|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de erratica
|
|
|
Oasi
divendres 28/agost/2009 - 07:44 785 55
Suposo que quan toquem temes d'identitat o llengua ens posem en un terreny pantanós, on afloren tot tipus de comentaris que van més enllà fins i tot del que hem dit o volíem dir.
Ahir ho vaig fer i no volia més que reivindicar el petit oasi de la xarxa que per mi representa aquest espai, des que un amic me’l va descobrir.
No crec que se’m pugui acusar d’intolerant per això, el que passa es que no som un país normal, algú imaginaria que en un espai de blog en castellà hi haguessin escrits en català? Em direu que si.... llavors podreu imaginar la quantitat de crítiques que li plouríen? També .
Aquí no, aquí demanar que s’escrigui en català, es paternalista, es intolerant, es incultura, es repressor, és antidemocràtic, en el fons és de ser ignorant i és mutilar la riquesa lingüística
Em sap greu, però jo veig a tot lloc i a tota hora la necessitat de reivindicar espais catalans, siguin del nivell que siguin, perquè tot i que us entesteu a dir que no.... no ens en queden.
A partir d’aquí no cal dir que cadascú escrigui com li doni la gana... no vull ni pretenc coartar l’expressió artística de ningú. Tampoc dubto dels extensos coneixements en llengua catalana que teniu els que us expresseu en castellà.. Tampoc valoro l’ascendència de ningú, ni en positiu ni amb negatiu, soc del s que pensen que fins l’ultima persona arribada a aquest estrany país es catalana si se’n sent.
I si, encara que a molts us sembli una expressió d’ignorància i garrularia, vull el meu país sobirà i lliure amb tot aquell que hi vulgui formar part.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
sarralenc |
Gràcies cetic per la teua explicació.
Saturday, August 29th 2009, 12:45 PM
El teu comentari (No 34 d'aquest bloc)
conteste satisfactoriament al meu (No29).
Entenc, crec bastant bé, el teu punt de vista.
Ara, és trist que com tu dius, abans ens
podiem comunicar, diguem més lliurement,
que no pas des que vam entrar en aspectes
polítics. Demano disculpes pel que a mí em
correspon.
Sense voler "REPRIMIR" res, ni a ningú,
he d'admetre què sóc , en part, culpable
d'haver ficat temes polítics o de catalanisme al xat.
És cert que sóc independentista,
estimo Catalunya, defenso el català i SÍ!
M'AGRADARÍE QUE TOTHOM PARLÉS CATALÀ A CATALUNYA.
Dit això, no vull dir què vagi CONTRA NINGÚ,
si hom vol parlà castellà, francès , anglès o el
que vulgui, què ho faci; no m'hi barallaré, però
m'alegra molt què les persones que no són
catalanes parlin en català, em sento molt
afalagat (¡gràcies diccionari! anava a dir halagado).
Encara em fa més feliç què hi hagin tants fills,
filles i nets d'estrangers ( i més si són espanyols)
què se sentin catalans i estimin Catalunya tant
o inclús més què molts catalans de "soca rel" (ha,ha!)
i no m'agrada el ús del mot "xarnego" com a
despectiu, en tot cas hauríe de ser un honor.
O sigui que de "excloent" RES, cetic.
Com jo, crec que la majoria dels què
defensem (com na Vegana anava a dir
defendem)Catalunya o el català, ho fem,
no per excloïr a ningú, sino perquè
SENTIM (de sentiment) "L'ATAC" furiós
de part dels què VOLEN més què reprimir,
VOLEN E-L-I-M-I-N-A-R el català i
a Catalunya com a nació.
¿estém equivocats?
¡tant de bo! però l'organització, que no sé
com se diu, algo com...
"En defensa de la lengua española"
semble què no té altre OBJECTE
mes què eliminar el català, el gallec i el euskara.
La continua NEGACIÓ, a tot el que
representi Catalunya internacionalment,
com sel-leccions esportives, festivals musicals,
concursos de qualsevol mena, etc. ens fa
SENTIR que sóm nosaltres els catalans
els REPRIMITS (no dic "víctimes", perquè
a sobre s'ens acuse de ser VICTIMISTES,
quan en REALITAT SÓM les víctimes!)
L'actitut ALTANERA i desafiant de molts
espanyols que viuen a Catalunya fa més
de 40 anys, no ajude per res a ser menys
bel-ligerants de part nostra.
També reconec què hi han alguns
catalans que PER REACCIÓ, es
passen i són xenòfobs, que més
aviat perjudiquen que no pas ajuden
al moviment alliberacioniste de Catalunya.
Estic d'acord amb tu, cetic, que per
entendrens millor aquí al xat, fore millor
deixar la política fora. Ara, diuen als USA,
que pers ser ben educat, no s'ha de parlar
de sexe, de política ni de religió.
O sigui....MUTIS!!!!!!!
a meys que volem parlar del temps....
¡QUIN FRED QUE FA! o bé..
¡OI, QUINA CALOR! :-(
Una abraçada i a viure!
|
|
Rasko |
44 comentaris!!!
Saturday, August 29th 2009, 6:56 AM
Amb el meu 45. Increïble. En resposta al cetic, quan dic que parlo català a tot el territori dels Països Catalans als "bàrbars" que tu dius en un altre bloc, bàrbars que porten molts anys vivint amb nosaltres jo entenc que el català l'entenen. Només faltaria que jo haguera de canviar d'idioma en un lloc on la llengua pròpia és el català.
Si no m'entenen què faig???? Doncs mira, parlo més lentament i, si cal faig gestos per acompanyar el llenguatge verbal per facilitar la comunicació, si tot i així no arribem a entendre'ns i coneixen l'anglès o el castellà faig una traducció simultània. Però només només en casos en que la comunicació és impossible. Però canviar "per se" al català perquè em parlen amb castellà?!!! MAI.
Per mi això de la llengua catalana i castellana és una cosa que realment és penós que encara alguns/es encara dubteu de la importància que té. Als Països Catalans hi ha moltes llengües... i no totes són la catalana (la pròpia de la terra) i el castellà (la imposada per les armes i la conquesta dels castellans). Si com molts diuen i pensen que l'important és la comunicació i que tant és parlar català o castellà, jo els diria, llavors tant és que tots els immigrants marroquins parlin marroquí només, que tots els senegalesos parlin només suhaili, mandingo o francès.... QUANTA DEMAGÒGIA!!!
El castellà és la tercera llengua més parlada del món i és utilitzada en molts països. Ara bé, el català es parla amb un zona delimitada coneguda com a Països Catalans. Resulta que és una absoluta realitat que està perdent terreny a favor del castellà. El pitjor de tot és que des d'algunes posicions paternalistes se'ns ven la imatge que l'important és la comunicació!!! que som uns pesats obsessius els que tot el dia tenim la idea que la llengua catalana en alguns indrets està en greu perill de desaparèixer o de passar a un estadi marginal (previ pas a la desaparició!).
Una última cosa: es pot ser independentista català, parlar castellà i tenir cognoms castellans. I fins cognoms marroquins, ecuatorians, etc etc... No barregem llengua i independentisme. Molts dels problemes de la llengua però venen perquè la Nació.Estat d'Espanya només respecta la llengua de Castella, per tant, per tal que el català tiri endavant ens cal un estat on la llengua oficial sia el català i PROU! El bilingüisme és la trampa!
Salut
|
|
rdk |
eisss
Saturday, August 29th 2009, 6:30 AM
Crec q aki hi ha gent q no vol entendre q per d'altres un idioma no es mes q un mitja per comunicar-se, una patria un invent excloent o incloent (tot depen de qui vingui).
Crec q d'altres nomes plantejen lluites de wc de bar (escampar merda), eh cavall, ( ahhh, l'aclaració al coment del cetic ja te la feta la erratica).
Fins hi tot dins dels amants de les patries, hi ha gent q creu q aquestes han de seguir un patro estandart i uniforme i q a mes de sentir-se de tal o qual pais s'ha de creura en tal deu, votar tal partit, combregar amb certes tradicions, i fins hi tot ser excloent amb tota la resta.
Vinga, si potser no siguem tant sarcasticament burletes, q es un recurs facil, i no porta mai a punts en comu
|
|
esclar |
posats a demanar...
Saturday, August 29th 2009, 5:20 AM
... i ja que sembla que la cosa va de defensar el català... podriem començar per fer-lo servir correctament... ja ho sé, que tants anys sense poder estudiar en català, etcetera.... pero, vaja.... es qüestió de quan s'estima un l'idioma...
Vinga! salut, independència..... ostres!!!!! mai no hi havia caigut.... IN-DEPENDÈNCIA.... (no dependre)... ostres, i reostres!!! és que depenem de tantes coses.....
Va, ara si,
salut, indepenència, ortografía, quina era l'altra? anarquía, consciencia, llibertat, veritat, bona lletra, i de pas, un bon dia per a tothom...!!!!
clara
|
|
cavallfort |
erratica feixista !!!!!!
Saturday, August 29th 2009, 5:01 AM
Ets la hooligan del xat...mira q demanar-li a algú q escrigui en català al xat.cat....Jo advoco pq se t´ expulsi inmediatemanent ehhhh, no es pot fer apologia del terror tant impunement......actituds tant imperialistes i tant xenofobes no es poden continuar permetent...................
per altre banda, reclamo la creu de Sant Jordi per l il.lustre Cetic, home abnegat com pocs.....personatge generós com ja no en queden, supermegahipertolerant com ningú, defensor de les llibertats xatils i mundials (en defensa d la llibertad, el món se li fa petit), i amb una capacitat de síntesi ( per defensar un món millor), descomunal.......
Enemic del cinisme i en contra de la hipocresia, ell representa els valors del segle 21.....gràcies cetic per ser com ets...no canvïis mai
Una cosa més: Vegana, diga´m a quines manis vas on el castellà és tant habitual, pq jo no he vist tant món com tu, però a manis he anat a unes quantes ehh. Clar q potser m´he posat en rotllanes sectàries......
Salut a tots, i Independència per tothom
|
|
rdk |
buf he llegit tants coments.
Friday, August 28th 2009, 4:39 PM
.. q se m'ha barrejat tot i ara recordo lo de formar al pati per pujar bandera, la llet amb colacao q ens donaven, un tiu a una patum defensant catalunya en castella amb unes ganes i un bon criteri q molts voldriem, un mundunri dient-me q com era q li parlava a la meva filla en català, un catalanet foten-ma un clatellot per anar dos en bici, mentre em deia xarnego...
Be jo tinc la mala sort de ser catala, i el fet de no tenir estat propi no em pot eximir de ser un gilipollas integral, amos q vull dir q el q tenim no ho canviarem amb blocs i crec q de cap manera, i q de bona gent i xungus ni ha a tot arreu.
|
|
sarralenc |
Totalment d'acord amb tu, erratica.
Friday, August 28th 2009, 3:22 PM
D'acord també amb:
Persi "Penso que aquest xat ha de ser essencialment en català perquè és així tal i com el presenta el Beltran i es així com nosaltres, que hi hem entrat, el volem."
sinn3rboy, referint-se a cetic, "Comparteixo diversos pensaments sobre la llibertat i el respecte que entreveig -de vegades amb dificultat- en les teves passionals paraules. Però això no vol dir que no es pogui fer des d'un estat propi, moderat, i respectuós. "
i amb .."Tal com diu el sinn3rboy una nació un estat i jo afegiria com passa en els països normals, una llengua oficial.... tot seria diferent i quan veiessim apareixer el castellà per arreu no ens sentiriem gens amenaçats.
Un país normal és el que ens fa falta! "
cetic, quan dius: ".. com el nacionlisme sempre aixafa a algu i vosaltres pregoneu aquesta cultura doncs em toca la fibra que vols que et digui." i
"..Perque sou sectaris i excloents i aixo em toca la fibra si....crec que un dels principals problemes que tenim en el nostre mon huma es aquesta capacitat de separar i jerarquitza i els nacionalismes es el que fan i a mi em priven de la llibertat de veure un mon una mica mes sà. Es com per estar emprenyat."
Em ve una pregunta,cetic, que et demano, no que me la responguis, sino perque te la contestis a tu mateix: ¿ i el SUPER nacionalisme ESPANYOL, que no fa tot el que tu atribueixes al nacionalisme català?
El día que Espanya trenqui les fronteres amb frança i Portugal, i que TOTHOM pugui anar per el món sense pasaports i vises, llavors pots demanar que Catalunya no vulgui un estat propi, mentres tant,
SISPLAU NO ENS DEMANIS EL QUE NO DEMANES A NACIONS-ESTATS MOLT MÉS FORTS I EXCLOENTS, NO?
Una abraçada, fora de tota polèmica
|
|
Vegana |
Sinn...
Friday, August 28th 2009, 3:13 PM
i no cal anar tant lluny!!! a mi a escola em pegaven per no saber diferenciar entre el "defender" i el "defensar"... fins que es va morir la mòmia vam estar alçant cada dia la bandera al pati.
després, hi ha hagut gent que m'ha assenyalat pels cognoms, tots dos castellans...
i al final, he entés que no podré acontentar mai cap bàndol perquè mai no aconseguiré acomplir tots els requisits que siguin demanats!!!
I ja et dic, si algú entra aquí a dir com hem de parlar me'l menjo ;)
I la forma com decidim organitzar-nos com a col·lectiu, és un tema immens que va més enllà de les qüestions personals sobre la llibertat d'usar un idioma o un altre per expressar-se que han sorgit arran dels comments del bloc del Cabrero, el seu bloc resposta, i aquest.
Petonets ;)
Erràtica, em sembla que el Cabrero està massa per damunt d'aquestes coses com per entrar a jugar amb nosaltres a la menuda.
;)
|
|
Vegana |
Sabeu què passa?
Friday, August 28th 2009, 2:10 PM
que la meva família a l'exili a França després de la guerra civil i encara ara, va patir el mateix que li feu al Cabrero, i no veig que la integració de les persones es pugui fer des de la "recomanació" de canviar de llengua quan això suposa exclusió per diferència, i quan aquestes persones han estat més que respectuoses amb el Xat, amb el català i amb totes nosaltres.
Si hagués entrat algú aquí a insultar el català o a dir-nos el nom del porc totdeu hauria saltat.
Aquí del que estem parlant és de si el fet que una persona s'expressi en llengua no catalana al Xat ha de ser assenyalat amb el dit.
I jo crec que no. Primer perquè ho trobo horrible perquè separa la gent. Després perquè postejar blocs en altres idiomes no fa mal a ningú i ens pot enriquir a totes, i tercer perquè no és, ni tant sols, una mínima mostra de la quantitat de gent que s'estima aquesta terra i que ho fa en castellà.
I si no us ho creieu, aneu a més manis antiborbòniques i independentistes i escolteu amb quin coi d'idioma parla la gent majoritàriament.
|
|
sinn3rboy |
La meva proposta és...
Friday, August 28th 2009, 2:09 PM
...una nació, un estat. Per què? perquè és l'únic modus que té un poble de defensar la seva cultura al seu territori. I això no és excloent, al contrari: permet quantes més cultures millor.
Això no és separar o aïllar: oi que pots anar a qualsevol estat i gaudir de la cultura local?
Crec que s'ha d'entendre que els humans "tenim territoris" exactament com comunitats d'animals marquen el seu: per sobreviure. És a la NATURA. I contra això no pots lluitar, Cetic.
Ben entés, des del punt de vista humà, pot ser constructiu, com ja he explicat.
No se t'ha acudit que potser aquest "catalanisme politicamen correcte" no és mes que la moderació del demòcrata, de la persona racional, del català conscient de la seva responsabilitat com a tal?
És punible demanar, o fer observar que s'utilitzi la llengua de la nostra terra? No, no és cap crim contra l'Ètica.
I en quan a la teva idea que un estat és sempre excloent i jerarquitzant...això dependrà de com és cada estat, no?
Salutacions!
|
|
sinn3rboy |
No puc estar més d'acord...
Friday, August 28th 2009, 1:33 PM
..amb l'article de l'Erràtica.
Comparteixo totes les impressions de l'article.
I Cetic, "tíu"...
...hi han moltes maneres de defensar la cultura pròpia; d'interpretar la paraula "cultura"; i de fer ambdues coses democràtica i respectuosament.
Fixa't que fiques en un mateix sac de prejudicis a la gent que defensa la seva identitat.
Per cert, fas servir constantment paraules com:
"obstruccio mental", "cabron", "odiar", "orgull neurotic", "raça", "caps cuadrats", "sectaris", "excloents".
...però, on són els arguments?
Presuposses tota una sèrie de burrades -directament- que jo encara no he llegit en cap bloc sobre el tema aquí en el xat, per part de ningú. Des del gener d'enguany, quan vaig entrar.
Comparteixo diversos pensaments sobre la llibertat i el respecte que entreveig -de vegades amb dificultat- en les teves passionals paraules. Però això no vol dir que no es pogui fer des d'un estat propi, moderat, i respectuós.
La perspectiva de la gent que vol un estat és elementalment per assolir la SUPERVIVÈNCIA com a poble!
I això no té res a veure amb excloïsmes, autoarquies, o races...
|
|
siddharta |
Retorno
Friday, August 28th 2009, 12:25 PM
a una gran frase què ha dit el Persi ( disculpi ) :
"Tenim tot el dret a estimar el que es nostre i a voler una Catalunya catalana com altres volen una Catalunya multicultural, multiètnica, i multinosequè que, al final, només és una Catalunya española"
És com tot, queda fantàstic, però fantàstic, dir noOO a la investigació amb animals !!! Però si per arribar als transplantaments amb humans, s'ha passat abans pels animals i del què parles és del teu pare què pateix i pateix i s'esta morint, llavors què ???!!!
|
|
Vegana |
Siddharta...
Friday, August 28th 2009, 12:08 PM
ahir em van enviar aquesta imatge al feisbuc per diferents companyes i companys, amb una notícia de Catarroja de les agressions feixistes al País Valencià, pel creixement de l'homofòbia a Itàlia i del racisme en general a Europa i als EEUU amb el tema d'Obama i la seguretat social, problemes amb els anuncis de microsoft a Polònia perquè hi sortia un home negre, problemes amb els zingars a Hongria, els mapuches desallotjats de casa seva per les multinacionals, i també perquè estem intentant banejar el creixement dins la xarxa les pàgines nazis que cataloguen les persones que hi lluiten en contra i que, com en un joc de rol, fan llistes dels antifes més buscats per apallissar-los i matar-los si poden.
Volia canviar la meva imatge com faig sovint, i com fins aquesta tarda no he pogut entrar, no ho he pogut fer.
No us estic dient res a vosaltres en aquest bloc. Sempre poso les imatges que em defineixen a mi i que us poden fer més fàcil (o no) entendre amb qui parleu.
;)
|
|
Vegana |
durant un temps...
Friday, August 28th 2009, 11:20 AM
una persona d'aquest xat va penjar blocs en anglès... ningú no li va dir res... bé sí, el Cètic, que aquest en té per repartir per totdeu.
No entenc com podeu demanar-li a algú al que fins i tot el Persi va felicitar per un magnífic escrit en "bilingüe" escrigui poesia en una altra llengua. Si ho feu en la vostra materna ja sabeu que és prou difícil.
Persi, potser cap d'ells no et va comentar res pq no van entendre ni quin joc jugaves, que de fet jo ho he entés ara.
I tampoc no entenc com voleu posar barreres a la xarxa.
Volteu per la xarxa en altres espais i veureu que la gent intenta entendre's com pot, sense límits, usant les imatges i les paraules per provar de comunicar-se, no per tallar-se les ales.
El Cabrero no ha demanat que ningú es doblegui a res.
No voldria que ningú li ho demanés a ell.
Però evidentment podeu fer i demanar i expressar el que us sembli, que aquí totdeu és lliure de fer sense ferir. Per sort tenim un jefe com cal, i que ho digui una antijerarquica com jo, podeu pensar el valor que té. (FLORETAAAA!!! PEL JEFE!!!)
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|