Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

joki ha escrit 32 articles i te 279 comentaris. L'últim article ha estat fet el 15/03/16

perfil de'n(na) joki | àlbum de fotos de'n(na) joki

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de joki

Espai
 

Autodeterminació? SI! Independència? SI, però per a què?

Data dijous 12/setembre/2013 - 04:49 Icona 1708 Data 15

Aquests darrers dies d'exaltació patriòtica Catalana, que a mi ja m'està bé, perquè és la meva identitat i no en tinc cap d'altre, un que és crític, reflexiona sobre tot aquest procés, que al meu parer és imparable i inevitable.
Evidentment, com que soc una persona que creu en la democràcia (poder del poble), crec que és necessari fer una consulta, però alerta, aquesta consulta ha de ser vinculant, i no hi caben ni respostes múltiples, ni manipulacions. Tampoc em serveixen unes eleccions plebiscitàries, que les veig com una manera d'allargar el procés encara més, i que els que manen ara es mantinguin en el poder fent anar la pastanaga de la independència mentre retallen drets socials.
Però la pregunta que és evident, i que de moment ningú ha respòs, és perquè volem la independència?
Se suposa que amb la independència l'administració pública tindria més recursos per poder gastar, i això és evident, però de quina manera se'ls gastaria?
Hem de ser conscients que la construcció d'un estat propi és una magnífica oportunitat per assegurar que en un futur, Catalunya pugui fer front als seus pagaments del deute, i finançar de forma suficient els serveis públics, però és en aquest punt on m'apareixen els dubtes.
Si continuen manant els mateixos que manen ara, de fet, encara podem recular més en drets socials, perquè ja sabem, que els que manen ara tenen una obsessió compulsiva per retallar els serveis públics com a excusa per empitjorar-ne la qualitat, i acabar privatitzant-los, com fa tota la dreta neoliberal europea.
Per mi la independència és una eina, no un fi. Per tan, el què cal, és aconseguir un estat independent, on ens assegurem que no manin els d'ara, i on qui mani, tingui present la prioritat de garantir els serveis públics, doncs és la única forma d'assegurar que siguin universals i gratuïts, i no hàgim de pagar per aquests.
Torno a insistir perquè crec que la gent no n'és massa conscient : hem de defensar tots plegats els serveis públics, universals, gratuïts, i de qualitat, i gestionats per ens públics on es primi la qualitat de les persones i no els amiguismes dels que volen crear un negoci amb coses tan bàsiques com la sanitat i educació.
Per altra banda, penso que en aquest mateix paquet van les pensions: hem de garantir també la suficiència de les pensions com a forma de garantir que la gent gran que ha treballat, tingui una vida digna.
Si no tenim aquestes prioritats, per mi la independència és inútil.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Askata

.....

Date Sunday, September 15th 2013, 3:53 PM

espero les vostres aportacions.... :)

Spacer

Picture
Askata

.

Date Friday, September 13th 2013, 3:49 PM

en quan al que diu l'Esparta "Per tant, el color del nou govern l'haurem sortirà de les urnes, no pas de les vostres proclames.", doncs i és clar que si, però, resulta que les proclames hi tenen molt i mooolt a veure, amb el resultat de les urnes.

I no sé els altres però jo no em poso nerviosa, no sé perquè sempre has de sortir amb aquesta frase, Esparta.

Spacer

Picture
Askata

.

Date Friday, September 13th 2013, 3:44 PM

si uns i altres no som capaços de cedir en benefici de tots, l'esforç d'obtenir l'independència haurà sigut en va.

1) Cal defensar els drets de les persones abans de tot, i no per darrere de tot. I no n'hi ha prou amb posar parxes a les conseqüències de "x", sinó que cal fer prevenció i sensibilització (ja sigui en polítiques de formació, prevenció també en l'àmbit de la salut, i preveure com erradicar la pobresa en comptes de continuar amb aquest model assistencialista, ...)

2) Per suposat que cal treballar molt (posar en un mateix sac a okupes, sindicalistes i anarquistes no ho trobo bé, perquè hi ha de tot, a l'igual que també hi ha empresaris sense cap escrúpol ni un. És a dir: a tot arreu hi ha de tot. Això ja ho hauríem de saber). En el fons de totes aquestes qüestions, hi recau l'ètica i els valors personals, per tant:

3) Treballar l'ètica i els valors a l'escola, com ara es sol fer en els esplais laics.

4) i els següents us els deixo a vosaltres, a veure què dieu de constructiu.




Per tant, el color del nou govern l'haurem sortirà de les urnes, no pas de les vostres proclames.

I no sé els altres però jo no em poso nerviosa, no sé perquè sempre has de sortir amb aquesta frase, Esparta.

Spacer

Picture
_Esparta_

Txeic

Date Friday, September 13th 2013, 7:23 AM

Disculpa? per endollisme i amiguisme mira que passa a Andalusia amb els ERE's.

Començo a estar fart d'aquest mantra de la esquerra, on l'amiguisme només passa a la dreta. Fals, l'amiguisme i l'endollisme és a tot arreu. Dreta i esquerra.

I perdone, però la solidaritat no només és cosa d'esquerres, sinò també de dretes.

A veure si obrim una mica més la ment, que ja toca.

Spacer

Picture
txeic-tgn

...

Date Friday, September 13th 2013, 7:15 AM

Esparta,

les esquerres tenim el mateix dret a viure que les dretes... la solidaritat sempre ve de les esquerres per què realment són més solidàries.


I pel que fa al mantra: fóra sindicats i merdes diverses... a veure quan el canvieu. Penso que com els polítics: és un mal menor... Pot ser ets tu un dels més dropos ? ("piensa el ladrón...)

Per uns serveis públics i de qualitat: prou de'amiguismes... prou d'endollisme...

Palma,

descansa i pensa abans d'obrir la boca o teclejar...

A mi ningú m'obliga a fer res de res... ni les dretes ni les esquerres: sé pensar... I volem tenir passaport català: i després ja jutjarem als Millets, pillets, pujolets i gent diversa...

Això: VULL TENIR PASSAPORT CATALÀ... i prou de collonades dels que sempre dieu que sou ciutadans del món... cosmopolites... o només llegiu el Cosmopolitan... ves quins collons !

Spacer

Picture
Gerard43

Independència per sortir endevant

Date Friday, September 13th 2013, 6:22 AM

Llegint totes les opinions, em trovo que estic parcialment d'acord amb tots els punts de vista. Reconec que no crec ni em donen confiança les actuals clases polítiques siguin del bandol que siguin. Els colors no importen si asolim el que tots volem,un millor nivell de vida per tothom, on els recursos estiguin correctament distribuits i treballem tots plegats en la mateixa direcció. Utopia? Segurament, però s'ha de tenir clar el que es vol.

Spacer

Picture
palma

el patriotisme catala

Date Friday, September 13th 2013, 4:33 AM

neix de la dreta catalana...i els objectius reals de la independencia es una estrategia clara de la dreta per dibuixar una catalunya poc solidaria amb els catalans necesitats...la massa social catalana que surt al carrer surt perque imagina una independencia solidaria,justa,social...

la dreta catalana,ja lis va be que de moment surtin i facin pinya per una mateixa causa,seguramnent aportaran diners per fer que la imatge del poble catala sigui fraternal i generosa...pero no es la independencia del poble catala que volen...sino negociar amb espanya certs punts que donin mes independencia economica dels rics catalans per poder explotar al seu propi poble,amb mes llibertat.

Spacer

Picture
_Esparta_

Companys d'esquerres...

Date Friday, September 13th 2013, 2:23 AM

...no us poseu nerviosos. Els lliberals som tant catalans com vosaltres. Per tant, el color del nou govern l'haurem sortirà de les urnes, no pas de les vostres proclames.

Sobre la gran gestió dels recursos que fan les esquerres us remeto a models exemplars com Cuba i Corea del Nord.

Spacer

Picture
Twisti

El poder del poble

Date Friday, September 13th 2013, 1:58 AM

Amb l'experiència de les corrupteles que s'han fet públiques i pel motiu que el poble és qui està fent moure's i remoure's als polítics en les seves poltrones, en arribar la independència, queda clar que sigui qui sigui que governi, anirà molt en compte amb les seves gestions.
Ara és quan aquest poble sap la capacitat i les eines que té per fer fora a qui no faci el que li correspon.

Spacer

Picture
anteros

Sí ocre!

Date Thursday, September 12th 2013, 6:22 PM

segur que és d'aquells...
quina manera d'embrutar estelades amb ideologies oposades al que representen...
Esparta no és ben bé d'aquells però és ben bé aparentat segurament, una espècie de Duran Lleida en dolent.
Estic d'acord amb el teu diagnòstic joki, i el que la majoria de independentistes cerquen és precisament el contrari dels neoliberals salvatges que emparenten i simpatitzen històricament amb feixistes i sectors de l'opus dei
Podria donar-te moltes raons per a ser independents, moltes, però només te'n donaré una:

-La voluntat de ser!

Spacer

Picture
joki

més tòpics neoliberals

Date Thursday, September 12th 2013, 5:59 PM

Les empreses privades duen a l'amiguisme, l'amiguisme porta a l'endollisme i el clientelisme, i el clientelisme porta a la ineficàcia.
El mantra de que l'empresa privada gestiona millor és rotundament fals.
És clar que un sectari com vostè, mai serà capaç de fer autocrítica ni canviar d'opinió, de fet, això em reafirma amb el què he escrit al blog.
I quina mania d'encasellar les persones en un o altre partit polític, jo no pertanyo a cap.
Passi-ho bé, és inútil continuar parlant amb un sectari com vostè.

Spacer

Picture
ocre

mmm...nova Catalunya?

Date Thursday, September 12th 2013, 5:48 PM

que ets d'aquests?

http://cenc--88.blogspot.com.es/

Spacer

Picture
_Esparta_

Ho tinc molt reflexionat

Date Thursday, September 12th 2013, 5:45 PM

No als dropos: okupes i anarco-sindicalistes
Sí a la gent que treballa de valent. Això vol dir més cultura d'empresa i d'emprenedor, no funcionaris enganxats a la cadira amb loctite per tota la vida.

Per acabar: no entenc això de serveis públics sense pagar. Res és de franc. O ho pagues trinco trinco, o ho pagues amb impostos. I en general el sector públic administra els diners amb el cul. És la realitat i això no admet discussió. Com tampoc que les esquerres gestionen molt pitjor que la dreta.

És per això que prefereixo que continuin manant els d'ara, com a mínim ho estan fent mooooolt millor que els progres del tripartit. Ni Dèu gestionaria la crisi millor.

Spacer

Picture
joki

jo parlo de defensar els drets de les persones

Date Thursday, September 12th 2013, 5:30 PM

Tu parles irreflexivament repetint eslogans propi d'un hooligan polític i sense cap capacitat d'autocrítica.
Tens la mateixa actitud i empres el mateix tipus de llenguatge que el pp.

Spacer

Picture
_Esparta_

Jo vull la independència...

Date Thursday, September 12th 2013, 5:10 PM

...per a treure'm les esquerres de sobre, especialment els sindicats anarquistes, okupes i persones que viuen del "cuento".

En la nova Catalunya s'haurà de treballar, i molt, qui no vulgui fer-ho que es quedi a Espanya, que hi serà molt benvingut, especialment a Andalusia, que s'apunti al SAT o algún sindicat d'esquerres i podrà viure sense fotre pal a l'aigua.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per joki? Aquí son els últims articles.

 
Bullet L'estafa del processisme
  Data 15/03/16 Icona 3385 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet la vigència del dia
  Data 02/05/15 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El substitut mort.
  Data 20/04/15 Icona 1541 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet els amos del món són
  Data 10/06/14 Icona 1630 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet violència sistèmica
  Data 27/05/14 Icona 1550 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet votareu ciu?
  Data 23/05/14 Icona 1567 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Sempre xiulant, amb
  Data 13/02/14 Icona 1969 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet No a la privatització
  Data 28/01/14 Icona 1733 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Les maratons hipòcrites
  Data 15/12/13 Icona 1442 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet L'estafa de la
  Data 12/12/13 Icona 1547 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet La LEC també és un
  Data 25/10/13 Icona 1323 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ciu no és independentista
  Data 18/10/13 Icona 1410 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet els pensionistes cobren
  Data 03/10/13 Icona 1623 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet atenció! que ja sortim
  Data 29/09/13 Icona 1640 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet feina a canvi de sexe...
  Data 26/09/13 Icona 1591 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 24/09/13 Icona 1667 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Guanya Merkel, perd
  Data 23/09/13 Icona 1535 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 21/09/13 Icona 1481 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet brots verds del neoliberalisme
  Data 20/09/13 Icona 1726 Data 36 comentari/s  
Spacer
Bullet Les polítiques neoliberals
  Data 18/09/13 Icona 1605 Data 24 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentides dels neoliberals
  Data 16/09/13 Icona 1814 Data 18 comentari/s  
Spacer
Bullet problemes amb la nova
  Data 15/03/13 Icona 1507 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Raons per les quals
  Data 21/11/12 Icona 1589 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Qui rescata a les persones?
  Data 09/06/12 Icona 1442 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet retallades, maratons
  Data 25/05/12 Icona 1675 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Estem farts de ser l'ase
  Data 16/03/12 Icona 1543 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La meva conversa amb
  Data 06/06/11 Icona 1881 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Un article boníssim
  Data 31/05/11 Icona 1878 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Una nova agressió a
  Data 22/12/10 Icona 1784 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El govern espanyol vol
  Data 20/12/10 Icona 1650 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu perfil a facebook....
  Data 05/06/10 Icona 1848 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer