Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

joki ha escrit 32 articles i te 279 comentaris. L'últim article ha estat fet el 15/03/16

perfil de'n(na) joki | àlbum de fotos de'n(na) joki

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de joki

Espai
 

Mentides dels neoliberals

Data dilluns 16/setembre/2013 - 05:42 Icona 1815 Data 18

Mentides dels neoliberals

No cal dedicar gaire estona per documentar-se una mica per rebatre les mentides que els neoliberals han intentat implantar-nos al cervell de forma tan insistent des que va començar “la crisi”. Aquí exposo 3 mentides que es poden rebatre molt fàcilment.

1. “No hi ha diners i s'ha de retallar el pressupost públic”. Aquesta és de les més bones, i sortosament darrerament ja no ho diu ningú. Especialment després dels milionaris “ajuts” a la banca privada. Aquí simplement el què tenim és una transferència de capital de la classe treballadora a banquers amb l'excusa que no es pot deixar caure cap banc. Un gràfic explicatiu d'on van els diners de les retallades en serveis públics el teniu aquí : www.perpe.es
La magnitud dels diners desviat als bancs fa vergonya, especialment si tenim en compte que les retallades que en són conseqüència fan patir a les persones menys afavorides econòmicament.

2. “Hem viscut per sobre de les nostres possibilitats”. Aquesta, també per sort, ja no se sent tan darrerament, però al principi de la crisi es sentia molt. És una forma subtil d'autoculpabilitzar al treballador de la seva situació personal, i fer que no qüestioni el sistema capitalista neoliberal salvatge al que estem sotmesos. Podeu veure aquí una gràfica amb el salari mitjà (que de fet, és més gran que el salari més comú), des del 1987 fins a l'actualitat, i podreu comprovar que ha augmentat en termes constants un 10% en 16 anys, i que des que va començar la crisi, de fet, ha disminuït per culpa de la reforma laboral. Una mostra més que qui no ha viscut per sobre de les seves possibilitats és el treballador. www.perpe.es

També convindria tenir en compte que amb la crisi han augmentat les desigualtats, i que la pobresa ja és aproximadament del 8% a l'estat espanyol:

www.publico.es

3. “La gestió privada és més eficient”. Aquesta és una altra mentida que serveix d'excusa per posar la població en contra de la funció pública, i per justificar les privatitzacions de serveis públics. A València i a Madrid, on manen els amics dels convergents , i on s'hi han privatitzat hospitals, els resultats han estat desastrosos.
De fet a València s'ha hagut de rescatar hospitals privats amb diners públics:

www.lasprovincias.es

A Madrid, a part de derivar pacients de la sanitat pública a la privada, els hospitals privatitzats han començat a ser deficitaris quan abans no ho eren, i s'ha d'augmentar el seu pressupost:

ccaa.elpais.com


El proper cop que us repeteixin aquestes mentides, penseu que en el fons el què volen és fer que serveis públics bàsics, siguin només accessibles a les persones amb més poder econòmic, deixant de banda a la població que s'ha empobrit per culpa de les polítiques neoliberals de retallades serveis públics, i que afavoreixen el clientelisme i l'empitjorament i encariment dels serveis bàsics.
Caldria que hi reflexionéssim tots, això és el què volem per a una futura Catalunya independent? Rotundament NO.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
TomasM-Porta

Però els països nórdis,

Date Thursday, September 19th 2013, 6:25 AM

1. Tenen un pressupost equilibrat, és a dir, sense dèficit. Es a dir, no gasten més del que tenen.

2. Exporten més del que importen.

Amb aquestes dues condicions jo estic d'acord amb tu. I no només això, estic segur que podríem ampliar els serveis socials perquè ens estalviariem els interessos que actualment hem de pagar.

Spacer

Picture
Krasis

ja veus joki...

Date Wednesday, September 18th 2013, 9:10 AM

aniràs a l'infern! muahahahà!!! (i jo també, per suposat, ja que opino el mateix que tu, ais, què hi farem)

Evidentment quan alguns volen que la seva opinió es cregui com la veritat encara no ho sigui i no només això sinó menysprear altres opinions dispars no els queda altra arma que la demagògia.

Gràcies per l'article joki, m'ha agradat.

Spacer

Picture
joki

inducció demagògica d'alguns neoliberals.

Date Wednesday, September 18th 2013, 8:25 AM

si defenses els serveis públics i la funció pública ets un comunista.
si ets un comunista, defenses règims dictatorials.
si defenses un règim dictatorial ets un assassí.
Conclusió: si defenses els serveis públics ets un assassí en potència. De fet ja m'ho va dir un familiar que tinc, que malauradament és pepero, fan d'intereconomia, i franquista : "els teus mataven mossens abans de la guerra civil".
Davant d'això, el què vaig fer és marxar d'allà sense contestar, patètic.
Aquest discurs, de fet, és molt proper a alguns discursos extremistes i acrítics d'alguns que volten per aquí al xat, demencial.
Als països del nord d'europa, els impostos són més alts, es persegueix el frau fiscal, i es recapten de forma més eficient, i ningú es queixa. De fet hi està mal vist el frau fiscal. A canvi, poden gaudir d'uns serveis públics de més qualitat.
Però la mentalitat d'alguns catalans no és tan diferent com la de l'estat espanyol del qual es volen separar.

Spacer

Picture
albadaa

Joki

Date Tuesday, September 17th 2013, 2:45 PM

La meva visió està molt a prop de la teva, en termes generals. Grans mentides per amagar funestes realitats.

Al poder polític i econòmic sempre els interessa que el poble visqui en desconeixement del que fan les altes esferes. I , les grans masses és deixen manipular fàcilment davant la por i la inseguretat del futur.

Ah , Persi i Anteros , m'agrada la vostra manera de discrepar. Amb elegància, si senyor !

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ei, gràcies

Date Tuesday, September 17th 2013, 10:53 AM

Anteros. De debò.

Spacer

Picture
anteros

Estic d'acord!

Date Tuesday, September 17th 2013, 9:13 AM

Sí, també és lleig copiar i pegar...
Una cosa és la filosofia i altra diferent les pràctiques, llàstima que els humans anem endarrerits en molts camps pràctics i ben avançats només tecnològicament,

Et crec, i n'estic convençut que no és falsa modèstia, però jo et guanyo en ignorància si parlem de lleis i procediments legals, tot i que ja m'hagués agradat ja..., però hi vaig renunciar, és el que té quan no s'està per la feina.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Home, Anteros

Date Tuesday, September 17th 2013, 8:18 AM

aquí copiar i pegar no s'hi val, coi, que tots som de casa.

Jo em refermo en el meu analfabelisme, que consti. Sempre m'he considerat un oceà d'ignorància, les petites illetes que pugui tenir de coneixement són insignificants davant de tot el que no sé. I no és falsa momèstia: és la realitat.

Spacer

Picture
anteros

Ui que lleig!

Date Tuesday, September 17th 2013, 7:50 AM

que lleig parlar de dictadura així i a seques..., sense més!
No tracto ningú d'analfabet Esparta, parlo d'analfabetisme polític i hi ha molts polítics i advocats que no ho dominen gaire, no vull dir amb això que jo ho conegui tot... sóc un ignorant més i sempre aprenem, sempre, no com alguns que postulen i no progressen amb la història i l'evolució.

La Dictadura del proletariat (alemany Diktatur des Proletariats) és una forma de govern postulada pel marxisme com a instància de transició revolucionària entre el capitalisme i la societat comunista. D'acord amb el marxisme, l'existència mateixa de qualsevol tipus d'estat implica la dominació d'una classe social sobre una altra.
D'acord amb Karl Marx, en el règim capitalista, fins i tot en condicions de democràcia, existeix una dictadura de la burgesia, en detriment dels treballadors i el conjunt del poble. Marx postula la necessitat d'una revolució en la qual el proletariat s'estableixi com a classe dominant, per a dissoldre's a poc a poc com a tal, en la transició cap a una societat sense classes. La dictadura del proletariat seria l'etapa immediatament posterior a la presa del poder per part de la classe obrera, en la qual es crea un Estat Obrer, el qual, com tot estat, seria una dictadura d'una classe sobre altra (en aquest cas, del proletariat sobre la burgesia).
En aquesta fase, el proletariat aconsegueix el poder i l'utilitza per a acabar amb l'explotació capitalista, consolidar la revolució i evitar els intents de retornar al règim anterior per part de la burgesia. Un cop acomplerts aquests objectius l'última missió de la dictadura del proletariat és l'abolició de l'estat per poder donar pas a l'establiment del comunisme.
El concepte de dictadura del proletariat va ser enunciat per Karl Marx al Manifest Comunista (1848) i posteriorment desenvolupat per Lenin a L'estat i la revolució (1917).
En paraules de Lenin: "La dictadura del proletariat, és a dir, l'organització de l'avantguarda dels oprimits com la classe dominant, amb el propòsit de suprimir als opressors, no pot resultar simplement en una expansió de la democràcia. Simultàniament amb una immensa expansió de la democràcia, la qual per primera vegada es torna democràcia per als pobres, democràcia per al poble, i no democràcia per als sacs de diners, la dictadura del proletariat imposa una sèrie de restriccions en la llibertat dels opressors, els explotadors, els capitalistes. Hem de suprimir-los per a alliberar la humanitat de l'esclavitud assalariada; la seva resistència ha de ser aixafada per la força; és clar que no hi ha llibertat ni democràcia allí on hi ha supressió i on hi ha violència" [1]
És important diferenciar dues etapes en la història de la concepció de la dictadura del proletariat. Inicialment, Marx i Friedrich Engels només parlaven de la presa del poder estatal per part de la classe treballadora; no obstant això, després de l'experiència de la Comuna de París, van concloure que per a exercir la Dictadura del Proletariat, la classe obrera no podia simplement omplir les estructures estatals existents, sinó que havia de procedir a destruir l'estat burgès i posar en peus un estat obrer basat en l'organització col·lectiva (Comunes o Consells) de la classe obrera.

En cap país del món, mai, s'ha arribat a implantar-ho.

Spacer

Picture
_Esparta_

Anteros

Date Tuesday, September 17th 2013, 5:59 AM

Pots escriure i pensar el que vulguis sobre el món que t'envolta, desde pensar que l'home no ha trepitjat la lluna, passant per pensar que els virus no existèixen i acabant en que el socialisme i el comunisme m'han s'han implantat. Però si us plan, no ens tractis d'analfabets.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Anteros,

Date Tuesday, September 17th 2013, 5:52 AM

ara jo puc dir que no ha existit mai un país liberal ni democràtic en sentit estricte i quedar-me tant ample. Tots els sistemes són perfectes en el terreny de les idees i el complicat és posar-los en pràctica. Quan els poses en pràctica resulta que no hi ha manera que quadri del tot amb la realitat, però crec que dius tu de que no hi hagut mai països comunistes ni socialistes t'ho podria contravenir qualsevol estudiant de secundària.

El comunisme modern, que jo sàpiga, neix amb Marx i Marx em sembla recordar que parlava de dictadura del proletariat i no pas de radicalitat democràtica. Evidentment, el proletariat no va manar gens, sinó que ho va fer l'èlit del PCUS que bàsicament era de classe burgesa: Lenin, Trotsky etc...

Bé, tot això ho dic des del meu analfabelisme polític, és clar.

Spacer

Picture
anteros

Coi d'analfabets polítics!

Date Tuesday, September 17th 2013, 4:30 AM

Mai ha existit un país comunista, ni socialista en el sentit estricte, només amb radicalitat democràtica és possible, vaja tot el contrari de la "democràcia neoliberal" i les màfies que avui ens governen a Europa.

Spacer

Picture
_Esparta_

Mentides dels progres

Date Tuesday, September 17th 2013, 3:22 AM

Digue'm només un païs comunista que disposi d'un estat del benestar *millor* que el pitjor païs capitalista que et vingui al cap.

Dic lo del païs comunista perquè en el fons el que fas és dir bondats d'un model que la història ha demostrat que no funciona a la pràctica.

Socialisme i comunisme, no gràcies! abans prefereixo els neolliberals mil cops.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Això de la culpa

Date Monday, September 16th 2013, 8:02 PM

és quelcom molt cristià que suposo que deu estar força endinsat al meu subconscient i que sovint no em deixa albirar ni el perquè.

Bé, culpable d'algunes coses també ho dec ser. Es clar.

Així els mestres mallorquins el que fan és demanar que no els hi toquin el sou fent bandera del català? Vaja, jo que creia que eren uns idealistes. És un fàstic que ni els esquerrans siguin idealistes. No?

Spacer

Picture
joki

persi

Date Monday, September 16th 2013, 7:48 PM

Democràcia i llibertat d'expressió són sagrades per mi, si.
Potser si et sents perseguit és que tens cert complex de culpabilitat?
Ja saps que els mestres Mallorquins es manifesten a favor de L'EDUCACIÓ PÚBLICA a part de reclamar poder continuar usant el Català?

Spacer

Picture
joki

a veure...

Date Monday, September 16th 2013, 7:35 PM

Estem d'acord anteros, res més a dir.
quimc, gràcies per fer una reflexió crítica i que no caure en els mateixos tòpics de sempre que em trobo quan exposo aquests temes, i per tan et responc punt per punt.
Estic d'acord amb això que dius del ZP, va ser una forma de malbaratar els diners, però de vegades em pregunto, si no va ser una exigència europea, quan no estaven obsessionats amb retallar. Potser el problema és que no s'ha persistit prou en polítiques d'estímul de l'economia com han fet UK o els EUA, que sembla que a poc a poc se'n van sortint de la crisi. Qui ho hauria pogut finançar això? el BCE per exemple, igual que ho han fet els bancs centrals a UK o EUA.
El segon punt... crec que tens raó a mitges, en el sentit que els que governaven han malgastat massa diners en coses no massa útils per l'economia productiva, i tampoc han invertit en educació per formar futurs professionals en àmbits diversos.
Sobre el darrer punt, això d'estudiar fins als 16 anys obligatòriament ho trobo qüestionable, és una idea molt "progre", però ara que manen les "dretes", tampoc ho han tirat enrera, potser d'aquesta manera es maquillen més les dades d'atur.
Respecte els funcionaris (jo en soc un), sàpigues que Catalunya està per sota de la mitjana europea en nombre per habitant, mentre a regions espanyoles dupliquen i gairebé tripliquen aquesta quantitat.
Respecte als que treballen i els que no... hi ha de tot com a tot arreu, però com que jo he format part un cop d'un tribunal d'oposicions et diré que tal com estaven muntades, tenies massa poc temps per discernir si una persona era vàlida o no. Potser s'hauria de modificar el procés d'accés, però això costaria més recursos, temps i diners. És clar que jo penso que serien diners ben invertits perquè seria més difícil trobar-nos gent d'aquesta que no fa bé la seva feina.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Només un apunt,

Date Monday, September 16th 2013, 7:32 PM

com voldrem una Catalunya independent suposo que ho podrem decidir democràticament, no?

Em sento una mica perseguit en aquesta barreja estranya que sóc jo: els uns em persegueixen per separatista i els altres per liberal, ves que hi farem. En el fons les dues coses són el mateix: la defensa aferrissada -per part meva - de la llibertat.

I posant el dit a la nafra - meva - em desconcerta estar d'acord amb la vaga dels mestres mallorquins. Sóc un cas.

Una abraçada Lenin!

Spacer

Picture
quim_c

Mitjes veritats

Date Monday, September 16th 2013, 7:06 PM

- No hi ha diners....bla bla bla
Jo no hagues possat ni un duro als bancs, de moment 70 mil milions pel seu rescat, impossat desde la UE, qui es qui ens deixa els diners ja qui si peta un banc espenyol surt esquitxat el banc alemany o francés que li ha deixat diners per fer bestiesses, per exemple l'aeroport de Ciutat Real quan manaven els sociates a la citada comunitat.
Pero tampoc hagues gastat 60 mil milions com va fet el ZP en el plan E, que es van dedicar per possar llambordes als carrers mitjançant gent que surtia de la construccio, treball per 5 mesos per disfraçar l'atur del 2009, http://www.publico.es/223 751/el-gobierno-ha-inyect ado-50-000-millones-con-e l-plan-e-el-2-del-pib.
Aixo estimat joki, aquest 50 mil també compten per que ara es tingui de retallar de tot arreu, i si hagues deixat al atur el ZP al 2009 aquesta gent sense futur, de fet ni en tenien ni en tenen i els haguès dedicat al Investigació potser estariem millor??

- Hem viscut per sobre les nostres possibilitats.....bla,bla,bla..
Evidencia!!
Tots!!
Bancs, governs, particulars!
Em feia vergonya i em fa quan tenia que explicar a clients alemanys com Espanya construia trens d'alta velocitat a credit, el tripartit va financiar l'eix transversal o la linea 9 metro a 40 anys, els bancs donaven credit a clubs de futbol per comprar a Cristianos Ronaldos o Ibrahimovics per 60 milions, o la gent amb sous de 1500 eurus tenia i te hipoteques de 1000 que mai seran seus!!
Tercermundista!!

- La gestió d'allò que es public ha de ser publica pero amb criteris de cost-benefici.
Te sentit pagar estudis a qui no vol estudiar fins els 16 anys?
Te sentit pagar a alguns funcionaris no reciclats que durarien 2 dies en una empresa privada?
Es normal espanya tingui el triple de funcionaris que alemanya amb quasi la meitat poblacio?
Paguem a menys funcionaris pero dupliquem el sou de qui s'ho val!!, de qui ha fet mérits, perque ara els millors metges deixen la SS i viuen del ambit privat...perque un mestre col.legi public o un treballador d'hisenda ha de ser funcionari quan el que es promou es el apalancament i passotisme d'alguna d'ells.

Perque coi ni es pot despedir a un funcionari si no es rentable per la societat?

Spacer

Picture
anteros

Totalment d'acord joki!

Date Monday, September 16th 2013, 5:52 PM

En tot el què dius i mig documentes, i no és cap secret, cada cop menys i la majoria de gent ho sap, el problema que aquesta majoria (no silenciosa) està massa dividida i alguns encara defensen prejudicis culturals i ideològics alhora d'aferrar-se a les seves creences i resistint-se a evolucionar.
Si afegim el tema independentista fa pena sentir tantes bestieses de treballadors no informats i tancats en el seu nacionalisme espanyol, el mateix que oprimeix i els explota a ells mateixos, i també em val si parlem d'Europa que no sé si ens convindria pertànyer per a més del mateix...

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per joki? Aquí son els últims articles.

 
Bullet L'estafa del processisme
  Data 15/03/16 Icona 3385 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet la vigncia del dia
  Data 02/05/15 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El substitut mort.
  Data 20/04/15 Icona 1541 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet els amos del món són
  Data 10/06/14 Icona 1630 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet violència sistèmica
  Data 27/05/14 Icona 1550 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet votareu ciu?
  Data 23/05/14 Icona 1567 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Sempre xiulant, amb
  Data 13/02/14 Icona 1969 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet No a la privatització
  Data 28/01/14 Icona 1733 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Les maratons hipòcrites
  Data 15/12/13 Icona 1442 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet L'estafa de la
  Data 12/12/13 Icona 1547 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet La LEC també és un
  Data 25/10/13 Icona 1323 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ciu no és independentista
  Data 18/10/13 Icona 1410 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet els pensionistes cobren
  Data 03/10/13 Icona 1623 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet atenció! que ja sortim
  Data 29/09/13 Icona 1640 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet feina a canvi de sexe...
  Data 26/09/13 Icona 1591 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 24/09/13 Icona 1667 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Guanya Merkel, perd
  Data 23/09/13 Icona 1535 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 21/09/13 Icona 1481 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 20/09/13 Icona 1726 Data 36 comentari/s  
Spacer
Bullet Les polítiques neoliberals
  Data 18/09/13 Icona 1605 Data 24 comentari/s  
Spacer
Bullet Autodeterminació? SI!
  Data 12/09/13 Icona 1708 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet problemes amb la nova
  Data 15/03/13 Icona 1507 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Raons per les quals
  Data 21/11/12 Icona 1589 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Qui rescata a les persones?
  Data 09/06/12 Icona 1442 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet retallades, maratons
  Data 25/05/12 Icona 1675 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Estem farts de ser l'ase
  Data 16/03/12 Icona 1543 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La meva conversa amb
  Data 06/06/11 Icona 1881 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Un article boníssim
  Data 31/05/11 Icona 1878 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Una nova agressió a
  Data 22/12/10 Icona 1784 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El govern espanyol vol
  Data 20/12/10 Icona 1650 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu perfil a facebook....
  Data 05/06/10 Icona 1848 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer