|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
Contra els drets dels animals o contra Vegana IV
divendres 24/octubre/2008 - 03:42 506 14
I. La teoria és que els animals només cacen per menjar. Malgrat això els meus pares tenien gats que caçaven ratolins i no se'ls menjaven. Els torturaven fins a la mort. La meva gata, com que a casa no hi ha ratolins, fa una cosa semblant amb els insectes. I crec que faria quelcom semblant amb els ocells. Al poble on vaig hi ha gossos que es dediquen a matar gats i no els devoren. No sé. Potser és que jo m'imagino coses que no són però cap d'aquests essers després de ser tan maltractat com un brau a una cursa de braus -que en absolut defenso- ha resucitat.
II. Vas dir que estaves d'acord amb la caça quan fos necesària per la subsistència. Però les granges han estat necesàries per a la subsistència de la humanitat bona part de la nostra història. I, de fet, no és pot dir que tots els països del món tinguin el sistema de producció nostre. No sé si els països d'Àfrica que tenen ramats estan legitimats o no per a tenir-los. No sé si els tenen els mongols que em sembla que viuen a les estepes. A partir de quin moment perdem aquest dret?
III. Totes les animales tenen els mateixos drets segons tu. Te els mateixos drets -des d'un punt de vista humà- un home que un mosquit? Un mosquit que un microbi? I, si és així, quan un mosquit vol picar-te com reacciones a la seva amenaça amb generositat i empatia o com?
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
Vegana |
jajaja... el Desmond és la hòstia!!!
Saturday, October 25th 2008, 2:36 PM
Sí és clar les mosques... sino que en fariem de tanta merda com produim... però per damunt de tot els virus exterminadors... que com deia el Montalban, regnaran finalment per damunt de les humanes...
Molt bé Persi, ara ja sabem que estem en desacord. Que tu penses una cosa, jo una altra i segurament una altra humana no deu ni pensar res sobre el tema. I el món continuarà girant i hi haurà gent naixent i palmant-la en aquests moments i poca cosa més (a sí, que guanyi el Barça avui, plis).
Ei, el del Mono Desnudo és el Desmond Morris... i diu que:
“ (...) a pesar de nuestros grandes adelantos tecnologicos, somos un simple fenómeno biologico. Por muy grandiosas que sean nuestras ideas y por muy orgullosos que nos sintamos de ellas, seguimos siendo humildes animales. (...)
Mucho antes de que nuestra población alcance los niveles de superpoblación, habremos quebrantado un numero tan grande d las normas que rigen nuestra naturaleza biológica que nos habremos derrumbado como especie dominante.
Tendemos a dejarnos llevar de la extraña ilusión de que esto no ocurrirá jamás, de que hay en nosotros algo especial que nos sitúa por encima. Pero no es así. Muchas especies interesantes se han extinguido en el pasado, y nosotros no constituimos una excepción”.
O sigui que: creixeu i multipliqueu-vos!!! :)
(va, que algunes ja contribuim a la no extinció de l’espècie humana no reproduïnt-nos!!!!)
:P
|
|
Vegana |
Patiments...
Saturday, October 25th 2008, 11:52 AM
Si una cosa no té capacitat de patiment (com ara, fins on sabem, jaja un moble) està clar que no cal que regulem els drets i deures sobre el seu patiment (està bé que ho fem sobre el decreixement i el reciclatge).
Està clar que tots els bitxos que tenim sistema nerviós tenim capacitat de plaer i dolor, i a no ser que siguem masoques, tendim a buscar plaer i fugir del dolor.
Està bé que regulem en el sentit de minoritzar o anular el patiment que fem sofrir a les altres.
Cert, els mamífers ens assemblem moltíssim (has llegit El mono desnudo?)
Ja et vaig explicar que les senyores que vesteixen la pell de les foques mortes acostumen a no preocupar-se ni de les nenes ni de les foques... perquè li demanes a un col·lectiu determinat que es preocupi de tota la feina que hi ha per fer al món mundial? Deixa que qui estigui prioritzant a la seva vida la lluita pels drets dels immigrants ho faci. Que segur que ho farà molt millor.
I ens demanes “Què és més important” i jo em pregunto:
Una nena maltractada o un nen maltractat?
Una dona maltractada o una vella maltractada?
Una truja maltractada o una gallina maltractada?
Una gossa maltractada o una dona maltractada?
Que maltractin la teva dona o la germana de la senyora que viu a la urbanització de les parellades, carrer gavina voladora número 13, de santa quiteria de totes les santes màrtirs, circumscrita a badajoz?
Doncs crec, que des de la visió individuocèntrica que tenim, per a cada una d’elles, el seu maltractament, el que pateixen, és el més important del món. Perquè és el que pateixen.
Si posem l’èmfasi en evitar els maltractaments, no cal que ens posem a mesurar els patiments i la importància que per a tu o per a mi o per a elles tinguin.
Tan senzill com això :)
|
|
Poetigat |
?
Saturday, October 25th 2008, 7:55 AM
De veritat no entens que un brau té un sistema nerviós central més desenvolupat que un mosquit, i, per tant, més capacitat pel gaudí i patiment que un mosquit? No puc entendre que no ho entenguis.
Cada animal inclòs l'humà "raona" de manera diferent. No crec que cap animal tingui la capacitat de ser cruel i gaudir-ne, això és una sofisticació purament humana. Poser algun goril·la, orangutà o ximpanzè, no ho sé.
Hitler era vegetarià, li agradava Wagner, era alemany i portava bigoti. I què? Què té a veure això amb la resta de vegetarians, de gent que li agrada Wagner, d'alemanys o de gent que porta bigoti?
|
|
TomasM-Porta |
Jo penso
Saturday, October 25th 2008, 6:55 AM
Que sí que poden distingir el bé i el mal i que, per tant, tenen una moral.
No entenc perquè torturar gossos i gats està castigat -i hi estic d'acord que hi estigui perque és una conducta antisocial- i torturar insectes no. Qui es dedica a arrencar-els-hi les ales o a cremar-los no mereix un càstic?
Jo ja he dit que vull que es produeixi prou carn per a que tingui un preu assequble i a l'hora que els animals visquin el millor possible. Crec, a més, que és la postura de la llei catalana.
Hitler també era vegetarià. I el problema que se uns planteja és si se li dóna més importància als animals que a les persones o no. La teoria de la relativitat és un fet científic, mentre que aquí parlem d'ideologia, per tant la comparació no em serveix. Tu poses l'accent en el dret dels animals i sembla que deixis la lluita per l'alliberament de les persones a segon terme. Hitler adorava els animals i exterminava els jueus. La transversalitat quan cau en aquests relativismes crec que no és acceptable.
Es evident que si la gent pateix fam és culpa de la mala distribució dels recursos o de la manca de recursos. Jo, que no admeto que els animals tinguin drets, tampoc admeto que tinguin la culpa de res. Però això de que tots podríem viure dels vegetals - a banda que seria una imposició- es discutible.
Pel que fa a mi, als McDonalls i similars m'hi trobaràs poc. Deixa'm fer una mica d'humor negre: estic totalment en contra de fer porqueries amb la carn dels animals....
|
|
Vegana |
Les gates que conviuen amb mi
Saturday, October 25th 2008, 6:01 AM
fan això (i algunes se les mengen) i també cacen ratolins i tota cuca que bellugui.
Jo no dic que no existeixi la crueltat en els altres animals. Dic que les humanes (i altres animals) som éssers amb capacitat per distingir el bé del mal que els fem a les altres.
Tampoc no dic que per a tenir cervell o empatia calgui anar a la Universitat (de fet em sembla que no és requisit indispensable ni una cosa ni l’altra)
No sé si la teva gata coneix Nietzche. Crec que no li cal.
No. Al CP només intentarem que condemnin la gent que viola una mastina del Pirineu, que tanca els cavalls que ja no li serveixen a l’estable sense donar-los menjar fins a que perden el 75% del seu pes i algú ho veu i ho denuncia als mossos i els cavalls se salven o no, o que penja els galgos tocant el piano si no serveixen per caçar, a la gent que tortura gats i ho penja del YouTube, a la gent que entra als refugis a robar gossos per a servir de carnada a l’entrenament de gossos de baralla, a la gent que ruixa amb benzina una galga i li cala foc, a la gent que abandona els seus gossos després de la temporada de caça perquè li surt més a compte comprar-ne de nous la nova temporada que mantenir aquests tot l’any, entre altres boniques coses que fem les humanes amb els animals domèstics. I sí, es demanen casos de presó en alguns supòsits pq hi ha estudis que diuen que gran part dels maltractadors d’humanes tenen historial de maltracte amb animals.
I de fet hi ha hagut proves pilot en alguns llocs per rebaixar l’índex de violència domèstica contra les dones i els nens que consistien en introduir un animal domèstic al nucli del conflicte. I funcionava, és clar. El maltractador continuava exercint la violència, en el 90% dels casos contra el gat o el gos que havia estat introduït a la llar.
De menjar porc se’n fan un tip a Àustria, per això va ser una de les primeres lluites que van engegar, la lluita contra les estabulacions de per vida (t’imagines el que ha de ser viure sempre dret en una gàbia sense ni poder-te donar la volta ni jeure?)
La provocació:
El moviment animalista és transversal. Abasta des de grups fora del sistema (grups o individus que fan acció directa) fins a l’extrema dreta.
Invalidar el veganisme, l’antiespecisme, el sensocentrisme, el gaiacentrisme, l’interespecisme, o tants altres moviments com hi ha donant-li voltes a les idees, pel fet que la BB sigui del F/N, és com si jo et digués que no crec en la teoria de la relativitat pq la va pensar un carnívor (ai, no, que també era vegetarià i creia que la humanitat no és gran cosa!).
Tu estàs a favor del benestarisme, i a mi em sembla un camí pragmàtic pel tema de les granges.
Crec que és pecat mortal oblidar que si la gent pateix fam ara o abans, no és per culpa dels animals, sinó de les humanes. De com ens organitzem i de com repartim els bens i sobretot els recursos per continuar vivint: aigua i menjar.
Un món vegetarià dóna per tothom. Un món de McDollars no.
|
|
Vegana |
Molt bé
Saturday, October 25th 2008, 4:52 AM
Esteu discutint grans temes del moviment animalista que, com tots els moviments abolicionistes de l’esclavitud, té punts de vista diferents i diferents camins per caminar.
Persi, ho fas molt bé, però com ja li he dit a una persona amiga del Xat, fa tants anys que m’estic partint la cara pel món, fins i tot en xats taurins, que he hagut d’estudiar molt per tenir respostes per a gairebé tot. I segueixo estudiant i proposant reformes per tal que els grups polítics modifiquin el Codi Penal i formant part d'assemblees que promouen Iniciatives Legislatives Populars i elaborant programes d'estudi per a l'aplicació correcta de la Llei de Protecció i tantes altres coses que ja et pots imaginar.
Els gats cacen ratolins que no ingereixen (de fet, això ha estat la seva perdició, ja que els hem volgut al nostre costat com a biocontroladors tot i que no són animals domèstics)
Pq no són domèstics?
Doncs pq NO tenien cap problema evolutiu al que enfrontar-se en estat salvatge.
Pq NO necessitaven dependre de les humanes per sobreviure.
Pq NO van patir les ràpides adaptacions genètiques que els havien de separar de les dels seus ancestres salvatges.
Les gates parides cacen i duen animals vius a la gatera per tal que els petits aprenguin a caçar i matar. Pura supervivència.
La cacera i mort i no ingesta és el mateix. Entrenament muscular, visual, de reflexes... una cosa similar al “mantenir-se en forma per sobreviure”.
Té una gata parida un concepte ètic i empàtic sobre el ratolí?
Fins on sabem, no.
Té un torero que està veient com un brau s’està ennuegant amb la seva pròpia sang que li brolla pel nas i per la boca un concepte ètic i empàtic sobre el brau?
Fins on jo sé, no. I fins on m’han explicat els taurins, tampoc. I no volen tenir-lo pq consideren que són superiors al brau. (si els demanes que si són èticament superiors al brau et diuen que sí que sí, que evidentment, perquè són humans)
Cap de les dues en fa una qüestió ètica de la mort de l’altra. Una ho fa per entrenar o ensenyar i l’altra per guanyar diners i popularitat o vés a saber per quins motius psicològics que desconec.
Tu dius que les granges industrials són necessàries per al manteniment de la humanitat.
Jo dic que les granges industrials són necessàries per al manteniment de la tortura, per a enriquir unes quantes, i per a crear taxes de colesterol altíssimes en la població del primer món (que seran rebaixades mitjançant medicacions que donaran diners a les mateixes multinacionals que treuen diners de les granges i que a sobre mantindran el sistema de desigualtats entre el primer i el tercer món, ja que amb tota la proteïna que donem als animals de granja es podria alimentar de forma vegetariana a tot el planeta humà –visqui al continent que visqui-). I copsa el sentit ètic i humanitari que defensen algunes vegetarianes per a seguir aquesta dieta.
Els pobles que pasturen animals per a menjar-se’ls tenen un sistema més benestarista pels animals que el que usem nosaltres en les granges industrials. Si em demanes per les idees et diré que sóc alliberacionista. Si em demanes pel camí que camino et diré que estic estudiant i que aviat marxaré a Àustria a continuar-ho fent i a aprendre com aquella gent ha fet tants avenços en tant poc temps.
Hi ha animalistes que creuen que, com a animals que som, hem de reaccionar amb violència davant qui sigui (animal i/o humà) si ens sentim atacades. Hi ha diferència entre l’atac d’un mosquit i el d’una lleona? Segur. Cal matar mosquits o lleones? Depèn de la situació i ningú jutjarà un altre per fer-ho i sobretot en una situació de pura supervivència, només les humanes fem coses tan absurdes com no entendre que una dona no pugui defensar-se davant d’una violació (i la condemnem socialment per no haver-s’hi resistit) i en canvi trobem tant normal no resistir-nos a que ens atraquin (i tots ens posicionem amb les víctimes).
Vols saber si mato mosquits?
Dormo amb mosquitera (que fa la delícia dels gats que, com saps, són animals que sempre estan al costat contrari del que volen estar)
Vols saber si mai he matat un mosquit?
Sí señoria, yo confieso.
Hi ha animalistes que defensen que, com és el sistema nerviós el que ens confereix les qualitats de patir i gaudir, cal establir mecanismes ètics sobre tots els animals (humans i no) per evitar que pateixin tant com sigui possible fer-ho (és evident que no podem evitar el patiment psicològic d’una persona enamorada i no corresposta, tant com és evident que podem evitar el dany físic d’una gallina obligada a viure sobre les seves pròpies femtes, tancada en una gàbia amb altres cinc gallines, amb el bec tallat en una guillotina, desplomades per l’estrès, amb llum artificial tot el dia, sense poder-se rebolcar en la terra com fan per instint, tota la seva vida... fins que deixen de pondre, és clar, que llavors, com viuen dins d'un sistema de producció, les maten.)
I ara una cita per a que vegis que no sóc l’única que dubta sobre que siguem lo “muy muy de lo más más” de la vida a la Terra
“Me gustaria un concurso de todos los animales más o menos irracionales y racionales de nuestro planeta, con derecho general a voto y prenda.
Y me gustaría, sobre todo, ver cuantos animales humanos y no humanos votarían para el premio al hombre”
Juan Ramón Jiménez
|
|
Poetigat |
...
Friday, October 24th 2008, 8:46 PM
No, la raó no és instint... Tranquil, si tant et preocupa el tema, no matis mosquits tampoc, jo de fet no els mato si no emprenyen gaire, però és evident que hi han diferents graus de consciència entre el animals... Et garanteixo que un brau té més consciència que un mosquit, em prens el pèl fent preguntes com aquesta o què?
No, ja no menjo carn, però encara menjo peix, de moment...
Estem molt a prop en consciència a qualsevol animal terrestre mamífer, no cal ser etòleg per adonar-se'n, només cal haver conviscut amb ells minimament, o haver escoltat els crits que fan a l'escorxador.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|