Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

sarralenc ha escrit 167 articles i te 1041 comentaris. L'últim article ha estat fet el 03/09/11

perfil de'n(na) sarralenc | àlbum de fotos de'n(na) sarralenc

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de sarralenc

Espai
 

No m'agrade, o no crec en...

Data dissabte 29/agost/2009 - 10:32 Icona 633 Data 16

fer classificacions de persones.

Si n'hagués de fer una la faría en tres categoríes:

1)- Els que creuen que tenen raó i que han de CORREGIR
als que estàn equivocats.

2)-Els que creuen que tenen raó i que saben que poden estar equivocats,
i per tant, RESPECTEN als que pensen diferent d'ells.

i 3)-Els que creuen que tenen raó i tant s'els hi en fot el que creguin els altres.

La meua opinió (I PUC ESTAR EQUIVOCAT!!!!) és:
que els dels grups 2 i 3 normalment no causen cap problema.
Els del grup 1, per altra banda, crec que CAUSEN TOTS,
o gairebé TOTS els problemes, baralles, malsentesos i fins i tot guerres.

Apart de les mentides que es fan servir per justificar una guerra,
(el perill que ens AMENAÇA la posesió d'armes de destrucció massiva)
Irak, o el perill de "terroristes" o fanàtics religiosos (real o imaginari)
Afganistan, o la defensa de l'integritat territorial d'una "nació",
Espanya 1936-39, Rusia-Txetxnia, Turkia-Kurdistan, Indonesia-...,
Filipines-..., Marroc-..., i qui sap quants més, els que la inicien i
no acaben fins aixafar al "dolent" o surten ells mateixos derrotats,
recolzen tot el que implica la guerra incloent les víctimes inocentes,
dient que ells tenen la RAÓ i per tant l'OBLIGACIÓ de fer la guerra.

¿Què podríem fer per convencer a la gent del grup 1 que, com
humans què som ens podem EQUIVOCAR?

¿sugerències?

Una abraçada



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
siddharta

Benvolgut,

Date Monday, August 31st 2009, 7:18 AM

Sobre CORREGIR :
Les crítiques són bones. Et fan millorar, reflexionar, reposicionar, veure la realitat des d'una altra perspectiva ... M'agrada aquella frase què diu "dins de l'ull de l'huracà sempre fa bo". L'altre cosa és què hi estiguis d'acord o no amb el missatge o el missatger. També el fet què hi ha persones què és prenen les crítiques com un atac personal, com un insult, perquè estant acostumades o què els hi facin la gara-gara ó senzillament no els hi diuen res... En aquest sentit no estic d'acord amb Dale Carnegie: Si ets honest amb tu mateix i els altres, o almenys ho procures, si estimes, diràs la teva.

Sobre RESPECTAR:
Parlaria d'ACCEPTAR la diversitat. Però a vegades és molt difícil.

Sobre les CLASSIFICACIONS:
Tots som diferents

Salutacions i una abraçada !

;)

Spacer

Picture
sarralenc

Seguim....

Date Sunday, August 30th 2009, 9:09 PM

Gràcies esclar pel petó, l'accepto i t'en dono un altre jo a tu.
Fas molt bé en pensar i escoltar. Si ti fixes, els del grup 1,
suposo que pensen, però d'escoltar? RES! No es permeten
el "perill" de què es poden adonar què estàn equivocats!

rdk, JO TAMBÉ!
El tema l'he posat, perquè amb molt temps d'observar,
m'en vaig adonar, que quasi bé sempre són les mateixes
persones les què comencen discusions què només les
poden guanyar ells. No cedeixen MAI! I a més "persegueixen"
al què discrepa fins eliminar-lo. (Hitler, Franco, Stalin, els
Papes i Inquisidors amb els pobres heretges, no m'atreveixo
a posar noms de gent que viu per "evitar" polèmiques MAIÚSCULES
aquí al xat)

campbell, emsembla que el que tu dius s'ens pot aplicar a tots nosaltres.
TOTS CREIEM QUE TENIM RAÓ, i tots mirem de convencer als altres;
el que fa que no caiguem a la "indesitjable classificació 1" és què la majoría
dels que som al xat, potser tots, acceptem que podem estar equivocats,
i tampoc "perseguim" al que discrepa de nosaltres. No campbell, no crec pas
que siguis mala persona. No m'oblido de la paella!!

Spacer

Picture
campbell

mmm...

Date Sunday, August 30th 2009, 7:57 PM

la veritat és que no hi puc afegir gaire cosa més al que ja han dit la majoria.
Només diré que crec que la majoria de persones (i em prenc a mi com a exemple) caiem de tant en tant en aquest primer grup. De manera involuntària i sense mala fe, moltes vegades. Però si creiem que tenim raó, comencem a argumentar i donar les mil i una raons per a que els que opinen diferent ens diguin aquest "potser si" que diu el sinn3rboy. Si bé és veritat que aquestes ocasions en que intentem corregir no comporten guerres ni conflictes massa grans.
Potser és un defecte meu, però normalment estic força convençut del que penso i del que crec, i això em fa creure que tinc raó. Si a això hi afegim que m'agrada discutir "més que a un tonto un llapis", que deia l'avi, tenim que no és tant de tant en tant que caic en el grup 1
Però bé, no crec que això em converteixi en mala persona... no?

Spacer

Picture
rdk

...

Date Sunday, August 30th 2009, 5:58 PM

Jo em quedo amb el titol, no m'agrada o no crec en fer classificació de persones

Spacer

Picture
esclar

pensar

Date Sunday, August 30th 2009, 2:46 PM

Ja que la meva capacitat de pensar no dona per tant, proposo:

Escoltar atentament, sense voler contestar a l’instant, quan algú ens explica coses en las que no hi estem d’acord. Això no només ens proteixeix de caure al primer grup, sino que ens fa analitzar la informació objectivament i sintetitzar i fer més coherents les nostres respostes.

Un petó, mentre segueixo pensant…

clara

Spacer

Picture
sarralenc

Gràcies a tots i totes

Date Sunday, August 30th 2009, 2:20 PM

pels vostres comentaris.

sinn3rboy, molt interessant lo del teu amic americà. El fet de ser "open minded" és el pas indispensable per dialogar i arribar a una "entesa". Definitivament, amb aquest tipus de persona,SÍ què ens podem entendre i no hi ha problema. No pertany al grup 1. Gaudeix de la seua amistat i "intercanvieu" informació que us fa més coneixedors dels fets tan a l'un com el altre.

mql, ¡EXACTE! el exemple què ens dius de l'ETA i el govern. Tots dos son del grup 1.
Lo "normal" és que TOTS creiem què tenim raó. El què ens diferència és què uns sabem que podem estar equivocats, grup 2, i els altres,
no només no creuen que poden estar equivocats, sino que els del grup 1 pensen que tenen el DEURE de corregir-nos, i els del grup 3, tant s'els hi en fot (aquestos del 3 no sén tan perillosos i problematics; però els del 1..... Déu ni do!)
La teua sugerencia de "unir-nos i posar-nos d'acord amb mesures aprovades democraticament (entre tots vaja) pels que no volem ésser convençuts"
em semble positiva. Gràcies.

yolandaba, m'agrade el teu...
" Si tots tinguessim la netedat de cor necesaria, ens donariem compte que fins i tot es bonic que no tots pensin com nosaltres"
i també estic d'acord en
"S'ha d'apendre dir el que sents i a estar d'acord en estar en desacord."

Tan de bo els del grup 1 arribesin a aquest punt!

msanc, quanta raó en lo de les eleccions! ja sembla un acudit, TOTS DIUEN que han GUANYAT!
Ara, la solució..." En fi, com deia el Quim en la seva classificació: resignació davant els intolerants!!!! "
què propose, no em convenç, menys venin de tu, què sempre demostres un spirit lluitador i defensor dels dèbils.
Però jo tampoc sé quina és. :-(

palma, ens dones una idea fresca...potser contribuï a solucionar els problemes què ens posen els del grup 1
"...ells (els sense ego, suposo) son els verdaders mestres,aixi hem de ser alumnes dels nostres fills i avis.ells ens ensenyaran a USAR I TIRAR els idiomes,cultures i religions...la societat deu recollir aquets valors."

només ens queda, ¿com fer què els del grup 1 s'en convencin?

Persi, coincidim en gairebé tot; i en lo dels USA, també el 100%. Jo ho he dit infinitat de vegades a tot arreu.
Gràcies a Déu què son els USA els poderosos, què si fos QUALSEVOL altre pais,....
Déu nos en guard!

Samuel, Això! ¿QUI els reparteix aquests carnets? TOTS CREIEM QUE TENIM RAÓ.
Acceptat el fet que tots ens creiem què tenim raó, però sabent què això NO POT SER, alguns admetem la possibilitat d'estar equivocats (grup 2) els altres NO!
i a mi m'agradaría saber, ¿què podem fer? per què els del grup 1 entenguesin què també poden equivocar-se.

El concepte què "L'autèntica tolerància és ser tolerant amb els intolerants", està bé.
Però de ser tolerants, a deixar què facin el què els hi sembla, en molts casos, guerres i assasinats d'inocents, no es pot acceptar així com així.

Per això la meua pregunta, ¿què podem fer?

odi_rabia, gràcies, crec què la teua sugerencia pot contribuïr a solucionar el problema.
"...intentar fer-lis obrir una mica la ment perquè escoltin als altres, raonin i pensin desde diferents punts de vista, aquesta feina també la necessitaríem pels del grup 3. "
Posem-nos-hi tots a fer aquest esforç, a veure si en sortim.

Dopoulos, ¡GRÀCIES!

Spacer

Picture
Dopoulus

tens

Date Sunday, August 30th 2009, 11:38 AM

raó.

Spacer

Picture
odi_rabia

escoltar

Date Sunday, August 30th 2009, 11:17 AM

Penso que no hem de convencer als del grup 1 què qualsevol humà es pot equivocar, sino intentar fer-lis obrir una mica la ment perquè escoltin als altres, raonin i pensin desde diferents punts de vista, aquesta feina també la necessitaríem pels del grup 3.

Per equivocar-se s'ha d'imposar una solució, llavors qui va equivocat? poder la solució no és la correcta?

El que està clar, és que quanta més persones escoltin/escoltem, més gran serà el ventall de punts de vista i més neutral podria ser la solució, d'avegades les minories són qui menys equivocats van, el què passa que malauradament no tenen poder i són callats tan pels del grup 1 com els del 3.

Pensa, escolta i opina! Les 3 coses són essencials, crec jo.
I el respecte és com bàsic per viure en societat, els principals problemes venen de la manca d'aquest!

salut i bon bloc!

Spacer

Picture
Samuel

·

Date Sunday, August 30th 2009, 7:55 AM

Si formes part del grup 2 (segons la teva curiosa manera de classificar la gent) no pots fer res perquè has de respectar la manera de pensar dels altres, i si ets del grup 3 tampoc faràs res perquè passes del que pensi el grup 1 i 2.

També podries fer una guerra per corregir la seva suposada equivocació, però això et faria caure dins el grup 1.

Altrament ¿qui reparteix carnets de tenir raó? L'autèntica tolerància és ser tolerant amb els intolerants.
La moralitat de la història es: deixa les coses com estan.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Relativisme és democràcia

Date Sunday, August 30th 2009, 7:25 AM

Però la democràcia no es construeix només amb paraules, cal un poble compromés amb els valors democràtics i a vegades una força que allunyi els il.luminats de les seves temtacions redemtoristes ( per exemple, em sembla fonamental que els demòcrates guanyesin la II guerra mundial a Europa Occidental i la perdèssin a Espanya, es a dir, que la milícia fou fonamental per tal que hi haguès democràcia o no).

Pel que fa als USA tinc clar que són un imperi i no gent que va pel món amb el lliri a la ma. Però també penso que, malgrat tots els malgrats, són l'imperi més democràtic de la història i que, posa'ts a formar-ne part d'un, prefereixo pertànyer a l'imperi americà que a qualsevol altre, tot i esperant que Europa algun dia sigui prou digne i madura per esdevenir el que els ianquis ja fa 300 anys que són.

Spacer

Picture
mql35

..pensar ..

Date Sunday, August 30th 2009, 6:32 AM

..que la bondat i l'amor arribarà a tot arreu i a tothom i tot s'arreglarà em sembla més que utòpìc.... ho veig més un desig que una possibilitat...

Spacer

Picture
palma

sacrificar l'ego ,aprenguent

Date Sunday, August 30th 2009, 5:20 AM

sense ego es imposible COMPETIR,jesucrist o socrates es varen deixar matar no varen competir...eren GRANS i els seus asesins petits no hagues estat just.quan neixem no tenim ego uns anys i a la darrera etapa tampoc.....ells son els verdaders mestres,aixi hem de ser alumnes dels nostres fills i avis.ells ens ensenyaran a USAR I TIRAR els idiomes,cultures i religions...la societat deu recollir aquets valors.

Spacer

Picture
msanc

Doncs...

Date Sunday, August 30th 2009, 5:12 AM

crec que la única manera que s'adonim que es poden equivocar és deixar passar el temps i que tot caigui pel seu propi pes. No tene solució i, a més, fins i tot quan tot ha caigut sobre el seu propi pes busquen mil arguments per fer veure que ja era el que ells havien dit!!!!!!!
Saps això a què em recorda, Sarralenc??? quan hi han eleccions. Un cop s'ha fet l'escrutini, resulta que tots els partits han guanyat, no sé com s'ho fan, però tots guanyen!

En fi, com deia el Quim en la seva classificació: resignació davant els intolerants!!!!

un petó

Spacer

Picture
yolandaba

Dons jo diria...

Date Sunday, August 30th 2009, 4:43 AM

Que els del grup 1, necessiten imposar el seu criteri per fer-se mes forts. Es una manera de satisfer el ego. Quan el teu caminar no va reforçat per l'amor es obvi que vols imposar la teva emprenta a tot, i no t'importa el que o el com has de fer per que aixi sigui. Si tots tinguessim la netedat de cor necesaria, ens donariem compte que fins i tot es bonic que no tots pensin com nosaltres. Es interessant i apasionant descobrir, miran-te als ulls d'altre, aquella part de nosaltres que desconeixiem i que surgueix al no estar d'acord.
S'ha d'apendre dir el que sents i a estar d'acord en estar en desacord.
Salutacions!

Spacer

Picture
mql35

..els de l'apartat 1

Date Sunday, August 30th 2009, 3:31 AM

...diria que el que cal es tenir-los a ralla.... a base de unir-nos i posar-nos d'acord amb mesures aprovades democraticament (entre tots vaja) pels que no volem ésser convençuts i això tan aplicat als que ens volen corretgir des d'un costat o des d'un altre

......el problema és que aquesta teoria l'apliquen tant els uns com els altres.....

---els de Eta per exemple creuen que l'estat està equivocat i el volen corretgir en les seves actuacions mentre que l'estat vol corretgir les actuacions de la eta.

.. jo veig que hi ha opinions i interessos oposats (legítims i democràtics) en moltes coses i per tot arreu i QUI POT - amb la força si convé -... fa prevaldre els seus interessos..

Spacer

Picture
sinn3rboy

Jo tinc un amic americà...

Date Sunday, August 30th 2009, 12:26 AM

...molt maco com a persona i tal. Sempre acabem parlant de política, i de vegades surt el tema Iraq-Afganistàn. Ell sol comentar que no està d'acord amb l'intervencionisme USA -és un dels aspectes de la política Nixon que el fa admirar-lo- però comenta que quan es decideix intervenir, s'ha de fer a per totes.

Un altre dia, li vaig comentar sobre el tema de les torres bessones, que si hagués pogut ser orquestrat pel mateix govern USA, etc...em va dir que potser sí, que quí sap...però que encara que fos així, no li semblava malament si era per fer més segur els USA...(!)

(Només comentar que la cara de "gilipolles" i el bloqueig mental que vaig patir en aquell moment, em sembla que no els oblidaré mai...no estic acostumat a aquest tipus d'opinions tan...com anomenar-les...?...Deixem-les en "diferents")

Sol tenir opinions -crec jo- molt demonitzades, com que si els talibans això, que si Al-Caeda allò...Però no sol tenir informació "secundària", com que la població Afganesa no vol veure ni en pintura als Talibans, o que molts poblets s'organitzen amb milícies armades per defensar-se dels detestats i poderosos Senyors-de-les-drogues locals.
A l'Irak tampoc volien en Sadam...però tampoc volen les bombes "intel·ligents" que els maten la gent "per accident".
També li comento que és molt fàcil intervenir en un país quan aquest no és el teu, ets el més fort, o les víctimes no són la teva germana o els teus fills.

Ell sempre m'ha respós amb un reflexiu "Potser sí..." o "Potser tens raó...". La qual cosa em fa pensar -crec que encertadament- que ell mateix veu que no tot és tant fàcil, ni que ell té la raó absoluta -que no ho ha dit mai, sol ser molt "open minded"-.

Jo no l'enquadraria pas al grup #1, Sarralenc, però crec que són un bon parell d'exemples.
CREC QUE UNA MICA MÉS D'INFORMACIÓ, I POSAR-SE EN LLOC DE "L'OPOSICIÓ" PODEN FER MOLT per canviar aquest tipus "d'enrocaments".

Espero haver contribuït, Sarralenc. M'agraden molt els teus comentaris.
Salutacions!

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per sarralenc? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Y tú ¿por qué no
  Data 03/09/11 Icona 3609 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Llegir o no llegir l'artícle
  Data 20/08/11 Icona 1726 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet SEXE.-
  Data 17/08/11 Icona 1796 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet On ets Ramon de Campoamor?
  Data 14/08/11 Icona 1586 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet VISCA L'ANARQUIA!
  Data 17/06/11 Icona 1654 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Per ajudar a concluir
  Data 02/06/11 Icona 1540 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Estic d'acord...
  Data 01/06/11 Icona 1750 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Sóc indpendentista
  Data 25/05/11 Icona 1789 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Comentaris al AVUI
  Data 25/05/11 Icona 1712 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet M'agraden Beethoven,
  Data 23/05/11 Icona 1701 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Decebuts dels politics
  Data 18/05/11 Icona 1568 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Bellesa, Veritat, Felicitat
  Data 17/05/11 Icona 1626 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet A la gent de LLorca
  Data 14/05/11 Icona 1591 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ens deixarem esclafar?
  Data 06/05/11 Icona 1577 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Dos anuncis de La Vanguardia
  Data 03/05/11 Icona 1754 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet TRANSCRIT, per compartir
  Data 27/04/11 Icona 1567 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu lema:
  Data 26/04/11 Icona 1701 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Ho sento Persi,
  Data 14/04/11 Icona 1822 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet A l'autobus Numero
  Data 12/04/11 Icona 1783 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ¿por Dios, qué coño
  Data 10/04/11 Icona 1764 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet “Per primera vegada
  Data 08/02/11 Icona 1713 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet 'Aquí no hi ha
  Data 28/01/11 Icona 1784 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Avançament del discurs
  Data 24/01/11 Icona 1672 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LLIBERTAT, LLIBERTAT,
  Data 08/01/11 Icona 1691 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet LLIBERTAT I RESPECTE
  Data 05/01/11 Icona 1792 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Discurs de Joan Laporta
  Data 21/12/10 Icona 1766 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre la vida i la percepció
  Data 06/12/10 Icona 1863 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Un detall
  Data 26/11/10 Icona 1679 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Dormit, però no del
  Data 11/11/10 Icona 1950 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Recolzant a cavallfort
  Data 07/10/10 Icona 1845 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Un "altre"
  Data 05/10/10 Icona 1914 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Com que jo no tinc...
  Data 29/09/10 Icona 1675 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Obama no m'ho ha
  Data 05/08/10 Icona 1978 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet ¡CAMACU!
  Data 21/07/10 Icona 2299 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Ahir Jordi Pujol va
  Data 09/06/10 Icona 1889 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Ep! que el de la foto
  Data 31/05/10 Icona 1540 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdoneu-me que ho posi
  Data 30/05/10 Icona 1701 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La burca, un altre cop!
  Data 27/05/10 Icona 1828 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet ¡Quina llàstima!
  Data 25/05/10 Icona 1786 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet contestant article anterior.
  Data 22/05/10 Icona 1720 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet ¡Els defectes d'en
  Data 18/05/10 Icona 1761 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet DESIDERATA
  Data 02/05/10 Icona 2571 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Pensant en veu alta...
  Data 30/04/10 Icona 1639 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Estic perdut al xat.cat
  Data 08/04/10 Icona 1888 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet YES WE CAN!
  Data 23/03/10 Icona 1874 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Diu Víctor Alexandre:
  Data 14/03/10 Icona 1865 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Despistat a Brussel·les!
  Data 12/03/10 Icona 1591 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet 2010 BONS AMICS, ara
  Data 05/03/10 Icona 2007 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet preguntes infantils....
  Data 04/03/10 Icona 1953 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Si ho he possat a MARCA,
  Data 02/03/10 Icona 1752 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer