Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Vegana ha escrit 239 articles i te 3188 comentaris. L'últim article ha estat fet el 24/05/12

perfil de'n(na) Vegana | àlbum de fotos de'n(na) Vegana

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Vegana

Espai
 

Macro-corporacions a Matrix

Data dilluns 17/agost/2009 - 08:40 Icona 834 Data 32

Per l’Eudald, a qui li dec un parell d’explicacions... ;)

La primera: em demanes si els primats humans som vegetarians... la veritat és que ens definim com a omnivors pq podem extreure les proteïnes necessàries per a seguir vius de tot arreu, no com els carnívors que només poden extreure-les de la carn.
Però si fem una anàlisi fisiològica del cos d’uns i altres (mandíbula, dentició, tipus de saliva, moviments de mossegada i masticació, tipus i acidesa de l’estomac, filtratge de ronyons, tipus de vitamines que pot o no netejar el fetge, tipus i ús d’ungles, etc.), s’arriba a la conclusió que el nostre cos coincideix en un 96.5% amb el dels herbívors... el que fem amb el que ens posem a la boca és història gastronòmica, social, cultural i altres coses.
El nostre cos està mal adaptat per a ingerir tanta carn com fem, però a les multinacionals no els interessa gaire que ho sapiguem... i aquí va la meva segona resposta a la pregunta: estem sota el control d'unes poques?

Vaig començar a mirar-me malament les multinacionals fixant-me en el món de la comunicació i la informació. Remenant vaig veure un complex entramat de relacions empresarials a on, els mitjans de comunicació, només són una peça més de la cadena dels productes industrials que es compren i vénen.

Actualment, si anem seguint les seves “compres” i “vendes”, descobrim que no només compren i venen altres negocis informatius, sinó de tot tipus...
Així, veus que programes com el 60 minuts de la CBS (prestigiosos programes informatius) reben “recomanacions” de la pròpia cadena per evitar emetre una entrevista on els de les tabaqueres reconeixien haver afegit productes additius al tabac. El motiu? Doncs pq estaven en tractes de ser comprats per la Westinghouse que alhora era part de la tabacalera B&W... o sigui que: el·lipsi per aquí, estisorada per allà, s’emet el 60 minuts obviant una part de l’entrevista i totes tant contentes i enganyades.

L’interès públic (suposat, pq ja em diràs a quanta gent li interessa saber gran cosa ni que sigui sobre la seva salut) i independència (jajajajajaja, aquesta paraula sí que m’agrada!!!!) queden molt lluny de ser interessos informatius de les empreses que compren mitjans de comunicació... i per tant, de les empreses que ens vénen la informació com un producte més... Compraries tu una cadena de televisió per anunciar que estàs enverinant a la gent? Segurament no, a no ser que fossis molt honrat.

I ara passem al que et deia l’altre dia del control macro-trust alimentari per unes poques companyies... a l’estat espanyol, poques macroempreses (sis quan en vaig fer el seguiment de compres i vendes i tants per cents) i dues centrals de compra controlaven el 75% de la distribució dels aliments: EL 75% DE LA DISTRIBUCIÓ!!!! Cosa que els confereix, crec jo, un poder brutal...

Aquests monopolis, a més, permeten exercir un fort control a l’hora de decidir què coi consumim, a quin preu, de qui coi procedeix, com ha estat elaborat... i alhora, compten amb el vist-i-plau de governs, i fins i tot d’institucions internacionals, que posen els seus beneficis davant les necessitats alimentaries de les persones, davant del respecte als petits agricultors (si veiéssiu les tasses de suïcidi d’aquests en pocs anys arreu del món, fliparieu!!!) i davant del respecte al mediambient i als animals (que són l’última merda de la cadena de muntatge-producció i sobre els que recauen, en principi, tots els costos de producció... i dic en principi pq crec que totes estem relacionades, i al final, pringuem totes, les humanes incloses).

Actualment, hi ha aprox. 925 milions de persones que passen gana al món segons la FAO (organització de les nacions unides per a l’agricultura i l’alimentació), prop de 75 milions més que fa pocs anys.

El motiu?

És estrany, però mai s’havien produït tants aliments com ara... per tant, el problema no està en la producció, sinó en l’accés del menjar degut a que les empreses alimentàries (igual que les farmacèutiques en la salut) produeixen bens al servei del millor postor. Del millor postor...

Però és clar, les empreses no tenen com a finalitat alimentar mortes de gana o salvar malaltes. O sigui que no ens mirem les farmacèutiques com a bona gent o mala gent quan no volen passar els genèrics a llocs com l'India, senzillament van a per la pasta, i què dóna pasta? el colesterol, el greix, el banyador a l'estiu... i els nostres calers per menjar més del necessari i comprar pastilletes de farmàcia per eliminar-ho després mentre bevem dos litres de fontvella per fer sobreeixir el greix quan pixem, i ens posem una crema anticel·lulítica, testada en animals que no tenen aquests problemes absurds, al cul per reduïr-lo mig metre de diàmetre.

Les llavors, l’aigua, la terra... estan en mans d’explotadors i privatitzadors que impedeixen el lliure accés dels pobles a la producció i el consum.
Ara, la Monsanto i la Cargill juntes aconsegueixen el control de llavors, fertilitzants, pesticides, del finançament de les granges, processament del gra, producció de l’alimentació del bestiar de consum humà, producció i matança del bestiar, i finalment: control de diverses marques finals al mercat d’aliments processats...

... un control total i absolut de tota la cadena, però tapat amb diferents noms de petites empreses a les que ja controlen...

... i al final pots estar comprant “Pollo bueno” o “Buen pollo” i resulta que tot ha estat organitzat, dirigit, controlat i abonat al mateix calaix...

Macro-corporacions a Matrix?
nooooooooo... només negocis... el bonic món dels macro-negocis sense fi però amb objectiu ben clar.
I el seu objectiu no és ni la meva salut ni la del planeta, o sigui que, sota el meu punt de vista, podem continuar fent de pila, o menjar pastis vermelles, o fer el que ens doni la gana que, fet i fet, si el 2010 dius que ha de petar tot!!!

;)



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
esclar

no només...

Date Tuesday, August 18th 2009, 3:49 AM

l'alimentació determina la salut!! molt be rdk!!! ostres, tant en tan poques paraules. Very good

Spacer

Picture
rdk

Crec q...

Date Tuesday, August 18th 2009, 1:47 AM

el tema es molt mes basic, esta clar q es pot estar molt sa menjant nomes vegetals, i tb afegint'hi animals. No nomes la alimentació determina la salut.

El q es tracta es q hi ha qui no vol alimentar-se del patiment d'altres bixos, i del malbaratament de recursos, i a d'altres tant s'els hi en fot.

Spacer

Picture
sarralenc

Vegana: EXCEL·LENT!

Date Monday, August 17th 2009, 11:17 PM

Cap elogi és suficient per calificar el teu article,
els teus coneixements compartits, les aportacions dels altres
companys/es que has motivat, i les respostes als seus comentaris.

M'has deixat bocabadat i amb una mica més d'informació
sobre l'alimentació animal (incluïda l'humana).Gràcies!
i un petonàs

Spacer

Picture
Vegana

Eudald...

Date Monday, August 17th 2009, 5:49 PM

les gràcies són compartides... si tu no jugues, jo no jugo... i a mi m'encanta jugar a repartir informació per a que les persones que en tinguin ganes en facin el que els sembli (i si decideixen investigar per elles mateixes i compartir més informació que descobreixin, jo més feliç que un anís...)
Petonassos i gràcies per aportar i per generar idees!!!!
:)

Spacer

Picture
Eudald

IMPRESSIONANT

Date Monday, August 17th 2009, 5:27 PM

La que has organitzat en un dia!! jajajaa. Veus? Treus la part bona de la gent.....comentaris com els de l'msanc, entre d'altres, són molt valuosos també i acaben d'enriquir el que ja val el seu pes en or.
GRÀCIES per compartir amb mi i la resta una petita part de tanta sabiduria i coneixement i per dedicar-me el bloc.

Ei...el que el que he escrit al bloc del Crash del 2010 és que estem patint una crisi sistèmica igual que la que la del 1929 i això ho diu el Catedràtic Santiago Niño Becerra eh!! jejeje

Dit això, estic d'acord amb el que expliques.....comparteixo el que dius sobre el control que exerceix el capital sobre nosaltres i la manipulació de la informació que es produeix. I estic d'acord amb tu perquè és un fet real, agradi o no agradi. Matrix existeix i ens posseeix! :-)

En Joan Barril va escriure en un article al Periódico deu fer uns 10 anys, que la informació no és coneixement. Certament. Sembla obvi però no ho és. No és el mateix. El coneixement està en mans del poder. La resta estem informats (mal informats moltes vegades).

Per què la gent no es creu que estem enganyats? Que qui paga informa tal i com vas dir en un dels teus blocs? (M'encanta aquesta frase!) Estem enganyats en temps real, sabem la veritat quan aquesta ja no és important. Durant la 2ª Guerra Mundial (i això ja ho sabeu la majoria) organitzacions de jueus van suplicar als EUA que bombardejéssin les línies de tren que portàven als camps de concentració.....ho haurien pogut fer però això no va passar. Qui sap el que va passar realment el 2001 amb les torres bessones....qui sap....un drama per gairebé tothom i una partida d'escacs per uns quants?

Però tornant al tema.....jo també faig boicot a la Coca-Cola....no m'agrada el gust que té! jajaja. Amb els teus coneixements, saps sobradament que aquest boicot no és més que un grà de sorra quan els teus "amics" de Monsanto and co. mouen muntanyes a la velocitat de la llum....així que ben poca cosa s'hi pot fer. Penso que és millor no obsessionar-se; tenir-ho en compte sí, però obsessionar-se no. Pots anar estalviant aigua que mentrestant els rics emplenaran piscines i regaran camps de golf. Money rules!
El que vaig escriure sobre la guerra i la humanitat, de fet, estava relacionat amb tot això que dius. Mai la humanitat havia estat tant preparada com ara per obtenir aliments i tot i així milions de nens es moren de gana al món. Això és la guerra.....necessiteu veure armes per veure guerra? El control dels aliments és guerra. El control dels medicaments és guerra. Que els empresaris s'aprofitin de ser-ho per adquirir béns personals és guerra (més petita). I així tantes altres coses.

Les coses són com són. No tots som iguals i donem gràcies que aquí podem expressar el que pensem. A molts i molts països això no és possible.

El macro-control existeix. Hi ha autèntics monopolis. Hi ha empreses del sector de l'alimentació que tenen el control des de l'alimentació dels caps de bestiar fins a l'envasat final del producte. Això és integració vertical i hauria d'estar prohibit.

En fi el tema dona per molt i les coses importants ja les has dit tu. Esperaré un nou bloc teu i mentrestant em llegiré l'article del NY Times ;-)

SALUT!

Spacer

Picture
Vegana

Rasko...

Date Monday, August 17th 2009, 5:01 PM

els vicis de la carn, si són compartits i consentits a dues bandes, són bons... ;)
I els tomàquets de Montserrat amb una amanida amb diversos tipus d'enciam i endívies i berros i una punteta de rúcula i unes panses i pinyons i poma i maduixes: boníssims!!!!
Un petonàs ecològicament enorme
;)

Spacer

Picture
Rasko

Caram...

Date Monday, August 17th 2009, 4:28 PM

Vegana! escrius molt bé sobre un tema que jo no en tinc ni idea. Però amb una mica de sentit comú podem deduir que menjar molta carn segur que és dolent. I si no, només cal veure on viuen la majoria dels obesos del món. A l'Àfrica? A la Índia? no cal que segueixi... El que ja no sé si no prendre proteïnes animals és bo per mantenir totes les substàncies que el cos necessita.
Els fruits secs porten proteïnes similars a la carn? El que si em dóna és molta energia els fruits secs, sobretot quan he de fer caminades de resistència.

Ei, ets una crack fent articles! Jo no puc ser vegà de moment perquè tinc molts vicis amb la carn :d Però suposo que més vegetals si que n'hauria de menjar. A mi m'encanten els tomàquets de classe Montserrat però estan molt cars.

Un petó ben ecològic! ;D

Spacer

Picture
Vegana

acabadet de publicar...

Date Monday, August 17th 2009, 4:23 PM

... avui, la secció de salut del NY Times diu que estudis fets en humans i rates confirmen que la ingesta de "fatty foods" afecta negativament les capacitats cognitives del cervell i la força muscular per fer exercici...

http://well.blogs.nytimes .com/2009/08/13/fatty-foo ds-affect-memory-and-exer cise/

Spacer

Picture
Vegana

no és ben bé així, Siddharta...

Date Monday, August 17th 2009, 3:38 PM

menjar carn no és ser carnívora... ser carnívora és poder viure exclusivament de carn... el que va afavorir que tinguessim el cervell que tenim, va ser ingerir, també, carn... i el que afavorirà que continuem evolucionant i no ho aixafem tot serà, segurament, decidir menjar-ne mooooolta menys amb aquest cervellet que ens hem proporcionat, si el posem en marxa...
;)

Spacer

Picture
esclar

vols dir...

Date Monday, August 17th 2009, 3:35 PM

que hem evolucionat????

:D

Spacer

Picture
siddharta

no quadra :

Date Monday, August 17th 2009, 3:29 PM

tots els paleontòlegs estant d'acord què el canvi d'alimentació de l'austrolopitecus, d'omnívor a carnívor, va ser la clau de l'evolució humana ...

Spacer

Picture
Vegana

doncs com a mi si em deixen...

Date Monday, August 17th 2009, 2:25 PM

jejejeje, malparlaré de la llet de vaca per a humanes petites i adultes (que no per a vedelles i vedells que és per a qui hauria de ser!!!)

Els estudis més actuals sobre la llet de vaca ingerida per humans diuen que tots els làctics estan relacionats amb la diabetis juvenil, al·lèrgies, constipats, obesitat i càncer de pròstata i ovaris i mort per atacs de cor (la primera causa de mort als EEUU).

El cap de pediatria de la Universitat Johns Hopkins diu:
“There’s no reason to drink cow’s milk [or consume dairy] at any time in
one’s life. It was designed for calves, not humans, and we should all stop
drinking it today.”

I alguns vegans diuen:
"si no et folles una vaca, perquè t’amorres a la seva mamella?"
I es responen:
"igual per substitució???"

El que provoca impotència és tot allò que embussa les canonades…

I pel que fa al famós calci, no és tant important la quantitat que ingerim com la que perdem orinant, i està comprovat que bevent llet i menjant làctics, perdem molt més calci per la orina del que hem ingerit menjant-ne...

Ei, segons les darreres investigacions lliures de veganisme, eh???

(Esclar, i tants i tants petonassos necessaris i lliures i benvinguts!!!! ;)

Spacer

Picture
esclar

mandeeee???

Date Monday, August 17th 2009, 2:18 PM

ai que maco el cetic!!!! feia mooolt de temps que no sentia això...
Nens, que la cocacola no serveix per desatascar canonades, ho he provat i tampoc un tros de carn es cou si el deixes una nit dins un got de cocacola... i d'altres tampoc no són certes... Personalment, consti, personalment, penso que fa més mal l'alcohol que no pas la cocacola.

Ara, que serveix per desatascar d'altres coses, això si....
-sentiments,
-converses que donen voltes i voltes al mateix...
-amistats,
-ganes de veure algú,
-enyorança de la familia!!!!!!!! Vegana!!! guardame-les, que hi vaig ara mateix!!!!

No em paga res la cocacola per la propaganda, no, no, no!!! us ho asseguro! ho faig gratis!!!!

Bé, una altra cosa que no necessitem és la guerra.... jejejeje i aqui tancariem el cercle i tornariem al bloc de l'eudald... bó, per cert, pero em feia mandra deixar un commentari.

ps,
aquell guapet de la botica de la abuela a una entrevista va dir que no feia el programa perque no el deixaven dir que la llet de vaca no era necessària pe al creixement... etc...

petons necessaris!!!!!!!

cl.

Spacer

Picture
cetic

una cosa no entenc...

Date Monday, August 17th 2009, 1:44 PM

aixi doncs en que quedem que la llet i la proteina animal es substituible??? no??? a canvi de ser importent????

Em penso que la cosa es que es substituible. Per aixo les llets vegetals venen convenientment enriquides amb algues i altres plantotes per tal de compensar aquesta gran carencia. I de fet facilitar la ingesta de calç. Si una cosa esta clara es que viure de verdura es mes que possible..bueno almenys els que conec que ho fan no semblen tenir gaires problemes de salud relacionats amb el tema cosa que no puc dir dels viagreros colesterolics que hi han pel mon.....

Tampoc no val enganyarnos tu si menjem carn es perque ens passa per un lloc tampoc cal ara justificar-nos cientificament..tanta por ens fa ser com som? o la por es a no ser com som???

:S mandeeeeeeeeeeeee?!?!?!?!?!

Spacer

Picture
cetic

tu tranqui vegana...

Date Monday, August 17th 2009, 1:40 PM

que la cocacola no crec que caduqui, vamos dubtu que cap esser viu apart dels huma sigui capaç de ingerir-la, pero bueno que un moment donat disposes de uns dels desatascadors de tuberies mes practic i economic del mercat :S

Spacer

Picture
Vegana

ohhhhhhhhhhhhhh!!!!

Date Monday, August 17th 2009, 1:22 PM

doncs fa poc vaig tenir gent a dinar a casa, dues de les quals només beuen cocacola... i traint els meus principis personals, vaig comprar-ne amb diners per demostrar la meva estimació cap a elles... ara tinc la nevera plena de cocacoles... que em recorden com puc trair-me per estimació... que saps si caduquen???? que te les puc fer arribar???? o saps si a banda de per desembussar canonades, serveixen per a res més???

jajajajaja, petonassus cocacolera!!!
;)

Spacer

Picture
mql35

Cabrero..

Date Monday, August 17th 2009, 1:17 PM

..molt d'acord amb la segona part del teu escrit.... i també amb la Esclar; cal saber dir "NO" a moltes coses.... i de vegades penso que aquestes noticies "alternatives" que ens diuen que tot està controlat potser si que estan controlades pels qui no volen que res canvii......


!!! Visca el pensa com vulguis ...lliure i autònom !!!!

Spacer

Picture
esclar

ara!

Date Monday, August 17th 2009, 1:13 PM

... que a la cocacola no me la toqueu eh!

Spacer

Picture
Vegana

Esclar!!!

Date Monday, August 17th 2009, 1:07 PM

i tant que és un "negociet"!!! i dels grans!!! estan desforestant l'Amazonia per a fer-ne plantacions per alimentar el bestiar... puajjjj... igual que l'oli de palma... que la Dove (aquella que el seu màrketing diu que les dones som boniques tinguem el cos que tinguem, que llestos!!!!) està arrassant a l'Àsia... grrr...

Preciosa aportació guatemalenca!!!!
Gràcies!!! Petonassos!!!!
:)

Spacer

Picture
Cabrero

Hola

Date Monday, August 17th 2009, 1:05 PM

Teniu massa nivell per a mi sobre biologia i nutrició. I a més, sempre he estat més a prop de les toxines -de tot tipus- que dels cànons dietistes. No crec, de totes maneres, en la conspiració mundial: és una perfecta coartada per a algunes persones, inversemblant al Gran Hermano d'Orwell. Crec en la lluita, personal i/o organitzada, per contribuir des de nosaltres als canvis personals i col·lectius que la nostra consciència ens reclama.

Spacer

Picture
mql35

...

Date Monday, August 17th 2009, 1:04 PM

...amb el nou curs..... us veig esverats...!!!!

Spacer

Picture
esclar

que consti...

Date Monday, August 17th 2009, 12:57 PM

...que ara la llet de soja també és altre negociet eh...
que si s'han de tenir els ulls oberts i s'ha de saber dir "no" (la veritat, no és tan dificil) s'ha de fer amb moooooltes coooooses.....

Jo de petita només bevia incaparina!!!!! una farina feta per a la gent pobre de Guatemala, a base de soja i d'altres coses, però barata!!!!! no com...

Petons !!!!

Spacer

Picture
Vegana

Cetic...

Date Monday, August 17th 2009, 12:56 PM

igual has procreat una nova raça... mutant... que no necessita la llet d'altres mamífers per sobreviure... vigila no te'l prenguin per fer-ne vivisecció...
;)

Spacer

Picture
msanc

Perquè...

Date Monday, August 17th 2009, 12:52 PM

la soja i l'arròs tenen altres aminoàcids esencials, però no els tenen tots i per tant has de combinar diversos aliments per fer la mateixa funció. La llet, en canvi, té tots els aminoàcids esencials en un sol producte. La carència d'un dels aminoàcids esencials com l'arginina, que és quasi exclusiva dels animals, pot provocar impotència....aish....vigila el que menges!
un petó

Spacer

Picture
cetic

i llavors???

Date Monday, August 17th 2009, 12:42 PM

com es que un nen intolerant a la lactosa pot sobreviure amb llet de soja i arros???? perque la meva criatura be que va a tope amunt i avall sense que una vaca l'hagi d'alimentar!!!!

Spacer

Picture
msanc

Doncs...

Date Monday, August 17th 2009, 12:25 PM

en la wiki no ho sé, però en el llibre de bioquímica voet, que vaig haver de patir en el seu dia, t'explica clarament la necessitat d'ingerir proteïnes procedents de diferents fonts i potser la llet no és un aliment imprescendible per tots els mamífers, però és l'únic aliment que conté en les seves proteïnes tots els aminoàcids esencials necessaris per a la nutrició humana. Però vaja...com dius tu, cadascú ja sap el què ha de menjar!!!!!
un petó

Spacer

Picture
Vegana

...

Date Monday, August 17th 2009, 11:56 AM

Rdk... comenta el que vulguis on sigui, eh??? ja saps que sempre és benvingut!!!!!

Msanc, el consum de llegums, cereals i fruits secs permet obtenir proteïnes de la mateixa qualitat que la procedent de teixit mort d’animals, amb menys greix saturat, menys colesterol i toxines.

Si et mires les piràmides nutricionals dels principals estudiosos dietistes del món, la proporció de proteïna animal (llet de vaca desnatada QUE NO MATERNA A NO SER QUE ENS PARÍS UNA VACA!!!!, peix, ous, carn, làctics, etc.) puja cada vegada més amunt de la piràmide, recomanant consumir-ne, com a molt, un cop a la setmana. Ja em diràs quin adult mamífer humà es fot només un got de llet d’un altre animal i desnatada a la setmana...

Hi ha molts interessos al darrera, igual que quan sorgeixen periòdicament els trusts del vi i de la cervesa dient que és bo prendre’n per la nostra salut. El que no ens diuen és que podem obtenir el mateix de bo d’altres aliments sense ingerir la toxicitat alcohòlica.

Si continues copiant de la wiki et surt:
“Las rutas para la obtención de estos aminoácidos esenciales suelen ser largas y energéticamente costosas. Cuando un alimento contiene proteínas con todos los aminoácidos esenciales, se dice que son de alta o de buena calidad aunque en realidad la calidad de cada uno de los aminoácidos contenidos no cambia, incluso se pueden combinar (sin tener que hacerlo al mismo tiempo) las proteínas de legumbres con proteínas de cereales para conseguir todos los aminoácidos esenciales en nuestra nutrición diaria sin que la calidad real de esta nutrición disminuya. Algunos de los alimentos con todos los aminoácidos esenciales son: la carne, los huevos, los lácteos y algunos vegetales como la espelta, la soja y la quinoa. Combinaciones de alimentos que suman los aminoácidos esenciales son: garbanzos y avena, trigo y habichuelas, maíz y lentejas, arroz y maní(cacahuetes), etc. En definitiva, legumbres y cereales ingeridos diariamente pero sin necesidad de que sea en la misma comida.”

Només els carnívors estrictes no poden aconseguir les proteïnes de tot arreu com nosaltres, perquè els falta un enzim per sintetitzar la taurina, per això a tots els menjars preparats per gats, ja siguin fets amb les restes dels escorxadors o amb preparats vegans, porten sintetitzada la taurina.

... Però cadascuna que mengi el que li sembli per estar sana i formosa. ;)

Jo tampoc no creia que les empreses es compressin entre elles a aquest ritme, Mql, fins que per boicotejar productes vaig haver d’entrar un i dos i mil cops a les seves pàgines web per veure a qui coi pertanyien en aquells moments. Des dels 80’s les compres i recompres han estat brutals. Però això és cosa del interès de cadascú en el tema del boicot... ;)

I sí, Cetic, diria que serveix per obrir punts de vista a la nostra manera d'estar al món, com a pila alimentadora de Matrix o potser fent el què ens sembli millor com a pila rebotada amb algun curtcircuit neuronal aleatori... ;)

Spacer

Picture
mql35

cetic..

Date Monday, August 17th 2009, 11:52 AM

...volia dir que les teories de que totes les coses controlables estan controlades (per les multinacionals, pels horoscops, per nostre senyor, per allah, o per la numerologia)...

....no me les crec o be diria que es difonen precisament per tal de que no hi hagi esforços per canviar les coses...

Spacer

Picture
cetic

mql...

Date Monday, August 17th 2009, 11:21 AM

pensar aixi te dos lectures per mi...o la de fer beure que no passa res que jo estic aqui per pagar la hipoteca o la de conseguir no dependre de ningu mes lluny del teu radi on vius per conseguir viure i per suposat sense fer servir money...

Spacer

Picture
mql35

doncs...

Date Monday, August 17th 2009, 11:10 AM

...segurament que em direu il.lús....pero jo no veig tans fantasmes ni tantes macroorganitzacions ni multinacionals que ens dirigeixin i ens controlin...

....vull dir que pensar que alguns ho controlen tot i que no hi ha solució es la millor manera de que qualsevol canvi sigui més dificil...

Spacer

Picture
msanc

Si només parlem de salut....

Date Monday, August 17th 2009, 10:30 AM

afegiria:

Per mantenir una dieta equilibrada cal prendre proteïnes d'origen animal, ja que les proteïnes amb major valor biològic són les de la llet materna, les dels ous, les de la carn i les dels peixos. Les proteïnes animals són les que contenen els aminoàcids esencials que el nostre organisme no pot produir i per tant són necessaris pel bon funcionament. La falta de proteïnes a l'organisme produeix una disminució de la massa muscular, baix rendiment físic i intelectual, cansament, apatia i deteriorament en general.

I pel que fa a la economica mundial:

Totalment d'acord. Les multinacionals dominen l'economia i ens dominen a tots plegats i dubto molt que podem fer-hi res per solucionar-ho.

un petó

Spacer

Picture
rdk

xapeau

Date Monday, August 17th 2009, 10:20 AM

clap, clap, clap...
felicitats pel q i el com ens expliques les coses.
Nomes un coment del q deies l'altre dia sobre greenpeace, uix q aqui no toca.

Vinga salut campeona.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Vegana? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Què li passa a TV3?
  Data 24/05/12 Icona 3583 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Jutges i advocats desaproven
  Data 25/04/12 Icona 1713 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Al FMI li fa por la
  Data 11/04/12 Icona 1721 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Dimitris Christoulas
  Data 05/04/12 Icona 1890 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Punt de vista dels gasejats
  Data 03/04/12 Icona 1863 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Tens dret a treballar
  Data 28/03/12 Icona 1960 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet La Vaga vista d'una
  Data 27/03/12 Icona 1711 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Españoles por el mundo
  Data 09/03/12 Icona 1505 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ultradreta i màfia
  Data 27/02/12 Icona 1831 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Podeu signar?
  Data 23/02/12 Icona 1954 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet "Piropos"
  Data 15/02/12 Icona 2468 Data 38 comentari/s  
Spacer
Bullet Culpa de la CGT sí,
  Data 09/02/12 Icona 2144 Data 45 comentari/s  
Spacer
Bullet El Hematocrítico de
  Data 25/01/12 Icona 1843 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentiu a les criatures?
  Data 04/01/12 Icona 1793 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre estimar...
  Data 30/12/11 Icona 1672 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Pels Grinch
  Data 22/12/11 Icona 1665 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els beagles rescatats!
  Data 05/12/11 Icona 1964 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Gent del barri
  Data 30/11/11 Icona 2695 Data 70 comentari/s  
Spacer
Bullet Quants esclaus treballen
  Data 28/11/11 Icona 1863 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdre la fe...
  Data 14/11/11 Icona 2007 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Tanca un laboratori
  Data 26/10/11 Icona 1929 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La fulminante roja
  Data 11/10/11 Icona 1994 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet ATENCIÓ PER DENUNCIAR!!!
  Data 06/10/11 Icona 2014 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Música per anar a la
  Data 05/10/11 Icona 2034 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet Islam, Occidenstan i
  Data 21/09/11 Icona 1988 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre fidels, infidels
  Data 19/09/11 Icona 1817 Data 30 comentari/s  
Spacer
Bullet Signat un 11 de setembre
  Data 12/09/11 Icona 1675 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet La sang al riu
  Data 09/09/11 Icona 1926 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Bona feina
  Data 07/09/11 Icona 2030 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Tutorial per omnívors
  Data 01/09/11 Icona 2097 Data 26 comentari/s  
Spacer
Bullet Koke
  Data 29/08/11 Icona 1762 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Toma tu dios y guardatelo
  Data 21/08/11 Icona 2300 Data 35 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre l'esclavisme
  Data 15/08/11 Icona 5635 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet No somos terroristas
  Data 27/06/11 Icona 1872 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Li diuen revolució
  Data 22/06/11 Icona 1911 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Manipulació
  Data 17/06/11 Icona 2033 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Ready to fall
  Data 03/06/11 Icona 1617 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La Sra. Perroflauta
  Data 30/05/11 Icona 1818 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet "Mochos" d'esquadra
  Data 27/05/11 Icona 1897 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet El món se’n va d’acampada
  Data 20/05/11 Icona 1973 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Brutal
  Data 18/05/11 Icona 1953 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Ramaders de merda
  Data 13/05/11 Icona 1965 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Pena de presó als pobres
  Data 08/05/11 Icona 1847 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La mirada circular
  Data 05/05/11 Icona 1705 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Verter…
  Data 06/04/11 Icona 1837 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Un escenari poc amable
  Data 30/03/11 Icona 1869 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet La política
  Data 28/03/11 Icona 1942 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Iode per tothom
  Data 17/03/11 Icona 2089 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dius que m’estimes
  Data 28/02/11 Icona 1937 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Si cura, no interessa
  Data 03/02/11 Icona 1884 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer