Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

yuri ha escrit 8 articles i te 37 comentaris. L'últim article ha estat fet el 10/10/12

perfil de'n(na) yuri | àlbum de fotos de'n(na) yuri

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de yuri

Espai
 

Quina vergonya de pais.

Data divendres 25/setembre/2009 - 01:20 Icona 1267 Data 11

Com pot existir el racisme en aquest pais al segle XXI.
En el Titular d'ahir al Avui " Tots som inmigrants" després de l'expulsió de africants dels centres d'acollida per la suposada raó que ja han complert els 18 anys.
Que potser la majoria de racistes, tancats de ment o incults no son xarnegos, com jo mateix, amb pares o mares d'altres comunitats Autonomes, que tots sabem el que suposaba en aquells temps; inmigració!!!
Català es el que estima la terra i les arrels d'un poble.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
msanc

No he sentit la notícia, yuri...

Date Sunday, September 27th 2009, 3:53 PM

però quan tenen la majoria d'edat ja no poden continuar als centres d'acollida. El que ja no sé, ès si han fet el mateix a tots els que tenien 18 anys o nomes a ells.....snif

un petó

Spacer

Picture
siddharta

Aquest poema ...

Date Saturday, September 26th 2009, 6:44 PM

el va escriure en J. Bilbeny,
membre del CUP d'Arenys, el 3 d'agost ...

Arenys és el PRÒLEG DEL DESEMBRE ...

Campanes de la llibertat

Deixaré enrere l'aire
que ofegava la parla,
i els palaus d'aparences
i els tresors sense cara.
Tancaré portalades
de mentides esclaves.
Unes velles campanes
ara em criden encara.

I diré amb la veu alta,
ja d'èsser nou, la idea
que tothom escampava:
vull un cor amb vosaltres,
amb vosaltres la pàtria
renaixent, lliberada.
Unes velles campanes
ara em criden encara.

:)

Spacer

Picture
sarralenc

Potser no ho veig bé,

Date Saturday, September 26th 2009, 3:10 PM

potser m'equivoco; però, Cabrero,
en els teus escrits em semble què vols "dissimular"
una catalanofòbia indòmita què traspua,gairebé
en cada artícle o comentari de tipo social o polític.

Estic d'acord amb erratica. A mí em sembla
MÉS EXCLOENT, el qui diu "háblame en castellano
que no entiendo catalán" després de viure a Catalunya
per décades, què no pas els què fan una simple
enquesta a un poble sense exigir cap "títol" de raça, llengua
o nacionalitat, només de "domicili"
¿De què ve això de "borratxera d'independentisme"?

Vols saber si trobaràs
"reflexions i propostes sobre què fer
amb la pobresa que no parla català"

A mí m'agradaría saber si els que
NOMÉS PARLEN CASTELLÀ fan, han fet ,
o faràn alguna proposta sobre què fer
"amb la pobresa que no parla català"
excepte... què aprendang el eppañó o que
se vayan a su tierrra.

Vegana té molta raó i diu ben clar:
"com a qualsevol país...."
I jo no veig als independentistes catalans
(catalans què volém una Catalunya no sotmesa
a Espanya) gens més excloents que els independentistes
espanyols (què volen una Espanya per sobre de la resta
de tot el món). Sento més eppanyols dien "SUDAKAS'
que no pas catalans, això què parlen el seu idioma!

M'agrada el concepte de Vegana...:
"...tendim a excloure que a incloure per: egoisme, antropocentrisme,
por a la diferència i a pèrdua d'estatus i, bàsicament,
per l'idiotisme de creure'ns diferents a la resta de la vida
per un pensament jeràrquic que ens autoatorguem"
Fins i tot per elogiar a na erratica, Cabrero, l'hi dius:

"Dintre de l'ambient de blocs insustancials que s'exposen darrerament, aquest em sembla molt madur i molt ben escrit.
I AIXÒ QUE ESTÀ ESCRIT EN CATALÀ!" (les maiuscules són meues)

No volía fer aquest comentari, per evitar
males relacions entre els companys del xat,
incloent-te a tu Cabrero, no vull la teua enemistat.
Però tampoc vull encobrir el que, correcte o equivocat
SENTO.
Tens tot el dret de sentir certa... diguem "aprensió" envers
molts catalans i moltes coses catalanes; però jo també
sería un hipòcrita si no et diguès el que sento, d'acord?

yuri, perdonem lo llarg del comentari
Gràcies i una abraçada

Spacer

Picture
erratica

estic esturada

Date Saturday, September 26th 2009, 10:24 AM

de com el cabrero barreja arenys amb borratxeres i l'independentisme excloent, a mi em rebota molt més una persona que fa segles que viu aqui i em diu allò tant bonic de "hablame en castellano que no entiendo catalan" que milions d'estrangers del nord o del sud que s'esforcen per ser d'un territori que els acull amb més o menys fortuna.
El que passa tal com diu el sinn3rboy la llei es la llei, i no la fem els independentistes eh? i si hi és s'ha de complir...

Socialment podem tenir la comprensió i la solidaritat que volguem, però legalment les regles son les regles per això i per a tot.

Spacer

Picture
sinn3rboy

Anomena-ho com vulguis...

Date Saturday, September 26th 2009, 9:49 AM

...dictadura, país pobre o ex-colònia, com he fet jo abans.

CABRERO: no tergiversis les meves paraules, si us plau. Saps perfectament que un turista arriba, s'hi està uns dies, i després se'n và. I si necessita sanitat -per exemple-, la paga. La sanitat pública catalana té un dèficit de 670 milions d'Euros. Creus que els immigrants no hi han tingut res a veure? Creus que la seva cotització alleugerarà aquesta situació...?
(Per cert, de turistes també n'hi han massa...!)

Les immigracions no són "naturals". Són fruits de guerres, conquestes o dictadures. I són accions ben humanes, escolti. Dius que cada any hi han "desplaçats". Voldràs dir forçats! Que n'hi hagin hagut durant segles, no justifica que hagin de continuar existint:
Amb la tecnologia i coneixements actuals, i una bona distribució del poder i la riquesa, la Humanitat podria acabar amb el drama de les migracions. Però les Oligarquíes encara tenen la paella pel mànec. Continues mirant les branques, no les arrels de l'assumpte.

La força de les paraules...què maco. Però les paraules se les endú el vent, i la gent continua morint de gana a la resta del món. Prefereixo l'argumentació: acota el problema i indica com s'ha de canviar el món per millorar-lo. I per veure com les Oligarquies ens prenen el pèl amb aquest i altres temes.

Spacer

Picture
Vegana

com a qualsevol país...

Date Saturday, September 26th 2009, 3:39 AM

on hi ha gent hi ha sexisme, racisme, classisme, especisme, nacionalisme, tribalisme, grupalisme i altres etiquetes que poden servir per etiquetar la diferència o per expandir l'empatia.
I generalment tendim a excloure que a incloure per: egoisme, antropocentrisme, por a la diferència i a pèrdua d'estatus i, bàsicament, per l'idiotisme de creure'ns diferents a la resta de la vida per un pensament jeràrquic que ens autoatorguem (fruit de programacions religioses, culturals i socials) i que bàsicament ens situa al cim de la piràmide o amb aspiracions a situar-nos-hi per diferents camins que van des dels socioeconòmics als culturals/educatius als possessius/materials, etc.
I aquest desgraciat sistema conforma les nostres relacions amb les altres i tot el que se'n deriva: repressió, lleis, presons, carnets, identitats, drets...

Spacer

Picture
Cabrero

No n'hi ha de països pobres

Date Friday, September 25th 2009, 6:59 PM

sinó països explotats amb el colonialisme i el postcolonialisme. Fixem-nos en el mapa d'Àfrica, per exemple.
La immigració ha existit sempre, i al voltant de 300 milions de persones es desplacen cada any al món. Mirent-nos el rostre, els cognoms i els gentilicis. I fent memòria, que va força bé.
Suposo que el sistema no es colapsarà si venen, com passa ara mateix, al voltant de 10 milions de turistes a Catalunya. Es colapsarà, segurament, amb els immigrants. La força de les paraules.

Spacer

Picture
sinn3rboy

Si aquests nois fosin rusos...

Date Friday, September 25th 2009, 6:22 PM

...marroquins o demés, serien expulsats igual.
No és una qüestió de "raça". Són il·legals, i ja està.

Parlant de racisme, també em de recordar el racisme "a la inversa": "tancats de ment o incults" -que diu en YURI- que aplaudeixen la immigració [sempre forçada]; abanderant-se en un colonialisme cultural disfressat de "cosmopolitisme"; convertint els països d'origen en exportadors eterns de semi-esclaus; baixant els salaris dels treballadors autòctons (més demanda que oferta de treball); i a no aixecar mai el cap, vaja...(Marroc, Equador, Nigèria...) (des de fa -perfectament- 50 anys (!!!)).

Tothom té dret a treballar a la seva terra; a desenvolupar llurs països amb el seu esforç; a impedir que els propis marxin forçats per convertir-se en esclaus d'Occident.
Mentre Occident continui recolzant dictadures i democràcies bananeres; expoliant els recursos de països ex-colonials; adoptant els immigrants esclaus quan els convé; i subvencionant l'agricultura pròpia, en detriment de la dels països pobres -on aquests països podrien tenir moltes oportunitats de negoci gràcies a preus competitius...continuaràn morint immigrants a l'estret de Gibraltar.

A nivell nostre, els polítics no encaren una immigració induïda pels empresaris (sous baixísims), que ha desbordat qualsevol previsió d'integració social i perspectiva econòmica. No sigui que regular-ho tingués un cost electoral!
(Per cert, gaires més milers d'immigrants a Catalunya, i el sistema socio-econòmic es colapsarà).
I això pot acabar malament a tota Europa...vejeu sino el cas França.

Abans, els esclaus eren segrestats, transportats i venuts; ara, venen solets (els que arriben vius...).
Em sembla que us fixeu en les branques, no en l'arrel del problema...
Això és precisament el que li interessa als "Grans Germans".

LA IMMIGRACIÓ ÉS LA DELACIÓ D'UN CAPITALISME CANNÍBAL.
I ens ho han colat com la cosa més natural del món.
Perdoneu l'extensió del comentari. Salutacions.

Spacer

Picture
rdk

Tb estic d'acord.

Date Friday, September 25th 2009, 4:35 PM

en q es mes tema de classisme q de racisme.

I tb penso q ens falta una mica de memoria i recordar q aqui els nostres pares i avis habien de marxar uns per raons politiques i d'altres per sortir de la puta miseria.

Spacer

Picture
Cabrero

Sense que serveixi de precedent, Cetic

Date Friday, September 25th 2009, 1:35 PM

estic d'acord amb tu. I amb l'autor del bloc, en Yuri. Val a dir que el titular del periòdic és una cita molt antiga, però que és perfectament actual: qui no és immigrant?

A veure si en la borratxera d'independentisme post-arenys trobo reflexions i propostes sobre què fer amb la pobresa que no parla català. Sobre què fer amb qui no té ni el dret de parlar.

Spacer

Picture
cetic

no es qüestio de raça...

Date Friday, September 25th 2009, 1:23 PM

es qüestio de calers i productivitat...si despres es varnissa de racisme, xenofobia o qualsevol excusa violenta es per estupidesa i manipulacio....pero avui en dia veure un paio mes moreno que tu no pot ser por a lo desconegut...nomes pot ser odi a la pobresa.....

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per yuri? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Amenaçes
  Data 10/10/12 Icona 2210 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Peatges gratuïts.
  Data 29/05/12 Icona 952 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet M'encanta aquesta
  Data 30/08/11 Icona 1039 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet 2-0
  Data 28/04/10 Icona 1227 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Una bona sugerencia
  Data 15/04/09 Icona 1367 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Hola! jeje.
  Data 24/02/09 Icona 1187 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Títol de l'article
  Data 20/10/08 Icona 1200 Data 5 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer