|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de Xavier_
|
|
|
Catalunya emmanillada
dissabte 27/setembre/2008 - 07:26 486 13
El preu que paga Catalunya per estar encadenada a Espanya és tan escandalosament elevat que el dia que siguem independents i avaluem els costos que han tingut en tots els àmbits aquests tres segles de sagnia, ens sentirem avergonyits de la nostra passivitat. L'espoli fiscal, no cal dir-ho, és espectacular i les engrunes que ja s'anuncien amb el nou finançament no poden ser més humiliants. Els 5.000 milions de què s'havia parlat inicialment han estat rebaixats a 4.200, després a 3.500, després a 3.200 i ara a 1.794. I si a això hi afegim el fet que el principal partit del govern no creu en el país, perquè per a ell el país és un altre, l'atzucac a què ha arribat Catalunya no pot ser més alarmant.
Tanmateix, no tot és culpa d'Espanya, no tot el que ens empetiteix i ens apropa al raquitisme és fruit d'un projecte espanyol d'assimilació. Hi ha un projecte molt més pervers que aquest pensat i fet a casa nostra. Es tracta d'un projecte elaborat pels socialistes l'objectiu del qual, diguem-ho clar, consisteix a reduir la nació catalana a una mera peculiaritat folklòrica espanyola en el termini d'una generació. Vist l'increment de l'independentisme, el PSC sap que només té futur en una Catalunya netament espanyolitzada i fonamenta tota la seva política en aquest principi: neguen els drets històrics, imposen més hores de llengua espanyola a les escoles, acullen amb els braços oberts la invasió espanyola de competències, voten a Madrid al costat del PP en contra de Catalunya en matèria de llengua, de seleccions nacionals i de gestió aeroportuària, rebaixen l'Estatut 48 hores després de la seva aprovació al Parlament, donen suport a la política radial espanyola que converteix Madrid en la capital dels catalans i riuen mofetes tot beneint el pas del tren d'alta velocitat a 75 centímetres de la Sagrada Família, el monument que representa Catalunya arreu del món.
Aquesta, però, és només la part dramàtica. També n'hi ha una d'esperpèntica, i és que aquells que van lliurar el govern del país a aquesta gent estan obligats a cantar-ne les excel·lències passi el que passi per tal de mantenir-se en el poder sense caure en una flagrant incongruència. És a dir, que la cúpula republicana –en contra de bona part de la seva militància- no pot criticar el seu soci de govern perquè fer-ho significaria reconèixer el fracàs espectacular de la seva estratègia i l'error històric que ha suposat el segon tripartit. Tot plegat deixa ERC en una posició suïcida. I no sols perquè ja ha perdut més de la meitat dels votants, sinó perquè la seva política de mans netes s'ha acabat convertint en una política de mans lligades.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
sarralenc |
No estém tant lluny Poetigat!
Saturday, September 27th 2008, 2:59 PM
Entre les dues alternatives que proposes, Poetigat,
una, la dels països "socialistes, democràtics autèntics"
i la de "l'anarquía entre éssers lliures i civilitzats",
m'estimo més la de l"anarquía.
Fa molts anys que visualitzo aquesta solució, però
sempre reconec que falta molt de temps per arribar-hi.
I el motiu és que, lo de lliures, és fàcil; però lo de
CIVILITZATS....? ens falta molt.
Per a mí sempre he dit que lo millor fore, que tothom
tingués la màxima llibertat i el màxim RESPECTE
en vers els altres, i aixó és el que ens falte, i crec que
passarà molt de temps per aconseguir-ho.
El socialisme, no em convenç de cap manera.
¿que no has vist Poetigat, el que fan els dropos?
Com que tant els hi fa si fan una feina ben feta o mal,
la fan mal feta, a costelles dels que ho fan bé.
Al públic l'atenen de mala gana i com si fossin
grans AUTORITATS.No tenen cap interés en millorar.
El socialisme, en la pràctica, promou l'irresposbilitat.
És l'escut dels incompetents i encara s'en enfoten
dels que fan les feines ben fetes. És com els extremenys
(no tots, que consti) que s'enfoten de Catalunya perque
amb el treball dels catalans ells cobren els subsidis i
viun com a reis!(be, com a reis potser no, però a
les esquenes dels catalans , sí)
Vegana, si guanyem?..... vol dir que NO hi ha merda!
i a les hores... a FER HOLES!
|
|
Poetigat |
Resposta al Persi en dues línies en vers
Saturday, September 27th 2008, 2:14 PM
Una alternativa al capitalisme?
El somewhere over the rainbow isme.
Resposta en prosa poc poètica
Suposo que seria alguna mena de món on la majoria de països es governessin per un socialisme autèntic en una democràcia autèntica, amb totes les particularitats locals d’organització i govern que calguin. O, potser, l’anarquia entre éssers lliures i civilitzats.
Però no ho sé ben bé, la veritat... Només tinc molt clar que el model occidental capitalista, amb totes les seves variacions, no m’agrada gens, no m’agrada el model d’organització social que comporta, no m’agrada que reparteixi tan malament la riquesa i està clar que està provocant el canvi climàtic i que està destruint el planeta.
Les dictadures comunistes també són una merda, es converteixen en una altra oligarquia inoperant, estem d’acord. Però les democràcies actuals són un frau, podem decidir molt poques coses, hi ha partitocràcia, i els partits estan venuts als interessos econòmics. A més, la majoria de la gent com pot votar en llibertat, si està tan desinformada?
De totes maneres, sóc molt escèptic i té raó el Sarralenc, els marcians no guanyarem pas aquesta lluita. És trist, perquè si ens organitzéssim racionalment i amb generositat, segur que hi ha recursos suficients per tothom, i el planeta es salvaria. Però el dia que arribi aquest dia, segurament l’home ja no serà home. Bé, els del sistema, els vostres fills, ja s’ho trobaran... Més val anar al bar “a beber i a olvidar” tots plegats, com diu la Vegana, però coi, si com a mínim em queixo em quedo més tranquil. Els convergents i els sarralencs també saben beure o què?
|
|
sarralenc |
És trist, però cert!
Saturday, September 27th 2008, 1:17 PM
Xavier, com de costum: 10/10 = EXCEL-LENT!
Amb tot el meu respecte a Vegana i a Poetigat, que em sembla
que els seus objectius no son, de moment, massa "factibles",
empatitzo molt amb Clidice i estic TOTALMENT D'ACORD amb Persi.
És veritat que en el món hi han moltes injusticies
(com hi han estat sempre) i que s'han de rectificar; però aixó no
invalide dues frases que diu en Persi (que si em permet,
las faig també meues):
"Penso que mai abans s'havia viscut millor i que el que cal és anar millorant el que tenim però no fer un canvi profund."
I l'altra: "Jo crec que el que hem de fer els nacionalistes catalans, el sector de Carretero a ERC i el sector de Victor Tarradellas a CDC és forçar als nostres líders a pactar i, per tant treure els espanyolistes del PSC del govern...."
El que és VITAL (sino Catalunya more) i urgent és que
es posin a un costat les diferencies dreta/esquerra i que
ens unim per salvar a Catalunya primer: INDEPENDENCIA.
Després ja ens arreglarem i podrem discutir quan cap a la
dreta o cap a l'esquerra ens decantem.
Barallar-nos dretes/esquerres abans de tenir un estat propi,
només BENEFICIA al enemic! Entre catalans mai no ens
hauríem d'acusar de "botiflers", en tot cas podríem senyalar
als "traidors" quan realment ho siguin, però no perque
pertanyin a un ALTRE partit nacionalista. Salut i
VISCA CATALUNYA LLIURE! ||*||
|
|
Vegana |
Ho veieu???
Saturday, September 27th 2008, 12:27 PM
Al final estem totes d'acord i a punt d'acabar en un bar cantant:
Bebe i olvidalo!
Si els partits són jerarquics i tancats, malament pq no podem accedir per canviar res a no ser que vinguem de la família tal o pasqual de tota la vida o ens clavem uns cops de colze que, francament, no m'interessen.
Si són horitzontals i oberts, malament pq és una olla de grills, tants caps tants barrets i yo he venido a hablar de lo mio...
I és, que en el fons:
Bebe i olvidalo!
Per cert, si el Hawking fa previsions a més curt termini, dis-m'ho, que plego de pagar la hipoteca i marxo a viure en una platja deserta a menjar cocos i veure com es pon el sol cada dia que em quedi...
|
|
Poetigat |
...
Saturday, September 27th 2008, 12:14 PM
Jo vinc de votar Iniciativa o, sobretot, Esquerra la majoria de vegades. Però, no he votat en les darreres dues eleccions i cada cop em decanto més per moviments alternatius al sistema que no em sembla ni bo ni el millor possible, ni molt menys. És més, amb la crisi actual, és possible que el capitalisme hagi entrat en falllida definitivament. És clar que els que viuen molt bé, els més privilegiats dins del sistema, i aqui entraria tota la classe política, els costi molt admetre que la majoria de la població al món no viu tan bé, i que ens estem carregant l'ecosistema. O ens deixem d'egoismes de Primer Món i ens espavilem per un canvi radical o com ha dit el Hawking, això no s'aguanta ni 100 anys, cada cop ho veig més clar.
|
|
TomasM-Porta |
A veure
Saturday, September 27th 2008, 11:21 AM
Que jo tinc tot el respecte del món pels marcians i els vensians i per tothom he. Només faltaria!
Que ser minoritari no és cap deshonra, només es ser minoritari. Els minoritaris en principi no han de governar en una democràcia. Jo, per exemple, soc minoritari a casa meva i governen les dones.
Jo no estic per una societat molt alternativa a aquesta. Ho sento. Penso que les coses tant individualment com col.lectivament ens van raonablement ´bé. Penso que mai abans s'havia viscut millor i que el que cal és anar millorant el que tenim però no fer un canvi profund.
No estic en contra dels sectors dels negocis dels partits. L'idealisme ha de tenir un contrapunt pràctic per a que funcionin les coses. Jo mai diré que tota la gent de CDC és honesta, però la majoria de la gent, sí i penso que als altres partits els hi passa el mateix. Ara, si el que em voleu dir és que manca democràcia interna, hi estic d'acord. El problema és que si n'hi ha massa el partit esdevé assambleari i així no es pot governar.
Poetigat, estic d'acord amb tu amb que els comunistes són conservadors. Vaja jo els definiria directament com a reaccionaris. Les seves idees són tant velles com Plató i la seva pràctica ha fet desgraciada molta gent. No sé quines són les teves idees. Jo, malgrat que convergent, simpatitzó amb les idees llibertàries i, en canvi, em fan feredat totes les idees estatistes.
|
|
Vegana |
marcians minoritaris?
Saturday, September 27th 2008, 11:08 AM
mira, jo me'ls carregaria (simbòlicament, és clar) per moltes coses (per dir i mentir, per prometre i malmetre, per no ser ni d'esquerres ni ecologistes ni res als d'IC i també als d'ERC), però ni per marcians ni per minoritaris (o servidora seria afusellada la primera ;)
Aiii, les que remeneu les cireres, sempre dalt del cirerer!!!
Persi, i recorda que parles de sectors minoritaris tant a ERC com a CDC... els sectors que manen són (com al PNV i a tants altres) els "sectors negocis" que deixen l'ideologia a casa quan es tracta d'aconseguir una poltrona, un lloc de comandament o una vicepresidència en un consell consultor d'una gran multinacional que ens estafa a totes...
(m'ha sortit la bèstia que duc dins...)
;)
|
|
TomasM-Porta |
Ei, per una vegada
Saturday, September 27th 2008, 8:17 AM
i sense que serveixi de precedent, i adjectius qualificatius de banda, estic totalment d'acord amb tu. A més, el nacionalisme català té una majoria absoluta al Parlament de Catalunya -l'ha tingut sempre!- que no es reflexa al govern. Això és molt greu i es culpa d'ERC ( cosa que no vol dir que CiU no tingui pecats: en té molts ). Jo crec que el que hem de fer els nacionalistes catalans, el sector de Carretero a ERC i el sector de Victor Tarradellas a CDC és forçar als nostres líders a pactar i, per tant treure, els espanyolistes del PSC del govern i, de rebot, a la gent de IC que a banda de marcians en els seus projectes representen una minoria ínfima de la població
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|