Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Persi ha escrit 247 articles i te 241 comentaris. L'últim article ha estat fet el 04/10/18

perfil de'n(na) Persi | àlbum de fotos de'n(na) Persi

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Persi

Espai
 

CONTRA EL CONSELLER D’INCULTURA O QUÈ VOL EN SANTI VILA?

Data dimecres 19/octubre/2016 - 02:41 Icona 1424 Data 5

La primera cosa que tinc clar és que no crec que en Santi Vila sigui ruc, ni que sigui un ingenu i tampoc un ignorant. Te al darrera una perllongada carrera política i tots els que ens hem mogut dins dels partits polítics sabem que grimpar és dificilíssim i caure és molt fàcil. També és reconegut com un gran batlle de Figueres i crec que tothom reconeix que va ser un bon ministre de territori i sostenibilitat.
Per la banda de la cultura està clar que en Santi Vila és una persona culta. Llicenciat en història i professor universitari, no se li pot dir que no sap del que parla quan parla de la història del nostre país o d’aspectes culturals. No ens trobem davant d’una persona poc llegida sinó d’una persona molt llegida i contrastadament intel.ligent.

La pregunta és: per què una persona intel.ligent i culta que exerceix com a conseller de la Generalitat d’un govern independentista fa unes declaracions dient que la festa dels toros és cultura i que la cultura catalana és una cultura espanyolíssima.

No m’interesa tant el que s’estigui a favor o en contra de les afirmacions del conseller sinó el perquè d’aquestes declaracions. Al final hom pot considerar cultura el que li doni la gana: si Tàpies és cultura perquè no ho poden ser els toros, que al cab i a la fi venen de la nostra prehistòria i van ser cantats per García Lorca? I si comencem per dir que Espanya ve de Hispània podem dir que la cultura catalana és una cultura hispànica – que seria quelcom com dir que la cultura Noruega és una cultura escandinava – i de dir que la cultura catalana és una cultura hispànica a dir que és una cultura espanyola hi ha un passet molt petit.

El problema és que avui els toros són considerades per la majoria dels catalans quelcom cruel i embrutidor i es considera que la cultura va justament en el camí contrari, és a dir, en el camí de fer les persones més humanes, més bondadoses, més solidàries i més refinades.

I el problema és que avui s’està debatint sobre la independència de Catalunya i, quan tothom a Espanya identifica la cultura espanyola amb la castellana, sorprèn que un conseller pretesament independentista torni als orígens del catalanisme regionalista i digui que la cultura catalana forma part de l’espanyola.

El que jo no entenc és el perquè Santi Vila fa això i tampoc no entenc el perquè, després de fer-ho, Puigdemont el manté al càrrec. Li hauríem de preguntar a l’un i a l’altre. El president Puigdemont va dir que coneixia el conseller Vila de tota la vida, que li té una confiança absoluta, que és un polític amb una gran capacitat de gestió i que s’estima moltíssim el país. Molt bé. Però al president Puigdemont li semblen bé les declaracions del seu conseller de cultura o les considera inapropiades?

Sembla com si Santi Vila s’estiguès preparant per a ser el recanvi del president Puigdemont en cas de que el procés fracassi. Sembla que segueixi els passos de Duran ideològicament per tal de reconstruir el regionalisme català en cas de que el procés no surti bé. I a mi en aquests moments això no m’agrada.

El procés català ha de sortir bé perquè hem d’aconseguir votar com si ens hi anés la vida. No podem fracassar en això. I per a no fracassar no hi ha d’haver-hi ni una esquerda entre nosaltres. Ni un pla b esbombat als quatre vents i que debilita la nostra força.

No votar l’autodeterminació al proper setembre per una prohibició del govern espanyol hauria de suposar que el país sortís al carrer i es comencés una gran vaga general fins que els catalans poguéssim votar. El dret a poder votar no pot ser discutit i quansevol acord que no passi per aquest reconeixement, és un mal acord, un pèssim acord.

Una altra cosa és que es perdi el referèndum d’autodeterminació. Per a mi perdre’l no suposaria cap tragèdia. Continuaria sent independentista però a l’hora em sentirà espanyol perquè se m’hauria deixat triar si volia ser-ho o no. I entendria que en cas que Catalunya tingués una majoria parlamentària que ho demanés, es podria tornar a votar. El que és intolerable és que no se’ns deixi votar i això ho hem de defensar amb ungles i dents i peti qui peti, per mitjans pacífics, òbviament, però utilitzant tota la nostra força i sense retrocedir ni mig pas.

Sent això així i sent Santi Vila conseller d’un govern independentista en una situació històrica – ell que és historiador deu saber que vivim un dels moments més importants de la nostra història i que l’adjectiu està ben aplicat – repeteixo: per què ha fet aquestes declaracions? Què és el que vol?



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
txeic-tgn

...

Date Saturday, October 22nd 2016, 6:14 AM

Pots ser conseller... però el que cal és no dir constantment rucades... Si a ell li agrada torturar el posem a l'arena i jo li clavo les banderilles (com que no pateixen els toros, segons diuen els bàrbars com ELL... tampoc patirà el molt cabró ! )

http://www.ecologistasena ccion.org/article1384.htm l

Pot ser conseller... també pots ser un xai de la mEnistra Pastor (com se'l va pixar al Vila... ah... això sí: les infraestructures pendents: com sempre !).

Pot ser que en un estat de llardosos MATAR TOROS SIGUI ART... POSAR URNES UN DELICTE... quan marxem ?

I us recordo: la prostitució (ai... ai... la consti... per què sempre em surt prosti ?) la va votar qui la va votar... és com si en fan triar entre merda i pixum... doncs votes PIXUM... (tots els sables dels fastiGOSSOS FRANQUISTES darrera de la sala on es prenien decisions... ná má qui disir señoría !)

Spacer

Picture
Persi

Alarico,

Date Thursday, October 20th 2016, 12:25 PM

1. Jo sóc radicalment partidari de la llibertat d'expressió. No crec que hagi de tenir cap límit. Fins i tot sóc partidari que els nazis i els stalinistes s'expressin lliurement. I no diguem els artistes. Potser estic equivocat, però penso així.

2. No tinc manera de preguntar-li a ell. Simplement m'haguès agradat saber que en pensaves.

3. Tens tota la raó del món. Crec que s'haurien de prohibir els correbous. I també tens tota la raó del món quan dius que es considera la festa dels braus espanyola, quan té un àmbit molt més ampli. Fet i fet és mediterrània. Franco la va fer espanyola i hi ha catalans que la rebutgen per això. No és el meu cas. Sé que és catalana i la rebutjo perquè no m'agrada que es maltractin els animals i menys que se'n faci un espectable. I sí, crec que en aquest cas hi ha gent incoherent i hipòcrita. Espero que no sigui el meu cas.

4. Home, jo sí que crec que ets espanyolista, de la mateixa manera que jo sóc independentista. No crec que ser espanyolista sigui en absolut quelcom millor o pitjor que ser independentista i molt menys crec en bons o mals catalans segons la seva ideologia. Jo crec que ets espanyolista perquè creus que Catalunya anirà millor dins d'Espanya i jo sóc independentista perquè crec que anirà millor fora.

5. Això de dividir la societat no sé massa què vol dir. Tots hem de pensar el mateix? Tots alguna vegada hem pensat el mateix? La societat sempre està dividida perquè hi ha diferents maneres de pensar. Hi ha gent d'esquerres i de dretes, gent creient i gent atea, etc... Això no suposa que els uns siguin millors que els altres o els altres millor que els uns perquè el relativisme ens porta a no creure en veritats absolutes i, per tant, seria molt pretenciós pensar que precisament nosaltres - jo - tinc la raó.

Spacer

Picture
alarico

Persi, anem a pams

Date Thursday, October 20th 2016, 11:58 AM

1. La llibertat d'expressió és un dret recollit en la Constitució, però com tu ja saps pot veure's restringit en determinades situacions, com per exemple quan atempta a la llibertat a l'honor de persones i institucions. Quan ambdós drets xoquen llavors tenim als jutges per a resoldre a favor d'uns o dels altres.

2. Jo crec que les fa a títol personal per temes personals. Ves a saber, potser al seu marit li agraden motissim, o als seus pares. Perquè no li preguntes a ell?

3. Si la socitat catalana està contra els braus, motivat per fer un espectacle del patiment als animals, perquè no s'han prohibit els Correbous enlloc de blindar-ne la seva activitat? Jo això no ho entenc pas. Bé, si que ho entenc, perquè prohibir els braus no té més a veure amb que és una festa Espanyola que no pas pel patiment dels animals. I com ara s'ha d'atacar tot el que faci tufo a espanyol. Aquet és un dels tants síntomens del totalitarisme de l'independentisme. N'hi ha d'altres.

4. Jo no sóc Espanyolista, no t'equivoquis. Sóc un demòcrata i com a tal respecto i defenso la legislagió vigent que un dia varen votar els nostres pares en referèndum. Dividir a la socitat entre catalans (els independentistes) i espanyolistes és un altre dels síntomes del caire totalitari que està agafant el procés.

Spacer

Picture
Persi

Home, no em contestes la pregunta

Date Thursday, October 20th 2016, 11:13 AM

1. A Espanya hi ha una llibertat d'expressió relativa perquè cremar fotos del rei o la bandera és un delicte i en una recent exposició es va haver de retirar una escultura del rei Joan Carles sodomitzat.

2. Jo preguntava què vol en Santi Vila, per què creus que les fa... Tu per què creus que les fa? Jo no qüestiono que tingui dret a fer-les, cosa que em sembla molt evident.

3. Els parlaments legislen i van determinat en cada moment quin és el grau de violència acceptable per a cada societat. La societat catalana sembla que està majoritàriament contra els braus i per això s'hi ha legislat en contra. Suposo que també es podria dir que les lluites de gladiadors són cultura però suposo que hi estàs en contra. Sembla que Europa ha pres la decisió de defensar els anomenats drets dels animals i em sembla que no defensar-los en base a la història no és vàlid perquè la història està per a superar-la.

3. Jo em sento liberal i gens totalitari. Vull un referèndum. Més liberal i demòcrata que això em sembla que impossible. I potser sí que defensar que un conseller d'un govern independentista sigui coherent és totalitari però a mi no m'ho sembla. No sé que passaria si un ministre del PP haguès declarat, a sensu contrario, que els braus és un espectacle anacrònic o que la cultura catalana no és gens espanyola. Suposo que m'entens.

4. Ara que tu, des de l'espanyolisme, defensis el dret a la nostra incoherència interna ho trobo curiós. Més aviat pensava que hi treuries punxa. Però va, tu per què creus que fa aquestes declaracions? M'agradaria saber la teva opinió.

Spacer

Picture
alarico

En Santi Vila...

Date Wednesday, October 19th 2016, 3:16 PM

...pot fer aquestes declaracions perquè a Espanya hi ha llibertat d'expressió.

Per cert, si la cultura no pot tenir cap component de violència ja podem començar a prohibir moltes de les grans obres de la humanitat.

Cada dia que passa el moviment idependentista té més tics totalitatis: pensament únic, bon i mals catalans, bona i mala cultura, etc...

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Persi? Aquí son els últims articles.

 
Bullet PRIMER ANY DE REPÚBLICA
  Data 04/10/18 Icona 2581 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet UN PAÍS DE XIMPLES
  Data 28/09/18 Icona 1291 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet DE LA FLOR AL CUL DEL
  Data 18/09/18 Icona 1273 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA MANIFESTACIÓ DE
  Data 12/09/18 Icona 1282 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S'HA D'ANAR
  Data 10/09/18 Icona 1306 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet REFLEXIONS DESPRÉS
  Data 06/09/18 Icona 1351 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS PARTITS INDEPENDENTISTES
  Data 27/07/18 Icona 1241 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA CONTRAPORTADA DEL
  Data 20/07/18 Icona 1219 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JULI CÈSAR I EL TRASLLAT
  Data 04/07/18 Icona 1554 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LA INAUGURACIÓ DELS
  Data 28/06/18 Icona 1170 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet COM ES COMBAT LA MALA
  Data 25/06/18 Icona 1163 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L'ALEGRIA DE LA
  Data 21/06/18 Icona 1223 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet NO TINC GENS NI MICA
  Data 15/06/18 Icona 1139 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÉS UNA BONA NOTÍCIA
  Data 12/06/18 Icona 1128 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet APROFITANT L'AVINENTESA
  Data 23/05/18 Icona 1275 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ÉS
  Data 18/05/18 Icona 1164 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA SENTÈNCIA DE LA
  Data 03/05/18 Icona 1228 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA SENTÈNCIA DE LA
  Data 02/05/18 Icona 1164 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA SENTÈNCIA DE LA
  Data 30/04/18 Icona 1183 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet HA PLEGAT CRISTINA CIFUENTES,
  Data 28/04/18 Icona 1258 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet XAVIER GARCÍA ALBIOL
  Data 27/04/18 Icona 1164 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SOCIALISTES, BARREJA
  Data 12/04/18 Icona 1321 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LLARENA, EL PRESSUMPTE
  Data 11/04/18 Icona 1187 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JORDI SÀNCHEZ POT SER
  Data 10/04/18 Icona 1187 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DIFERÈNCIA ENTRE
  Data 09/04/18 Icona 1165 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL TRIBUNAL DEL LAND
  Data 06/04/18 Icona 1173 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL PRESIDENT PUIGDEMONT
  Data 05/04/18 Icona 1238 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA M'HE FET
  Data 05/04/18 Icona 1506 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA PASQUA DEL 2018,
  Data 04/04/18 Icona 1194 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DETENCIÓ DEL PRESIDENT
  Data 28/03/18 Icona 1226 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS MOSSOS D'ESQUADRA
  Data 27/03/18 Icona 1297 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LES HÒSTIES SERAN SEMPRE
  Data 26/03/18 Icona 1214 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet NOMÉS EM CONVENÇ LA
  Data 23/03/18 Icona 1197 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PER QUÈ UN 20% NO HA
  Data 20/03/18 Icona 1220 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet BORBONET, FOT EL CAMP!!!!
  Data 14/03/18 Icona 1211 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TENIM DRET A CRITICAR
  Data 07/03/18 Icona 1258 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS FISCALS I ELS MAGISTRATS
  Data 05/03/18 Icona 1222 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet DEGANA GAY, EN NOM MEU
  Data 01/03/18 Icona 1208 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ANNA GABRIEL EXILADA
  Data 28/02/18 Icona 1225 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet EMBESTIDA CONTRA L'ESCOLA
  Data 27/02/18 Icona 1219 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet MIREIA BOYA, ETS UNA
  Data 23/02/18 Icona 1174 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA VISIÓ DE JULIO ANGUITA
  Data 22/02/18 Icona 1235 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL PESSIMISME INDEPENDENTISTA
  Data 21/02/18 Icona 1230 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL PRESIDENT PUIGDEMONT
  Data 20/02/18 Icona 1227 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ENTRE EL MÒBIL I EL
  Data 14/02/18 Icona 1254 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ESTRATÈGIES DE DEFENSA
  Data 12/02/18 Icona 1247 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet C'S A PUNT DE GUANYAR
  Data 09/02/18 Icona 1251 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS ESPANYOLS SANCIONEN
  Data 08/02/18 Icona 1248 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUO VADIS - O NO BADIS
  Data 07/02/18 Icona 1297 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL CONSELL D’ESTAT,
  Data 06/02/18 Icona 1292 Data 0 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer