Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

alarico ha escrit 82 articles i te 254 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/01/18

perfil de'n(na) alarico | àlbum de fotos de'n(na) alarico

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de alarico

Espai
 

L'endemà d'una DUI

Data dijous 16/octubre/2014 - 05:35 Icona 1093 Data 15

Molts secesionistes reclamen al Govern actual, al que pugui sortir d'unes plebiscitaries que faci una proclamació d'independència. Óbviament es pensen que les paraules poden modelar el món on vivim com per art de màgia, res més lluny de la realitat.

Anèm a veure quines serien les conseqüències immediates d'una DUI, aplicant el sentit comú i també revisant la història més recent.

1 - Els catalans que no sóm sececionistes farem cas omís d'aquesta proclama i deixarem de reconeixer la Generalitat com un govern autonómic legítim. Bàsicament ens entrarà per una orella i ens sortirà per l'altra.
2 - L'Estat espanyol suspendrà l'autonomia de Catalunya, no sense abans intentar que el Govern posi senys i es faci endarrera.
3 - La justicia actuarà contra qui hagi d'actuar.
4 - Es tornaran a fer eleccions a Catalunya.

To això suposant que s'arribi a fer una "llista de pais", i que aquesta llista acabi tenint la majoria absoluta. Tinc seriosos dubtes del primer punt. Però encara en tinc més que una hipotètica llista que porta com únic punt del programa electoral fer una DUI tingui possibilitats reals d'aconseguir la majoria absoluta.

Personalment penso que el procès està mort i enterrat i que ara mateix hi ha molta gent que està de dol. Tots sabem que en el dol hi ha algunes fases, desde la negació de la realitat, a la ràbia, etc.... és qüestió de temps que el dolor passi.

Ànims.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
txeic-tgn

...

Date Saturday, October 18th 2014, 1:29 PM

alarico... alarico on has deixat el tricornico ?... (hi ha molt de tricorni pel xat...darrerament: banyuts de mena... què hi farem ?)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Es que jo no defenso la DUI

Date Friday, October 17th 2014, 9:34 AM

em sembla tant poc democràtica com la postura de l'estat espanyol.

Spacer

Picture
alarico

Tomas

Date Friday, October 17th 2014, 6:49 AM

Aquí és on vull anar a parar jo. L'únic estament que representa al poble de Catalunya és el Parlament. I és rotudament fals que el Parlament tingui majoria sobiranista. Cap partit que hi té representació portava en el seu darrer programa electoral que proclamaría la independència de Catalunya.

Així que de moment ens haurem d'esperar a que en les properes eleccions hi hagi una majoria en el parlament que *SI* que dugui això en el seu programa.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Clar,

Date Friday, October 17th 2014, 6:06 AM

el poble de catalunya el representa el Parlament de Catalunya que té una majoria sobiranista evident.

I per a saber què pensa el poble de Catalunya hi ha una manera senzillíssim: votar.

Dir que els cinc milions que no van anar a la manifestació de l'onze de setembre no estan encandilats amb la independència equivaldria a dir que els 6.650.000 que no van anar al dotze d'octubre no estan encandilats amb espanya.

Perquè no fem el més democràtic, digne i racional: votem.

Spacer

Picture
alarico

Tomas

Date Friday, October 17th 2014, 4:13 AM

On he dit jo que nosaltres representem a cinc milions de persones? L'únic que afirmo és que gairebé dos milions de persones diuen estar pel dret a decidir. Deixa' m que et digui que aquí hi ha una trampa, perquè tots sabem que dret a decidir o dret a votar = independència. O no?

Penso que és bastant evident que qui manté l'statu quo no surt als carrers a manifestar-se ni a a demanar res. No veig pas als rics que surtin amb pancartes per a exigir tenir encara més patrimoni. Tampoc no sortim els heterosexuals al carrer per demanar més drets.

Per tant, tot i que nosaltres no representem a cinc milions de persones sí que és fàcil concroure que aquestes cinc milions de persones no estan pas precissament "encandilades" amb la idea d'una secesió.

Però aniré encara més lluny, com pot ser que garebé dos milions de persones afirmin representar al poble de Cataluna? aquesta sí que és una trampa, i de les bones. Aquests dos milions de persones nomès es poden representar a si mateixes, de la mateixa forma que els quatre gats unionistes que van anar a Tarragona l'11S nomès es representaven a si mateixos.

Crec que estaras d'acord amb mi que ni uns ni els altres representen al poble de Catalunaya, oi?

Spacer

Picture
alarico

Dolors

Date Friday, October 17th 2014, 4:02 AM

Estas disculpada. Al meu bloc pots publicar el que vulguis, sempre i quan guardi relació amb el tema, com és el cas. I si a sobre hi dones la teva opinió doncs molt millor.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Alarico,

Date Friday, October 17th 2014, 1:19 AM

la Merkel és el cor d'Europa???? Home, deixe'-ho en que són el motor, la màquina, la butxaca, però....el cor???? El cor em sembla que no....

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Alarico,

Date Friday, October 17th 2014, 1:15 AM

Tu i jo en el fons ens entenem, estic segur que ens entendríem amb la mirada gairebé.

Ens fotem si l'estat no ens permet unilateralment votar? No home no, això a aquestes alçades de la història no funciona així, simplement. Vaja jo espero del meu poble una actitud molt més activa que aquest ressignat fotre's que tu propugnes. No crec ni per aproximació que la teva vida funcioni així. Davant d'una injustícia tu et fots i ja està? No m'ho crec.

Com a bon dialèctic tornes a fer trampa; vosaltres representeu a cinc milions? qui ho ha dit això? Jo no vaig comptar cinc milions el dotze d'octubre. Ni compto que tingueu majoria al Parlament de Catalunya (n'esteu molt lluny). La majoria silenciosa, simplement, no us pertany, I posats a fer, hem de creure que es la que es reflexa al Parlament. O no?

Sobre la vaga. A la vida de les persones i a la història dels pobles - anem als llibres - hi ha vegades que s'han de fer coses extraordinàries per a tenir un resultat extraordinari. Jo sí que espero que si no ens deixen votar - que es un dret que té qualsevol col.lectiu - el meu poble sigui capaç d'aturar l'economia per pura dignitat i amb independència de que després surti que si, surti que no o surti el que surti. Penso que si no som capaços de fer això simplement no som dignes d'aquesta llibertat - llibertat a decidir que volem ser -.

Pel que fa a la Merkel i al status quo, no penso que els interessi que Catalunya continui sent espanyola ni que ho deixi de ser. Simplement els interessa que no hi hagi problemes. I quan els catalans generem més problemes dels que generem ara no els destorbarà gens un estat català a l'Unió europea amb les mateixes característiques que l'actual. No el voldran fora perquè és un contribuent net. Ara, en canvi, dins d'Espanya ja els hi està bé com estan les coses perquè: la problemàtica econòmica d'Espanya sense Catalunya afegiria un problema més a l'unió europea i als seus països més rics. Però quan els catalans plantegem el o caixa o faixa: si em de marxar de l'UE, marxem. Tothom es tornarà molt més raonable. Ningú vol que els rics marxin del club, es evident.

Spacer

Picture
zinc

Doncs jo

Date Thursday, October 16th 2014, 6:52 PM

que continuo sense bola de vidre ,demà a les dues em connectaré a :

WWW.PARTICIPAR 2014 .CAT(AMB MINÚSCULES,CLAR),és la web que obrirà la generalitat per qui vulgui fer-se voluntari per el 9N.

Disculpa que hagi fet servir el teu blog per fer una propaganda que tú no vols,pero jo sé que no et sabrà greu,no hi ha cap llei que ho prohibeixi oi?.

Dolors.

Spacer

Picture
alarico

Tomas

Date Thursday, October 16th 2014, 6:32 PM

Ambdos sabem que hi ha molts llibres de història sobre el mateix tema, escrits per autors diferents i en èpoques difernts. Alguns es contradiuen, d'altres coincideixen i fins i tot n'hi ha que és complementen. Però tú ets una persona prou espabilada per saber que la veritat no té perquè trobar-se recollida en cap d'ells.

Dit això, no m'he pogut estar d'enviar a lleguir llibres d'història a la persona que m'hi ha enviat abans a mi. Fes una repassada al final del primer escrit d'en Carles i entendras de que et parlo.

Bé, anant al tema que ens ocupa, jo coincideixo amb tu que el millors escenari és una consulta com la que s'ha fet al Regne Unit, si més no he entès que al fer referència al Cameron apuntaves en aquesta direcció. No t'equivoquis pas, jo no defenso que no es pugui votar, el que defenso és que si s'ens ha de convocar a un referèndum que aquesta convocatoria sigui pactada amb l'Estat.

Sí, ja se la teva resposta. I que fem si l'Estat s'enroca i no vol pactar res? ens fem fotre? Doncs potser sí noi, potser ens hem de fer fotre. La vida ja les té aquestes coses.

L'escenri que tú planteges jo no el veig pas. No em puc imaginar a gairebé dos milions de persones enfonsant la economia del propi país i perjudicant als cinc milions que també vivim aquí. Em sembla molt egoista i un mal començament.

D'altra banda, que penseu fer amb els altres cinc milions de catalans? són preguntes que em faig, perquè t'equivoques si et penses que la resta de persones es quedaran de braços creuats mentre algú deciceix aturar el pais.

I sobre la Merkel, ara mateix té assumptes molt més preocupants que atendre: la caiguda en picat de la seva propia economia i la del seu veí frances. Perquè no ens enganyem, aquests dos paísos són el cor d'europa. Ells són europa.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Alarico,

Date Thursday, October 16th 2014, 5:18 PM

ets un provocador i un dialèctic brillant, per això evitava discutir amb tu.

Home vols dir que és correcte enviar a la gent que pensa com tu a llegir llibres de història? Només n'hi ha un de llibre de història? Quin és el llibre de història que hem de llegir per saber la veritat?

Respectar les lleis, home les lleis, fins i tot les lleis aprovades democràticament poden ser justes o inustes, Per exemple la llei de l'avortament és una llei injusta. I també cal dir que hi ha lleis que s'aproven sense que hagin estat incloses a un programa electoral. Per exemple: quan el PP promet electoralment que no pujarà els impostos i la primera mesura que pren és pujar els impostos, això es respectable des d'un punt de vista democràtic, jo crec que no.

Respecte del tema català. Contràriament al que penses tu jo penso que teniu la causa perduda. I no perquè no tingueu raó - jo com a demòcrata sóc relativista, no crec que la raó la tingui ningú en exclusiva, tothom te les seves - sinó perquè hi ha un fet intolerable que és no deixar a un col.lectiu que vol votar que voti. Això se us girarà més i més en contra i de la mateixa manera que va passar amb les secessions anteriors dels altres territoris d'Espanya - tots ilegals, Alarico, per cert - Catalunya acabarà marxant. No podreu parar la majoria de la gent si la majoria de la gent vol la independència, simplement.

El que jo no acabo d'entendre és perquè en comptes d'aquest sistema tant antipàtic i antiproductiu no feu servir el sistema seductor de Cameron a qui li ha anat la mar de bé. Però jo com a independentista us ho agraeixo. Igual que agraeixo que hi hagi gent que digui que cal afusellar el president Mas el mateix dia que es va afussellar Companys. Igual que agraeixo que ni tant sols ens deixin fer una consulta no vinculant. Igual que agraeixo tots els mastegots que ens van caient i que ens fan cada vegada més forts.

No teniu corda per gaire temps. Si la majoria dels catalans surten al carrer i es prenen seriosament això de la independència, serà un fet. Què fareu si aquest milió vuitcentes mil persones decideix parar l'economia catalana, posem per cas? Que diries tu que dirà la Merkel? Enviareu l'exèrcit i la policia per a posar la gent a treballar? El que vull dir és que al final seran els catalans qui decidirem, tenint clar que ningú no ens regalarà res, és clar.

Spacer

Picture
alarico

Joanng55

Date Thursday, October 16th 2014, 3:50 PM

Abans d'enviar el teus comentari set prego que els llegeixis un parell de cops, més que res per evitar fer el ridícul.

Respecte a no fer cas de les lleis, doncs jove, ja m'ho explicaras tú com va això. Jo sóc molt respectuos amb les lleis, les quals són la base de la democràcia del nostre pais.

Spacer

Picture
Joanng55

Ja ho veurem....tu mateix, fes com vulguis.

Date Thursday, October 16th 2014, 1:50 PM

Si no vols fer cas...tu mateix.
Si vols seguir vivin a Catalunya i ser ciutada de un'altre pais sera com a estranger resident. No es un problema gaire important, de fet ara hi ha per aqui ciutadans Francesos, Italians, etc.
Ara lo de no fer cas de les lleis Catalanas ho tindras complicat, pero tu mateix, ja saps com va aixo...

Spacer

Picture
alarico

A tú tampoc s'et tanquen..

Date Thursday, October 16th 2014, 6:38 AM

..les portes per marxar d'Espanya. El que no passarà, i això ja t'ho pots anar fincant al cap, és que la CCAA de Catalunya esdevingui independent.

Et repeteixo que moltíssima gent no us farem cas. A efectes pràctics serà com si anessiu al Sahara i proclamessiu la indepedència enmig de la sorra del desert.

Qui hauries de llegir història ets tú jovenet.

Spacer

Picture
XCarles

I aprèn a escriure coi...

Date Thursday, October 16th 2014, 6:18 AM

1 - Els catalans que no sóm sececionistes farem cas omís d'aquesta proclama i deixarem de reconeixer la Generalitat COM un govern autonómic legítim. Bàsicament ens entrarà per una orella i ens sortirà per l'altra.

1- El catalans independentistes, la majoria, per això serem independents, farem cas omís del govern espanyol i el deixarem de reconèixer com és evident en tot país veí i només tindrem obediència al nostre legítim i democràtic govern escollit lliurement, el català. El govern "autonòmic" ho haurà deixat de ser per ser-ne d'un estat independent, només serà qüestió de temps que internacionalment sigui reconegut, cosa que serà inevitable com inevitable ho estat sempre en un procés de independència, i ja van uns quants en els darrer segle, informa't i deixa de dir pallassades.

2 - L'Estat espanyol suspendrà l'autonomia de Catalunya, no sense abans intentar que el Govern posi senys i es faci endarrera.

L'Estat espanyol ja pot suspendre el què li vingui en gana, no podrà suspendre el què ja no existeix ni tindrà cap poder ni legal ni legítim per influir de cap manera en les lleis d'un tercer estat que de facto serà alié a Espanya.

3 - La justicia actuarà contra qui hagi d'actuar.

3- La justícia espanyola no podrà actuar en un estat que no sigui l'espanyol i Catalunya haurà deixat de pertànyer. Només la justícia internacional hi podrà dir la seva i no pot més que constatar una realitat i reafirmar el què ja ha deixat jurisprudència en el passat, i és que una Declaració de Independència és per sobre de les lleis de l'estat de qui un país s'independitza; Espanya, com a signant de les lleis internacionals i que reconeixen el dret a l'autodeterminació dels pobles (encara hi és al BOE) no podrà més que acceptar la legalitat internacional i la voluntat majoritària dels catalans lliurement independitzats de l'estat espanyol. Informa't, un cop més, i deixa de fer de bufó del regne. (No tindràs de cognom Duran per casualitat?)

4 - Es tornaran a fer eleccions a Catalunya.

$- Els cops que calgui s'hi faran eleccions, eleccions generals d'un estat independent, i Espanya només podrà mirar-s'ho amb odi i ràbia o atacar-nos amb tancs i avions, aquesta és la proposta espanyola i teva per a que els catalans vulguem tornar a pertànyer a Espanya?, ho sento noi però estem al s.XXI a dins una Europa incompatible amb els odis, racismes i actituds feixistes mostrades un dia sí i un altre també per part de les classes dirigents de la teva estimada Espanya.

Aprèn una mica de Història i informa't, si no deixa de fer el ridícul i de dir tantes bajanades, almenys fes un favor a tants i tants que quan et llegeixen li entren arcades.

Ara ja pots vomitar el què vulguis, et repeteixes més que els alls, però per a molt que et repeteixis (com la Camatxu) doncs ja saps allò que "d'on no n'hi ha no en raja"

Passiu-ho bé! Ah aquí a ningú se li tanca les portes per entrar, però tampoc per marxar, només faltaria, per sobre de tot la llibertat!

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per alarico? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Missatge Oficial de
  Data 14/01/18 Icona 2630 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Com denunciar en cas
  Data 17/09/17 Icona 1512 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Gràcies lletrats, vosaltres
  Data 22/08/17 Icona 1623 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Article del Sr. Albert
  Data 08/08/17 Icona 1500 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Punxa la manifa contra
  Data 02/08/17 Icona 1263 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Com Lluís Companys
  Data 26/07/17 Icona 1751 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet L'ANC passa el
  Data 25/07/17 Icona 1225 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El apoyo a la independencia
  Data 21/07/17 Icona 1459 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet El nacionalisme treu
  Data 18/07/17 Icona 1418 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet "Zasca" dels
  Data 11/07/17 Icona 1397 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Model de resposta a
  Data 07/07/17 Icona 1394 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Les mentires d'ERC
  Data 01/07/17 Icona 1505 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Albert Boadella: "La
  Data 22/04/17 Icona 1869 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Comunicat dels EEUU
  Data 12/04/17 Icona 1706 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Albert Boadella reflexiona
  Data 10/04/17 Icona 1652 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Reflexions: Persones
  Data 23/01/17 Icona 1893 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Nace Concordia Cívica,
  Data 20/01/17 Icona 1697 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El procés, una mica
  Data 13/12/16 Icona 1775 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La CUP remata el procés
  Data 13/12/16 Icona 1815 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Si ets de la esquerra
  Data 12/12/16 Icona 1697 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Los liberales europeos
  Data 02/12/16 Icona 1860 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La postura ofical de
  Data 24/11/16 Icona 2177 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Com curar-se del nacionalisme
  Data 10/10/16 Icona 1898 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Endavant les Atxes.
  Data 04/09/16 Icona 1863 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PDC no defrauda
  Data 20/07/16 Icona 1799 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Tics feixistes de
  Data 11/05/16 Icona 1885 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Maria Gassó Soy (ERC),
  Data 17/03/16 Icona 2338 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Pilar Rahola lleva a
  Data 06/03/16 Icona 2025 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet De la decadència de
  Data 18/01/16 Icona 1828 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet NO A LA GUERRA!
  Data 26/11/15 Icona 1813 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet "Die Welt"
  Data 24/10/15 Icona 1936 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Problemas en el paraíso
  Data 22/10/15 Icona 1885 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Yo tener como President
  Data 21/09/15 Icona 1905 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Miquel Calçada, imputat
  Data 08/09/15 Icona 1917 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Males noticies per als
  Data 01/09/15 Icona 1820 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Anticorrupción descubre
  Data 29/08/15 Icona 1859 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Junts pel 3%
  Data 28/08/15 Icona 1905 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Un pedrasta a Junts
  Data 20/08/15 Icona 2092 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet El interés del bono
  Data 11/08/15 Icona 1980 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet SuperCat. El guardià
  Data 09/08/15 Icona 1809 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TV3 y Catalunya Ràdio
  Data 28/07/15 Icona 1795 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PARAULES QUE CONVIDEN
  Data 19/07/15 Icona 1820 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet 36 anys sense legislació
  Data 07/07/15 Icona 1814 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MEIN KAMPF A LA CATALANA
  Data 30/06/15 Icona 1947 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El Mirar de la Maja
  Data 21/06/15 Icona 1838 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRES LLISTES I UN CADÀVER
  Data 19/06/15 Icona 1954 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Jorge Luis Borges i
  Data 18/06/15 Icona 2245 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet CARMENA. LA ALCALDESA
  Data 16/06/15 Icona 1987 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NO M'HO PUC CREURE
  Data 11/06/15 Icona 2168 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet Catalunya Acció
  Data 06/06/15 Icona 2122 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer