|
Clidice |
potser l'erro
Wednesday, August 27th 2008, 1:22 PM
i no seria pas la primera vegada, però per a mi "valor positiu" no va associat necessàriament al "bé personal" o a la "felicitat", conceptes sobre els quals en sóc dubtosa, perquè són força indefinibles i quantificables. Quelcom que pot ésser a priori negatiu (no oblidem que aquestes són valoracions culturals) pot comportar valors positius a l'existència. Potser perquè sóc una dona, potser perquè he parit (i fa mal) és perquè no identifico sempre dolor amb negativitat. Probablement a les femelles de l'espècie ens ensinistren en aquests afers i el meu enteniment està obnubilat, no ho sé, però el que és cert és que cada dia intento allunyar-me més del meu JO, concepte per a mi totalment masculí i intentar conèixer més el nosaltres, més tribal i femení ...
I, seguint amb la transcendència, de què et facin mal unes sabates el més positiu és l'alleujament que tens quan te les treus, apa :P
|
|
Poetigat |
Doncs no...
Wednesday, August 27th 2008, 1:06 PM
Cada aconteixement que et trobes no té un valor positiu. D'alguns amb sort i esforç en treus alguna cosa positiva, i aprens, clar que sí, és que el sofriment es part de la vida (una bona part de la vida, diria jo, malgrat el que diguin tots els gurus del pensament positiu).
Jo reivindico la tristesa i la lucidesa, quan toquen, són part fonamental de l'experiència humana.
Reivindico poder dir: Quina putada! O, vaja merda!O, avui estic trist...i, llavors, prefereixo que no em vinguin amb: "Has de ser positiu". Ni que tinguin raó!
Si havia d'agafar la frase en un altre sentit, o jo no hi arribo, o està mal escrita, però jo llegeixo el que llegeixo... Jo no sé entendre aquesta frase si no és en el sentit: no et preocupis per les desgràcies, que tot pot ser a fi de bé, en el fons, al mal temps bona cara...
Doncs jo quan fa mal temps agafo paraigues i confio que no em caigui cap raig del cel al cap, si passés, em costaria trobar-li el cantó positiu, francament.
|
|
TomasM-Porta |
Tot arriba i tot passa
Wednesday, August 27th 2008, 1:03 PM
Hi ha estones que acaricien i estones que punxen i estones que passen indiferents per la nostra pell. El sol no crema per nosaltres, però ens acarona igualment.
Discrepo amb la Clídice que res no tingui una finalitat. Hi ha coses que si i ha coses que no. Depén de si hi ha un acte de voluntat.
També discrepo de que de qualsevol mal se'n pugui esdevenir un bé. Aquest estoïcisme està bé pels que estan tips de rebre i ja s'han fet a la idea que la seva vida serà una pallissa constant, però en realitat és pura demagògia. Si no, tan se valdria rebre com no. I, en fi, jo prefereixo que, si ha de rebre algú, rebi un altre.
Ah i una altra cosa, gràcies pels comentaris. Només dir-te que sóc un home (tu em tractes de noia). Espero que això no et defraudi. Per a mi les dones sou molt més intel.ligents i infinitament més interessants, es clar.
|
|
Clidice |
gat
Wednesday, August 27th 2008, 7:55 AM
parteixes d'un error de base: res no és "a fi de bé" perquè, d'entrada, no es tracta de què res tingui una finalitat, entre altres coses perquè alguns no creiem en què res tingui una "finalitat" en el sentit cristià més estricte. Les coses són i prou, no hi ha moralina en el conte, senzillament succeeixen i tal i com te les prenguis podran ser A: un greu tort que em causa a MI la gent, la societat, el món mundial, l'univers i part de l'estranger o, B: simplement coses que passen i que et poden ajudar a créixer, o, si ho prefereixes, a passar l'estona fins al final. En tot cas res és un "vivalavirgen..." en els que preferim perdre una mica d'ego torturat a canvi de sentir-nos més còmodes en la nostra pell.
guan quis ;)
|
|
Poetigat |
No estic d'acord
Wednesday, August 27th 2008, 6:13 AM
Amb aquest megapositivisme "vivalavirgéntodoel mundoesbuenoquebonitoquee stodo". Si et cau un test al cap quan vas pel carrer, agafes un càncer o no et correspon la persona que estimes, per posar només tres exemples, això són drames o tragèdies, i s'han de portar de la millor manera possible (amb quimioterapia, oblidant-la i... el test no hi ha per on agafar-lo positivament, hehehe...), però a mi que no em venguin cap moto, que tot
no es a fi de bé.
La nostra societat s'ha tornat tan hedonista i superficial que voldria erradicar i tancar els ulls a tot el sofriment. Éls drames i les tragèdies són part de la vida, i per molta gent, la major part de la seva vida, dir-los que s'ho haurien d'estar passant bé amb els seus drames i tragèdies em sembla irreal i pueril.
Està bé intentar ser positiu però no autoenganyar-se.
Bé, és la meva opinió...
|
|
|