|
vidaa |
No invertir en una educació ...
Tuesday, October 8th 2013, 3:31 PM
és un sacrilegi!
Però, com dius, la generació que va estudiar a “escoles franquistes de la Barcelona dels 40, fosca, cutre i èticament manipulada”, no ho va tenir gens fàcil ! Aquells a qui se'ls despertava l’interès pel coneixement, no tenien més remei que espavilar-se i eren pocs els que arribaven a tenir una formació superior; alguns es quedaven a nivell i mitjà i una gran majoria romania pràcticament analfabeta.
Actualment, les proporcions han canviat, ja que molta més gent arriba a la mediocritat però encara no tenim el nivell superior que seria desitjable en una societat suposadament pròspera.
I sí, a tot això hi hem arribat després de tot un seguit de reformes educatives, amb grans costos, mig copiades de models europeus, en un moment en que ja eren obsolets en els seus països d’origen...
Està clar que no tot és una qüestió de diners, com sempre, cal fer les coses ben fetes per obtenir resultats. I, com a professional de la docència, crec que el que sempre llueix més és que l’estudiant vulgui aprendre, tingui curiositat i no es limiti a superar exàmens. Aquí, hi tenen molt a dir les estratègies pedagògiques però també l’entorn social i familiar que estimuli aquests valors.
|
|
Askata |
.
Tuesday, October 8th 2013, 2:52 PM
Responent a la teva primera qüestió, Quim, de si "Es socialment rentable abocar diners en ensenyament quan potser la gent no pot aprendre?", t'ho contestaria amb una altra pregunta: realment creus que aquest alt percentatge de gent que no pot aprendre és perquè té un coeficient intel.lectual massa baix? (ho dic pel teu comentari de que "d'on no n'hi ha no en raja"). Només hi cap aquesta, de possibilitat? Això si que és simplista!
No invertir en una educació de qualitat si que és llençar diners, a la llarga. I a Espanya això encara no s'ha fet, i les diferents Reformes que s'han succeït sovint no han millorat gaires coses, per no dir res. Però si així ha estat deu ser que així convenia que fos a alguns. Com bé és sabut Espanya és un dels països d'Europa amb la mà d'obra més barata, per posar un exemple de les conseqüències que pot arribar a comportar no tenir un sistema educatiu de qualitat. I per a arribar a tenir-lo, quan és l'hora de fer reformes cal tenir en compte les opinions de tots els implicats que són els que coneixen de primera mà la realitat (i no només a uns de determinats).
|
|
Twisti |
Quim
Tuesday, October 8th 2013, 1:32 PM
A l'època del teu pare no hi havia la televisió, això per començar.
Dius que el dictador estava per la cultura del poble? I et quedes tan ample?
Els anys foscos de la dictadura potser a alguns ens va fer espavilar per conèixer altres realitats, però d'aquí a dir que promovia la cultura, ahhh, que potser et refereixes a la cultura dels que encara avui preferirien prohibir-nos ni pensar?
La qualitat en l'ensenyament és una assignatura pendent que encara arrosseguem, perdent massa temps amb sistemes de portes tancades a la innovació i en la preparació del professorat i amb renovació quasibé patològica d'uns plans d'estudi rere altres, ben obsolets, que encara suren pels instituts i les escoles d'aquest país.
A Catalunya hi havia uns sistemes propis que havien funcionat molt bé i que també -no entenc encara per quina raó- van ser tombats i substituits per això que ja veiem com funciona.
Queden encara massa d'aquests seguidors de "la grande y libre" (quins collons que té això de libre), mandataris superbs que rebutgen tot el bo que vingui de fora; es pensen que ells en saben més; impedeixen progressar i no volen adoptar sistemes molt més eficients i rendibles. I ara tornen a atacar amb el mateix lema, per espanyolitzar-nos a tots.
Et resulta fàcil dir que allò crostós i pudent era promoció de la cultura?!
Quim, et consideres una persona demòcrata? Realment el que dius és sorprenent... bé, deixem-ho estar...
|
|
Krasis |
doncs mira
Tuesday, October 8th 2013, 1:27 PM
tu ho has dit, la curiositat. El fet és que el col·legi, l'institut i, en gran mesura, la universitat, almenys tal com jo ho vaig viure, no la fomenten la curiositat. L'aprenentatge per descobriment, que és com realment s'aprèn més, no es dóna. Et donen el temari que s'ha de saber i au, a memoritzar. Això no és gens motivador i tampoc serveix per aprendre a pensar. En la major part d'assignatures no es fomenta la reflexió i la discussió dels temes, que seria lo enriquidor, no?
També pot ser que el contingut del temari de les assignatures sigui més minso que fa uns anys... Saps, quan vaig estudiar geografia, vam fer els mapes polítics i físics de tot arreu... menys d'Europa!! I quan estudiàvem història, donava la casualitat que mai arribàvem a la guerra civil.
Tens raó amb lo que dius del futbol, i qui diu futbol, diu programes merdosos i roses de la tv... Avui en dia sembla que estigui més de moda fardar de mòbil , parlar de futbol o de tal actor de tal sèrie que llegir qualsevol cosa o informar-se del que passa al món. La publicitat i les modes absorveixen molts cervells.
Referent al que expliques del teu pare, potser passa que llavors que no es tenien tants mitjans com ara es donava més importància a la informació i a la cultura. Com que era una mica un luxe es valorava més, que ara al tenir-ho tant a l'abast això no passa.
I a més, el que ara ens sembla que és una sort el fet de tenir un munt informació... potser no ho és. Cal aprendre a discernir el que és veritat del que no perquè sinó la llibertat que suposadament tenim, no és real, i acaba tenint lloc la desinformació per excès d'informació que no som capaços de digerir i al final pot arribar a confondre i no sabem què coi passa al món.
Ara m'ha vingut a la ment les 10 estratègies de manipulació mediàtica de Chomsky: http://dom.cat/8om
|
|
quim_c |
Simpliste
Tuesday, October 8th 2013, 12:37 PM
Et possarè un exemple, la generació de mon pare, va estudiar a escoles franquistes de la Barcelona dels 40, fosca, cutre i èticament manipulada, la majoria van deixar els estudis amb menys de 15 anys, al meu pare i els de la seva generació ningú els va inculcar el valor de llegir ni res de semblant però alguns van tindre la curiositat i les ganes per llegir o per cultivar-se minimament, aixi que saben o sabien que un gràfic de barres, on para Seattle, qui era Oscar Wilde o Keppler...
Ara em faig creus com gent de entre 20 i 30, amb un mitjans immensament mes grans que mon pare no et saben col·locar Varsovia al mapa o dir qui era Newton.
A la generació del meu pare no li calien escoles finesses, hagués estudiat el mateix, simplement per que potser ni volien però sí volien entendre el mon que els rodejava, seguint amb el vostre discurs Franco estava per la cultura del poble!! I asseguro que als que jo conec estaven molt menys manipulats que ho estem nosaltres.....
No tot son diners, interactuen molts factors, molts es impossible que els controlem ambientals, genètics, etc.........la ciencia com la cultura avancen amb la curiositat i em temo que molta gent sols esta encuriosida pel Cristiano Ronaldo o el Messi
|
|
|