Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

gordon ha escrit 20 articles i te 155 comentaris. L'últim article ha estat fet el 02/06/14

perfil de'n(na) gordon | àlbum de fotos de'n(na) gordon

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de gordon

Espai
 

Can Vies ha caigut. Un menys... següent..

Data dimecres 28/maig/2014 - 03:30 Icona 911 Data 12

En aquesta societat no tenim lloc per a violents, ganduls i incívics. S'ha trigat més de 15 enys en fer fora als okupes de Can Vies. I amb l'objetiu que no es torni a okupar el mateix edifici per part dels ganduls s'ha procedit a la seva demolicó.

I hi ha hagut aldarulls. La veritat és que ja ens hi em acostumat. Si el preu a pagar per a fer fora a aquesta púrria són uns quants contenidors cremats, vidres trencats i caixers vandalitzats, doncs que hi farem.

S'ha de veure la part positiva d'aquests revolucionaris d'anar per casa: cada com que ataquen el nostre espai de convivència comú, els nostres bens públics, i també els privats n'acaben detenint uns quants d'aquets okupes i antisistemes. Així que, poc a poc, al final podrem amb ells.

No se perquè no m'ha estranyat pas la presència d'en David Fernàndez de la CUP. La seva és una forma molt exemplar de fer política. De predicar amb l'exemple. Si alguna cosa no ens agrada doncs imposem la nostra voluntat per la força i ja està.

El vam veure actuar recentment amb els vàndals d'Stop Pujades, aturant els metro de BCN en repetides ocasions i perjudicant als treballadors que van o tornen del seu lloc de treball. Exemplaritzant, si senyor.

El barri de Gràcia s'han viscut actes vandàlics contra una seu de CiU. Tant de bó un dia els de la CUP es despertin també amb vidres trencats i pintades a les seves seus.

M'agradaria que antisitema tastessin algún dia la seva propia medicina. De la mateixa forma que han cremat l'excavadora que ha demolit Can Vies, algú hauria de fotre'ls algun coctel molotov a un CSO.

Però bé, si mes no ens hem d'alegrar de la caiuguda de Can Vies, poques setmanes despres de la caiguda de La Cabroneria!

Un CSO menys.... següent.... :)



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
UllsBlaus

Bé hi avui no dimiteix el de la cup ?

Date Wednesday, May 28th 2014, 7:02 PM

Desprès de no condemna la violencia ,sols una mica i de atiar més el foc. perquè condemna amb una mà i amb l'altre té el bidó de gazolina . hi ara vol fer fora el del barri quins cullons que tens nano.

Spacer

Picture
Chemtrail

bitch pls

Date Wednesday, May 28th 2014, 2:01 PM

Cremen TV3, no TVE
Ataquen seus de CDC, no del PP
‪#‎DimeLoQueQuemasYTeDiréQuienEres‬

Spacer

Picture
gordon

La FAVB...

Date Wednesday, May 28th 2014, 12:25 PM

"La FAVB dóna suport a les diferents protestes que s'estan convocant a nombrosos barris, i crida a participar-hi de forma determinada però en tot moment responsable, per tal de concitar l'adhesió del veïnatge."

Aquest és paràgraf que tanca el comunicat de la FAVB. I jo hi estic totalment d'acord. Ens podem manifestar, expressar, reivindicar el que ens doni la gana, PERO SENSE VIOLÈNCIA. Que és el que jo interpreto quan la FAVB parla de participar a les protestes de forma "responsable".

Suposo Krasis que aquí tothom interpreta el mateix.

Ja és més discutible el que la FAVB vinculi un cert clima de tensió social amb actes violents i de vandalisme.

Aquí no coincideixo amb ells, ja que la FAVB dona a entendre que els violents ho són en resposta al sistema (Ajuntament, Mossos, etc..), mentre que jo afirmo que els violents posen com a excusa al sistema per exercir la violència. Però esclar, és el meu punt de vista, i el de l'alcalde de BCN, el del Conseller d'Interior, en Mas, i molts altres polítics i institucions públiques.

Spacer

Picture
Krasis

què n'opina la Federació d'associacions

Date Wednesday, May 28th 2014, 11:52 AM

La Favb sobre el desallotjament de Can Vies:

http://goo.gl/INbHZb

Spacer

Picture
gordon

La revolució francesa...

Date Wednesday, May 28th 2014, 8:18 AM

...va ser impulsada per la burguesia, la qual no volia seguir pagant els impostos que els hi imposava Luis XVI. Com tu ja saps tot va començar amb una primera revolta burguesa i la constitució de l'Assemblea Nacional. A continuació va esclatar la revolta popular amb la presa de la Bastilla. En la derrera etapa la burguesia consolida el seu poder a través del Directori.

I tot culmina amb un cop d'estat per part de Napoleó (tot auspiciat altre cop per la burguesia).

Resumint, la revolució francesa va significar el pas de la burguesia feudal (sotmesa a importos reals) al capitalisme.

Jo no se tu, però no vaig cap punt de comparació entre el moviment revolucionari burgues i la crisi econòmica que estem patint.

Les crisis econòmiques són sempre cícliques. Està documentat que són cicles d'uns onze anys, entre crici i crisi. Les crisis serveixen bàsicament per "deslastrar" (fer que la gent acomodada s'espavili una mica).

No hi haurà cap guerra civil i com a societat, malauradament, encara podem tolerar moltes més penuries. És dur, però cert. Ja es van patir ens els anys porteriors a la Guerra Civil Española. També les van patir els alemanys despres de la II guerra mundial.

Si el païs té una bona base a nivell ètic i moral, i uns valors d'esforç, superació i sacrifici, sempre s'en surt de les crisis.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Em sembla que fou Thomas Hobbes

Date Wednesday, May 28th 2014, 7:54 AM

qui va dir que la política és l'art d'evitar la guerra civil. Quan jo parlo de justícia social i de dignitat parlo de que tothom tingui uns mínims indispensables per a viure; habitatge, aliments lato sensu, etc...

Això acabarà venint perquè ja es parla de la renda mínima, que serà un instrument per tal d'evitar la guerra civil.

Tu dius que els vàndals són pocs, jo dic que cada dia són més i que cada dia són més els pobres i els desocupats i els joves amb titulació universitària - i sense és clar - que no tenen feina.

Imagina quan els nostres estimats revolucionaris francesos van prendre la Bastilla. Tu creus que van atendre a algú que els hi digués que fessin el favor de respectar les lleis, les sentències i de no cremar els contenidors de l'època?

Fixa't el que van fer els liberals i els conservadors el segle XIX oer tal de salvar el capitalisme i simplement fem el mateix que ells: expandiem els drets socials, retallem allò que no sigui imprescindible, aconseguim que tothom es senti més o menys còmode abans que la situació sigui insostenible.

Spacer

Picture
gordon

I què proposes?

Date Wednesday, May 28th 2014, 4:58 AM

Siguem una mica pràctics. Jo també aspiro a una societat en la que tothom visqui dignament. La qüestió és la següent:

"Qui definieix què és viure dignament?" Qui no està d'acord amb aquesta definició, que ha de fer? (cremar contenidors?)

De moment m'has parlat de drets, però no pas d'obligacions. Perquè per viure dignament entenc que no nomès hem de considerar els drets, sinò també les obligacions.

"A que estem obligats?" (una persona que no vol treballar, per allò de ser una antisistema, pot exigir el mateix que una persona que sí colabora amb la societat?)

Tornant al tema dels vàndals i del malestar social. Jo el que veig és que els primer són quatre gats, molt sorollosos, que s'aprofiten del malestar social i de la crisi per a fer de la seva.

La última pregunta que em faig:

"Qui defineix què és la justicia social?" (si jo no hi estic d'acord, això em legitimita a cremar contenidors?)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Des de que Hitler va guanyar democràticament

Date Wednesday, May 28th 2014, 4:38 AM

les eleccions i els tribunals alemanys aplicaven les seves lleis a l'assignatura de Filosofia del Dret es planteja si s'han de complir o no les lleis injustes i si hi ha el dret o no a la desobediència civil.

És un tema molt llarg i que no resoldrem aquí. Jo el que dic, sense justificar la violència, és que aquesta ve donada per un malestar social creixent i que aquest malestar social creixent no s'arreglarà amb sentències, ni amb policies sinó aconseguint la plena ocupació i una societat més democràtica.

Vull dir que si no s'aconsegueix la justícia social - i això avui vol dir que tothom pugui viure amb una certa dignitat - el malestar social està servit. Això els conservadors i els liberals anglesos del segle XIX ho van veure claríssim i foren els que van impulsar les principals reformes socials.

Lògicament jo no defensaré els qui cremen contenidors, trenquen vidres etc...i encata menys m'hi veig fent-ho. Però no deixo de preguntar-me com actuaria jo si la meva situació fos desesperada, si veiés el futur negre etc... Els que estem bàsicament bé, si volem continuar estant bàsicament bé, hauriem d'aconseguir que la situació dels molts que no ho estan millori. Si no tot trontollarà i el tsunami ves a saber què és el que deixarà dempeus.

Spacer

Picture
gordon

No ho veig com tu

Date Wednesday, May 28th 2014, 4:21 AM

A mi hi ha moltes coses que em semblen injustes i que m'emprenyen. Una d'elles és el cas d'en Millet. Però no vaig cremant contenidors, ni trencant vidres dels comerços del meu barri, ni cometent actes vandàlics en general.

En definitiva, no m'agafo la justicia per la meva ma. Hi ha hagut una sentència de desallotjament. I les sentències, ens agradin o no, ens semblin justes o injutes, s'han de complir. No viviem en un república bananera, vivim en un estat democràtic.

Jo entenc perfectament que els okupes i els antisistema tenen un model alternatiu de societat al cap. Però no és el meu model, i no vull que me l'imposin a la força. El dia que els okupes i els antisistemes constitueixin un partit polític, i els voti la gran majoria de les persones, i decretin que tot ha de ser autogestionat, doncs mira, llavors potser no m'agradarà, però hauré de tragar. Però mentre arriba aquest dia no poden fer el que els plagui per la força.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

No és això,

Date Wednesday, May 28th 2014, 4:09 AM

el problema de fons és la crisi social i política que patim. Si la situació fos una situació normal, de plena ocupació, de satisfacció de la gent amb els partits polítics, d'inexistència de corrupció, etc... la legitimitat de l'actuació de les administracions seria molt més gran.

Dit d'una altra manera, a la gent li costa d'entendre el perquè en Millet encara no ha estat jutjat, el perquè quan hi ha partits que s'ha demostrat que s'han finançat ilegalment als seus màxims dirigents no els hi passa res i, en canvi, als ciutadans els hi toca el rebre a primeres de canvi.

No crec que es pugui obviar les xifres d'atur jovenil per tel d'explicar el que està passant a Barcelona. És a dir, jo no crec que sigui simplement l'acció de quatre gamberrets que no saben què fer de la seva ànima.

Pel que fa a Can Vias concretament, simplement espero que el que sigui en el futur sigui millor que el que fou en el passat de cara a la gent. Cal recordar que la majoria d'entitats de Sants recolzàven els okupes i això és un punt al seu favor. Veurem què hi fa l'Ajuntament.

Al final jo crec que la societat cada vegada hauria de tenir més poder i els partits polítics menys. Potser no haguès estat malament fer un referèndum entre els ciutadans de Sants a veure què volien fer amb Can Vies, ja que en definitiva era un lloc que pertany a TMB, és a dir, a l'Ajuntament, és a dir a tots.

Spacer

Picture
gordon

Tomas

Date Wednesday, May 28th 2014, 3:50 AM

Jo també viu una casa de franc, viure sense treballar i que l'Ajuntament em doni espais que pugui autogestionar sense donar explicacions a ningú.

De passada també demano poder-me endeutar i amb posterioritat deixar de complir el meu compromis de tornar el deute i quedar-me tant ample.

Siguem seriosos. Una cosa és resoldre els problemes dels ciutadans cívics, que treballen, paguen els seus imposots, i en definitiva contribueixen a la societat, i l'altra és donar màniga ampla pels ganduls i els vividors (siguin del tipus que siguin).

Tothom és mereix una segona oportunitat, perquè tots podem trobar-nos en situacions en que per nosaltres sols potser no ens en podem sortir.

Jo no se quina ma esquerra ha de tenir l'Ajuntament amb aquests caradures que es dediquen a viure del cuento, mentre la resta de persones cumplim a la societat.

Perquè si es tracta de fer el que ens dona la gana, doncs potser que ho fem tots i que això es converteixi en la llei del més fort.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Francament,

Date Wednesday, May 28th 2014, 3:41 AM

jo penso que és quelcom més complex, que també s'ha traduit en els resultats de les eleccions europees. Hi ha un malestar social creixent al que caldria donar resposta des de les institucions. Si no es fa i no es resolen els problemes el malestar i la violència anirant creixent.

No tinc clar que des de l'ajuntament això s'hagi gestionat bé, ni que avui Barcelona estigui millor que abans d'ahir, més aviat al contrari.

Amb això no vull donar la raó ni als okupes ni als violents, però crec que a l'Ajuntament li ha faltat mà esquerra en uns moments en que la mà esquera - però sobre tot solucionar els gravíssims problemes de la gent - és fonamental.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per gordon? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Una història de reconstrucció
  Data 02/06/14 Icona 1506 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Can Vives i la cafetaria
  Data 01/06/14 Icona 918 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Pau Guerra = Ruben Molina
  Data 30/05/14 Icona 1500 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ens podem permetre feixistes
  Data 30/05/14 Icona 885 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Ens podem permetre el
  Data 30/05/14 Icona 845 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Les absurdes demandes
  Data 29/05/14 Icona 890 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Els okupes de Can Vies
  Data 29/05/14 Icona 863 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Interpretació resultats
  Data 26/05/14 Icona 854 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Amics Tomàs
  Data 25/05/14 Icona 1301 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ERC, CiU, PPC = IMPRESENTABLES
  Data 23/05/14 Icona 901 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Aclaració a Vilmaaa
  Data 21/05/14 Icona 896 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Més perles sobre el
  Data 20/05/14 Icona 1084 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Dir una cosa i fer la
  Data 20/05/14 Icona 833 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Jordi Ausàs i la seva
  Data 19/05/14 Icona 1023 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Tocant el cel...
  Data 16/05/14 Icona 901 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Proposta de canvis en
  Data 15/05/14 Icona 981 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Conmutada la pena de
  Data 15/05/14 Icona 1430 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Informació facilitada
  Data 14/05/14 Icona 978 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Demano l'expulsió
  Data 13/05/14 Icona 1249 Data 46 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer