Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

zinc ha escrit 92 articles i te 832 comentaris. L'últim article ha estat fet el 23/03/14

perfil de'n(na) zinc | àlbum de fotos de'n(na) zinc

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de zinc

Espai
 

una de les meves preguntes tontes...........

Data divendres 4/octubre/2013 - 06:51 Icona 1594 Data 34

Qué és per vosaltres la llibertat d’expressió?.

Per mi és dir el que penso,respectan a tothom i pensant que no vull ferir amb ningú.

Una abraçada a tots els que paseu per aquí.

Dolors.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
purpurinaa

Persi!

Date Friday, October 4th 2013, 2:46 PM

Doncs crec que tens raó !
Ben mirat , millor que tothom s'expliquin i així se sap de quin peu calça cadascú ...

Spacer

Picture
anteros

No!

Date Friday, October 4th 2013, 2:32 PM

mentre tant invertim en educació i no en armes ni subvencionant religions.
Zero en armes i exèrcits, zero en religions i educació adequada, aquí en països que ens envolten.
Fàcil? de cap manera, el fàcil és fer el de sempre, alimentar odis i separar cultures quan tots partim d'uns orígens culturals similars, molt similars, massa i tot.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Doncs jo discrepo

Date Friday, October 4th 2013, 2:29 PM

jo deixaria dir als nazis que volen fotre als jueus a les càmares de gas.

I deixaria que els espanyols ens continuin dient nazis.

I deixaria als imans que continuessin dient que s'ha de pegar les dones.

Això posa cadascú al seu lloc sense caretes i fa que no et puguin passar bou per bèstia grossa. Jo, en definitiva, prefereixo que la llei no els faci dissimular el que pensen i que s'ho diuen entre ells.

El tema és convèncer tothom que els jueus han de tenir els mateixos drets que els no jueus, que la majoria dels catalans només volem votar i que d'això se'n diu ser demòcrata i no ser nazi i que si pegues a una dona et tocarà el rebre perquè té el dret a no ser pegada.

Spacer

Picture
_Esparta_

d'acord Anteros

Date Friday, October 4th 2013, 2:21 PM

I mentrestant que fem? empatitzem amb l'Imam així de bon rotllo?

Spacer

Picture
anteros

Uf!!!

Date Friday, October 4th 2013, 2:16 PM

És que vaig molt més enllà Esparta, no contemplo una societat on hi hagi imams com els què tu dius, no una societat on hi manqui el respecte.
Utopia?, segur!, és el que ens fa progressar, avançar.

Spacer

Picture
anteros

joki

Date Friday, October 4th 2013, 2:13 PM

En l'escenari que jo contemplo no cap la possibilitat de fer expressions com la que tu dius sobre els jueus, ja que l'educació i l'autocontrol de cadascun no permetria fer-ho, per ètica i moral adequada, per esperit lliure i democràtic i per formació que no coartés llibertat d'expressió, amb total respecte entre iguals, o sigui entre tots, que no significa que tots siguem iguals, no confonguem.

Spacer

Picture
_Esparta_

anteros

Date Friday, October 4th 2013, 2:13 PM

jo poca empatia puc sentir quan un Imam diu als feligresos que a casa a les dones s'els ha de pegar quan no creuen. De fet aquesta és un exemple on hi ha legislacio al respecte, i on em sembla be que es limiti la llibertat d'expressio.

Spacer

Picture
Lynn

Si si si,

Date Friday, October 4th 2013, 2:12 PM

insisteixo perquè crec per a mi que és tant o més important la llibertat mental (oberta) del receptor que la de l'emissor.
Ja m'has entès, doncs, Esparta.

Spacer

Picture
anteros

Algú de fora?

Date Friday, October 4th 2013, 2:08 PM

No cal que sigui de fora, també nosaltres som de fora per ells o no?
Jo parlo d'educació global, de respecte entre tots, els de fora i els de dins i els de la vora i els més propers i llunyans.
Empatia?... per començar.

Spacer

Picture
joki

podeu provar de fer una cosa

Date Friday, October 4th 2013, 2:06 PM

Aneu a Alemanya, i davant un policia dieu la frase "m'agradaria enviar tots els jueus a la càmera de gas", a veure què us passa a tots aquests defensors de la llibertat d'expressió sense límits.
Ara, potser no en sortireu gaire benparats i anireu a la garjola, perquè allò és un país civilitzat i assenyat lluny de la península hispanistanesa de la qual formem part, i on pel què sembla s'han de tolerar les expressions violentes.
Per cert, si dir segons quines bajanades que es diuen per aquí no té conseqüències, aleshores quan als catalans ens diguin nazis, o qualsevol altra bestiesa, no us podeu queixar gens ni mica.

Spacer

Picture
_Esparta_

Lynn

Date Friday, October 4th 2013, 2:03 PM

Jo per aquí he per ebut bastant de totalitarisme alguns cops. I sí, comparteixo que qui sap escoltar, tot i no compartir l'altre punt de vista, te les oortes obertes a aprendre moltes coses.

Spacer

Picture
Lynn

Doncs per a mi,

Date Friday, October 4th 2013, 2:00 PM

i sense voler repetir el que ja heu dit, seria expressar amb llibertat i a través de qualsevol mitjà, música, paraula, veu, acció, pintura, escultura, etc., allò que un sent, pensa, desitja, etc. I, a partir d'aquí, el que escolta, mira, reflexiona, sent, etc, allò que li provoca l'expressió de l'altre per (PER amb majúscules) poder aprendre quelcom de nou de la vida, de la gent, de les persones, del sentir, del dia a dia i del que sigui. Sempre en sentit positiu per AVANÇAR i suposo que, millorar. Si més no, el fet de saber escoltar, mirar i reflexionar sobre la posición de l'altre, en principi ja t'ha de fer millor ... Doncs això. I que, en definitiva, és el que molts fem per aquí .. o no??? Salut!!

Spacer

Picture
_Esparta_

Anteros

Date Friday, October 4th 2013, 2:00 PM

I si ve algú de fora amb valors totalment contraris als d'aquesta societat perfecta i ben educada, que hem de fer? i si algú simplement pensa diferent tot i la educació rebuda?

Spacer

Picture
anteros

Societat adulta i humana.

Date Friday, October 4th 2013, 1:55 PM

En una societat adulta i més humana, amb la millor educació i respecte no caldria cap restricció de llibertat d'expressió, aquesta sortiria de cadascun i cadascuna de nosaltres i no caldria en conseqüència legislar en pro de coartar llibertats, tot és qüestió no de toleràncies si no de respecte entre iguals. No contemplo aquí ni dretes ni esquerres polítiques, ha de ser causa comuna i global...
No volia argumentar però... en fi, crec en la plena i absoluta llibertat de pensament i en una restricció de la llibertat d'expressió que surti d'un mateix per pròpia voluntat i maduresa formativa, ningú més ens ha de coartar cap llibertat d'expressió i sí educar en diferents principis de respecte entre les persones.

uf, ja m'he enrotllat massa i no ho volia...

Spacer

Picture
jazzman

felicitats

Date Friday, October 4th 2013, 1:10 PM

a tots per aquest bon debat que ens porta a una bona reflexió.
skeeter, crec que la claves aquí: la intenció és un tema clau. Crec que en termes jurídics s'anomenaria "acció dolosa", que està regulada i incrementa el grau de la falta en el cas que es consideri com a tal.
salut!

Spacer

Picture
_Esparta_

vidaa

Date Friday, October 4th 2013, 12:56 PM

Tots volem ser lliures per dir i fer els que volguem. Però quan vivim en democràcia cedim part d'aquesta llibertat en benefici de tots plegats.

Spacer

Picture
vidaa

Sense una dosi mínima de

Date Friday, October 4th 2013, 12:49 PM

llibertat de pensament, difícilment es podria explicar la gran capacitat creativa i innovadora de la nostra ment !
Això doncs, perquè vetar-ho?
Existeix un espai mental de llibertat de pensament, amb un suport biològic i genètic ineludible però que també es deu en part a l'efecte de l'ambient que s'implica en la presa de decisions conscients. En definitiva, que es pot potenciar amb l'educació.
Però, perquè ens fa por la llibertat dels altres? Diuen els experts que intentem restringir la llibertat dels altres per fer que els seus comportaments (i idees) ens resultin més previsibles, en funció dels nostres esquemes mentals. Així el control i la predicció permet assegurar la supervivència.
Equilibri mooolt fràgil, tot plegat.

Spacer

Picture
_Esparta_

zinc!

Date Friday, October 4th 2013, 12:35 PM

Estas feta una bona pajarraca, hahaha. Anda la que estas liant!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

La Zinc

Date Friday, October 4th 2013, 11:45 AM

se fa la tonta,

però la sap molt llargaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Spacer

Picture
skeeter

Comparteixo la teva opinió Zinc

Date Friday, October 4th 2013, 11:29 AM

és poder expressar el què un opina amb educació i sense intenció de fer mal

Spacer

Picture
anteros

No argumentaré...

Date Friday, October 4th 2013, 11:21 AM

faig meus els arguments donats pel Persi, i estic d'acord amb ell.

La llibertat d'expressió no ha de tenir més límits que el de la pròpia formació i educació, no penalitzem més ni judicialitzem més les persones lliures.

Spacer

Picture
merxba

Tu preguntes..."tontes"??????

Date Friday, October 4th 2013, 11:19 AM

Ha, ha, ha.....
Ai Zinc!!!!!!!
Com t'estimo!!!!!!!

Spacer

Picture
albadaa

Doncs....

Date Friday, October 4th 2013, 11:13 AM

Primer hauriem de saber que la llibertat, sigui del tipus que sigui, acaba allà on comença la de l'altre.
I en el cas que ens ocupa,qui no ho fa així, no fa ús de la seva llibertat d'expressió; no, no... no confonguem senyors, fa ús dels seus instins més primaris que , sense cap filtre social ni cultural, només provoquen conductes irrespectuoses i conflictes que degeneren en el caos.

La llibertat, en totes les seves vessants, mereix un gran respecte, ja que comporta una gran dosi de responsabilitat de l'individu que l'exerceix.

Sinò és així, ja és tot un altra cosa.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Esparta,

Date Friday, October 4th 2013, 10:33 AM

eduquem a la gent per a que tingui criteri perquè la llibertat d'expressió és imparable. El que es pugui publicar o no quelcom, és secundari. La gent parla i ningú no ho pot evitar. Ergo l'important sempre és el criteri del que escolta, crec.

No acabo d'entendre la comparació amb el dret processal. De fet, en dret penal, l'acusat és lliure de no dir la veritat. I si vols dir que no pot insultar el jutge i que no ho fa perquè és delicte, jo crec que no és així: no ha fa perquè és sensat i perquè la gent, en general, no va pel món insultant-se.

I fixa't que poses un exemple molt perillòs: reglamentarem les converses que han de tenir pares i fills?

Spacer

Picture
nuria_77

Esparta

Date Friday, October 4th 2013, 8:55 AM

Totalment d'acord amb tu, precisament per això, què és la llibertat d'expressió no ho podem resoldre nosaltres com a persones individuals, sinó l'ordenament jurídic (entenent que aquest pot ser modificat).

Pel demés, em decantaria per posicionar-me en el sentit de l'Esparta.

D'altra banda... us fixeu que cada cop més adquirim llenguatge jurídic, econòmic... en el nostre dia a dia en detriment d'altres conceptes més subjectius i acordats entre les persones com "acord", "respecte", "convivència", "debat".
L'altra dia el meu fill em deia: "Mamaaaa, la profe m'ha fet callar!!". Quan vagi a la universitat em dirà: "Mamaaaa, la profe ha coartat la meva llibertat d'expressió!!". Esperem que la mama, aleshores, segueixi sent la mama... ;p

Spacer

Picture
_Esparta_

Persi

Date Friday, October 4th 2013, 8:16 AM

Jo entenc on vols anar a parar i en lo més essencial estic d'acord amb tú. Però a la pràctica no tothom és capaç de reaccionar ignorant segons quins tipus de comentaris.

He de discrepar en que les expressions no fan mal. Algunes sí que en fan. Si per exemple a un nen petit li matxaques cada dia al cap que és un inutil i no serveix per res, i a sobre l'insultes jo penso que el resultat serà més negatiu a que si algú li fot una pedrada tot jugant.

Un altre exemple que de ben segur coneixes ja que és del teu àmbit professional. Jo estic convençut de que en un judici no tothom pot dir el que vulgui i quan vulgui. Hi ha un estricte protocol a seguir. Tant en les formes com en el contingut, oi?

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Sí, Esparta

Date Friday, October 4th 2013, 8:07 AM

però la llibertat d'expressió no té perquè provocar cap conflicte. No és equiparable - crec - amb la llibertat d'acció.

Si jo li dic fill de puta a una persona no passa absolutament res. Si li tiro una pedra al cap, sí.

I opino que és molt complicat fixar on limitem la llibertat d'expresió. La gent desborda el Codi Penal i més que el desbordarà. Hi ha coses que són imparables.

Si els mahometans prohibeixen fer caricatures de mahoma, prohibirem fer caricatures del Papa? Si es prohibeix caracaturitzar el felipe i la letícia copulant, prohibirem en Mas amb orelles de burru?

A mi una persona que diu fill de puta a una altra es desacredita sola, simplement. Vull dir que la llibertat d'expresió va lligada a la llibertat d'elecció, vull dir que a mi ningú em pot obligar a que m'agradi Tàpies.

Tu pots fer una apologia del terrorisme però això no és el que farà créixer el terrorisme, al contrari, el que farà créixer el terrorisme és no deixar que el terrorisme s'expressi lingüísticament. També opino que el terrorisme es desacredita sol.

Potser jo crec excesivament en el bon criteri de les persones, vaja.

Spacer

Picture
_Esparta_

Núria

Date Friday, October 4th 2013, 8:05 AM

El problema està en que tothtom té la seva propia idea del sentit comú, apart de les seves pròpies necessitats.

Spacer

Picture
nuria_77

primera reacció a la lectura

Date Friday, October 4th 2013, 8:01 AM

i diuen que la primera és la bona:

"si tinguéssim més sentit comú, ens caldrien menys conceptes legals"

Spacer

Picture
_Esparta_

Persi

Date Friday, October 4th 2013, 7:27 AM

Jo discrepo. En termes generals en aquest món podem fer el que ens doni la gana, però per evitar conflictes ens dotem d'un marc legal que ens permet conviure més o menys bé.

l'Estat mai et prohibirà express-te, de fet s'et garantizarà la llibertat d'expressió, però segons el que diguis (ar. 501 del codi penal) podras ser jutjat i condemnat.

El mateix amb la llibertat d'acció. Tenim llibertat d'acció? oi tant. Però, podem fer el que volguem? esclar que sí. Ara bé, segons el que fem (matar algú que no ens cau bé) té les seves conseqüències.


Espero haver-me explicat.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Doncs per mi

Date Friday, October 4th 2013, 7:14 AM

la llibertat d'expresió consisteix en dir en poder expressar el que em doni la gana. Radicalment.

No crec que sigui bo legislar sobre la llibertat d'expressió. Ni crec, en realitat, que amb els mitjans d'avui - o amb els d'ahir - sigui controlable.

Això d'ofendre o deixar d'ofendre és molt subjectiu. I això d'insultar i sentir-se insultat també. Els mahometans consideren insultant fer caricatures de mahoma i els espanyols consideren insultant i delictiu cremar una foto del rei o fer una caricatura del felipin i la letícia copulant. En aquest sentit opino que la legislació vigent és enormement restrictiva i, per tant, reaccionària i que cal que sigui reformada per a que tothom expressi el que vulgui i com vulgui.

Spacer

Picture
_Esparta_

La meva definició és més amplia

Date Friday, October 4th 2013, 7:00 AM

La llibertat d'expressió és un mitjà per a transmetre les meves idees. I com a tal no té en compte la sensibilitat de terceres persones.

Òbviament aquesta llibertat d'expressió queda limitada per la legislació vigent i per la consideració que pugui tenir en vers els altres (decissió personal).

No se si m'he explicat bé.

Spacer

Picture
purpurinaa

Per mi igual !

Date Friday, October 4th 2013, 6:57 AM

Pero sembla que quan un opina quelcom , hi ha qui no es pot estar de jutjar i etiquetar immediatament , com si tinguessin la veritat absoluta i una gran clarividència .
Escriure te unes limitacions, i mes un bloc , que no es una novela . Sovint si poguéssim veure l'expresio de la cara o escoltar el to de ka veu ens entendríem millor . Per aixo s'ha de presuposar el que has escrit tu : que hom diu el que pensa , sense ànims de ferir a ningú !

Spacer

Picture
TomasM-Porta

PROVOCADORAAAAAAAA

Date Friday, October 4th 2013, 6:54 AM

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Et veig partint-te de riure.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per zinc? Aquí son els últims articles.

 
Bullet adeu Alfonso Suàrez
  Data 23/03/14 Icona 3379 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet com que veig
  Data 12/03/14 Icona 1310 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet jo de nou
  Data 20/02/14 Icona 1526 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet per als sabis d´aquest
  Data 20/02/14 Icona 1257 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet aniversari d´en Goosy
  Data 16/01/14 Icona 1526 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Em despedeixo del xat
  Data 10/12/13 Icona 1911 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet pelis,records i pensaments.
  Data 18/11/13 Icona 1432 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet una frase
  Data 10/10/13 Icona 1559 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet la carta d´en Rajoy
  Data 14/09/13 Icona 1358 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet per tú amic
  Data 04/07/13 Icona 1655 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Un anunci
  Data 02/07/13 Icona 1294 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet una pregunta molt simple
  Data 27/04/13 Icona 1456 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet FELICITATS GOOSY
  Data 19/03/13 Icona 1457 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Per el meu pare.
  Data 11/02/13 Icona 1674 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet una de les meves preguntes
  Data 23/12/12 Icona 1403 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet jo ho he trovat molt
  Data 23/12/12 Icona 1841 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet va ,per riure una mica
  Data 24/11/12 Icona 1497 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet fidelitat
  Data 25/09/12 Icona 1568 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet el nostre esperit
  Data 30/06/12 Icona 1667 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet estic emprenyada
  Data 28/06/12 Icona 1937 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet gràcies avia
  Data 10/05/12 Icona 2061 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet per homes i dones
  Data 16/04/12 Icona 1754 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet piropos
  Data 15/04/12 Icona 3535 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet FELICITATS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Data 18/03/12 Icona 1921 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet KONY
  Data 14/03/12 Icona 1602 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet avui he rebut un regal
  Data 26/02/12 Icona 1713 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Potser
  Data 18/02/12 Icona 1590 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet som afortunats?
  Data 05/02/12 Icona 1829 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet un vers de l´avi
  Data 31/01/12 Icona 1967 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Cul
  Data 08/01/12 Icona 2135 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet BON NADAL A TOTS............PERO
  Data 24/12/11 Icona 1712 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Macia contra Companys.......
  Data 25/10/11 Icona 1902 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet un anunci
  Data 25/10/11 Icona 1609 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet homenatge a Companys
  Data 15/10/11 Icona 1798 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Es bo fer esport:)
  Data 11/10/11 Icona 1841 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Catalunya
  Data 05/10/11 Icona 1651 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Estic acollonida
  Data 02/10/11 Icona 1869 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet FELICITATS CASTELLERS
  Data 24/09/11 Icona 1526 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet el partit
  Data 18/08/11 Icona 1732 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet adew
  Data 12/08/11 Icona 2046 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet LLetra al Sr.Alfons
  Data 16/06/11 Icona 1819 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet sols per els homes del
  Data 03/04/11 Icona 2052 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet sols per als homes del
  Data 03/04/11 Icona 1999 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet sols per les dones del
  Data 02/04/11 Icona 2053 Data 21 comentari/s  
Spacer
Bullet poema i politica
  Data 26/03/11 Icona 2112 Data 27 comentari/s  
Spacer
Bullet per qui l´interessi
  Data 28/02/11 Icona 1848 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTINUO
  Data 04/02/11 Icona 1937 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet continuo que s´ha penjat
  Data 03/02/11 Icona 1650 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet per en Persi i el seu
  Data 03/02/11 Icona 1786 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PER RIURE PLORAR HO
  Data 03/02/11 Icona 1795 Data 8 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer