|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
EL PA QUE S'HI DONA
divendres 19/setembre/2008 - 07:21 520 12
Després de tres mesos que als pares se’ns han fet llarguíssims la canalla torna a anar a l’escola. Continuen sortint informes que l’ensenyament català és a la cua d’Europa. Què falla? Es que aquí som més rucs que els de la resta del continent? Més ganduls? Es que els mestres passen de tot? Es que els pares passem de tot i només veiem l’escola com un parking de fills i de consciències?
Quan els resultats són tant patètics tothom hauria de fer alguna cosa. Tothom vol dir la Generalitat, els mestres i els pares. I aquesta alguna cosa que se m’acudeix és, per part de l’administració, examinar els mestres, allargar les classes com a mínim un mes més i pagar als mestres un sou digne. Per part dels mestres, una autoexigència més gran i una generositat més gran envers els seus alumnes. I per part dels pares tenir clar que ells són els veritables responsables de l’educació dels seus fills amb totes les conseqüències. Amb tots els sacrificis que això pertoca d’horaris, prioritats pecuniàries etc....
Cada vegada sembla que estem pitjor. Els mitjans de comunicació s’omplen amb la paraula crisi i els ventallots ja cauen per tot arreu. Ja no queda ningú que no coneixi alguna persona que no s’hagi quedat sense feina o hagi hagut de tancar el seu negoci. I la bola s’anirà fent gran i durarà dos o tres anys, diuen.
Això de les vaques magres i les vaques grasses ja es vell, però sempre ens agafa per sorpresa. No tant vell, però gairebé tant cèlebre és el conte de la cigala i la formiga, però pocs en fem cas. Quan les coses van bé no només no estalviem com feia la formiga sinó que ens endeutem fins les orelles. I quan ve l’hora dels espetecs resulta que tot és culpa dels polítics. I tota, tota, no.
Albert Boadella ha fitxat per la comunitat de Madrid per tal de dirigir el seu teatre. Jo ja m’ensumava una cosa així fa anys.
El paper de Boadella com a gran defensor de la societat civil en contra de les institucions polítiques era comèdia. La prova es que quan s’ha pogut fer funcionari se n’ha fet. Pujol no n’hi va voler fer i ho va pagar amb l’Ubú.
Ara que, de les tres obres de la trilogia catalana, per a mi la millor de llarg era “Daaaali’ que, com Pla, tampoc no tingué cap vocació de funcionari. Ni Pujol, perquè ser president de la Generalitat és tota una altra cosa.
El que no entenc és per què a a ningú no se li ocorre fer una comèdia amb la vida i miracles de Boadella, que dóna molt de sí.
El Barça xuta mil vegades a porteria però no marca gols. Deu ser que els seus davanters “no están al loro”.Els equips contraris només xuten una o dues vegades a porteria i al Barça li fan un o dos gols. Déu ser que els defenses i el porter tampoc no hi estan. Més val que tots plegats espavilin ràpid perquè si no trontollarà tot al Camp Nou. De la tribuna fins la mena de fossa on seu l’entrenador.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
stikaqui |
Més autoexigència?????
Saturday, September 20th 2008, 1:51 PM
FUNCIONS DE MESTR@
Detectar càries, problemes d'oïda, peus plans, personalitat, carències afectives.
Fer de papa i de mama amb nens mancats d'afecte i no tenir dret que això t'afecti.
Portar a curar l'Enric i deixar la resta de la classe sense atendre.
Fer mil i una reunions per aclarir a pares, mares i alumnes que l'administració no enviarà un substitut.
Anar de colònies o de viatge d'estudis, treballar 24 hores al dia per la cara, ser responsable de tot el que passa i, a més a més, pagar el cangur per als teus fills.
Fer classe a diferents nivells, tenir 200 alumnes, conèixer-los a tots, motivar-los i orientar-los.
Fer, restaurar, plastificar. el material de classe.
Documentar-te, programar classes, preparar el material, veure les novetats editorials, fer entrevistas a les famílies, i a la nit,
corregir.
Coordinar-te amb els cicles, nivells i departaments.
Voler-se reciclar en horari lectiu, i haver de fer- ho en el teu horari lliure i pagant.
Estar d'interí treballant 15 dies a E. Infantil al Nord, 1 mes al sud, 3 mesos a l'aula d'Educació Especial a l'oest,
10 dies de suports i reforç a l'est i la resta del temps fent anglès a qui wsap on.
Saber informàtica, psicologia, dibuix, manteniment d'edificis, mecanografica, aixecar actes, llibres d'escolaritat,
netejar la multicopista, arreglar la fotocopiadora, desembussar el vàter, omplir els papers de l'adscripció.
I......,tot i així, estimem la nostra professió!
Ànims, d'aquí uns dies hi ha el primer pont!!!
|
|
Lauren |
Puntualitzacions i pensaments.
Saturday, September 20th 2008, 2:58 AM
Gràcies pels elogis, Clídice. Pel que fa als meus companys de professió, prou feina tinc amb mi mateixa. I com que ja ens critica tothom... Igual que jo li trobaria coses a un altre, l'altre me les trobaria a mi. I com que ja he patit allò que una persona acabada de sortir de la facultat es permeti el luxe de tractar-me d'inútil, incompetent i faltada d'experiència, m'aplico a fer el millor possible el que em toca fer. Que sempre dubto si me'n sortiré...
I em vaig oblidar de dir que a Finlàndia el Preescolar comença als sis anys i l'escola obligatòria als set anys (el nostre primer curs), i són els primers d'Europa. O sigui que la lectoescriptura, que aquí comencem a matxacar als tres anys amb el treball del nom propi, allà la comencen als set anys...
No serà que cada cosa s'ha de fer al seu temps (encara ningú ha desmentit els estudis de Piaget sobre la psicologia evolutiva dels infants)
i que "no por mucho madrugar amanece más temprano"?
I ara volen que aprenguin anglès nens i nenes que arriben a escola, alguns, amb dos anys, i que encara no parlen bé la pròpia llengua...
Jo al·lucino i callo, perquè sé que no hi puc fer res. I miraré de passar els anys fins a la jubilació, i fer el que pugui pels nens i nenes que passin per les meves mans. I també miro d'anar trobant altres camins que em satisfacin més, com aquest d'escriure coses...
Amb tristesa, un petó a tothom.
|
|
Clidice |
si senyora!
Saturday, September 20th 2008, 12:28 AM
na Lauren és una MESTRA! i perquè? perquè no és queixa de vici, reflexiona sobre la seva professió i toca algunes nafres. (Li ha fallat una mica la crítica a alguns companys, però li perdono per allò del gremialisme natural). Al final ho veieu? nosaltres vinga barallar-nos per la llengua i ells, per variar, administrant-nos la bossa: baralleu-vos, baralleu-vos diuen a madriT i, de tant en tant, van tirant carnassa, vinga llenya al foc i nosaltres picant com passerells i els nostres fills anant a escoles cada vegada més mal dotades i a fer cua a ca'l metge i a no tenir els transports adequats i ...
|
|
Lauren |
Mare i mestra.
Friday, September 19th 2008, 11:58 AM
Jo que sóc mare i que sóc mestra, diria que hi ha molta demagògia en el tema de l'ensenyament.
Primer, a Finlàndia no tenen més de vint alumnes per aula. A la meva classe de primer, vint-i-dos nens i nenes. A la del meu fill, a segon, vint-i-set. Jo no tinc quasi cap reforç i me les veig i me les desitjo per poder atendre individualment cada nen i cada nena de la meva classe. Penseu que primer i segon són determinants per a la lectoescriptura. O sigui, per a tot el sistema educatiu.
Els polítics han bramat molt amb la sisena hora. A Finlàndia fan menys hores lectives que aquí al llarg de tot any, i ja era així abans d'implantar la "susodicha". És a dir, el tema no és fer més hores...
Diversitat, es pot atendre si es posen mitjans, i crec que és bo i adequat fer-ho. Però als mestres ens endossen els problemes i ens deixen sols i sense mitjans per arreglar-los. En dues paraules "aquí ho tens, i tu espavila't". ho he vist mils de vegades en trenta anys de professió.
I pel Persi, pensa que moltes privades inflen les notes per tenir els pares i mares contents i enganyats. I perquè els seus alumnes arribin amb millors notes a la selectivitat. Segur que no són totes, però n'hi ha i se sap.
I hi ha molt bones escoles públiques que no són gens valorades. I de mestres dolents n'hi deu haver a tot arreu.
Per acabar, no em crec que el nivell de l'ensenyament de Catalunya sigui pitjor que el de la resta d'Espanya, encara que reconec que és una opinió personal i subjectiva. Hem passat de les escoles pioneres en Renovació Pedagògica a ser els darrers d'Espanya? També és cert -finançament!!!- que s'assignen menys diners per plaça escolar pública pels nens i nenes de Catalunya que pels de la resta d'Espanya... És que els nostres fills i filles mereixen menys que els dels altres.
Crec que cal pensar més i parlar menys. I que els mitjans de comunicació hauries de ser més professionals i no simplificar tant les coses.
Un petó a tothom!
|
|
TomasM-Porta |
MSANC
Friday, September 19th 2008, 8:35 AM
Amor meu l'últim que vull es que te m'enfadis.
Però Catalunya no és l'únic país del món on hi ha inmigració, no? I som a la cua.
Escolta, la meva dona és mestra i conec el vostre món. Hi ha mestres molt bons, però també hi ha molta mediocritat entre vosaltres. A vegades parles amb mestres i la seva ignorància i manca de sensibilitat és superlativa.
I una cosa més, amore, quan em contestes com em contestes, sembles una criatura dient: "No és culpa meva, no es culpa meva" i jo crec que, en general, dels professionals de l'ensenyament, sí. Ho sento.
I també penso que el fet que quan molts mestres han aprovat les oposicions pensen que ja han arribat a Ítaca i s'acomoden a no fotre brot, es així. I això explica el perquè les escoles privades treuen millors resultats. Jo privatitzaria totes les escoles o, millor dit, deixaria que els pares poguessin escollir les escoles i a les escoles on no hi hagués alumnes fotria els mestres al carrer. Ja sé que sona molt carca però per a mi la funció pública no ha fet la transició i viu tant endarrerida i gandula com al franquisme.
Hp sento però cada vegada crec més en la competència i crec que el problema de l'escola pública catalana és la manca de competència, el fet que els que hi treballen tinguin el sou assegurat tant si fan bé la feina com no.
De tota manera, m'encantaria aprendre química -i física- amb tu!
Molts petons, eh
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|