|
Hem dic Joan (Part 2)
dimarts 18/agost/2009 - 04:23 952 3
- !! Silencio, silencio o hago desalojar la sala !!.
Un cop mes, el jutge va haver de exigir silenci. Els murmuris constants dels testimonis i el public asistent, no aconseguien sino causar cada cop mes tensio entre els advocats de Ana i José. Per un momento, semblava que Ernesto Domanante, germa de José i el seu advocat, anava a tenir un atac de ansietat. Intentant defensar a l'estupid del seu germa de l'indefendible.
-No me puedo creer que se esté formando toda esta gilipollez por lo ocurrido... !! es MI mujer !!, ¿en qué mundo vivimos si no puedo usarla como me venga en gana? - Va dir el José a cau d'orella del se germa.
-¿!! Quieres callarte imbécil !!?, te podrían caer un par de años... ¿a quién se le ocurre?.
-Vamos, vamos... ¿como me va a ganar la partida esta estúpida zorra campesina?, es patética. ¿En qué coño pensé para casarme con ella?, con estas tetuchas minúsculas y sollozando como una niñata. Ni siquiera su familia ha venido a apoyarla al juicio.
En sentir aixo, la mente de Ernesto va deixar de repasar el códig civil al moment. Una nova estrategia havia nascut en la seva ment... al cab i a la fi, un no aconsegueix convertirse en el millor advocat de la ciudat jugant net. Aquest NO seria el primer cas que Ernesto Domanante perdria. "Ni siquiera su familia ha venido a apoyarla...", en el seu cervell, cada una de aquestes paraules era asaborida amb un insa plaer victorios.
-Señoría. A lo largo de la presente vista, la demandante ha dicho en numerosas ocasiones que su hijo de tres años lo vio todo. Pero no veo a ningún niño por aquí, ¿porque no está aquí como testigo?.
-Protesto señoría - va dir l'advocat de ofici de la Ana mentre es posava dret - Esto es irrelevante, la familia de la acusada está cuidando ahora mismo del menor. Además, esto es un juicio serio, con delitos serios, no un circo. Son SUS padres quienes están en el banquillo de demandante y acusado.
-Existen precedentes de niños de corta edad aportando su testimonio en casos parecidos. Además, en mí dilatada experiencia como abogado, solo existe un motivo por el que la familia de la demandante no se encuentre presente, y es que esa no sea de fiar... que tenga tendencia a haber montado "teatros" parecidos con anterioridad y su familia se haya cansado de sus embustes y mentiras. Está muy claro. Mi defendido fue víctima de una provocación por parte de la demandante, el cual se vio obligado a actuar como actuó. Solicito presentar cargos de cohecho, provocación y perjurio a Ana Vásquez.
- !! Señoría !!... - va començar a dir l'advocat de ofici de la Ana.
-No se admite la protesta - va dir en to avorrit i cansat el jutge.
Ana tremolava nomes de pensar altre cop en el que va passar aquella nit. Era com un malson. El seus ulls envermellits van deixar caure en silenci llagrimes de desesperacio. Era tant de dolor, que era como si la seva ment s'hagues separat del cos. Ningu semblava adonarse de que Ana tremolava. El jutge es va posar la ma a la galta per recolzarhi el cap.
-En pie, voy a dictaminar sentencia.
Ana, el seu advocat, Ernesto i José es varen posar drets. Ernesto semblava un home nou, amb prou feines podia disimular un somriure de orgull. Mentrestant, al altre costat de la sala, Ana sentía com les seves cames li fallaven.
-Declaro a la demandante Ana Vásquez, inocente de los cargos presentados de cohecho, provocación y perjurio. Le recuerdo, letrado Domanante, que yo también estaba aquí cuando los testigos han presentado declaración y han explicado lo que vieron.
José estava a punt de perdre els estreps, vermell de ira i rabia, havia de fer grans esforços per fingir que estava seré i no llençar una cadira al cap del jutge.
-Por otro lado, le concedo la custodia del menor, Luis Domanante Vásquez, así como la nulidad de su matrimonio. Y condeno al señor, José Domanante a una noche de prisión y a pagar una manutención de 200€ al mes hasta que el menor cumpla la mayoría de edad. Se levanta la sesión.
Com si res important hagues pasat, el jutge va recollir els seus papers i va marchar. Lentament, baix la mirada dels guardes jurads presentes, tots es començaren a marchar de la sala. Un cop afora, Ana seguía parlant amb el advocat, el cual va creure convenient asegurarse de que Ana havia entes el que havia pasat a la sala, tot i els vendatges que Ana portava al voltant del cap. Una mica mes avall, José i Ernesto comentaven el veredicte.
-¿Una noche de cárcel?, !!¿Y doscientos euros al mes?!!. !!!El chico tiene 3 años!!!!, voy a estar pagando 200 € al mes durante... doce, trece... !!quince años!!, y vete a saber si este pequeño estorbo es mío. Vaya puta mierda de justicia. - José no es podia creure el que havia pasat. Treia foc per els queixals.
-¿De qué te quejas?, es un regalo si tenemos en cuenta lo que hiciste, los cargos y los testigos. - Ernesto semblava voler enlluernar els passadisos amb el seu somriure. "Otro trabajo bien hecho", va pensar.
-Vas a ver lo que es justicia...
Com una bestia enfurismada, es va apropar a l'Ana. Va apartar de una empenta al su advocat i se la va quedar mirant fixament, la seva cara era pur veri, una mascara grotesca de replegs greixosos i furia continguda. Ana va sentir una urpa de gel oprimintli el cor a mesura que el seu ex marit se li acostava.
-Juro por lo más sagrado, que jamás volverás a humillarme de esta manera.
Ana es va desmayar.
A más de 500 kilómetres de alla, al jove Juan, les coses no l'hi anaven pas millor.
CONTINUARÁ.
|