Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

erratica ha escrit 167 articles i te 1980 comentaris. L'últim article ha estat fet el 31/03/12

perfil de'n(na) erratica | àlbum de fotos de'n(na) erratica

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de erratica

Espai
 

més clar impossible

Data dijous 17/setembre/2009 - 03:25 Icona 783 Data 24

Quan ja cansa tanta pedagogia, quan aquesta voluntat d'explicar perquè volem estat propi només es respon amb barbaritats de la part que no ens vol deixar marxar, buits d'arguments que facin que ens desdiem de les necessitats d'independència... vaig trobar molt clarificador l'escrit d'una persona de contrastada capacitat intel.lectual i amb una trajectoria personal impecable.

Diumenge de llibertat

1. Totes les forces d’Espanya s’han entestat a impedir que a Arenys de Munt es voti la independència de Catalunya, i no se n’han sortit. Govern espanyol, Advocacia de l’Estat, jutgessa espanyola, Falange Española y de las JONS, president de la Generalitat, delegat del govern espanyol (que és un càrrec diferent de l’anterior), PP, PSOE, PSC, C’s; tots, junts i per separat, han perdut. Volien impedir la democràcia, fer impossible que la gent voti, i han fracassat. Tot ho han fet servir: pressions, intimidacions, amenaces, prohibicions sense judici. I han perdut: la consulta per la independència de Catalunya es fa.

2. Cap de les forces polítiques, institucions i persones que a Catalunya o a Espanya són contràries a la independència de Catalunya ha donat cap argument en defensa de les seves idees. Ningú ha dit en què i per què ens convé als catalans formar part de l’Estat espanyol i no tenir un Estat propi. Només brams de prohibicions, cap espurna de vida intel·ligent surt dels unionistes. És el que correspon a la seva història, tenir els catalans sota estat d’excepció tres quartes parts del segle XIX, i sota dictadures militars la meitat del segle XX, bombardejar Barcelona cada cinquanta anys com a mètode bàrbar però efectiu, segons Azaña, per mantenir la unitat d’Espanya. Ja no poden, però, fer-ho; ni tan sols impedir una consulta a Arenys de Munt. L’Estat espanyol és un tigre de paper.

3. Mantenir els catalans a Espanya contra la nostra voluntat té un preu que els espanyols ja no estan disposats a pagar: repressió violenta, dictadura, i pobresa. Ho van fer en els anys 20 contra la Mancomunitat, i dels 30 als 70 contra la Generalitat, i ja saben què els costa i és massa. No volen tornar a ser un Estat pària, aïllat i misèrrim, no volen tornar a ser la Birmània d’Europa. Només dels catalans, del nostre consentiment o resignació, depèn que mantinguin el seu domini, i ni els interessa ni saben atreure’s la nostra voluntat. Pretenen negar-la, impedir que s’expressi, però els és impossible en democràcia. Mentre la gent tingui dret de vot, no es pot impedir que voti. Facin les lleis que facin, sempre trobarem les escletxes per on llisqui la llibertat.

4. No esperem res de la part contrària, de les institucions i forces polítiques espanyoles, ni decència ni joc net. Potser algú en tingui i n’exerceixi, però fóra irresponsable comptar-hi, perquè l’èxit del poble català no pot dependre en res de la seva col·laboració ni comprensió. Ni ens cal ni la volem, respectem i entenem que defensen els seus interessos: es juguen més de set milions de persones, més del 20% del PIB, més del 30% de les exportacions, i els més de 20.000 milions d’euros que ens roben cada any. És normal que no ens vulguin perdre, només es resignaran quan el cost d’impedir la independència de Catalunya sigui l’inassumible de la dictadura per a ells, s’aturen a frec de la violència d’Estat. Quan el vot popular doni la majoria per l’Estat propi, el tindrem, diguin el que diguin i facin el que facin uns espanyols impotents de democràcia que només poden guanyar-nos si caiem en la ingenuïtat de creure les seves bones intencions. Potser les tenen, però si planegem com si no en tinguessin podem vèncer-los, com els hem vençut a Arenys de Munt.

5. Un retrocés de les llibertats, i una mentida. El retrocés és prohibir que els Ajuntaments puguin cedir les seves sales i instal·lacions per realitzar les activitats legals que al govern espanyol no li agradin. No ho podran mantenir: el cost en imatge, repressió judicial i dedicació que els exigeix és exorbitant, sobretot perquè els coneixem, sabem de què són capaços, i quan prohibeixen una manera de fer una cosa sabem com fer-la d’una altra manera sense que la puguin prohibir, i si ho fan en tenim més. La prova és la consulta d’Arenys de Munt: es fa. La mentida és la de la vicepresidenta del govern espanyol negant que la seva Constitució inclogui el dret d’autodeterminació. L’inclou, als articles 10.2 i 96.1, mentre no els deroguin o el regne d’Espanya no es doni de baixa de les Nacions Unides.

6. Quan el general falangista Camilo Alonso Vega, conegut per Don Camulo, era ministre de l’Interior de Franco, una de les habituals manifestacions reivindicant l’espanyolitat de Gibraltar va arribar a l’edifici de l’ambaixada britànica, i l’allau de gent i la seva violència van fer témer que el prenien a l’assalt. És fama que Don Camulo va trucar a l’ambaixador de Sa Majestat oferint-li enviar més policies, i rebé la contestació: “No cal. Enviï’m menys manifestants”. Com que tots ells propugnen el mateix, que la consulta no es faci, veurem si el president de la Generalitat o el delegat del govern espanyol (no es redundància) són els Don Camulo enguany de Falange. Potser cap ho sigui, però si algú ho és, m’inclinaria pel delegat del govern espanyol: a les clavegueres de l’Estat no hi entren les autoritats autonòmiques, per molt espanyoles que siguin. És qüestió de rang: donde hay patrón no manda marinero.

7. Estem fent història. El dia 13 de setembre i per primera vegada els catalans plebiscitarem la nostra llibertat. Qui tingui dret de vot a Arenys de Munt i l’exerceixi, i els que hi serem de cos o de cor, ens alçarem de puntetes quan a la Catalunya independent es parli d’aquest dia, i el nom d’Arenys de Munt ens farà sentir grans. Qui arribi a vell cada any en aquest dia convidarà els veïns i els dirà: “Avui és 13 de setembre. Avui va començar la nostra llibertat. Jo hi era. Jo ho vaig fer”. Els vells obliden, però, per més que ho hagi oblidat tot, sempre es recordarà del que va fer aquell dia amb més esclat del comú. I aleshores els nostres noms seran familiars als seus llavis com els mots casolans, els que vam tornar la llibertat a la terra, tots serem recordats entre copes escumejants, i les bones persones ho explicaran als seus fills i el 13 de setembre no passarà –des d’ara fins al dia que s’acabi el món– sense que tots nosaltres no hi siguem recordats. Molts que ara no hi són sentiran llavors el mut retret dels seus fills: “On eres quan el teu país et necessitava? Què vas fer tu per la independència de Catalunya?”, i maleiran el fet de no ser enguany a Arenys de Munt, de cos o de cor, i no trobaran cap valor a la seva vida quan escoltin algú que hagi estat a Arenys de Munt el 13 de setembre de 2009.

Alfons López Tena
President del Cercle d'Estudis Sobiranistes



No se com algú que estimi aquest país o tant sols se'l senti seu, a banda de les conviccions politiques que tingui o no tingui, pot després de escoltar les barbaritats que s'han dit des de l'estat espanyol, voler continuar formant part de tot això. Si no fos per les peles, i la genètica de un regne de conqueridors, ja ens haurien fet fora, en podeu estar segurs

Es pot repetir mil vegades però penso que no es pot dir millor



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
sarralenc

Gràcies per l'aclaració, cetic

Date Thursday, September 17th 2009, 3:11 PM

Tens raó. Sí, crec que som antropocentrics.

Egolatras?....mmmm no totalment.
Què ens estimem a nosaltres mateixos? sí;
però analitzant la paraula ego- latría, em sembla
que és "l'adoració" de hom mateix; i jo, tant com "adorar·me" no ho faig.
M'estimo, sí;però, ni m'adoro i per altra banda, miro de
tenir en compte l'altra gent al voltant.

Saps què et comprenc bastant el teu punt de vista,
encara què NO EL COMPARTEIXO.
Mon germà pensa i diu gairebé el mateix què tu.
Ens estimem,i ell em té "llàstima" a n'a mí perquè diu
què els "polítics" ens han rentat el cevell i ens manipulen.

I a mí, em fa llàstima ell, perquè ell desconeix tota l'història de Catalunya,
i es pensa què SEMPRE ha estat part del estat espanyol.

Ignore les diferències de costums i tradicions
(i no em refereixo a les dels corre-bous catalans, o
d'altres REBUTJABLES i què a Catalunya fore
més fàcil abolir-los "per referendums locals" què no pas a Espanya,
sino a tradició DEMOCRÀTICA.

Al Principat, el rei d'Aragó, de Valencia, de Mallorca... i compte de Barcelona--
aquest últim el més important i valiós de tots segons l'emperador
Carles V d'Alemania--havíe de "DEMANAR" al Parlament permís
per fer guerres o recollir contribucions--impostos pels espanyols--, etc

A Castella, el rei feia i "ORDENO I MANDO" i totom a creure.
Per això, el deplorable--i nefast per Catalunya i pel món occidental sencer--
Felip II, va trasladar la capital dels SEUS DOMINIS--no d'Espanya
com ens "diuen" en "l'Història d'Espanya" --a Madrid,
on no tenía què DEMANAR res als castellans, sino OEDENAR i ells a obeir)

Inclús a Sarral, i crec què a altres pobles de Catalunya,
la gent del poble, per iniciativa pròpia,teniem el somatén,
per costum,tradició,...colaborar, per endreçar camins, apagar focs,
decidir per votació--fins i tot en temps de Franco--asumptes
relacionats amb les collites, les cooperative de vi o d'altres
afers sense què intervinguin "autoritats forasteres".

He viscut molts anys a El Salvador, on les costums són
més assemblants a les espanyoles, i tot i què m'estimo
molt a la gent d'alí, em dol la "tradició" deixada per
les "autoritats espanyoles" de crear una diferència social
BRUTAL. Com també una tradició de autoritat absoluta
i un servilisme humillant. Mai ni una assemblança d'això
fore concevible a Catalunya, com dic, ni en temps d'en Franco.

Perdoneume l'abús del comentari--massa llarg--però m'agradaríe
què ens entenguessim, si fos una mica, què no estém tan lluny
uns dels altres, en els objectius què tots compartim. LLibertat i respecte.

Una abraçada

Spacer

Picture
rdk

eiiinnnnngggg

Date Thursday, September 17th 2009, 3:00 PM

q jo tb vulllll la independencia per catalunya, i tant q si, segur q mes q molts.
1r. pq per sort o desgracia, ( segons del pais on es miri, em van parir aqui)
2n- pq estic fins els collons de sentir sempre parlar del mateix.
3r. per no sentir mes q la culpa de tot la te espanya.
4t. per q tots poguem veure q el fet de ser catalans no ens fa ni millors ni pitjors q si haguessim nascut a d’altre lloc
5e- per poder començar a lluitar per la independencia de la vall d'aran, (q per cert, q pocs us heu mullat).
6e- per poder fotrem amb els patriotes sense q sembli q estic defensant espanya.

Spacer

Picture
Cabrero

És un bon article el que encapçala aquest

Date Thursday, September 17th 2009, 2:14 PM

però trobo a faltar més crítica des de la radicalitat democràtica que es diu. Jo repeteixo que no m'agraden els Estats ni els exèrcits. I quan es defensa un estat independent s'ha d'assenyalar de qui i de què ha de ser independent. Segons sembla, ja no existeixen les classes socials ni les desigualtats: la independència farà tàbula rasa i convertirà Catalunya en un paradís.

La independència interclassista que es proposa no em convenç massa, però estaria disposat a discutir-ho.

Algú es recorda dels arrels llibertaris de Catalunya? Va ser un invent dels historiadors?

De moment, no sé si votaria, pq acostumo a votar poc.

Spacer

Picture
sinn3rboy

Sense entrar...

Date Thursday, September 17th 2009, 1:46 PM

...a alimentar la mélée que s'ha muntat, molt interessant l'article d'en Tena.

I perfectament d'acord amb SARRALENC, SIDDHARTA, CAVALL_FO...
Gràcies ERRATICA!

Spacer

Picture
cetic

avam..

Date Thursday, September 17th 2009, 1:46 PM

si ara no hi ha catalans de dretes....anda que no....

erratica l'important, per mi, no es que em diguin de on soc sino com mi sento. I per aixo no necessito lluitar mes que amb mi mateix. Estar clar que en aquesta societat (catalana o espanyola) hi ha que pagar peatge per poder-hi viure (impostos). Pagar a un o a altre no es el que em preocupa, el que em preocupa es haber de pagar.

La lluita si ha de ser ha de ser contra el sistema....lluitar a favor o en contra de espanya es una lluita per mi inutil i invalida perque la unica lluita que val es la que em de fer interiorment.

Si deixem de ser neurotics per naturalesa i ens alliberem de tanta tonteria potser llavors sera la hora de discutir com es pot montar el tinglado de una manera justa i desde gent que esta al sevei de altre gent i no per damunt. Tot el que no vagi en aquesta direccio no m'es valid.

Serralenc com molt be saps la humanitat viu desde el antropocentrisme. Es a dir l'home es el centre de tot. Els recursos naturals...son per us de l'home, els animals...son per us de l'home, el aire, el mar tot esta a disposicio del home...es aixo el que vol dir antropocentric i es el que som.

Egolatras? Som una especie que es te en molta estima asi mateixa.....la veritat som el sumum de la evolucio i el mon esta per servir-nos....es aixo el que veig i el que vull dir....

Spacer

Picture
sarralenc

EGOLATRA ANTROPOCENTRIC! QUI? JO?

Date Thursday, September 17th 2009, 1:15 PM

Ai ai, cetic!
No sé "exactament" què és això; però no em fa gaire goig.

Ja vaig dir què t'hauriem de fer pam pam al culet.

No dic què no tinguis "algo" de raó;
però saps què jo estic TOTALMENT
amb na erratica (excelent bloc, maca),
amb en traginer (m'has pres la paraula "magnífic"),
amb na siddharta (tens raó, a mí també m'interessen
els blocs d'erratica i d'en Persi),
amb cavall_fo (ben cert! també "és pot fer política
identitària i de país, mentre tb es procuren
temes socials,de treball, d infrastuctures..."),
amb na msanc SÍ, SÍ! tinc la màxima empatía amb les persones
què es troben en la situació de na msanc.
Per a mí, són les què, si les recolzem com cal,
les RESPECTEM SINCERAMENT, les apreciem
i valorem com s'ho mereixen, seràn les què
faràn què a la fí, la balança es decanti per
l'INDEPENDÈNCIA de Catalunya.

Ara, amb tu, cetic: sense discutir res del "sistema capitaliste".
Em sembla qué en el món, des de què existeix, hi ha hagut,
explotació, injusticies, abusos de dèbils, criatures, dones,etc.
INDISTINTAMENT del "sistema" vigent al moment.

Tota persona decent va en contra d'això. Tens raó.
hem de lluitar i treballar, combatre-ho! Això no implica
que no es pugui lluitar per la lliberació d'un poble
sotmés a LLEIS i política què el perjudica i què a més
(el estat dominant és HISTÒRICAMENT més opresiu
amb el seu propi poble, que el sotmés).

Malauradament, pel POBLE espanyol, els seus governants
SEMPRE han estat opresius amb els seus
'SUBDITS" i totalment indeferents a les necessitats
de la seua propia població.

És per això, què em sembla molt sensat el què
diu na erratica de què, encara que "sota la republica
catalana" , en el PITJOR DELS CASOS, tinguessim...
"más de lo mismo", sempre serà preferible a sota
l'estat espanyol.
Recorda què la major part dels què tu veus com idòlatras dels $$$$,
són del PP, i catalans espanyolistas,
(reconec què això dels $$$ NO ÉS exclusivitat de cap grup, país o sector;
només què a Catalunya són MAJORITARIAMENT
dels catalans què no paren de anar a Madrid a fer
negocis amb els seus "colegas" espanyols).

Recordat-en, també cetic allò de "l'important és...haver estimat"

Una abraçada a tots i totes i un "tirón de oreja"
(suau) per en cetic junt amb l'abraçada

Spacer

Picture
erratica

msanc

Date Thursday, September 17th 2009, 9:39 AM

es que el nostre no es un sentiment excloent com d'altres... a mi em sembla perfecte el que siguin o vulguin ser els altres, mentre a mi també em deixin ser el que vull ser!
un peto colega

Spacer

Picture
msanc

El meu sentiment erratica...

Date Thursday, September 17th 2009, 9:02 AM

va més enllà dels nombres....la meva llengua materna és el castellà i la terra que m'ha vist nèixer, Catalunya. Què puc fer??????

un petó...

Spacer

Picture
erratica

cètic et donaré la raó

Date Thursday, September 17th 2009, 8:58 AM

en el pitjor dels cassos amb un estat independent seria más de lo mismo, com dius tu, però jo m'estimo més mas de lo mismo sota la republica catalana, que sota l'estat español....
Sembla que el tema social i ecologic que tant et preocupa ( aquest últim a mi tb) vagin de puta mare ara que som tots espanyols.... que no veus que aquest argument no s'aguanta per enlloc...
A veure si em pots dir una avantatja de seguir essent una autonomia d'espanya.... Ara tens l'ocasió de demostrar que quan et pregunten l'hora no dius que guapo que soc ;P

Spacer

Picture
cavallfort

cetic...

Date Thursday, September 17th 2009, 6:54 AM

com pots comprendre, el q tu acceptis o no, és del tot irrellevant en ares a un canvi de model. Seguiràs pedalant com tot quisqui company...pq ni tu ni jo estem a cap tarima per canviar res. Ja veus q del XAT:CAT no passem...
D totes maneres, hi ha una cosa q no deixa de sorprendre´m en tu:
pq, quan et pregunten l´hora, tu dius lo wapo q ets....(?)

Spacer

Picture
cetic

cavall.....

Date Thursday, September 17th 2009, 5:56 AM

segons em dius tu catalunya tindra peatge a cada carretera que hi hagi...

Evidentment cavall no accepto el capitalisme com a forma valida de viure. De fet no ho accepta ni el propi capitalisme que es un sistema finit. Basat en l'explotacio maxima per rendiment economic i al cap i a la fi morim igual no?

Pero ets el cas ben clar del que parlo...tu vols $$$ i creus que la independenia porta $$$, las infrastuctures porten $$$$....i tot ho valores en $$$$ i jo ja fa estona que estic contra el sistema basat en $$$$$$

I ets un exemple clar del aquest comportament neurotic que tenim els humans de preferir viure en un pais de merda que no viure be (aixo si independents sobretot, de merda emocional fins el coll pero amb les butxaques plenes i la independencia)...

POtser un dia que t'aborreixis i tal pots probar de imaginar un mundillo regit per altres normes que no la economica...ja se que fa impresio i tal pero juga-hi un dia a imaginar que mola.....

Spacer

Picture
cavallfort

Sóc neolliberal si...

Date Thursday, September 17th 2009, 5:36 AM

i no me n´amago. No m agrada l´intervencionisme de l´estat en el mercat, ni tampoc penso q l Estat hagi d ser subsidiari davant de tots i cadascun de naltros.
A mi m´agradaria uns Països Catalans amb platges verges, sense cotxes, sense indústria. Vaja viure com els samis o com els amish....però clar, llavors aquest 20% d´atur q a tu et preocupa ( a mi tb eh), seria la xocolata del lloro comparat amb el q tindriem.
I si volem, ja no progresar, si no mantenir el nivell, infraestuctures com la T1 és necessària. Ens agradi o no, el sistema capitalista, t´obliga a ser competitiu, d á qui la meva queixa constant cap al funcionariat i la meva reivindicació per a la seva privatització.
Visca Catalunya Lliure de peatges i...funcionaris !!!!!
:-)

Spacer

Picture
siddharta

HAHAAHAHAHA

Date Thursday, September 17th 2009, 5:32 AM

oido cocina !!!

una d'estereotips !!!

Spacer

Picture
cetic

Per cert...

Date Thursday, September 17th 2009, 5:27 AM

segur que no voleu que la lii quant parleu de nacionalismes???

Perque pet tenir un blog amb la meitad de coments i cuatre donant.se copets a la esquena...no se no...una mica.......tot del mateix color.....aaaais esclar que es el principi basic del huma politic....tot del mateix color....

Spacer

Picture
cetic

sidd..

Date Thursday, September 17th 2009, 5:25 AM

tu ets dinerocentrica suposo...com a bona empresaria nacionalista :)

Spacer

Picture
siddharta

jo canviaria ...

Date Thursday, September 17th 2009, 5:24 AM

la taronja per un all ...
:P

Spacer

Picture
cetic

cavall..

Date Thursday, September 17th 2009, 5:22 AM

el meu ego no es reflexa en una ideologia politica on altres persones que no soc jo depenen de la meva idea...el meu ego es meu i no te cap necessitat de decidir res que no sigui damunt meul.....el nacionalistes i els politics en general necessiten el PODER de cotrolar la massa...i aqui esteu vosaltres fent propaganda...


Cavall tu vols infrastructures per catalunya?

Jo com a bon ecologista que s'estima catalunya m'estimo mes que el estat no inverteixi en aquet tros de terra.

M'estimo mes no tenia linea de alta tensio, ni ave, ni la puta terminal 1 del Prat.......

Del treball ets un privatitzador nat.....subocntractes vigilades per normes???

No gracies

Del tema social no vull pensar quines ideas tens...

Spacer

Picture
siddharta

Cetic rei ...

Date Thursday, September 17th 2009, 5:21 AM

què roces al Palma i això ja és greu ...
Com vols què sigui jo antropocèntrica ? hahahahaha !
:D

Spacer

Picture
cetic

primer

Date Thursday, September 17th 2009, 5:17 AM

em tractes de monarca i despres em demanes permis....caram quin concepte de monarquia que tens....

PEro bueno si un recordatori de el nostre antropocentrismes i egolatria et posa aixi alguna coseta et deu remoure...

Em puc queixar igual jo de haber de llegir absurditats sobre la propietat de la terra??? si no te gusta...ja ho saps sidd......

Erratica si catalunya fos independent econimicamens seria mas de lo mismo....o em diras que una catalunya idependent seria respectuosa totalment amb el medi ambient per damunt de la economia?

Em diras que no hi haura cues, ni visites de 5 minuts al seguretat social?

Em diras que viurem laboral i familiarment amb armonia?

Em diras que es respectaran i integraran les minories?

Vinga va..... homeeee no fotem....

Politics a sou de les empreses, mangoneo al Palau G, sous de luxe per tota la vida, jerarquia social a tope......mas de lo mismo....

Aixo si mentre gasteu totes aquestes energies en referendums i gilipollades el mon continua igual....ja ho dic jo que o us tenen ben enradats o sou part dels enredadors....

Spacer

Picture
cavallfort

supermehiperfragilisitcoespialitoscetic....

Date Thursday, September 17th 2009, 5:13 AM

q tu parlis (i critiquis) l ego dels nacionalistes, és ja d´un cinisme i un morrooooo sense igual ehhh
Però si tu ets l ´EGO (amb majúscules i lletres de neó) personificat en versió masculina !!!!! ets el crisitiano ronaldo del xat.cat, amic !!!!!
I després, ja n´estic fart que quan les coses van bé, no es pugui parlar d´independència, no fós casa q s´espatllés. I quan el tema està fotut, tampoc, no fós cas q s´espatlles tot...
Per cert, és pot fer politica indentitària i de país, mentre tb es procuren temes socials,de treball, d infrastuctures....o és incompatible???

Spacer

Picture
siddharta

Cetic, Lluis XIV,

Date Thursday, September 17th 2009, 5:07 AM

Això és una taronja o un SOL ?
Jo diria què un sol ...
El Rei Sol ...

Gràcies per les lliçons d'egocentrisme ...

La teva perspectiva sobre el tema ens ha quedat mooooOOOOoooolt clara ja fa dies, en principi, no cal què ens maxaquis més. Més què res, un petit detall, què igual, igual, coherciones la LLIBERTAT dels altres a escriure com vas fer amb el Persi i ara amb l'Erràtica. Amb insults. I també pot ser, pot ser, als altres ens interessa els blocs de l'Erràtica o els del Persi.

Ens dones permís majestat ???

:)

Spacer

Picture
erratica

l'ego

Date Thursday, September 17th 2009, 4:57 AM

es mesura diferent si es español o català?
la veritat es que penso que l'article ja ho diu tot però fent referència al teu últim paragraf, estimat cetic, potser et podria convencre per la via econòmica... ves mirant, tu que ets una persona llegida i informada, com seria tot economicament parlant si no ens "estrujés" l'estat espanyol...

Spacer

Picture
cetic

hagan juego senñores....

Date Thursday, September 17th 2009, 4:32 AM

hagaaaan juego...

mentres hi ha coses tant basicas per solucionar els egolatras antropocentrics passen la estona jugant a discutir si esta tierra es de este o de aquel....

que trist que es veure la humanitat.....
que trist que es veure emocions en politica i no en veure altres coses molt mes cruels i que ens distingeixen com la especie mes destructiva que a passat pel planeta...

Tant sol pensem en ego ego ego.....bonic mon el que plantejeu els nacionalistes.....avam si algun dia us animeu per lluitar per alguna llibertat real...

Au aprofiti....que els espanyols estan bon contents amb els actes per despitar la crisis, la congelacio de sous, un paro amb prespectives del 20 % aixo si...esta tierra es mia!!!

Spacer

Picture
traginer

erratica,

Date Thursday, September 17th 2009, 4:25 AM

magnífic.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per erratica? Aquí son els últims articles.

 
Bullet RES DE NOU
  Data 31/03/12 Icona 3320 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Dotze Motius
  Data 29/03/12 Icona 1390 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Queda't amb mi
  Data 09/02/12 Icona 1521 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Soc una escalfabraguetes?
  Data 08/02/12 Icona 2221 Data 22 comentari/s  
Spacer
Bullet El retorn
  Data 13/12/11 Icona 1511 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Sensacions Electorals
  Data 21/11/11 Icona 1455 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet tornada a la normalitat
  Data 02/09/11 Icona 1651 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Super 8
  Data 01/09/11 Icona 1623 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet CL
  Data 28/04/11 Icona 1786 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Apatia
  Data 26/04/11 Icona 1750 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Full de rescat
  Data 01/04/11 Icona 1884 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet 17 coses curioses
  Data 31/03/11 Icona 1930 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet val més fer-hi conya...
  Data 26/03/11 Icona 1718 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Julio Manrique
  Data 22/03/11 Icona 1828 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet nuclears, no gràcies
  Data 16/03/11 Icona 1555 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Dopats
  Data 14/03/11 Icona 1669 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet no es res de nou, però
  Data 24/02/11 Icona 1797 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet A la merda el romanticisme
  Data 22/02/11 Icona 1844 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet desert
  Data 01/02/11 Icona 1707 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet una vergonya de president
  Data 05/12/10 Icona 1736 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Abocats a l’atzucac.
  Data 28/11/10 Icona 1582 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet extasiant
  Data 26/11/10 Icona 1681 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet blues
  Data 19/11/10 Icona 1568 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ja era hora
  Data 18/11/10 Icona 1682 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet ARA
  Data 31/10/10 Icona 1813 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan pitjor, millor?
  Data 28/10/10 Icona 1650 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 26/10/10 Icona 1502 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de Tramuntana
  Data 22/10/10 Icona 1451 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 20/10/10 Icona 1669 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 19/10/10 Icona 1719 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 18/10/10 Icona 1592 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 05/10/10 Icona 1690 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 04/10/10 Icona 1732 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet que coi estem badant!
  Data 30/09/10 Icona 1578 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 30/09/10 Icona 1501 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 29/09/10 Icona 1747 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet
  Data 28/09/10 Icona 1739 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet 1x1 F1
  Data 27/09/10 Icona 2017 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Estalviant vida
  Data 24/09/10 Icona 1811 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet rabia o por?
  Data 22/09/10 Icona 1912 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Dormir amb tu
  Data 21/09/10 Icona 1769 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Fum o llum?
  Data 13/09/10 Icona 1551 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Avui el pare l'ha
  Data 09/09/10 Icona 1998 Data 28 comentari/s  
Spacer
Bullet Potser canviar el calendari
  Data 08/09/10 Icona 1987 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 03/09/10 Icona 1866 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 01/09/10 Icona 1788 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet I quasi tot torna
  Data 30/08/10 Icona 1752 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Sant Onofre
  Data 27/08/10 Icona 1776 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Gràcies
  Data 25/08/10 Icona 1693 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Origen
  Data 19/08/10 Icona 1783 Data 10 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer