Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

LA GENERALITAT SUSPÉN LA SELECTIVITAT.

Data diumenge 16/juny/2013 - 06:16 Icona 633 Data 15

Jo defenso sovint el govern de la Generalitat de CiU i li trobo – també sovint – excuses als seus errors. El moment és dificilíssim, estem gairebé a allò que hom podria anomenar la tempesta perfecta i, per molt talent que tinguin els mariners i molt afany que hi posin, sortir-se’n es difícil. Per això crec que cal ser comprensiu, perquè aquest és un moment en el que els governants han de ser herois i no sempre ho poden ser.

Hi ha vegades, però, que s’esdevenen coses que no es poden defensar de cap manera. Situacions d’un ridícul i d’una poca categoria tan enorme que simplement s’ha de demanar que rodin caps allà on hagin de rodar. M’estic referint al seguit d’atzagaiades que han hagut de patir els nostres joves en aquesta selectivitat que probablement esdevindrà la més penosa de totes les que s’han fet fins ara.

Jo he insistit moltes vegades que el nivell dels nostres mestres és baix. Magisteri és una de les carreres més fàcils i la professió de mestre, a part d’estar mal pagada, no té prestigi social. Res a veure amb el que passa als països civilitzats. La conseqüència de tot l’anterior és que, en general i salvant totes les excepcions que hi hagi, estudien Magisteri aquells que no es veuen en cor d’estudiar una carrera més difícil, més llarga i més prestigiosa. És a dir, en ningún cas, l’èlit intel.lectual de la nostra joventut. Al contrari del que passa als països civilitzats on estudiar Magisteri és l’equivalent aquí a estudiar Medicina.

La conseqüència de l’anterior és que, com que el nivell dels nostres mestres és baixíssim, el nivell dels nostres estudiants és baixíssims. És d’una lògica absoluta. I l’altra conseqüència és que els pares que volem que els nostres fills rebin una educació de qualitat hem de pagar una escola privada, cosa que als països civilitzats no passa ( i que no es digui que allà paguen més impostos que aquí perquè és fals: actualment Catalunya és el lloc amb major pressió impossitiva d’ Europa ).

El president Mas va dir fa anys que la seva prioritat seria lluitar contra el fracàs escolar. Que aconseguir una bona escola és fonamental per tal d’apuntalar el futur de Catalunya com a societat pròspera i benestant. Molt bé. D’acord. I tant. Però què és el que s’ha aconseguit fins ara? S’ha avançat? S’ha retrocedit (encara més)?

Crec que l’exàmen de la selectivitat d’enguany (2013) és un botó de mostra de que s’ha retrocedit i de que el nivell de l’ensenyament català cada dia està més allunyat dels països més avançats d’Europa i és més proper al de les repúbliques bananeres, amb perdó de les repúbliques bananeres que potser se’n surten millor que nosaltres.

La cosa és molt simple: com és pot pretendre que la canalla aprengui si els mestres són ignorants? Com és possible que a uns exàmens hi hagi enunciats amb faltes d’ortografia i problemes matemàtics mal plantejats que s’han de corregir – l’enunciat – a mig exàmen? Com és possible que cap inspecció no s’hagi adonat d’aquest ridicul grotesc i penòs? No hi ha filtres al nostre ensenyament?

Penso, honestament, que la consellera d’ensenyament hauria de dimitir pel que ha passat. Perquè el que tampoc no pot ser és que la quitxalla pensi que tant si ho fas bé, com si ho fas malament reps la mateixa recompensa. I, a banda, de la dimisió de la consellera crec que el personal docent no polític responsable de l’autoria d’aquestes proves hauria de ser expulsat de la funció docent.
Fins que no ens prenguem seriosament l’ensenyament mai no eliminarem el fracàs escolar. I pendre-se’l seriosament vol dir que plegui qui no té el nivell, senzillament



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
mh

tothom hi entén

Date Tuesday, June 18th 2013, 1:20 PM

Persi, no saps la diferència entre un mestre i un professor.Aquells que donen classe a l'ESO i al Batxillerat no són mestres, són professors i especialistes en la matèria que imparteixen, és a dir són llicenciats i han fet la carrera universitària relacionada amb el que expliquen,els mestres són diplomats i han fet magisteri i fan classe a infantil i primària. Respecte la qualitat de la pública i la privada depèn de cada una,hi ha públiques molts dolentes ,però també concertades pèssimes.
L'examen de selectivitat de matemàtiques com han dit ,es podia resoldre perfectament amb l'enunciat que van rebre els alumnes. El que passa és q des de fa uns quants anys,l'examen de matemàtiques era molt fàcil, i aquest any se n'han trobat un de més nivell que no esperaven, per tant els alumnes han aprofitat això per probar de treure'n profit.

Spacer

Picture
vidaa

Home, Esparta

Date Monday, June 17th 2013, 1:13 PM

em sembla que t'equivoques... he estat testimoni directe de la disparitat d'actuacions dels diferents tribunals davant el suposat error a l'examen.
I això sí que discrimina.
Una alumna meva tenia l'exercici en qüestió ben fet, li van fer eliminar i repetir en la nova versió donant-li, això sí, 5 minuts més del temps previst!
D'això és del que em queixo, de la manca de coordinació i d'eficiència per resoldre un problema.

Spacer

Picture
joki

El què em suposava.

Date Monday, June 17th 2013, 8:33 AM

Quan als "liberals" els mostres dades objectives, et responen amb prejudicis anti serveis públics.
Sobre l'educació, ja he aportat els meus arguments: a efectes pràctics, un que porta els fills a una escola concertada o privada, no obté millors resultats que si els porta a la pública, i li implica una despesa molt més gran. És clar que cadascú és lliure de fer el què vulgui amb els seus diners, fins i tot gastar-se'ls inútilment a causa de prejudicis i manca d'informació.
De fet, vaig treballar dos anys en una concertada i el nivell dels professors no era ni millor ni pitjor que a la pública. La única diferència amb la pública, és que no tenien ni la meitat d'immigrants que a la pública, i hi havia "certa pressió" per millorar les notes d'alguns alumnes, sobretot de batxillerat. Com que jo això no ho trob ètic, vaig plegar.
Pel què fa a la sanitat, també em fa certa gràcia, això de dir que la sanitat pública no funciona, i que pagues la mútua. Molt bé, però per molt que tinguis alguna mútua, segons quins tractaments (per exemple els oncològics), només es duen a terme a la sanitat pública, perquè són massa cars per ser rentables per a una mútua. En darrera instància, si vols sobreviure, has d'anar a parar a la sanitat pública.
Vosaltres teniu un model, i és que només tingui sanitat i educació qui s'ho pugui permetre, i jo en tinc un de totalment diferent, que és basat en els serveis públics, com a única garantia de que totes les persones tinguin accés als serveis bàsics com la sanitat i l'educació.
Estic a favor de la igualtat d'oportunitats de les persones, per això són necessaris els serveis públics i universals, i cal combatre les privatitzacions, i tothom que hi estigui a favor.

Spacer

Picture
_Esparta_

Joki

Date Monday, June 17th 2013, 7:29 AM

Si jo hagues de triar i tingues recursos preferiria l'escola privada, despres la concertada i per últim la pública. El discurs d'una educació pública de qualitat està molt bé, però la realitat és una altra. I quan veus el Montilla dur els seus fills al Liceu Frances et qüestiones moltes coses.

Idem pel tema de la sanitat, jo també preferiria no haver de pagar una assegurança mèdica apart de la estatal, però visc més tranquil així.

Spacer

Picture
_Esparta_

Home Persi...

Date Monday, June 17th 2013, 7:25 AM

...demanar el cap de la Consellera Rigau degut a una errada tipogràfica en un enunciat em sembla una exageració. Més tenint en compte que l'exercici tenia solució i a sobre es va donar la opció als estudiants de resoldre el problema original o bé presentar la solució de l'enunciat incorrecte si els faltava temps.

A mi m'agradaria que aquests errors s'haguessin filtrat abans, però no ha sigut així. A veure quan trigarà el sindicat de torn a dir que això és conseqüència de les retallades. Que hem arrivat a un punt o escolto barbaritats per qualssevol cosa.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Tothom sap,

Date Monday, June 17th 2013, 7:20 AM

que a Catalunya no existeix el fracàs escolar, que els mestres, en tot cas no en tenen cap culpa i que els finlandesos ens han vingut a copiar al model.

Jo no estic en absolut en contra d'una escola pública: t'asseguro que m'hagués anat de conya estalviar-me l'escola privada de les meves filles, com també m'aniria de conya estalviar-me la mútua perquè la sanitat pública funcionès.

De tota manera, tu i jo debem viure a països diferents.

Spacer

Picture
joki

anti públic

Date Monday, June 17th 2013, 6:48 AM

Ja veig que en el teu escrit, aprofites per posar la teva "cunya" anti educació pública. Sembla que els liberals odieu tot el què és públic per se, sense ni tan sols tenir-ne informació. De fet, esteu plens de prejudicis, i en aquest cas, directament menteixes quan afirmes que s'han de dur els fills a la privada si es volen tenir millors resultats.
Et recomano una lectura al document d'aquesta adreça (elaborat pel mateix Departament d'Ensenyament), amb els resultats de les PAU del 2011 :

http://premsa.gencat.cat/ pres_fsvp/docs/2011/07/01 /12/45/04b247fc-577b-48a3 -9cf1-04895289787e.pdf

A la pàgina 19, pots veure que la diferència d'aprovats entre la privada i la pública és de poc més de 3 punts percentuals, i es va reduint.
A la pàgina 20, pots veure que la diferència de nota en l'expedient entre la privada i la pública és només de 0.1 punts i la nota de les PAU és inferior a 0.3 punts (gairebé entra dins del marge d'error).
Tenint en compte que a la pública hi va tota "la xusma", que no es poden escollir els alumnes en funció del seu origen socioeconòmic, i que no paren de retallar-se els recursos que s'hi dediquen, jo penso que els resultats són excel.lents.
Per tan, penso que aquesta afirmació que has fet, està plena de sectarisme, es basa en prejudicis, i directament és mentida.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

ESPARTA,

Date Monday, June 17th 2013, 6:42 AM

jo m'equivoco cada dia 10.000 vegades però hi ha errors que els he de pagar i n'he d'assumir les responsabilitats i d'altres que simplement són venials.

Jo crec que un error d'uns examinadors a un exàmen de selectivitat és quelcom molt greu. No és el mateix que un error puntual d'un dia a classe. No només vol dir que els mestres no estan preparats pel que fan, sinó que em sembla una falta de respecte inadmissible als alumnes que porten dos anys preparant aquest exàmen, que consideren el més important de la seva vida.

Ser comprensius amb aquests errors crec que ens devalua com a país. Em sorprén que no ho vegis com jo, ja que normalment estem d'acord i veiem les coses de forma similar.

Spacer

Picture
_Esparta_

Twisti

Date Monday, June 17th 2013, 3:56 AM

Quan es va detectar l'error en l'enunciat de mates es va comentar als alumnes. I aquells que van solucionar correctament l'enunciat *incorrecte* s'els va puntuar bé.

I les faltes d'ortografia i tipografia dels enununciats no van afectar en res al resultat de les proves.

Potser per a segons qui aquests errors en els enunciats signifiquen la fi del món, però per mi no n'hi ha per tant. I això no implica que jo consideri que està bé cometre errors, tot el contrari, però sóc comprensiu ja que tots en comentem d'errors. Per tant, no seré jo qui llenci la primera pedra.

Spacer

Picture
Twisti

Esparta, the end.

Date Sunday, June 16th 2013, 3:38 PM

"Sempre n'hi ha hagut" és una expressió retrògrada que s'utilitza quan hom no té interès en fer les coses correctament o per millorar-les.
No diguis que no hi ha cap conseqüència, perquè si no s'hagués destapat, les respostes haurien estat mal puntuades. El que han fet per "resoldre-ho" és acceptar-les quan en altres circumstàncies suposaria no superar la prova i això ha estat passant fins ara amb total impunitat.
Ja veuràs com a partir d'ara es posen les piles.

Respecte de la feina, et puc assegurar que en qualsevol treball hi ha un límit de tolerància per als errors i que si no hi poses prou atenció poden portar-te a la llista d'aturats.

Spacer

Picture
_Esparta_

Twsiti & Vidaa

Date Sunday, June 16th 2013, 2:06 PM

Imagino que a les vostres respectives feines vosaltres no cometeu mai cap error. Ho dic perquè la critica tant ferotge.

Repeteixo, en tot aquest tema se n'està fent un gran massa. I sí, d'errors en les convocatories de les PAU sempre n'hi ha hagut. I en exàments de la Universitat.

Ningú s'en deslliura de cometre errors, el que importa de debó és la conseqüència que té l'error comes, i en el cas que ens ocupa és: cap !.

Spacer

Picture
Twisti

Esparta,

Date Sunday, June 16th 2013, 1:49 PM

Al contrari que tu, considero molt greu que un examen presenti faltes del tipus que sigui, que s'ha de dir, han estat presents en totes les convocatòries i fins ara ningú no havia presentat cap queixa.
Els exàmens els redacten "especialistes universitaris" (es desconeix la especialitat), que formen la Comissió Coordinadora de les Proves d'Accés a les Universitats de Catalunya que està sota la gestió del CIC, Consell Interuniversitari de Catalunya.
Bé, una malla institucional com tantes on perdre't buscant algun responsable.

Tenim prou eines (programes de correcció) per no passar un text amb errors, així que l'excusa és del tot injustificada.

A l'ensenyament hi ha de tot com a tot arreu i això no exculpa aquestes pífies que perjudiquen als qui l'exerceixen amb dignitat.
Potser el que toca és que es revisin molts dels despatxos on només hi treballa el personal de neteja.

Spacer

Picture
vidaa

Si i no

Date Sunday, June 16th 2013, 12:49 PM

Quant al tema d'ortografia, està clar que es tracta d'un error tipogràfic. Per tant, la culpa és de la supervisió, no dels coneixements de qui ho corregeix. En qualsevol cas, no es pot admetre que arribi a l'alumnat un examen oficial amb aquesta mena d'errors. Les meves filles, a l'institut, s'han trobat amb més d'un profe que fa un munt de faltes, que no es preocupa de fer ús del corrector ortogràfic i, fins i tot, n'hi ha qui els escriu a mà - de qualsevol manera- i els fotocopia. Em sembla inadmissible perquè s'educa, per sobre de tot, amb l'exemple.

Quant a l'enunciat de l'examen de mates, el problema no és tant la dificultat de l'enunciat sinó que cada tribunal que acollia un nombre determinat d'alumnes, va seguir criteris diferents d'esmena: que si donar 5 minuts més de temps per resoldre-ho, que si 15 minuts, que si donar per vàlides les diferents solucions de l'exercici en funció de l'enunciat esmenat o no... Això sí que és mooolt greu, perquè malgrat la disparitat de criteris tots aquests joves passaran pel mateix sedàs en l'accés a la universitat.
Jo com a profe, enguany per sort no de mates, m'indigno amb tanta incompetència!

Spacer

Picture
_Esparta_

Jo no hi estic d'acord

Date Sunday, June 16th 2013, 9:20 AM

El problema de matemàtiques amb el plantejament de l'enunciar erroni té solució. L'alumne podia presentar la solució al problema correctament plantejat o a l'erroni.

Penso que n'estem fent un drama d'un tema que no ho sé. En tot cas donar la culpa als professors no em sembla bé. En tot cas si hem de buscar un responsable em de dirigir les nostres mirades al qui ha redactat l'enunciat i a qui n'ha supervisat la redacció.

Donar la culpa a tota la comunitat educativa de l'error del funcionari de torn és injust.

Respecte de les faltes d'ortografia, jo sempre he pensat que treure punts d'una prova de ciències com a conseqüència d'errades ortogràfiques és un sensesentit. El mateix penso de totes les assignatures que no siguin de la llèngua en qüestió. Per tant, que hi hagi una falta d'ortografia en un enunciat de mates d'una prova de la PAU no em representa cap problema.

A mi el que m'importa, en aquest cas concret, és el que nen sàpiga resoldre un sistema d'equacions lineals

Spacer

Picture
Alterego

Molt d'acord...

Date Sunday, June 16th 2013, 6:36 AM

amb tu.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 4007 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1996 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1966 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1965 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1902 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1970 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 2023 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 2054 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1930 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1916 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1969 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1851 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1919 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1991 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1979 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1965 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1932 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1914 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 2054 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1956 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1980 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1908 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1954 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 2020 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1968 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1899 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÃ’ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1914 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1991 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1942 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1840 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1992 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1922 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 2061 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1886 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1990 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 2009 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1903 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1863 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1835 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1845 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’ESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1870 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1905 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1943 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA D’ERC
  Data 10/12/15 Icona 2016 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Títol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1923 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1955 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1908 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALGÚ ENTÉN EL QUE ESTÀ
  Data 22/11/15 Icona 2014 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1783 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Abril

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 

Març

 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer