|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de bertran
|
|
|
Mediació de conflictes
dijous 20/desembre/2007 - 03:47 658 2
Als instituts es fan crèdits per als alumnes que vulguin intervindre en conflictes lleus entre altres companys de classe. Trobo que hi ha aspectes a prendre que poden ser positius per la vida real. Heus ací un resum del que aprenen a la part teòrica:
· ¿Qué és un conflicte?
Els conflictes són situacions en les que dues o més persones estan en
desacord perque les seues opinions,interessos o valors són incompatibles
tal com ells les entenen. En un conflicte juguen un papel molt important les sensacions que tenen les persones implicades ja que poden eixir reforçades ajudant al procés de resolució del conflicte.
En la vida diaria en general,i a l ’Institut en concret es donen situacions de desencontre amb els pares,germans,amics,companys per diversos motius i que poden dur a un greu deteriorament de les relacions si no sabem com solucionar-lo o simplement el deixem córrer.
· ¿Qué és la mediació escolar?
La mediació és un procés pel qual dos o més integrants construeixen, amb l ’ajuda d ’una tercera persona imparcial,una solució consensuada per a un conflicte de relació.La identitat de les persones implicades en el conflicte serà en tot moment confidencial. Els conflictes que es poden resoldre per mig de la mediació escolar són:
· La majoria de conflictes sorgits en la relació de dos membres de la comunitat escolar.
· Les faltes no considerades molt Greus perl Reglament de Règim Intern del Centre i totes aquelles que la comissió de convivencia considere oportunes.
· Els conflictes de la comunitat escolar amb el seu entorn.
Dins d'aquest programa que hem encetat i degut a que és el primer any de posada en marxa dins del centre,ens hem centrat en els conflictes entre alumnes resolts per ells mateixos en un intent d'autoregular les conductes que fan sorgir el conflicte.
· Principis de la mediació. Són entre altres els següents:
· Les parts en conflicte són les que han de trobar la solució.
· La mediació escolar és voluntària.
· Tot el que es diga en les diferents sesions de la mediació serà confidencial, excepte tot allò que supose un encobriment d ’accions dolentes.
· S ’orienta cap al futur i no cap al passat.
· El mediador intentarà equilibrar el poder entre les parts i intercedir per igual.
· Separar el problema de les persones.
Passos de la mediació.
Quan dues persones decideixen iniciar una mediació escolar,se ’ls informa de totes les parts de la mediació.Les parts són les següents:
· LA PREMEDIACIÓ: no es prou de vegades,estar disposat a iniciar una mediació escolar. Els mediadors han d ’analitzar en cada cas si el conflicte entre les parts pot ser abordat per la mediació escolar o que dega derivar-se a la comisió encarregada
del “bulling ”(en aqueslls casos en que el conflicto siga més greu).
· ENTRADA:una vegada que els mediadors han acceptat realitzar la mediació del conflicto,han d ’establir el calendari de sessions per a la mediació.La primera d ’aquestes sessions és simplement una presentació de les parts en conflicte i la presentació dels mediadors.Aquest últims explicaran les parts del procés i les parts implicades les hauran d ’acceptar per iniciar la mediació.
· EXPLICA ’M:aquesta fase la composen una série de sessions en la que les parts en conflicte exposen el que ha ocorregut(cadascun des del seu punt de vista i explicant el que sentiren en aquell moment).Acabarà quan es comprenga el
problema pel qual s ’ha iniciat la mediació escolar.
· SITUAR-NOS:en aquesta fase les parts dialoguen per establir els temes que els duen al desacord.Els mediadors fan una série de preguntes amb l ’objectiu de veure si han entés BÉ el conflicte i preparar-los per a l ’altra fase.
· PROPOSTES:arribats a aquest punt,es dedicaran una o diverses sessions per a buscar solucions al conflicte,es pendrà nota de cascuna de les propostes de les dues parts sense valorar la seua validesa,escollint la proposta que semble més adecuada. És important recordar que els mediadors estan al marge del
procés,per tant no proposen cap solució.
· ACORD:s ’analitzaran per ambdues parts les solucions que han proposat a la fase anterior,elaborant un llistat de solucions factibles.Es fixarà un termini de temps per a la revisió de l ’acord al que han arribat.
· CLOENDA:acabarà la mediació escolar,realitzant els mediadors
un resum del procés,recordant els acords alcançats i donant-los
el contracte de mediació per escrit.Aquest document anirà
signat per els alumnes participants.També deu figurar el termini
de revisió dels acords signats a la fase anterior.
Font: intercentres.cult.gva.es
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
mini-22 |
molt bé!!!
Thursday, December 20th 2007, 12:35 PM
jo he estudiat un credit de mediació dins la integració social, i si és cert, hi ha aspectes q ensenyen en la mediació escolar q són extensibles a molts aspectes de la vida en general, si un jove aconsegueix fer un hàbit de la conducta assertiva(la correcta en cada cas, sense ser pasiu ni agressiu), amb la capacitat d'escolta i d'empatia tindrem a futurs adolescents, joves, adults q saben gestionar els seus propis conflictes i mediar en els altres.
ho trobo un crèdit molt adient amb la realitat escolar q vivim ara plena de violència, absentisme i conflictes en general, entre companys, professors,...
però hi ha molts altres tipus de mediació, no menys important o necessària, com la mediació familiar, matrimonial, d'empresa o entre cultures.
m'ha agradat!!!
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|