Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

EL DEBAT DELS PRESIDENTS.

Data dilluns 17/febrer/2014 - 04:18 Icona 778 Data 21

Estic content que el debat s’hagi fet però, francament, no em va agradar gens el president Mas.

Estic content que el debat s’hagi fet perquè demostra – contra el que diuen a Madrid – que els catalans som gent de diàleg. Mas s’ha reunit amb tothom i avui ho ha fet públicament amb Gonzàlez. La gent ha pogut veure quin és el nostre tarannà i qui és qui no vol parlar ni pactar res. Fet i fet jo tinc la sensació que aquest país sovint fins i tot peca de pactisme.

Però no em va agradar el president Mas. I no em va agradar no perquè sigui inferior retòricament a Felipe González – que ho és i molt – ( les virtuts del president Mas són molt més executives que no pas dialèctiques ) sinó perquè no va expressar el que volem els independentistes catalans. Ni tant sols els catalans que sense ser independentistes volen una consulta sobre l’independència.

Quin va ser el discurs del president Mas? El discurs del president Mas van ser dos: 1. Espanya ens maltracta malgrat que nosaltres hem contribuït més que ningú. 2. Els catalans volen fer una consulta no vinculant i després que parlarem amb l’estat espanyol del que convingui.

Fer una consulta no vinculant equival a fer una enquesta: per a fer una enquesta estem organitzant tot aquest merder? No, president, no. El que volem els catalans és una consulta vinculant que doni als catalans l’oportunitat de triar a quin estat volen estar. La gent no ha sortit al carrer per a jugar a les enquestes, per enormes que siguin.

Aquest discurs poruc no té cap sentit i dóna una imatge dels catalans com de gent acollonida que no sap ben bé el que vol. Perquè, després que els catalans votem en una consulta no vinculant sobre si volem ser o no espanyols i com, que tocarà: que Espanya deixi de maltractar-nos? Fer un referèndum de debò?

Enfront d’això González – molt més tranquil i molt més segur (perquè la dialèctica és el seu fort i perquè està jubilat )- sí que va exposar claríssimament tres coses: 1. Que és impossible que els catalans facin cap consulta perquè la constitució ho prohibeix. 2. Que encara és més impossible que els catalans decidim si volem tenir un estat independent perquè això és metafísica, jurídica i europeament impossible.

3. Que ell – González – sempre ha vingut a ser catalanista ( no se’n devia recordar de la LOAPA, ni de l’actitud dels socialistes espanyols amb l’estatut ) però que el PP ens estava tractant fatal i que era lògic que estessim empipats.
Jordi Évole va estar esplèndid i ens va donar a tots plegats – catalans i gent de la resta de l’estat, independentistes i unionistes – una sensació important i necessària: que malgrat tots els malgrats es pot parlar educadament. Potser seria una bona idea que l’Évolé continués aquesta tasca i assegués al president Mas amb dirigents actuals del PSOE i del PP a veure què.

Malgrat l’anterior – considero que pels independentistes va ser una ocasió semi-perduda-. Hem de poder dir sense por que som independentistes i que tenim el dret a votar. I afirmar punt i seguit que no odiem ningú, però que volem tenir un estat per a nosaltres sols. Que ens volem relacionar amb l’estat espanyol –i amb la resta d’estats – de tu a tu i no subordinats a Madrid. Es legítim i molt simple.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
quim_c

Gos

Date Monday, February 17th 2014, 2:07 PM

Sols ens porta a la conclussio que molta gent les compra, i la majoria de fora del Estat Espanyol qui compra i ven al Ebay, i t´ho dic per experiencia sap el que es fa.
Fes monedes d´euro de Flandes i no es vendran 8 mil estoigs en pocs dies, ni es vendran al Ebay al triple del seu preu, No passarà perque ja ho van fer fa dos anys i no es van vendre ni una cinquena part les les monedes originals.......ningu ho veia factible malgrat el sentiment independentiste.
Quan els de fora veuen negoci per alguna cosa serà.

Spacer

Picture
gosflauta

quim_c

Date Monday, February 17th 2014, 1:41 PM

Lo de les monedes catalanes ho trobo una autèntica frikada i un gran negoci pel qui ha tingut la genial idea. Ho dic amb tot el respecte. Jo mateix a Internet compro frikades de tant en tant, com aquestes d'aquí: http://www.codexmag.com/ (una publicació sobre fons tiporàfiques que també s'esgota ràpidament).

Que un senyor acunyi moneda catalana no ens pot portar a la conclussió que és el final d'Espanya ni el principi de Catalunya. És un negoci com qualssevol altre i ja està. [De la indep. en viu molta gent, que lo sepas....]

Spacer

Picture
gosflauta

Persi

Date Monday, February 17th 2014, 1:36 PM

Sincerament ni m'havia plantejat aquesta qüestió. Crec que ninguna persona raonable mataria per a que el deixessin votar sobra la independència de Catalunya.

Sí que penso que matarien els radicals, però aquests ho farien fins i tot si perdessin en una partida de parxis, més que res perqùe no estan bé del cap.

Precissament perquè crec del ferm que niguna persona raonable empraria la violència penso que ha de ser el propi moviment independentista qui posi fre als violents (que són minoria) que estan esperant la oportunitat per fer de les seves. [grups anarquistes d'extrema esquerra en la seva majoria]

Parles de xantatxe emocional, i sí, tens raó, és el que ha sigut, però advertir d'un solució violenta a les pretensions sobiranistes és això i molt més, en la meva humil opinió. I a sobres em cites al Sr. Von Clausevitz.

De totes formes em reafirmo amb el que penso: que no hi haurà ni violència ni lliuta armada. Pressió social certament, i molta, però de la sana.

Spacer

Picture
quim_c

Espanya caura com una poma podrida.....

Date Monday, February 17th 2014, 1:32 PM

Ningú pot fer política ficció, però quan algú encunya 8000 monedes “d´euro” catalanes, esgoten als pocs dies a deu euros l´estoig i el seu preu es multiplica a Ebay per tres, vol dir que quelcom es mou, que fins i tot gent d´altres llocs del Mon tenen clar que estem davant el naixement d´un nou Estat i com va passar amb la caiguda del mur de Berlin, es vendran souvenirs (en aquell cas va ser trossos del mateix) del aconteixement.

http://www.elperiodico.ca t/ca/noticias/politica/eu ros-catalans-encunyats-xi na-venen-internet-3109374

Per cert l´unio europea ha reprovat a Durao Barroso respecte a les declaracions sobre Escocia i Catalunya.

Els deu acollonir mes que ja ni els ciutadans de l´Unio no podran, els croates ja no poden, anar a treballar a Suissa, i aquest moviment de tancament de fronteres anirà a mes en altres paissos.

Jo de tu, Gos, compraria monedes seràs espanyol dintre una república catalana pero pots fer la primera pela i s´et passa el disgust.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Intentem no fer xantatges emocionals:

Date Monday, February 17th 2014, 1:04 PM

en primer lloc perquè jo vull bàsicament que ens deixin votar pacíficament.

En segon lloc perquè tal i com està el món les meves filles poden perdre la vida a causa de moltes guerres i pensar que que no hi hagi una guerra Catalunya - Espanya significarà que els catalans mai més no estarem en guerra amb ningú em sembla ingenu, cosa que tu no ets. Fomrem part de l'OTAN i per això hem rebut atemptats.

En tercer lloc, les meves filles són les meves filles i jo procuro educar-les per a que siguin lliures i, per tant, puguin tenir idees diferents a les del seu pare: qui et diu que les meves filles no seran espanyolistes i voldran l'ocupació militar de Catalunya?

En quart lloc, per a mi, personalment, la llibertat és sagrada. Ser liberal per a mi és idolatrar la llibertat. I si bé és cert que tinc una educació petit burgesa i una forta tendència a l'epicuerisme, la veritat és que una de les poques lluites que em semblarien - i em semblen - és la lluita per la llibertat. I consti que per a mi la lluita per la llibertat no equival a l'independència de Catalunya sinó a poder votar com a ciutadà lliure l'independència de Catalunya.

En cinquè lloc, hi ha una pregunta que suposo que per empatia a mi no t'has atrevit a fer-me i és si per a que poguem votar jo mataria algú: la resposta és radicalment no.

Spacer

Picture
gosflauta

Una útima reflexió Persi

Date Monday, February 17th 2014, 12:40 PM

No cal que la contestis aquí, perquè és molt personal.

Estaries disposat a perdre un fill/a o ser estimat per a una Catalunya Independent?. Perquè el terrorisme i la violència t'el pot fer perdre.

Els radicals Persi no tenen massa cosa a perdre, en general qui fot bomes o prem el gallet a sang freda no sent apreci ni amor per ningú. Ja els està be perdre la seva propia vida per la causa, però mentrestant potser s'emporten la teva i la dels teus sers estimats pel camí.

Ves en compte amb el que desitges, que potser es compleix, però no al preu que tu esperes.

Spacer

Picture
gosflauta

Art. 2.4 Carta de las Naciones Unidas

Date Monday, February 17th 2014, 12:35 PM

Los Miembros de la Organización [ONU], en sus relaciones internacionales, se abstendrán de recurrir a la amenaza o al uso de la fuerza contra la integridad territorial o la independencia política de cualquier Estado, o en cualquier otra forma incompatible con los Propósitos de las Naciones Unidas.

Objectiu proritari de la ONU: "preservar a las generaciones venideras del flagelo de la guerra que dos veces durante nuestra vida ha infligido a la Humanidad sufrimientos indecibles".

La forma de pensar d'en Von Clausevitz era la del seu temps, de ben segur hagues canviat d'opinió en presenciar els milions de morts de les dues grans guerres d'Europa.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Von Clausevitz

Date Monday, February 17th 2014, 12:12 PM

La guerra no es simplemente un acto político, sino un verdadero instrumento político, una continuación de las relaciones políticas, una gestión de las mismas con otros medios.

Spacer

Picture
gosflauta

Doncs jo no veig

Date Monday, February 17th 2014, 12:08 PM

Ni boicots ni lluita armada. I coincideixo amb tú en que és desitjable que ens deixin votar. De totes formes l'argument que empra el Govern és molt feble, en el sentit en que els catalans MAI hem estat consultats per res, tret de les votacions electorals. I mira que hi hagut temes importants per votar durant moltes dècades. I per més INRI els partits catalans estan dividits (tret de CiU i ERC, el primer sotmes al segon de facto).

En resum, que en el futur no veig la consulta per dos motius: falta d'acord dels partits catalans i negativa de l'Estat a autoritzar-la. Tampoc veig un escenari violent, tret dels dels que s'apunten a les manifestacions per trencar coses. Sí que veig manifestacion, proclames i més polítics fent de la indpendencia el seu "modus vivendi".

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Bé, els meus pronòstic són diferents

Date Monday, February 17th 2014, 11:55 AM

i més tenint en compte que tenim la situació social que tenim que no convida precisament a la passivitat.

La paciència de l'estat espanyol és infinita perquè gaudeix dels beneficis d'una Catalunya espanyola, precisament pel mateix però al revés, la paciència dels catalans és molt finita i això és el que intento explicar.

Boicots? És que Catalunya no se salvarà dels boicots de cap de les maneres perquè ja els patim. Per tant, el tema és què passarà amb grans mercats com els de l'àrea metropolitana de barcelona quan els comencin a fer.

Et faig veure que fins ara Catalunya no ha ensenyat les dents, ni a nivell nacional, ni a nivell social. Però això no vol dir que no en tingui.

I al final hi ha una solució pacífica, democràtica i raonable: deixar que la gent voti el que vol votar. No entenc perquè els espanyolistes donen la consulta per perduda. No entenc perquè s'ho munten tant malament: el camí de Cameron no és que sigui més pacífic, raonable i democràtic, és que també és molt més intel.ligent i per això el més probable és que Escòcia es vulgui quedar a la GB.

Spacer

Picture
gosflauta

Persi

Date Monday, February 17th 2014, 11:48 AM

Els boicots que Catalunya pot fer a les altres CCAA's fan riure al costat del que les altres CCAA's ens poden fer. Com hauras notat no m'agrada parlar de Catalunya vs Espanya, més que res perquè Catalunya forma part d'Espanya.

Com tú ja saps la força i la paciència que té l'Estat Espanyol és virtualment infinita, com ha demostrat en el cas del terrorisme d'ETA. I en un escenari de terrorisme TOTS els paisos democràtics de pes (EEUU, Alemanya i França) es posarien al costat de l'Estat, no pas del costat dels terroristes. Això és quelcom que cau pel propi pes.

Tant el boicot com el terrorisme durien la misèria económica als habitants de Catalunya.

I com al final les posicions radicals són les minoritàries el tema de la violència seria cosa de quatre gats (anarquistes i d'extrema esquerra). Les persones amb familia, feina i hipoteca per pagar no sortiran amb les armes al carrer.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

I seguir la política per altre vies

Date Monday, February 17th 2014, 11:27 AM

no sempre vol dir acudir a la lluita armada, tot i que jo crec que aquí serà difícil d'evitar. Hi ha el camí fer per Gandhi i hi ha els mil i un boicots que els catalans podem fer a Espanya (fins ara només ens els han fet ells a nosaltres, ben democràticament, per cert ).

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Però home de Déu,

Date Monday, February 17th 2014, 11:21 AM

tu de debò creus que si no ens deixen votar la gent tornarà a casa i es quedarà tant tranquil.la?

Spacer

Picture
TomasM-Porta

I tant que seria política.

Date Monday, February 17th 2014, 11:17 AM

Democràcia? Home però si nosaltres el que volem és que ens deixin votar. Jo ja he dit que acceptaré un no a l'independència democràtic, però no que m'ho imposin. Ara els que me'l volen imposar que no em parlin de democràcia.

Com tu saps perfectament el món és més gran que Espanya i Euskadi. Quants moviments de lluita armada han triomfat? Molts. Quants han perdut? També molts. Ja veuríem què passaria aquí. Finalment, una evidència: Catalunya no és Euskadi. Som un país molt més gran democràfica i territorialment i amb molts més mitjans.

El nirvana dels anarquistes? No sé. Jo, com a liberal, em sento més a prop dels anarquistes que de qui em vol imposar qualsevol cosa per la força. Sempre dic que sóc un anarquista de dretes i que un anarquista és un liberal d'esquerres.

Tot plegat és molt simple: deixar votar els catalans.

Spacer

Picture
gosflauta

Persi

Date Monday, February 17th 2014, 11:11 AM

El que no passarà és la continuar la política per altres medis. Per tres motius:

1) Llavors no seria política, sinò una altra cosa (quelcom certament no democratic)
2) El procès estaria totalment deslegitimat.
3) Ja coneixem com ha acabat ETA i Terra Lliure en el passat.

Això sí, no et nego que la situació que planteges seria el NIRVANA dels anarquistes. :)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Has d'entendre

Date Monday, February 17th 2014, 10:54 AM

que si no es pot votar només et deixen dues solucions: conformar-te tal com estàs i ressignar-te o continuar la política per altre medis.

Dissortadament tots els estats que s'han independitzat d'Espanya ho han fet a través de la lluita armada; els catalans estem provant una via molt més civilitzada i moderna. Esperem que no ens demostrin que estem equivocats.

Com tu saps al començament del segle XX Barcelona es considerava a Euroopa La Rosa de Foc i La Ciutat de les Bombes. La gent te una opinió dels catalans deformada pels darrers 40 anys del franquisme. Catalunya ha estat vençuda moltes vegades però no s'ha sotmès mai. I ara tampoc no passarà.

Spacer

Picture
gosflauta

Persi

Date Monday, February 17th 2014, 10:42 AM

He d'entendre que si no es pot votar llavors alguns independentistes imposaran la seva volutat mitjançant les armes?

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Gosflauta,

Date Monday, February 17th 2014, 10:35 AM

penso que a l'Artur Mas la seva tomba política li és molt igual perquè és un home sense una vocació política essencial ( al revés que Jordi Pujol, per exemple ); pel que fa a CiU Catalunya continuarà necessitant un partit de centre-dreta però evidentment no sempre haurà de governar. Això no passa enlloc.

Pel que fa al procès sobiranista i a l'independència jo penso que només depèn dels catalans. L'actual status quo té defensors perquè ajuda a determinats interessos. És nomral que els països rics de l'UE no vulguin l'independència de Catalunya perquè això suposaria pagar més a Espanya, també és lògic que aquells que ara són poderosos siguin conservadors; però ningú podrà decidir en nom dels catalans.

I en cas que finalment no puguem decidir el que vindrà després d'aquesta impotència història serà duríssim per a tots. Jo i molts estem disposats a acceptar la victòria del no a l'independència però no estem disposats a accetar una imposició de la dependència. Si no es pot votar la vida a Catalunya esdevindrà dificílíssima. Penso en Euskadi o l'Ulster, és clar.

Spacer

Picture
gosflauta

El procès s'acaba aquí

Date Monday, February 17th 2014, 10:06 AM

Amb les recents declaracions titllant d'egoistes als paisos de la UE, i despres de rebre contestació per part de l'empresariat, l'Artur Mas ha cavat la seva tomba política i ha posat punt i final al procès.

La realitat, dura i pragmàtica, s'ha imposat als unicors de colors de rosa dels independentistes.

Toca despertar del somni, tot i que alguns ho faran amb resaca.

Spacer

Picture
quim_c

Perquè volem parlar educativament?

Date Monday, February 17th 2014, 7:06 AM

Separem-nos com persones civilitzades, ja parlarem després..si res té futur perquè allargar l´agonia

Jordi Èvole es deu a audiència, fa el seu paper lloable de defensor de les causes perdudes i punt sempre amb una gran intel·ligència i educació, però lo que el Evole pensa ho sabem tots, defensa una tercera via, que es com dir seiem i esperem, sense ni tant sols donar una proposta de mínims, ideològicament esta mes aprop del Felipe que del Artur, sols va intentar trobar el punt dèbils dels dos.
Mas: Primer votem i després negociem.
Gonzalez: Negociem i després votem.
Tots sabem que es diferent negociar tenint rere el vots del poble al teu favor i cap dels dos presis son idiotes, que diria a la comunitat Internacional si el 60% del catalans voten un SI/SI en una votació vinculant o no? Simplement que Espanya té deret d´ocupació sobre Catalunya!! I es aquesta l´aposta del president Mas, per aixo avui ha enviat cartes a 10 diaris Europeus LET US VOTE!

Oblidat!, no es pot parlar de res, perquè els espanyols no volen ni poden, i no poden simplement perquè es la la seva substancia econòmica.

Nano agafa un taxi a Sevilla i després m´expliques com dialogues!!

Spacer

Picture
gosflauta

No va ser un debat entre presidents

Date Monday, February 17th 2014, 5:47 AM

Sinò entre un president i un ex-president. I aquest matís és molt important. Mentre que un ex-president pot parlar a títol personal un president no pot fer-ho per respecte a la institució que presideix, que no és altra que el Govern de la Generalitat.

A diferència de l'ex-president Felipe González el president Artur Mas governa pel poble, en la seva totalitat, no només pels independentistes.

En aquest sentit la posició d'en Mas em va semblar exquisida i em va donar esperances de que tard o d'hora es treurà de sobre les cadenes que li ha imposat ERC.

D'altra banda comentar que l'independentisme es pot expressar sense por, l'altra cosa és pretendre emprar la figura de la presidència a tal fi.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3836 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1917 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1885 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1890 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1822 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1891 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1944 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1974 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1863 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1843 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1903 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1787 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1853 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1925 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1908 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1891 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1858 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1844 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1976 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1877 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1905 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1831 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1878 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1939 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1898 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1823 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1838 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1921 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1870 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1767 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1917 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1850 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 1989 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1800 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1922 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1943 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1816 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1786 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1885 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1800 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1826 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1857 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1895 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1966 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1873 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1868 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1853 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1957 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1727 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer