc per estalviar feina.
Que al final no será una qüestió gastronòmica, sino de calers en aquest món que és pensa desenvolupat...
Que si tenen doble feina, que en facin el doble...
Que la taxa d'atur és alta, no?
Pues que posin gent a matar porcs i a cuinar-los.
Si volen, clar...
Que jo sóc vegetarià i no en menjaré pas.
Salut!

Spacer

Picture
cavallfort

erràtiqueta....

Date Wednesday, October 7th 2009, 5:11 AM

q ja et veig canviant les minifaldilles, per una burka d aquelles inacabables i un vel supersexy ehhh
quin morbassuuu ehh seria com el titòl d la pel.lícula...
LO Q LA VERDAD ESCONDE...
:-)

Spacer

Picture
erratica

cetic ets desquiciant

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:58 AM

es que no puc eh? ja hi tornes, que hi ha coses que per més que siguin injustes no canviaran... i no negare que l'ideal seria que jo treballés a la ciutat on visc i pogués quedar-me els meus fills a dinar a casa.. però coi es que no es el temaaaaaa

celtic... renunciar no eh? que això cada dia es més divertit

bertran, no era la dietètica el tema, era la llibertat...... estic totalment d'acord amb el tema de que ja mengen prou carn però es que a mi la carn de vedella tampoc em sembla adient... i el porc per sopar menys... per tant si aquest canvi hagués estat en funció de la salut l'entendria, en funció d'una religió no, sigui la que sigui

Spacer

Picture
cetic

per cert...

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:46 AM

l'estat no es ateu ni aconfesional ni pollas...vivm en un estat catolic...que la religio no tingui un seient al parlament no vol dir que no influiexi social, economica o politicament....que hi hagi llibertat de culta no vol dir que el catolcisime estigui tutelat per l'estat....i sino qui paga reformes a les esglesies, com es que les escoles religioses son concertades????

santa innocencia...i encara ens preocupem pel porc??? no voleu porc pos aneu a protestar per una horari laboral i familiar digne que ens permeti una cosa tant basica com alimentar els nostres fills.....uis pero aixo no...mola mes que quidin al menjador i queixarse del menjador....abans que anar per feina i demanar una solucio potent sempre hem de fer el pamplines amb gilipollades.....sempre estem ben entretinguts.....

Spacer

Picture
cetic

osti...

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:41 AM

nomes era un comentari absurd...com parlem sempre antropocentricament......:S la meva critica era aquesta pel tema dels bitxos ja esta la vegana repartint llenya.....:S jo nomes em carrego la visio antropocentrica humana sempre amb els seus mals de caps superimportants sobre si menjar porc o no al cole....

Pero ara que dius aixo que ja triaran lliurement quant siguin grans es com educar dins la religio catolica i dir que quant siguin grans ja triaran la religio que els conve pero despres estan marcats ja per aixo....

Els pares eduquem ens agradi o no em de pendre decisions perque els nens siguin el mes lliure possibles clar que si pero aixo no treu responsabilitzar-se de decisions com aquesta....

Spacer

Picture
erratica

el porc plora des d'ahir

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:33 AM

a ell li encantava ser el puntal de la nostra cuina... aquelles matances... aquella carn de perol.... aquelles butifarres.... era com una corrida però sense capa ni banderillas....
cetic no vagis per aqui, t'ho diu una pseudovegetariana que quansi no menja carn... i moltes vegades es sent propera a les tesis de l'alimentació ovolacteovegetaria....
el porc poc hi te a dir, però si que penso que es bó que els nens mengin de tot i variat i de grans ja escolliran... sempre que la religió els ho permeti... per això a casa som com l'estat, aconfessionals i llavors de grans que es privin del que vulguin per el deu que sigui..... o no...

Spacer

Picture
bertran

hmmm

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:33 AM

Als vegetarians, vegans i altres possiblement els alegrarà...
Als ramaders, que no son pocs, s'estiraran del cabell i en faran alguna de grossa si la cosa s'esten per altres IES, CEIP...
Els dietistes, que habitualment recomanen menjar carn només dos cops per setmana, provablement se n'alegrin tenint en compte que menjem molta més carn de la recomanada...

Spacer

Picture
cetic

pero?

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:28 AM

com a maxim implicat...el porc que hi diu a tot aixo?

Spacer

Picture
celticus

Erràtica

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:27 AM

Al pas que anem fins i tot, en un futur, els professors seran musulmans, aquesta s'està convertint en una feina d'alt risc... Jo l'any vinent dimiteixo.

Spacer

Picture
msanc

Arribarà el dia...

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:24 AM

que degut a la majoria de musulmans a les escoles, s'eliminarà la ja minoritària i optativa religió per falta de d'alumnes i s'imposarà l'Islam per estalviar professors.. És una pena que les minories acabin desapàreixent... A partir d'ara, ja veurem si per poder donar carn vermella a les escoles optaran per la no tan econòmica vedella o, directament, a menjar aus cada dia!!!!!!

un petó

Spacer

Picture
erratica

jo

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:13 AM

tinc uns principis molt ferms no com d'altres.....;)

Spacer

Picture
cavallfort

Déu ni do...

Date Wednesday, October 7th 2009, 4:11 AM

Al final erràtica, després de enfotre-te´n d mi, acabaràs duent als nanos a una concertada religiosa.....
:-)

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per erratica? Aquí son els últims articles.

 
Bullet RES DE NOU
  Data 31/03/12 Icona 3293 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Dotze Motius
  Data 29/03/12 Icona 1381 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Queda't amb mi
  Data 09/02/12 Icona 1508 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Soc una escalfabraguetes?
  Data 08/02/12 Icona 2207 Data 22 comentari/s  
Spacer
Bullet El retorn
  Data 13/12/11 Icona 1497 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Sensacions Electorals
  Data 21/11/11 Icona 1446 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet tornada a la normalitat
  Data 02/09/11 Icona 1642 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Super 8
  Data 01/09/11 Icona 1613 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet CL
  Data 28/04/11 Icona 1774 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Apatia
  Data 26/04/11 Icona 1742 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Full de rescat
  Data 01/04/11 Icona 1877 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet 17 coses curioses
  Data 31/03/11 Icona 1921 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet val més fer-hi conya...
  Data 26/03/11 Icona 1708 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Julio Manrique
  Data 22/03/11 Icona 1814 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet nuclears, no gràcies
  Data 16/03/11 Icona 1541 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Dopats
  Data 14/03/11 Icona 1660 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet no es res de nou, però
  Data 24/02/11 Icona 1790 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet A la merda el romanticisme
  Data 22/02/11 Icona 1832 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet desert
  Data 01/02/11 Icona 1698 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet una vergonya de president
  Data 05/12/10 Icona 1722 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Abocats a l’atzucac.
  Data 28/11/10 Icona 1571 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet extasiant
  Data 26/11/10 Icona 1671 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet blues
  Data 19/11/10 Icona 1558 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ja era hora
  Data 18/11/10 Icona 1672 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet ARA
  Data 31/10/10 Icona 1802 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan pitjor, millor?
  Data 28/10/10 Icona 1639 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 26/10/10 Icona 1492 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de Tramuntana
  Data 22/10/10 Icona 1441 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 20/10/10 Icona 1658 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 19/10/10 Icona 1708 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 18/10/10 Icona 1582 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 05/10/10 Icona 1678 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 04/10/10 Icona 1722 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet que coi estem badant!
  Data 30/09/10 Icona 1570 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 30/09/10 Icona 1492 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 29/09/10 Icona 1735 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet
  Data 28/09/10 Icona 1727 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet 1x1 F1
  Data 27/09/10 Icona 2003 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Estalviant vida
  Data 24/09/10 Icona 1799 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet rabia o por?
  Data 22/09/10 Icona 1900 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Dormir amb tu
  Data 21/09/10 Icona 1761 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Fum o llum?
  Data 13/09/10 Icona 1540 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Avui el pare l'ha
  Data 09/09/10 Icona 1988 Data 28 comentari/s  
Spacer
Bullet Potser canviar el calendari
  Data 08/09/10 Icona 1977 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 03/09/10 Icona 1856 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 01/09/10 Icona 1777 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet I quasi tot torna
  Data 30/08/10 Icona 1740 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Sant Onofre
  Data 27/08/10 Icona 1764 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Gràcies
  Data 25/08/10 Icona 1682 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Origen
  Data 19/08/10 Icona 1770 Data 10 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer