Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Vegana ha escrit 239 articles i te 3188 comentaris. L'últim article ha estat fet el 24/05/12

perfil de'n(na) Vegana | àlbum de fotos de'n(na) Vegana

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Vegana

Espai
 

Qui fos gos!!!

Data divendres 10/octubre/2008 - 05:22 Icona 578 Data 25

Un preciòs beagle a casa vostra, o una gata o tan sols una amiga humana... Ara seuen a la banqueta de les acusades, a Gran Bretanya, persones que s’han infiltrat a la Huntingdon Life Sciences i altres llocs com aquest, que han filmat d’amagat, que han vist aquest i altres vídeos, i que ha decidit que, com que ens costa tant fer les coses amb un mínim d’empatia i amb un molt d’interessos i mala llet, cal passar a l’acció directa.

No sé si amenaçar la gent de HLS que fa això, que viu d’això, està bé... Sí que sé que fer això i viure d’això no ho està gaire.

Però és legal. El nostre sistema ho legalitza. Això és legal, normal i passa cada dia a mil·lers de llocs.

www.youtube.com

Us he triat un vídeo que no fa plorar, ni vomitar. Mireu-lo per curiositat. Per saber el que sap la Vegana. Per saber el que ens amaguen. O per les que estan allà dins. Em sembla que és el mínim que elles voldrien o que voldríem nosaltres si fóssim allà.

I no tingueu por de convertir-vos a la meva causa. Per fer-ho us hauria de passar mil·lers de vídeos que no us deixarien dormir mai més. I això no ho faré. La meva feina no és socialitzar el dolor, si de cas, intentar minimitzar-lo.

(no és video-art, pq està filmat amb càmara oculta i molt poca qualitat. Però fa sentir a qui no tingui suro al cervell i al cor... i al xat hi ha algún taurí, però no he trobat encara cap suro).

Salut a totes les activistes i a totes les empresonades... i a vosaltres per no tancar els ulls.

Respondré totes les preguntes que us feu, si sé fer-ho...



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Vegana

Dopo!!!

Date Saturday, October 11th 2008, 7:30 AM

Gràcies per les teves reflexions!!!
Tens tota la raó, tenim un cervell massa petit i bàsic per omplir-lo de merda...
-Doctora, doctora!!! L’estem perdent!!!... massa anys acumulant informació terrible, massa vídeos, massa denúncies que la poli es passa pel forro dels pebrots, massa dolor aturat...

-Està bé; prepareu el descarregador, tres, dos, u: FORA!!!

-Tornem a tenir senyal, dèbil, però constant...

-Molt bé, doncs ara li cal una dosi de 1.000 mg d’optimisme desbordant repartida entre el cor i el cervell; ha de conèixer la part positiva, el canvi possible, altra gent d’altres països que està aconseguint coses, ha de viatjar, anar a congressos internacionals, parlar amb doctores, mestres, psiquiatres, biòlogues, ecòlogues... Ha de descobrir que són un munt i que el canvi és lent, però possible. Infermera, la té llesta? Endavant.

-UIXXXXXXXXXXX cabrones què coi foteu? M’esteu fent mal!!!

-Molt bé, ja tornes a ser entre nosaltres... Vegana com et sents?

-Que hi faig al llit? he de preparar el Congrés d’Àustria, he d’estudiar anglès, he de traduir el llibre que ha fet la Charlotte Prost per l’educació en l’empatia, he d’escriure al Polski per veure què estan fent amb les torres dels caçadors, he de sortir de festa per celebrar que sóc viva, he d’anar a la reunió per la iniciativa popular, perdona: em truquen (t’ha agradat? Osti, gràcies, sí, la vaig escriure quan van empresonar els austríacs sense cap prova, em va sortir la ràbia, ja saps i vaig aprofitar per carregar-m’ho tot, com sempre!!! I ara els anglesos, joder, el món va fort eh desprès que el Bush colés la llei de les "Enterprises" als EEUU?... però la festa no ha fet més que començar!!! Que preparin els seus culs... que estem esmolant-nos les dents i les urpes!!!)...

This is my own way (Sex Pistols ?) jaja... pot ser!!!

Gràcies a toooootes!!!
Vosaltres també sou part del meu xute d'optimisme amb les vostres aportacions!!!
:)

Spacer

Picture
Dopoulus

una visió més

Date Friday, October 10th 2008, 4:29 PM

De lo que hi ha,una realitat,jo no mentiré,dormiré igual,perquè fa temps que em veig obligat a sentir que hi ha veritats que fan mal,que a aquest món hi passen coses realment cruels,gracies a deu,tot aixó,m´ajuda a disfrutar més de ser el que sóc, no pas a el contrari,d´entendre que ser caval i racionalitzar coses,avui dia està car,però que sofrir i sentir molt,pot ser increiblement contraproduent per a una ment tant basica com la humana.Les imatges són prou definitories,potser cal posar un sentiment que per molt que vulguis evitar,doncs el provoquen,una profunda tristesa.

Spacer

Picture
Galzeran

Drets

Date Friday, October 10th 2008, 3:34 PM

Vivim en una societat legalista, i qui no té uns drets legislats doncs ho té francament malament (fins i tot amb lleis ho tenim tots plegats pèssim). Per tant, els drets dels animals son imprescindibles perquè no els matxaquin més del que ja ho fem tots plegats. Misselvis, això dels conills m'ha deixat de pasta de moniato.

Spacer

Picture
Vegana

Va, doncs començo jo...

Date Friday, October 10th 2008, 2:05 PM

(amb bandera pirata, és clar :)

La tesi que animals, plantes o objectes inanimats no son subjetes de drets per no ser “persones” crec que és equivocada, ja que en dret "persona", significa, “subjecte de dret”, i si per subjecte de dret s’entén un individu en el que ha de complir-se la conducta de l’home obligat a això, llavors animals, ecosistemes, objectes inanimats, el que sigui, respecte als quals, hi ha homes obligats a comportar-se de determinada manera, són en el mateix sentit “subjectes de dret” en relació a aquelles conductes.
Igual que l’acreedor es subjecte del dret consistent en l’obligació que el deutor té respecte a ell.

No em val tampoc que animals, ecosistemes o objectes inanimats no tinguin o puguin esgrimir ”pretensions” corresponents a l’obligació. Ja que no és essencial per a la presencia d’un dret que es formuli l’exigència respecte a la conducta obligatòria.

No vull el dret dels ossos a votar (segurament s’abstindrien amb el panorama actual) però si que crec que es poden “graduar” en funció de les característiques que posseeixen (tot i que aquest reformisme especista i jeràrquic em toca la figa que no vegis)

Per tant, alguns estudiosos dirien que, p.ex:
Animals amb nivell d’autoconsciència, sentit del temps i continuïtat biogràfica haurien de tenir dret a la vida sense intrusió humana.
Animals que no tenen aquestes capacitats però que són éssers que senten i pateixen greus pertorbacions quan estan tancats o estabulats (com una àliga) sembla raonable que tinguin el dret a ser lliures (res de zoos).
Animals en un esglaó inferior (les granotes, p.ex) que poden experimentar dolor o plaer però no sabem com se senten quan estan engabiats, haurien de tenir el dret a no ser torturats (res d'experimentació salvatge i sense anestèsies ni protocols de benestar als laboratoris).

Conflictes d’interessos amb els drets de les humanes?
Bé, jo diria que els drets dels palestins també entren en conflicte amb els dels jueus però a ningú se li acut tirar els drets humans per terra per aquest conflicte.
El conflicte no es pot eliminar fàcilment (ni difícilment molts cops) ni a la natura ni a la societat.

Hi ha diferencia entre els drets prima facie i els absoluts, no?
Doncs això. Vull prima facie per totes. (i absoluts també, pq us he d'enganyar a aquestes alçades del debat, però això ja és el meu puto problema)

I espero que no defensis les teories de l’inefable Fernando Savater, que diu que sense obligacions no hi ha drets, pq llavors, que fem amb els nens i els retardats mentals? Mathaussen?
No hi ha apoderats que els representen?
Doncs això.
L’apoderada Vegana us saluda i marxa a fer l'animal a Sitges ;)

(i no em tinguis por... que ja sé que no ets un vivissector!!!)
:)

Spacer

Picture
Poetigat

Nihilisme, cinisme, sarcasme i orgasme

Date Friday, October 10th 2008, 1:52 PM

De Houllebeq només he llegit "Plataforma", però em va agradar força.També he vist la pel·lícula de las "Particulas elementales" i també em va agradar Vull llegir el llibre quan pugui. En algunes coses comparteixo la seva visió del món i de la condició humana, en d'altres no, però és un escriptor que val molt la pena llegir.
Ara mateix no penso amb el cap, sinó amb el cor, és que jo m'estimo molt el meu gat, quan l'acaricio ronroneja, sé que té el seu caràcter i els seus sentiments, diferents dels nostres, però sentiments, i el meu gos també me l'estimo molt, tot i que jo m'entenc millor amb els gats que amb els gossos, però si ara vingués un d'aquests i li intentes fer una cosa així al meu gat o al meu gos, li tallaria els ous amb gran plaer, i després potser em sentiria culpable, com aquella mena de culpabilitat estranya que t'agafa de vegades després d'ejacular, ja saps, bé, o potser t'ho han explicat...

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Vegana

Date Friday, October 10th 2008, 1:46 PM

Que fa mils de paraules que t'he dit que bandera blanca. I ara em reptes. Buff si al menys poguès venir de festa amb tu!!!

A veure jo ho veig bàsicament com la Cli (Clí mil.lions de gràcies pel suport d'avui preciosa). Penso que els animals no són subjectes de drets però penso que és inhumà tractar els animals malament sense cap necessitat. Miraré d'informar-me més, però és obvi Vegana que tu estàs molt més preparada que jo per a aquesta discussió.

Sento que tens ganes de matxacar-me (per massa humà, suposo). Por!!!

Spacer

Picture
Clidice

no sé perquè ...

Date Friday, October 10th 2008, 1:46 PM

al darrera d'aquests debats em venen al cap contínuament dos llibres:

La revolución del año 1000 de Guy Bois
L'antropòleg innocent de Nigel Barley

vaig a recuperar-los i veure perquè els associo, mentre em fico al llit que em puja la febre :D déuuu

Spacer

Picture
Clidice

no si al final

Date Friday, October 10th 2008, 1:36 PM

no em podré ficar al llit, culpa vostra humans mal intencionats! :P

ho sento poeti, jo no estic per l'extinció de res i de ningú, ni de bèsties ni de persones. No sé perquè ens hem instal·lat en aquest missatge tremendista (mr. Houellebeq l'haurien de penjar, pels webs a poder ser). Imagino que és per la punyetera llei del pèndol, fa pocs anys érem la pera llimonera i ara som una caca de vaca. Norrrrrr pecadorrrrrr

No serà que a algú l'interessa molt i molt que ens considerem nosaltres mateixos com a material rebutjable així si en desapareixem uns quants milers de milions la cosa anirà millor? I que consti que vinc del punk i del "no future", però què voleu! tinc el gen de l'optimisme jo!

M'avergonyeixen els éssers humans que fan coses que segons les convencions actuals van contra l'ètica, però això no em fa odiar l'espècie humana, no hi veig cap paral·lelisme possible sinó és instal·lant-me en maximalismes poc assenyats i força dogmàtics, i a mi, això del dogma, què voleu? em fa iuiu.

Spacer

Picture
Poetigat

...

Date Friday, October 10th 2008, 1:25 PM

No sé qui deia que com més coneixia la gent, més s'estimava el seu gos. Jo després de veure aquest video..., repeteixo, em donaria de baixa de la meva espècie. En fi, per desgràcia no és possible i només seguiré sent Poetigat a hores lliures.
Clidice, com humà em dec molt més a aquests pobres gossos que a aquesta gentusa repugnant, que si ara n'enganxés un, treuria el pitjor de l'espècie humana amb ell... No val això de ser cruel amb uns i amb els altres no, o s'intenta no ser cruel sempre, o no s'intenta... Però aquestes coses passen en el fons perquè vivim en un món molt cruel amb les pròpies persones i amb la vida en general, tot està relacionat. En fi, potser algun dia acabarem d'evolucionar del tot ( si és que evolucionem). Jo segueixo apostant perquè ens extingim.

Spacer

Picture
Vegana

holasssssss

Date Friday, October 10th 2008, 1:23 PM

Cli, veig que et millora el refredat!!! :)
Merci per les teves reflexions, i un aclariment, jo no treballo per l'afecte que pugui rebre d'elles. Igual que no necessito rebre l'afecte d'una dona negra per creure que no ha de ser violada per un home negre, ni un de blanc, ni tant sols un home a topos. Per mi és una cosa de justícia.

I del tema dels drets, quan el Persi exposi les seves idees, entraré a debatre per veure si treiem conclusions en les que puguem participar totes.

I tens raó en el tema de les meves urgències per viure dins d'aquest coneixement... una vegada el Ramon Barnils ens va dir que les que vulguessim aprofondir de debó en el coneixement, no seriem mai felices. El coneixement no dóna la felicitat!!! (m'hauria d'haver dedicat a ballar sevillanes: a bailarrrrrrr a bailarrrrrrrrr a bailarrrrrrrrrrrrrrrr)

Poeti, sisplau, no dimiteixis. Més com tu fan falta!!!
Misselvis, un dia penjarem les empreses que testen i que no, ok?
Beatrice, guapa, continua treballant pels gats, que són uns dels grans oblidats per no ser ni ben bé domèstics ni ben bé lliures!!!

I petons per totes ;)

Spacer

Picture
Clidice

Vegana si Persi també :)

Date Friday, October 10th 2008, 1:04 PM

A veure si puc fer un mix. Perquè no puc evitar d'estar d'acord amb la Vegana i amb en Persi alhora i no és pas que vulgui repicar i anar a la processó, és, senzillament, que crec fermament que ambdós tenen raó.

No hi crec en els drets dels animals, perquè no crec en el dret natural. Néixer i morir són els únics drets que entenc tenim tots els éssers vivents, fins i tot ni tan sols reproduir-nos ens és un dret, perquè n'hi ha que neixen i al no res moren i n'hi ha que neixen morts.

A partir d'aquí podem desenvolupar tot un altre raonament. Si partim de la base de què no existeixen els drets naturals, també podem apreciar quines són les gestes humanes, perquè per a arribar on ha arribat la Vegana calen molts segles de domesticació de l'instint.

El mal de tot això és la justa mesura. A mi m'agraden els animals, he crescut entre ells, els domèstics no comestibles i els de granja comestibles. I no me'n sento culpable de menjar-ne i no tinc cap mena d'intenció de deixar de fer-ho, ara bé, intento dins del que puc seleccionar animals tractats amb decència, no ja per ells, sinó per a mi mateixa.

Defensar la bona praxis ramadera és, al cap i a la fi, defensar-nos a nosaltres mateixos, entre altres coses perquè penso que prou feina tenim a casa, en intentar no maltractar les persones i que, per tant, els suposats drets dels animals em semblen massa llunyans. Entenc que com a humans a qui primer ens devem és a la humanitat, i no em val que ningú em digui que l'home és un ésser dolent, això és una fal·làcia, l'home, i la dona, no són ni millors ni pitjors que qualsevol altra espècie i si tots plegats haguéssim de sortir cada dia a cercar quelcom per menjar, de debò, no hi pensaríem gaire en els drets dels animals.

D'altra banda no deixa de ser repugnant tot això que diu la Vegana i que és veritat que passa. Les grans farmacèutiques no són millors que els grans bancs, fet i fet són qui mouen les fortunes més importants al món i igualment que fan el que fan amb gossos, gats i tota mena d'espècies animals, ho fan amb humans a l'Àfrica, a l'Índia ... I, com en tot, tots en som responsables. Ara bé, això no vol dir que tothom haguem de sortir al carrer amb senyeres i pancartes, perquè no cal. Qui ho vulgui fer que ho faci, però els demés podem fer moltes coses també que ajudin a solucionar el problema. Coses petites, que ens semblen minúscules, coses que fan que, sumades les unes a les altres, el món vagi canviant.

Des de no gastar cosmètica que sapiguem que no hagi estat testada en animals, passant per no comprar-nos abrics de pells, comprovar que aquelles sabates que compres estiguin realment elaborades dins del territori de la comunitat europea i no per esclaus hindús, no comprar medicaments si no són estrictament necessaris, en definitiva, fer un consum responsable, que només suposa una mica més d'esforç però tampoc és tan dramàtic.

Entenc la urgència de la Vegana, perquè viu dins d'aquest món i això emprenya molt, però moure les consciències és quelcom que duu temps i constància. I, continuo dient, m'agraden els humans, sóc humana, i si, els animals em donen afecte, però no són la meva espècie, em dóna més afecte una conversa impensada amb algú desconegut anant a plaça, em provoca més sinapsis neuronals, fa que vegi nous plantejaments, i que després me la passi rumiant força estona mentre acaricio algun gat o gos (que no tinc).

Spacer

Picture
Poetigat

Vull ser gos

Date Friday, October 10th 2008, 1:00 PM

Dimiteixo de l'espècie humana, algú sap dir-me on em puc donar de baixa?

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Friday, October 10th 2008, 12:52 PM

bona frase aquesta de que no humanitzes als animals sinó a les persones, no crec que cap animal si parlessin vulgués ser una persona, molts dels experiments exactament com dius són inútils i inecessaris, hi ha cosmètics no testats en animals, doncs coi, perquè n'hi ha que si? i així més productes i fins i tot medicaments, si Beatrice amb gossos tancats en habitacions vius i sense pell agonitzant i els conills quan els hi injecten potingues als ulls els fa tant de mal que es trenquen les potes intentant fugir i no és un cuento xino que ho he vist, i aquesta és la vida que els espera,cada dia, és difícil saber què ha estat experimentat amb animals i què no, pots portar uns texans i que el tint hagi estat experimentat amb ells,per exemple,però si voleu saber més pregunteu a assossiacions per defensa dels animals, jo el que no puc entendre és a la gent que es dediquen a fer els experiments, crec que primer algú molt i molt dolent ha experimentat primer amb aquestes persones i els ha convertit en monstres sense cervell ni ànima, no puc pensar una altra cosa.

Spacer

Picture
beatrice

Es horroros!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Date Friday, October 10th 2008, 12:16 PM

vergonyos,es una cosa que els homes que diuen de tenir un cervell i ser Homo Sapiens cada dia em vergonyo mes del que som capaços de fer sobretot amb els meus amics animals que no es poden defendfre no poden parlar ni dir no ,que no em mateu que no em tortureu,que no em feu vomitar del fastic que em feu menjar,que no em feu viure tancats en una prisio,que no em foteu cops nomes per divertirvos,ai quina vergonya,mhe quedat sensa paraules quan he mirat el video Vegana,no ho sabia que feien experiments tambe amb els gossos,i que mes faran eh??,jo son anys que veig de fer el que puc per els gats que ningu els considera,pero per els gossos,i tots els animals ja que jo vull que en aquet mon el home aprenda a no fer sufrir cap tipus de animal,i no es necessiten fer experiments que si volen que sho fagin els metges mateixos,a veure com els hi va la medicina,i mai sobre de un animal,que es una cosa horrorosa,i vergonyosa ,i per les medicines,i cosmetics que ho probin amb coses sintetiques que ja en saben pero no ho volen fer ,perque com tu dius els calers que hi ha al darrera de tot aixo,espero nomes que en anglaterra aquesta industria tanqui definitivamnet per les atroçitats que ha fet als pobres gossos i no se a quans animals mes,i ademes es diverteixen mentre ho fan,son el demoni en persona,els animals han de estar LLIURES,hi tant que saben el que vol dir,coms els que tenim a les nostres cases i de ser estimats nomes aixo,gracies vegana

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ei BANDERA BLANCA!!!!!

Date Friday, October 10th 2008, 12:14 PM

Que m'he posat a llegir el vilkipèdia sobre els drets animals i la llei de protecció que va fer CiU i ja te'n diré alguna cosa. Una cosa es que s'estiguin fent totes les malifetes que dius. Una altra cosa es que els animals es puguin considerar subjectes de drets. Veig que hi ha un debat i que la cosa no es pacífica ni molt menys. Però no te'm posis nerviosa, ehhhhh

Spacer

Picture
Vegana

Persi

Date Friday, October 10th 2008, 11:51 AM

No sé si estic en contra d'investigar en models vius quan sigui absolutament imprescindible (però podriem decidir investigar en models que ja tinguin les malalties, p.ex), sí estic en contra d'investigar en gats si el medicament ha de ser per persones, perquè sé que els models són diferents, i no funcionen, i són un frau científic.

Tu que tens gata a casa, saps que no pots donar-li medicaments d'humana (alguns sí pq són genèrics que surten més cars si són de veterinària però duen components idèntics) i no pots donar-li medicaments de gos, ni de gallines, ni de xais... pq no li funcionen i fins i tot la podrien matar.

Pq investiguem en models erronis?
Pq s'ha fet sempre des que vam començar a fer vivissecció obrint cadàvers humans i gossos de viu en viu i sense anestèsia.
Pq ens costa molt canviar pq som molt rutinaris.
Pq hi ha negocis brutals al darrera.

I si ho fan tan bé i serveixen els meus interessos i els teus... pq no em deixen entrar a filmar? Pq he de dur una càmara oculta? Pq no sabem quants animals moren cada dia als laboratoris? Pq no sabem que retiren medicaments pq causen mil·lers de morts humanes quan són ampliament llençats al mercat? Pq no ens diuen que usen els animals com a models per saber amb quines bales podem destrossar millor el cos dels nostres enemics? Pq no ens diuen que tenen els medicaments per salvar vides a l'Àfrica i no els fan arribar pq no tenen diners per pagar-los?

Pq em va dir un metge que entre el 70 i el 90% de la gent que acaba ingressada a l'hospital ho és per culpa de la pràxis mèdica, del sistema sanitari, i de les medicacions que ens recepten. I la resta són, bàsicament, accidents de trànsit!!!???

Puta indústria.
Putes farmacèutiques.
Puta Novartis.
Així rebentin tots.

Amb carinyo (eh vigilants de la xarxa!!!??? Tot això ho dic amb molt de carinyo!!!).

:)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Vegana

Date Friday, October 10th 2008, 11:16 AM

I ara què et contesto? Si encara estic tremolant. Al vespre ja m'ho rellegiré amb calma a veure si em surt alguna cosa. En fi, tu saps que et respecto tant les teves idees, com la teva passió. I ara em sembla que em fotria de peus a la galleda i no vull. Un petó per a tu i una altre per a la Galzeran. M'agradaria pensar com vosaltres.

Spacer

Picture
Galzeran

El jardiner fidel

Date Friday, October 10th 2008, 11:09 AM

Palant de Novartis i tota la penya d'indústries farmacèutiques: heu llegit "El jardiner fidel" de John le Carré? Dona bastantes pistes del que fam aquestes indústries.

Spacer

Picture
Vegana

Persi,

Date Friday, October 10th 2008, 10:51 AM

Menjar carn és bo per una dieta equilibrada. Podria ser. Però jo per primer cop no tinc falta de ferro ni de res (i quan era omnivora em faltava de tot i ni ho sabia). Ara, igual em fa estar més prima del que alguns dels meus affaires estan acostumats a trobar, però ho substitueixo amb habilitats diverses, i no tenen queixes.

Menjar merda de carn plena d’antibiòtics i medicacions per fer que els animals no morin de malalties fàcilment transmissibles entre ells mentre estan estabulats, no sé si forma part d'una dieta equilibrada.
Saps el que menges Persi?
Ho dubto si menges carn de supermercat.

Es antinatural ser vegetarià? Segurament tant com omplir-te el cos de toxines al McDollars. Els primats som omnivors. Podem aconseguir les proteïnes de tot. Si el nostre medi ens les proporciona vegetals, jo em quedo amb aquestes, bàsicament per ètica, i entenc que altres ho facin per salut.

Per què no li demanes a Amnistia Internacional quina alternativa hi ha a torturar els presos per tal que cantin?
Senzillament pq trobes horrible que torturin humans i no, pels teus interessos, altres animals. Tot és una qüestió d’interessos... I pensa que hi ha gent que no troba horrible torturar humans pels seus interessos (els caps d'estat, en general, posem per cas).

Però ara et diré que la teva fe en la ciència és fruït del que t’han venut i no has investigat... L’experimentació amb animals és un PUTO FRAU CIENTÍFIC. He parlat amb psiquiatres, amb metges, amb biòlegs, amb quantitat de gent que està dins, que m’ha donat informació de com es fan els experiments. I saps què? és fan així:

Han d’acomplir un protocol per passar d’una fase a una altra. I aquest protocol varia. I varia tant, tant absolutament tant, que si p.ex, en ratolins mascles els produeix la mort, i en ratolins femelles no, (i per passar a la fase següent cal que no morin) doncs a qui et creus que usaran per tal de passar la fase següent d’experimentació?
Premi!!!!
Als ratolins que no morin!!!!

Saps que si haguessin testat la penicilina, o l'aspirina, amb els protocols actuals, mai no haguessin arribat a ser provats per les humanes?

A banda, només un 3% de la investigació amb tortura animal es fa per investigació mèdica (errònia pels protocols, però entenc que si no sabem com funciona, creiem en ella) la resta és per:
INVESTIGACIÓ MILITAR (per matar-nos millor!!!! No per salvar ni avançar!!!)
INVESTIGACIÓ COSMÉTICA (sí sí: tints pels cabells, maquillatges, cremes corporals...)
INVESTIGACIÓ DE PRODUCTES DE CONSUM (tipus nous aromes per l’aire brisse que contamina casa teva, el nou desinfectant de forns, etc.)

I de la investigació mèdica, què creus que investiguen?
Premi!!!!
Allò que els pot donar pasta: O sigui Viagra, Antidepressius, i com aconseguir reduïr el colesterol continuant menjant la mateixa merda que ens donen les mateixes multinacionals que controlen la producció i la distribució d’aquesta merda tòxica.
Investiguen pel primer món obès, narcisista i amb pasta.

És clar que hi ha investigació contra el càncer, la Sida i la gonorrea, però els models animals no funcionen igual que els models humans, i els investigadors que ho denuncien deixen de rebre subvencions (ara amb les cèl·lules mare pot variar, sempre que la santa mare esglèsia no hi foti cullerada).

Novartis s’ha querellat pq volien que els medicaments que ella fabrica fossin genèrics per salvar criatures al 3r Món. LA GRAN SALVADORA DE LA HUMANITAT!!!

Que no ens volen salvar ni guarir ni hòsties!!!
QUE NOMÉS VOLEN FER DINERS!!!! PRIMER A COSTA DELS ANIMALS, DESPRÈS A COSTA NOSTRA!!!

Hi ha interessos enormes darrera d’aquestes màquines de matar que són les farmacèutiques: des de la gent que fa les gàbies dels animals que viuran fins a la mort en soterranis torturats, fins els investigadors que repeteixen experiments pq no hi ha una puta base de dades que uneixi els coneixements per de debò ajudar els humans, i publicar fa bonic i dona prestigi.

INTERESSOS i IGNORÀNCIA i DESCOORDINACIÓ!!!
(o sigui: ben bé, la condició humana)

No entenc que diguis que un animal no pot ser subjecte de drets...
Joder, Persi, que ets advocat!!!! I la llei de protecció dels animals què? No els atorga el dret a no ser torturats o a que els caigui el pes de la llei a qui els ho facin?
D’acord, els domèstics, gatets i gossets que tan ens estimem.
En teoria també hi ha reglamentacions per la investigació... però com que formar part d’un comité ètic dins d’una farmacèutica o universitat és més difícil que levitar...

T’asseguro que un animal sap el que vol dir estar tancat i ser alliberat.
Te’n dono paraula que ho sap.
Sap el que és trepitjar per primer cop la terra quan sempre ha trepitjat ferros que li han arribat a fer munyons a les potes.
Sap el que és extendre les ales per primer cop i rebolcar-se per terra.
Sap el que és deixar de patir per veure una escombra o un cinturó.
Sap el que és deixar de tremolar cada vegada que s’obre una porta.
Sap el que és córrer, dormir sense neguit, beure aigua sense que li caigui de la boca per desplaçament de mandíbula d’un cop de peu.
Sap el que és aprendre a jugar amb les altres, fins i tot moure la cua per primer cop...

En tinc unes quantes d'aquestes a casa i he vist alliberaments d’animals. Sé que senten/saben/gaudeixen del canvi d’estar empresonats a estar lliures. No són tan diferents de nosaltres, encara que no parlin català per explicar-t’ho.

Però qui t’ha dit que jo vull transformar un os en una persona? O un ocell en un funcionari?
No humanitzo els animals. Humanitzo les persones!!!!

Persi: Preferiries ser un conill nascut, criat i empresonat en una gàbia esperant la mort?
O potser millor un nascut lliure, amb possibilitats de fugir i córrer quan vingui el teu botxí? Sigui una guineu o un home?

Jo ho tinc clar. Prefereixo que se’m foti una guineu a viure una puta vida misserable indigna de ser viscuda en una gàbia esperant ser menjada o torturada per humans tota la meva vida.

I no em diguis santa Vegana, que no tinc res de santa... i molt d’haver trepitjat algunes merdes de llocs, d’haver baixat a estabularis per criar animals per experimentar i de coneixements que quan desconeixes, doncs això: desconeixes i no fan mal.

Galzeran, guapa, si em passes el teu correu et faig arribar les informacions dels que estan jutjant a la Gran Bretanya. D’altra banda, s’estan fent moltes coses per millorar, reduïr, evitar tot això a tots els nivells... fins i tot la gent jove s’organitza a la UAB per no haver d’obrir ratolins per demostrar “científicament” que el cor batega (encara ara hem de “demostrar-ho així!!!???”)... però la indústria que hi ha al darrera, i les seves putes mentides i la fe que hi tenim nosaltres en que ens volen bé, ens fan avançar molt poc a poc... per això hi ha gent que perd els nervis...

Persi, no t’enfadis amb les meves paraules si et semblen fora de to. Fa massa anys que estudio aquestes coses, he vist aberracions tan immenses, coses que fan vomitar el fetge per la boca com per creure que més valdria engegar-ho tot a prendre pel cul encara que hi perdéssim totes, per això no puc parlar sense emoció. Si jo estigués allà dins, preferiria mil cops morir. Perquè morir, per elles, és a vegades l’únic alliberament possible.

I jo, que m’estimo tant la vida, no dubtaria a fer-les morir totes de cop per alliberar-les d’una vida de dolor insufrible, insuportable, innecessari, inútil, absurd, extrem, vomitiu, anti-natural, pq cap animal pateix tant en llibertat, ni el que es queda atrapat al fang i es devorat per les lleones esventrat. Allò dura uns minuts. Als laboratoris dura molt més. Dura tota la vida. I no em puc imaginar una vida on només hi hagi dolor.

Ni cap de nosaltres. N'estic segura.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ei que els advocats som molt manipuladors

Date Friday, October 10th 2008, 9:51 AM

No t'ho prenguis malament. Sempre portem ad absurdum el que ens diuen per a donar-li la volta.

De tota manera, insisteixo: si no fem experiments amb els ratolins amb qui els fem? Jo nego -que Santa Vegana em perdoni- que un ratolí o un mosquit o una balena tinguin els mateixos drets que l'home. Si fos un elefant potser ho veuria diferent, però encara que cada vegada m'hi semblo més (als elefants), no es el cas.

Spacer

Picture
Galzeran

No he dit aixó

Date Friday, October 10th 2008, 9:43 AM

Jo no he dit que no hagim de tallar cap pi per fer una casa (o una taula, milor fusta que plàstic), ni que no hagim de menjar carn (jo en menjo, cada cop menys, perquè no em ve tan de gust, però en menjo). El que dic està relacionat amb la desmesura, que és molta, i amb l'absència de límits i de consideració amb el que ens envolta. Ah!, i jo de força de voluntat, escassa. Sinó li preguntes al colesterol que campa tranquil·lament per les meves venes. Però aquest és el meu problema, el meu mal cap. No ho ha de pagar cap ratolí de laboratori per averiguar com puc seguir fent l'animal amb la meva dieta sense fer un trombo.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Es el gènesi?

Date Friday, October 10th 2008, 9:32 AM

Potser sí. Jo no em puc desempellegar de la cultura cristiana que he rebut. Però Protàgores va dir que l'home éra la mesura de totes les coses (i en realitat, era Persi).

Podem fer i desfer habits com ens plagui? Deus tenir una força de voluntat envejable. Jo m'hauria d'aprimar i caminar una hora cada dia i no hi ha manera.

Pel que fa al patiment de les persones, les bèsties i altres éssers vius, jo sempre he dit que ha de ser el mínim indispensable. Crec que és una conducta inhumana fer patir gratuïtament.

Estem en un moment de crisi i és fàcil donar-li la culpa de tot al sistema que, malgrat tot, fa que visquem millor que mai. Que no s'havia d'haver tallat mai cap arbre per a construir una cabana? Que no s'havia d'haver matat mai un pollastre per matar la gana? Que no s'havia d'experimentar amb conillis d'indiés per descobrir remeis a les malalties? Ho sento però jo no ho veig així.

Spacer

Picture
Galzeran

El Gènesi

Date Friday, October 10th 2008, 9:16 AM

Benvolgut Persi,

Em sembla que fas una lectura molt literal del Gènesi, de la qual se'n dedueix (o se'n pot deduir o, millor dit, ne'm deduit) que l'home (l'home, perquè la dona, al Gènesi, és un complement i un problema perquè indueix el mascle a la desobediència a Déu) és el "rei" de la creació i, per tant, tot està a la seva lliure i indiscriminada disposició.

Anem a pams.

Mal ens pesi (i encara que a vegades no ho sembli, un bon exemple és el caos financer que hem organitzat darrerament), hem desenvolupat unes capacitats intel·lectuals molt per sobre de la resta de mamífers (que són els éssers vius més desenvolupats). Certament, això ho hem aconseguit al llarg de l'evolució gràcies a la ingesta de proteines ja processades. Ras i curt: carn.

Un cop desenvolupats, ens cal anar jamant com a desesperats unes proteines ja processades que no solament no ens calen en les quantitats que les consumim, sinó que a més ens senten com un tiro i que la seva obtenció comporta un consum de cereals destinats a l'engreix que deixa desabastides les necessitats humanes? I no parlem del metà dels pets de vaca i dels residus ramaders, que representen un creixent problema ambiental.

Quant als animals carnívors, Persi, per favor, no comparis les cadenes tròfiques amb l'alimentació de les societats humanes. Res a veure. Nosaltres podem modificar hàbits a voluntat. La resta d'essers vius, no. És més, som nosaltres, els que els hi canviem, a pitjor.

Per acabar, i tornant al Gènesi. De debó consideres que hem de fer el que ens convingui i com ens convingui sense tenir en compte el dolor i el sofriment? Noi, dec ser molt queca, però fa mesos que no menjo ous si no procedeixen de gallines que viuen en llibertat. Has vist alguna vegada una granja de ponedores? Ni entro en el tema de l'experimentació amb animals.

Es clar que estam malalts! Mengen i ens curem amb productes que han estat aconseguits amb el sofriment d'essers vius. I s'acabarà com el rosari de l'aurora: a cops de fanal.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

A veure

Date Friday, October 10th 2008, 8:29 AM

La frase sencera és "Que donaria per ser gos a casa meva" i la va dir Schopenhauer. Segur que a casa de Schopenhauer els gossos hi vivien bé i que sovint ell els hi tenia enveja.

Jo comparteixo amb tu el fet de no fer mal gratuitament als animals, però a partir d'aquí discrepem. L'altre dia el bloc d'una nutricionista ens diu que menjar carn és bo per una dieta equilibrada, no? No en mengen de carn els omnivors per què també els hi convé? No és antinatural ser vegetarià?

El mateix em passa amb els experiments amb animals. Quina alternativa tenim? Amb qui hem d'experimentar? No hem d'experimentar? No hem d'intentar que la medicina avanci per a que les malalties siguin cada vegada més guaribles?

L'altre dia parlaves de nadons, oligofrènics i presoners i venies a dir - em sembla- que si ells tenen drets, els animals també. Discrepo absolutament. Un animal no pot ser subjecte de drets. Dius que té dret a la vida. Però en realitat vols dir dret a no ser matat per les persones, perquè s'entén que els altres animals si s'han d'alimentar sí que tenen dret a matar-lo, no? I dret a la llibertat. No crec -i dic crec- sàpigui que vol dir la llibertat, ni que en conseqüència en pugui gaudir.

O sigui que penso que respectar els animals -i els altres éssers- sí, voler-los transformar en persones, no. Crec que la situació seria irreal. No veig com un conill podria reclamar que no el féssin a la brassa i el deixèssin lliure al bosc inmediatament per haver d'acceptar al cab de poca estona que el devorès una aguineu...

Spacer

Picture
Galzeran

No puc

Date Friday, October 10th 2008, 7:42 AM

La veritat és que no soc capaç de veure el video. Això no vol dir que amagui el cap sota l'ala. Ja sé que fan. No sé res del judici ni dels empresonaments. Me'n pots fer cinc centims? Francament, penso que encara som molt tous amb això dels animals. No hi fem front realment. Soc del parer que coses com el toro de Tordesillas, els toros en si, la vivisecció i l'experimentació amb animals caldria fer-hi front d'una manera més fonamentada en lleis. No sé quines, però em sembla que és la única manera. Lenta, moooooooooolt lenta, però si guanyes va a missa. Ni idea de si algú està fent alguna cosa així. Hi hem de posar advocats a treballar.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Vegana? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Què li passa a TV3?
  Data 24/05/12 Icona 3584 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Jutges i advocats desaproven
  Data 25/04/12 Icona 1714 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Al FMI li fa por la
  Data 11/04/12 Icona 1721 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Dimitris Christoulas
  Data 05/04/12 Icona 1892 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Punt de vista dels gasejats
  Data 03/04/12 Icona 1867 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Tens dret a treballar
  Data 28/03/12 Icona 1961 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet La Vaga vista d'una
  Data 27/03/12 Icona 1711 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Españoles por el mundo
  Data 09/03/12 Icona 1506 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ultradreta i màfia
  Data 27/02/12 Icona 1832 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Podeu signar?
  Data 23/02/12 Icona 1956 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet "Piropos"
  Data 15/02/12 Icona 2473 Data 38 comentari/s  
Spacer
Bullet Culpa de la CGT sí,
  Data 09/02/12 Icona 2145 Data 45 comentari/s  
Spacer
Bullet El Hematocrítico de
  Data 25/01/12 Icona 1845 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentiu a les criatures?
  Data 04/01/12 Icona 1794 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre estimar...
  Data 30/12/11 Icona 1674 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Pels Grinch
  Data 22/12/11 Icona 1670 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els beagles rescatats!
  Data 05/12/11 Icona 1965 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Gent del barri
  Data 30/11/11 Icona 2696 Data 70 comentari/s  
Spacer
Bullet Quants esclaus treballen
  Data 28/11/11 Icona 1865 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdre la fe...
  Data 14/11/11 Icona 2008 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Tanca un laboratori
  Data 26/10/11 Icona 1931 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La fulminante roja
  Data 11/10/11 Icona 1996 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet ATENCIÓ PER DENUNCIAR!!!
  Data 06/10/11 Icona 2015 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Música per anar a la
  Data 05/10/11 Icona 2037 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet Islam, Occidenstan i
  Data 21/09/11 Icona 1991 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre fidels, infidels
  Data 19/09/11 Icona 1819 Data 30 comentari/s  
Spacer
Bullet Signat un 11 de setembre
  Data 12/09/11 Icona 1677 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet La sang al riu
  Data 09/09/11 Icona 1927 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Bona feina
  Data 07/09/11 Icona 2032 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Tutorial per omnívors
  Data 01/09/11 Icona 2098 Data 26 comentari/s  
Spacer
Bullet Koke
  Data 29/08/11 Icona 1765 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Toma tu dios y guardatelo
  Data 21/08/11 Icona 2301 Data 35 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre l'esclavisme
  Data 15/08/11 Icona 5636 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet No somos terroristas
  Data 27/06/11 Icona 1874 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Li diuen revolució
  Data 22/06/11 Icona 1913 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Manipulació
  Data 17/06/11 Icona 2033 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Ready to fall
  Data 03/06/11 Icona 1620 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La Sra. Perroflauta
  Data 30/05/11 Icona 1819 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet "Mochos" d'esquadra
  Data 27/05/11 Icona 1898 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet El món se’n va d’acampada
  Data 20/05/11 Icona 1974 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Brutal
  Data 18/05/11 Icona 1954 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Ramaders de merda
  Data 13/05/11 Icona 1967 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Pena de presó als pobres
  Data 08/05/11 Icona 1849 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La mirada circular
  Data 05/05/11 Icona 1708 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Verter…
  Data 06/04/11 Icona 1839 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Un escenari poc amable
  Data 30/03/11 Icona 1871 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet La política
  Data 28/03/11 Icona 1944 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Iode per tothom
  Data 17/03/11 Icona 2091 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dius que m’estimes
  Data 28/02/11 Icona 1938 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Si cura, no interessa
  Data 03/02/11 Icona 1885 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer