vidaa ha escrit 24 articles i te 106 comentaris. L'últim article ha estat fet el 17/12/14 perfil de'n(na) vidaa | à lbum de fotos de'n(na) vidaa
dimecres 27/març/2013 - 12:11 1172 3 Una proposta interessant. L’experiència musical és interpretada pel nostre cos i el cervell utilitza uns codis especÃfics per donar sentit i ordre a cada percepció. La complexitat dels sistemes utilitzats fa que estudiar-los sigui un dels reptes més interessants del món neurocientÃfic. Per què hi ha melodies que no ens les podem treure del cap? Per què sentim la necessitat de moure’ns al compà s d’una cançó? Per què hi ha melodies que ens relaxen, ens activen, ens entristeixen o ens alegren el dia? Per què posem bandes sonores a les nostres vides? Entendre els mecanismes mitjançant els quals la música genera estats afectius particulars constitueix avui un objectiu fascinant per a la neurociència. Però la música és més que una experiència estètica: el seu poder es troba en l’habilitat per modular l’activitat cerebral d’una manera altament estructurada. Tot això i molt més pretenen esbrinar en les sessions de NeuroConcerts a partir del dià leg amb musicòlegs i neurocientÃfics i sempre acompanyats de música en directe. www.ub.edu
Sona bé.... PERÒ Després d'haver fet un treball de 42 pà gines i una exposició oral de neuromarketing crec que puc parlar amb propietat. Quan algú vol entrar a la teva ment en un món capitalista és amb l'objectiu de fer-hi negoci, finalitat comercial. En definitiva, és la primera vegada que sento això dels "neuroconcerts" i potser m'equivoco, més tard investigaré de què es tracta.
Em llegiré detingudament el programa
sà que és molt interessant sÃ. I una gran incògnita que s'ha estudiat (o s'està estudiant, perquè encara falta saber més) amb la música és com funciona la improvització, la creativitat... Fa temps vaig llegir aquest escrit: "Música y cerebro: fundamentos neurocientÃficos y trastornos musicales" http://goo.gl/xUQKa que parla sobre trastorns musicals que es poden donar degut a diferents afectacions al cervell i que grà cies a que s'han estudiat s'ha vist que el cervell processa la música grà cies a diferents mòduls (cosa que explica que puguin aparèixer alteracions selectives). O sigui, un mòdul és l'encarregat de processar la lletra, l'altre d'analitzar el ritme i el compà s, un altre del to... De manera que hi pot haver persones amb un dany cerebral congènit o adquirit que els sigui impossible cantar o tararejar (amusia oral) o bé incapaços de tocar un instrument, o de reconèixer cançons familiars...
Vols llegir més articles escrits per vidaa? Aquà son els últims articles.