Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Xavier_ ha escrit 129 articles i te 618 comentaris. L'últim article ha estat fet el 29/10/13

perfil de'n(na) Xavier_ | àlbum de fotos de'n(na) Xavier_

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Xavier_

Espai
 

LA IDENTITAT DE L´ESPANYOL

Data dimarts 3/març/2009 - 02:07 Icona 1814 Data 12

L'arrel dels problemes de l'Espanyol són d'identitat, una identitat que el condemna de per vida a ser una raresa del futbol català. La mateixa raresa que suposaria fundar a Dublín un club que es digués Reial Club Esportiu Anglès o a Madrid un que es digués F.C. Català i que, a sobre, es preguntés com és que no en creix el sentiment entre els dublinesos o entre els madrilenys -i per extensió entre els irlandesos o entre els espanyols- malgrat el pas dels anys. No entendre'n la raó és viure fora de la realitat i veure's abocat no sols a la frustració permanent sinó també a un ressentiment insà. L'Espanyol no vol ser el Barça, és clar que no, però vol tot allò que fa gran al Barça. Per això exigeix la mateixa presència mediàtica que l'entitat blaugrana sense adonar-se que si els mitjans de comunicació catalans dediquen la major part del seu espai esportiu al Barça no és per fer la guitza a l'Espanyol, sinó perquè el que fa o deixa de fer aquest club interessa només a una petitíssima minoria mentre que el que fa o deixa de fer el Barça interessa a gairebé tot el país. O no és cert que la presidència del F.C. Barcelona té tanta o més projecció internacional que la presidència de la Generalitat i que l'odi de certs poders fàctics a Joan Laporta ve d'aquí, de l'al·lèrgia que senten per la catalanitat desacomplexada de la junta que ell dirigeix? El drama de l'Espanyol, per tant, rau en el fet de no assumir la greu contradicció entre allò que diu que és, allò que voldria ser i el nom que es dóna a si mateix. No dubto que hi pot haver independentistes entre els seus seguidors, però estaria bé que aquests reflexionessin sobre aquesta contradictio in terminis: ser independentista català i dir-se espanyolista, ni que sigui esportivament.

Una de les línies argumentals de l'autodefensa de l'Espanyol ha estat sempre apel·lar a l'origen català de molts dels seus jugadors en contraposició al Barça, més ple de forans, però això és d'una pobresa extrema per tres raons: la primera, perquè denota un etnicisme altament perillós; la segona, perquè si l'Espanyol no té cracs internacionals no és pas per catalanitat, sinó perquè no els pot pagar; i tercera, perquè la catalanitat es demostra amb coses que no tenen res a veure amb l'origen dels jugadors. On és la catalanitat de la selecció espanyola, per més que hi juguin tres o quatre catalans? Quan l'Espanyol es queixa del seu poc arrelament en la societat catalana en contraposició a la simpatia que desperten clubs com el Nàstic, el Girona o el Sabadell hauria d'estudiar-ne la ubicació. El Nàstic de Tarragona no aspira a fer arrels a Girona, el Girona no aspira a fer-les a Sabadell i el Sabadell tampoc no ho pretén a Terrassa. I si l'Espanyol vol fer-les a Catalunya haurà de reconsiderar el seu nom i també la seva història, tant la de les seves complicitats amb el Reial Madrid com la de la simbologia espanyolista amb què s'identifica un sector de la seva afecció. La resta és enveja, pura i malaltissa enveja.

Víctor Alexandre



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
selecter

Per cert

Date Wednesday, March 4th 2009, 10:54 AM

els articulistas son aixo opinadors, no que tinguin la veritat absoluta que no la te ningu, t'agradan mes o menys i pots estar de acord o no pero jo soc independent i tinc criteri propi ni millor ni pitjor diferent i tampoc es la veritat, te molts matissos

Spacer

Picture
selecter

No m'enfado

Date Wednesday, March 4th 2009, 10:51 AM

pero reconeix que el nom no fa la cosa, es va fundar en el 1900 un any despres del barça i dos mes del palamos, i en aquells moments no era tant latent, el enfrontament o la disputa envers espanya, tot se radicalitza a partir del 20, i explota als trenta, pero el tema nominatiu esclata en força despres de una dictadura de 40 anys, a on tothom identifica espanya amb el franquisme, i es revifa un odi a partir dels 90 quand politics sense escrupols volen fer servir Catalunya per las sevas aspiracions personals, el espanyol t'agradi o no nomes es el nom no hi ha jugat, mentre el Barça adoptaba licitament una postura de resistencia el espanyol ja tenia prou feina per existir com a equip de futbol, per aixo volguer fer servirlo com a sac del pim pam pum me subleva, i fa aquestas postures maximalistas que mlta gent del espanyol odii al Barça, no es el meu cas a mi m'agrada provocar, i per mi Catalunya per davant, pero no unas entitats privadas, l'arrel del problemas es molt mes profunda, hi hauriam de veure molts que aixecn banderas on es la seva cartera, per que no he vist cap blog, criticant la caixa(gracias rubiannes) que patrocina equips de basquet a fora i deixa morir el Girona o patrocina la seleccio espanyola, el espanyol el en el fons el sac dels gemecs de coses mes preocupants, podria seguir pero es suficient la rivalitat no es dolenta en l'esport es rivalitat.
Merçi per el debat et respecto espero el mateix amb arguments

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Selecter

Date Wednesday, March 4th 2009, 8:41 AM

Primer, gràcies pel canvi de to.

Segón, els polítics. Jo estic políticament compromés i també políticament cremat. Sóc militant de CDC ì he arribat a ser president d'agrupació però mai he guanyat ni cinc amb la política. Ara estic amb la gent que vol un pacte entre ERC i CiU al govern de la Generalitat.

També participo en diverses entitats nacionalistes que no es contradiguin amb el meu pensament liberal i tolerant.

Crec que criticar els polítics i no fer política és una criaturada. Si volem que la nostra política sigui millor ens hi hem d'implicar. En aquest sentit, la Vegana em sembla un exemple paradigmàtic del que hauria de ser un ciutadà malgrat que jo no estic d'acord amb la radicalitat de les seves idees (en el fons, sí).

Tercer. Tens raó en la crítica que fas al Barça d'absorbir el món futbolístic català. M'agradaria que a Barcelona hi hagués dos equips a primera i que n'hi haguès tres o quatre més i que entre tots es repartissin la "representació nacional" de Catalunya. I, de fet, quan el Lleida o el Nàstic han estat a Primera Divisió penso que ha estat així.

El problema de l'Espanyol, com diu l'articulista és la seva identitat. La seva identitat i la meva ideologia, és clar. Per a una persona no nacionalista catalana, jo ja entenc que no li molesti l'Espanyol. Però el cas és que jo sóc nacionalista català i, per tant, pels arguments que ja t'he donat em molesta.

I val a dir que a partir d'aquí també estic d'acord amb la majoria de crítiques que fas al Barça.

Vinga debatim i no ens enfadem.

Spacer

Picture
selecter

he possat

Date Wednesday, March 4th 2009, 7:46 AM

lo de en rubiannes com algo mes ironic que de insult, vull que els escrits siguin aixo ironics, pero el to, no es capta escrivint, ho sento per la part de insult que hagis pogut sentirte reflexat, lo d fa nossa a la reconstruccio es molt constructiu, tu ets d'aquells que els cantants, escriptors i ttos els artistes tot en catala pero els politics que son els que han de er la feina, digues CiU digues ERC AQUESTS `poden mangonejar i cap mena de rsponsabilitat, el espanyol fa nossa?
articles en contra del que diu aquest, que ja no dius lo que deias l'altre dia, la veritat es que passo vivu i deixeu viure, pero no nomes al espanyol a d'altres que heu aofegat, tant en futbol, basquet, hockey, handbol,CONTESTAM per que andalusia pot tenir 4 equips a primera, madrid 4 mes, pais valencia, 2 i 4 a segona, etc es culpa de l'espanyol que nomes Catalunya tingui dos equips un segons tu, per potencial economic i de poblacio podria ser com qualsevol comunitat de les altres, quand hi han hagut equips catalans segons tu a primera, el barça mai els ha ajudat, hi deixava jugadors fora d'aqui, interessa aquesta preponderancia per tenir-nos a tots ben alienats, deixa ja el tema que el pais te problemas mes greus que un nom, o creus que si fossim independents no existiria dons igual.

Spacer

Picture
selecter

aiii

Date Wednesday, March 4th 2009, 7:37 AM

que avorrit seria si no contestes, pots ser anti lo que vulguis, pero no dir que son els demes, cada individuu que decideixi el que vol ser

Spacer

Picture
Markus7

selecter :P

Date Wednesday, March 4th 2009, 6:18 AM

Com deia en Rubianes aneu-vos a pendre per el putu cul tots aquells integristes de qualsevol fe, credo o religio, que hos penetrin per tots els forats del vostre putu cos, per que ser qui hi sou per la pudor a merda que fa desde que heu vingut.


tot aixo vosatres tb nen ;P

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Selecter, home

Date Wednesday, March 4th 2009, 4:34 AM

Potser sí que a mi em pot més la bilis que el seny, però jo veig els teus escrits infinitament més apassionats que els meus, que només intenten defensar unes idees i que deixen clar que puc tenir raó o no.

En tot cas, jo no vull que els espanyolistes passeu a cap mena de clandestinitat, només aspiro a que baixeu a segona, igual que suposo que tu aspires a que el Barça no guanyi la Lliga.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Selecter, home

Date Wednesday, March 4th 2009, 4:26 AM

Jo no veig el perquè ser anti-Barça està la mar de bé i ser anti-Espanyol et dóna dret a engegar-nos a prendre pel cul. Si més no, jo he tractat de ser respectuós, cosa que tu no gaire. I tolerant, cosa que tu tampoc. O és que per nosaltres només és futbol i per tu no?

Spacer

Picture
selecter

Passo a la clandestinitat

Date Wednesday, March 4th 2009, 4:07 AM

Davant del comando culer del xat, hem veig obligat a passar a la clandestinitat, mira que vaig patir part de la dictadura franquista, que et castigaba i mi mes per que escric amb l'esquerra, vaig patir el primer turisme de barcelona que anava l emporda i et parlava castella, per que el catala quedava be com algo rustic,ara ensenyan catala viure per veure-ho, benvinguts he patit i gaudit un matrimoni de 27 anys, he patit amb aquesta tres crisis, pero nois davant del gran pecat de ser perico, tinc que amagarme, tinc por dels echevarrias boys, o sigui dels catalans del bada bing, que ve s'expresant davant las camaras, amb aquell catala de Ausias MArch, (ez que eztos provocan, por que nozotros venimos zolo a jugar los bates son pa las moscas) amb l'escut del barça al pit, jo hem pregunto quina enfermetat mental tinc que encara no estic amb aquestos patriotas, jo pensava que nomes era futbol pero ara, tinc dubtes estic cagat,(com ells a la lliga)jejejeje, si un dia ens manen a Catalunya es probable que hagi de fer un diaspora, o reconvertirme al unic equp que hi haura, sera mes aburrit, pero gaudirem i patirem tots juntets, penso que si fan aixo amb el futbol que no faran, avis a xateros posseu-vos las pilas per que potser despres vindran els desviats (segons ells) sordamuits per que no ho fan amb catala, els que accentuan malament,en fi tots sereu sospitossos de ser desviacionistas de la autentica fe catalana.
Com deia en Rubianes aneu-vos a pendre per el putu cul tots aquells integristes de qualsevol fe, credo o religio, que hos penetrin per tots els forats del vostre putu cos, per que ser qui hi sou per la pudor a merda que fa desde que heu vingut.
Gaudi-ho de la vida mes alla del futbol hi ha vida literatura cinema, i mil coses per fer, menys per en xavier que li donara una ulcera veien els seus escrits, no espot esperar mes, a tingut que recorrer a un altre per dir algo coherent i tu persi llegeix el teu escrit i mira lo coherent que es, pero clar os pot mes la bilis que el seny, apa que os bombim.
desde la clandestinitat fare accions sorpresas jejejejejeje

Spacer

Picture
Joan29

Totalment d'acord

Date Wednesday, March 4th 2009, 2:53 AM

"No hase falta desir nada mas..." jajajaja!!!

Spacer

Picture
Markus7

jojojo a segunda...

Date Tuesday, March 3rd 2009, 8:31 PM

k t iva a decir... Tamudo catala, parla castell, Jarque catala, parla castella, i com akets 44..

casi lunic es el corominas k parli catala... tintin markez es catala tb? parlava castella xDD jajaja...

per aixo es deuen di espanyol...
alemnos els4 k yan al barsa si k parlen català...

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Hi estic totalment d'acord

Date Tuesday, March 3rd 2009, 8:17 PM

L'Espanyol fa nosa per la reconstrucció nacional del país. L'altre dia una persona del xat es va enfadar amb mi perquè vaig dir que l'Espanyol és un equip botifler però és que´això és d'una evidència total. Només cal veure quines són les banderes que hi ha al seu camp i com pensen la majoria dels seus seguidors.

I això ho dic des del respecte que sento per tothom, es clar. Tothom té dret a ser botifler i a ser de l'Espanyol i a ser feixista o a ser comunista o el que vulgui ser. Finalment, potser els que som nacionalistes catalans estem equivocats i ells no.

El que no s'hi val és voler donar gat per llebre. I la història ens indica que, malgrat totes les seves pífies, mercantilismes i el que es vulgui, el Barça és una eina útil pel catalanisme i l'Espanyol la quinta columna de l'espanyolisme, com el seu nom ens indica-

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Xavier_? Aquí son els últims articles.

 
Bullet JA HI HA PREGUNTA PEL
  Data 29/10/13 Icona 2547 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Valencians
  Data 19/05/13 Icona 1247 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet CATALANS
  Data 27/03/13 Icona 1372 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL PROCÉS IN ATURABLE
  Data 13/10/12 Icona 1346 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet L´ENGANY DE CIU
  Data 23/09/12 Icona 1553 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Exemple de valor
  Data 24/05/12 Icona 1224 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La última mentida
  Data 23/05/12 Icona 1283 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet PACTE FISCAL...I ALTRES
  Data 17/05/12 Icona 1504 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Covards
  Data 28/04/12 Icona 1315 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet BARÇA - R. MADRID
  Data 22/04/12 Icona 1425 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Qui dies passa anys
  Data 29/10/11 Icona 1505 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet SENYOR ARTUR MAS.........
  Data 01/10/11 Icona 1484 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Gracies Coronel...per
  Data 09/09/11 Icona 1526 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet ESQUERRA REPUBLICANA
  Data 30/08/11 Icona 1626 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet EL "CAT" A
  Data 15/08/11 Icona 1458 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet "DOMUS TEMPLI"
  Data 07/07/11 Icona 1476 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet GRACIES ABDEHLMOHUCIN
  Data 23/06/11 Icona 1507 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet INDIGNATS
  Data 15/06/11 Icona 1415 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MONSTRE DE DOS CAPS
  Data 31/05/11 Icona 1399 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Sra "Carme"
  Data 28/05/11 Icona 1377 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Aixo ja es in aturable
  Data 12/01/11 Icona 1724 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MEU ÀNGEL
  Data 11/07/09 Icona 2326 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet La pantalla, Terrassa.
  Data 23/06/09 Icona 1778 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet VICENÇ FERRER
  Data 19/06/09 Icona 1711 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Els meus dos germans
  Data 09/06/09 Icona 1782 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet LA MEVA MARE
  Data 18/05/09 Icona 1655 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet La Yihad hispanica ja
  Data 16/05/09 Icona 1802 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet LI DIUEN NACIO
  Data 02/05/09 Icona 1720 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Tremosa-Jonqueras
  Data 17/04/09 Icona 1691 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet COLLONS
  Data 15/04/09 Icona 1934 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet L´anima negra.
  Data 13/04/09 Icona 1527 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet mql35
  Data 28/03/09 Icona 1991 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet EDUCACIÓ
  Data 24/03/09 Icona 1954 Data 22 comentari/s  
Spacer
Bullet Espanya, una monarquia
  Data 19/03/09 Icona 1714 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet E. T.
  Data 13/03/09 Icona 1467 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet ANIM SARRALENC
  Data 06/03/09 Icona 1500 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet GRACIES ALMIRANT!!
  Data 25/02/09 Icona 1793 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Gracies a tots per la
  Data 20/02/09 Icona 1539 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Qui es català
  Data 19/02/09 Icona 1948 Data 27 comentari/s  
Spacer
Bullet Per que ho vas fer
  Data 18/02/09 Icona 1565 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet dedicat a tot el xat.cat
  Data 14/02/09 Icona 1597 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet La llengua catalana
  Data 12/02/09 Icona 1503 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Segur que tomba algun
  Data 04/02/09 Icona 1443 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Consulta
  Data 31/01/09 Icona 1556 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Curses de braus, cultura
  Data 29/01/09 Icona 1633 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA VEGANA
  Data 27/01/09 Icona 1684 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet La hipocresia del mon
  Data 22/01/09 Icona 1580 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Arribarà un dia
  Data 09/01/09 Icona 1529 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Qualitat humana
  Data 01/01/09 Icona 1587 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet baixesa espanyola
  Data 18/12/08 Icona 1562 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer