Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Cabrero ha escrit 89 articles i te 581 comentaris. L'últim article ha estat fet el 04/03/14

perfil de'n(na) Cabrero | àlbum de fotos de'n(na) Cabrero

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Cabrero

Espai
 

Sexe i classe social

Data dijous 10/setembre/2009 - 06:44 Icona 924 Data 19

No és que jo entengui molt de sexe, us ho aviso, una assignatura curiosa on també es posen notes, però que dificilment pots recuperar, ni al setembre ni a la trobada posterior a la primera, o sigui la segona. M’agrada la literatura erótica, de la que sóc bon lector i mal aprenent, i m’agraden els blocs que he llegit a aquest xat, amb més excitació que bon criteri. De fet, tot l’edifici de les meves conviccions polítiques, filosòfiques i etnològiques es desvaneix quan determinats temes, prosaïcs i corporals, envaeïxen les meves hormones. Realment és fácil moure tot l’edifici, ho reconec, però és que la cimentació no és l’adequada: li falta profunditat.
Tenia una cita per a testimoniar, en cos present, un màgic relat d’amor controvertit, verídic i apassionat. No ha pogut ser-hi, i per això m’he inventat una història que parla de sexe i de classes socials. M’hauria agradat que em passés, i potser algún dia em passarà, o ja m’ha passat.

Jo mai no havia estat en un pis com aquell, acostumat a garitos on imperaven els desordres estètics, els plats florits i el desert del frigorífic: Entre els i les pseudointel•lectuals, les relacions amoroses no són mai fàcils, i necessiten una apertura adequada, una bona estrategia i un esforç, de vegades excessiu, per plantejar les tables. La defensa siciliana no va funcionar, però era i semblava real: aquell menjador de 40 m2 impolut, amb parquet i begudes de tot tipus, música agradable i 3 sofàs temptadors, amén d’altres incongruències estètiques, era el més semblant al paradís que jo havia conegut. Tot s’ha de dir: el que jo coneixia, entre cases okupes, cases prestades i cases d’amics no disposava, tot plegat, de la meitat de les begudes extraordinàries i abundants, de la meitat de llibres excitants, de la meitat d’aquella dona vestida de burgesa, que vivía com una burgesa, que estimava com una burgesa i que una tarda, amb pensament de burgesa, va decidir tenir-me com a company sobre els sofàs, sobre els poemes de Celso Emilio Ferreiro i sobre les deixalles de l’home que ja no estimava.

Ens van tenir tots dos i de manera simultània, la qual cosa no és gens fácil entre els enemics de classe. Jo hi vaig pensar, de manera decidida, que tots els meus companys de torn es mereixien aquell menjador amb els seus sofàs, la priva i els poemes. Ella, segurament, es va arribar a creure que s’ho mereixia tot.

En el moment de l’intercanvi de dames, la seva vida ja no em resultava estranya, ni la vida del sindicalista resultava, als seus ulls, més que una vida més, una vida de la què disposar com a burgesa, sense interés especial ni desdeny especial.

Ella em va fer pensar sobre les classes socials i sobre les classes de persones: rarament coincideixen. Cadascú en el seu excès i la seva manca, intercanviables.
Aquella nit interminable va acabar, i encara ens estimem.

Jo us podría dir el seu nom.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Cabrero

Es pot viure sense treballar?

Date Monday, September 14th 2009, 5:06 AM

sí, si com a treball entenem un treball estàndard remunerat. En Xavi, l'amic de la Vegana, treballa plantant les seves coses, fent actuacions, pintant, fent performances.
Vaig conèixer, fa anys, dos pastors de Còrsega, un de 80 anys i l'altre d'uns 45. El més gran havia estat de brigadista amb Camilo Berneri a la guerra civil, i els únics diners que utilitzava eren els de l'intercanvi de la llet de les seves cabres i ovelles. Vivien tots dos amb el mínim, i eren feliços.
N'he conegut d'altra gent semblant, sense salari ni treball estàndard: utilitzen el mínim, i són curosos amb les persones i les coses.

Tbé vaig conèixer, i encara el conec pq volta per les meves proximitats, un anarquista pur, segons ell, que es va muntar una granja de cabres al Bages. A hores d'ara, l'anarquista pur és un dels tios amb més peles i més mala sang de la comarca.

La vida sempre ens posa al nostre lloc. Els ideals no són un valor en alça, però la mediocritat no serveix ni com a utopia ni com a realitat. Els somnis són igual d'imperfectes que la suposada integració a un món convalescent de persones insatisfetes.

Spacer

Picture
Vegana

...

Date Monday, September 14th 2009, 3:22 AM

Ni les curacions espontànies són impossibles Msanc, alguns metges les estudien. Que no entenguem o que no ho haguem viscut no vol dir que sigui impossible. Simplement vol dir que no ho sabem tot. I al món passen moltes més coses de les que ens passen a nosaltres o de les que nosaltres coneixem o creiem saber.

No els paga Siddharta, se’ls troba. El Xavi fa art de les coses que es troba. Fa exposicions a Polònia i a Alemanya i a Gran Bretanya amb coses que arreplega pel món. La gent llencem moltes coses: menjar, roba, electrodomèstics... de tot.

Ara es vol comprar una càmara per fer vídeo-art. Amb els diners que treu, venent samarretes que pinta i mel vegana feta amb flors, en una xarxa d’activistes als quals els fa aportacions en forma de cartells i xerrades i performances, els aconseguirà aviat.

Menja, i força. Com que la terra és de qui la treballa, s’ha muntat un hort a la vora del Vístula. Com que l’aigua corre lliure en pren la necessària per regar el que planta. Va a regar regularment, i quan no hi pot ser pq està voltant pel món, s’inventa sistemes pq les plantes rebin l’aigua necessària (ho va fer en un poble de la franja quan va estar vivint allà i només baixava un cop al mes a regar-les... imagina en un clima molt més humit com el de Polònia). Com que té traça intercanvia el que li dóna la terra, i no utilitza per menjar ell i la seva dona i col·legues, en una cooperativa.
Com que col·labora en un ateneu anarkovegà no li falta de res per viure. Fan mercats d'intercanvi cada quan volen als pobles, així redueixen i reciclen.

Fins i tot mengen els animals que es troben abandonats o alliberen i recol·loquen, i allà on viuen sempre s’hi pot dormir i menjar si estàs de pas al seu poble.

No es teletransporta pq entre els poders que té no es compta aquest. Hi ha altres maneres de viatjar que poden incloure des del colar-se en transports públics fins al fer dit.

Depèn de la seva voluntat quan fa mil·lers de km. per anar a una mani, o a un campament anarko o a una demo vegana o per baixar a Barcelona. Quan la gent viatja així, ja sap si és millor viatjar sol, amb una altra, quin rètol has de dur, quanta estona de mitja tarda algú a aturar-se. I t’asseguro que no arriba mai tard a cap cita.

El temps és seu, la ruta que fa li proporciona coneixements, amics, contactes, cases, experiències, vida.

Ha renunciat a tenir fills pq creu que és egoista per la vida del planeta no fer-ho, tot i que crec que seria un bon pare i la seva dona una mare excel·lent. Em sembla que no ha renunciat a res més.

Però si vols al gener o al febrer ha decidit que tornarà a ser per barna, i li pots demanar totes les explicacions que vulguis tu mateixa, que segur que t’explicarà encantat com es pot viure intensament sense dependre de ningú i sense que ningú depengui de tu.
;)

Spacer

Picture
msanc

La llibertat...

Date Sunday, September 13th 2009, 1:06 PM

te la dóna la culturilla, el saber, els estudis...quan més coses sàpigues, més lliure ets per decidir què vols fer...encara que només sigui per saber que no saps res (com va dir ell...), ja saps més per poder triar d'entre totes les coses que coneixes.

És evident que el saber....et fa més lliure.

I dubto molt que una persona sense diners, pugui viatjar, menjar i fer absolutament res sense dependre d'algú que li ho proporcioni. Simplement...és imposible.

un petó

Spacer

Picture
siddharta

Els bolígrafs ...

Date Sunday, September 13th 2009, 12:54 PM

i els fulls amb què escriu ... com els paga ?
les pintures amb les què pinta ... com les aconsegueix ?
menjarà no ? ...
viatjar ... és teletransporta ?

???

Si viu sense treballar depén de la bona voluntat dels altres.
La dependència dels altres no té res a veure amb la llibertat.

Ser lliure significa decidir.
Decidir vol dir també renunciar a alguna opció.
I aquí entra el bon criteri de cadascún,
què és més què un anunci de cotxes ...

Spacer

Picture
Vegana

Llibertat, diners i feina????

Date Sunday, September 13th 2009, 7:08 AM

jajajjaja, nono, el Xavi no té diners i fa anys que no vol treballar i no ho fa i és la persona més lliure que conec!!!!
Disposa de tot el temps del món per fer el que li dóna la gana, no té a ningú per damunt o per sota, pot viatjar on li plagui, conèixer gent, escriure, pintar... viure i fer el que li doni la gana.
Dir que la llibertat te la donen la feina i els diners és haver-se cregut els anuncis de telefonia mòbil o de cotxes... que poden ser molt estètics però no ens poden vendre la llibertat. Pq la llibertat no es compra. S'exerceix.
;)

Spacer

Picture
cetic

la llibertat

Date Saturday, September 12th 2009, 5:51 AM

no es mesura en diners...ni en feina.....potser tu guanyes mes pero potser algu altre necessita menys per viure...es mes lliure....

Si algu es mes lliure per cobrar mes o per poder fer una o altre feina tamus apanyaus....

Jo dic que els estudis (academics) esclavitzant perque no estas fent el que vols ni com vols. PErque despres estas limitat, perque has perdut uns anys, perque si el motiu de la feina es produir diners no cal estudiar. PErque les feines que requereixen estudis academics estan marcades pel sistema i potser et sents lliure de triar el que tu vols pero no se jo si ho ets gaire....

Tots som esclaus Msanc...de nosaltres mateixos...i fins el punt que nosaltres volem....

Spacer

Picture
Xocolata

curiós...

Date Saturday, September 12th 2009, 5:24 AM

Tens raó Cabrero, amb un bon expedient acadèmic tens més llibertat per escollir. Pots ser monitor de colònies essent metge, però no pots ser metge si només ets monitor de colònies.
La via és un aprenentatge constant des el principi al final. Tampoc cal que t´encaixonis en un lloc, sempre pots evolucionar.
En quan a les pijes... bé, unes ungles superfashions, un bon liffting, i un perfum escaient, sempre ve de gust no?

Spacer

Picture
Cabrero

El que més em va impressionar

Date Friday, September 11th 2009, 3:09 PM

d'aquella dona era que em desitjava i no em preguntava quant cobrava cada mes, que per cert no era molt. Tenia -i té- unes cames preciosses, i portava quan la vaig conèixer un traje chaqueta de disseny. Era una amant delicada, detallista, amable i culta. Era, i és, molt guapa. Crec que des de llavors em posen les pijes.

Debilitats de l'esperit.

Spacer

Picture
msanc

Tinc la sensació...Cabrero

Date Friday, September 11th 2009, 3:02 PM

que el que més et va impressionar d'aquella dona era, precissament, que pertanyia a una altre classe social. Una classe social que tu, segurament, desitjaves tenir i apropant-te a ella, t'apropaves inconscientment al seu voltant!!!!!! (és només una suposició....)

I respecte al tema estudis universitaris, com bé dius tu, et dóna llibertat d'escollir més ampliament a que et vols dedicar a la teva vida i segurament, no sempre, optaràs a una millor feina. Ser esclaus, Cetic, ho ets tenint estudis i sense tenir-los, la majoria treballem per subsistir i per tant som esclaus. La única diferència és que alguns han de treballar moltíssimes hores per 1000 euros i altres, que han sacrificat part de la seva juventut estudiant, treballen pel doble. Però esclaus ho són tots dos.

un petó

Spacer

Picture
siddharta

NO

Date Friday, September 11th 2009, 6:58 AM

radicalment, no:
Conec empresaris ( habitualment autònoms ) què es poden permetre el luxe de parar 2 o 3 mesos a l'any i anar o fer els què els hi peti. Però el què els hi peti.

D'altres es poden jubilar molt abans i a viure. No em sembla gaire bona opció començar a viure als 45, però en tot cas és una bona opció.

Per últim, conec un cas proper, un familiar, què aquest monta un negoci; li va de conya, al final s'aburreix. I para. Normalment un any. I apa !

Tot té un preu i la llibertat també.

No hi ha felicitat sense sacrificis ni esforços.

Spacer

Picture
cetic

si

Date Friday, September 11th 2009, 6:36 AM

sidd...pero el que vull dir jo es que la sr HP no es lliure...perque ara es la senyora HP i no ho pot deixar de ser perque li vingui de gust passar-se 2 anys fent el que li passi per la figa mentres cobra el paro...ella com a molts carrecs important, gent amb estudis especialitzats o empresaris prefereixen justificar la seva esclavitud amb aquestes raons.....i aixi no son lliures...la qual cosa si tenen gent sota el seu carrec....transmeten la seva il.lusio a una feina que els esclavitza....igual que passava amb el matrimoni abans (i encara ara) i amb moltes altres coses que pensem que ens defineixen com a persona quant el que fan es limitarnos.

Spacer

Picture
siddharta

sóc partidària

Date Friday, September 11th 2009, 6:07 AM

de què els estudis universitaris constin més com a bagatge personal, què com a especialització professional: Aquesta perspectiva és molt yanki, per exemple la presidenta de HP era llicenciada en història de l'art. La cognició i la metacognició no és poden encasillar, tenen molt curioses formes de funcionament.

Spacer

Picture
Cabrero

N'he conegut i conec

Date Friday, September 11th 2009, 5:28 AM

persones sàvies que consten com a analfabetes, i persones analfabetes que consten com a analfabetes. I també, és clar, persones sàvies que consten com a universitàries i persones universitàries que són analfabetes. Estudiar i saber, en tot cas, ajuda a ser lliure, pq ajuda a triar.

Spacer

Picture
cetic

ui

Date Friday, September 11th 2009, 5:15 AM

els estudis discriminant i molt!!!

Perque les persones que fan una carrera acaben esclavitzant-se de allo que han estudiat i que posteriorment treballan....convertint-se aixi amb la seva feina on i dipositen la seva autoestima...

Res com ser un ignorant academic per disfrutar de la llibertat :)

"no eres tu casa ni tu trabajo"

per en fi quin anarquista (ni que sigui analfabet) no sap aquestes coses.....

Spacer

Picture
Cabrero

No, no vam compartir la vida ni la classe

Date Friday, September 11th 2009, 5:07 AM

però la poesia del Ferreiro ens va fer creure, aquella nit i 3 més, que "Longa noite da pedra" estava pensada per a tots dos.

No em va servir per a pujar d'esglaó, però en les negociacions del conveni a l'empresa coneixia millor els meus interlocutors, i tots els meus companys van ser-hi presents, sense saber-ho, en aquell pis cantoner de l'Eixample barceloní.

Sí, encara el nivell d'estudis discrimina de manera clara la classe social, la possibilitat de treballar i de tenir ingressos... i de que acabis casant-te o separant-te de persones semblants a tu.

Spacer

Picture
Vegana

...

Date Friday, September 11th 2009, 4:52 AM

la mobilitat social a través del sexe ha estat un clàssic... o així m'ho sembla quan les arruinades classes aristocràtiques es follaven la burgesia (i a la inversa) per aconseguir unes títols i altres liquiditat...
Compartir estudis no crec que iguali a les persones si parlem de classe econòmica ni d'estils de vida.
Usar els estudis o qualsevol altra eina per mirar de perpetuar-les, sí.
;)

Spacer

Picture
Cabrero

El mite del Pijoaparte i Joan Marsé

Date Friday, September 11th 2009, 2:21 AM

sí, ara que ho dius, Sid. Alguns anys després, i amb la suposada igualació que dóna compartir els estudis. Només és suposada: la vida et posa al teu lloc.

Spacer

Picture
Cabrero

Savi consell

Date Friday, September 11th 2009, 2:11 AM

quan les classes es segmentaven per barris i carrers, o quan el poder adquisitiu es corresponia amb les castes industrials i monopolístiques. Com s'estructuren les classes avui? Mai com ara havia funcionat l'ascensor social, amb més viatges de baixada que de pujada.

Spacer

Picture
siddharta

últimas tardes con Teresa ...

Date Thursday, September 10th 2009, 7:08 PM

de J. Marsé ... m'ho ha recordat ...

Un dia algú em va dir un consell què li havien donat :
Casat amb algú del teu barri i a poder ser del teu mateix carrer
Les diferències, SIGUIN QUINES SIGUIN,
al principi resulten interessants
després, incòmodes

:P

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Cabrero? Aquí son els últims articles.

 
Bullet La meva mare
  Data 04/03/14 Icona 2955 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Enveja d'Espanya
  Data 29/01/14 Icona 1237 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Què passa amb els mormons?
  Data 22/11/13 Icona 1423 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Ni putas ni sumisas
  Data 15/11/13 Icona 1363 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Entre uns i d'altres
  Data 14/11/13 Icona 1471 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Així són les coses
  Data 06/11/13 Icona 1392 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet II Fira d'Economia
  Data 24/10/13 Icona 1316 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Els somnis dels homes
  Data 06/10/13 Icona 1392 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Sexe i independentisme
  Data 26/09/13 Icona 1465 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet César Vallejo
  Data 02/07/13 Icona 1205 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L'esperit del xat
  Data 20/06/13 Icona 1397 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Cansinos
  Data 02/04/13 Icona 1341 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Trist, molt trist,
  Data 20/03/13 Icona 1229 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet 5 Microrrelats
  Data 31/12/12 Icona 1260 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet No quiero ser mortal
  Data 11/12/12 Icona 1255 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet 54
  Data 04/12/12 Icona 1312 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet El perquè de tot plegat
  Data 27/11/12 Icona 1330 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Xat Party
  Data 14/11/12 Icona 1586 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Amor bilingüe
  Data 13/11/12 Icona 1267 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan jo vaig ser anarquista
  Data 09/11/12 Icona 1385 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Algú viu
  Data 07/11/12 Icona 1357 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Algú viu
  Data 06/11/12 Icona 1362 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Com que ningú no escriu
  Data 23/10/12 Icona 1555 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dret a la indiferència
  Data 22/09/12 Icona 1526 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Cap article sobre el
  Data 25/07/12 Icona 1458 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Mi mujer está más
  Data 20/03/12 Icona 1686 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Visca Rasquera
  Data 15/03/12 Icona 1368 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Invitació al debat:
  Data 13/03/12 Icona 1420 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet On se'n van els
  Data 07/03/12 Icona 1646 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Què ens mou?
  Data 01/03/12 Icona 1625 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre de Guindos
  Data 24/02/12 Icona 1343 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Avui em sento i sóc
  Data 14/02/12 Icona 1511 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Garzón i les fosses
  Data 12/02/12 Icona 1374 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet No m'aniria al
  Data 10/02/12 Icona 1429 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La ilegalitat del poder
  Data 09/02/12 Icona 1536 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Inverteix èticament
  Data 27/09/11 Icona 1609 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Parlem d'amor,
  Data 06/06/11 Icona 1725 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet El burka i les seves
  Data 28/04/11 Icona 1530 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan jo estic desanimat,
  Data 17/04/11 Icona 1812 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet El català i el xat
  Data 12/04/11 Icona 1886 Data 18 comentari/s  
Spacer
Bullet A vosaltres no sé si
  Data 31/03/11 Icona 1577 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet La conquesta del temps,
  Data 17/03/11 Icona 1534 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Contra la tristesa
  Data 10/02/11 Icona 1664 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els oblidats de la crisi
  Data 01/02/11 Icona 1637 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Psicologia y dentífric
  Data 11/01/11 Icona 1611 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Psicología y dentífrico
  Data 11/01/11 Icona 1618 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Ella,
  Data 06/01/11 Icona 1721 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Me encantan las pijas
  Data 03/12/10 Icona 1824 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Dues preguntes,
  Data 29/11/10 Icona 1672 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els castellers i el
  Data 19/11/10 Icona 1835 Data 15 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer