Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Vegana ha escrit 239 articles i te 3188 comentaris. L'últim article ha estat fet el 24/05/12

perfil de'n(na) Vegana | àlbum de fotos de'n(na) Vegana

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Vegana

Espai
 

Aquest bloc no us agradarà

Data dimecres 24/setembre/2008 - 06:41 Icona 847 Data 26

Molt em temo que pensareu: “ja ho deia jo... aquesta tia està rematadament boja”... i ni us molestareu a contestar-me amb rèpliques... i que les que abans havíeu escrit comentaris als meus blocs, sniff, igual deixareu de fer-ho... però com em va dir en Sarralenc, sóc un tascó (tascona?) un xic eixelebrada (afegeixo jo)... i us vull fer arribar les idees de la gent de (i no fugiu encara, feu-ho si de cas desprès de llegir més enllà del títol) El Moviment per la Extinció Humana Voluntària.
Ixxxx, és que sona malament, oi?

Voldria aclarir d’entrada que respecto mares, pares i àvies i avis i totes les parenteles possibles i totes les ganes que tingueu de ser-ne... Només vull fer-vos arribar idees que altres em regalen a mi, que jo sóc de bona pasta i de compartir. I aquesta gent no és mala gent ni ens odia ni estan tarades... de fet, valoren les seves possibilitats de guanyar gent a la seva causa com a “poca o cap”...

És un bloc per a incitar el pensament... No per canviar-lo, que ja sabeu com m’estimo jo la llibertat –i la meva és la vostra- ;)

... i a més són molt divertits!!!

Què propugnen?
La lenta desaparició humana a través del cessament voluntari de la procreació que permetria a la biosfera terrestre recuperar la salut.

La majoria dels voluntaris s’adhereix a la filosofia expressada pel lema “Que puguem viure molt i desaparèixer”, però, si algú no vol viure molt, és el seu problema.

Quan i com va començar el VHEMT?
Les arrels del VHEMT són tan velles com la història humana. Quan els homes de l’edat de gel van caçar els animals fins l’extinció, almenys un neandertotxo entre ells degué haver grunyit amb desconcert. A mesura que la Mitja Lluna Fèrtil es convertia en erm desert i els cedres del Líban eren sacrificats per a fer temples, algú degué haver pensat: “mal averany”. Quan els romans feien funcionar l’imperi traient recursos d’ací i d’allà, segurament algú va comentar: “Humanus non gratis”...

Algú pot creure que deuen odiar la gent i que volen que tothom se suïcidi o sigui víctima d’assassinats massius... El VHEMT s’oposa a l’extinció involuntària de qualsevol espècie, així com a qualsevol esforç que promogui l’exterminació humana. Actualment es porten a terme activitats a favor d’ambdós horrors, per exemple:
Producció i ús d’armes.
Producció de tòxics, com ara els petroquímics i nuclears.
Explotació de recursos naturals i humans.
Promoció del feixisme reproductiu...

Els voluntaris del VHEMT estimen els nadons tant com qualsevol altra persona. “Tenir nadons” no és tant el problema: és tenir adults el que està causant-lo. L’impacte ambiental dels bolquers d’usar i tirar és considerable, però som adults durant molt més temps.

Els humans, com totes les criatures, tenen impulsos que condueixen cap a la reproducció. El nostre impuls biològic és de tenir sexe, no d’engendrar nadons. El nostre “instint de procrear” és equivalent a l’instint d’un esquirol de plantar arbres: la seva necessitat és emmagatzemar menjar; els arbres en són una conseqüència natural. Si el sexe és un impuls de procrear, aleshores la fam és un impuls de defecar.

Raons per procrear i alternatives suggerides:
No ho puc evitar, és una necessitat biològica/ Hi ha institucions amb les portes obertes per als qui no poden controlar els seus impulsos biològics.
Simplement adoro els nens/ Adopta, cuida fillastres. Treballa amb nens i sigues professor.
Tinc gens humans superiors/ Fes grans coses amb els teus gens, en comptes d’esperar que ho faci la propera ventrada.
Necessito ajuda a la granja o al negoci familiar/ La mecanització dóna més dividends sobre les inversions.
Vull tenir algú que m’ajudi en la vellesa/ Estalvia i prepara’t per a la teva jubilació. Sigues amable amb les persones i et visitaran a l’asil d’ancians.
L’embaràs i el part són experiències de la vida/ Lloga un simulador d’embarassos. Tria tenir unes altres experiències de vida.
Una bona família és essencial per a avançar en la carrera i tenir una bona posició en la comunitat/ Lloga nens en una agència de talents, per a ocasions especials. Fes que t’instal·lin una tanca amb estaques blanques (al jardí).
Volem crear una vida que encarni el nostre amor mutu/ Fes jardineria. Adopta un rierol, sender o carretera. Rescata animals. Protegeix i restaura ecosistemes per a encarnar l’amor.
Per perpetuar el cognom/ Crea alguna cosa que duri i dóna-li el teu cognom. Sigues donant, perquè uns altres portin la teva sang.
Vull veure un petit jo/ Encomana un ninot de grandària real fet a mida. Busca satisfacció en la teva pròpia vida.
Vull un fill amb la nostra sang/ Reconeix el valor de la gent amb unes altres conformacions genètiques.
Sempre he volgut tenir fills, és el que la gent fa/ Considera alternatives. Qüestiona les teves expectatives. Adopta.
Vull consolidar la nostra relació/ Dialogueu per tal d’enfortir la relació. Assistiu a retirs per a parelles.
Estimo els nadons/ Els nadons esdevenen nens aviat, i després adults. Hi ha ocupació disponible tenint cura de nadons
El/la meu/meva fill/a podria trobar una manera de salvar el món/ Si vols que alguna cosa es faci bé, fes-la tu mateix.
Simplement vull fer-ho/ Optar per la procreació exclou la majoria de les altres coses que simplement voldràs fer.
Vull algú que m’estimi i no em deixi/ Dóna amor per rebre amor. Accepta els canvis i les pèrdues.
M’agradaria aconseguir una sensació d’immortalitat/ Accepta la teva mortalitat. Dissemina idees, no pas gens.
No vull negar als meus fills (que encara no existeixen) l’alegria d’existir/ Promou l’existència de l’alegria, en compte d’imaginar l’alegria en el mer fet d’existir.
Tradicionalment, la procreació ha estat una font personal de poder per a la dona/ Les mares reben més adulació que respecte. Assumir tot el treball que exigeix una família no és una font de poder. Busca fonts de poder en tu mateixa.


I per acabar, dues frases:
És una veritat lògica i simple que, a falta d’una emigració massiva a l’espai, amb coets enlairant-se a raó d’uns quants milions per segon, les taxes descontrolades de natalitat acabaran portant-nos a taxes horriblement altes de mortalitat. És difícil creure que aquesta simple veritat no l’entenguin aquells líders que prohibeixen als seus seguidors usar mètodes anticonceptius efectius. Expressen la seva preferència pels mètodes “naturals” per a limitar la població, i un mètode natural és exactament el que aconseguiran. S’anomena fam.
Richard Dawkins, El Gen Egoista

I per a les que confieu en el progrés:

“Tot el nostre lloat progrés tecnològic –la nostra mateixa civilització- és com la destral a la mà del criminal patològic”.
A.Einstein

(si no us ha fet mal llegir això, i voleu investigar més, cliqueu www.freewebs.com hi ha apartats mooolt interessants: ecologia, demografia, religió, articles en anglès linkats... :)

;)



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Clidice

gràcies poeti!!!

Date Friday, September 26th 2008, 4:05 AM

és ben bé com ficar-se en una novel.la de l'Asimov. Donaria el que fos per estar dins d'aquest sidral!!!

Spacer

Picture
Poetigat

Hawking i cia

Date Friday, September 26th 2008, 3:47 AM

He cercat informació sobre tot això que deieu del Hawking i el mega-accelarador de partícules. M'ha picat la suriositat saber si és cert que el món s'acaba o què, perquè un ha de fer els seus plans... Us passo un tros d'entrevista i un tros de reportatge que he trobat. Estava en castellà.

Hawking

¿Hemos de huir del planeta? ¿Tan mal estamos?

Es ya muy difícil evitar un cataclismo en el planeta Tierra en los próximos cien años. A largo plazo, la raza humana no debería poner todos sus huevos en la misma cesta, en este planeta. Esperemos poder evitar que la cesta se caiga hasta haber esparcido su carga (es decir, nosotros) por otros lugares. Las graves amenazas que nos acechan son que nos estamos situando al borde de una segunda era nuclear y este cambio climático sin precedentes.

Estos días se habla mucho del mayor experimento de la historia, el del acelerador de partículas del CERN. ¿Que pasaría si no se detectan ni el bosón de Higgs ni las ondas gravitacionales?

Sería mucho más interesante. Mostraría que algo de nuestras teorías funciona mal. Me he apostado cien dólares a que no encontraremos a ese Higgs.

El gran reto teórico que está abordando Hawking, inasequible al desaliento, es "conseguir una sola teoría que describa todo el universo. Hoy lo explicamos todo mediante dos teorías parciales, grandes hitos intelectuales de la primera mitad del siglo XX: la teoría de la relatividad, que describe la estructura a gran escala del universo, y la mecánica cuántica, que trata fenómenos a escala reducidísima, como una billonésima de milímetro. Desgraciadamente, ambas teorías no pueden ser correctas a la vez.
Para entender cómo comenzó el universo, el big bang y lo que sucede con los agujeros negros, tenemos que combinar ambas teorías, creando una teoría cuántica de la relatividad".

LHC (Gran Colisionador d'Hadrons)

El acelerador de partículas más poderoso jamás construido podría hacer algunos descubrimientos notables, como confirmar la existencia de la materia invisible o de las dimensiones espaciales adicionales, una vez que empiece a funcionar en agosto.
Pero algunos críticos temen que el Gran Colisionador de Hadrones, LHC, llegue a sobrepasar las conjeturas más descabelladas de los físicos: ¿acaso el poderoso y monumental dispositivo creará un agujero negro que pudiera tragarse la Tierra? ¿O acaso despedirá partículas capaces de convertir nuestro planeta en una masa inerte?
Ridículo, dicen los científicos de la Organización Europea para Investigación Nuclear, CERN, algunos de los cuales han estado trabajando durante una generación en el LHC de cinco mil 800 millones de dólares.
"Obviamente, el mundo no se acabará cuando se encienda el LHC", dijo el líder del proyecto Lyn Evans.
"El LHC sólo va a reproducir lo que la naturaleza hace cada segundo, lo que ha estado haciendo durante miles de millones de años", dijo John Ellis, un físico teórico de CERN.
Críticos como Wagner han dicho que las colisiones causadas por aceleradores podrían ser más peligrosas que las de los rayos cósmicos.
Ambas podrían producir miniagujeros negros, versiones subatómicas de los agujeros negros cósmicos, estrellas comprimidas cuyo campo de gravitación es tan poderoso que pueden tragarse planetas enteros y otras estrellas.
Pero los miniagujeros negros producidos por las colisiones de rayos cósmicos probablemente viajarían a tal velocidad que atravesarían la Tierra sin consecuencias.
Los miniagujeros negros producidos por un acelerador de partículas, conjeturan los escépticos, se desplazarían más lentamente y podrían quedar atrapados dentro del campo gravitacional de la Tierra, y a la larga amenazar el planeta.
Ellis dijo que los objetores dan por sentado que el colisionador creará microagujeros negros, lo que consideró improbable. Y aun si aparecieran, dijo, se evaporarían instantáneamente, como pronosticó el físico británico Stephen Hawking.

Spacer

Picture
Vegana

Bertran...

Date Thursday, September 25th 2008, 6:22 PM

però llavors, p.ex., un càncer no hauria d'acabar amb el medi que l'acull, i ho fa...

I segona pregunta, creus que l'espècie humana podria actuar com a virus o bacteri pel medi i per a ella mateixa, és a dir, autorreplicant-se fins a esgotar els recursos que la sostenen, i per tant, morir d'èxit?

Ets de ciències?

Es que m'interessa molt també el punt de vista de gent que es mira el món amb microscopi o telescopi i altres estris!!!
;)

Spacer

Picture
Clidice

això

Date Thursday, September 25th 2008, 1:53 PM

ja ho està fent l'VIH a l'Àfrica, delmant la població i despoblant el continent. Com que no n'hi ha prou els hi munten guerres i altres saraus perquè així podem endur-nos tots els recursos sense cap discussió.

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Thursday, September 25th 2008, 1:44 PM

quan el virus1 no funcioni crearan el virus 2 i despres el 3,i no es tractara d'acabar amb l'especie humana sino de reduïrla

Spacer

Picture
bertran

de vírus apocatíptics

Date Thursday, September 25th 2008, 12:14 PM

Ja pot ser que hi hagi un virus molt potent, segur que millor que un bacteri, però no acabarà amb els homes. És el mateix que la teoria del depredador-presa, hi ha depredadors mentre hi ha preses, si el depredador es massa ràpid acaba amb les preses massa ràpid i no s'expandeix. I sempre kedarà un petit, o no tant, reducte on quedaran algunes preses...

Doncs amb els virus igual, per molt antagonista que hi hagi, ja sigui depredador, paràsit, parasitoide.... sempre ha de kedar font d'aliment, ja sigui per motius espaials o temporals. Vaja, ke cap virus apocalíptic acabara amb l'espècie humana... Salut!

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Thursday, September 25th 2008, 11:30 AM

100 anys ens queden?? aixo es molt poc,es veritat que hi haura una superpoblacio d'aqui uns anys,pero els que manen ja s'encarregaran de crear un virus mortal i repartir-lo pel mon i aixi tornarem a ser poquets,doncs mira millor anar fent com fins ara,qui vulgui tenir fills que en tingui,i que consti que a mi molts/es de la especie humana em fan fastic i vergonya de ser-ho,a no ser que als nens els manipulin quan neixin i els facin esterils,continuarem reproduïnt-nos,som aixi

Spacer

Picture
Vegana

Cli, carinyo!

Date Thursday, September 25th 2008, 10:09 AM

que a mi a la pel·lu no m'hi volen... que els dono molta feina desenredant!!! jiji

Sí sí que sóc una lianta, Campbell... no ho saps prou... de muxo cuidaoooo... ;D

Millor que abans de posar-se d'acord en si hi ha o no bars als forats negres, anem acabant les existències dels bars nostrats... així a sobre, farem país i estarem contentes malgrat notícies tan apocalíptiques!!!

;)

Spacer

Picture
Clidice

:P

Date Thursday, September 25th 2008, 10:01 AM

un amic meu físic em comenta que el problema que té en Hawking és d'atac de banyes. No sé si ho entès bé, el cas és que els físics del CERN, els de l'accelerador de partícules que provocarà el suposat forat negre (hi ha bars als forats negres?) volen demostrar una teoria d'Einstein que segons Hawking és errònia, o quelcom semblant (algun físic de guàrdia? aniria bé que ens ho expliqués). El cas és que sembla una baralla de cervells, el mal serà a veure qui té raó, tan de bo aquest bon senyor ja s'hagi tornat gagà, i que consti que no li vull cap mal.

mmmm què punyeta! que si que n'hi vull! espero de tot cor que el que ha dit sigui provocat perquè se n'ha anat del tot de l'olla, en benefici de tots plegats.

Spacer

Picture
campbell

Uix, quanta profunditat!

Date Thursday, September 25th 2008, 9:50 AM

Acabo de llegir el bloc i tots els comentaris. Déu n'hi do!! Com t'agrada liar-la Vegana, jejeje!!
ja n'havia sentit a parlar d'aquesta gent que diuen que com que el problema és l'ésser humà... eliminem-lo. Després he recordat que, al cap i a la fi, no cal. Per si no ho recordeu, han creat un accelerador de partícules (per cert, s'hi han vist una pila d'OVNIS sobrevolant-lo...), que un dia d'aquests fotrà un pet com un aglà i no caldrà esperar ni tansols els cent anys que ha dit el Hawkins.

Tot ve i va, i si ara ens toca a nosaltres, qué hi hem de fer, tal i com els dinosaures van desaparèixer sense que hi hagués un cataclisme, també ho farem nosaltres. I la Terra serà un planeta on l'espècie predominant potser és el colibrí, el escarabat piloter, o la formiga atòmica, ves a saber!!

Spacer

Picture
Clidice

:S

Date Thursday, September 25th 2008, 8:26 AM

i jo sense anar a la pelu :(

ens fem unes birres?

Spacer

Picture
Vegana

en cent anys!!!

Date Thursday, September 25th 2008, 7:59 AM

Osti, jo em demano com a mínim 10 Champions, i si pot ser en finals Barça-Real madrid (cinc estaria bé... més no que potser tindria conseqüències contra el finançament o altres) i que les veiem totes les que ara estem aquí!!!

;)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Avui el professor Hawking

Date Thursday, September 25th 2008, 7:47 AM

Diu que abans de 100 anys el planeta patirà un cataclisme i que o bé ens espabilem a colonitzar llunes o altres planetes o ho tenim molt magre. També diu que hi haurà homes no evolucionats que sucumbiran com els de Neanderthal van sucumbir amb el sapiens. Esperem que amb tot això, si Catalunya no esdevé independent, que al menys el Barça guanyi una o dues vegades la Champions, no?

Spacer

Picture
Vegana

osti!! quina il·lu!!!

Date Thursday, September 25th 2008, 5:18 AM

jijiji... merciiii!!!
M'encanta llegir els vostres comentaris, em fan pensar molt, m'aporten visions de la realitat diferents de la meva, que puc entendre i/o compartir (o i/i o o/o o o/i) etc...

Primer, dir-vos que la del VHEMT és una pàgina interessant pq ens permet veure el món des del biocentrisme o sensocentrisme, i deixar de mirar-nos el melic de tant en tant antropocèntricament, ens fa veure el món més gran i més bonic. ;)
I és profundament humanista (i a més fa riure de tant en tant).

Mireu, jo m'estimo la vida molt moltíssim. La meva en particular, i la resta de la vida en especial. Estimo les oliveres mil·lenàries que em donen una visió de la meva vida molt més a mida del que és en el conjunt global.
Digueu-me romàntica. Que ho sóc!

Que m'estimo les gosses que adulen les humanes i les gates que les ignoren. Perquè també em dóna una mesura de les diferents estimacions possibles. I totes ho són.

I que utòpica, em sento com en Sarralenc i la Clidice, formar part de la sorra de la platja i del sol que m'escalfa la pell...

I no he de disculpar comentaris llargs (a més llargs més idees poden aportar-me!) i sapigueu que no discrimino ningú ni cap petó per edat (que com diria el meu amic polonès -no sóc "ageista"- o sigui, que no m'importa gens l'edat física de les persones sinó allò que pugui compartir amb elles) i que gràcies a totes per participar (jefe inclòs!) i que gràcies per les aportacions Clidice i m'apunto la frase, que trobo genial, i que entenc els camins del reformisme... i que de fet els segueixo... però que m'agrada tan debatre per trobar tots els limits de les coses per expandir-los, encara, una mica més!!!

Un petó enorme a totes i sigueu lliures i felices que fareu un entorn més lliure i més feliç!
Llarga vida i llibertat (per a totes, si pot ser... jijiji)!
;)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

El problema és que

Date Thursday, September 25th 2008, 4:49 AM

Jo ja tinc un parell de criatures. I per molt mal bitxos que siguem els humans elles em comprometen a intentar un món millor. M'hi compromet els diferents amors que em solquen, vet aquí.

Aquest moviment que tu ens ensenyes jo el trobo demagògic. Es difícil que en la realitat es produeixi perquè la nostra tendència innata és a la reproducció. O sigui que, des d'un punt de vista social, això només es podria aconseguir esterilitzant la població en general, cosa que em sembla senzillament innaceptable per no dir nazi (que consti que no t'estic dient nazi a tu, eh!).

O sigui que com en gairebé tot l'únic camí es el reformisme. Esdevenir millors ciutadans del món, esdevenir ciutadans més responsables, esdevinir millors persones en definitiva..

Spacer

Picture
copdecap

la fí del món!

Date Thursday, September 25th 2008, 3:11 AM

...en realitat no calen gens, teories, textos, utopies moviments, societats secretes per tal d´evitar el col.lapse final de la humanitat o de tota cuca viva que habita aquest esquifit planeta. L´orde del Cosmos és el Caos. La vida és una conseqüència de la mort, i la mort n´és conseqüència de de la vida. El problema és que el cervell de l´home s´ha fet massa gros, i se´n pensa ésser fill directe de Déu, com aquests aritòcrates que porten un vell cognom, que a tot estirar no s´allunya molt més enllà de l´allau de les tribus germàniques que sembraren l´Imperi Romà de terror i de fills de pare desconegut. A la Terra se li´n fot un pet l´extinció de la raça humana, i un milionet amunt d´anys o dos, amunt o avall - que deu ser si fa no fa el que portem els humans llançant-nos pedres al cap els uns als altres i als pardals dels nostres boscos, això a la Terra no li suposa cap entrebanc seriós en la seua milionaria evolució al voltant de Ra, que acabarà per enxampar-se-la abans de petar...El maleït Déu, si que en té de mala llet!

Spacer

Picture
Nico

Feia temps...

Date Thursday, September 25th 2008, 2:48 AM

que no veia tanta lletra junta, si no és emmarcada entre unes tapes.

D'idees ni per tots els gustos. Jo penso que el millor que es podria fer és repartir la riquesa de manera equitativa. De la resta ja se'n encarregarà Gaia.

Spacer

Picture
Clidice

me'n descuidava :)

Date Thursday, September 25th 2008, 2:40 AM

A qui digué a Sòcrates: "Els trenta tirans t'han condemnat a mort", ell li va respondre: "I la natura a ells".

Hi ha quelcom més poderós que la voluntat humana, quelcom que ens domina per damunt de totes les coses, i és la pròpia dinàmica de l'univers. Res l'aturarà quan convingui, ni els nostres enginys ni els nostres laments.

Spacer

Picture
Clidice

a veure per on tiro :P

Date Thursday, September 25th 2008, 2:30 AM

1. em fan urticària els "moviments", així, d'entrada. Aquestes veritats "essencials" que prediquen alguns sempre són clarament escorades i sectàries.

2. estic d'acord amb en Serralenc, malgrat que li pugui semblar increïble, i malgrat les diferències que segurament tenim, jo practico una filosofia similar. Sóc tot, sóc u, perquè sóc matèria i pertanyo a la matèria, ergo pertanyo a l'univers.

3. l'autoregulació de la humanitat. A veure si ens entenem, aquest és un tema que per hipocresia, manipulació i tot el que vulgueu, és recurrent a la literatura (només pensar en algú com Houellebeq ja vomitaria) però obviat i negat pels dirigents. Que som massa és evident, però que el mal no és la quantitat sinó el tipus de gestió que se'n fa per a què Mr. David Rockefeller i la seva penya del Bilderberg s'enriqueixin cada dia més és segur. I no cal patir amb collonades, quan a ells els interessi ja muntaran la guerra necessària per ser menys. I que ho tingueu ben clar: NO HI PODREM FER RES. Com no hi hem pogut fer res durant tota la història de la Humanitat.

Personalment considero que adscriure'm a moviments pro o contra coses és, perdoneu-me, contra natura. M'he dedicat a viure com em van ensenyar els meus pares, els meus avis, els meus besavis. A ser respectuosa amb l'entorn, a no voler més del que pugui tenir, a estimar els meus, a estimar les meves coses, les importants, les de la família. Les propietats, les meravelles tècniques, només són coses que ara es tenen i potser demà no. Potser tot plegat és perquè vinc de pagès i sé que la meva existència només és una peça més d'una cadena infinita, que no té cap importància el meu melic, si no és per la meva parella, i que allò que hagi de ser: serà. Mentrestant he tingut fills, no per egoisme, he tingut fills perquè és la meva tasca, existeixo per això, quin sentit té una femella a la natura si no té fills? Cosa que no vol dir que tothom té tot el dret a fer el que vulgui i que planyo la gent que no en pot tenir, però jo els volia i els he tingut. Ah! i vull ser àvia.

Perquè? per què és natural, som éssers vius, no som ni hol.logràmes, ni màquines, ni tan sols som déus. Respecte a la qüestió de les dones. Aquest estiu he pogut estar amb la gent d'una tribu, els himba, al nord de Namibia. Les lleis dels himba diuen que l'assassinat d'una dona té doble pena que la d'un home. Perquè? per què una femella és molt valuosa per a la tribu. Una femella són fills, és futur, és esperança. Els fills són la immortalitat de l'espècie, si es viu sosteniblement (odio aquesta paraula) els fills no només no són un problema, sinó que són una necessitat.

De tota manera, avui, sento a les notícies que Stephen Hawking diu que "esto se hunde" i que a la terra li queden 100 anys, fem el que fem, perquè s'apropa un cataclisme en el nostre sistema solar. O sigui que no cal fer-se de cap secta tremendista amb vel.leïtats fonamentalistes. Els nostres néts potser no veuran mai més la llum del sol.

Ah! i gràcies, Vegana, per l'entrada al bloc. Això apuja molt el nivell de debat i cal agrair-t'ho calorosament. Fins i tot has aconseguit que s'hi fiqui el "jefe" ;P

Spacer

Picture
bertran

Discrepo!

Date Thursday, September 25th 2008, 12:36 AM

Si algú no es vol reproduïr per que creu en una mena de teoria malthusiana que extingirà el món, doncs endavant, que no ho faci!
Un moviment de suïcidi col·lectiu, o de no-reproducció, només té una via: desaparèixer ell mateix. Apa, selecció natural autoimposada. Tot i que fins ara les guerres, catàstrofes naturals i malalties ja han demostrat que fan moooolta feina pel que no veig aquesta necessitat.

Si algú si que es vol reproduir doncs endavant, i que evidentment no pensi que algú li pot retreure res de ser egoista, ni molt menys!! El mateix egoisme té el que no es vol reproduir!!

La reproducció, si no tinc entès malament, no és simplement un impuls, sinó un instint en tota regla, només superat pel de supervivència. Temporalment pot semblar conseqüència d'impulsos, però sincerament jo no ho veig així. Jo vull tenir fills (independentment de si els acabo tenint o no) per que vull ser feliç i així ho sento, i per que també ells tinguin la oportunitat de ser feliços, per veure'ls créixer, per ensenyar-los el món tal i com jo el veig, per que siguin millors que jo, per que tinguin els seus propis fills... I millor si son meus, però si no puc, doncs que siguin d'algú altre. Plantar un arbre és molt maco, però no és el mateix.

Comencem a saber de sostenibilitat, i en sabrem molt més, de ben segur que la quantitat de recursos a la terra ens garanteixen que en sabrem prou abans que suposadament l' "acabem".

I què si el sol s'acabarà? segur que abans que s'acabi haurem arribat a altres sistemes solars o inclús galàxies. I encara que hi hagi un big-bang cíclic tenim dues opcions de viure aquest món: viure i prou o viure gaudint, com diu en Sarralenc. Jo m'estimo més la segona eh!! Un cop mort jo hauré viscut feliç i tot això que tinc de més (versió en català del "y que me quiten lo bailao").

Que el món s'està malmetent n'estem tots d'acord però, amb perdò, penso que aquesta via és derrotista i alhora covarda. A més crec que si els que veiem que el món es malmet no ens reproduïm no estendrem el nostre pensament, però si ho faran els que no ho veuen i aquests si que se l'acabaran carregant. El que si hem de fer és reciclar, estalviar aigua, frenar les multinacionals que malmeten el medi... fer-lo sostenible!

Vegana, discrepo en la major part d'aquesta entrada, però moltes entrades i comentaris teus m'agraden per que fan pensar!

Spacer

Picture
sarralenc

Sento decebret, maca

Date Wednesday, September 24th 2008, 10:05 PM

Doncs m'ha agradat! Ja t'ho vaig dir
que tu sempre ens bombardejes amb idees,
potser una mica (o molt) estrambòtiques. Però, com
amic del budisme, trobo que no son tant exòtiques com
semblen a primera vista. I crec que ens fan obrir els ulls.
Jo ja he viscut, SÍ VISCUT (no sols existit) força anys.
Crec que,malgrat (o potser gràcies a) els patiments que
també he sofert, la he gaudit més que no pas la he patit.
Al contrari d'en poetigat, a qui l'hi respecto la seua opinió,
no em fa res el saber que tinc que morir. Al revés, em fa
adonarm-en que sóc part de la Natura; que som com les
altres "criatures del Univers", (anava a dir com les altres
formes de vida: els arbres, les aus,... i he pensat i les pedres,
i el mar i les estrelles,...)i em sento a gust en ser part d'aquest
TOT. I m'ajude a ACCEPTAR, amb més o menys gust tot
el que hi trobo.

Vegana, un 10 de calificació! i un petonàs! (que en sent virtual
és tan bo, romantic i apassionat com si fos d'un jove de 25 anys)
Apa!

Spacer

Picture
kynliu

uf...

Date Wednesday, September 24th 2008, 9:41 PM

Diria que estic mes d'acord que en desacord...pero no sona a utopia?

Spacer

Picture
Poetigat

On s’ha de signar?

Date Wednesday, September 24th 2008, 8:23 PM

Em sembla que si una sola cosa he tingut clara des que vaig néixer, bé, més exactament, a partir de la pubertat, és que no volia tenir fills. Tot i això, com sempre he dit també, igual demà coneixo una dona molt “embarassable” i amb gran instint maternal, de qui m’enamoro bojament i que em fa canviar d’opinió, de grat o per força, hehehe... Per sort o per desgràcia, encara no m’ha passat mai. (Per desgràcia, què coi, siguem sincers, seria fantàstic estimar tant una dona com per fer-me variar en una convicció tan profunda!)
No pretenc convèncer a ningú, però tinc clar des del meu punt de vista, que l’existència humana més afortunada no és pas feliç, és una existència desgràciada pel sol fet que som un animal (no m’atreveixo a dir l’únic), plenament conscient que s’ha de morir. No val la pena fer néixer ningú amb una consciència tan clara de la seva pròpia, propera i incontrolable desaparició, o condemnant-lo a l’autoengany de les religions o la trascendència. Deixant de banda els fets inevitables de la malaltia, l’envelliment i moltes altres desgràcies que condicionen tota vida humana.
M’ho passo molt bé amb moltes coses, no és que no sàpiga gaudir de moltes coses de la vida, llevat d’algun mal moment, en general, no tinc cap ganes de morir-me, precisament, el què m’amarga la vida principalment (quina sort pels que no és així, però jo aquí només estic manifestant la meva humil opinió), és saber que m’haig de morir. Potser demà, i jo què sé? Potser us soni dur, però preferiria no haver nascut tan sols per aquest fet (deixant de banda totes les altres desgràcies de la meva vida, que no n’heu de fer res de saber si són moltes o poques).
En un món on tants nens encara es moren de gana, de malalties, de violència i de mil causes més, tenir fills només és una forma com una altra d’egoïsme (bàsicament, en el Primer Món) o d’ignorància (bàsicament, en el Tercer Món). L’egoïsme és molt humà, jo mateix sovint sóc molt egoïsta, no estic pas culpabilitzant a ningú per ser egoïsta, ni dient que sou més egoïstes que jo, de fet, tenir un fill sempre és una responsabilitat enorme i per tota la vida, una hipoteca per sempre de la vida de qualsevol pare o mare responsable, jo us admiro, en el fons, de debò, tenir un fill és un acte claríssim d’egoïsme global, però d’absoluta generositat local en la majoria dels casos, una generositat que em costaria molt personalment, però, ehem..., ja ho vau pensar dues vegades?
D’altra banda, està clarísim que la humanitat és el càncer del planeta. Al planeta, no li podria passar res millor que desaparegués la humanitat. Però, sabeu què us dic? En el fons m’importa una merda el planeta, jo crec que hauríem de desaparèixer voluntàriament pel bé de la pròpia humanitat.
En qualsevol cas, si la humanitat no desapareix abans per mil causes possibles com així serà, sens cap mena de dubte (al cap i a la fi, portem quatre dies a aquest planeta comparats, per exemple, amb els dinosaures) tot i que no serà precisament per aquest encomiable moviment de l’extinció voluntària, amb molt poques probabilitats d’èxit, desapareixerem inevitablement perquè el sol té data de caducitat.
Dit tot això, us desitjo a tots, evidentment, i de tot cor, que sigueu el més feliços possibles, i als vostres fills (els que en tingueu) també, i que tingueu tots plegats (i jo mateix) unes llarguíssimes vides, i espero que tothom em llegeixi correctament, i ningú no em malinterpreti.
Disculpa, Vegana, m’he allargat molt més del que pensava... però ja veus que, a mi, precisament, m’ha agradat molt aquest bloc.

Spacer

Picture
hubyto

tranquila...

Date Wednesday, September 24th 2008, 8:22 PM

us exterminare a tots igualment ^^ nomes necesitu 1 dia que estigui molt pero molt aburrit i cansat de tot per crear el programent amb IA que sera el fill del mal per tant ja saps que passara muahahahahhaha!!

Spacer

Picture
vent

Ui que es llarc................

Date Wednesday, September 24th 2008, 6:54 PM

avui es tard i estic gandul, demà l'acabare de llegit. Nanit.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Vegana? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Què li passa a TV3?
  Data 24/05/12 Icona 3584 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Jutges i advocats desaproven
  Data 25/04/12 Icona 1714 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Al FMI li fa por la
  Data 11/04/12 Icona 1721 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Dimitris Christoulas
  Data 05/04/12 Icona 1892 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Punt de vista dels gasejats
  Data 03/04/12 Icona 1867 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Tens dret a treballar
  Data 28/03/12 Icona 1961 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet La Vaga vista d'una
  Data 27/03/12 Icona 1711 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Españoles por el mundo
  Data 09/03/12 Icona 1506 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ultradreta i màfia
  Data 27/02/12 Icona 1832 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Podeu signar?
  Data 23/02/12 Icona 1956 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet "Piropos"
  Data 15/02/12 Icona 2473 Data 38 comentari/s  
Spacer
Bullet Culpa de la CGT sí,
  Data 09/02/12 Icona 2145 Data 45 comentari/s  
Spacer
Bullet El Hematocrítico de
  Data 25/01/12 Icona 1845 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentiu a les criatures?
  Data 04/01/12 Icona 1794 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre estimar...
  Data 30/12/11 Icona 1674 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Pels Grinch
  Data 22/12/11 Icona 1670 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els beagles rescatats!
  Data 05/12/11 Icona 1965 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Gent del barri
  Data 30/11/11 Icona 2696 Data 70 comentari/s  
Spacer
Bullet Quants esclaus treballen
  Data 28/11/11 Icona 1865 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdre la fe...
  Data 14/11/11 Icona 2008 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Tanca un laboratori
  Data 26/10/11 Icona 1931 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La fulminante roja
  Data 11/10/11 Icona 1996 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet ATENCIÓ PER DENUNCIAR!!!
  Data 06/10/11 Icona 2015 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Música per anar a la
  Data 05/10/11 Icona 2037 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet Islam, Occidenstan i
  Data 21/09/11 Icona 1991 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre fidels, infidels
  Data 19/09/11 Icona 1819 Data 30 comentari/s  
Spacer
Bullet Signat un 11 de setembre
  Data 12/09/11 Icona 1677 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet La sang al riu
  Data 09/09/11 Icona 1927 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Bona feina
  Data 07/09/11 Icona 2032 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Tutorial per omnívors
  Data 01/09/11 Icona 2098 Data 26 comentari/s  
Spacer
Bullet Koke
  Data 29/08/11 Icona 1765 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Toma tu dios y guardatelo
  Data 21/08/11 Icona 2301 Data 35 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre l'esclavisme
  Data 15/08/11 Icona 5636 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet No somos terroristas
  Data 27/06/11 Icona 1874 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Li diuen revolució
  Data 22/06/11 Icona 1913 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Manipulació
  Data 17/06/11 Icona 2033 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Ready to fall
  Data 03/06/11 Icona 1620 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La Sra. Perroflauta
  Data 30/05/11 Icona 1819 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet "Mochos" d'esquadra
  Data 27/05/11 Icona 1898 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet El món se’n va d’acampada
  Data 20/05/11 Icona 1974 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Brutal
  Data 18/05/11 Icona 1954 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Ramaders de merda
  Data 13/05/11 Icona 1967 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Pena de presó als pobres
  Data 08/05/11 Icona 1849 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La mirada circular
  Data 05/05/11 Icona 1708 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Verter…
  Data 06/04/11 Icona 1839 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Un escenari poc amable
  Data 30/03/11 Icona 1871 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet La política
  Data 28/03/11 Icona 1944 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Iode per tothom
  Data 17/03/11 Icona 2091 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dius que m’estimes
  Data 28/02/11 Icona 1938 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Si cura, no interessa
  Data 03/02/11 Icona 1885 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer