Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

CAN VIES COM A SÍMTOMA.

Data dijous 29/maig/2014 - 03:55 Icona 651 Data 9

Crec que és difícil prendre una posició de blanc o negre sobre el que està passant a Sants. Més que res perquè penso que tots els actors ho estan fent malament. Ho ha fet malament en Jordi Martí, regidor de Sants, executant un desallotjament d’un centre cívic que funcionava bé, ho estan fent malament els moviments antisistema que utilitzen la violència per multar batalles campals cada vespre i ho estan fent malament els mossos d’esquadra que no troben la manera de ser eficaços i correctes (i això fa dies que dura).

Crec que s’ha de tenir en compte el marc en el que es produeix tot això per tal d’entendre el que està passant: aquest marc és el d’una crisi econòmica, crisi política i crisi moral. Crisi econòmica perquè tenim un 25% de pobres i la xifra va en augment, perquè tenim més d’un 50% d’atur juvenil i la xifra va en augment i perquè no es veuen perspectives de millora; crisi política perquè els partits del poder han muntat una oligarquia que fa i desfà sense manies, en dictadures de quatre anys que, si mires els partits sistèmics, s’allarguen als 30 o 40 anys i en aquest sentit la democràcia és percebuda com una presa de pèl en la que la societat no te cap mena de poder real; crisi moral perquè la corrupció és el pa nostre de cada dia, perquè als jutjats els poderosos fan el que volen (ahir va sortir la codemna irrisòria d’un any de presó per a Montull i Millet i l’absolució pels seus col.laboradors necessaris de l’Ajuntament de Barcelona) i perquè aquesta crisi està tenint com a conseqüència que els rics siguin més rics, els pobres més pobres i la classe mitjana estigui en vies d’extinció.

En un marc com aquest, a banda d’intentar solucionar els problemes que tenim plantejats, sembla clar que els partits de govern haurien de no crear més problemes dels que existeixen. I si resulta que Can Vies era un lloc que funcionava bé, del que la majoria de la gent de Sants n’estava satisfet, no es veu perquè s’havia de desallotjar i enderrocar. Aquí s’ha de tenir en compte que era un espai de propietat pública i que no és el mateix la propietat pública que la privada. Si la propietat privada ha de tenir un caràcter social – ho diu la constitució – la propietat pública, encara més. En aquest sentit jo crec que l’Ajuntament tenia una solució molt senzilla, elegant i democràtica: fer un referèndum entre els ciutadans de Sants a veure què volien fer amb Can Vies. Però resulta que allò que exigim als poderosos de Madrid, aquí ni se’ns passa pel magí. Si s’haguès fet aquest referèndum la legitimitat de qui l’haguès guanyat hagués estat total i tothom s’hi hauria d’haver conformat. Sense aquest referèndum la sensació d’arbitrarietat i de ganes d’humiliar els moviments alternatius és patent i tinc la sensació que Jordi Martí passa a ser un polític tocat. No es pot oferir diàleg després d’haver enderrocat un edifici: no és que no sigui creïble, és que sóna cínic.

La batalla campal que ve després es desautoritza ella sola. Però pensar que sense pau social i democràcia real erradicarem la violència és ser molt ingenu. I pensar que cremant contenidors i trencant vidres s’aconseguirà fer la revolució, també. Més que res perquè els violents fan por a la majoria de la societat i això juga en contra del triomf de les seves idees. Pel que fa a la policia catalana no sé què dir. El meu pare diria: “quan un està de pega, fins amb els collons ensopega”. És clar que quan un està de pega durant molt de temps deu ser que hi ha alguna cosa que falla, no?



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
TomasM-Porta

Gordon,

Date Thursday, May 29th 2014, 3:35 PM

a aquestes hores i cansat de judicis i reunions em limito a contestar-te les tres preguntes que fas i a afegir que crec que la millor solució hagués estat fer un referèndum i que l'actuació del govern em sembla molt inoportuna ( la dels antisistema ni t'explico ):

1. No és pot ocupar el que és propietat d'un altre sense el seu consentiment. El problema des d'un punt de vista polític és si l'Ajuntament havia de continuar consentint o no.

2. Sí, però això no obsta el que he dit el punt anterior. És a dir, no tot el que és legal és el més correcte en un moment i en un lloc determinat, a banda que les solucions legals són diverses. Per exemple la cesió o el lloguer o l'usdefruit haguès estat també una solució legal.

3. Sí, però de forma proporcional i correcta. És a dir, per posar un exemple clar, no seria legal que la policia entrés amb ametralladores tirant trets a tort i a dret. Jo, francament, no sé valorar si els Mossos ho han fet bé o no, és a dir, si la força utilitzada ha estàt la necessària, més o menys. El que sí que dic és que s'hauria d'evitar ser el centre de polémica tant sovint.

Spacer

Picture
gordon

quim_c

Date Thursday, May 29th 2014, 9:46 AM

Bé Quim, si qui pretèn la independència de Catalunya ho vol fer per la força ja sap el resultat que tindrà, i a la història em remeto.

Spacer

Picture
quim_c

Carles Boix dixit:

Date Thursday, May 29th 2014, 9:34 AM

El professor de Ciències Polítiques de la Universitat de Princeton i membre del Consell Assessor per a la Transició Nacional, Carles Boix, ha alertat sobre el perill que un ordre públic descontrolat pugui fer naufragar el procés. «Sempre que el catalanisme cívic ha estat a punt de guanyar, han aparegut les bombes, aldarulls i incendis. Que això no passi ara», ha piulat Boix a través del seu compte de Twitter. Abraonat pels comentaris a la xarxa, Boix ha posat com exemple les dates 1906-1909 que va acabar amb la Setmana Tràgica; el 1917-18; de 1921-1923, el pistolerisme; 1931 i 1936 que allarga fins el final de la Guerra Civil.

Spacer

Picture
gordon

Tomas

Date Thursday, May 29th 2014, 9:29 AM

Què té a veure la votació del 9N amb el que ha passat al barri de Sants de Barcelona? Ja em disculparas, però francament no sóc capaç d'establir cap relació, a menys que vulguis arribar a la conclusió de que la independècia de Catalunya s'hi pugui fer per la força, tal com proposa l'ANC. És això el que he de llegir entre linies?

Preguntes que em faig, i que et faig com a lletrar i coneixedor de les lleis que ets:

1) És legal ocupar un immoble del que no n'ets el propietari?
2) És correcte reclamar per la via legal que es faci fora a qui t'ha ocupat una propietat enlloc de fer-ho un mateix per la força?
3) És normal i desitjable que la policia empri la força si hi ha una sentència en la que es demana abandonar l'immoble ocupat i qui l'ocupa en fa cas omís?

A mi la reacció dels okupes i dels antisistema em sembla feixista. Això d'imposar el seu punt de vista per la força ho van fer els Nazis fa uns quants anys. I no funciona. Al final la democràcia sempre guanya.

Aquesta gent tenia la batalla perduda des de el primer moment que van okupar Can Vies, fa més de 15 any.

Jo no conec en Tries a nivell personal, però tinc clar que no actua pas a nivell personal, sinò en representació del càrrec que ocupa. El mateix penso del regidor de districte i del President Mas.

Ells tenen molt clar, així com la gran majoria dels ciutadans, que no podem cedir al xantatge de la violència. És per això que, tot i el cost material d'aquests dies, a llarg termini ens surt a tots molt més a compte que no pas transmetre el missatge de que amb violència podem aconseguir el que ens doni la gana.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Gordon

Date Thursday, May 29th 2014, 8:12 AM

1. Perquè l'àmbit de qui ha pres les decisions és la del districte de Sants. I entenc que el centre cívic o el que fos tenia l'àmbit de barri. I perquè si no al final ens trobarem que els de Madrid - o els de la resta d'Espanya o del món - diran que ells també tenen dret a votar.

2. Jo parlo del marc en que és produeix tot això, que és un marc de malestar social, polític, econòmic i moral evident. No conec a cap dels okupes, ni conec a ningú dels que s'han manifestat, ni conec als que han fet els aldarulls. Però que la gent no està contenta amb com funcionen les coses em sembla evident. Que aquests s'aprofiten del descontent social, polític, econòmic, moral etc... per a fer el ximple? És possible, però aquest descontent hi és.

3. Jo crec que si el Jordi Martí i en Xavier Trias poguèssin tirar enrera ho farien. Els conec el dos. I crec que el que han pensat és, mira, aquesta gent és d'IC i les CUP i mort el gos morta la ràbia. Han tingut un pensament massa simple per a una societat com la barcelonina que és complexa en el sentit que, com diu de mi el Cabrero, sóc el liberal més anarquista i l'anarquista més liberal, vull dir que a mi em fa l'efecte que la majoria dels barcelonins som així de complicats.

4. Jo crec que la gestió del problema avui és més complicat que la setmana passada i, si no, atent a les concessions que hauran de fer tant l'Ajuntament com la Generalitat per deturar tot això.

Són opinions, ehh.

Spacer

Picture
gordon

Tomàs

Date Thursday, May 29th 2014, 7:38 AM

Discrepo en varis apreciacions. Però primer dir-te que jo també estic d'acord en que són necessaris mecanismes de democràcia més directa, i no pas tant representativa.

Ara a per les discrepancies. La primera d'elles, si considerem que Can Vies era de Barcelona, perquè restringir la votació nomès al barri de Sants? perquè no vota tota la ciutat?

Segona. Jo no veig tant evident el vincular la resposta violenta a un desallotjament amb la crisi. Són coses molt diferents i que no guarden relació.

No estem parlant pas d'una familia desnonada que va ocupar un habitatge com a últim recurs, sino d'un grup de joves que no accepten viure segons les normes de la nostra societat. I que enlloc de voler-nos convencer de forma democràtica que la seva forma de veure el món és millor que la nostra ho fan vulnerant la llei i quan la societat respon llavors reaccionen de forma violenta.

Per mi, i és una opinió molt persona, Barcelona està molt millor avui, perquè transmet un missatge molt clar: es pot dialogar, es pot opinar diferent, però la violència no és admisible i la llei s'ha de complir.

S'ha de trencar un ou per fer una truita. I això és el que s'ha fet en aquest desallotjament.

Els tribunals estan per quan les persones no ens entenem i tenim punts de vista irreconciliables, quan ja la negociació no és possible. I per evitar matar-nos els uns als altres acceptem sotmetre'ns a les lleis vigents (ens agradin més o menys).

Jo aquest últim punt el tinc clarissim. I és un dels puntals d'una societat sana.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Que el marc en que es produeix això

Date Thursday, May 29th 2014, 7:19 AM

és la crisi i la decepció amb la democràcia tal com l'entenem ara em sembla evident. Recorda que el diumenge passat la participació a Catalunya no va arribar al 50% i fou superior a la mitjana europea.

Pel que fa a Can Vies considero que, efectivament, hi ha una sentència però també considero que és un bé que pertany a l'administració i, per tant, no és equiparable a un bé privat. Jo haguès convocat un referèndum a veure què és el que volien fer-ne els veïns de Sants.

I no només en aquest cas. Jo cada vegada estic més en contra de la democràcia representativa i més a favor de la democràcia directa.

Pel que fa a la gestió del Jordi Martí, discrepem. Crec que és evident que avui Barcelona està pitjor que el diumenge. I si no tenia la manera de trobar interlocutors, la manera era convocar un referèndum entre els veïns. Ara em sembla que no té a ningú content. O a molt poca gent.

Spacer

Picture
gordon

Es va dialogar durant 15 mesos

Date Thursday, May 29th 2014, 6:13 AM

Per mi en Jordi Martí no està en absolut tocat, ans el contrari. Ell ho va intentar, el problema és que els okupes no reconeixen a cap representant públic com a representant amb qui negociar (són anarquistes, recordes?).

Partint d'aquesta base, el no reconeixer a l'altre com a interlocutor, qualsevol negociació està condemnada al fracas. I per tant nomès hi ha dues opcions: o bé acceptar TOT el que els okupes vulguin, en TOT moment, o simplement llençar la tovallola.

Jo sóc del parer de que no s'ha de negociar amb violents, o amb persones qui atempta contra el dret constitucional a la propietat.

Al marge d'això, que jo sàpiga el propietari legítim de Can Vies va posar la demanda pertinent, i va sortir la sentència donat la raó al propietari. Si no som capaços d'entendre això malament anem. Perquè llavors això es converteix en la llei de la selva.

Més coses, el tema de Can Vies no té res a veura amb la crisi. Es tracta dels grups violents de sempre, anarquistes, antisistema, okupes i antisocials.

Es tracta d'un reduït nombre de delinqüents que en cap cas representen al jove que no té feina, ni a l'aturat ni al desonat. Ja que aquets últims no els veuras mai cremant contenidors, incendiant furgonetes de TV3 ni atacant als Mossos.

Tolerància zero amb aquesta xusma.

Spacer

Picture
Cabrero

Ja t'avanço l'opinió

Date Thursday, May 29th 2014, 4:05 AM

del patriota de tots els patriotes: la solució, per a desprès de la consulta.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3833 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1916 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1884 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1889 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1821 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1890 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1943 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1973 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1862 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1843 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1903 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1787 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1853 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1925 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1908 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1891 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1858 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1844 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1976 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1877 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1905 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1831 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1878 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1939 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1898 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1823 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1838 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1921 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1870 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1767 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1917 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1850 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 1989 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1800 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1922 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1943 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1816 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1786 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1885 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1800 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1826 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1857 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1894 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1966 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1873 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1868 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1853 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1957 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1727 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer