Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Alancat ha escrit 3 articles i te 33 comentaris. L'últim article ha estat fet el 19/09/08

perfil de'n(na) Alancat | àlbum de fotos de'n(na) Alancat

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Alancat

Espai
 

Sóc Català, i no sóc victimista (però tinc el meu orgull)

Data dijous 18/setembre/2008 - 09:46 Icona 1125 Data 20

Escric aquest bloc en resposta a un bloc escrit recentment per Dopoulus, titulat "Sóc català (però no sóc un victimista tocapilotes)".
No és propaganda política el que diré ara; de fet, no estic content amb cap dels polítics que tenim actualment a Catalunya. Dit això, exposo els meus raonaments:

1- M'he criat parlant el català a casa: el català és la meva llengua materna.
2- El català és una llengua mil·lenària, que parlen uns 10 milions de persones, i la segona llengua més utilitzada a nivell mundial per crear blocs a internet, desprès de l'anglès.
3- El català és una llengua que ha estat perseguida i prohibida sistemàticament per diversos governs europeus des de fa aproximadament 300 anys, sent agredida i fins i tot morta gent pel fet d'utilitzar-la.

Quedant clars aquests punts (si algú me'ls vol discutir, per mi cap problema), deixar clar el meu posicionament sobre l'ús social del català:

El desgast que ha anat patint aquesta llengua, acompanyat pel creixent nombre d'inmigrants que arriben a la nostra terra (als que dono la benvinguda amb els braços oberts, i que quedi clar que tinc amistats de totes les procedències) que prou feina tenen per sobreviure com per haver de preocupar-se de la cultura d'aquí, ha portat a nombrosos sociòlegs i lingüistes a arribar a la conclusió que el català està en perill d'extinció (no és una opinió personal, és una pila d'hores de basantes persones estudiant el tema). Com a patrimoni cultural que és la llengua catalana, no només dels catalans, sinó de la humanitat en general, el risc de la seva pèrdua ha portat a adoptar mesures de prevenció.

Hi ha un sector de la població de Catalunya que creiem que no només són insuficients aquestes mesures (que a sobre són incomplertes sistemàticament pels mateixos que les han redactades i signades), sinó que veiem del tot necessari adoptar-ne de noves, sempre i quant aquestes estiguin en harmonia amb els drets humans.

No sóc ni un maulet d'aquells que van a escridassar les JERC al fossar de les moreres (encara no sé ben bé per què) ni sóc un siudadano d'aquells que representa que estan pels drets civils, però que a l'hora de la veritat estan més preocupats pel nombre de banderes espanyoles que hi ha als ajuntaments que per les polítiques socials. Sóc un català d'a peu, tolerant i integrador amb els nou-vinguts.

I que quedi clar: ser tolerant amb els nou-vinguts no vol dir "tu parla castellà, que t'entendrà tothom. Jo renuncio als meus drets per a què tu puguis tenir-ne de nous".
Ser tolerant amb els nou-vinguts vol dir "Benvingut a casa nostra, que ara també és teva. Aquí tenim una forma de funcionar, i t'ofereixo la meva ajuda per a què puguis adaptar-t'hi per conviure el millor possible".



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
misselvis

hola

Date Thursday, September 18th 2008, 7:35 PM

per diversos factors he treballat amb molts inmigrants,i n'he conegut,i ho sento eh? pero la majoria quan els he començat a parlar en catala m'han dit que no m'entenen,he de dir que molts tenien pasta, temps i fa anys que viuen aqui,s'ha de diferenciar ciutat de els pobles,als pobles no els queda mes remei que aprendre catala,i tenen un accent increïble,a la ciutat passen bastant del tema,els nens si que l'aprenen al cole,menys mal ,no tots son iguals es clar,pero tampoc dec ser la unica que li passen aquestes situacions,dic jo,no us emprenyeu, que en el fons us agrada que L'alancat hagi entrat tan fort,aixi hi ha mes vidilla,petonets bona nit!!

Spacer

Picture
Alancat

Ah, d'acord

Date Thursday, September 18th 2008, 5:02 PM

Ara queda tot més clar

Spacer

Picture
clic

perdoneu

Date Thursday, September 18th 2008, 4:58 PM

que sóc de Playlandia

Spacer

Picture
Clidice

hahahaha Alancat

Date Thursday, September 18th 2008, 4:29 PM

és clicksentit de l'humor :P

Spacer

Picture
Alancat

Clic, no acabo de veure per on vas

Date Thursday, September 18th 2008, 4:27 PM

No t'acabo de captar.

Spacer

Picture
clic

ups!

Date Thursday, September 18th 2008, 4:18 PM

perdó que xinès s'escriu amb l'accent obert

:) :)

Spacer

Picture
clic

Viva Cataluña Independiente!

Date Thursday, September 18th 2008, 4:16 PM

:P



o també
potser millor anar aprenent a dir-ho en xinés

Spacer

Picture
Alancat

Colta, Clidice

Date Thursday, September 18th 2008, 12:26 PM

és el meu bloc, i tens permís per contestar el que et plagui, sempre que sigui de forma respectuosa.
Cetic: està molt bé el teu discurs, l'he sentit molts cops passant per davant d'algun bar, però les fronteres s'estan trencant de la forma que s'han trencat durant tota la història: destruint civilitzacions i cultures per imposar-ne una de sola.
Mirar al passat és imprescindible per poder encarar el futur.

Spacer

Picture
Clidice

et podria contestar Cetic

Date Thursday, September 18th 2008, 11:53 AM

però m'ho estalviaré, no és el meu bloc.

Spacer

Picture
cetic

m'encanta

Date Thursday, September 18th 2008, 11:47 AM

pan i circo i mentres els politics i grans empresaris jugant amb nosaltres mentre sicutim banalitats que mai dependran del nosaltres, si si si es que "cada pueblo tiene el gobierno que se merece", havam quant mirem més enlla del nostre melic i com diu el dopo mire'm la realitat que per sort les fronteres es començen a disoldres i nosaltres aguantant el vells standarts que no nomes separen paisos sino tambe persones, endevant amb la aberracio humana!!!!!!!

Spacer

Picture
Clidice

voleu dir

Date Thursday, September 18th 2008, 11:41 AM

que tots plegats no suposeu massa coses de les altres persones? diguem que en comptes d'exposar les vostres idees de forma clara, concisa, ordenada, coherent, us la passeu valorant la personalitat de l'altre. Realment cal aquesta tendència a la psicologia de "tot a cent"? Dopo si creus que no s'ha de fer res per defensar els drets dels catalanoparlants ho pots dir sense angúnia, ara, no entenc aquesta necessitat d'anar valorant pejorativament les persones que no pensen com tu. Va per tothom i m'aplico la lliçó.

Spacer

Picture
Dopoulus

seguim igual

Date Thursday, September 18th 2008, 11:33 AM

perque parlem de coses ancestrals,no es viu en la realitat,el passat nois,es el passat,i avui dia,la paraula lluitar s´ha de mesurar molt bé,i perdona però parents qui més qui menys els ha perdut,si no un avi un rebesavi,lluitar,per cadascú pot voler dir una cosa molt diferent.I si els que són victimistes es fan pesats,perque parlen de lluita,i no fan res ni han fet res,i no serien capaços de tallar-se ni el dit petit del seu peu per el seu pais.

Spacer

Picture
Clidice

dona!

Date Thursday, September 18th 2008, 11:28 AM

gràcies per la qualificació, me'n sento afectada. Fins ara encara no m'ho havien dit això de botiflera :(

què hi farem! quan un funciona a base de reduccionismes maniqueus no se li pot demanar gran cosa més :(

em sap greu odi_rabia que qualifiquis a les persones sota paràmetres tan amplis, realment penso que potser t'hauries d'informar una miqueta més.

Persiiiiiii m'han dit botifleraaaaaaa! zniffff

Spacer

Picture
odi_rabia

en fi

Date Thursday, September 18th 2008, 11:24 AM

Averaaaa, potser no m'he explicat bé .. o ves a saber!
Per començar .. qui va anar a usar la violència no van ser els maulets .. sino els jerquis, els altres unicament els van escridassar! ja he dit que no era el més adequat però estaven en tot el seu dret de fer-ho!

Lo de les dutxes ... millor dit lo de l'acampada és un perquè meu .. de ningú més, penso que ningú hauria d'anar d'una cosa que no és...

"Menys porros i més literatura, que sembla que al final alguns us mogueu per odi que no pas per constuctivisme." paraules textuals teves; la literatura i els porros no tenen perquè ser pols oposats .. però bueno.. cadascu amb la seva... d'altre banda .. l'odi es crea .. no és només d'un sol! i es pot construir d moltes maneres .. creus que sent uns botiflers n'arreglen alguna cosa? per fer les coses com les fan podrien fotre el camp del govern! en fi alee salut!

Spacer

Picture
Alancat

Odi_Rabia

Date Thursday, September 18th 2008, 10:59 AM

Portes una empanada mental considerable.
La violència no és justificable en cap cas, i menys per una collonada com la de les dutxes de l'acampada jove. De fet, tant Maulets com JERC me la porten fluixa... però abans jerqui que maulet, més que res pel tema violència i tal.
Menys porros i més literatura, que sembla que al final alguns us mogueu per odi que no pas per constuctivisme. Si el dia 11 de setembre s'intenta fer una manifestació conjunta amb un objectiu, en lloc de gastar les energies escridassant-nos els uns als altres treballem pelgats per assolir l'objectiu.

Spacer

Picture
Clidice

odi_ràbia carinyo

Date Thursday, September 18th 2008, 10:46 AM

sóc militant d'ERC i pertanyo a l'executiva de la secció local del meu poble. I, ehem, com t'ho diria? hi ha de tot a la vinya del Senyor. Jo no sóc socialista i burgesa, què vols que et digui, això no es tria. Vaig créixer en un barri obrer però els meus pares tenen estudis i un status econòmic millor, malgrat que el meu avi era l'alcalde comunista del seu poble durant la Guerra Civil. O sigui que això no es tria. No em sento culpable de ser burgesa i no em vull fer la progre només per caure simpàtica. A ERC hi ha de tot, com a tot arreu.

Jo treballo per les meves idees i procuro no anar en contra dels altres, si llegeixes una mica d'història veuràs que totes les revolucions obreres les han començat els burgesos, els obrers solen ser extremadament conservadors. A més, treballar en negatiu em sembla terriblement frustrant i segur que deu produïr toxines. :(

Un petonàs :) (ai! me'n descuidava, he militat a CCOO, això vol dir que sóc proletària?)

Spacer

Picture
odi_rabia

jerc? no gràcies!

Date Thursday, September 18th 2008, 10:38 AM

ieps! doncs bé, jo estava al fossar de les moreres quan van escridassar als de la jerc i d'acord, potser no era el més adequat en aquell dia, però qui ho va fer estava en tot el seu dret i és més sota el meu punt de vista tenien raó, els de la jerc són uns botiflers i apart d'això són uns burgesos independentistes, ja em diràs tú perquè .. si .. si en un futur s'independitzés catalunya ells ens robarien més que espanya, ja ho fan ara, no sé de que es queixen...
d'altre banda jo vaig nar un any a l'acampada jove, x si no u saps l'organitzen els jerquis.. i tinc clarisim que no hi tornaré! vols saber el perquè? van de socialistes, d'obrers .. i la veritat la penya així que no ho són .. foten fàstig, tenen dret a defensar el socialisme però sent nens de papa i mama, sent grans victimes del capitalisme ... k diuen de socialisme .. acas saben el què és? també cal dir.te que en aquella acampada, tots aquells que vam pagar l'entrada dels 3 dies, dormiem acampats a un camp de patates, amb uns waters de merda, que feien pudor i no es netejaven, amb unes dutxes que semblava un camara de gas, i saps ells on dormien , on es dutxaven i on naven al water? ells tenien un edifici al costat dels terrenys d'acampada on es dutxaven allà, als vestuaris, naven a waters d'allà.. no a cabines de plàstic, brutes i askeroses! doncs i amb tot això em defensen el socialisme? quin socialisme? no són tan obrers .. perquè no es mengen la merda com tots?ells no paguen i tenen millors condicions .. doncs de conya tu! ale!
i x per acabar, continuaré amb lo del fossar d eles moreres .. d'acord que escridassar-los poder no era el més correcte .. però si hi erets allà .. podries haver vist que al moment un xulo de jerc va nar a pegar-se contra els de dalt, contra els rojos, de camí que anava va empenyer a una dona d'una certa edat i no li va demanar disculpes, i apart d'aixo anava massa de valent .. és més sort va tenir que era aquell dia i aquell lloc, i hi havia molta gent .. a la mani l'haguessin rebentat! i després de tot això només per explicar-te la suposició meva del perquè dels crits als jerquis, si fos per mi aquests partit no existiria! I és més tan que parlen de terrorisme, de claudicar el terrorisme .. recordo que el senyor puigcercós tenia forts vincles amb terra lliure... al otegui sel condemna i està anys i anys a la presó .. i aquest perquè no? aquesta és la justícia! alee k vagi be i kuidat salut!
i

Spacer

Picture
Hobbes

I tant!

Date Thursday, September 18th 2008, 9:56 AM

Clar que sí, Alancat! Absolutament d'acord amb tu.
Qualsevol persona és benvinguda al nostre país, no cal que perdi les seves arrels , no ho demanaria mai això!! però que s'adapti, que entengui i s'integri al país on ha triat refer la vida.
Un escrit fabulòs!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Soc català

Date Thursday, September 18th 2008, 9:55 AM

Sóc català i porto barretina
i a qui digui que no
li tallo la sardina.

Com diu una amiga meva que no viu gaire lluny d'aquí el que necessitem els catalans són un parell de pebrots (se suposa que ella els té) i molta coherència. Perquè la primera cosa que hauriem de fer si de debò volem resoldre els nostres problemes és no ser víctimes de nosaltres mateixos, no pensar que la culpa de tot el que ens ha passat es dels altres. I no estaria malament tampoc prendre'ns amb una mica més de sentit de l'humor perquè el patriotisme heavy al final cansa i se suposa que nosaltres hem de tenir corda per estona.

Spacer

Picture
Clidice

totalment

Date Thursday, September 18th 2008, 9:48 AM

d'acord amb tu :) parlar en castellà a un emigrant perquè "si no no ens entendrà" és un acte de racisme, és el mateix que dir-li: "et parlo en castellà, que és més fàcil, perquè tu ets ruc del cabàs".

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Alancat? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Hi hagi pau
  Data 19/09/08 Icona 2483 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Il·legalització de
  Data 19/09/08 Icona 1017 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer