Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

lliure76 ha escrit 1 articles i te 8 comentaris. L'últim article ha estat fet el 05/11/14

perfil de'n(na) lliure76 | àlbum de fotos de'n(na) lliure76

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de lliure76

Espai
 

JORNADA DE REFLEXIÓ : QUÉ ES MÉS AVANTATJÓS ROMANDRE A ESPANYA O INDEPENDITZAR-SE?

Data dimecres 5/novembre/2014 - 07:57 Icona 2533 Data 8

Si ja ho diuen els multimillonaris espanyolistes sobreenriquits durant el franquisme (sí, aquells que abans estaven amb la ma estesa cridant : Arriba España, arriba Franco! i que ara se han reciclat en una mena de pseudodemócrates hiperliberals) : Si es que en España se vive muy bien!

I jo em pregunto ¿es viu molt bé? ¿Per qué es viu tan bé? ¿Per el sol? ¿Es que si Catalunya s'independitzés s'amagaria el sol y Catalunya quedaria sumida en la foscor i les tenebres, com la Transilvania de les pel.lícules de Drácula?

¿Per la truita de patates, anomenada col.loquialment tortilla española? ¿Es que per ventura no podríem continuar menjant truites espanyoles (anomenades així per diferenciar-les de les franceses), i paelles, d'igual manera que menjem pizzes italianes o hamburgueses americanes, etc. en cas d'independitzar-nos?

Per el flamenco i las sevillanas? Es que ens quedaríem coixos i no podríem continuar ballant flamenco, i sevillanas, i sardanes, i tangos, i dance, etc. en cas d'independitzar-nos?

¿Quins són, realment, els avantatges de romandre a Espanya?

Si es que en España se vive muy bien! Viuran molt bé ells, els multimillonaris franquistes i els descendents d'aquests franquistes, que están forrats i es dediquen més a l'economia especulativa que a la productiva!

Aquests hipermegamultimillonaris, que cada volta són més rics a base de escanyar i esprémer als treballadors, a les families, als jubilats, als autónoms i als empresaris que es dediquen a l'activitat productiva en comptes de dedicar-se a l'especulació.

Multimillonaris espanyolistes (sers superiors com calificava Butragueño a Florentino Pérez) cobdiciosos que s'omplen la boca de democrácia i de fals patriotisme, i després abandonen a la seva sort fins i tot a la major part dels que els recolcen.

Florentino Perez, per exemple, conegut principalment com a constructor, pero que al igual que molts altres multimillonaris espanyolistes també controla accions d'eléctriques. Quina es la seva contribució a la patria espanyola i als espanyols? Pujar continuament els preus de la tarifa electrica a tots els espanyols?

Quina es la contribució d'Amancio Ortega a
Espanya i als espanyols : deslocalitzar la seva producció a l'India on els sous són molt més baixos que a Espanya? Una fortuna de més de 45 milions d'euros i no pot crear més llocs de treball aqui a Espanya? Més que patriotes d'Espanya semblen multinacionals! Si no defenen els interessos de la major part dels que els donen suport, per qué els hem de soportar nosaltres que no tenim res a veure amb la seva suposta ideologia? Hi han empresaris amb moltíssim menys patrimoni que aquest subjecte i que, no obstant, mantenen les seves fábriques al lloc on han nascut per convicció i sense presumir tant de patriotes!

Segons la revista Forbes, la fortuna del mes rics d'Espanya ha augmentat un 9,2% l'últim any (les 100 majors fortunes d'Espanya aglutinen l'equivalent al 15,6% del P.I.B. de España). La major part dels espanyols i dels catalans vivint cada volta més precáriament, fent sacrificis, estalviant i encara així arribant amb dificultats a fi de mes (els que puguin arribar) i ells, en canvi, engrosant la bossa en temps de necessitat.

Ni tan sols s'ha traduit aquest augment tan significatiu de la riquesa en la creació de llocs de treball, ni per als catalans, ni tan sols per a la resta dels espanyols (tan patriotes que diuen que són!) en un moment en que l'atur arriba a una mitjana escandalosa de més del 25% a tot l'estat espanyol.

No només aixó, sinó que ,a més a més, part de aquesta riquesa l'han obtingut aquests, entre cometes, irónicament, ser superiors, a base d'endeutar a la major part dels espanyols (inclosos els catalans). El deute de l'estat espanyol (segons els mitjans de comunicació espanyols) ha arribat a máxims mai vistos, assolint una cantitat de més de un billó d'euros. I el pitjor és que aquesta cantitat continua creixent, a pesar de l'augment d'impostos i de les fortes retallades en les despeses socials. Si els catalans continuem formant part d'Espanya haurem de assumir una contribució cada volta major de un deute que no para de creixer i que només beneficia a una minoria de super rics espanyolistes i hereus del franquisme que compren mansions a tot el mon (i als cuals els importa una bleda el que els passi als demés, fins i tot a la major part dels espanyols nacionales españolistas que els recolcen).

Amb el sistema electoral fixat a Espanya a la LOREG i altres lleis electorals resulta del tot impossible que els partits honrats accedeixin al poder, i l'únic que es produirá és l'alternáncia bipartidista de partits liderats per polítics corruptes que es venen als interessos de uns pocs supermultimillonaris espanyols especuladors, als quals porten décades beneficiant-los, ja siga durant la dictadura franquista com en aquesta pseudodemocrácia en la que ens veiem atrapats.

Augmenten els impostos, pujen els preus de la gasolina, l'electricitat, etc., retallen les despeses socials, engrosen el deute del país, mantenen l'atur a nivells altísims, augmenten l'edat de jubilació... ...i després de cara a la resta dels espanyols li tiren la culpa de tot als catalans ; quan, en veritat, els catalans a dures penes tenen capacitat decisoria respecte a la politica estatal que es desenvolupa a Madrid (només l'administració de una petita part dels diners que es recauden dintre del propi territori catalá) Quin és, doncs, l'aventatge real de romandre a Espanya?



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
txeic-tgn

...

Date Saturday, November 8th 2014, 7:43 AM

lliure76... no facis cas de l'infiltrat alarico (se li veu massa el llautó... el tricornico, en paraules de guàrdia civiS !)...

Bye, bye Ecspanya !...

Spacer

Picture
lliure76

ESCLAU DELS GOVERNANTS CORRUPTES QUE EM

Date Wednesday, November 5th 2014, 6:47 PM

Els bancs sí que concedeixen crédit, peró has de ser solvent, dius. Per lo vist, deu haver molt poca gent solvent a Espanya avui en dia, potser sigui per la bona gestió dels actuals governants. La independéncia, és clar, es respecte d'Espanya ; respecte del desastrós govern que es realitza a Madrid. Respecte a la presencia a Europa, dependrá del que decidiexin en un futur els catalans, de igual modu que ho vafer l'estat espanyol en el seu moment. Al igual que molts dels que són favorables a la permanencia a l'estat espanyol intentes infondre la por en els partidaris de la independencia, dir-lis que és com jugar a la ruleta rusa, que suposará un risc molt gran... Crec que aixó es subestimar als catalans. No vull dir amb aixó que els catalans siguem supermans, peró es difícil fer-ho pitjor que els governs corruptes espanyols precedents. El deute més alt d'Europa (un billó d'euros segons els mitjans de comunicació espanyols), el segon pais d'Europa amb major desigualtat entre rics i pobres, el principal consumidor de cocaina del món en proporció al número de habitants, la taxa d'atur més alta. Vols dir, Alarico, que els catalans som pitjors que els pitjors d'Europa i que podem superar aquestes xifres?

Spacer

Picture
alarico

esclau76

Date Wednesday, November 5th 2014, 3:18 PM

Nomès un parell de coses:
1) Els Bancs sí que concedeixen crèdit, però has de ser solvent. Oi que tú no li deixaries diners a algú que saps que molt probablement no t'els deixarà? doncs ells el mateix.
2) Independitzar-se de no sabem qui exactament - d'Espanya? d'Europa? del món mundial? - és com jugar a la ruleta, sense saber el que et cobrarà el casino, quin és el premi i les probabilitats d'aconseguir-lo. Pretens decidir el teu futur i el d'altres persones en absència absoluta d'informació.

Spacer

Picture
lliure76

UNA VICTIMA MÉS.

Date Wednesday, November 5th 2014, 1:54 PM

Tens raó, Alarico, Esclau76. Un esclau més dels que hi han a Espanya.D'aquells que no arriben a fi de mes i no poden demanar un crédit per poder arribar a fi de mes. D' aquells que sofreixen privacions i tenen necessitats, i no poden sortir de la seva mala situació ni intentant vendre el seu pis, perque els bancs no concedeixen crédits. Tens raó, un esclau, esclau76, i una victima, una victima, com moltíssims, com la majoria. I no som victimistes, som víctimes. I per aixó mateix vull deixar de ésser una vícitma. I per aixó mateix vull ser una mica més lliure, lliure76 i crec que pot ser molt positiu per assolir tal llibertat el que Catalunya arribi a assolir l'independéncia.

Spacer

Picture
lliure76

ESCLAU DELS MÉS RICS D'ESPANYA, COM

Date Wednesday, November 5th 2014, 1:41 PM

No és que siga un victimista, Alarico. Sóc una victima, com la majoria dels espanyols i dels catalans. Una victima més d'una banda de corruptes que fan el que els dona la gana a costa del sacrifici de la major part dels ciutadans. Tú dius que sóc un victimista i un paranoic. Jo et responc que si no és veritat que els més rics d'Espanya (que han augmentat la seva fortuna un 9,2% l'últim any, segons la revista Forbes) són ara més rics grácies al suport d'una colla de polítics corruptes, aleshores perqué a Espanya ha passat el que ha passat? Una de dos, o els polítics del PP i del PSOE, que són els que han governat a Espanya, són uns corruptes empedernits que s'han enriquit ajudant als més rics a fer-se encara més rics a costa de esprémer a la major part dels ciutadans, o l'altra opció és pensar que els nostres polítics són els més ineptes del món. No sabria dir-te quina de les opcions és pitjor.

Spacer

Picture
zinc

doncs si,

Date Wednesday, November 5th 2014, 1:29 PM

per aixó ens convé sortir d´aquest món que no és el nostre.

El 9 a votar i a fer festa i l´endemà a treballar.

Una abraçada.
Dolors.

Spacer

Picture
alarico

esclau76

Date Wednesday, November 5th 2014, 1:10 PM

Fest-t'ho mirar company, tanta paranoia i victimisme no pot ser pas bona.

Spacer

Picture
nik

crua realitat

Date Wednesday, November 5th 2014, 8:21 AM

esta ben fet, et felicito

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per lliure76? Aquí son els últims articles.

 
Ho sentim lliure76 no te cap article més
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer