|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de Dopoulus
|
|
|
Ser mes o menys català (sense polemiques,només m´expresso)
dissabte 27/setembre/2008 - 04:50 538 15
Pensar el mateix,buscar una mateixa finalitat,però de formes diferents,jo no em sento ni dÂ’esquerres ni molt menys de dretes,ni tant sols crec que sigui un moderat,perquè les meves ideologies a pesar de no ser extremadament radicals,si poden ser revolucionaries.Penso en una catalunya independent i autosuficient,aixó sÃ,on hi capiga tothom,on hi capiguen tota la barreja de cultures i idees que ja hi han avui,no vull formar part dÂ’un poble tancat,no vull un estat independent socialment tancat,vull una independencia de lÂ’estat espanyol,completa i total,si senyor,però no vull rebutjar ningú que vulgui venir,deixaria parlar amb el que es volgues,evidentment sà sÂ’hauria de saber parlar català ,però no perseguiria a ningú perquè pel carrer parles en arab,euskera o castellà ,cadascú com vulgui,però la llengua central,sÃ,seria el català .Aixó només es una petita part del que jo faria,però en qualsevol ambit la ment tindria que estar oberta,no sÂ’em pot dir a mi,per exemple,per pensar diferent a dÂ’altres idees que hi ha aferrades a la terra(no dic que no siguin bones,més aviat diria,que cal actulitzar-les a la realitat dÂ’avui dia),que jo sóc forani,fill de gent adinerada i que només penso amb mi,pel sol fet dÂ’expressar-me en contra dÂ’una idea que no comparteixo,no sóc ni més ni menys català que ningú,però tot el que penso ho escric desde casa els meus pares,o sigui desde una casa de pagés,on els meus avantpassats hi treballen la bonica terra catalana desde fa mooolt de temps,de diners hi ha els justos per anar tirant i es evident que dit aixó està clar que de forani res de res,però aixó si,pensant el que penso i tal i com ho plantejo,si fos forani(suposant fill dÂ’inmigrants afincats a catalunya)les meves paraules valdrien el mateix,o més aviat tindrien que valer el mateix que qualsevol persona que produeix aquÃ.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
Vegana |
osti, gent!!!
Saturday, September 27th 2008, 12:10 PM
Msanc, doncs ara fan un anunci que diu:
Benvingut a la república independent de casa meva de la república independent de casa meva...
O sigui, que ja no es pot confiar ni en IKEA que també fa parceletes!!!
Cetic... i els marcians ja són entre nosaltres!!!
Poeti: em sembla que el racisme és por a la diferència, i té un component biològic important... cal molta educació per trencar aquesta por i no té res a veure amb defensar o atacar cap cultura, com bé dius...
Cli: estic d'acord en que, a petita escala, les coses es controlen millor... el poder puja més rà pid al cap que cap altra droga.
Persi, tu sempre tan utòpic... però no dius que els convergents no feu sexe? pq vols dones generoses? ahhhh, entenc, per altruïsme...
;D
|
|
TomasM-Porta |
Super-Cli i MSANC
Saturday, September 27th 2008, 10:08 AM
Totalment d'acord amb tu amb dos matisos.
Això del govern mundial com a mÃnim és tan vell com Kant si no anterior. I en moltes coses seria més que raonable, per exemple, en l'aprofitament de recursos com l'aigua.
Jo és que sento simpatia pels ianquis, què li vols fer. Dels imperis que hi hagut fins ara em semblen de llarg els més democrà tics.
MSANC, amor meu: Jo és que, senzillament, no em sento espanyol. Malgrat això, i vist el teu internacionalisme, espero que algun dia m'obris la republica independent de casa teva.
|
|
Clidice |
no hi pateixis msanc
Saturday, September 27th 2008, 8:59 AM
els que mouen el cotarro, o sigui els rics i poderosos, els que decideixen qui serà president dels EEUU, per exemple, volen exactament el mateix que tu, ja se'n comença a parlar i acabarà aixà amb un govern mundial. Però crec, sincerament, que no saps bé que, el que volen aquests senyors, no té res a veure amb el que tu voldries, intueixo.
Amb això t'estic dient que aquesta idea del govern mundial s'ha començat a introduir a partir dels 50 i des de la caverna més feixista del món de les finances, i no precisament per a que tothom siguem més feliços, sinó per a què estiguem més controlats.
Ergo, servidora continuarà volent la independència de Catalunya, perquè està força vist que les entitats menors es gestionen molt millor a nivell econòmic (no cal comprar tancs, per exemple) i solen ser molt més respectuoses amb la diversitat que les macroentitats (llegeix estats ara mateix).
Un petó
|
|
Poetigat |
...
Saturday, September 27th 2008, 6:56 AM
Cetic, respectar els milers de cultures implica posar fronteres o eliminar-les totes. El dia que Espanya i tots els altres països renunciin al seu Estat propi i ens organitzem d'una altra manera millor, jo deixaré de demanar-lo també per Catalunya, encantat de la vida...
Dopoulos, no sé contra qui vas exactament, aquÃ, en general, no es persegueix ningú per parlar cap lllengua, ni està la idea de fer-ho en cap ideal independentista que jo conegui. En canvi, la pròpia del paÃs, el català , encara, massa sovint, costa poder-la utilitzar amb plena normalitat... I el racisme és una cosa latent en qualsevol societat i en qualsevol individu, per desgrà cia, però no té res a veure amb defensar la teva pròpia cultura.
|
|
Vegana |
Estic d'acord en la base
Saturday, September 27th 2008, 5:46 AM
del que exposes, però ara "rissaré el ris" (toca pilotes que és una)...
Totes les idees haurien de valer el mateix, peròòò... què me'n dius del xoc que suposa enfrontar "valors d'idees diferents"?
Un exemple:
Vaig treballar amb un home de religió islà mica. Que deia que tenia una bona dona pq es deixava atonyinar per ell i per la mare d'ell (?).
La noia, de 28 anys i amb 5 criatures, va dur les nenes al parc, una li va caure de cap per terra, i per evitar que el marit l'estomaqués, va venir plorant dient-nos que uns skins havien pegat la nena pq era à rab. (i ja et pots imaginar que no sóc defensora del col·lectiu dels skins...) es va organitzar un merder del copón bendito... vam trucar la poli, van fer un cercle pel barri, fins que, parlant amb la gent del parc, van veure que ella mentia (i suposo que es va guanyar una doble pallissa...)
Totes les idees han de valer igual?
Potser primer ens hauriem de posar d'acord en uns "mÃnims comuns denominadors"... i això és el que més ens costa quan tenim clixés i programacions i cultures i cosmovisions del món i vivències diferents... (i si a sobre hi volem fer entrar altres espècies i els ecosistemes, com és el meu cas, moooolt més!!!)
No t'enfadis, eh?! que jo sóc de tocar les pilotes per tal que se'ns faci el cor i el cap més gros!!!
;)
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|