Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

Un dels problemes d'Obama. Preguntes -de bona fe- pel sarralenc.

Data dimarts 28/octubre/2008 - 06:43 Icona 726 Data 12

Es que tots els anti-USA volen que guanyi ell. Jo, només per aquest fet, ja apostaria per McCain. Es si fa no fa el mateix que els espanyolistes no paren de parlar malament dels partits nacionalistes catalans i bascos.

La política de Bush ha estat un desastre? Era fàcil fer política als USA després dels atemptats de l'onze de setembre? Pot comportar-se els USA com si no fossin una potència mundial, quan les altres potències, com per exemple Rúsia o Xina són infinitament menys democràtiques?

Jo crec que el problema que tenim els europeus amb els USA és que només veiem els seus defectes i cap de les seves virtuts. Obama, justament,’demostra que es pot arribar als USA. Els europeus, convençuts com estem de la nostra superioritat, esperem que els ianquis ens treguin les castanyes del foc, mentre crítiquem hipòcritament la seva manera de fer.

Una altra cosa que em crida l'atenció és que des d'aquí ens atrevim a veure els presidents dels USA com si fossin poc menys que subnormals. De debò creiem que el país més poderòs del món, el que té les universitats millors del món, agafa el beneitó del poble per a presidir-los?

La presidència del Bush ha estat una de les més complicades dels USA pels atemtats de l'onze de setembre. Si aquests atemptats haguessin estat a Barcelona, m'agradaria veure quina seria la reacció dels progres del país. I, sí, en política econòmica ha errat al no haver fet marxa enrera en les hipoteques escombreries, que va crear Reagan i van continuar el seu pare i Clinton.

Però la cosa és que de la mateixa manera que els espanyolistes volen que guanyi el PSOE o el PP, els anti-americans volen que guanyi Obama.

Sarralenc, Obama no serà caòtic?



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
TomasM-Porta

Buff Vegana

Date Wednesday, October 29th 2008, 10:43 AM

Tornem a estar d'acord. Haurem d'anar al metge!!!! I quin rotllo, no?

Spacer

Picture
Vegana

Sí senyora, no senyora!

Date Wednesday, October 29th 2008, 10:21 AM

Ui sí, l'aigua... però avui em faria mandra posar-m'hi... amb aquest fred!!!i res de sirena... que nedo com les gosses: plaf, plaf, plaf...

Ara no tinc la info que desava sobre els conflictes de l'11-S i la treva d'Euskadi... se'm va fondre el portàtil... i no sóc gaire endreçada fent còpies cosa que ja hauria d'haver après... tot arribarà, ja vaig entrenant pq tot es fon cada dia més ràpid...

Jo tampoc l'hagués mort... quan ho vaig veure em vaig quedar glaçada... per molt malparida que sigui una persona, quan li prenem la vida li prenem tot el que té. I prendre-li tot a algú, em sembla massa. La vida no s'hauria de poder prendre...

Aiii el Walt!!!
Creo que podría volverme a vivir con los animales.
¡Son tan plácidos y tan sufridos!
Me quedo mirándolos días y días sin cansarme.
No preguntan,
ni se quejan de su condición;
no andan despiertos por la noche,
ni lloran por sus pecados.
Y no me molestan discutiendo sus deberes para con Dios...
No hay ninguno descontento,
ni ganado por la locura de poseer las cosas.
Ninguno se arrodilla ante los otros,
ni ante los muertos de su clase que vivieron miles de siglos
antes que él.
En toda la tierra no hay uno solo que sea desdichado o venerable.

(tot i que afirmo que això de "desdichado" no ho va escriure dins d'un laboratori, un circ, un zoo, una plaça de toros, una granja industrial, etc!!! no és que estigui en contra de l'individuocentrisme... és lògic! però no és suficient... crec que cal ampliar els cercles: jo, família, amics, grupalitats, humanitats, vida sencera... sin prisa pero sin pausa...

:)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Però la nostra pàtria antiga

Date Wednesday, October 29th 2008, 9:54 AM

era la mar, abans de que ho fossin els arbres.

I tu debies ser una sirena a la que Neptú va desterrar de l'aigua per turmentar la consciència dels humans.

No sé, em fa gràcia com dius això de l'informació secreta dels quatre grillats. A veure si me'n fas cinc centims i escrivim una novel.la negra.

Sí, jo també penso que qui ha de decidir són els iraquians. Però penso que ara ho tenen més fàcil que amb en Saddam, tot i que jo no l'haguès ejecutat perquè estic contra la pena de mort.

Em sorprén que una llibertària com tu estigui contra l'individucentrisme (o com diantre es digui). Què opines de Walt Whitman? Aquest cap de setmana aniré a buscar llibres de Desmond Morris per a discutir amb tu.

Spacer

Picture
Vegana

què diu què què?

Date Wednesday, October 29th 2008, 8:26 AM

Ho diu gent que estudia qui s'enriqueix a fer perviure conflictes... tipus Euskadi, on quan es va declarar la treva, les empreses de seguretat personal del gent del PP van deixar d'ingressar calers... però aquestes informacions no surten a la llum... per buscar-les has de recòrrer a la contra-info de sempre, dels quatre grillats que ens mirem el món llegint els interessos dels que ens fan anar esquerra-dreta-esquerra-d reta-esquerra-arrrrrrrrrr rrrrrrrr

No sé si la població de l'Iraq està molt contenta amb la invasió... pel que jo llegeixo, com a mínim, han substituït un genocida per un règim devastador... la gent d'allà és la que hauria de parlar per tu i per mi i per totes. Segur. I segur que estàs d'acord.

Per mi "no tenim remei" vol dir que sempre mirem a curt termini, i que deixem que la por i la ràbia i els interessos individuocèntrics ens dominin... però no li dono la culpa al Bush d'això... crec que és cosa d'haver passat de micos frugívors a monos carnivors... jajaja... que m'estic rellegint el Morris!!!

:P

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Qui ho diu

Date Wednesday, October 29th 2008, 8:08 AM

Que Bush i Laden tenen els mateixos interesos? Qui diu que s'han enriquit molt? Vegana, això és com si jo digués que tu ets animalista perquè t'hi guanyes la vida. Hem de ser curosos.

Què vol dir dir la veritat? Aplaudir perquè a l'Iraq hi havia un genocida i ara ja no hi és? Tots tenim la nostre veritat.

Què vol dir que no tenim remei? Ara i aquí -i oblidant aquesta crisi circumstancial- quan s'havia viscut millor que ara? Jo sóc humanista i tu també ho ets perquè defenses una conducta envers els animals que és infinitament més civilitzada que la que tenim, però que en cap cas representa la que els animals tenen entre ells que viuen sota la llei de la selval

Spacer

Picture
Vegana

Dir la veritat?

Date Wednesday, October 29th 2008, 4:41 AM

Que hi ha gent que diu que la família Bush i la Laden tenen interessos comuns? Que s'han enriquit força post 11-S?

A mi el que m'estranya és que no apretin el botó i ens engeguin ja a prendre vent... hi ha companys que fan lluita política que quan m'expliquen la situació del Pakistan, India, Àsia i Orient en general i allò del efecte "simpàtia" i les armes que tenen, pleguen de lluitar i marxen a viure a la muntanya... sota la idea: "no tenim remei... apretarem el botó tard o d'hora".

I la Quarta la farem, com deia l'Einstein, a cops de pedra.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Vegana

Date Wednesday, October 29th 2008, 4:31 AM

Que t'he demanat que facis d'emperadora dels USA. Què haguesis fet tu si haguesis estat en el lloc de Bush. Vaaaaa

Spacer

Picture
Vegana

Demagogia

Date Wednesday, October 29th 2008, 4:21 AM

Com el Richard Gere just desprès dels atemptats, que va sortir en una gala (no recordo de què) dient que la solució no era fer crèixer la mort i el dolor, sino buscanr les arrels dels problemes i solucionant-los per evitar que acabessim totes mortes per la ràbia i la ira. Evidentment va rebre una gran xiulada... però com té els cabells blancs i va de budista (saps que va venir al monestir del garraf? i m'ho vaig perdre!!!) doncs li va suar tot el que li va caure.

No pots deixar la justícia a mans dels agreujats perquè una nova mort mai no tornarà la vida a qui ja l'ha perdut.

I els EEUU abans d'odiar els talibans eren els seus amics. I això em recorda l'Orwell i les "nostres guerres 1984", els ministeris de la pau (o de defensa) de l'amor i de l'abundància i la manipulació que traguem a galet cada dia.

Però tot això costa molt més que liar-nos la manta al cap (o el turbant) i sortir a estossinar-nos. I estaria bé fer un estudi per veure qui ha fet crèixer la seva economia amb la por i les armes... i molt em temo que són els mateixos que creen la por i les armes.

Demagògicament parlant i no tant...

;)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Vegana

Date Wednesday, October 29th 2008, 4:10 AM

Fes d'emperadora. Com haguesis reaccionat si tu haguessis estat la presidenta dels USA durant els atemptats de l'onze de setembre? S'acceta demagògia, però només una mica.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Moltes gràcies Sarralenc

Date Wednesday, October 29th 2008, 3:56 AM

M'agradaria que m'expliquesis l'opinió que et mereix el candidat a vice-president demòcrata. D'ell aquí no se'n parla pràcticament gens.

Spacer

Picture
Vegana

No sóc anti-USA

Date Wednesday, October 29th 2008, 3:56 AM

Sóc anti-imperialista.
I sobretot anti: "In blood we trust"... que em sembla que ha estat la consigna bushera per fer crèixer la por i els calers que ha fet la indústria armamentística... "Més i més persones duen armes per defensar-se de més i més persones que duen armes per defensar-se de més i més persones que duen armes per defensar-se de..."

Bonica manera de viure els quatre dies que ens ha tocat viure: les unes contra les altres, vigilades per mil càmeres de seguretat i desconfiant del teu veí, la teva companya de cua a l'INEM i del que entra en un avió amb un vestit no occidental.

Spacer

Picture
sarralenc

Tens molta raó, Persi!

Date Tuesday, October 28th 2008, 10:52 PM

És veritablement un plaer contestar-te a les teus preguntes, Persi.
Primera:Per començar estic TOTALMENT d'acord amb tu en lo que es
refereix al sentiment de tants europeus anti americans.
"és que només veiem els seus defectes i cap de les seves virtuts"
dius molt acertadament. Jo estic en deute als EEUU des de que hi vaig
anar a estudiar a finals del 40 i principi dels 50. Mai no havía trobat gent
més amable i hospitalaria.Malauradament hi havía discriminació
contra els negres; moderada al nort, molt forta al sur.
Però jo vaig gaudir de les millors amistats i
com diuen avui a Catalunya, un "molt bon rollo". Hi havia un esprit de
"fair play" i ecuanimitat realment envejable.
Segona: veure als presidents dels EEUU casi com a subnormals, té
"certa" explicació. Hi han hagut casos en que els "poders darrera la trona"
sí que han escollit un diguém "manipulable" per fer-li fer el que
els veritables poders volen ( el Bush junior, pot haver sigut un).
Al començament del seu govern tothom deia que Dick Cheney
era el que manava. ¿Quàn hi ha de veritat? qui ho sap?
A vegades el "titella" els hi surt "respondón" com va passar
amb Truman que va aturar al popular y simpàtic "heroi"
MacArthur i el va destituir a la guerra de Korea.
Tercera: tens raó novament. La presidencia d'en Bush ha estat
una de les més complicades per lo del 11 setembre.
El que NO TE PERDÓ (encara que el meu lema és
1-agraïr 2- PERDONAR 3-no tenir por i 4-no odiar)
és haver atacat a Irak EN LLOC DE COMBATRE
BIN LADEN i AL QAEDA!
La guerra de l'Irak li costa als EEUU 10 mil millions de $
al MES. ¿Quans estudiants es podrían financiar els seus estudis,
o quantes families podríen "gaudir" de la seguritat social que ara
NO ESTAN ENCLOSOS?
Quarta: Estiguis tranquil, Persi. En Obama és molt més CENTRAT
del que molts es pensen. N'hi ha que el consideren massa de dretes
perque no és incendiari.Com tothom, algún defecte deu tindre;
però fins els seus adversaris no n'hi han pogut trobar gaires i han
d'acusar-lo de que "no esta preparat" . Demàpassat l' aniré a veurel
a Sarasota, on farà un discurs al Ed Smith Stadium.

Em sap greu no haver traduit el missatge del ex-congresista
REPUBLICÀ que votarà per Obama. A continuació
transcric el missatge "original" en anglès:
"My Choice: Obama
By Charles McC. Mathias Jr. Tuesday, October 28, 2008; A17
In one week, Americans will face a momentous choice. We must decide which of two talented, patriotic individuals is better suited to set the course for the nation and steer it through a stormy sea.
I have known John McCain for many years, even before he was first elected to the House of Representatives in 1982. And like so many other television viewers, I have come to know Barack Obama as he has made his spirited quest for the highest office in the land through this long and unprecedented campaign.
Sens. Obama and McCain have vastly different backgrounds and strikingly different visions of how America should navigate these tumultuous times.
For me, the decision on who should be the next president transcends private friendship or political affiliation.
My decision is based on the long-range needs of our country and which of these two candidates I feel is better suited to recharge America's economic health, restore its prestige abroad and inspire anew all people who cherish freedom and equality.

For me, that person is Barack Obama.
This decision, and this hard-fought race, have been difficult for me.
In 1860, my great-grandfather ran for the Maryland Senate from Frederick on the anti-slavery Republican ticket At the top of that ticket was Abraham Lincoln In 1912, my grandfather rallied to Theodore Roosevelt and the Bull Moose.
Most of the Mathias family has voted Republican ever since.
In 1964, as a Republican member of the U.S. House of Representatives,
I astounded many of my friends and supporters by voting for Barry Goldwater, despite disagreeing with many of his views and despite his lack of support in my congressional district.
I publicly endorse the Democratic candidate for president with a sense of the historic significance of the choice before us all.
I believe that Obama's inspirational leadership, contemplative nature and well-reasoned, forward-looking policies offer our troubled nation a real opportunity to face and overcome its many challenges at home and abroad.
On an array of domestic issues, including health care, education, tax policy, the environment and alternative energy sources, Obama promises a clean break from the recent past and tangible hope for a return to fiscal responsibility, economic security and true environmental stewardship, all of which are essential to restoring our greatness.
Now, Obama must be aware of the hopes that he has raised through his discussion of these issues. Many people will rightly take his words as his commitment and will judge him accordingly.
On the international front, his thoughtful and responsible approach to extricating our troops from Iraq, reallocating our finite resources elsewhere in the war on terrorism, and reviving effective use of our diplomatic corps all warrant our support.
To be successful in these endeavors, Obama must be an active student of history. In attempting to bring peace to the Middle East, for example, he should recognize that the United States has played a role in the region since Franklin Roosevelt went to Saudi Arabia to meet with King Abdul-Aziz.
Obama must appreciate that he is not writing on an empty page and will need to be sensitive to that which has come before him.
Obama represents the better choice to successfully address the issues that dramatically affect the health and well-being of our nation today.
The fact that he is also a black American adds special significance for me as someone who was witness to and participated in at least a part of the past century's discourse on civil rights.
Throughout my career in public office, I was involved in the effort to come to terms with our country's troubled history of race relations.
I am proud to have helped enact several of the landmark civil rights laws that have been the cornerstones of our national response to the inequities perpetuated by racism.
This is a moment in our national life that could scarcely have been contemplated at the beginning of my career, and one that I believe our country should savor.
This election is a milestone in the journey of our society to greater openness and flexibility, qualities that will serve us well as we confront the global challenges of the 21st century.
In these extraordinary times, Barack Obama has made a better case for why he is the right choice for president.
He has earned my vote.
The writer, a Republican, represented Maryland in the U.S. House from 1961 to 1968 and in the U.S. Senate from 1969 to 1986"

PERDONEU ME L'ANGLES i lo llaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3862 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1928 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1896 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1902 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1835 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1906 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1955 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1985 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1873 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1857 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1915 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1799 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1864 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1933 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1923 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1906 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1872 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1987 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1888 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1913 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1844 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1895 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1952 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1907 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÃ’ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1848 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1935 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1882 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1778 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1927 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1861 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 2002 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1812 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1934 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1955 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1864 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1826 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1795 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1897 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1809 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’ESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1835 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1869 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1903 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA D’ERC
  Data 10/12/15 Icona 1977 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Títol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1876 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1862 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALGÚ ENTÉN EL QUE ESTÀ
  Data 22/11/15 Icona 1968 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1741 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer