Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Vegana ha escrit 239 articles i te 3188 comentaris. L'últim article ha estat fet el 24/05/12

perfil de'n(na) Vegana | àlbum de fotos de'n(na) Vegana

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Vegana

Espai
 

"Mientras los niños de Cuba...

Data dilluns 20/octubre/2008 - 04:00 Icona 724 Data 19

pasen hambre, que le den por el culo a las focas”. La frase no és meva, és del Juan Echanove, aquell actor amic del Serrat i la Belen i el Sabina i companyia.

Quan vaig veure-la per escrit en un diari, curteta que és una molts cops, vaig voler investigar quina era la relació que tenien les foques en fer que els nens i nenes de Cuba passessin gana (ja sabeu que, a vegades, les humanes culpem altres animals de coses que fem nosaltres, com ara culpar els peixos grans o les foques d'acabar amb la pesca... mentre les humanes usem mètodes que semblen més per acabar amb tot que per mantenir l’equilibri, com ara usar radars per localitzar bancs de peixos, capturar grans, mitjans i petits i no deixar-ne cap per a que es reprodueixin i n’hi hagi d’aquí a poc temps, pesca d’arrossegament, captura de tot tipus d’animals indiscriminadament i llançament per la borda dels que no ens “interessen” un cop morts o agonitzant, captura de taurons per tallar-los les aletes i tornar-los a llençar –tot menys les aletes- al mar, etc.)

Però, per un cop, les foques no tenien la culpa de tot...

Així que el que vaig pensar que el que realment volia dir l’Echanove era:
“Mientras los niños (i niñas, suposo) de Cuba (i d’altres llocs, espero) pasen hambre, que les den por el culo a las activistas que defienden a las focas”.

Y llavors, seguint aquest raonament, vaig pensar que l’Echanove també estaria d’acord amb les afirmacions següents:

”Mientras las mujeres sean discriminadas en el trabajo, que les den por el culo a los niños que estudian en barracones”

“Mientras los niños del tercer mundo se mueran de hambre, que les den por el culo a las mujeres que reclaman sus derechos en el primer mundo”

“Mientras que a las jóvenes les sea imposible mantener su puesto de trabajo cuando paren, que les den por el culo a las viudas que piden cobrar su pensión”

“Mientras que los cirróticos no sean trasplantados, que les den por el culo a los que esperan un riñón”

“Mientras las niñas en China sean abortadas por ser hembras, que les den por el culo al Niño-Medicamento y a su hermano y a los padres y a todo el dinero público que se han gastado para encontrar un donante”

O sigui, resumint, que també demanaria que li donessin pel cul a aquelles activistes defensores de causes justes que no estiguessin lluitant (com ell? Ves a saber!) en les causes que ell considera prioritàries o més del seu gust...

Però crec que, al món, que és com una casa enorme on hi som totes, hi ha molta feina per fer, i és molt millor que mentre unes es dediquen a netejar el menjador (posem per cas demanar que les nenes no morin a grapats de gana cada dia) unes altres netegem el water (posem per cas que les foques petites no morin a grapats cada dia per fer-ne abrics per algunes que no necessiten, precisament, cap altra pell que la pròpia), unes altres facin la cuina, i així, entre totes, endreçarem abans i no ens tirarem els plats pel cap (que d’altra banda, després tocarà recollir).

Clidice, crec que t’equivoques quan dius que es fa tan poc pels humans i tant per les altres “coses” (i suposo que aquí hi poses els altres animals)... Només cal veure la de milions d’euros que entitats públiques dónen a Oxfam i altres entitats (que mai no són suficients i que jo preferiria que donéssin, p.ex, a Entre Pobles).

I aquests diners no són suficients pq no canviem el sistema que fa possible que es mantinguin les desigualtats... i que algunes ONG’s reprodueixen quan van a fer “salvaments” al 3r món.

La cooperació internacional amb el tercer món està plena de jovent, igual que totes les lluites possibles... suposo que és perquè allà hi ha energia i ganes de fer coses... La cooperació econòmica del 1r cap al 3r món és plena de classe mitja (fonamentalment dones d’entre 30 i 60 anys). La cooperació econòmica per les causes animalistes només abasta un 0,9% del total de donacions que es fan per les “causes solidàries”.

Moltes animalistes venim de moviments socials, i ara dediquem els nostres esforços a aquesta lluita perquè hem descobert que és l’últim esglaó de totes les lluites, el més abandonat, el més soterrat, el més dur, el de les que no tenen veu pròpia per alçar pq parlen idiomes molt diferents dels nostres i (tot i que no és gaire complicat, no les volem/podem escoltar sense sentir un brogit molt gran dins nostre que ens fa caure moltes de les estructures que ens conformaven)... i les animalistes som molt poques comparat amb lo poques que ja són les que composen les altres lluites.

I a més, és el més antisistema, perquè suposa un canvi de punt de vista radical de tot el concepte de viure.

Jo no vaig insinuar que l’extinció humana voluntària fos una gran cosa. Jo us vaig penjar un bloc on hi ha un moviment d’una gent amb idees antiespecistes, que creuen que el concepte d’injustícia, de tortura, de domini... és un concepte a exterminar/abolir, sigui qui sigui el subjecte que ho pateix.

I jo m’ho crec, i ho crec pq no crec en el dolor de les espècies i sí dels individus que les formen. Per mi, fer néixer més humanes no té cap relació directa amb solucionar els problemes que ja tenim (més aviat al contrari).

Jo sóc antiespecista, al contrari que tu, que et sents fortament lligada a un sentiment de pertinença a la teva espècie igual que altres se senten lligades a sentiments de pertinença culturals-lingüístics, o nacionals, o de classe, o de sexe... i en fan la seva prioritat de manera d’estar al món... I això del antiespecisme, t’ho exemplificaré amb un supòsit:

Si es cala foc a casa meva i em donen a triar entre salvar-te a tu o a, posem per cas, el Pinochet (al cel sigui, jajaja), tinc claríssim que et triaria a tu.
I posades a triar entre el Pinochet i la Kimba (la gossa que conviu amb mi), salvaria la Kimba.
No crec que el Pinochet, pel fet de ser humà, sigui millor que la Kimba, i per tant, actuaria en conseqüència.
I et demanaràs, i entre la Clidice i la Kimba, a qui triaria la Vegana?
Doncs així, sense veure el foc i creient-me molt valenta, intentaria treure el millor del meu cervell i del meu impetu salva-lo-todo per treure a totes dues... i sinó, intentaria que el meu cos preferit, el dels bombers, fes una actuació memorable i posteriorment en sorgís una bonica relació amistoso-sexual de l’experiència amb el més eixerit, simpàtic, intel·ligent i guapo de tots...

No sóc cap santa persona. Només prenc les decisions que em semblen millors per a mi. No puc dimitir de ser humana, només puc humanitzar les meves decisions sota els criteris que em semblen més correctes, i a mi, el fet de pertànyer a una espècie o a una altra, no em sembla tan rellevant com a tu.

;)



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
rdk

la ostiaaaa...

Date Wednesday, October 22nd 2008, 10:33 AM

quin bloccc, pq l'hauré obert???, fa una hora q llegeixo (es q soc justet ), em quedo amb la opinió de la misselvis.
Vegana q per moment he desitjat q s'et cremes la casa, ja m'he vist de bomber formos salvant vides a tort i dret, i fent flipar a la vegana, jejeje.

Que sapigues q si s'aplica la llei, l'ordre de prioritats a salvar seria, vides humanes, bens materials, i medi ambient (on s'inclouen els animals) en últim lloc. tb es veritat q les lleis son fetes per humans q tenen molts bens. i q altres humans dels q no fan lleis tampoc les compleixen totes, be de fet no conec ningú q compleixi tota llei vigent.
Cli. no et desesperis q en el fons esteu bastant al mateix lloc, totes veieu q la cosa no xuta be i q voleu q canvii per tal de millorar.

Spacer

Picture
Vegana

Misselvis, Poeti, Dopo i Cli...

Date Monday, October 20th 2008, 9:03 AM

Misselvis,
esssssasssstament... no és incompatible!!!

Poeti,
Em dones més feina o què? Jajaja... ja faré el bloc sobre “per què parlo des del gènere femení, tot i que sóc una dona?” jajaja

Dopo,
No és que m’interessi especialment el que digui aquest o altres personatges... és que per sort o per desgràcia, les humanes ens fixem molt en el que diuen els famosos, i podem repetir com a lloros les absurditats més diverses... així, desprès és molt més fàcil que se t’acostin senyores vestides amb abrics de pell davant d’una taula informativa al carrer mentre passem vídeos de com maten a les foques al Canadà i et diguin:
-tu lo que tendrias que hacer es ir al áfrica a salvar niños (o dedicar dinero a salvar niños).
I la resposta meva:
- si me dice usted cuantos ha salvado este año, le prometo que yo el que viene salvaré el doble.
I llavors acostumen a dir-te “hija de puta” per més fines que semblin, perquè llavors són conscients que a elles, els nens i les foques, els importen igual de poc i queden retratades en una foto poc afavoridora.

I al final cansa que sempre tinguin el mateix raonament estúpid i tancat i que no fotin un brot i vinguin a dir-te el que has de fer tu amb tants pocs arguments que les veus a venir i ja penses: “mira, aquesta és la que aquesta tarda em vol enviar a l’Àfrica”!!!

Res, Dopo, tu a la teva, que si no et compres un abric de visó o de foca per fer escalada ni per venir a insultar-me a una taula informativa, a mi ja m’està bé, però estic segura que un dia m’estamparàs una firmeta en un full de signatures (que no et costarà gaire i a mi em farà molt feliç :)


Cli... mira, et passo un fragment d’un llibre del Roger Fouts “Primos Hermanos” per tal que comencis a recaptar informació (La Washoe creus que era "conscient" del significat de la paraula “mort” com ho puc ser jo?)
:P

(...) Una de nuestras voluntarias más veteranas, Kat Beach, me comentó en una ocasión que, cuando conoció a Washoe, le asombró el hecho de que un chimpancé fuera capaz de comunicarse por medio de un lenguaje humano, pero, tras conocer más a fondo a los chimpancés, lo que más le sorprendía era el propio contenido de los mensajes de Washoe.

En verano de 1982, Kat estaba embarazada de pocos meses y Washoe, que sentía verdadera fascinación por su vientre dilatado, no se cansaba de preguntarle por el “bebé”.

Por desgracia, Kat sufrió un aborto, y durante varios días no acudió al laboratorio. Cuando por fin se reincorporó a sus funciones, Washoe la saludó afectuosamente pero luego se alejó para hacerle saber que estaba molesta por su ausencia.

Como sabía que Washoe había perdido a dos de sus hijos, Kat decidió contarle la verdad. Cuando le dijo “Mi bebé murió”, Washoe clavó los ojos en el suelo. Luego buscó la mirada de Kat y, llevándose la mano a la mejilla, justo por debajo del ojo, hizo el signo “llorar”.

Según diría Kat más tarde, aquel sencillo signo le permitió conocer a Washoe mejor que otras oraciones más elaboradas. Aquel día, cuando Kat se disponia a volver a casa, Washoe no quería que se marchara, y le pedía una y otra vez:
“Por favor, persona, abrazar”.

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Monday, October 20th 2008, 8:49 AM

que consti que us llegeixo eh? però es que el vostre cervell és mot gran, hi ha gent per tot tu si n'hi ha que volen salvar foques o tigres doncs em sembla molt bé, això no vol dir que les persones el simportin un pepino, i si a sobre vols ajudar a part dels animals a persones, doncs no es incompatible no?

Spacer

Picture
Poetigat

Teoria de la relativitat

Date Monday, October 20th 2008, 8:20 AM

Clidice, és clar que el bé i el mal són relatius, i l'ètica és variable, tot és relatiu i variable en el fons, però això no ens impideix pas treure conclusions ètiques vàlides raonables i mirar d'aplicar-les. Jo no em puc llevar un dia i matar o torturar algú perquè estic de mal humor i perquè tot és relatiu. Jo he arribat a la concusió ètica raonable que matar i torturar està malament, i que és millor fer el bé que el mal, i per això, per més de mal humor que estigui, no mataré ni torturaré a ningú. Tot seria tan senzill com aplicar aquest principi tan raonable als animals també.

Clidice i Vegana m'ho passo pipa amb les vostres discusions!

Vegana, una dia per fer-te la punyeta i no donar-te sempre la raó en tot, discutiré amb tu això del llenguatge políticament correcte. En certs contextos es pot dir home, i això inclou l'home i la dona, és correcte gramaticalment parlant i no crec que ningú s'hagi de sentir ofès. M'agradaria que fessis un bloc justificant perquè sempre poses el persones al davant i així empres el femení generalitzant. Recorda que amb els animals no els hi pots posar persona, i si els poses a tots animals, que és masculí, i llavors dius els "animals gats", per exemple, llavors has d'emprar el masculí.

Spacer

Picture
Dopoulus

i de veritat

Date Monday, October 20th 2008, 8:00 AM

a algu li preocupa el que pensi l´echanove,o sigui,en serio?I les frases tenen normalment un context,que ja sé que deus haver buscat,però jo no el veig,només veig la frase i aleshores no valoro.I em sembla fantastic que algu com tu es preocupi tantissim per tota la fauna,perquè així jo ja penso(molt de tant en tant eeee,no fos cas que em poses malalt),coi,si ja està la vagana en ello,aleshores no fa falta que jo m´hi entretingui,gracies per evitar que ens carreguem d´altres amb els animals,si de cas el que seguirem fent es carregarnoslos però com sempre,sense empatia.

Spacer

Picture
Clidice

així doncs

Date Monday, October 20th 2008, 7:28 AM

a partir de les teves premisses em reservo la meva opinió fins que recapti informació veraç i objectiva per part dels animals amb qui em relaciono. Així podré tenir tots els punts de vista respecte a què cal fer amb la humanitat, suposo que ells hi tenen més a dir. No cal dir, també, que a partir d'ara abandonaré tots els meus estudis d'Humanitats per dedicar-me exclusivament a les monografies editades per persones no humanes. Evidentment després em suicidaré, per tal de ser coherent. Ah! per cert, com que aquest xat no té cap mena de mèrit, és humà per tant absolutament menyspreable, d'una evident intel·ligència inferior, a partir d'ara em connectaré únicament amb éssers vius no humans. A reveure, o no :)

Spacer

Picture
Vegana

No humanitzo els corbs,

Date Monday, October 20th 2008, 7:23 AM

Si l'ús de les eines i/o la seva construcció va ser durant un temps una característica que ens feia especials i intel·ligents a les humanes, i la Jane Goodall va trencar quan va demostrar que els goril·les i ximpanzés també usaven, i ara altres científiques trenquen demostrant que altres animals també poden usar pensaments abstractes per a resoldre coses... no crec que sigui humanitzar-los, sino més aviat ampliar els subjectes que poseeixen intel·ligència segons les definicions que en fem.

Ara, si les anem canviant com ens convé, per deixar-los sempre fora, doncs no ho trobo just.

Tipus: per ser intel·ligent s'ha d'acomplir tot l'exposat però, a més, no tenir ploma.

ejjj que... som d'una manera
:P

Spacer

Picture
Clidice

tot el que tu vulguis estimada

Date Monday, October 20th 2008, 6:58 AM

però si ens sortim de paràmetres la discussió perd sentit, jo no puc parlar amb la meva intel·ligència humana amb un corb, i mira que a vegades ho he intentat després d'un excessiu consum de psicotròpics. Però entenc que la defensa de l'alteritat no passa per humanitzar les bèsties.

No faig més que repetir que la intel·ligència no ens fa millors ni superiors, senzillament ens fa conscients. Això implica adonar-nos que les nostres decisions afecten a les altres espècies i al planeta sencer. Hi ha molts animals que han estat la causa de l'extinció d'altres animals i encara és hora de què n'hagin estat conscients.

Intel·ligència i consciència són humanes, els altres animals en poden tenir petites dosis en distints graus. Això no implica ni bondat ni maldat, és un fet i negar-ho és negar l'evidència, és traslladar el debat a una zona surrealista que no crec que sigui productiva. En tot cas una zona en la que jo m'hi nego a jugar. Diga'm seriosa. :)

Spacer

Picture
Vegana

jo no vull tenir raó...

Date Monday, October 20th 2008, 6:45 AM

només vull trencar conceptes... per tal que hi capiguem més a dins...

per cert, demano excuses si el col·lectiu gai s'ha sentit ofès al llarg del bloc... com diu el meu amic Polski, quan parlem de donar pel cul en sentit ofensiu hauriem de dir: "que et donin malament pel cul", ja que per a molts homos i molts heteros, la pràctica no és negativa tot i que usem el concepte per fer-ho creure.

(Cli, que sóc un/a bitxo/a i no me'n puc estar!!!)

:P

Spacer

Picture
Clidice

si ens posem sofistes

Date Monday, October 20th 2008, 6:24 AM

val més que trenquem les cartes, així sempre tindràs raó. Tiro la tovallola :)

Spacer

Picture
Vegana

seguint al diccionari

Date Monday, October 20th 2008, 6:17 AM

Però les definicions les fem les humanes, a la nostra conveniència! Per això, llegir el diccionari pot ser una font de profunda diversió...

Definició d’intel·ligència segons el diccionari que tinc sobre la taula:
1.- acció d’entendre alguna cosa, comprensió.
2.- facultat o capacitat de l’home (de la dona no diu res, jaja) per a comprendre el món de les relacions i prendre’n consciència, per a resoldre situacions noves mitjançant unes respostes també noves o per aprendre a fer-ho.

Bé, la definició 2 ja exclou a la resta dels animals (jo inclosa). O sigui que és la que trencaré amb un exemple per entrar-nos a totes (també a mi ;)

Un còrvid, que vol trencar una nou i es posa al damunt d’un semàfor, la deixa caure a terra, espera que els cotxes hi passin per damunt, espera que els cotxes es tornin a aturar, llavors vola cap on està la nou oberta, menja el que hi ha dins, i torna a enlairar-se tan bon punt veu que els cotxes remuguen per engegar la marxa altre cop, és un animal intel·ligent (tot i que no sigui un home!).

La resta d'ocells que veuen com de bé li ha funcionat al company, i que fan el mateix, han entés la relació de deixar caure la nou i poder menjar, han pres consciència de la causa-efecte i surten a gaudir del seu nou "trencanous"

;)

Spacer

Picture
Clidice

paraules i conceptes

Date Monday, October 20th 2008, 6:06 AM

intel·ligència

Facultat o capacitat de l'home per a comprendre el món o de les relacions i prendre'n consciència, per a resoldre situacions noves mitjançant unes respostes també noves o per a aprendre a fer-ho

ètica

Ciència filosòfica que determina la rectitud i el sentit del comportament humà, segons uns principis normatius dels quals es deriven uns deures i unes obligacions

Consciència

En sentit estrictament filosòfic, hom parla de conciència referint-se, tot seguit a l'etimologia del terme (cum-scientia), al coneixement que hom té del propi coneixement o al fet que hom sap que sap.

Spacer

Picture
Clidice

crec

Date Monday, October 20th 2008, 5:49 AM

que fem servir les mateixes paraules per conceptes diferents. Caldria aclarir que entenem per intel·ligència, per consciència d'espècie, per ètica i no acceptar "pulpo como animal de compañía", siguem una mica rigorosos perquè sinó estarem contínuament parlant de sumar peres i pomes i la cosa no va així.

I pel que a mi respecta em cenyeixo en la definició més científica que hi ha d'aquests conceptes, res de apreciacions personals, fredor científica que avui m'he llevat especialment ciborg i no tinc ganes d'implicacions emocionals.

Spacer

Picture
Vegana

Intel·ligència i ètica...

Date Monday, October 20th 2008, 5:44 AM

Jo no tinc tan clar que les altres espècies no tinguin una intel·ligència desenvolupada... les termites no poden anar a la lluna, però nosaltres no podem fer edificis tan alts com elles. Qui és més intel·ligent? Depèn dels mesuraments.

El que sí que tinc clar és que som l’espècie amb més capacitat d’autodestrucció i de destrucció en general (llevat dels virus, que el Manolo V. Montalban deia que potser serien la vida dominant d’aquí uns anys).

Tampoc no tinc clar que les altres espècies tinguessin aquests debats, perquè potser no s’haguessin dedicat a fotre’s entre elles i a tota la vida del planeta... potser no haurien tingut un sentiment tant competitiu com tenim les humanes, a saber.

No he intentat en cap cas justificat la pena de mort (el foc no era intencionat... "señorita, yo no he sido!!!").
Però en la disjuntiva de salvar els teus fills o el Pinochet, tinc clar qui salvaries, i això, sota el meu punt de vista, no et fa ser mala persona ni deshumanitzar-te, tan sols prendre una decisió que és lògica als teus interessos.

El futur serà com ens l’inventem ara. I el que ens estem inventant sense parar de produir i expoliar, no em sembla gaire beneficiós per les generacions que venen (ni humanes ni no). Evidentment, crec que una menor superpoblació aniria en benefici de totes (humanes i no) ja que el medi no dóna per tot.

I sí que podem pensar com els altres animals, de fet, en som, podem pensar com a animals humans que som, hi ha autistes que pensen en imatges, com altres animals, hi ha mones (els rhesus per exemple) que pensen amb conceptes com l’empatia (una forma d’ètica? Jo crec que sí, i per tant ja no seria una qualitat exclusivament humana com tampoc no crec que ho sigui la intel·ligència)

Spacer

Picture
Poetigat

L'egoïsme...

Date Monday, October 20th 2008, 5:38 AM

...com a espècie no porta a cap lloc bo, com l'egoïsme individual, tampoc... La generositat amb nosaltres mateixos i amb els altres éssers vius, sí. Hosti que Gandhi que m'he llevat avui, no?

Spacer

Picture
Clidice

per cert

Date Monday, October 20th 2008, 5:32 AM

en cap moment he dit que siguem superiors, sinó que a diferència dels animals l'evolució ens ha donat la intel·ligència i que negar-ho és negar que el sol dóna llum. A partir d'aquí l'ètica és un dels fruits d'aquesta intel·ligència i, per cert, l'ètica és la cosa més variable que hi ha en la història de la humanitat per tant, com a valor perenne no em val.

Podem parlar de sentit comú o fins i tot d'egoïsme, crec més fermament que l'egoïsme com a espècie arribarà a millors resultats en el conservacionisme que no pas una suposada ètica, que avui és una i demà en serà una altra. Si som egoistes conservarem el nostre entorn perquè és l'única forma que tenim de sobreviure.

Spacer

Picture
Clidice

i l'ètica ...

Date Monday, October 20th 2008, 5:22 AM

... és producte de?

Spacer

Picture
Poetigat

L'ésser humà...

Date Monday, October 20th 2008, 5:16 AM

...és un animal com qualsevol altre. L'única cosa que ens pot fer superiors no és la intel·ligència, sinó l'ètica. I Einstein, un dels éssers humans més intel·ligents que hi han hagut, deia que és hora que l'ètica no només s'apliqui a les persones, sinó a tots els éssers vius. I és que, a més, tot és una cadena i tot està relacionat.

Spacer

Picture
Clidice

no t'he demanat que et justifiquessis

Date Monday, October 20th 2008, 4:19 AM

talment com no penso pas fer-ho jo. Només he exposat el meu punt de vista que, en moltes coses pot coincidir amb el teu, però en moltes altres és absolutament dispar. Amb franquesa sóc de les que pensen que a Francesc d'Assis l'haurien d'haver penjat per gilipolles (hermano lobo, hermana hormiga). I si, crec que la humanitat tenim l'obligació de pensar per les altres espècies ja que l'evolució ens ha donat quelcom que a elles no (i que quedi ben clar que no sóc finalista, senzillament crec en l'evolució com un atzar, però mira noia, ens ha tocat a nosaltres desenvolupar la intel·ligència, si haguéssin estat les foques ara serien elles les que tindrien aquest debat probablement perquè segurament se l'haurien passat extingint-nos o ja no hi seríem).

Al cap i a la fi és el que fas tu contínuament, utilitzar quelcom que no tenen les altres espècies (posa-t'hi com vulguis), la intel·ligència, per a intentar el teu món millor (i el de molts milers de persones, evidentment).

Personalment no crec en el concepte de "món millor" ni entenc que les coses hagin de ser d'aquesta o d'una altra manera. Sí, sóc especista i sóc humana i en sóc molt conscient i davant la disjuntiva de salvar el Pinochet o salvar un gos ho tinc claríssim, no em podría perdonar mai no haver salvat un altre ésser humà i haver salvat un animal a canvi. Prescindint-ne dels valors d'aquest altre ésser humà. Si fes el que tu dius estaria a favor de la pena de mort i no n'estic. No sóc ningú per decidir qui ha de viure o morir i, per a mi, qualsevol ésser humà passa pel davant de qualsevol animal. Si puc, també, salvaré la bèstia, però primer, ara i sempre, les persones.

I com serem al futur? segurament a mi no m'agradarà, però he d'entendre, com ho hauríem d'entendre tots, que el futur no l'haurem d'estimar nosaltres sinó els que hi visquin. Això d'entrada. Pensar en un futur com un passat utòpic que mai ha existit és una involució i una il·lusió infantil.

És com tot, aboguem per formes naturals d'energia i parlem amb la lira a la mà (plinc, plinc, plinc) d'una xemeneia (oh! si que natural i romàntic!) i ara posa'ns a tots a cremar llenya i ja en parlarem. O per exemple, vaig intentar instal·lar plaques solars a casa meva i la forma d'emmagatzematge de l'energia per a la calefacció era terriblement costosa, econòmica i ecològicament. O l'energia geotèrmica, t'imagines si tothom la posés a casa seva, tan neta i ecològica que és i que de sobte majoritàriament xucléssim la temperatura del sòl? que provocaria? no hi hauria canvis?

Cal pensar en base humana per a arribar a solucions coherents, em nego a pensar que puc pensar com una bèstia. I això no implica que cregui que s'han de protegir i que s'ha de fer una ramaderia responsable i tota la pesca.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Vegana? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Què li passa a TV3?
  Data 24/05/12 Icona 3584 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Jutges i advocats desaproven
  Data 25/04/12 Icona 1714 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Al FMI li fa por la
  Data 11/04/12 Icona 1721 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Dimitris Christoulas
  Data 05/04/12 Icona 1892 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Punt de vista dels gasejats
  Data 03/04/12 Icona 1867 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Tens dret a treballar
  Data 28/03/12 Icona 1961 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet La Vaga vista d'una
  Data 27/03/12 Icona 1711 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Españoles por el mundo
  Data 09/03/12 Icona 1506 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ultradreta i màfia
  Data 27/02/12 Icona 1832 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Podeu signar?
  Data 23/02/12 Icona 1956 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet "Piropos"
  Data 15/02/12 Icona 2473 Data 38 comentari/s  
Spacer
Bullet Culpa de la CGT sí,
  Data 09/02/12 Icona 2145 Data 45 comentari/s  
Spacer
Bullet El Hematocrítico de
  Data 25/01/12 Icona 1845 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentiu a les criatures?
  Data 04/01/12 Icona 1794 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre estimar...
  Data 30/12/11 Icona 1674 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Pels Grinch
  Data 22/12/11 Icona 1670 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els beagles rescatats!
  Data 05/12/11 Icona 1965 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Gent del barri
  Data 30/11/11 Icona 2696 Data 70 comentari/s  
Spacer
Bullet Quants esclaus treballen
  Data 28/11/11 Icona 1865 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdre la fe...
  Data 14/11/11 Icona 2008 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Tanca un laboratori
  Data 26/10/11 Icona 1931 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La fulminante roja
  Data 11/10/11 Icona 1996 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet ATENCIÓ PER DENUNCIAR!!!
  Data 06/10/11 Icona 2015 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Música per anar a la
  Data 05/10/11 Icona 2037 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet Islam, Occidenstan i
  Data 21/09/11 Icona 1991 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre fidels, infidels
  Data 19/09/11 Icona 1819 Data 30 comentari/s  
Spacer
Bullet Signat un 11 de setembre
  Data 12/09/11 Icona 1677 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet La sang al riu
  Data 09/09/11 Icona 1927 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Bona feina
  Data 07/09/11 Icona 2032 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Tutorial per omnívors
  Data 01/09/11 Icona 2098 Data 26 comentari/s  
Spacer
Bullet Koke
  Data 29/08/11 Icona 1765 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Toma tu dios y guardatelo
  Data 21/08/11 Icona 2301 Data 35 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre l'esclavisme
  Data 15/08/11 Icona 5636 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet No somos terroristas
  Data 27/06/11 Icona 1874 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Li diuen revolució
  Data 22/06/11 Icona 1913 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Manipulació
  Data 17/06/11 Icona 2033 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Ready to fall
  Data 03/06/11 Icona 1620 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La Sra. Perroflauta
  Data 30/05/11 Icona 1819 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet "Mochos" d'esquadra
  Data 27/05/11 Icona 1898 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet El món se’n va d’acampada
  Data 20/05/11 Icona 1974 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Brutal
  Data 18/05/11 Icona 1954 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Ramaders de merda
  Data 13/05/11 Icona 1967 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Pena de presó als pobres
  Data 08/05/11 Icona 1849 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La mirada circular
  Data 05/05/11 Icona 1708 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Verter…
  Data 06/04/11 Icona 1839 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Un escenari poc amable
  Data 30/03/11 Icona 1871 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet La política
  Data 28/03/11 Icona 1943 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Iode per tothom
  Data 17/03/11 Icona 2091 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dius que m’estimes
  Data 28/02/11 Icona 1938 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Si cura, no interessa
  Data 03/02/11 Icona 1885 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer