Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Vegana ha escrit 239 articles i te 3188 comentaris. L'últim article ha estat fet el 24/05/12

perfil de'n(na) Vegana | àlbum de fotos de'n(na) Vegana

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Vegana

Espai
 

Parlem de drogues...

Data dimecres 3/juny/2009 - 12:09 Icona 677 Data 13

És part del títol del Congrés: “Parlem de drogues. Famílies i joves, junts per la prevenció', organitzat per la Fundació d'Ajuda contra la Drogoaddicció (FAD), l'Obra Social La Caixa i el Ministeri de Sanitat i Política Social.

En aquest congrés, el cap del Servei de Psiquiatria de l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona ha dit que el cànnabis és un "enorme" problema que incideix en el fracàs escolar juntament amb el baix índex de diagnòstics de problemes psiquiàtrics en l’adolescència”. Per ell, el principal problema és que durant 20 anys s'han menyspreat els efectes perjudicials del cànnabis.

Durant la inauguració, el president de La Caixa, Isidre Fainé, també ha dit que "darrere del fracàs escolar, la violència i els accidents" hi ha les drogues.

(que veient què han fet bancs i caixes... em fa pensar que els consells ’administració d’aquests llocs deuen ser un cau de fracassats escolars ultraviolents que han provocat un petit accident hipotecari)

Que la droga fa mal algunes ho hem vist de prop. I també hem vist qui les usa com qui utilitza farigola pel mal de coll o prefereix un hibitane... (dit amb carinyu i respecte a totes les que heu tingut males experiències ;)

Dixo lo qual (i també que com a observadora de tot tipus de bitxus sé que els altres animals també es droguen per alterar-se els sentits quan poden fer-ho) no entenc per què l’estat em permet comprar alegrement tabac i la píndola del dia després no altres coses que, de fet, encara estan en estudi epidemiològic per veure’n els seus efectes a llarg termini entre les humanes.

No entenc com puc veure vi o cervesa o alcohol de cremar fins a necessitar un fetge nou, com puc omplir-me la sang de colesterol dolent vivint de mcdonalds fins a fer un tap en vena i en canvi no puc experimentar en mi mateixa amb altres coses sense haver de passar per circuits que potser no em ve de gust visitar, o havent de confiar en què allò que voldria tastar no estigui massa adulterat...

I si la resposta és perquè són addictives... no totes les substàncies produeixen els mateixos resultats en els diferents individus...

Si ens consideren prou adultes com per anar a votar, ser tabaquistes, alcoholistes, colesterolistes o medicamentistes... perquè no drogadistes???

Qui ens ha de dir quina droga és bona i quina no? La família? L’Estat? La Caixa????
;)



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Vegana

jejeje... Clic...

Date Thursday, June 4th 2009, 12:09 PM

i si ho som molt molt molt moltíssim... podem anar a parar a l'altre costat per fer-nos creure a nosaltres mateixes que no... i no vegis la de lios que això pot provocar... i fins i tot efectes secundàris pitjors que moltes drogues... o aprenentatges per redireccionalitzar aquesta sensació cap a altres llocs que poden acabar essent molt més addictius que cap droga...

en fi... si yo te contara o contase...
:P

Spacer

Picture
clic

diria que és perquè som irracionals

Date Thursday, June 4th 2009, 11:44 AM

per molt que raonem, i ens pesi el cap, som molt més impulsius i irracionals del que ens pensem :)

Spacer

Picture
Vegana

Uhmmm...

Date Thursday, June 4th 2009, 4:40 AM

Sarralenc... això de la mesura també deu tenir diferents barres de medir... si jo li proposo al meu citroen de fer 2.300 km... t'asseguro que em dirà que m'he passat... i potser la meva eterna lumbàlgia també!!! ;)

Rdk... ais... però segur que m'has llegit els ulls!!! ;)
Els metges que han fet aquesta investigació en laboratoris independents (cosa que em fa pensar que hi ha laboratoris "dependents") diuen que aquestes cadenes de menjar basura afegeixen productes carcinògens a les hamburgueses...

el motiu? fer-les més saboroses.
Llavors suposo que haurien d'estar etiquetades igual que el tabac, no? Si fumar puede matar, hamburguesar també. Com a mínim els pares i mares haurien de saber-ho per decidir celebrar el cumple del seu crio allà o en un altre lloc... tipus: "vinga carinyo, avui fas 4 anys i per celebrar-ho anirem a prendre carcinògens al McDonalds..." o "vinga carinyo, avui fas 4 anys i per celebrar-ho muntarem una festa a casa amb el catering de la iaia que fa uns pastissets que t'hi cagues"...

Jejeje, Ferro! Hipocresia és una paraula clau... Mooooolt clau.

I guany econòmic, com diu l'Erràtica... perquè el sistema ens ven la malaltia i el seu remei o paliatiu. Cercle tancat.
Legal i genial (pel sistema, és clar)

Però no sé si l'educació és suficient... avui en dia no hi ha ni un/a adolescent que no sàpiga que si la Sida, les MTS, etc... però quants embarassos no desitjats hi ha???
Jo crec que hi ha alguna cosa entre la informació, l'educació, el coneixement i el decidir matar-se o viure com sigui que no podem controlar mai... però no puc demostrar-ho de cap manera...
;)

Spacer

Picture
erratica

hi ha massa hipocresia

Date Thursday, June 4th 2009, 3:08 AM

en aquest camp, estic molt d'acord amb el cètic i el ferro, les drogues al final es classifiquen segons el rendiment econòmic que en treu l'estat, perque es ben sabut que l'alcoholisme afecta a moltissima més gent que l'addicció al cannabis i en canvi no està regulat... per tant com sempre l'economia es la que mana...
Per una vegada i sense que serveixi de precedent estic d'acord amb la siddharta, moltes vegades es dimonitza el menjar ràpid i en canvi es deixa que es vengui alcohol o tabac a menors...
I amb el tema de la despenalització es com tot, quan es dona llibertat s'ha de invertir en educació... i no se si per aqui anem massa bé..
Vegana no t'havia llegit i he frivolitzat sobre l'addicció al sexe, espero que em permeteu la llicència...

Spacer

Picture
Ferro

Uisss...

Date Wednesday, June 3rd 2009, 6:27 PM

Les drogues, les drogues...
Quan les legalitzin, i els estats obtinguin beneficis, les anunciaran a les televisions.
La resta del que diu el sistema, és hipocresia pura.
:-))

Spacer

Picture
rdk

Jo tb em crec ...

Date Wednesday, June 3rd 2009, 5:26 PM

... q la paraula es moderaciò, o mesura justa, es el mateix, de fet mai m'agradat fer apologia de les drogues, vull dir q si un no m'ho demana no li passaré ni el peta ni la birra ni res, (mes per mi, jejeje). Tambe estic en contra de les prohibicions, prefereixo la informació els raonaments i les experiències propies. De fet amb les drogues mai es pot generalitzar, ja q, cada una tenim diferens efectes amb cada una d'elles i la q per mi es genial i puc anar amb moderació a un altre no li va be.

I pel q fa al "come mierda" i als "drogofarmacs", crec q es cert tot menys això:
A PCRM scientist visited six different KFC stores, obtained two samples from each location, and sent them to an independent testing laboratory. All 12 samples were found to contain PhIP, a chemical classified as a carcinogen by the federal government. PhIP, part of a chemical family known as heterocyclic amines (HCAs), has been linked to several forms of cancer, including breast cancer, in dozens of scientific studies. No safe level of ingestion has been identified. Every sample also tested positive for at least one additional type of HCA.

AHHHH i aixó altre:

But KFC is not the only restaurant serving carcinogen-containing chicken. Last year, PCRM filed suit against McDonald’s, Chick-fil-A, Chili’s, T.G.I. Friday’s, Outback Steakhouse, Burger King, and Applebee’s for knowingly exposing customers to PhIP without warning them of its risks.”

Pq si tot aixó son diferents tipus de drogues, ja em pots dir on nassos estan, efectes psicofisics inmediats i a llarg plaç, preus, i historia.

Vegana monstruoooo, q no tinc puta ideia d'ingles i menys si no et puc llegir els llavis!!!

Vinga salut i com diu en pla, "mañana lo dejo"

Spacer

Picture
sarralenc

Cada cop estic més...

Date Wednesday, June 3rd 2009, 4:38 PM

d'acord amb tu.

LLibertat!!! al màxim!
Al mateix temps hem de desenvolupar
més un sentit de responsabilitat personal,
i de consideració vers l'altra gent.

De jove vaig fer "tonteríes" i em vaig
"excedir" en moltes coses (follant, entre altres).

Ara, tot m'ho prenc amb més mesura
(excepte el conduir 2,300 kilòmetrs en 2 díes,
què encara ho faig a gust i sovint).

No soc partidari de "tanta legislació";
al contrari, crec què és més efectiu convencer
que imposar,

Per mi, totes les drogues "prohibides"
deixaría de prohibirles. No crec què el consum
augmentés gaire; però els traficants i policies
corruptes guanyarían molt menys.

És cert, què com diu msanc, tot i sabent
que el tabac ens perjudica, seguim fumant.
Però la persona pot fer l'esforç i deixar de fumar
si s'hi dedica amb tenacitat.

De tant en tant, encara menjo una hamburguesa
i també vaig al Outback Steakhouse (als USA i
a Ontario, Canadà, no trobo gaires restaurants
com els de Catalunya o Espanya) i el Outback (Australià),
per mí, és força acceptable.
Amb moderació, no crec què "m'escursi" gaire
els anys què em queden.
Aquesta crec jo què és la paraula clau:

MODERACIÓ!

Una abraçada i a VIURE!

Spacer

Picture
Vegana

Entre l’alimentaria i...

Date Wednesday, June 3rd 2009, 2:45 PM

la farmacèutica... ens tenen contentes!!!!

Mira, he trobat un altre article publicat al Nutrition and Cancer:

“But KFC is not the only restaurant serving carcinogen-containing chicken. Last year, PCRM filed suit against McDonald’s, Chick-fil-A, Chili’s, T.G.I. Friday’s, Outback Steakhouse, Burger King, and Applebee’s for knowingly exposing customers to PhIP without warning them of its risks.”

I suposo que els pares, igual que volen saber els riscos que fumar herba té pels seus fills, voldran saber si quan van a aquests llocs els estan alimentant amb carcinògens embolicats amb publicitat... A no ser que vagin de prozac i siguin tant feliços que se’ls en refoti tot.

;)

Spacer

Picture
clic

la questió potser

Date Wednesday, June 3rd 2009, 1:51 PM

és la llibertat,
com hipòcritament l'estat ens salvaguarda dels perills de les drogues en favor d'un llibertat sense dependències de substàncies. En una societat on el lobby de les empreses de fàrmacs és molt influent i ben protegit per l'estat.
Per alguna raó els ansiolítics, els antidepressius i les benzodiazepines són els fàrmacs més receptats.
Segur que els consells d'administració de les grans empreses van de prozac fins les orelles,
però ohhh quin horror un adolescent fumeta!

puaaagh
:p

Spacer

Picture
cetic

jajaj

Date Wednesday, June 3rd 2009, 1:38 PM

ui cuidao que el perill més importants de algunes drogues no siguin els seus efectes secundaris pero per aixo ja hi ha un detallat control del mercat negre per encaminar-nos cap a les drogues que ens convenen...

Spacer

Picture
Vegana

Siddharta...

Date Wednesday, June 3rd 2009, 1:35 PM

si hem de fer cas a la Msanc (i t'ho copio d'una publicació mèdica d'avui mateix):

"A PCRM scientist visited six different KFC stores, obtained two samples from each location, and sent them to an independent testing laboratory. All 12 samples were found to contain PhIP, a chemical classified as a carcinogen by the federal government. PhIP, part of a chemical family known as heterocyclic amines (HCAs), has been linked to several forms of cancer, including breast cancer, in dozens of scientific studies. No safe level of ingestion has been identified. Every sample also tested positive for at least one additional type of HCA."

Però tens raó, no és el McDonalds... és el Kentucky Fried Chicken.

No entenc pq al sistema li interessa més matar-nos de càncer multinacional que de drogues autogestionades... o sí...
;)

Spacer

Picture
siddharta

una cosa és el Mc Donals

Date Wednesday, June 3rd 2009, 1:19 PM

i l'altre MALALTIES, segons l'OMS, irreversibles, progressives i què poden arribar a ser mortals; com l'alcoholisme, l'adicció als narcòtics, etc etc ...
Tots ens hem de morir però el procés destructiu de l'individu ( laboral, psicològic, social ...) no és equiparable

Spacer

Picture
msanc

Doncs...

Date Wednesday, June 3rd 2009, 12:49 PM

que les drogues són perjudicials per la salut, ens ho haurien de dir els investigadors després d'utilitzar correctament el mètode científic. Per posar un exemple, tindriem la British Lung Foundation (Fundación Pulmonar Británica), que s'encarrega d'estudiar i avaluar els efectes nocius de les drogues que interfereixen en la salut pulmonar i, segons ens diuen ells, fumar és perjudicial per la salut, i no només tabac sinó altre drogues que es prenen per la mateixa via.

Vaja, que després de coneixer els seus resultats, encara no sé perquè dimonis continuo fumant. Misteris sense resoldre.

un `petó

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Vegana? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Què li passa a TV3?
  Data 24/05/12 Icona 3583 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Jutges i advocats desaproven
  Data 25/04/12 Icona 1713 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Al FMI li fa por la
  Data 11/04/12 Icona 1721 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Dimitris Christoulas
  Data 05/04/12 Icona 1891 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Punt de vista dels gasejats
  Data 03/04/12 Icona 1863 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Tens dret a treballar
  Data 28/03/12 Icona 1960 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet La Vaga vista d'una
  Data 27/03/12 Icona 1711 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Españoles por el mundo
  Data 09/03/12 Icona 1505 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ultradreta i màfia
  Data 27/02/12 Icona 1831 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Podeu signar?
  Data 23/02/12 Icona 1954 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet "Piropos"
  Data 15/02/12 Icona 2468 Data 38 comentari/s  
Spacer
Bullet Culpa de la CGT sí,
  Data 09/02/12 Icona 2145 Data 45 comentari/s  
Spacer
Bullet El Hematocrítico de
  Data 25/01/12 Icona 1843 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentiu a les criatures?
  Data 04/01/12 Icona 1793 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre estimar...
  Data 30/12/11 Icona 1673 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Pels Grinch
  Data 22/12/11 Icona 1665 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els beagles rescatats!
  Data 05/12/11 Icona 1964 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Gent del barri
  Data 30/11/11 Icona 2695 Data 70 comentari/s  
Spacer
Bullet Quants esclaus treballen
  Data 28/11/11 Icona 1863 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdre la fe...
  Data 14/11/11 Icona 2007 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Tanca un laboratori
  Data 26/10/11 Icona 1929 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La fulminante roja
  Data 11/10/11 Icona 1994 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet ATENCIÓ PER DENUNCIAR!!!
  Data 06/10/11 Icona 2014 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Música per anar a la
  Data 05/10/11 Icona 2034 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet Islam, Occidenstan i
  Data 21/09/11 Icona 1989 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre fidels, infidels
  Data 19/09/11 Icona 1817 Data 30 comentari/s  
Spacer
Bullet Signat un 11 de setembre
  Data 12/09/11 Icona 1675 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet La sang al riu
  Data 09/09/11 Icona 1926 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Bona feina
  Data 07/09/11 Icona 2030 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Tutorial per omnívors
  Data 01/09/11 Icona 2097 Data 26 comentari/s  
Spacer
Bullet Koke
  Data 29/08/11 Icona 1763 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Toma tu dios y guardatelo
  Data 21/08/11 Icona 2300 Data 35 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre l'esclavisme
  Data 15/08/11 Icona 5635 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet No somos terroristas
  Data 27/06/11 Icona 1872 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Li diuen revolució
  Data 22/06/11 Icona 1911 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Manipulació
  Data 17/06/11 Icona 2033 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Ready to fall
  Data 03/06/11 Icona 1619 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La Sra. Perroflauta
  Data 30/05/11 Icona 1819 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet "Mochos" d'esquadra
  Data 27/05/11 Icona 1897 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet El món se’n va d’acampada
  Data 20/05/11 Icona 1974 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Brutal
  Data 18/05/11 Icona 1953 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Ramaders de merda
  Data 13/05/11 Icona 1965 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Pena de presó als pobres
  Data 08/05/11 Icona 1847 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La mirada circular
  Data 05/05/11 Icona 1705 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Verter…
  Data 06/04/11 Icona 1837 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Un escenari poc amable
  Data 30/03/11 Icona 1871 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet La política
  Data 28/03/11 Icona 1942 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Iode per tothom
  Data 17/03/11 Icona 2089 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dius que m’estimes
  Data 28/02/11 Icona 1937 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Si cura, no interessa
  Data 03/02/11 Icona 1884 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer