|
Mentides i manipulació en l'article de Tomas sobre Wagner
dijous 7/maig/2015 - 07:30 1033 3
Tomas,
Segurament coneixes molt millor alguna de la música de Wagner que la seva vida real, i, sobretot, els seus escrits. Sino hauries esmentat la seva obra publicada anònima l'any 1850 sota el nom K. [Karl] Freigedank amb el títol 'Das Judentum in der Musik', una gran tirada no només racista, ans purament antisemita semblant a les que després Hitler i el seu aparell de propaganda faria seves (fins i tot n'integrarien elements en els seus discursos).
De fet, és Wagner qui és fill (musical) dels Mendelssohns, Meyerbeers, Beethovens, Brahms, etc. de tots aquells en especial que menysté i desqualifica per qüestions de raça en el seu pamflet antisemita (la música dels quals copia i fa servir en les seves obres - ho sabies? no? - doncs informa't).
Repeteixo? - Wagner no era racista en el sentit de Darwing (com l'expiques tu...): era profundament antisemita. I la seva dona Cosima, filla de Liszt també ho era. Ella va ser el punt de connexió entre l'antisemitisme de Wagner i el de Richard Strauss, així com també va ser ella qui va dur a Hitler el material necessari per a escriure 'Mein Kampf' a la presó, després d'haver estat detingut per aldarulls nacionalsocialistes (vora el 1921 cerc recordar).
Així doncs: tot menys anodina la relació de Wagner amb la seva dona Cosima, la de Cosima amb Hitler i la d'ella amb Strauss, compositor que no es va distanciar mai de la causa de Hitler, que es va quedar tota la seva vida a Alemanya, aprop de Munich, i que va ser el compositor de palau de Hitler. D'anodí, tot això, res.
No entenc gens, i dona peu a interpretacions molt dubtoses la teva última frase: "I el jueu Mahler un fill, que si bé no va estar a la alçada del pare, Déu n’hi do del que va aconseguir."
El "jueu" Mahler??? - I, "un fill" ???
Així doncs declarem Wagner el Déu únic i origen de la millor música mai escrita, la glorificació de la rassa del qual ens importa un bledo i banalitzem sota el nom de 'germanista', i li otorguem la paternalitat musical de Mahler, a qui li perdonem la vida amb un "Déu n'hi do del seu valor" després d'haver-lo estigmatitzat pels seus origens jueus? Exactament és això el què fa Wagner en el seu pamflet antisemita.
Per dir que Mozart sembla broma davant Wagner s'ha tenir poc coneixement de la música (qüestió d'ignorància, d'acord, encara tens temps per rectificar): però per dir que "el jueu Malher un fill [musical de Wagner], ... si bé no va estar a la alçada del pare, Déu n’hi do del que va aconseguir" s'han de tenir ganes de no reconèixer el propi racisme/antisemitisme...
!!! Vergonya !!!
(No has canviat en res - La teva pròpia ignorància et traeix)
(La música de Wagner t'agrada i no saps com justificar que t'agradi el resultat artístic d'algú profundament racista i sobretot antisemita que jurava a i feia apologia de la mort dels seus contemporanis jueus? - Es el problema de molts fanàtics de Wagner: escolten la seva música amb els ulls tancats a la seva persona...)
|
|
|