|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de Xavier_
|
|
|
EDUCACIÓ
dimarts 24/mar/2009 - 05:12 1954 22
De tots es sabut de les reclamacions que “En nom de la llibertat” fan els espanyols que viuen a Catalunya per que la educació obligatoria en el nostre paìs es faci en la seva llengua.
De fet , el castella nomes es una mes de les quasi 300 llengues estrangeres que es parlan al Catalunya, la ùnica cosa que la diferencia de les altres es el seu grau d’oficialitat que te per dret de conquesta.
Segons la carta dels drets universal de les Nacions Unides (I segons el sentit comù de la humanitat) cap llibertat individual pot passar per damunt dels drets de tot un poble, si fos aixis cada escuna de les 300 llengues que viuen a catalunya podria demanar per « La seva llibertat » que els seus fills fossin educats en la seva llengua d’origen” i aixó seria un daltabaix, aquí i a qualsevol paìs del mon, per que aquell paìs es convertiria en una mena de Torre de babel en la que no hi hauria una llengua vehicular i aixó seria tambè el germen de la segregació.
Totes les nacions del mon tenen el dret i el deure d’impartir la educació en la seva llengua propia, primer per que es el dret del el seu poble i segon per que tenen el deure de vetllar per la preservació de la seva llengua i el seu patrimoni cultural, i a mes a mes per que la llengua vehicular i d’unitat social a dins de cada pais ha de ser la llengua propia de la nació.
Per aixó, a cap persona d’origen no catala que visqui al nostre Pais (Excepte els espanyols) se li acut demanar que els seus fills siguin educats en la seva llengua, com a mi no s’em ocurriria mai si visques a Anglaterra o a L’india o a Espanya o a qualsevol altre pais del mon demanar al govern d’aquell pais, que canvies la llengua de tot el seu sistema educatiu per que els meus fills fossin educats en catala, aixó ho sap i ho reconeix tothom al mon (Excepte els espanyols).
Jo parlo i entenc perfectament el castella per que la meva mare es espanyola, pero jo no ho soc, i la llengua del meu pais com la meva es el català. Si per la rao que sigui m hagues d anar a viure a qualsevol pais del mon, mai s em ocurriria (Si no es que vulgues fer el ridicul) impossar la meva llengua, i demanar que l’ensenyamen public d’aquell pais fos en català simplement per que jo i els meus fills estem vivint alla, per que d’aixo s en diu feixisme.(I es el que els espanyols que viuen a catalunya volen fer)
Per molta quantitat d’espanyols que hi visquin a Catalunya i per molta oficialitat de la seva llengua que ens vulguin impossar, el castellá mai sera res mes que una llengua estrangera al nostre paìs, per que Catalunya nomès es una possesio d’espanya, no es espanya ni ho sera mai, i els espanyols seran sempre tan extrangers a la nostra terra com ho pugui ser un marroquí, un Italià, un americà o un frances que no respecti els nostres drets com a poble, per que qualsevol extranger que vingui amb imposicions sera sempre rebutjat tan aquí com a qualsevol pais del mon.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
taronger |
feu el favor de no discutir
Tuesday, April 14th 2009, 12:52 PM
Franco ens va donar pel sac i va espanyolitzar Catalunya amb els fenòmens migratoris dels anys 60, però això també té la seva part positiva, ja que et permet ser més tolerant. El problema a Catalunya no són les llengües catalana i castellana, sinó el fet que les llengües estiguin polititzades, ja que això menja el coco a la gent i sembla com si una llengua fos superior a l'altra, i en canvi, són germanes. Potser són els polítics els qui s'ho haurien de fer mirar en lloc de fer-vos discutir, i potser aquí mateix trobarien la solució als problemes d'educació. Creieu-me, quan els polítics confonen en lloc de defensar la veritat, passeu de la política. Visca l'anarquia!
|
|
rdk |
A mi m'importa mig "culló"
Friday, March 27th 2009, 11:54 AM
...de fet fins i tot no m'importa si parlan.
L'únic que cada dia tinc mes clar es q en aquest putu pais vull poder anar arreu fent servir el català, i això ho dic a rao d'un cop q em vaig sentir ridicul quan un africà em va demanar si el podia parlar en català, ja que, com que vivia aqui el voldria aprendre.
Amb això tampoc vull dir q si algú no m'enten li pugui parlar en alguna de les altres 15 llengues q parlo, escric i follo, uix volia dir penso, be en que penso per follar, osia, (creuament neuronal).......
au, salut.
|
|
msanc |
Xavier, carinyo...
Tuesday, March 24th 2009, 1:32 PM
No només no sóc de ciutadans, sinó que tampoc ho sóc de cap partit, com molt bé a dit el cetic (gracies guapo).
I anem al gra:
Segons l’article 6 del títol preliminar de l’estatut de Catalunya:
-El català és la llengua oficial de Catalunya. També ho és el castellà, que és la llengua oficial de l'Estat espanyol. Totes les persones tenen el dret d'utilitzar les dues llengües oficials i els ciutadans de Catalunya tenen el dret i el deure de conèixer-les.
(Vaja, que si el meu cervell funciona bé...això vol dir que el castellà és llengua oficial i per tant es pot utilitzar sense por a fer el ridícul)
Segons l’article 7:
-Gaudeixen de la condició política de catalans o ciutadans de Catalunya els ciutadans espanyols que tenen veïnatge administratiu a Catalunya. Llurs drets polítics s'exerceixen d'acord amb aquest Estatut i les lleis.
(vaja, que si continuo utilitzant el meu cervell i ja estic abusant d’ell, els catalans són ciutadans espanyols)
I en fi...n’hi un munt més d’articles que et demostren, per molt que et dolgui, o ens dolgui...que Catalunya forma part d’Espanya.
un petó
|
|
TomasM-Porta |
Llengues
Tuesday, March 24th 2009, 7:14 AM
Jo crec que saber el castellà és una riquesa. I saber el català també.
El problema és que tots els catalanoparlants parlen perfectament el castellà i molts castellanoparlants no.
Com se'ls podria convèncer que aprendre'l és una riquesa per a ells?
I com se'ls podria convèncer que si el català es perd és perd una manera d'entendre el món i, per tant, la humanitat esdevé més pobra?
Jo crec que el problema està en que ho enfoquem malament: hauríem d'intentar sumar i no pas restar. Que els nostres fills sabèssin el català, el castellà, l'anglés i una o dues llengues més ( l`'alemany, el francès, l'italià, el rus, el xinés ).
A mi el dret a aprendre em sembla fantàstic. El dret a no aprendre em sembla una imbecilitat.
|
|
msanc |
Estic d'acord...fins l'últim
Tuesday, March 24th 2009, 5:33 AM
perque per molt que et dolgui: Catalunya també és Espanya i per tant, el castellà també és una llengua oficial a catalunya i, per tant, els castellano parlants no fan el ridícul si demanen el castellà a l'escola, ja que és la seva llengua: estan a Espanya i per tant, tenen tot el dret del mon.
No facis demagogia, comparant els marroquins, indis, i etc, etc...que com comprendràs, és evident que la seva llengua aquí, no és una llengua oficial.
un peto
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|