Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

joki ha escrit 32 articles i te 279 comentaris. L'últim article ha estat fet el 15/03/16

perfil de'n(na) joki | àlbum de fotos de'n(na) joki

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de joki

Espai
 

Guanya Merkel, perd Europa

Data dilluns 23/setembre/2013 - 05:47 Icona 1536 Data 31

Males notícies per la resta d'europeus, ha guanyat la líder de l'austeritat i les "reformes" a la recerca de la "competitivitat", la líder de la política neoliberal més brutal i mancada d'humanitat, l'únic objectiu de la qual és mantenir la riquesa d'Alemanya, i que els seus bancs cobrin els deutes del sud, mentre s'ofega i s'empobreix a la resta.
Traduint això vol dir que degut a la imposició de les retallades, hi haurà menys despesa pública, i per tan tindrem menys serveis públics com sanitat i educació, i tan els pensionistes com els treballadors públics continuaran patint retallades en els seus ingressos i perdent poder adquisitiu.
Els treballadors que treballin per empreses privades, també patiran les conseqüències de la política d'austeritat, que vol imposar la devaluació interna als països del sud d'Europa, rebaixant-ne també els salaris, mentre tots els productes i serveis bàsics s'encareixen. Per aconseguir aquest darrer punt, els neoliberals espanyols i catalans (en això no són gens diferents), ja s'han posat d'acord en impulsar una reforma laboral, l'únic objectiu de la qual, és justament, rebaixar sous.
Es veu que aquesta gent només és capaç de concebre la competitivitat a base de retallar sous, en comptes d'invertir en educació pública, formar millors professionals , invertir en investigació i desenvolupar productes que puguin competir en excel·lència, en comptes de preu.
Amb aquesta Europa i aquestes polítiques, ho tenim magre, de fet, en el cas que Catalunya esdevingui un estat independent, caldrà reflexionar si ens convé entrar en aquesta Europa o no.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
TomasM-Porta

Vidaaaa

Date Wednesday, September 25th 2013, 11:34 AM

T'has explicat perfectament. I això de fatxa és una ironia. Simplement saps que els reis d'orient no existeixen i que en èpòques de vaques magres s'ha d'afluixar la mosca. Això per a algunes persones d'aquest xat és ser fatxa, per a mi simplement és ser sensata, saber sumar i restar i aquestes coses, que en definitiva tu en saps més que jo perquè ets de ciències.

Un petó i perdona que la meva ironia no quedés més palesa.

Spacer

Picture
vidaa

Per cert...

Date Wednesday, September 25th 2013, 11:02 AM

qui és més fatxa i racista (terme en desús per la seva in-adequació en l'espècie humana) amb la intolerància que demostra vers les opinions dels altres i basant el diàleg en insults?

Spacer

Picture
anteros

Hahahahaha

Date Wednesday, September 25th 2013, 10:59 AM

Enhorabona vidaa!!! acabes de deixar uns quants amb el cul a l'aire...

Spacer

Picture
vidaa

Com?

Date Wednesday, September 25th 2013, 10:50 AM

M'heu llegit bé? Tan malament m'he explicat?
Si que anem malament si això és de fatxa! Juass!
I racista??? Els casos dels quals parlo són gent del país com jo.
Jo parlava d'igualtat de condicions i d'oportunitats... no que uns paguin el que no cobren els altres, no fotem!!

Spacer

Picture
purpurinaa

Vidaa :

Date Wednesday, September 25th 2013, 8:47 AM

Et dirán que ets racista i feixista !!!
Estic s'acord amb tu i amb el QuimC
I m'agrada molt el que ha dit el Joan !!!!

Spacer

Picture
_Esparta_

Però que dis ara Vidaa!!

Date Wednesday, September 25th 2013, 5:44 AM

Ves en compte, que encara et dedicaran un blog els comunistes, hehehehe.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Vidaaaa

Date Wednesday, September 25th 2013, 5:26 AM

Fatxaaaaaa

Spacer

Picture
vidaa

Serveis públics bàsics,

Date Tuesday, September 24th 2013, 4:09 PM

és el que sempre he volgut defensar.
Però, en èpoques de vaques magres, toca mullar-se i possiblement el co-pagament sigui l'única solució.
El que sí que crec que és imprescindible és que s'acabi amb tant treballador il·legal i que tothom pagui els seus impostos
La quantitat de gent que no vol un contracte laboral per seguir cobrant ajudes diverses és esfereïdora !
I així no anem pas bé.

Spacer

Picture
anteros

Salut!

Date Tuesday, September 24th 2013, 3:03 PM

Però de camarada res de res!
Cadascú acudeix a allò més propi, no faré com tu, ja t'ofens tu sol!

Passiu-ho bé!

Spacer

Picture
_Esparta_

Anteros

Date Tuesday, September 24th 2013, 2:59 PM

Per descomptat que no espero debat amb tu. Camarada, Et remeto al refraneru popular castellà:

"No se le pueden pedir peras al olmo"

Spacer

Picture
anteros

Uf!

Date Tuesday, September 24th 2013, 2:50 PM

Un personatge com tu un home?
bah!, un fatxa espanyolista és el que demostres, res més!
No insisteixis en replicar, ja sabem qui ets i no esperis debat amb un no res, deixa-ho estar que fas pena.

Spacer

Picture
_Esparta_

Anteros

Date Tuesday, September 24th 2013, 2:09 PM

Pagar els deutes no té res a veure amb prejudicis neolliberals, té a veure amb complir els compromisos adquirits. En definitiva, te a veure amb ser home amb majúscules, no un nen com el que dones la impressió de ser amb aquests discursos de ploramiques.

Creix, madura, sigues un home collons!

Spacer

Picture
anteros

joki

Date Tuesday, September 24th 2013, 1:52 PM

Totalment d'acord amb la teva visió arguments, ja n'estic fart de tòpic i prejudicis neoliberals, cada cop més fàstic.
També desitjo que CiU es foti la gran hòstia, com als del PSC que de socialistes i catalans res de res.
quim_c dus un cacau mental que deu ni do i disculpa però és el que m'has donat a entendre, i jo també voldria pagar no el 40% de renda si no un 50 o 55% si cal, això voldria dir alguna cosa oi?
La major part d'ingressos de la hisenda pública no venen d'aquests privilegiats que paguen "tant" si no de traballadors que paguem al voltant del 20 al 25 % que som la majoria i no se n'escapem pas de declarar.
Voleu ingressos? que tothom pagui l'IVA i declari realment tot el què guanya, qui no ho fa? tic, tac, tic, tac... crec que no cal dir-ho..., i que la prostitució declari ingressos i cotitzi i les pensions vagin a càrrec dels imposts generals i no només les cotitzacions socials, com qualsevol país europeu avançat.
Alemanya no cobra el què li deuen, com els bancs centrals tampoc, si que no especulen i pugen interessos a voluntat per a escanyar els països sotmesos que han de retallar per a enriquir cada cop més l'economia pròpia.
Pagar la festa? quina festa?, ja està bé d'insultar als treballadors que no fan més que treballar per viure i sobreviure, cada cop pitjor.
No vull enrotllar-me més perquè hi ha coses que clamen al cel i el pitjor és que ens tractin de dropos els que mantenim en la seva riquesa cada cop més i més embrutada i menys fiscalitzada.
La gent comença a dir prou!

Spacer

Picture
Joanng55

Veig que ja t'han contestat

Date Tuesday, September 24th 2013, 1:29 PM

Pero aixo de :
l'únic objectiu de la qual és mantenir la riquesa d'Alemanya, i que els seus bancs cobrin els deutes del sud,.....
ja voldire jo que el principal objectiu dels de aqui fos mantenir la riquesa de Catalunya...i cobrar lo que ens prenen de Spain,,,,

a veure si n'aprenem en lloc de tanta plorera...

Spacer

Picture
Krasis

i venga suposant xD

Date Tuesday, September 24th 2013, 10:48 AM

que algú sigui d'ideologia d'esquerres no vol dir que estigui d'acord amb la política d'ERC, eh. Algú ho havia de dir.

Spacer

Picture
_Esparta_

Jo també tinc ganes d'ERC

Date Tuesday, September 24th 2013, 8:41 AM

Sempre ha gestionat els recursos com ningú, res de dèficits, eh! I tots ben cosits a impostos. Serà divertit de veure la cara dels progres. Tot i que sempre tindran la sortida de dir que tot és culpa de la Merkel.

Com a mínim les esquerres tindran la boca tancada quatre anyets, ni que sigui per vergonya. Hehehe

Spacer

Picture
quim_c

Estimat Joki

Date Tuesday, September 24th 2013, 8:14 AM

Estic d'acord de que tot això de les retallades es immoral.
Pero NO serveix de res queixar-se, estem endeutats fins les celles, hem de buscar solucions i NO SENTO CAP TRET de populistes per tindre mes ingressos, incentivar la inversiò productiva i castigar l'especulativa i aixo no depen d'en Mas ni la Merkel, es un problema mundial.
El meu germà paga un IRPF del 40%, i conec que en paguem mes, es just?, A aquest pas fiteran el camp del pais. De fet son ells qui aguanten el que queda del estat del benestar.
No em serveix de res la queixa, donem respostes viables!!
En el fons estic emprenyat com tu, pero intento ser objectiu.
La queixa i la pataleta no ens servira de res!!!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ei que consti que jo tinc ganes

Date Tuesday, September 24th 2013, 8:04 AM

que governi ERC.

Fins ara sempre que ho ha fet, com tothom sap, ha estat exemplar.

Spacer

Picture
joki

ja m'ho pensava

Date Tuesday, September 24th 2013, 7:05 AM

Que en el fons aquest esparta era un unionista i no volia la independència. L'argument del meu sou és molt miserable i ja està massa gastat, per tan ja no el penso rebatre.
quim_c, ai mare, aquests diners serveixen per pagar pensions, i la sanitat i l'educació per tothom, els que no disposen de medis què? fem com aquella del pp que va dir "que se jodan!". El què si que s'hauria de fer és perseguir el frau fiscal, conec molts neoliberals que critiquen els serveis públics, però llavors ingressen la meitat de la nòmina en negre, i van a la seguretat social al metge.
Jo me n'alegro de les desfetes de convergència, de fet penso que a les properes eleccions baixareu de 40, i ho celebraré amb cava si convé.

Spacer

Picture
_Esparta_

Ben dit Quim

Date Tuesday, September 24th 2013, 4:11 AM

S'ha de ser molt cínic per demanar diners a algú, i quan t'els reclama quixar-te de que t'asfixia, que no pots pagar i que tú ets una víctima i ell el botxí.

És simplement un argument ridícul.

I el corporativisme del funcionariat ja és de pena. Si per ells fos ens apujarien encara mes els impostos per no perdre les seves pagues. Potser no són conscients de que som el sector privat qui els paguem el sou.

Spacer

Picture
quim_c

Vaja tela

Date Tuesday, September 24th 2013, 4:03 AM

Ara resultarà que el problema d'endeutament public i privat et tè la Merkel.
Resulta patètic que llençem pilotes fora, aqui ho hem fet tot perfecte, la culpa es de qui ens deixa diners que ens possa condicions.
L'altre dia sentia com a Grècia el frau per IVA era del 30%, Italia 20%, Espanya 15% amb aquest escenari encara em faig creus com els Alemanys ens rescaten.
Potser si demanem diners al Putin o Deng Xiao Ping ens possarien millors condicions, quins pebrots tenim!!

Spacer

Picture
_Esparta_

Com per mi és prioritari

Date Tuesday, September 24th 2013, 3:54 AM

ser a la UE i veig que uns quants voleu una Catalunya fora de la UE em sembla que el més assenyat serà que, si hi ha algun referèndum, millor votar per l'unionisme.

En casos com aquests cal mirar pel mal menor. Em sabria greu veure Catalunya convertida en una república bananera.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

A mi em sap greu que els meus,

Date Tuesday, September 24th 2013, 3:49 AM

els liberals, hagin quedat fora del Parlament alemany; en aquest sentit Convergència ha perdut pes i el PP n'ha guanyat.

Spacer

Picture
ocre

Esparta

Date Monday, September 23rd 2013, 8:59 PM

Sembla que ara a més d'una nova Catalunya t'agradaria construïr una nova Europa posant cadenes al coll als dissidents.
Amb un sistema educatiu espartà, potser?

Spacer

Picture
Krasis

.

Date Monday, September 23rd 2013, 7:16 PM

Jo tampoc vull ser dins la UE. En canvi em semblen bé l'Acord Europeu de Lliure Comerç (EFTA) i l'espai Schengen.

Spacer

Picture
Castissa

Catalunya dins d´Europa?

Date Monday, September 23rd 2013, 7:04 PM

Jo ho tinc bastant clar! NO! vam començar anar tots malament quan vam ser europeus! a mi no em va convèncer mai! no cal ser europeu pq un país funcioni!

Spacer

Picture
Krasis

Egoista i cínic, el joki?

Date Monday, September 23rd 2013, 6:35 PM

Au, no em fagis riure! mira't al mirall que em sembla que no ho fas prou.

Spacer

Picture
joki

ai que pesat.

Date Monday, September 23rd 2013, 6:32 PM

Tan miserables sou que quan us quedeu sense arguments m'ataqueu pel tema sou? És ben bé que quan us quedeu sense arguments, ataqueu personalment. Per cert, jo critico a un sistema, no a les persones.
Passi-ho bé, no penso discutri més amb ignorants neoliberals.

Spacer

Picture
_Esparta_

Ves a la privada

Date Monday, September 23rd 2013, 6:22 PM

si no t'agrada que et retallin el sou, que de fet és la teva preocupació real.

Per les pensions: model mixte, una part privada i l'altra pública.
Sanitat: copagament.
Educació: com als USA potser s'haurà de treballar unes horetes en cap de setmana per pagar alguna cosa.

Això és que ens espera, així que menys lamentacions i més treballar xaval.

Al sector privat hi ha feina, però jo ja entenc que s'hi està molt bé a la pública amb una feina de per vida.

Saps el que ets? un egoista i un cínic. Amb 6 milions de parats i tu encara despotricant desde la poltrona.

Caradura!

Spacer

Picture
joki

clar que si

Date Monday, September 23rd 2013, 6:14 PM

Que es retallin pensions, sanitat i educació públiques. Si els avis no poden arribar a final de mes, o no poden pagar la sanitat, o els joves no poden pagar l'educació, tal com ho va dir aquella del pp "que se jodan!".
Per cert, de quines subvencions parles? És que jo no n'he rebut mai i m'agradaria saber on es demanen, que potser parles de la FAES? Es veu que ara n'han rebut de ben sucoses.

Spacer

Picture
_Esparta_

M'alegro que hagi guanyat

Date Monday, September 23rd 2013, 6:04 PM

Al contrari que tú penso que serà bo per Europa en conjunt. També trobo de lo més normal que miri que els seus bancs cobrin el que ens han deixat. Ara només faltaria que ens paguessin la nostra festa. Una cosa és ser solidaris i l'altra tontos.

També me n'alegro perquè comparteixo els seus valors. I m'estimo més una Catalunya dins Europa que no pas una república Bananera d'esquerres on el progressisme ens faci més pobres encara.

Si més no la Merkel us ha posat la cadena al coll. I no rondineu massa, que si encara mengeu és gràcies a aquesta Europa que tanta nosa us fa. Abans no us en feia quan hi havien subvencions oi?

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per joki? Aquí son els últims articles.

 
Bullet L'estafa del processisme
  Data 15/03/16 Icona 3385 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet la vigència del dia
  Data 02/05/15 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El substitut mort.
  Data 20/04/15 Icona 1541 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet els amos del món són
  Data 10/06/14 Icona 1630 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet violència sistèmica
  Data 27/05/14 Icona 1550 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet votareu ciu?
  Data 23/05/14 Icona 1567 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Sempre xiulant, amb
  Data 13/02/14 Icona 1969 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet No a la privatització
  Data 28/01/14 Icona 1733 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Les maratons hipòcrites
  Data 15/12/13 Icona 1442 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet L'estafa de la
  Data 12/12/13 Icona 1547 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet La LEC també és un
  Data 25/10/13 Icona 1323 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ciu no és independentista
  Data 18/10/13 Icona 1411 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet els pensionistes cobren
  Data 03/10/13 Icona 1623 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet atenció! que ja sortim
  Data 29/09/13 Icona 1641 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet feina a canvi de sexe...
  Data 26/09/13 Icona 1592 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 24/09/13 Icona 1667 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 21/09/13 Icona 1481 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 20/09/13 Icona 1726 Data 36 comentari/s  
Spacer
Bullet Les polítiques neoliberals
  Data 18/09/13 Icona 1605 Data 24 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentides dels neoliberals
  Data 16/09/13 Icona 1815 Data 18 comentari/s  
Spacer
Bullet Autodeterminació? SI!
  Data 12/09/13 Icona 1708 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet problemes amb la nova
  Data 15/03/13 Icona 1507 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Raons per les quals
  Data 21/11/12 Icona 1589 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Qui rescata a les persones?
  Data 09/06/12 Icona 1442 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet retallades, maratons
  Data 25/05/12 Icona 1676 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Estem farts de ser l'ase
  Data 16/03/12 Icona 1543 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La meva conversa amb
  Data 06/06/11 Icona 1881 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Un article boníssim
  Data 31/05/11 Icona 1878 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Una nova agressió a
  Data 22/12/10 Icona 1784 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El govern espanyol vol
  Data 20/12/10 Icona 1651 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu perfil a facebook....
  Data 05/06/10 Icona 1848 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer