Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Cabrero ha escrit 89 articles i te 581 comentaris. L'últim article ha estat fet el 04/03/14

perfil de'n(na) Cabrero | àlbum de fotos de'n(na) Cabrero

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Cabrero

Espai
 

Estructura i funció dels xats (2) Les arts discurssives

Data dimecres 9/setembre/2009 - 02:23 Icona 1226 Data 23

Estructura i funció dels xats (2)
Les arts discurssives

Ninguna salvación es posible fuera de la imitación del silencio. Pero nuestra locuacidad es prenatal. Raza de charlatanes, de espermatozoides verbosos, estamos químicamente ligados a las palabras.
E.M. Cioran. Silogismos de la amargura.
Las máscaras son expresiones fijas y ecos admirables de sentimientos, a un tiempo fieles, discretas y superlativas. Los seres vivientes, en contacto con el aire, deben cubrirse de una cutícula, y no se puede reprochar a las cutículas que no sean corazones.
G. Santayana. Soliloquies in England and Later Soliloquies.

Les màscares I les paraules, les persones i els verbs… aquest és el binomi predominant i la funció dels xats: donar la veu i la paraula a les màscares que persegueixen, per a completar-se com a persones, formar part d’una comunitat on se senten reconegudes, anomenades, diferents de les altres i a la vegada similars. El xat esdevé, en aquest sentit, una comunitat total i autosuficient, capaç de proveir-nos d’amistats i enemistats, d’amors i de desamors, de prestigi i de desprestigi.
Tota comunitat disposa, per a les interaccions dels seus membres, d’una gran diversitat d’escenaris, on els participants desenvolupen determinats rols socials amb pautes d’acció concretes o rutines preestablertes (part en anglès). El desenvolupament d’aquestes rutines es du a terme mitjançant les actuacions (performance), entesa com a l’activitat total d’un participant que serveix per influir, d’alguna manera, sobre els altres participants o membres de la comunitat xatera presents. Cal recordar que aquesta presència no té per què ser concordant o sincrónica amb el desenvolupament dels rols, com és el cas dels missatges o els blocs, ni té per què ser recíproca.

Les persones sóm portadores de discursos i de signes per als altres; hom pot parlar, així, de què vivim per inferencia, amb dos tipus principals d’expressions:
- Les que donem a la resta de participants o de membres de la comunitat.
- Les que emanen de nosaltres.

En tots dos casos, els participants transmeten informació errònia de manera intencional. En el primer dels casos es tracta d’engany , i en el segon de fingiment .
Per les característiques especifiques del xat, tota la informació donada, amagada, manipulada o rebuda forma part dels seus elements discurssius, definint-ne alhora les individualitats i la comunitat i subcomunitats presents. Aquesta comunitat es podría representar com una gran ciutat autónoma, amb llenguatge i moneda pròpies, dividida en barris de diferents característiques habitats per diferents individus i classes socials. El xat, el moment de parlar en les diferents sales, és l’autobús perimetral d’aquesta gran ciutat, que transmet i mou la informació de barri a barri, de la perifèria al centre i del centre a la perifèria. Però, evidentment, l’autobús només serveix per a recorrer els espais de comunicació, i en cap cas t’asseguren la residència o el canvi d’estatus. La suposada horitzontalitat, de la que ja vàrem parlar, es dota de fronteres i de límits explícits i implicits.

Les estratègies personals i, en menor mesura les grupals , s’orienten bàsicament a transmetre necessitats de comunicació, d’aproximació i de pertinença al grup. Aquestes estratègies disposen d’un ampli ventall d’elements, que cal dominar amb prestança per a aconseguir un cert estatus a la ciutat del xat:
- El nick o àlies, amb missatge propi, i que informa en certa manera, i en primer terme, de la màscara triada. Sembla clar que una majoria d’aquests àlies persegueixen objectius concrets, d’originalitat, de subratllar determinada característica de la persona o del seu contrari.
- El perfil, amb un qüestionari que es presta, deliberadament, a la confusió i a la seducció, però que ho té tot a perdre quan es compara amb una eina en aparença secundària: la foto real de la persona. En termes generals, una persona amb un perfil baix o gairebé innexistent , i que ha estat descrit també de manera deliberada per a donar joc i misteri als participants, es pot reivindicar amb una fotografía rotunda que mostri un aspecte sà i atractiu o un rostre interessant. Segurament rebrà més comentaris i será visitat per més persones que un professor/a d’Oxford d’intercanvi a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo. Així de dura és la vida al xat. Cal fer èmfasi en un subgrup no gens menyspreable d’habitants de la gran ciutat: les persones amb burka, el signe de que no té rostre o fotografía, més enllà de les genèriques o baixades de l’àlbum familiar o d’Internet. Sorprèn, com a mínim, de que siguin homes o dones, o tinguin l’edat que tinguin, apareguin davant de l’escenari amb la mateixa màscara, la portadora ideal de característiques reals, inventades o innexistents. Una part de la seva existencia al xat será, previsiblement, lluitar contra els talibans imaginaris, i l’altra aportar, quan ja sigui inevitable, una part del seu rostre.

- L’expressió oral o la comunicació davant de la resta de participants, potser la més complexa en aparença i la més senzilla en el seu funcionament: aparèixer al xat és afirmar, en molts casos, que necessito veure’t, que necessito que em vegis, que sóc aquí, que estic disponible per uns minuts o per unes hores. El xat està poblat per éssers reals i imaginaris molt complexes, molt tendres, de locuacitat incontrolable o de timidesa a prova de bombes i de privats. En el xat dormen o resideixen persones de manera fixa, temporal o estaciónària, i es dóna tot un ventall d’interaccions de seducció, de lluita pel poder o pels minuts de glòria, de reconeixement d’estatus… el xat és un lloc meravellòs que necessita ser explicat, si m’ho permeteu, en un bloc apart.

En el proper article, per tant, intentaré exposar la resta d’elements discurssius del xat, i li dedicaré una especial atenció a l’altra gran component de la comunicació, els blocs i els bloquers, entre els quals m’hi compto.

Espero les vostres aportacions, critiques i suggeriments si ho considereu adient.

Salut, anarquía i amor infinit.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
esclar

caaa-ram!

Date Saturday, September 12th 2009, 7:08 AM

i jo que hagués jurat que el xat.cat era una web per xatejar.... loquéslaciencia......

Spacer

Picture
siddharta

PERQUÈ

Date Friday, September 11th 2009, 7:05 PM

els què en el seu encapçalament del perfil posen "viu la vida" són els què justament és passen més temps connectats ???

perquè en el perfil del Bertran ens pregunta si ens volem canviar de sexe ???
:P

perquè a les fotos tothom sembla el George Clooney i la Elle McPherson i després doncs no ???

perquè quan veus un nick què és diu "complicat" penses ...ai mare ...

to be continued ..............................

repetons
;)

Spacer

Picture
Vegana

Fantàstic!

Date Friday, September 11th 2009, 1:51 PM

Doncs ho pots fer a:
LIBERA!
C/Jaume Fabra, 3-5 entr. D
08004 Bcn
A/a Alejandra Garcia

(jo aviso l’Ale!!!)
Merciiiiii

Spacer

Picture
Cabrero

És clar que ho tinc

Date Friday, September 11th 2009, 8:27 AM

i t'ho puc passar.És un vídeo, però tbé n'he vist coses que no surten als vídeos.

Spacer

Picture
Vegana

Jeje,

Date Friday, September 11th 2009, 7:17 AM

Tragi, em sembla que ja saps que m’encanta associar paraules amb paraules i amb imatges... a més, darrerament rebo molta informació de “gent que pertany” i alguna d'elles que és acusada de terrorisme tot i que no clava trets... i em brollen paraules, però no de pluja verda sobre els cabells... sinó de pluja àcida... ;)

Cabrero, doncs és meravellós que us deixessin fer sense haver-vos d’infiltrar. No sé si se'ns veu a la cara quan ho hem intentat nosaltres tant des d'associacions com des de postures personals, però només ens han deixat filmar l’entrada dels animals i la sortida dels cadàvers esquarterats. El procés del mig, no.

I si afegim els que permeten rituals de mort d'altres religions, tampoc.

Si em dius on són aquests escorxadors que vas visitar, anirem a filmar encantades/horroritzades. I dic encantades per no haver de fer un llarg procés d’infiltració en cadenes de mort que suposa que una persona hagi de deixar la seva feina, fins i tot el lloc on viu i la seva família, entrar a treballar en un escorxador, participar en matar allò que estima i filmar-ho d’amagat, i dic horroritzades perquè que gasejar la vida, com els nazis van fer, no em sembla gaire digne d’admiració.
Tot i que, com diu ma germana, a vegades la bona mort és l'única cosa que pots desitjar si has tingut una vida privada de llibertat i plena de merda i dolor.
;)

Spacer

Picture
Cabrero

Ho fan

Date Friday, September 11th 2009, 6:27 AM

als escorxadors de porcs, el més avançats d'Europa... que estan a Catalunya. Vaig tenir l'oportunitat de veure-ho in situ, pq fa 2 anys vam elaborar un treball audiovisual sobre el sector de la indústria càrnia. Vaig passar moltes males estones: xais, ovelles, cavalls, porcs...

Spacer

Picture
traginer

Vegana, aixó de

Date Friday, September 11th 2009, 6:01 AM

"..algún tret més i "pertinença a banda armada" t'ha sortit sense voler ?"

Spacer

Picture
Vegana

vaja,

Date Friday, September 11th 2009, 5:53 AM

així ja podrem dormir tranquil·les, si ho aconsella la UE i els lobbys econòmics de la mort en treuen més guany, serà un èxit per molts cadàvers que arribaran a la mort sentint que és el millor moment que han viscut.

On dius que ho aplicaran això?

Si Amnistia Internacional aconsellés matar sense dolor les empresonades... en diries gregarisme? Jo en diria pertinença a banda armada, legal això sí.
Però ni els consells són reformes, ni les reformes són sempre bones, ni les paraules defineixen bé el que sentim i potser sí millor les investigacions en directe i, sobretot, l’acció directa:

http://www.igualdadanimal.org/

Si el reformisme al sexisme es fer més gran la cuina a les dones, jo amb goma2 te la faig enorme enormeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

I sí, salut, anarquia i amor infinit, però per totes les que ho desitgin, sense barreres alienes.

Spacer

Picture
Cabrero

Gregarisme o pertinença?

Date Friday, September 11th 2009, 5:16 AM

Potser les dues coses, pq és un gregarisme triat i acceptat en certa forma. Aquest gregarisme ha aconsellat, pex, que la UE canviï els requisits per a sacrificar porcs als escorxadors: els maten amb gas en petits grups, pq s'ha comprovat que els abaixa el nivell d'estrés i la carn té millor sabor.

Llàstima de tants pocs blocs. A veure si s'anima la gent, amb opinions, notícies a comentar, sensacions o enllaços a webs interessants.

Jo crec, Yolanda, que sí que ho has entès, i que t'ho has pogut llegir sencer. No serà excessiva modèstia de la teva part?

Cioran és inesgotable i recomanable, malgrat les crítiques sobre la seva suposada col·laboració amb el feixisme. Si aquest bloca anima algú a llegir-ho, haurà completat una bona feina.

Salut, anarquia i amor infinit, tbé l' 11 de setembre

Spacer

Picture
siddharta

Prefereixo ...

Date Friday, September 11th 2009, 4:52 AM

els blocs què el xat :
És molt més fàcil veure de quin peu trepitja cada un.
Ofereix menys confusions. En tots sentits.
Pots mantenir un diàleg, encara què vagis de bòlid; perquè no és en temps
real. I segurament més interessant.
La llàstima és què no hi participi més gent ...

Spacer

Picture
Vegana

nova oferta de dubtes...

Date Thursday, September 10th 2009, 2:32 PM

Suposo que si algú ja t’ha ofert ajuda per conèixer més, algú altre te n’oferirà.

Jo crec que transmetre és dir, i comunicar arribar-hi. Comunicar és més difícil pq inclou emissor, canal, missatge i receptor. Tot amb les seves interferències, pròpies i alienes. (paranoia de ciències de la comunicació, segur).

Et puc dir que les expressions i presentacions es contagien arreu... i si observes bé, quan veus algun reportatge de com els animals són enviats a l’escorxador i del so que fan quan ploren junts i tanques els ulls, pots transportar-te a un camp de concentració nazi sense voler-ho. Com som fetes del mateix, sentim i expressem el mateix davant del mateix quan surt d’un lloc autèntic. A vegades amb una sola veu. Sentir-ho és horrible i meravellós pq t’allunya i t’apropa a totes.
L’expressió d'un so és el de menys si el fas de veritat. Potser només ens apropiem d’un so pq aquell so ens ha arribat al lloc just. Llavors s’ha esdevingut la comunicació, i quan transmetem, intentem causar en el receptor el mateix sentiment provocat pel so que ens el va provocar a nosaltres. O sigui: comunicar millor.
Jo en diria “intent de transmissió d’un aprenentatge” d’això.

El gregarisme seria l’impuls d’alguns animals socials d’agrupar-se en grups o ramats, per acontentar algunes necessitats socials que varien en funció de les necessitats dels mateixos. La pertinença inclouria algun tret més... observa la famosa frase “... pertinença a banda armada”...

Un àlies atzarós és també una declaració d’intencions, potser també atzaroses. Ben trobat.

Elaborar una cosa conjunta seria una experiència enriquidora, segur. Trobar la forma de fer-ho, una assemblea llarguíssima.

Gràcies compartides sempre entre totes les que hi participen, o no hi ha ni transmissió ni, molt menys, comunicació.

I una altra del Cioran i que li encanta al Xavi i que ha usat per a encapçalar algun dels seus escrits:
“Creo en la salvación de la humanidad, en el porvenir del cianuro”
Igualment brutal
:)

Spacer

Picture
yolandaba

M'hauria agradat poder llegir-ho pero....

Date Thursday, September 10th 2009, 2:20 PM

Francament.. la curiositat m'ha fet començar a llegir.. pero amb la mateixa rapidessa.. he deixat de llegir-ho.
Tan complicat es? o es que jo soc massa sencilla?
Be, suposo que deu estar be la teva "tesis" perque molts l'han llegit sencera i han deixat la seva opinió. A mi m'agraden les coses sencilles, perque es en les "petites coses" on es troba el major tresor.
Salutacions.. i un bon treball de recerca... (al menys fins on he sigut capaç de llegir)

Spacer

Picture
cetic

...

Date Thursday, September 10th 2009, 1:38 PM

sabeu allo de que quant es repeteix molt un paraula perd el sentit?

Spacer

Picture
esclar

humilment...

Date Thursday, September 10th 2009, 1:25 PM

crec que l'estructura del xat és més aviat senzilla i àgil.

Petons a tots!!!
clara

Spacer

Picture
Cabrero

comunicació o transmissió?

Date Thursday, September 10th 2009, 12:53 PM

No puc explicar el funcionament dels grups, bàsicament perquè només els intueixo. Gregarisme, públic admirador -el xat és un espectacle també- o grups estructurats, incloses les parelles... no conec el suficient. M'havien ofert ajuda i assessorament, però no ha pogut ser.

Transmissió o comunicació? Jo crec que les dues coses es donen alhora, i sempre es fingeix o es menteix, perquè el sistema en si no ens deixa una altra alternativa. La transmissió i la comunicació són sempre incorrectes, pq desconeixem aspectes bàsics dels nostres interlocutors, i molts de la resta de components de les interaccions: no els veiem, no poden gesticular, apropar-se o allunyar-se... immòbils sempre o, com a màxim, amb dècimes de segon per a pensar una expressió correcta o oportuna.

Quant la pertinença, crec que fins i tot la mateixa estètica ens ajuda a saber que, en una mesura o una altra, compartim un espai comú. Tu que ets molt observadora, Vegana, hauràs pogut comprovar millor que jo que fins i tot les expressions verbals i la presentació de la gent es contagia d'una a una altra; estem davant d'una llengua vehicular comuna i incipient?
Per últim, i si parlem de l'àlies, no creieu que triar-lo a l'atzar ja és tota una declaració d'intencions?

Per acabar, crec que es podria elaborar una anàlisi o reflexió de molta més qualitat si es fés una obra col·lectiva. Fóra possible en aquest xat plantejar "blocs" col·lectius o com a mínim de més d'una persona? Crec que seria una bona experiència, en aquest o en altres temes.

Gràcies per tot

Spacer

Picture
esclar

nick

Date Thursday, September 10th 2009, 12:51 PM

jo vaig posar clara i ja estava agafat, és clar.

Spacer

Picture
Vegana

Dubtes i suggeriments...

Date Thursday, September 10th 2009, 10:42 AM

Jo més que de transmissió d’informació errònia parlaria de comunicació errònia... una cosa és enganyar i/o fingir (que de debò crec que no totes ho fem), l’altre és deixar un missatge a través d’un mitjà i no comprendre que aquest serà rebut des de la pròpia informació i experiència de qui la rebi (que pot estar mediada per la seva capacitat de relacionar-se enganyant i fingint o perquè s’hagin relacionat habitualment així amb ella).

Si acceptem la meva premissa, podem “responsabilitzar” així tant a l’emissor com al receptor de la mala/bona interpretació del que s’exposa. "D'enganyar i deixar-se enganyar". Això em sembla que és intrínsec a la comunicació, fins i tot a la visual, que semblaria menys “manipulable” però que fa que, per exemple, allò que per a una és un reportatge d’investigació, sigui rebut per a una altra com a una exposició morbosa d’una part de la realitat, o allò que és emès com a ironia sigui rebut com atac personal per a una altra, o una poesia pugui ser apropiada per diverses persones alhora.

La mobilitat social existeix, fins i tot dins del xat, però, com a la vida real, costa o és només apte per a unes poques amb recursos específics i/o adaptatius a les seves necessitats del moment. L’entrada d’un nick nou és una bona mostra per observar si s’aconsegueix fàcilment aquesta mobilitat.

No veig molt clara la necessitat de pertinença. Entendria millor un concepte de gregarisme, però la pertinença em sembla que necessita de lligams més forts.

Els nicks poden o no denotar més coses que les que simplement poden dir la unió d’unes quantes lletres. En alguns casos es fa evident que són la màscara d’una intencionalitat concreta, en altres em semblen un pur atzar a l'hora de registrar-se.

El perfil, si permetés donar respostes obertes, podria oferir informació diferent (o a mi sempre em falten caselles).

La o les fotos... igualment, són recursos informatius amb intencionalitat diversa... molt diversa. Fins i tot posar la foto d’una mateixa pot esdevenir un fet més enllà d’autoproclamar-se existent per a les altres... en alguns casos ha semblat una autoproclamació de l'existència per a la persona que la penjava.

Suggeriment? Seria brutal que també sabessis de dinàmiques de grup i ens perfilessis com funcionen dins d’aquest espai.

I per acabar el llarg rollo, una frase (millor ;) del Silogismos:
“Desde que recuerdo, no he hecho más que destruir en mí el orgullo de ser hombre. Y deambulo por la periferia de la Especie como un monstruo temeroso, sin la envergadura suficiente para aullar en nombre de otra manada de monos”.
Brutal

Spacer

Picture
hereu

Podriem dir, part de l'evolució?¿

Date Thursday, September 10th 2009, 9:29 AM

A veure a mi tanta filosofia es que se m'escapa, però personalment crec que és un món REAL actual, on amb mascares o sense HI VIUS. Sóc els que tenen canalleta i una feina que no em permet sortir sempre que vull, i amb aquest mon REAL, doncs crec que he aconseguit apagar la necessitat de coneixer.... cosa que altres temps no tindria.
Quin perfil seria?

Spacer

Picture
cetic

la qüestio es tambe..

Date Thursday, September 10th 2009, 6:06 AM

que si el mon virtual s'acaba si se'n va la llum el real no....

com interpretem un nick al xat es el mateix que la interpretacio que fem a la vida de nosaltres mateixos.....

si al final es maax de lo mismo...pero acapara igualment la complexitat real a quant interessos, necessitats i comportament....es pot parlar a grosso modo pero es que...som tant rarus.....:P

Spacer

Picture
Cabrero

Visions de la realitat

Date Thursday, September 10th 2009, 6:00 AM

Estic d'acord. Tinc la visió de ser-hi poc temps en el xat, però és la meva. La sociologia, l'antropologia i la poesia humida formen un bon trio de disciplines, pel que a mi respecta: cadascuna aporta la seva limitada visió d'una part limitada de la realitat. Hi ha qui porta uns anys treballant-hi, per exemple, i teoritza sobre noves relacions de producció. Encara no estic diagnosticat de bipolaritat, però si que tinc aquesta esperança: em jubilaria de pseudointel·lectual cobrant una bona pasta dels que hi treballeu.

Crec que el professor d'Oxford, sota una personalitat inventada, sí que podria entrar al xat. I estic d'acord en què el perfil dels participants tbé depèn de les seves disponibilitats i exigències de cura dels fills. Em sembla una bona aportació.

D'una altra banda, l'annonimat ens fa valents i covards alhora; quan ens passem de valents, la corda es tensa tant que necessitem mostrar-nos amb alguna característica real. Potser alguns de nosaltres vivim més còmodes en el món virtual i inventat de les relacions innexistents.

Gràcies a tots tres.

Spacer

Picture
cetic

el xat

Date Thursday, September 10th 2009, 5:25 AM

d’aproximació i de pertinença al grup??? NO fote'm homeeeee.....
El nick....jajaja no coment
El perfil.....per fer conyes mes que res...

Tens una visio molt limitada de la realitat...

aixo si tambe serveix per veure la bipolaritat del la gent que escriu blogs sociologics i poesia humida xD

Spacer

Picture
LSalander

El xat

Date Wednesday, September 9th 2009, 5:31 PM

Potencia aquelles caracteristiques que en una conversa real, no serien possibles.
L'anonimat ens fa valents, i arriscats i neix el nostre poder per a seduïr, o simplement per apaivagar una solitut que dus endins.
Aixi la facilitat d'idealització es multiplica per 1000, creant les decepcions oportunes tan si es coneix fisicament com si no. No sempre i esclar, també en algun moment la realitat supera amb creus la ficció!
molt interessant mestre!
:)

Spacer

Picture
msanc

Només una apreciació...

Date Wednesday, September 9th 2009, 4:35 PM

dubto molt que un professor d'Oxford tingui temps de sobres per dedicar-lo al xat. Crec que la gent que estem aquí, salta a la vista, tenim temps per dedicar-li, sinó no hi estariem, no???? A més, segurament, la majoria dels que dediquem el nostre temps aquí, som persones amb fills que no podem sortir de casa tant com voldriem i quan els nens dormen...ens endollem al pc.

en fí, tu, espero haver-te ajudat una mica...

un petó

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Cabrero? Aquí son els últims articles.

 
Bullet La meva mare
  Data 04/03/14 Icona 2955 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Enveja d'Espanya
  Data 29/01/14 Icona 1237 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Què passa amb els mormons?
  Data 22/11/13 Icona 1423 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Ni putas ni sumisas
  Data 15/11/13 Icona 1363 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Entre uns i d'altres
  Data 14/11/13 Icona 1471 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Així són les coses
  Data 06/11/13 Icona 1392 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet II Fira d'Economia
  Data 24/10/13 Icona 1316 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Els somnis dels homes
  Data 06/10/13 Icona 1392 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Sexe i independentisme
  Data 26/09/13 Icona 1465 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet César Vallejo
  Data 02/07/13 Icona 1205 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L'esperit del xat
  Data 20/06/13 Icona 1397 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Cansinos
  Data 02/04/13 Icona 1341 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Trist, molt trist,
  Data 20/03/13 Icona 1229 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet 5 Microrrelats
  Data 31/12/12 Icona 1260 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet No quiero ser mortal
  Data 11/12/12 Icona 1255 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet 54
  Data 04/12/12 Icona 1312 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet El perquè de tot plegat
  Data 27/11/12 Icona 1330 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Xat Party
  Data 14/11/12 Icona 1586 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Amor bilingüe
  Data 13/11/12 Icona 1267 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan jo vaig ser anarquista
  Data 09/11/12 Icona 1385 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Algú viu
  Data 07/11/12 Icona 1357 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Algú viu
  Data 06/11/12 Icona 1362 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Com que ningú no escriu
  Data 23/10/12 Icona 1555 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dret a la indiferència
  Data 22/09/12 Icona 1526 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Cap article sobre el
  Data 25/07/12 Icona 1458 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Mi mujer está más
  Data 20/03/12 Icona 1686 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Visca Rasquera
  Data 15/03/12 Icona 1368 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Invitació al debat:
  Data 13/03/12 Icona 1420 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet On se'n van els
  Data 07/03/12 Icona 1646 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Què ens mou?
  Data 01/03/12 Icona 1625 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre de Guindos
  Data 24/02/12 Icona 1343 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Avui em sento i sóc
  Data 14/02/12 Icona 1511 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Garzón i les fosses
  Data 12/02/12 Icona 1374 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet No m'aniria al
  Data 10/02/12 Icona 1429 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La ilegalitat del poder
  Data 09/02/12 Icona 1536 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Inverteix èticament
  Data 27/09/11 Icona 1609 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Parlem d'amor,
  Data 06/06/11 Icona 1725 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet El burka i les seves
  Data 28/04/11 Icona 1530 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan jo estic desanimat,
  Data 17/04/11 Icona 1812 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet El català i el xat
  Data 12/04/11 Icona 1886 Data 18 comentari/s  
Spacer
Bullet A vosaltres no sé si
  Data 31/03/11 Icona 1577 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet La conquesta del temps,
  Data 17/03/11 Icona 1534 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Contra la tristesa
  Data 10/02/11 Icona 1664 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els oblidats de la crisi
  Data 01/02/11 Icona 1637 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Psicologia y dentífric
  Data 11/01/11 Icona 1611 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Psicología y dentífrico
  Data 11/01/11 Icona 1618 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Ella,
  Data 06/01/11 Icona 1721 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Me encantan las pijas
  Data 03/12/10 Icona 1824 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Dues preguntes,
  Data 29/11/10 Icona 1672 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els castellers i el
  Data 19/11/10 Icona 1835 Data 15 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer