Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

erratica ha escrit 167 articles i te 1980 comentaris. L'últim article ha estat fet el 31/03/12

perfil de'n(na) erratica | àlbum de fotos de'n(na) erratica

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de erratica

Espai
 

Ho sento

Data divendres 3/juliol/2009 - 03:22 Icona 674 Data 21

Sobretot pe el Campbell perquè em disposo a fer allò que un dia en un dels seus blogs explicava que l’irritava profundament… vaig a avocar tota la meva indignació aquí, sobre un tema que em supera. TRANSGÈNICS

Ahir es va desestimar una ILP al parlament sobre el tema de declarar Catalunya país lliure de transgènics, només Menorca ho ha aconseguit. I es que en aquest estat de pandereta sempre som pioners, quan Europa retira o aplica moratòries per algunes espècies transgèniques www.euractiv.com aquí en fem bandera i ens pensem que som els més llestos a nivell planetari.

I la veritat es que potser era una idea d’aquelles agosarades i utòpiques, jo sempre he pensat que seria dels humans sense les utopies.. i per això entenc que la gent esmerci temps i diners en defensar utopies.

Obviaré el pas d’alliçonar sobre que son i que fan els transgènics, hi ha material a internet per parar un tren i per tant no us avorriré aquí amb tecnicismes, només un bàsic per començar amb molt contrast científic
www.greenpeace.org

Però de fet el que m’indigna no és que el parlament tombés la ILP, que també, és tota la mena de comentaris que vaig haver d’aguantar en debats més o menys reconeguts de ràdio i televisió.

Hi ha un munt de dades científiques que demostren que no es una bona pràctica la transgènia alimentària, que es necessària?, que es econòmicament rendible per les empreses de biotecnologia que han convençut de tot això als agricultors?, segurament, però em cou a l’ànima quan sento defensar la transgènia com a pràctica que no vulnera la salut dels éssers vius, no només els humans… Podríem començar per els marcadors que bloquegen l’activitat dels antibiòtics, podríem passar per la pèrdua de biodiversitat i podríem acabar en les confessions dels mateixos científics que tot i pagats pels interessats acaben confessant que no tenen ni idea dels efectes a llarg termini.

I llavors encara ens cal escoltar que sense els transgènics no es podria alimentar a tota la humanitat, que els preus dels enciams estarien pels núvols i que aquests aliments manipulats han posat les proteïnes a l’abast de tothom, clar que si!!, les síndries sense llavors, i les tomates antiaging ( aquelles que teniu a la nevera i que no envelleixen mai).en son un exemple.

Quanta manipulació,genètica, econòmica, emocional, quants interessos econòmics i polítics i quanta perversió de l’espècie…. Si és el que dic als meus alumnes, passarem a la historia del planeta com la única espècie que va vetllar per la seva auto extinció…

Fins aquí Campbell, ho sento de veritat… mira de llegir-me en horitzontal eh?



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
use

transgènics

Date Friday, November 13th 2009, 10:19 AM

És un tema habitual que parlem la colla de mares conscienciades que ens trobem a la plaça major del poble cada tarda i que fins ara no en n'hi havíem preocupat tant fins que hem tingut fills (paradoxes de la vida).
Som de les que parlem d'alimentació en general, de salut, de les propietats dels aliments i de les toleràncies dels nens de certs aliments (que si celíacs, intolerants a la lactosa, i altres diversos). Som de les que tenim el nostre hortet a casa, al jardí o un d'aquests de terrassa que ténen un nom i ara no recordo. Som de les que plantem herbes aromàtiques, d'aquestes que la majoria es moren, però que a casa ens ho passem bé fent-ho. Som de les que fem germinat de soja i de les que als nostres horts no hi entren llavors modificades genèticament.
punt 1.- Intento comprar aquests productes fent un gran esforç econòmic, de fet, em pregunto si realment m'ho puc permetre. Compraria com fa la meva germana per internet a aquella gent que ara tampoc recordo el nom, hi que n'hi ha molts (ei! que me'n alegro que ho pugui fer!). Però no. De moment vaig al Mercadona i compro els seus productes ecològics que com diu l'erratica, realment ho són??
punt 2.- Vaig llegir en una revista (si que recordo el nom, però tan se val!) un monògrafic sobre el tema. El que passa que no era una revista de divulgació científica, per tant no sé amb quina rigurositat estava fet. I si hagués estat la revista de divulgació científica no hagués pillat res.
Total que feien una llista vermella de productes per marques prohibits i una llista verda pels aptes.
Posava la pell de gallina! Quantes coses tenia a la nevera i al rebost que no podia tenir.
En fi, no sé si venia gaire el cas tot el que he dit. Crec que no.
Erratica t'animo a compartir els teus coneixements del tema amb noslatres. M'interessa molt i més d'una persona com tu tan ben documentada i implicada.

Spacer

Picture
rdk

Samuel

Date Saturday, July 4th 2009, 5:41 PM

Si no ens entestessim en generar aliments vegetals per engreixar animals per despres menjarnos-els nosaltres, si q podriem podruir suficients aliments sans per tots. I estic totalment d'acord amb q el q sobrem aqui som uns quants mils de millions d'humans.

Erratica el q he comentat de montsanto, ho se per algú de dins.

Spacer

Picture
Samuel

·

Date Saturday, July 4th 2009, 6:39 AM

És evident que allò ideal serien els productes ecològics, però al no poder-se fer de manera intensiva, no n'hi han per alimentar els prop de set mil milions d'habitants que som en aquest planeta. Així és que continuem necessitant de l'agricultura intensiva, al menys fins que no es descobreixi quelcom.
També voldria fer notar que, al ser l'agricultura ecològica un cultiu poc procliu a la producció intensiva, i aplicant les lleis de l'oferta i la demanda, l'única cosa que faria un major consum de productes ecològics és apujar-los de preu. És una cosa semblant al que passa amb el petroli. Com que l'oferta és poc susceptible de ser augmentada, una major demanda fa incrementar els preus ràpidament.
Sí, és un món complicat, per això necessitem veure les coses amb calma i reflexió, sense apriorismes, prejudicis, ni dogmes, i arribar a un consens que, sense satisfer a tothom perquè això no és possible, satisfaci a la majoria. És allò del punt mig i l'equilibri, que deien Aristòtil i Confuci.

Spacer

Picture
cetic

jaja osti

Date Saturday, July 4th 2009, 5:40 AM

cavall.....creus que tenim un poster del che???
no nego que li vaig tenir un temps peeeroooooo hauras descobert les nostre tendencia anarquistes en aquet temps no????

o encara no ho has entes be???

vengaaa homeee que s'ha de coneixer l'enemic!!!!!

erraticaaa si en el fons tothom te alguna cosa en comu la llastima es que anem amb la programacio de competir i busquem les diferencies...pero al cap i a la fi som una panda de formiguetes cosmicas fent l'idiota per un planeta...suposo que tant diferents no som els uns dels altres......aunque duela xD...aixo si despres per neures que ens distanien tambe cada un la seva....

Spacer

Picture
cavallfort

erràtica....

Date Saturday, July 4th 2009, 5:19 AM

Un apunt abans de res...segur q és un enciam i no una pastenaga el q vas a buscar?? compte si és així eh, si hi hagués bitxillus...podria ser un festival !!
UN altre tema més preocupant, jo d tu, si que estaria un poc precoupat d coincidir amb el trio calavera ehhh
Ja et veig en un no res, posant un poster del Che Guevara a l´habitació, assejant la internacional i emVellint com la Brigitte Bardot....
tu mateix !!!

Spacer

Picture
erratica

primer

Date Saturday, July 4th 2009, 1:57 AM

article que estic completament d'acord amb la vegana, el rdk i el cetic...es un bon o mal senyal això? estaré madurant o be m'estaré perdent en el món dels antisistema ;))... bromes a part, es un tema supercomplex, com tants d'altres en que ens mouen com titelles i que costa molt trobar la informació verídica sense que et puguis sentir manipulat per un costat o per l'altre..
Només un apunt.. si fessim un esforç per consumir més productes ecològics, baixarien de preu i aquest si que no porten pesticides... però segur que tot el que està etiquetat d'ecològic ho és...? vaig a parlar amb un enciam que tinc a la nevera.... ja torno...

Spacer

Picture
rdk

monsanto..

Date Friday, July 3rd 2009, 6:56 PM

... no es només un gran productor de llavors transgeniques, es la empresa q ja a hores d'ara te mes del 80% d'aquest tipus de llavors i en els ultims anys per tal d'assegurar-se el monopoli del mercat alimentari mundial (casi naaa), esta compran les mes grans empreses de llavors no transgeniques (pel q pugui ser).

Qui s'atreveix a dir en quin plaç de temps la producció mitjançant transgenics afectara directa e irremediablament la evolucio natural de les plantes?
Solucio a la fam??? així s'els trabes l'ultim pinyol de pressec no transgenic entre l'epiglotis i la traquea, q ja aniria jo a fer-els una traquetomia amb una rea del 12

Spacer

Picture
Mikus

Decidim nosaltres.

Date Friday, July 3rd 2009, 6:04 PM

Penso i crec que el transgènics, és una tècnica empleada per a la reproducció i producció ràpida d'aliments per el benefici de l'empresari.
Producció de la qual està sotmesa a les lleis de mercat establertes des de fa temps, on la producció a gran escala i per tant la disminució de costos són prioritats per tal de obtenir grans guanys en perjudici de la qualitat (efectes sense precedents entre consumidors desinformats que consumim buscant preu al producte).
El problema recau en l'alt preu dels productes no infectats i el baix preu dels productes sans.
Hem de ser nosaltres els responsables de tot aquest estat d'interessos econòmics?
Hem de ser nosaltres els que per menjar sense por hem de consumir a un preu superior?
Estem atrapats?
Vull consumir amb seguretat, saber el que menjo i decidir com vull que em senti.

Spacer

Picture
cetic

si pero...

Date Friday, July 3rd 2009, 1:51 PM

es que el que esta ruixat amb pesticida estar clar que son totes les verdures excepte les de cultiu ecologic o la de algun pages que ven d'estranquis la resta segur que esta ruixadet amb porqueries...

el problema del transgenic es que no saps res de res de res...es obvi que tots el productes industrials els deuen fer servir pero i els ecologics??? aixo no queda tant clar..i menys amb les politicas agresives de empreses com montsanto que es dediquen a "infectar" cultius no transgenics....aixo si per denunciar despres al cultivador per fer servir un vegetal patentat. Aixo per no dir que de pas aquestes plantes estan preparades per carregar-se els vegetals no transgenics assegurant la propagacio de aquestes llavors, qua a la vegada no tenen la mateixa produccio si aprogites les llavors....

Crec que amb el tema fitosanitari les coses estan mes clares que no amb els transgenics.....

Spacer

Picture
Samuel

·

Date Friday, July 3rd 2009, 12:59 PM

Curiosament, contra els aliments ruixats amb pesticides, que són pràcticament tots els que mengem i que són encara més perillosos que els transgènics, ningú no diu res...
Crec que els transgènics poden ser la solució a alguns problemes, però com tot, s'ha de fer amb racionalitat i amb informació. Així, quan anem al super a comprar, els aliments haurien d'estar correctament etiquetats per saber si comprem les verdures ruixades amb pesticides o manipulades genèticament. Així tothom podrà triar. Jo tinc molt clar què compraria.

Spacer

Picture
erratica

doncs si misselvis

Date Friday, July 3rd 2009, 9:53 AM

i la llet de continuació que beuen molts nadons, i taaantes i tantes coses, entre les farmaceutiques i les biotecnològiques estem ben pillats...
no mar_ina, no renunciare a la meva manera utòpica de veure les coses. Admiro els que viuen en la inopia més absoluta d'ells sera el regne de la tranquilitat...

Spacer

Picture
mar_ina

aixxxxxx

Date Friday, July 3rd 2009, 9:49 AM

la meva admirada utòpica... si es que hi ha coses que no es curen oi erra????
Viu dona i deixa de pensar que el món te solució....

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Friday, July 3rd 2009, 9:48 AM

aiiiiii que la novartis fa les pastilles pel cor de l'Ombretaaaa!!

Spacer

Picture
cetic

a mi

Date Friday, July 3rd 2009, 6:13 AM

em fot de molta mala ostia..m'irrita i em sulfura.....sobretot sobretot que per començar no sigui lliure de consumir transgenics o no. La falta de informacio com a recurs comercial mola que te cagas...i de la monsanto bueeeenooooo podria fer un blog sencer de insults variats mes o menys creatius de com funciona aquesta gent sobretot amb la comptencia (el cultiu convencional digemne) res res a la meeeeeeeeeeeeeeerda amb aquesta gentussa !!!!!!!!

Spacer

Picture
sulkygirl

*****

Date Friday, July 3rd 2009, 6:05 AM

Totalment d'acord amb la resposta de msanc: els és necessari la presència del tercer mon, la desigualtat econòmica i social a dins i a fora del país per poder perpetuar aquest sistema econòmic cada cop més agressiu, globalitzat i que ens condueix cap a un lliberalisme econòmic que farà augmentar cada cop més aquestes desigualtats. En nom de la globalització i amb l'ús de dobles discursos s'acabarà matan la diferència cultural i de pensament aïllant a l'individu cada cop més i deixant-lo sol i desamparat davant aquest sistema injust i corrupte, sense recolzaments socials/associatius on poder-se amparar. I jo pregunto: com caram es pot aturar aquesta tendència? La mostra d'ahir es una nova bufetada a l'esperança, però seguirem lluitant, i tant que si!

Spacer

Picture
clic

jajajaja

Date Friday, July 3rd 2009, 5:45 AM

qui diuen que hi ha a la Conselleria de Medi Ambient? qui diu? si si ICV

ICV? Iniciativa per Catalunya Verds... Veeerds???

jajaja ploro de riure

:s

Spacer

Picture
Vegana

Encara més menjaria...

Date Friday, July 3rd 2009, 4:31 AM

Erràtica el tercer món si repartissim els recursos alimentaris que fan que al primer estiguem sobreeixides de colesterol i de pastilles de la novartis per controlar-lo...
quin negoci, qui els va parir!!!!
;)

Spacer

Picture
erratica

si vegana si

Date Friday, July 3rd 2009, 4:27 AM

la monsanto... i d'altres com la mateixa merck o la novartis que també es un crack en aquest temes.... i la gent s'ho empassa!!! jo penso que el tercer mon menjaria igual...

Spacer

Picture
Vegana

Erràtica!!!

Date Friday, July 3rd 2009, 3:52 AM

Però si aquestes dades manipulades i falses i populistes les dona la puta MONSANTO!!!! que està expoliant els recursos, matant gent, animals, la vida, la CONTINUÏTAT DE LA VIDA!!! al tercer món i ara aconsegueix filtrar-se al primer i arreu.
I són les multinacionals les que tenen els governs agafats pels ous i les que ens filtren la informació com volen a través dels seus gabinets de premsa sota el nom de "expertes en..." o "9 de cada 10 científics opinen.."!!!!
A la merda les multinacionals, els transgènics, els governs i la manipulació de la veritat!!!
Per un món lliure de transgènics, per un món lliure de manipulació, per un món on el capital no estigui per damunt de la vida!!!

Spacer

Picture
campbell

aix...

Date Friday, July 3rd 2009, 3:47 AM

no dona... si una cosa és abocar ràbia als blocs i una altra, que és el que m'irrita, voler alliçonar (que tu ja has dit que ens ho estalviaves). Per cert, aquest l'he llegit totalment en horitzontal i per duplicat, per aviam si em quedava més clar.
No sé de qué va del tot això dels transgènics... mira, que llegeixo els diaris i ahir el sr. Cuní n'estava parlant, però no hi acabo de trobar el problema. Digue'm agosarat (Vegana, tu em pots dir especista, si vols), però com deia el meu avi, millor ells que jo.

Spacer

Picture
msanc

Una vegada...

Date Friday, July 3rd 2009, 3:41 AM

parlant amb un company de feina, sobre el tercer món, jo li comentava que no estava d'acord en donar diners a les ONG's i, que els que havien de fer alguna cosa, eren els governs i no en forma de diners, sinó en forma de recursos a llarg termini. El meu company em va dir: Això no passarà mai, perquè el tercer món ha d'existir, és una llei natural, si de sobte el tercer món comencés a menjar pollastre, el planeta no donaria prou matèria primera per alimentar-los.
Total, que potser els transgènics són una solució, o no, ves a saber, però el que si és cert, és que amb els recursos del planeta no hi ha prou aliment per tothom i, per tant, hem de buscar solucions o deixar morir de gana als que no poden anar al super cada dia.
un petó

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per erratica? Aquí son els últims articles.

 
Bullet RES DE NOU
  Data 31/03/12 Icona 3320 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Dotze Motius
  Data 29/03/12 Icona 1390 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Queda't amb mi
  Data 09/02/12 Icona 1521 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Soc una escalfabraguetes?
  Data 08/02/12 Icona 2221 Data 22 comentari/s  
Spacer
Bullet El retorn
  Data 13/12/11 Icona 1511 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Sensacions Electorals
  Data 21/11/11 Icona 1455 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet tornada a la normalitat
  Data 02/09/11 Icona 1651 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Super 8
  Data 01/09/11 Icona 1623 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet CL
  Data 28/04/11 Icona 1786 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Apatia
  Data 26/04/11 Icona 1750 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Full de rescat
  Data 01/04/11 Icona 1884 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet 17 coses curioses
  Data 31/03/11 Icona 1930 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet val més fer-hi conya...
  Data 26/03/11 Icona 1718 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Julio Manrique
  Data 22/03/11 Icona 1828 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet nuclears, no gràcies
  Data 16/03/11 Icona 1555 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Dopats
  Data 14/03/11 Icona 1669 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet no es res de nou, però
  Data 24/02/11 Icona 1797 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet A la merda el romanticisme
  Data 22/02/11 Icona 1844 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet desert
  Data 01/02/11 Icona 1707 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet una vergonya de president
  Data 05/12/10 Icona 1736 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Abocats a l’atzucac.
  Data 28/11/10 Icona 1582 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet extasiant
  Data 26/11/10 Icona 1681 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet blues
  Data 19/11/10 Icona 1568 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ja era hora
  Data 18/11/10 Icona 1682 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet ARA
  Data 31/10/10 Icona 1813 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan pitjor, millor?
  Data 28/10/10 Icona 1650 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 26/10/10 Icona 1502 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de Tramuntana
  Data 22/10/10 Icona 1451 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 20/10/10 Icona 1669 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 19/10/10 Icona 1719 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 18/10/10 Icona 1592 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 05/10/10 Icona 1690 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 04/10/10 Icona 1732 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet que coi estem badant!
  Data 30/09/10 Icona 1578 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 30/09/10 Icona 1501 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet retall de tramuntana
  Data 29/09/10 Icona 1747 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet
  Data 28/09/10 Icona 1739 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet 1x1 F1
  Data 27/09/10 Icona 2017 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Estalviant vida
  Data 24/09/10 Icona 1811 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet rabia o por?
  Data 22/09/10 Icona 1912 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Dormir amb tu
  Data 21/09/10 Icona 1769 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Fum o llum?
  Data 13/09/10 Icona 1551 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Avui el pare l'ha
  Data 09/09/10 Icona 1998 Data 28 comentari/s  
Spacer
Bullet Potser canviar el calendari
  Data 08/09/10 Icona 1987 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 03/09/10 Icona 1866 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Quatre homes menys (
  Data 01/09/10 Icona 1788 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet I quasi tot torna
  Data 30/08/10 Icona 1752 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Sant Onofre
  Data 27/08/10 Icona 1776 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Gràcies
  Data 25/08/10 Icona 1693 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Origen
  Data 19/08/10 Icona 1783 Data 10 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer