Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

joki ha escrit 32 articles i te 279 comentaris. L'últim article ha estat fet el 15/03/16

perfil de'n(na) joki | àlbum de fotos de'n(na) joki

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de joki

Espai
 

Les polítiques neoliberals empobreixen a la gent.

Data dimecres 18/setembre/2013 - 03:59 Icona 1605 Data 24

Les polítiques neoliberals impulsades per la UE, i en conseqüència les retallades en els pressupostos públics, tenen conseqüències nefastes per la gent més desafavorida. Concretament, un informe de Intermón Oxfam, conclou que si continuen aquestes polítiques, el 34.5% dels catalans pot caure en el risc de pobresa els propers anys, és a dir més d'una tercera part.
Això és una demostració més del fet que aquesta crisi ha estat provocada per alguns, per tal d'empobrir a consciència les classes més desafavorides, i amb l'excusa de que “no hi ha diners”, transferir capital d'aquestes als banquers i a les èlits dirigents.
Tot un èxit de les polítiques neoliberals, i tant . Potser al final si que tindrem una revolució de debò i acabaran rodant caps, perquè ja se sap que quan la gent es mor de gana, pot fer qualsevol bestiesa. Aquí en podeu llegir la notícia :

www.324.cat



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
anteros

coi...

Date Friday, September 20th 2013, 12:25 PM

Algú que té els sants pebrots d'afirmar de manera taxativa:..."És una d'aquestes veritats absolutes.", queda automàticament retratat i qui sense dir-ho li dona la raó (amos de la raó absoluta), doncs no cal debatre ni enraonar més, senzillament fer genuflexió i abaixar el cap davant tanta intel·ligència i magnànima presència... Així sou els liberals i neoliberals, de respectar els drets i llibertats col·lectives i plurals doncs zero!
És llàstima unes ments tan tancades, com els paracaigudes que si no s'obren no funcionen.
És un mal costum generalitzar i posar tot i tothom en el mateix sac però bé...

Spacer

Picture
_Esparta_

Joki

Date Friday, September 20th 2013, 3:41 AM

Jo també penso que les teves queixes són corporativisme pur. Cada cop que surt algun col·lectiu com el vostre (educació, sanitat, funcionariat en general, plantilla TMB en particular) dient que es manifesten i fant vaga pel bé dels nostres fills o de nosaltres m'agafa un tip de riure. No és pot ser més hipòcrita.

Vosaltres mireu única i exclusivament pels *VOSTRES* interessos. I em sembla molt llogic i raonable. El que em sembla poc ètic és argumentar que lliuteu per *NOSALTRES*

Sortiu al carrer i crideu ben alt: NO VULL QUE EM RETALLIN EL SOU. Enlloc de cridar ben alt "Neolliberals Assassins"

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Hahahahahaha

Date Thursday, September 19th 2013, 8:06 PM

preguntar no és ofendre.

Si més noi fins ara. Quin mal rotllo, noi.

Spacer

Picture
joki

pesat i demagog

Date Thursday, September 19th 2013, 6:51 PM

ara resulta que m'ataques personalment?
deu ser que ja no et queden arguments.
Per la teva tranquilitat et diré que un 73% dels alumnes de la meva tutoria de l'any passat van aprovar TOTS els mòduls.
Au, passi-ho bé, que jo no tinc complexe d'ase dels cops dels neoliberals.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Sóc un pesat

Date Thursday, September 19th 2013, 6:37 PM

110 kilos exactament.

Això no et dóna la raó. El fracàs escolar a casa nostra és inqüestionable. O no?

Em sap greu però tota la defensa que tu fas de la teva professió és pur corporativisme i una defensa d'un sou peti qui peti. No hi veig res més. No parles mai dels resultats dels teus alumnes, ni dels resultats dels alumnes de la teva escola, sinó de sous i retallades, cosa que deixa ben clar què és el que t'interessa de debò, que no és precisament ensenyar.

Si no fos així, no se te'n fotria el que jo dic de Magisteri. Se te'n fot l'ensenyament. El que t'enerva és que et rebaixin el sou. Per tant, defenses els teus drets i no els deus infans.

A mi mai no se m'ocorreria dir que el món de la justícia és meravellós. Tinc força més sentit del ridícul que tu.

Un pesat.

Spacer

Picture
joki

ok

Date Thursday, September 19th 2013, 5:34 PM

molt bé cabrero, m'agrada la teva ironia, el meu sentit de l'humor és semblant.
persi : ets un pesat, ja et vaig respondre un article, o en vaig escriure un responent amb dades aquesta falsedat que les escoles privades no tenen millors resultats, bé, si que tenien millors resultats, però crec recordar que eren menys de 2 dècimes. Ara passo de buscar-ho, que em fa mandra.
respecte la carrera de magisteri, no sé què dir-te, jo soc profe d'fp i llicenciat universitari, amb capacitació pedagògica posterior, no he fet magisteri, per tan no puc opinar massa.
En qualsevol cas, magisteri s'ha allargat de 3 a 4 anys, i se n'ha endurit l'accés, és clar que si el sou continua minvant cada any gràcies als teus amics convergents, al final ningú voldrà prendre aquesta responsabilitat tan gran.

Spacer

Picture
Askata

....

Date Thursday, September 19th 2013, 3:53 PM

"cada loco con su tema"...

Spacer

Picture
Cabrero

Totalment en desacord, Joki:

Date Thursday, September 19th 2013, 11:44 AM

les polítiques neoliberals enriqueixen alguna gent neoliberal. Quants convergents o neoliberals pobres coneixes tu? Potser l'Espe, el Bagó, l'Oriolet, el Todó o el Narcís Serra no tenen tot el que es mereixen, però s'han enriquit per ser el que són: neoliberals cristians, patriotes i gent de bé.

Spacer

Picture
_Esparta_

Persi

Date Thursday, September 19th 2013, 10:01 AM

En això estic d'acord amb tú. Jo feia la comparació aquí a Catalunya. Amb independència de si es pública o privada al final tot depen de la formació del professor. El mateix s'aplica a totes les professions.

Però estic convençut que la finesa privada és millor que la finesa pública. La competència, en un entorn correcte, sempre aporta benefis. És una d'aquestes veritats absolutes.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Esparta, estic d'acord i no

Date Thursday, September 19th 2013, 9:52 AM

Estic d'acord en que a Catalunya, en general, l'escola privada és millor que la escola pública.

Però penso que l'escola pública finesa, en general, és millor que l'escola privada catalana.

Ergo, el problema no és si pública o privada si no si te qualitat o no.

Vaja, crec.

Spacer

Picture
_Esparta_

El sistema d'acces no garanteix una

Date Thursday, September 19th 2013, 9:47 AM

Crec que això no necessita massa explicació. El sistema d'acces et garanteix que et quedaras amb els millors d'entre els qui es presentin.

No pots vincular dificultat del nivell d'accès amb qualitat educativa dels qui han guanyar la plaça.

En aquest sentit seria molt millor augmentar la dificultat de la carrera de magisteri, que es presentessin molts menys opositors, i si vols ja pots reduïr el nivell de l'accès a les opos.

Per fer un simil, és com si fas una carrera de cotxes i et quedes el millor. Si la carrera és de Ferraris guanya un Ferrari, i si la carrera és d'utulitaris... guanyarà un utilitari.

Entre un utilitari i un Ferrari em quedo el Ferrari.

Spacer

Picture
_Esparta_

L'escola privada és millor

Date Thursday, September 19th 2013, 9:40 AM

que la pública. Ho demostren les xifres. I la raó és la següent: les privades han de competir entre elles per captar alumnes i també amb la privada i la concertada.

Pel mateix argument la concertada és millor que la pública.

Sempre en general, eh! de ben segur que en podriem trobar excepcions.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Que no home...

Date Thursday, September 19th 2013, 8:45 AM

Com pot un advocat estar en contra del dret laboral o del dret en general?

No en sé prou per a saber quina és la solució de l'atur però sí que sé que és urgent. També entenc que sense una certa estabilitat laboral és impossible muntar una vida. I també entenc que les empreses han de ser productives.

A veure tu estàs d'acord amb mi que Magisteri és una carrera massa fàcil i mal pagada? Opino que em de mirar al nord per millorar. Crec que el fracàs escolar nostre i la seva excel.lència ho demostra. I no crec que sigui culpa dels mestres sinó del menysteniment que es té als mestres. Tampoc no crec que ho veiem gaire diferent. No crec que tu siguis partidari que un mestre que no sap, posem per cas, continuii ensenyant qui sap què, amb independència de si treballa a la pública o a la privada. Jo crec que en el fons pensem igual.

Spacer

Picture
joki

a veure

Date Thursday, September 19th 2013, 8:34 AM

ja sabem que tu estàs en contra de qualsevol dret laboral, i m'imagino que estàs a favor de la reforma laboral, l'únic objectiu del qual és fer que els treballadors acceptin menys sou per més feina, i tinguin menys drets. Fins aquí cap novetat.
Però em fa riure que en el darrer paràgraf, amb la teva habilitat dialèctica tan característica m'intentis colar una mentida tan grossa. Ja em pensava que no te'n podries estar de criticar per enèssima vegada l'educació pública, és inherent a tu.
En els països nòrdics la feina de mestre/professor té molt de prestigi, és cert, i l'accés a aquesta professió és difícil. De fet, conec un noi finès que vol ser mestre d'història, el veig molt treballador, segur que farà bé la seva feina, i crec que s'està preparant molt molt per accedir a aquesta feina.
Però això , i aquí és on intentes colar la mentida, no vol dir que aquí tothom qui li doni la gana pugui ser mestre o professor, si més no des de la funció pública.
T'ho explico perquè conec el tema, i he vist les oposicions que és el sistema d'accés que tenim fins ara, com a aspirant i com a tribunal.
Ja et dic jo que la meva plaça no me la va regalar ningú, de fet ho vaig haver d'intentar 4 cops i vaig haver de preparar-me de valent per tal de poder aprovar. De fet, penso que això és el cas general, i en la majoria dels casos, la gent amb plaça està molt preparada i és apta per la seva feina. Es pot qüestionar el sistema d'accés, perquè tot és millorable, però en qualsevol cas, trobo que aquest sistema d'accés és molt més objectiu i neutre que, per posar un exemple, una entrevista en una feina qualsevol.
De fet, els teus amics convergents, juntament amb els d'esquerra, volen que el director trïi a dit la meitat de la plantilla dels centres públics, fent aquest procés menys eficient, menys transparent i més arbitrari.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ho he escrit avui a un altre lloc,

Date Thursday, September 19th 2013, 7:44 AM

per a mi, quan reculen els drets dels vells, dels malalts i dels infants, recula la civilització.

Ara bé, no s'han de confondre els drets d'aquestes persones amb els drets de les persones que les serveixen, que si bé són absolutament respectables, per a mi no són tan prioritaris ja que no estan en una situació tant feble.

A la gent que treballa pels vells, els infants i els malalts simplement se'ls ha d'exigir que siguin bons professionals. Tant si són públics com privats. I tant si són publics com si són privats s'han de substituir si no fan la feina ben feta.

Una cosa més - i avui te la dic per a que vegis que no sempre et vaig en contra - als països civilitzats del nord d'Europa arribar a esdevenir mestre és complicat i difícil i els mestres tenen un gran sou i un gran prestigi social, a l'hora que se'ls examina amb lupa. Tot al revès que aquí.

Spacer

Picture
joki

no ben bé

Date Thursday, September 19th 2013, 7:14 AM

Sobre el què dius de la inflació, home, en tenim un exemple ben evident. Ahir la FED, va anunciar que allargaria el programa de compra de bons sobirans als EUA, i ves per on, la inflació allà està per sota del 2%, i el creixement econòmic passarà del 2%.
De totes maneres això són pedaços, tenim una crisi sistèmica del capitalisme, de la qual no ens recuperarem fins que l'acumulació de capital deixi de ser la única prioritat, i aquesta passi a ser el benestar de les persones, especialment les més febles i desafavorides.
Ahir em va sorprendre molt aquesta notícia:

http://www.abc.es/interna cional/20130916/abci-alem ania-exportacion-abuelos- polonia-201309161728.html

Alemanya, el màxim exponent de l'austeritat, comença a expulsar els vells del seu país. Un país que fa això, que no és capaç de tenir cura dels més febles, és un país putrefacte i fastigós, i evidentment, està fent les coses molt malament.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

O sigui Joki

Date Thursday, September 19th 2013, 3:46 AM

que ets reformista, vaja com l'Esparta i jo.

Sovint tinc la sensació que diem - i, sobre tot- volem el mateix. Ara, som un país llatí i barroc i ens agrada discutir.

Jo tinc una discrepància amb tu important. Tu creus que tirant de la màquina dels bitllets es soluciona el problema. Jo crec que això ens faria tenir una inflació com la que va dur el nazisme a Alemanya. No en sé prou per a saber quina és la medecina que necessita la crisi que patim, però a casa em van ensenyar que no només no has de gastar més del que tens, sinó que has d'estalviar una mica. I això és justament el que no s'ha fet.

Fa temps vaig llegir a la contra de la vanguardia una entrevista amb un líder social-demòcrata escandinau amb el que em vaig trobar absolutament reflectit: per a que hi hagi benestar social cal equilibri pressupostari i que les exportacions siguin superiors a les importancions. és exactament el mateix que passa a les economies familars.

No sé si tot pensar tot això em converteix en un mostre neoliberal culpable de la crisi més gran de la història. Probablement sí.

Spacer

Picture
joki

a mi el nom del sistema m'importa ben

Date Wednesday, September 18th 2013, 5:39 PM

Tan el comunisme com el capitalisme neoliberal han empobrit als més desafavorits. Jo vull un sistema on la prioritat sigui el benestar de les persones : educació, sanitat, i serveis públics gratuïts i universals, i suficientment finançats.
En el sistema actual això es podria aconseguir, si el banc central (en el nostre cas el BCE), en comptes d'estar obsessionat en salvar bancs, financés aquests serveis públics, que té capacitat per fer-ho.

Spacer

Picture
_Esparta_

D'acord amb tú Joki

Date Wednesday, September 18th 2013, 5:30 PM

Aquesta crisi és sistèmica, però també política. Política en el sentit que els governants han deixat de fer la feina que se suposa que han de fet.

Tu dius de canviar el sistema, però quin alternativa proposes? El capitalisme ha donat gran prosperitat a occident.

Jo sóc partidari d'un capitalisme ben regulat i supervisat, però per això necessitem estadistes amb visió de futur, no com els d'ara que la única visió de futur que tenen és com posar més loctite a la cadira.

Spacer

Picture
joki

exactament

Date Wednesday, September 18th 2013, 5:24 PM

empobrir més a la gent perquè uns quans s'enriqueixin més. També vaig penjar en l'anterior article un gràfic de com havia augmentat la desigualtat salarial des de l'inici de la "crisi".
Per cert, jo penso que aquesta crisi és sistèmica, i no s'acabarà mentre es canvii de sistema econòmic, i es prioritzin d'altres coses que no pas el benefici personal i l'egoïsme.

Spacer

Picture
_Esparta_

Joki

Date Wednesday, September 18th 2013, 5:07 PM

Tu m'estas explicant com s'està intentant solucionar el tema de la crisi. De moment els diners s'han transferit a les CAIXES, no pas als Bancs. Els Bancs sí que són sector privat, i de fet els bans hi estaven en contra, més que res perquè ells també havien de fer aportacions al fons de rescat. Es a dir, que s'els feia pagar els plats trencats dels altres.

Podem discutir si aquesta és una bona solució o no. Jo, personalment, hagues deixat caure les caixes, sense rescatar-ne cap ni una, garantint els diposits per part de l'Estat. En això estic d'acord amb tu.

Amb el que no puc estar d'acord és amb l'afirmació que fas, de que la crisis ha estat dissenyada per uns privilegiats, perquè? per fer-se encara més rics del que són? Au va.

Spacer

Picture
joki

vaja

Date Wednesday, September 18th 2013, 4:59 PM

diria que a l'anterior article vaig penjar gràfics demostratius de com el salari real dels treballadors han caigut des de l'inici de "la crisi", i com s'han disparat els "ajuts" a bancs.
És evident d'on surten els diners i on van a parar no? Els increments d'impostos serveixen per rescatar negocis privats, ja se sap, privatitzar beneficis i socialitzar pèrdues. Aquí, qui acaba pringant sempre és el més feble. Qui no ho vulgui veure és que és cec, o fanàtic d'alguna ideologia política, jo com que soc crític amb totes puc dir el què em dóni la gana.
Per altra banda l'article parla de les mesures d'austeritat = retallades en serveis públics, com a causa d'aquesta pobresa.

Spacer

Picture
_Esparta_

Axò no és una demostració de res

Date Wednesday, September 18th 2013, 4:47 PM

El que afirma Intermon Oxfam, i que com tot és discutible, és que Catalunya tindrà 2,6 milions de pobres el 2025 si no es corregeixen les mesures d'austeritat.

Enlloc diu que la crisi hagi estat provocada per alguns, per tal d'empobrir a consciència les classes més desafavorides, i amb l'excusa de que “no hi ha diners”, transferir capital d'aquestes als banquers i a les èlits dirigents.

Això ho dius tú, i estaria bé que aportessis alguna prova, referència, publicació, el que vulguis que ho sustenti una mica. Perquè en cas contrari només és tracta de la teva opinió personal, no pas d'una demostració tal com afirmes.

Spacer

Picture
Askata

efectivament,

Date Wednesday, September 18th 2013, 4:12 PM

el sistema capitalista es caracteritza per patir crisis cada certs anys, però és en aquesta última crisi on s'ha estat aprofitant l'etapa de crisi per fer-nos creure certes coses que no són certes, o no pas del tot.

Podeu escoltar una entrevista a Esther Vivas, activista i investigadora en moviments socials i polítiques agricoles i alimentaries. Us la recomano, fa obrir la ment a més d'un/a per adonar-se del que està passant realment:

http://www.youtube.com/wa tch?v=T8whhrEgags&feature =player_embedded

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per joki? Aquí son els últims articles.

 
Bullet L'estafa del processisme
  Data 15/03/16 Icona 3385 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet la vigncia del dia
  Data 02/05/15 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El substitut mort.
  Data 20/04/15 Icona 1541 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet els amos del món són
  Data 10/06/14 Icona 1630 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet violència sistèmica
  Data 27/05/14 Icona 1549 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet votareu ciu?
  Data 23/05/14 Icona 1567 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Sempre xiulant, amb
  Data 13/02/14 Icona 1969 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet No a la privatització
  Data 28/01/14 Icona 1732 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Les maratons hipòcrites
  Data 15/12/13 Icona 1442 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet L'estafa de la
  Data 12/12/13 Icona 1546 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet La LEC també és un
  Data 25/10/13 Icona 1323 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ciu no és independentista
  Data 18/10/13 Icona 1410 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet els pensionistes cobren
  Data 03/10/13 Icona 1622 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet atenció! que ja sortim
  Data 29/09/13 Icona 1640 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet feina a canvi de sexe...
  Data 26/09/13 Icona 1591 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 24/09/13 Icona 1666 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Guanya Merkel, perd
  Data 23/09/13 Icona 1535 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 21/09/13 Icona 1480 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 20/09/13 Icona 1725 Data 36 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentides dels neoliberals
  Data 16/09/13 Icona 1814 Data 18 comentari/s  
Spacer
Bullet Autodeterminació? SI!
  Data 12/09/13 Icona 1707 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet problemes amb la nova
  Data 15/03/13 Icona 1507 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Raons per les quals
  Data 21/11/12 Icona 1588 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Qui rescata a les persones?
  Data 09/06/12 Icona 1441 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet retallades, maratons
  Data 25/05/12 Icona 1675 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Estem farts de ser l'ase
  Data 16/03/12 Icona 1542 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La meva conversa amb
  Data 06/06/11 Icona 1880 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Un article boníssim
  Data 31/05/11 Icona 1878 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Una nova agressió a
  Data 22/12/10 Icona 1784 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El govern espanyol vol
  Data 20/12/10 Icona 1650 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu perfil a facebook....
  Data 05/06/10 Icona 1847 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer